Studentmedarbetare inriktning hållbar utveckling

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Hållbar utveckling är en viktig del i universitetets vision. Visionen Ett universitet för världen, som sträcker sig från 2021 – 2030, uttrycker Göteborgs universitets strävan att vara ett internationellt lärosäte som tar ansvar för samhällsutvecklingen och bidrar till en hållbar värld. Vi ska stärka vår relevans som samhällsaktör och samarbetspartner för att göra avtryck på samhällsutvecklingen och bidra till de globala utvecklingsmålen. Enheten GU fastighet och hållbar utveckling, arbetar bland annat med universitetets miljöledningssystem och strategiskt med hållbarhet på universitetet. På enheten GU fastighet och hållbar utveckling arbetar ca 25 personer och vi finns på Rosenlundsgatan 4, Göteborg. Är du student och läser utbildning med inriktning på hållbar utveckling samt vill ha ett meriterande extrajobb? Som studentmedarbetare hos oss får du praktisk yrkeserfarenhet inom ditt utbildningsområde samtidigt som du knyter kontakter och utvecklar ditt professionella nätverk. Arbetsuppgifter  Vi söker 1-4 studentmedarbetare som vill vara med och utveckla studenters bidrag inom ramen för Göteborgs universitets hållbarhets- och miljöledningsarbete. Exempelvis genom att bidra i arbetet med att öka och kvalitetssäkra integreringen av hållbar utveckling i universitetets utbildningar, utveckla kommunikationen kring hållbarhetsfrågor till studenter, bidra med hållbarhetskompetens i upphandlingar eller medverka till att minska universitets klimatpåverkan. Arbetsuppgifterna anpassas utefter dina kvalifikationer och specialområden samt behovet i verksamheten. Arbetet kommer att ske i samarbete med övrig personal. Vi erbjuder dig en varierande och utmanande roll som innebär att du kommer att arbeta med olika projekt och konkreta uppgifter inom olika målområden. Kvalifikationer  För studentmedarbetare gäller Avtal om villkor för tidsbegränsad anställning som studentmedarbetare (ikraft 1 april 2014). Syftet med anställningen som studentmedarbetare är att skapa förutsättningar för att kunna förena arbete och studier, där arbetsuppgifterna har en koppling till dina pågående studier. En sådan koppling bidrar till att ge dig som studerande praktisk arbetserfarenhet, och på så sätt underlätta övergången mellan studier och yrkesliv. Detta samtidigt som vi som arbetsgivare också får ta del av aktuell kunskap. För att kunna anställas som studentmedarbetare krävs att: • Du bedriver pågående heltidsstudier på högskolenivå (6 kap. 2 § högskoleförordningen) • Du har fullgjort godkända studier motsvarande lägst 60 högskolepoäng • Du har ännu inte påbörjat en forskarutbildning För anställningen som studentmedarbetare hos oss är det meriterande om din utbildning har inriktning mot hållbar utveckling och att du studerar på Göteborgs universitet. Har du erfarenhet och kunskap av att arbeta med hållbarhetsfrågor, eller miljöledningssystem, antingen genom ideellt engagemang eller arbetslivserfarenhet, är detta meriterande. För tjänsten krävs även att du har en god skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga, både vad gäller svenska och engelska. Som person är du kreativ, driven och strukturerad i ditt sätt att arbeta och du har god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställning  Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 25%, med placering vid enheten GU fastighet och hållbar utveckling, sektionen för hållbarhet. Anställningen pågår till och med 2025-01-19. Tillträde vid höstterminens start den 2 september, eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef tillika hållbarhetschef Eddi Omrcen, [email protected] tel: 031-786 1545 eller 0733-622361. Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 7 juni 2024  Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Lokalvårdare inom butiksstädning kvällstid - Göteborg

