Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Göteborg Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Bra om du har kunskaper om lågaffektivt bemötande. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Göteborg med omnejd. Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Göteborg med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Göteborg med omnejd * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: i början av augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Krav för tjänsten är att du * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, till exempel annat extrajobb, studier mm * har god svenska i både tal och i skrift * kan prata inför andra människor * har B-körkort och tillgång till bil Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Göteborg med omnejd. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap har idag cirka 120 anställda lärare, forskare, doktorander och administrativ personal. Vid institutionen bedrivs forskning, undervisning och samverkan inom en rad områden. Här finns forskning om bland annat arbetsmarknad, arbetsliv, sociala avvikelser, brottslighet, digitalisering, emotioner, genus, migration, miljöfrågor, sociala rörelser, styrning och organisation, samt teknik och vetenskap. Forskningsinriktningarna på institutionen koordineras huvudsakligen runt olika seminarieserier, där det ständigt sker korsbefruktning genom att flertalet medarbetare följer mer än en seminarieserie. Institutionens utbildningar på grund- och avancerad nivå erbjuds inom en rad områden som till exempel sociologi, arbetsvetenskap, personalvetenskap, kriminologi och socialpsykologi. Institutionen har också ett omfattande åtagande på flera av Göteborgs universitets utbildningsprogram, inte minst inom lärarutbildningen, där institutionen bland annat bär huvudansvaret för en kurs i vetenskapligt förhållningssätt på samtliga lärarutbildningsinriktningar. Samverkan och utvecklingsprojekt bedrivs både inom forskning och utbildning med partners inom det privata näringslivet och offentlig sektor, exempelvis Centrum för Global Human Resource Management (CGHRM). Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap söker en biträdande forskare för arbete i det EU-finansierade projektet “Magnitude: Migration, Affective Geopolitics and European Democracy in times of Military Conflicts” (MAGnituDe). MAGnituDe undersöker konsekvenserna av massmigration till EU orsakad av Rysslands invasion av Ukraina för den europeiska demokratin. Projektet ska bl.a. tillhandahålla evidensbaserade strategier för att återställa demokratisk styrning som svar på krigets negativa sociala konsekvenser för de europeiska samhällena. Du kan läsa mer om projektet här Arbetsuppgifter Du kommer jobba under handledning av Oksana Shmulyar Gréen, docent i sociologi, en av tre forskare inom UGOT team för Horizon Europe projektet. Du kommer inom work package 2 (WP2) ansvara för skrivandeoch färdigställandeav redan insamlat material, dvs policies och annat relevant material relaterat till tre nyckelområden för etablering av ukrainska skyddssökande i Sverige, samt intervjuer med myndighetspersoner som ansvarar för implemantering av politiska beslut gällande mottagande av migranter på lokal nivå, samt repressentanter för civilsamhällsorganisationer. En annan viktig uppgift som ingår i arbetet är att organisera tre fokusgrupper med myndighetspersoner på lokal nivå somansvarar för etablering av ukrainare på arbetsmarknaden, utbildning och boende. Det kommer att finnas utmärkta möjligheter till intellektuell utveckling och mentorskap från forskare som leder arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som: · Har relevant masterexamen eller doktorsexamen inom samhällsvetenskap eller motsvarande · Har dokumenterat mycket goda kunskaper i att tala och skriva på engelska och svenska · Har erfarenhet av att arbeta med intervjumaterial, fokusgrupper, officiella dokument och beskrivande statistik · Har erfarenhet av att skriva vetenskapliga texter Meriterande: · Har erfarenhet av utbildning eller forskning inom området migration och integration Utöver de grundläggande kvalifikationerna kommer lämpligheten för projektet bedömas. Givet den begränsade tidsomfattningen av projektet är det avgörande att kandidaten snabbt kan komma igång med arbetet. Kandidaten behöver även ha en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Anställning Anställningen är tidsegränsad anställning om 50% av heltid under perioden september till oktober 2025 med placering tills vidare vid. Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap. Tillsättningsförfarande I tillsättningsförfarandet kan intervjuer och referenstagning bli aktuellt. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta universitetslektor Oksana Shmulyar Gréen, [email protected] Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta personalhandläggare Anna Karin Wiberg, [email protected], 031-786 3156 Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-05 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en tillsvidareanställning på deltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik Torpavallen. - Tjänsten är på deltid, 15 h/vecka. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema. - Tillträde 1/9-2025 Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning. - Klippning av klor på hund, katt och smådjur Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Hannah Widén på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-20 Välkommen med din ansökan!
