Lediga deltidsjobb i Härnösand
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Härnösand
Nu söker vi en chef på 50% till ett uppdrag på Samhällsförvaltningen i Härnösands kommun med start 11 augusti och fram till årsskiftet. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-11 tom 2025-12-31. Uppdraget är på deltid (50%) och arbetstiden förläggs på plats på Samhällsförvaltningen i Härnösand. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha helt VEPA ansvar, det vill säga Verksamhet, Ekonomi, Personal och Arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för två enheter, Teknikenheten samt Miljöenheten. I rollen kommer följande arbetsuppgifter att ingå: Du kommer att upprätta handlingsplan utifrån genomförd RKA, tillsammans med medarbetarna och skyddsombud. Kalla till och hålla i månatliga APT:er. Leda och fördela det dagliga arbetet. Göra verksamhetsplanering för 2026 tillsammans med medarbetarna. Kontinuerliga avstämningar med förvaltningschef varannan vecka. Följa upp arbetet löpande. Ingå i ledningsgruppen och delta i ledningsgruppens gemensamma aktiviteter/möten. Dina kvalifikationer Högskole-/universitetsexamen inom relevant område. Tänkbar examen inom området: teknik, miljöskydd, hälsoskydd, livsmedelsinspektion. Tidigare chefs-och ledarerfarenhet om minst 3 år. Erfarenhet av förändringledning. Erfarenhet av myndighetsutövning. Erfarenhet av offentlig sektor. Svenska flytande i såväl tal som skrift. Vi ser att du som person är självgående med god omställningsförmåga. Du har förmåga att snabbt sätta sig in i en organisation och kultur. Du är kommunikativ och samarbetsvillig och är trygg i din ledarroll. Meriterande Erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal verksamhet. Erfarenhet av myndighetsområdet teknik och-/eller miljö. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11/7. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0721945000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Vi söker nu butiksäljare till ett sommarvikariat, deltid 20 h/vecka! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Tjänsten är ett sommarvikariat på 20 timmar i veckan. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o Klicka på “Sök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Är du en kreativ och musikalisk lärare som ser elevers potential och värdesätter strukturerad undervisning? Inför höstterminen 2025 söker vi en vikarierande lärare med inriktning musik för åk 4-6, omfattning 25%. Solenskolan är en F-6-skola med ca 300 elever och 40 personal som är belägen vid södra infarten till Härnösand. Förutom grundskolans verksamhet F-6 har vi tre fritidsavdelningar. Skolan är mångkulturell med en stor andel flerspråkiga elever och vi jobbar med ett språkutvecklande arbetssätt där vi ser flerspråkigheten som en styrka. Praktiska och estetiska aktiviteter är en prioriterad och naturlig del av vår dagliga verksamhet. Vår vardag präglas av ett tillsammansarbete med fokus på elevernas lärande och utveckling. Det är naturligt att arbeta nära sina kollegor med gemensamma planeringar och strukturer för eleverna. I rollen som lärare hos oss så ansvarar du för att planera, undervisa och utvärdera verksamheten utifrån läroplan och övriga styrdokument. Du bidrar till att skapa en miljö som syftar till att stärka våra elever i såväl deras kunskapsutveckling som i deras personliga utveckling och framtidstro. Trygghet och värdegrundsfrågor är en viktig del av våra verksamheter och vi jobbar aktivt på olika plan för att skapa ett gott gemensamt klimat. God relationell kompetens är en styrka som vi värdesätter. Kvalifikationer Du har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i F-6. Du har goda ämneskunskaper inom musik samt tidigare erfarenhet av att undervisa. Du har god kunskap om hur man som pedagog designar och organiserar lektioner där du möter elever med olika förutsättningar. Det är meriterande om du har vana att arbeta ämnesinriktat i god samplanering med kollegor. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en stabil ledare i klassrummet. Du är en trygg, engagerad, positiv och tydlig person som genom att arbeta relationellt kan förmedla en positiv känsla i alla sammanhang och inspirera till utveckling. Du är övertygad om att alla kan lyckas i skolan genom att vi ser hela människan och dess utvecklingspotential. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, du samarbetar väl samt har en god digital kompetens. Anställningsform och lön Tjänsten är ett vikariat under höstterminen och omfattar 25% med individuell lönesättning. Övrig information Tillträde 2025-08-15 eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För arbete inom skolan krävs alltid ett inlämnat utdrag ur belastningsregistret För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Härnösands kommun arbetar målmedvetet för att skapa en skola där alla kan växa och utvecklas, både elever och personal. En viktig del i detta är modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet då Härnösand har många elever med en annan språkbakgrund än svenska. Som modersmålslärare/studiehandledare i Härnösands kommun ingår du i Wendela Hellmanskolans organisation men arbetar ute i kommunens samtliga skolor. Modersmålsundervisningen och studiehandledningen i Härnösands kommun sker från årskurs 1 i grundskolan upp till och med gymnasiet. Vi söker nu en modersmålslärare och studiehandledare med arabiska som modersmål. Du ska vara behörig modersmålslärare i arabiska med dokumenterat goda kunskaper i tal och skrift. Du ska även ha goda kunskaper om kultur och traditioner i de områden/länder där arabiska talas. Studiehandledning på modersmålet ingår som en viktig del i tjänsten. För att kunna vara studiehandledare från årskurs 1 ända upp t.o.m. gymnasiet ska du ha en högskoleutbildning i något för skolan relevant ämne. Dokumenterat goda kunskaper i svenska i tal och skrift motsvarande gymnasienivå är ett krav. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta som modersmålslärare och studiehandledare i arabiska. Du är en positiv person som är engagerad i ditt jobb och vill att eleverna ska lyckas. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. I din roll som studiehandledare kommer du att samarbeta med ett flertal klass/ämneslärare ute i kommunens olika skolor. Det är därför viktigt att du är en strukturerad person med god planeringsförmåga som har lätt att kommunicera med andra människor. Personlig lämplighet är avgörande. Som modersmålslärare kommer du att bedriva undervisning från grundskolans åk. 1 t.o.m. gymnasiet. Vi arbetar med stadievis undervisning. I arbetet ingår att utifrån styrdokumenten i ämnet modersmål planera och genomföra lektioner samt bedöma elevernas kunskaper och sätta betyg. Du kommer även att hjälpa till med att informera elever och vårdnadshavare om modersmålsundervisning och hur man ansöker. Som studiehandledare arbetar du med att stötta eleverna i det vanliga skolarbetet. Det kan handla om allt från att översätta och förklara lektionsuppgifter, till att förbereda inför prov och översätta/diskutera tal och texter, både enskilt och under pågående lektion. Du har ett nära samarbete med eleven, ämneslärare, elevens mentor och vårdnadshavare. Arbetet kräver ett stort mått av självständighet och flexibilitet och att du alltid har elevens behov i fokus. Då tjänsten innebär att man förflyttar sig mellan skolor så är körkort och tillgång till bil meriterande. För arbete inom skolan krävs ett inlämnat utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Anställning: Tillsvidare från 2025-08-12. Omfattning: 100 % Lön: Individuell lönesättning För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker en stabil personlig assistent till en man i 36-års åldern. * Är du ordningsam och punktlig och har ett bra driv. * Är du flexibel * Har nära till skratt * Tycker om barn och djur * Kan ta och lyssna till instruktioner - ibland vara steget före * Är öppen för att lära nya saker * Har B- körkort * Är självgående, lättlärd och initiativtagande. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Din anställning kommer bidra att ge en meningsfull vardag för din kund. Delta i familjära sammanhang men också utföra personlig omvårdnad och träning. Tillsvidareanställning ca 50% dag, kväll och helg, vi söker även vikarier. Intervjuer kommer att ske löpande, Välkommen med din ansökan! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).
Nu finns chansen att arbeta deltid som servicetekniker på Nalco Water. Detta är ett perfekt för dig som studerar och vill ha ett arbete vid sidan av studierna där du får möjlighet att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Nalco via deras hemsida.
Vill du göra skillnad i människors vardag? Härnösands kommun söker nu engagerade vikarierande undersköterskor och omvårdnadspersonal till äldreomsorgen och stödpersonal och assistenter till Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri. Hos oss får du möjligheten att arbeta med meningsfulla och viktiga insatser för människor i behov av stöd. För rätt person finns även chans att fortsätta efter sommaren. Har du ett stort hjärta och drivs av att hjälpa andra – välkommen till en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad varje dag! Denna annons är till för att fånga upp dig som är intresserad av att hoppa in och jobba med kort varsel när behovet uppstår, det kan vara som timvikarie eller på ett längre schema. Det är behovet av personal som avgör. I denna annons kan du skicka in ditt intresse så hör vi av oss om det skulle bli aktuellt. Vi hör av oss om vi ser att du kan matcha med ett behov som uppstår under sommaren. Det kan också innebära att du inte heller hör något ifrån oss. Isåfall har vi just nu inget behov av personal och du är välkommen att söka arbete hos oss igen i framtiden. Arbetsuppgifter - Äldreomsorgen, hemtjänsten eller särskilt boende: Som undersköterska eller omvårdnadspersonal hos oss får du ett omväxlande arbete där du stöttar äldre personer i deras vardag. Du bidrar till att skapa en meningsfull tillvaro utifrån varje individs behov och önskemål. Arbetet innebär att ge omsorg i den äldres hem eller på ett särskilt boende, vilket kan inkludera utförande av hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering. Dokumentation i vårt journalsystem är en del av dina arbetsuppgifter. Inom hemtjänsten har vi sex geografiskt indelade verksamheter, korttidsenhet samt en nattpatrull där du kan arbeta. När det gäller särskilt boende finns det sju äldreboenden som också kan bli din arbetsplats. Arbetsuppgifter - Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri Som stödpersonal/assistent hos oss kommer du att ge stöd till våra brukare baserat på deras individuella behov, förutsättningar och önskemål. Du kommer att samarbeta med anhöriga och andra vårdgivare och dokumentera