Serviceföretaget PIMA AB levererar auktoriserad- och ISO-certifierad lokalvård och mjuka FM-tjänster till verksamheter i Sverige. Bland företagets kunder finns många välkända och marknadsledande varumärken, offentlig verksamhet samt lokala företag. Verksamheten präglas av hög kompetens och innovationskraft med hållbarhet i fokus. Bolaget med dotterbolag sysselsätter idag kring 400 medarbetare. Beskrivning Har du tidigare erfarenhet av butiksstädning eller lokalvård? Vill du arbeta under kvällstid, minst 2 kvällar i veckan? Bor du i Göteborg eller kan tänka dig att arbeta där? Beskriver dina bekanta dig som en stresstålig, flexibel och noggrann person? Då kan det vara dig som vi söker! Pima söker en medarbetare som vill vara med och stärka upp teamet då ordinarie personal går på semesterledighet. Vi söker dig som vill arbeta minst 2 kvällar i veckan mellan v.25-28, för att vidare gå över till en timanställning/vid behov därefter. Arbetet kommer att vara förlagt under minst 2 kvällar per vecka, både under vardagar och helger. Arbetstiderna föreligger mellan klockan 19:00-01:00. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer och brinner för att leverera god kvalitet. Vi värdesätter att du som anställd innehar en positiv attityd och tycker om att ha roligt på arbetet. Arbetsuppgifter En typisk arbetsdag innefattar bland annat att soppa, moppa och damma vår kunds olika butiksytor. Vi tillhandahåller arbetsredskap som brukas i tjänsten.  Kvalifikationer Vi ser att du som söker: - Har tidigare erfarenhet av lokalvård - Är noggrann och stresstålig - Kan arbeta ensam och i grupp - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Meriterande - Tidigare erfarenhet av hemstädning - Innehar B-körkort och tillgång till egen bil Låter tjänsten intressant? Inkom med din ansökan snarast! Villkor - Visstidsanställning mellan v.25-28, timanställning/vid behov därefter - Arbetstid minst två kvällar i veckan mellan klockan 19:00-01:00. Arbete förekommer både vardagar och helger - Vid anställning får du ta del av vår digitala utbildningsplattform - Avtalsenliga löner - Friskvårdsbidrag - Start enligt överenskommelse

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Adjungerad universitetslektor i matematiska vetenskaper, en till flera

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.  Institutionen för matematiska vetenskaper vid Göteborgs universitet och Chalmers är med ca 200 anställda en av de största matematiska institutionerna i Norden. Inom institutionen finns tre avdelningar, Algebra och geometri, Analys och sannolikhetsteori samt Tillämpad matematik och statistik. Vi bidrar på ett betydande sätt till samhällsnytta genom omfattande undervisning. Arbetsmiljön är stödjande, kreativ och internationell, med ett ständigt flöde av internationella gäster. Ytterligare information om oss finns på webbsidan: https://www.gu.se/matematiska-vetenskaper   Vi söker adjungerade universitetslektorer i Matematiska vetenskaper med inriktning mot Data science och mot Life science. De framgångsrika kandidaterna kommer att vara lärare med kursansvar på kurser inom grundutbildningen på avancerad nivå och vara handledare på examensarbeten. Målet med rekryteringen är att stärka kompetensen inom Data science och Life science, där det finns stort behov inom utbildningen, samt att stärka samarbetet med industripartners.   Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i huvudsak av  handledning av examensarbeten och undervisning på kurser på avancerad nivå inom Data science eller Life science och närliggande områden.   Mer om tjänsten samt hur man ansöker hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Kockar till spännande uppdrag!

Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket! Är du trött på att alltid vara underbemannad på ditt jobb? Känner du att det hade varit lättare att hjälpa andra istället för att behöva göra allt själv? Vill du få en paus från ditt monotona jobb och få tillbaka kärleken till matlagningen igen? Vill du utvecklas till nya höjder i din karriär och få möjligheten att vara med i alla Göteborgs stora event? Då är detta ditt nästa steg i yrkeslivet! Vem är du? Du är en självgående kock/kallskänka med huvudet på skaft som har erfarenhet från Husmanskost eller Á la carte verksamhet. Är en driven person som aldrig vill sluta lära och som gärna delar med dig av din erfarenhet så att det blir ett så bra resultat ut till gästen som möjligt. Sök dig hit så hjälper vi Göteborgs restauranger ihop. Flexibelt arbete som gör att du kan planera din lediga tid men samtidigt få möjlighet jobba i Göteborgs puls! Lönesättningen är individuell. Kvalitéer vi söker efter: Vågar visa vad du går för. Ambition att lära sig mer av yrket. Flexibel med att inte endast jobba dagtid. Prestigelös i att alla dagens uppgifter inte alltid är detsamma. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Avarn Security söker Skyddsvakter till Göteborgs Hamn