Var härliga kund är en levnadsglad kille som är aktiv och gillar att hitta på saker. Han går på daglig verksamhet under veckan, och där har han inte med sig sin personliga assistent. Han gillar musik, baka och laga mat tillsammans med sin assistent. Han älskar att åka buss och spårvagn, och simmar gärna en dag i veckan (inte aktuellt att du är med i badhuset i början). Han har en psykisk funktionsnedsättning, vilket innefattar Autism. Detta innebär att man som assistent behöver arbeta med tydliggörande pedagogik och följa en genomförandeplan där det beskrivs noga hur assistenterna skall arbeta. Man använder sig också av bilder och tecken som stöd. Kvalifikationer/önskemål om assistent: Vi söker nu en assistent som har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar så som Autism. Gärna någon som själv gillar att vara ute och röra på sig/hitta på saker, samt även arbetat med tydliggörande pedagogik. Meriterande är om du har erfarenhet av personlig assistans men det är inte ett måste, personlig lämplighet väger tyngre. Mycket meriterande om du har erfarenhet av autism och att arbeta med tecken som stöd. Om tjänsten: En tjänst på 45 % samt två semestervikarier v.29-32 (Arbetspassen kommer ligga mellan 12-12 under veckorna 29-32). Arbetstiderna är 15.40-08.10. Ser lite annorlunda ut på helgen. Du måste ha möjlighet att arbeta på helger. Man arbetar kväll/natt vilket inkluderar väntetid. Man avslutar på morgonen 08:10 när han åker med färdtjänst till daglig verksamhet. På helgen är det även arbetspass utlagda dagtid. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Om du inte spelar in en video så vänligen ladda gärna upp ett CV också.
Vi söker nu efter en varm och ömsint personlig assistent på timvik till en kvinna med muskelsjukdom och diabetes i Göteborg. Kvinnan behöver har hjälp med allt möjligt i vardagen och vi ser gärna att du är en person som gärna tar egna initiativ och kan komma med lite trevliga förslag ! Hon älskar promenader i solen och hittar gärna på lugnare aktiviteter. Meriterade om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare samt är van vid att arbeta med lift. Du ska vara rökfri och personer med B körkort prioriteras. Bad i bassäng kan förekomma. Ålder och kön kvittar utan det viktigaste är rätt personlighet och att du helst har erfarenhet sedan tidigare av att jobba inom omvårdnad. Arbetstiden är mestadels förlagda mellan 9-21 och 21-09 men det förekommer även kortare pass. (7 timmar väntetid på natten). Du måste kunna arbeta både dag och jourpass. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie till vår kära kund. Vi ser fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför ge fler mer glädje, avkoppling, och produktivitet i vardagen! Vi gör prylar tillgängligt för alla så enkelt, billigt och hållbart som möjligt. För att lyckas är så klart våra grymma medarbetare det viktigaste vi har. Är du med? Om tjänsten Vi söker efter dig som älskar att sälja i mötet med kund. Du är nyfiken, drivs av försäljning och resultat samt att ge kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du tillsammans med fantastiska kollegor jobbar med alla arbetsuppgifter som kan förekomma i vår Lagershop - det är det vi kallar våra butiker. Det innebär att: Aktivt arbeta med försäljning i Lagershopen efter uppsatta säljmål Sälja produkter ur vår tjänsteportfölj, som trygghetsförsäkringar, abonnemang samt finansieringslösningar Fylla på varor i Lagershopen och se till att dessa exponeras enligt vårt koncept Ta emot inkommande varor Hjälpa kunder i informationsdisken, kassan och ute på golvet Vem söker vi? Du är en nyfiken säljare som motiveras av att leverera resultat. Du har driv och vilja att lära dig om våra produkter och genom att vara initiativrik får saker utförda med högt resultat! ”Vad kan jag hjälpa till med?” genomsyra din inställning och som den teamspelare du är ser du det som självklart att tillsammans med kollegorna i Lagershoppen hjälps åt att lösa dagens arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom service och/eller försäljning i butik Intresse för att lära dig om våra produkter Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du behöver ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss Det här är vi NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas. Bli en del av vårt team Tycker du som oss att jobbet låter spännande, vänta inte med att skicka in din ansökan utan gör det redan idag! Vi läser ansökningarna och gör urval löpande. Vi accepterar enbart ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du referenser, ber vi dig att inte inkludera dem direkt i ansökan, utan lämna dessa vid en senare begäran.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en forskare i farmakologi, i synnerhet inom psykofarmakologi, med särskild inriktning antidepressiva läkemedel, med placering vid Sektionen för farmakologi. Anställningen berör forskning inom ämnesområdet, men även undervisning och viss administration kan ingå. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar forskning inom psykofarmakologi med särskild inriktning mot farmakologisk behandling av depression. I arbetsuppgifterna ingår undervisning i farmakologi. Även handledning av forskarstuderande kan ingå. Kvalifikationer Behörig att anställas som forskare är den som innehar doktorsexamen i för arbetsuppgifterna relevant ämnesområde. Arbetet kräver hög kompetens och lång erfarenhet inom det aktuella området samt inom farmakologi som helhet. Omfattande undervisningserfarenhet är ett krav. Administrativ erfarenhet och erfarenhet av akademiskt ledarskap är meriterande för anställningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är en tillsvidareanställning, 20% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta ansvarig chef professor/sektionschef Michael Winder, tfn: +46 31 786 34 77, e-post: [email protected] Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonen. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Intyg om doktorsexamen bifogas med ansökan. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-21 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
We are looking for an engineer to join our survey vessel M/V Northern Storm for a fixed-term position. Are you ready for a new challenge and to push the boundaries together with us? - Send in your application now! About us: Njord Survey was founded in 2015 with the ambition and purpose of bringing cost effective solutions to the offshore survey industry. We offer high quality hydrographic and geophysical surveys for navigation, dredging operations, charting, marine construction for renewable energy and more. Njord Survey is currently in an exciting phase of growth, and we recently reached 110 dedicated employees offering customized solutions for project specific requirements and client needs. We offer opportunities for personal development in a dynamic environment. Scope of work: We have an opening for a fixed-term position (vikariat) as Engineer on our vessel Northern Storm from 27/8-17/12 2025, to cover for two separate parental leave absences. First shift: 27/8-10/9 Second shift: 22/10 - 5/11 Third Shift: 3/12 - 17/12 The position includes travels in Europe and a chance to experience new places. We are proud to be using the latest technology to deliver high quality products to our clients. We collaborate with world leading tech companies such as Kongsberg, Volvo Penta, Humphree and Seakeeper to continuously optimize our vessels. Technical information about M/V Northern Storm: The vessel underwent a renovation 2023 and the the complete engine plant was replaced: 4 x New Main engines Volvo Penta D8 & D16 2 x Overhauled Servogear PTI 2 x New 56Kw Caterpillar gensets New Lyngaa Marine Manouver and controll system New COMAP Alarm & Monitoring system Who we are looking for We believe that you will succeed in this position if you have previous boat experience, prefer a variation in work tasks, enjoy travelling and to see new places. Since only one engineer is on duty at a time, it’s important that you are confident in independent troubleshooting of machine equipment and take initiative to come up with creative solutions. A genuine interest in technology is important for our success. Requirements: STCW Engine Certificate A valid basic safety certificate (STCW) EU citizenship or a valid EU work permit Practical offshore experience of technical systems and machinery An interest for technical solutions The ability to communicate on a professional proficiency level in English. Merits (not required): Experience from the offshore survey industry Experience from diverse vessels with different technical set-ups Knowledge of the equipment of our vessel Northern Storm (see specifics above) Completed the program of Engine officer class VII (Maskinbefäl klass VII) and/or the program of Marine Engineer, Machine class V (Sjöingenjörsexamen) The ability to communicate on a professional proficiency level in Swedish Application and our recruitment process The recruitment process consists of several evaluation steps to ensure a qualitative process. First a phone interview for us to learn more about your ambitions and for you to get to know Njord Survey and our offers better, followed by online tests and a competence-based interview with the Technical Superintendent. The aim of the process is for you to learn about the content of the role and for us to evaluate if you have the right profile for the position. You can read more about our recruitment process at the career page here. Feel free to hand in your application in Swedish or English. The application will be open until the of 3rd of August 2025 Candidate selection is ongoing, please hand in your application as soon as possible. Kindly note that response times may be longer than usual due to holiday period. Please let us know if you have any questions along the way. We are looking forward to read you application!