i vårt journalsystem. I vissa fall kan arbetet även innefatta enklare hälso- och sjukvårdsinsatser. Våra brukare bor i olika typer av boenden, spridda över Härnösand, i alla åldrar och med olika funktionshinder. De kan bo i gruppbostad, servicebostad eller i egna lägenheter. För den som erbjuds arbete inom Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställningsavtal kan skrivas. Krav: Vad behöver du uppfylla för att gå vidare i rekryteringsprocessen? För att arbeta hos oss behöver du behärska god svenska och ha utbildning motsvarande SFI D (Svenska för invandrare, kurs D). Det är ett krav då arbetet innebär att du har en nära dialog och samarbete med både kollegor, vård- och omsorgstagare, samt för att kunna dokumentera och förstå instruktioner. Du är bekväm med att använda dator och mobiltelefon som arbetsredskap - grundläggande digitala kunskaper är alltså ett krav. Dessutom krävs ett giltigt arbetstillstånd för arbete i Sverige. Meriterande: vad som kan förbättra dina möjligheter att få jobbet. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg, psykiatri eller pedagogik. För arbete inom hemtjänsten kan körkort både vara ett krav, men också en värdefull egenskap generellt. Dessutom är kunskaper i teckenspråk särskilt önskvärda i vissa verksamheter. Personliga egenskaper: Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och trivs med att samarbeta med kollegor. Du är engagerad och lyhörd när du möter den enskilde och ser värdet i det jobb du gör. Du är flexibel och behåller lugnet även i stressiga situationer eller när omständigheterna förändras. Eftersom ensamarbete kan förekomma är det också viktigt att du känner dig trygg med att arbeta självständigt. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid både utbildning och erfarenhet, men även personlig lämplighet är en viktig faktor. Redan timvikarie? Ta kontakt med din nuvarande chef för att ha en dialog kring sommaren och hösten. Övrig information Lön: Individuell lönesättning. Omfattning: Semestervikariat med schema eller extra personal för bemanning vid korttidsfrånvaro. Omfattningen kan variera med tillträde enligt överenskommelse. Semesterperioden sträcker sig från juni till augusti. För att bli erbjuden ett sommarschema är det en förutsättning att du kan arbeta alla arbetspassen som är förlagda på schemat. Vilket kan innebära arbetstider under dag, kväll och helg, i vissa fall förekommer nattarbete. Våra verksamheter finns i hela Härnösands kommun, i både centrum och ytterområden. Tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocess Då detta är en intresseanmälan kommer vi inte att hantera ansökningar i den utsträckning som vi vanligtvis brukar göra. Om ett behov uppstår kommer en chef att höra av sig till dig för en eventuell intervju. Det kan också innebära att du inte kommer höra ifrån oss, vilket innebär att vi inte har ett behov just nu av extra personal. Med andra ord innebär det att du inte kommer höra något från oss om vi inte har en plats att fylla. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Sommarjobb som driven Butikssäljare!Plats: Härnösand Anställningsform: Deltid, ca 25% Älskar du att ge kunder förstklassig service och vill jobba med försäljning i butik? Vi söker nu en person till oss för att hjälpa till att stötta upp verksamheten under en tidsbegränsad period med start i Maj 2025 Om rollen: Som butikssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att ge kunder en fantastisk upplevelse. Du ansvarar för försäljning, exponering och skötsel i dagligvaruhandeln. Arbetet är självständigt och socialt, där du skapar inspirerande kundupplevelser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja och rådge kunder om våra produkter Ge service i världsklass Se till att butiken är ren, organiserad och inbjudande Delta i lagerhantering och varupåfyllnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice (meriterande men inget krav) Är utåtriktad, serviceinriktad och engagerad Har god kommunikationsförmåga och trivs i ett högt arbetstempo Är ansvarsfull, social och självgående Har körkort och egen bil Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsdag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Ett positivt och stöttande arbetsklimat Möjlighet att inom givna ramar kunna planera sin tid självständigt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, flexibel, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund har ett större omvårdnadsbehov och behöver hjälp i alla situationer, t ex hygien, förflyttningar, kommunikation, men även allt som hör det vardagliga livet till så som tvätt, städning och matlagning och matintag. Arbetet innefattar en roll där du som assistent stödjer kunden vid alla moment, både i hemmet och utanför hemmet. Arbetsplatsen är en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner, som ska följas. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 35års åldern bosatt i centrala Härnösand har goda kunskaper i svenska och arabiska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort är intresserad av att jobba som semestervikarie i sommar Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timvikariat, extra vid behov. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Tjänsten kan komma att övergå till ett semestervikariat i sommar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Veronika Jansson, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb