Gästföreläsare i foto (intermittent)

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.HDK-Valand bildar tillsammans med Högskolan för scen och musik Skandinaviens största konstnärliga fakultet, med en unik bredd av konstnärlig utbildning och forskning. Vi ligger centralt i Göteborg och har ett nära samarbete med lokala och regionala aktörer samt ett brett internationellt nätverk och många internationella samarbetspartners. Vårt mål är att bilda Skandinaviens största och bredaste konstakademi, vilket kommer göra vår röst starkare i såväl svenska som internationella sammanhang och attrahera starka forskare, lärare och studenter. Tillsammans skapar vi en dynamisk, utåtriktad och internationell miljö och en god utgångspunkt för utbildning, forskning och samverkan i framkant.    HDK-Valand söker nu flera gästföreläsare i fotografi, med olika specialiseringar, för att undervisa på kandidat – och/eller mastersprogrammet i fotografi, samt på fristående kurser och/eller sommarkurser.  För fullständig annons se Göteborgs universitets hemsida för lediga anställningar. Lediga anställningar | Göteborgs universitet (gu.se) Ämne  Fotografi  Ämnesbeskrivning  Fotografi är en teknik som genererar bilder med hjälp av reflekterande ljus, men det är också så mycket mer: information, politik, historia, kommunikation, konst, reportage, dokumentation, kontroll, bevis och vetenskap. Med hjälp av fotografi både avbildas och konstrueras verkligheten och det är viktigt att problematisera denna fotografiska dubbelrörelse.    Vi förhåller oss till och skapar förståelse för hur fotografi omförhandlas och uppdateras, bland annat genom generativ AI, ansiktsigenkänning, deep fakes, men också med hjälp av nya perspektiv på analogt eller digitalt fotografi. Vad som också förändras är dels sammanhangen som fotografin befinner sig, vilka sträcker sig från sociala medier till nyhetsrapportering och utställningar, dels mediets materialitet och cirkulationer.   Syftet med universitetsstudier i fotografi är lära sig att skapa, tolka och distribuera fotografi för att bidra till en ökad medvetenhet och förståelse om dess funktion i samhället och konsten.   Undervisningen i fotografi på HDK-Valand sker i kritisk dialog mellan lärare, studenter och medstudenter. Fenomen såsom identitet, minne, representation och arkiv är vanligt förekommande begrepp. Det gestaltande arbetet pågår parallellt med fotohistoriskt lärande och teoretiskt skrivande. En viktig del i utbildningen är att lära sig att kommunicera sitt arbete till andra och sätta det i relevanta kulturella, historiska och konstnärliga sammanhang.    Fotografi på HDK-Valand är en komplett miljö vilket betyder att vi erbjuder undervisning på grundläggande och avancerad nivå och dessutom har pågående forskning i ämnet.  Arbetsuppgifter  Arbetsuppgifterna kan bestå av undervisning och/eller handledning på kandidat- och/eller masterprogrammet i fotografi, samt på fristående kurser och/eller sommarkurser. Vi söker flera olika personer, med olika specialiseringar, som kan göra olika typer av uppdrag.  Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära kortare inhopp på en eller ett par dagar och innebära uppdrag som innefattar handledning, hålla kritikklass, föreläsning eller workshop eller uppdrag som opponent. Uppdragen kan genomföras i gestaltande och/eller teoretiska kurser. Andra arbetsuppgifter kan också pågå under längre perioder och innefatta ett sammanhängande undervisningsblock över flera veckor med föreläsningar, seminarier, workshops och kritikklasser.  Det kan också bli aktuellt att undervisa inom Kulturskoleklivet, kurser som riktar sig till kulturskolepegagoger. Länk till kurserna inom Kulturskoleklivet: https://www.gu.se/scen-musik/studera-hos-oss/kulturskolepedagog    Kvalifikationer  För anställning krävs uppvisad utbildning eller kvalificerad arbetslivserfarenhet inom relevant fält. Vi ser gärna att du har erfarenhet av undervisning på högskolenivå, erfarenhet av att hålla i seminarier, workshops och genomföra handledning.  Du förväntas ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska eller engelska eller både och. Utöver skicklighetsbedömningen läggs stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Vi kommer främst att beakta de sökande som efter helhetsbedömning anses ha de bästa förutsättningarna att genomföra de beskrivna arbetsuppgifterna.    Anställning  Anställningen avser 1–10 intermittenta anställningar under perioden 1 augusti 2024 till 31 juli 2026, eller enligt överenskommelse. Undervisning i kurserna sker huvudsakligen på plats på HDK-Valand i Göteborg. Distansutbildning kan ske i enlighet med Göteborgs universitets gällande policy och riktlinjer.   Du har en intermittent anställning vid de arbetstillfällen som äger rum under denna period. Vid intermittent anställning kallas du in och väljer att acceptera erbjudet arbete, som då utgör ett nytt anställningsförhållande vid varje enskilt tillfälle. Du har också rätt att tacka nej till sådant erbjudande. Arbetade timmar redovisas per kalendermånad till arbetsgivaren via timarvodesblankett eller mail.     Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-07    Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Aviation Safety Specialist

Do you want to contribute to saving human lives and improving aviation safety? Our newly started advisory team are now looking for a safety specialist, who is passionate about analyzing data, advising, and educating the industry in different flight safety related topics. Runway Safe is the industry standard for commercial aircraft arresting systems for making runways safer. Our mission is to improve runway operations and safety by providing knowledge and value-adding solutions to the aviation industry. We are a global, dynamic, and fast-growing company with sites in the US and Europe and representation offices in selected markets. Our solutions are recognized by Aviation Authorities around the world and installed across four continents. Role As a safety specialist, you will work within our newly established advisory business. You will work alongside colleagues analyzing safety data, making conclusions and packaging knowledge on how to best advise our clients on how to improve aviation safety. You will be part of setting the strategy for a new business unit, analyzing educational gaps in the market to tailor our offering how to best advice and train our clients. You will participate in client meetings, conferences, moderate workshops and carry our trainings on site and over the internet. Our success will be based on our open-minded and communicative way of working together, by sharing knowledge and supporting each other for our common goals. You will work together with the rest of our global organization to share knowledge and experiences both to expand the advisory offering but also to inject new ideas into other business areas. Your home base will be our office in Gothenburg and remote. You will spend time travelling to clients and conferences. Your profile We are looking for you who have: · Airline Pilot Transport License · Experience as a Pilot and Training Pilot for a commercial airline · Experience and understanding of flight safety, human factors and regulations · Experience from working with or for national aviation authorities on flight safety topics is a plus This role requires that you have good analytical skills with technical data and good problem-solving skills with technical tools. You are a team player who is driven by achieving results through an inclusive and goal-oriented approach, always with a customer-oriented mindset. You have high ambitions of growth by developing our service offering to increase the safety of our clients' operations. This work requires fluent English both orally and in writing. Other language skills are a plus. We offer A part-time position with great personal responsibility and the opportunity to influence your work and our future growth. Competitive compensation and benefits, and the tools you need to operate successfully. An international environment with offices in central Gothenburg and Linköping in Sweden, and an office in Logan Township NJ in US. At Runway Safe we welcome you to our global team where collaboration, transparency and trust are a prerequisite for us to succeed in our mission. Runway Safe is an equal-opportunity employer committed to creating a diverse and inclusive workplace with high commitment to bring safe airfields to everyone. We value personal responsibility and the will to collaborate to influence people’s engagement and company growth. We work to create a welcoming and supportive environment for all applicants throughout the interview process. If you are someone passionate about working on real world aviation safety, we’d love to hear from you!

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Gymnasiestudenter sökes som säljande lånehandläggare på deltid