Tjänsteställe: Göteborg Arbetstider: Varierande Varaktighet: Behovare Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du jobba på ett modernt säkerhetsföretag som skapar trygga miljöer för företag, myndigheter och människor? Vi söker nu engagerade skyddsvakter för arbete vid behov inför sommaren och även innan.  Kvalifikationer: Vi söker säkerhetsmedvetna, sociala, empatiska och positiva personer med en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Skyddsvakter arbetar i många olika miljöer med väldigt varierande arbetsuppgifter - vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och som har ett tydligt serviceinriktat engagemang. Vi ser också gärna att du har en förmåga att arbeta självständigt lika naturligt som tillsammans med andra. Våra värderingar är viktiga för oss och vi är övertygade om att vi med ansvar, omtanke och samarbete skapar en arbetsmiljö där vi alla trivs och ständigt utvecklas. För att söka tjänsten ska du vara utbildad väktare och skyddsvakt Våra krav är att du som söker ska: • Fyllt 18 år • Ostraffad • Drogfri • Gymnasiekompetens • Väktarutbildning VU1 & VU2 • Skyddsvaktsutbildning (giltigt skyddsvaktsgodkännande) • Utbildning i Pepparspray • God svenska i tal och skrift • Ordnad ekonomi • God hälsa och fysik • Körkort B Meriterande är om du har en HAS utbildning   Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2024-05-31. Sök tjänsten via vår hemsida - ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Modersmålslärare i Persiska

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om jobbet Nu söker vi en lärare i persiska som kommer att jobba i Göteborgsområdet. Om Språkservice24 Språkservice24 är en utbildningsorganisation som erbjuder språktjänster - modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet samt vikarier i moderna språk. Våra uppdragsgivare är fristående och kommunala skolor. Vi strävar efter att erbjuda en hög kvalité på verksamheten och tillämpar olika former för kompetensutveckling för lärare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär planering, genomförande, betygsättning och utvärdering i ämnet moderna språk och modersmål, enl. läroplanen (LRG22). Gruppen består av elever med olika kunskapsnivåer. Som pedagog gäller det att anpassa undervisningen till eleverna och stödja deras kunskapsutveckling. Beställaren önskar fasta tider enligt överenskommelse. Du är: Du har dokumenterade mycket goda kunskaper i språket och pedagogisk utbildning från Sverige eller hemlandet. Som person är du positiv, förtroendegivande och uthållig. Du orienterar dig snabbt i nya miljöer och har lätt att få kontakt med elever, personal och föräldrar. Du är en god lyssnare och tycker att det är roligt att arbeta med elever och utveckla deras modersmål. Mycket goda datakunskaper och hantering av plattformar för fjärrundervisning. Mer info: www.sprakservice24.se Lön per undervisningstillfälle Tillträde: Snarast Övrigt För en anställning hos oss måste ett utdrag ur belastningsregistret uppvisas. (www.polisen.se).

17 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Relationskoordinator

Vi söker en engagerad och kvalificerad Relationskoordinator till Lärarvikarie Sverige ABför att underlätta och optimera administrationen av våra lärare.Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att processen mellan lärare och skola fungerar effektivt och smidigt. Vi behöver dig som vill vara navet i verksamheten och arbeta för att säkerställa att både lärare och utbildningsverksamhet har bästa möjliga förutsättningar. Vad innefattar rollen: Som Relationskoordinator spelar du en central roll i att stödja en effektiv och smidig utbildningsmiljö. I rollen agerar du kontaktperson åt både skolor och gentemot lärare vilket kräver att du är kommunikativ, detaljorienterad och organiserad som person. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen inom utbildningssektorn för att kunna axla rollen. Du behöver också kunna jobbatätt och effektivt med vårt rekryteringsteam för att kontinuerligt hitta och attrahera de bästa lärarna till vår lärarpool. Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde. Vad vi ser hos dig: Relevant utbildning eller erfarenhet inom utbildningsadministration eller liknande områden. Relationsbyggande förmåga, förhandlingsförmågasamt försäljningskompetens. Förmåga att hantera utmanande situationer med högt fokus och effektivitet. Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Är proaktiv, lösningsinriktad och anpassningsbar. Har erfarenhet av och förståelse för rekryteringsprocesser, särskilt inom utbildningsområdet. Du är resultatinriktad, initiativtagande, flexibel samt har starkt kundservicefokus. Om du är en ambitiös och driven individ som vill göra en positiv inverkan på utbildningssektorn, ser vi fram emot din ansökan! Rekrytering sker löpande och kan komma att tillsättas inom kort. Vänta inte, skicka in din ansökan idag!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Extrajobb som B-körkorts chaufför i Göteborg