Vill du bli en av våra lagspelare? Gillar du möten med människor och brinner för att ge service i världsklass? Är det viktigt för dig att nå resultat och vara en bidragande faktor till framgång? Då kommer du att trivas hos oss. Vi söker nu personal till vår butik som kommer att arbeta med varuplock och ha en viktig del i att se till att våra butikshyllor är välfyllda och ser inbjudande ut för våra kunder. På vår avdelning säkrar vi att ge bästa möjliga service till våra kunder. Hos oss är vi flexibla i vårt arbetssätt och strävar mot att alltid hjälpas åt i butiken. Vi vill visa intresse för varandra, ge service utöver det vanliga och ha kul på jobbet. Vi söker dig som; Har tidigare erfarenhet av butiksarbete eller erfarenhet av arbete inom service och kundbemötande Har en positiv utstrålning, är kommunikativ och har en förmåga att se till helheten Är nyfiken, öppen och gillar att träffa människor Tycker att resultatet är lika viktigt som att vara en god lagkamrat Har förmågan att jobba både effektivt och noggrant när tempot är högt Vill bidra till vår vision om att förenkla människors vardag Vi erbjuder; Ett fartfyllt och stimulerande arbete i en utav Sveriges största Maxibutik. Vi har marknadsmässiga löner enligt Handels kollektivavtal och ledare som tror på dig som individ. Villkor; Yrkestitel: Butiksmedarbetare Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas i 6 månader. Tjänsten innefattar ca 3h/veckan för helgjobb, Då arbetar du varannan helg. Arbetstid: Butiken är öppen mellan 06.00-23.00 och schemaläggningen rullar på 4-veckorsschema. För oss är det viktigt att du kan ta dig till butiken, vara instämplad och redo att köra 05.00. Öppning, stängning och arbete på helger ingår. Lönevillkor: Fast lön enligt kollektivavtal Tycker du att detta låter intressant och är beredd att satsa fullt ut tillsammans med oss – tveka inte, ta chansen! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om företaget: Maxi ICA Stormarknad består av två företag i nära samarbete. Maxi Livs som säljer dagligvaror och Maxi Special som säljer non-food och säsongsvaror. Vi agerar mot våra kunder som om vi är ett företag. Vi är också väldigt stolta över att ha flera bolag på plats i butiken. Apoteket Hjärtat, Sushi och Min Doktor Kliniken. Den 10 november 1994 slog vi upp portarna och är idag en av Sveriges tio största dagligvarubutiker. Vi är ett familjeföretag och finns till för att inspirera och göra kundernas vardag både enklare och bättre. Hos oss hittar kunderna cirka 40 000 artiklar under ett och samma tak. Med en ny entré, parkeringsyta och onlinehandel (sedan 2019) står vi redo med vår fantastiska personalstyrka att bemöta och välkomna våra två miljoner besökare per år. Vision Vi förenklar vardagen. Affärsidé Maxi ICA Stormarknad Göteborg ska vara en av Europas bästa och mest rationella stormarknader, med fokus på kundvård, ordning & reda, medarbetare, sortiment och lönsamhet. Vi ska alltid uppträda på ett sätt som gör att kunden känner att vi är glada att man valt just oss. Hos oss ska man kunna hitta ”allt under ett tak” och få mer för pengarna. Målgrupp Maxis största målgrupp är barnfamiljen men vi är även närbutik för många äldre och 1-personshushåll i området, vilket är unikt för en stormarknad. Värdegrund Vi står för GLÄDJE i allt vi gör, arbetsglädje, mat – och serviceglädje.
Välj ett jobb för att visa detaljer