Genom oss kan du hjälpa Sveriges låntagare med deras ekonomi, samtidigt utvecklas och ha roligt på vägen Vill du bli en del av ett vinnande team som hjälper till att stärka Sveriges låntagare? Tillsammans med dina kollegor bidrar du till just detta, samtidigt som du har roligt på vägen. En perfekt kombo tycker vi! På Reducero värdesätter vi nyfikenhet, framåtanda och en känsla för service. Dessa egenskaper är bidragande till den upplevelse vi vill ge våra kunder för att kunna ta smartare beslut kring sin ekonomi. Vi hoppas att du vill bli en del av oss! Reducero jämför räntor och förmedlar lån till privatpersoner via telefon och vår hemsida. Vi är över 70 anställda på två kontor som varje dag hjälper kunder att förbättra sin vardagsekonomi. Som lånehandläggare är du ansvarig för den första kundkontakten. Du hjälper kunden att skapa en ansökan över telefon och bokar kunden för ett möte med en rådgivare. Vad vi erbjuder dig Vi söker dig som: Utbildningar i låneförmedling, bankmarknaden och försäljning Trygg inkomst med förmånlig provisions modell där du själv påverkar din lön. Inspirerande arbetsplats med härlig gemenskap Gemensamma AW:s, aktiviteter och resor med företaget Centralt beläget kontor i Göteborg. Vill utvecklas inom försäljning Har ett intresse för ekonomi Du är en tävlingsmänniska som drivs av att uppnå mål. Du är ihärdig och kreativ. Perfekt möjlighet att arbeta extra (30%) utan att det går ut för mycket över studier eller dylikt. Arbetstid Arbetstider mån, tis och tor17:00-21:00 Snabb karriärmöjlighet inom rådgivning och försäkringsförmedling Tacksam prestationsbaserad lön, garanterad ersättning oavsett resultat Ersättning Garantilön och provision. TillträdeVi anställer löpande handläggare till Göteborg. Nästa utbildningsprogram är den 9e april.Du är alltid välkommen att söka genom att klicka på knappen nedan. FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected].

17 maj 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Varuhusmedarbetare - deltids vikariat

Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta i detaljhandeln och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig! Till Julas varuhus i Göteborg-Backaplan söker vi nu varuhusmedarbetare till deltids vikariat.  Det här gör man som Varuhusmedarbetare Som Varuhusmedarbetare är din huvuduppgift att finnas till för kunden genom att hjälpa dem med råd och lösningar inom vårt produktsortiment. I ditt arbete ingår även kassaarbete, att hantera reklamationer, ombyggnation av varuhuset inför kampanjer och nya säsonger samt att se till att varuhuset är väl påfylld med varor och att varorna exponeras tydligt för kunden. Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter - Är nyfiken, utåtriktad och tycker om försäljning - Är serviceinriktad och har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor - Trivs med högt tempo och kan hantera en fysiskt intensiv arbetsdag - Gillar utmaningar och har en vilja att lära dig nya saker - Har drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt och strukturerat sätt - Har erfarenhet från detalj- och/eller dagligvaruhandeln - Har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment Det här är dina möjligheter Med snabb expansion följer goda utvecklingsmöjligheter. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Bra att veta Placering Backaplan. Tjänsten är ett vikariat på 50% fram till 31 januari 2025 med start efter överenskommelse. Som varuhusmedarbetare arbetar du varierande arbetstider på både dagtid, kvällar och helger. Jula strävar efter att vara en jämställd arbetsplats med dynamiska grupper. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2 juni. Frågor om tjänsten besvaras av Varuhuschef Snezana Petrovic via [email protected]  Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan"

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Barnvakt/Nanny Torslanda 1 eftermiddag per vecka - Kollektivavtal

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Torslanda med ett barn (8 år) önskar hjälp med barnpassning ca 1 em/v mellan cirka 16-18:00. Kan ibland önska hjälp en heldag (sporadsikt) om barnvakten har möjlighet. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Här kan du läsa mer om oss och vår kravprofil https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: – Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet – Kurs i barn-HLR – Försäkring till, från och under arbetet – Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. – Ob-tillägg samt storhelgstillägg – Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar – Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan. Skicka gärna in den på https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Barnvakt/Nanny Johanneberg 1 eftermiddag per vecka - Kollektivavtal

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Göteborg (Johanneberg) med 3 barn ( 8, 6 och 4 år) önskar hjälp med barnpassning cirka 1 em/v, flexibelt med dagar mellan kl. 15:30-18:00. Önskar en barnvakt med erfarenhet. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Här kan du läsa mer om oss och vår kravprofil https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: – Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet – Kurs i barn-HLR – Försäkring till, från och under arbetet – Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. – Ob-tillägg samt storhelgstillägg – Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar – Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan. Skicka gärna in den på https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Studentambassadör – extrajobb