På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. B-körkorts chaufför till Dagab i Göteborg -Västra Frölunda Chaufför med B-körkort sökes till Dagab i Göteborg - Västra Frölunda Vi expanderar vårt team i Västra Frölunda och söker nu lätta lastbilschaufförer för att tillgodose våra kunders behov. Är du på jakt efter ett arbete där du får en nyckelroll i att säkerställa att kunderna får sin leverans i tid, ett chaufförs jobb där ett bra kundbemötande står i centrum? Då är detta rätt tillfälle för dig! Just nu söker vi B-körkorts chaufförer till ett uppdrag på Dagab i Västra Frölunda. Vill du vara med på Dagabs resa? Välkommen att skicka in din ansökan till oss idag! Dina arbetsuppgifter I rollen som lätt lastbilschaufför ansvarar du för: Lasta lastbilen i början av varje pass (kan vara mellan ca 10-30stop) Leverans av matkassar kommer fram i tid till våra kunder. Fysisk krävande arbete då det är tunga lyft och gå i trappor. Eftersom man kör lättlastbil är det viktigt att framföra fordonet på säkert sätt. Du kommer utgå från vårat lager i Västra Frölunda. Arbetstider: Tjänsten är främst förlagd vardagar (måndag - fredag) mellan klockan 11.00-22.00. Start- och sluttid varierar vilket innebär att du måste vara tillgänglig för arbete inom dessa tidsramar. Det kan förekomma arbetspass med start från klockan 06:00. Tjänsten inleds med fyra dagars betald utbildning så att du får rätt förutsättningar för att utföra arbetet. Personliga egenskaper Vi värdesätter att du alltid strävar efter att uppnå bästa möjliga resultat och har gott sinne för ordning och noggrannhet. Flexibilitet är viktigt eftersom du kan bli inbokad med kort varsel.Du är självgående i din yrkesroll och tar ansvar för att uppgifter utförs. Sparsam och miljömedveten körning. Då arbetet kan vara fysiskt krävande är det ett plus om du har god fysik så att du kan arbeta ergonomiskt korrekt. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper Krav Du är självgående i din yrkesroll och ser vad som behöver göras. Det krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. (Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50%, eget företag eller elitidrottare. (Intyg på din huvudsakliga sysselsättning krävs innan eventuell anställning för denna tjänst)) Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Meriterande Erfarenhet av arbete som B-körkortschaufför eller liknande anses vara meriterande. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du sätter ambitiösa mål och att du tar ansvar för ditt arbete. Det är också viktigt att du har god förmåga att arbeta effektivt och att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare motiveras du av att skapa en positiv kundupplevelse. Slutligen har du en förmåga att se både till detaljerna och helheten. Rekryteringsprocessen: Det första steget i den här rekryteringsprocessen är att vi kommer göra urval av kandidater. Kvalificerade kandidater kommer att bli kontaktade för telefonintervju och därefter kallade till en intervju med oss. Till sist väntar också referenstagning. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Intresserad? Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Endast ansökningar via denna annons kommer att beaktas. Varmt välkommen att bli en del av vårt team! Om Dagab Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Flexibelt extrajobb som lagerarbetare till Dagab e-handelslager Västra F...

På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna Lagerarbetare till Dagab i Västra Frölunda Just nu söker vi på dig som drivs av att ha högt uppsatta mål till rollen som lagerarbetare på Dagabs e-handelslager i Västra Frölunda. Om du dessutom vill ha ett jobb med goda möjligheter att utvecklas såväl professionellt som på ett personligt plan kan det här verkligen vara din nästa utmaning. Välkommen med din ansökan! Start för jobbet kommer vara i Augusti/September! Om jobbetArbetsuppgifter I rollen ingår att: Arbeta med orderplock, Du kommer att Plocka och packa matkassar med hjälp av en vagn, handdator och scanner. Du kommer plocka flera ordar samtidigt och sortimentet är desamma som i en matbutik, vilket innebär att du kommer hantera alla sorters livsmedel. Vara aktiv under hela arbetspasset då arbetet är fysiskt krävande. Säkerställa och optimera lagernivåer Sortera och placera gods till rätt del av lagret, Variera mellan olika avdelningar, vilket innebär olika temperaturzoner, från +20C till -24C. Arbetstider Lagret är öppet mellan 05.00-15.45.Men vi bokar oftast in på kortare pass: 05.00-09.45 06.00-10.45 07.00-11.45 11.45-15.45 Vid behov finns det möjlighet att jobba längre pass.Upplärning sker dagtid, förlagt mellan 07:00-15:45. Du lägger dig tillgänglig för arbete vecka för vecka vilket gör arbetet flexibelt och passar bra i kombination med din andra sysselsättning. Behovet är som störst på vardagar och vi ser att du kan och vill arbeta två vardagar i veckan med fokus på måndagar och/eller fredagar. Start för tjänsten sker löpande och börjar med tre dagars betald utbildning så att du får rätt förutsättningar för att utföra arbetet. PlaceringsortDagabs E-handelslager ligger i Västra Frölunda med goda kommunikationer ut till lagret samt gratis parkering att tillgå precis utanför byggnaden. Om digPersonliga egenskaper För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett effektivt arbetssätt och att du har ett flexibelt förhållningssätt. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet. Slutligen strävar du efter att nå ett så bra resultat som möjligt genom att arbeta självständigt och målmedvetet.Vikt kommer såklart även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper. KravFör att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50%, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Vad innebär jobbet för dig? Ett flexibelt arbete där du själv lägger dig tillgänglig vecka för vecka. Aktivt arbete som bra komplement till stillasittande studier. Ett långsiktigt och tryggt extrajobb som bidrar till inkomst. Förmåner i form av personalbutik. Arbete i rymliga lokaler med placering i Västra Frölunda med fri parkering och goda förbindelser. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via denna sida och ej via e-post. Välkommen med din ansökan! Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten Om Dagab Dagab Inköp & Logistik Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross. Varje vecka distribuerar Dagab tusentals leveranser direkt till slutkund och ansvarar för leveranser som sker med högsta kvalité och möter dagens och framtidens krav. Om Job&TalentJob&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

17 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Studentinformatör Göteborg

Fackförbundet STs studentverksamhet arbetar med att informera studenter om arbetsmarknaden inom statlig sektor och facklig organisering, samt att värva studentmedlemmar. Vi vill vägleda och inspirera våra studentmedlemmar att hitta deras drömjobb i staten och få en bra start på sitt arbetsliv. Fackförbundet ST är det största fackförbundet inom statlig verksamhet med närmare 100 000 medlemmar som arbetar inom statliga myndigheter och verk, bolag, universitet, högskolor och statligt finansierade stiftelser. ST har även medlemmar i privata företag med anknytning till statligt uppdrag. Fackförbundet ST arbetar för ett hållbart arbetsliv och vi vill förbättra medlemmars anställningsvillkor när det gäller lön, utvecklingsmöjligheter, inflytande och delaktighet. Förbundet växer och befinner sig i en spännande period av förändring där många arbetssätt och metoder är under utveckling och där du kan se fram emot ett omväxlande och utvecklande jobb. Fackförbundet ST är medlem i TCO och partipolitiskt obundet. När vi tar ställning i politiska frågor gör vi det utifrån medlemmars intressen och i syfte att förbättra medlemmars villkor aldrig utifrån partipolitisk grund. Läs mer om oss på www.st.org. ARBETSUPPGIFTER Som studentinformatör jobbar du med att arrangera aktiviteter med fokus på att värva studentmedlemmar till Fackförbundet ST. Du synliggör STs verksamhet och fackliga värderingar genom att göra klassrumspresentationer, arrangera föreläsningar och studiebesök, hålla infobord samt delta vid mässor och arbetsmarknadsdagar. För att arbeta som studentinformatör måste du vara utåtriktad och trivas i mötet med nya människor. Du är ansvarstagande och har samarbetsförmåga. Tillsammans med din arbetsgrupp ansvarar ni för att planera arbetstiden och genomföra aktiviteter. I gruppen har ni stor möjlighet att påverka arbetet samt hur och var ni möter studenter. Arbetstiden som studentinformatör är 20 timmar per månad. Vad kan vi erbjuda dig - Ett meriterande och flexibelt extrajobb där du tillsammans med dina kollegor planerar arbetet. - Utbildning i kommunikation, medlemsvärvning och fackliga frågor. - 142 kr i timlön + 12 % semesterersättning. Du får en terminsvis löneutveckling. - 5 kr per timme i friskvårdsbidrag (skattepliktigt bidrag) KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är student vid universitet eller högskola • Har erfarenhet av att arbeta i grupp, antingen som student eller på en arbetsplats Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete inom försäljning eller service • Har erfarenhet av arbete där du tilldelas arbetsuppgifter som du haft eget ansvar över Som person är du: • Kommunikativ (muntligt) • Självgående • Strukturerad • Samarbetsförmåga Vi utgår ifrån att du delar fackföreningsrörelsens värderingar, men du behöver inte ha några förkunskaper om Fackförbundet ST eller facket - det får du av oss. Urval kommer att ske löpande ÖVRIGT ST använder sig av e-post för att kalla till intervju. Vi välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnisk bakgrund, funktionsvariation eller sexuell läggning och vi förutsätter givetvis att du delar våra fackliga värderingar. Inför rekryteringsarbetet har Fackförbundet ST tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024