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Unga människor som är intresserade av att plugga vidare är en av de viktigaste målgrupperna för ett universitet. För att kommunicera med presumtiva studenter använder vi studentambassadörer, alltså redan befintliga studenter som på olika sätt representerar universitetet och berättar om utbildningar och studentliv i Göteborg.  Är du student vid Göteborgs universitet och vill ha ett utvecklande och roligt extrajobb? Vi söker nu en studentambassadör som stöttar upp med att samordna våra studentambassadörer inför olika uppdrag samt deltar i förberedelse och genomförande av olika studentmässor. Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här arbetar vi med kommunikation inom många olika områden: internkommunikation, forskningskommunikation, digitala kanaler, studentrekrytering med mera. Flera olika arbetsuppgifter kan ingå i uppdraget som studentambassadör. Vi söker en studentambassadör som ska ta ett lite större ansvar och stötta upp i samordningen av vår studentambassadörsgrupp. Även andra uppdrag kan bli aktuella. Vi behöver veta vilken utbildning och vilken termin du studerar.   Arbetsuppgifter • Bevaka och besvara frågor som kommer in till funktionsbrevlådan [email protected] • Göra mailutskick till studentambassadörerna och schemalägga ambassadörer inför mässor och andra uppdrag samt efterarbete med arvodeshantering • Vara med i rekryteringen av nya studentambassadörer • Vara med i planering och genomförande av Kick-off för nya studentambassadörer • Delta i studentmässor genom förberedelsearbete och delta i mässmontern • Ansvara för att packa och lämna ut material inför mindre mässor samt själv delta i vissa av mässorna.   Kvalifikationer • Krav på att du är student på heltid vid Göteborgs universitet och har läst minst en termin • Krav på goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift • Krav på goda kunskaper i engelska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift   • Meriterande att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter • Meriterande att ha arbetat som studentambassadör • Meriterande med erfarenhet av administrativt arbete   För att lyckas i rollen behöver du ha servicekänsla och tycka om att jobba med människor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, drivkraft och ansvarskänsla. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an de olika delarna av arbetet.   Anställning Anställningen är intermittent anställning (timanställning) där arbetstillfällen kan äga rum under perioden augusti 2024 till augusti 2025 med placering på Kommunikationsenheten i Göteborg.  Arbetstillfällen och antal arbetstimmar per månad kommer att variera utifrån behov. Arbetstimmarna är ojämnt fördelade med mer intensiva perioder i samband med de större mässorna i november och december, februari och mars. Timlön 180 kr. Din titel kommer att vara assistent. Tillträde sker enligt överenskommelse.   Information För mer information gällande anställningen, kontakta gärna: Maria Eriksson, sektionschef, tel nr 031-786 5707, mail: [email protected] Sandra Johansson, kommunikatör, tel nr 0709-44 09 52, mail: [email protected]   Fackliga organisationer Kontaktuppgifter till fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)   Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.   Sista ansökningsdag Ansökan ska vara inkommen senast 5 juni 2024.         Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Earth observation data student/project assistant(s)

The division of Geoscience and remote sensing (GEO) is looking for one or several student/project assistants to help us with various projects from mid-August to the end of the year. You will be working closely with us scientists and be involved in ongoing research projects, including to handle data from entirely new Earth observation satellites. Job description You will support a scientist in the handling and analysis of Earth observation data. One position aims to get us started with two new satellite missions, EarthCARE and the Arctic Weather Satellite. The primary responsibilities are to automatise the downloading and perform basic data analysis. For the talented and interested student, it will be possible to get deeper involved in the research, such as performing machine learning-based retrievals (i.e., extracting geophysical data from observations). A possible second position has the aim to download radar images from the satellite Sentinel-1 and the Radarsat constellation mission and compare the satellite images with sea ice information collected during an expedition in the Gulf of Bothnia with the research vessel Skagerak. During the expedition, acoustic data were collected with an autonomous underwater vehicle and aerial photos were taken with a drone. If successful, data from an Arctic expedition with the Swedish icebreaker Oden can also be included. Contract terms The positions are temporary, with August 19 as a tentative start date. Both student (part-time) and project (full-time) positions can be considered (decided after discussion with the applicant), until maximum of December 31. Qualifications A bachelor's degree in the areas of physics or engineering. We will put particular emphasis on: - Strong programming skills and knowledge of Python - An interest in geophysics or physics in general. Meritorious A finalised master´s degree. Good grades in relevant courses. Proven practical skills in programming (such as a project in GitHub, or by some course project). We offer Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg.  Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be marked with Name, REF 2024-0302 and be attached as PDF files, as below: • CV In this recruitment process, you will not be asked to attach a personal letter but will instead answer a number of selection questions related to the position. Personal letters attached will not be taken into account. Other documents: - Copies of completed education and grades. Two references that we can contact should be provided at a possible interview. Please use the button at the bottom of the page to reach the application form. We do not accept applications sent by email. Application deadline: June 6 For questions, please contact: Patrick Eriksson ([email protected]) Leif Eriksson ([email protected]) *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology conducts research and education in engineering sciences, architecture, technology-related mathematical sciences, natural and nautical sciences, working in close collaboration with industry and society. The strategy for scientific excellence focuses on our six Areas of Advance; Energy, Health Engineering, Information and Communication Technology, Materials Science, Production and Transport. The aim is to make an active contribution to a sustainable future using the basic sciences as a foundation and innovation and entrepreneurship as the central driving forces. Chalmers has around 11,000 students and 3,000 employees. New knowledge and improved technology have characterised Chalmers since its foundation in 1829, completely in accordance with the will of William Chalmers and his motto: Avancez!

17 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Är du student och intresserad av ett extrajobb inom rekrytering? Se hit!

Beskrivning av tjänst och arbetsuppgifter Som Talent Acquisition administrator med inriktning på rekrytering har du till uppgift att säkerställa att vårt Talent Acquisition Team har ett stöd i uppdraget att förse våra gästverksamheter och funktioner med kandidater att anställa. Dina arbetsuppgifter är bland annat att vara delaktig i våra olika gruppmoment där vi träffar blivande Lisebergare! Du behöver även kunna planera och genomföra individuella samtal och gruppintervjuer utifrån ett kompetensbaserat arbetssätt. Du är utöver det ett stöd vid hantering av kravprofils- och urvalsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som just nu läser HR eller personalvetenskap på heltid och vill kombinera det med ett extrajobb hos oss på Liseberg. Du behöver vara tillgänglig för jobb både på dagtid och kvällstid. Det är meriterande om du har arbetat med rekrytering tidigare. Det är också meriterande om du har erfarenhet av gästbemötande, service eller restaurang- och hotellbranschen i bagaget.  För att trivas i tjänsten tror vi att du har både tålamod, glöd och passion för rekrytering! Du har hög integritet, tar ett stort personligt ansvar och värdesätter ordning och reda. Du ser dig som en lagspelare som står stabilt på egna ben och bidrar till ett öppet och transparent arbetssätt. Självklart gillar du att arbeta för och med människor på alla nivåer i organisationen, – och brinner för att Liseberg ska bli Sveriges bästa arbetsplats! Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen Villkor Tjänsten är ett extra arbete, med start enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].  Sista ansökningsdag är den 2 juni, men vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjlig då vi rekryterar löpande!

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Butikssäljare (sommarvikarier) - DK Company, Åhlens City Göteborg

DK Company A/S är en dynamisk och tillväxtorienterad internationell verksamhet med passionerade människor som vill göra skillnad. Produktportföljen är bred och möjligheterna är stora. Från 21 varumärken designas, produceras och distribueras mellan 4 – 8 kollektioner årligen. DK Company söker sommarvikarie omgående till våra varumärken InWear, Part Two, Saint Tropez, Soaked in Luxury, Gestuz och Matinique på Åhléns City Göteborg. Vi söker säljare till våra märkesavdelningar på Åhléns City Göteborg. Personlig försäljning och professionell kundservice är det viktigaste för oss. Du ska inte vara rädd för att ta egna initiativ och din positiva energi smittar av sig på både kunder och kollegor. Arbetsuppgifter Sälj och rådgivning till alla våra kunder. Vi har många kollektionsdropp som innebär en stor del uppackning, hålla ordning på lagret och påfyllning i butiken. Hänga iordning på butiksytan på ett säljande sätt. Personprofil Du är modeintresserad och har koll på kommande trender, är resultatorienterad och är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du är stresstålig, flexibel och kan ta egna initiativ. Du trivs med högt tempo och kan hantera många saker samtidigt. Tjänstens omfattning Tjänsterna omfattar ca 30 timmar/vecka och är schemalagda helger och kvällar under perioden juni-augusti. Tjänsten sökes genom personligt besök under period 20-29/5-24 på DK-ytan damplanet Åhléns Nordstan, ta med CV. Fråga efter Madeléne på InWear och Part Two. Tjänsten tillsätts omgående. Välkommen!

17 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024