Lediga deltidsjobb i Kalmar

Det finns totalt 96 lediga deltidsjobb att söka i Kalmar

Seniorstöd till Veterankraft i Kalmar!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Kalmar. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Vi söker vikarierande Butikschef till Glitter Kalmar, Baronen
Svenska Glitter AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Är du en naturlig ledare som älskar att få både människor och resultat att växa? Som vikarierande butikschef på Glitter kliver du in i en roll där du inte bara driver butik – du leder, inspirerar och bygger ett starkt team med fokus på säljglädje, gemenskap och utveckling. Du har fullt ansvar för både personal och resultat, och din vardag handlar om att skapa en energifylld butik där ni tillsammans jobbar mot högt uppsatta mål och har kul på vägen. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vad kommer du att göra hos oss? Som vikarierande butikschef på Glitter kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll med fokus på både försäljning och personalansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Arbeta aktivt med försäljning genom att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse Ansvara för den dagliga driften av butiken Leda, coacha och utveckla butiksteamet Säkerställa att försäljningsmål och nyckeltal uppnås Planera och schemalägga personal utifrån verksamhetens behov Ansvara för att följa riktlinjer för varuhantering, exponering och kampanjer i butik Är det här du? Du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service  Du har ledarerfarenhet Du är en engagerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat Du har ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode och trender Du har ett affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Du leder och entusiasmerar dina medarbetare Du har en positiv inställning som smittar av sig på omgivningen Som person är du självständig, arbetar strukturerat och målinriktat Vi erbjuder dig  En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Vi söker dig som vill jobba deltid 75 % med tillträde 25 augusti. Tjänsten är ett vikariat fram till 31 januari 2026. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 31 juli. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig Assistent ca 50% i Kalmar
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vår kund söker dig som vill arbeta i ett fint uppdrag där du alltid arbetar med en kollega! Du är en pigg och glad tjej på ca 25-65 år. Har du erfarenhet av vård och omsorg såsom epilepsi och sondmatning är det en merit. Du talar och skriver svenska språket obehindrat. Vår kund behöver ha hjälp med allt i sin vardag och du har en kollega när du arbetar då våran kund har dubbelbemanning. Vår kund är aktiv med både träning hemma och mycket promenader och utevistelser. Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.          Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform:  Visstidsanställning så länge uppdraget varar  Omfattning:  Deltid Arbetstid:  Blandat dag, kväll, jour och vaken natt Tillträde:  1/8 med inskolning och tjänsten tillsätts ca 13/8 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Sista ansökningsdag 20250728 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Katarina Weiman tel 010-130 31 57 eller mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Studie- och yrkesvägledare
Linnéuniversitetet
Studie- och yrkesvägledare

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Studie- och yrkesvägledare  Tjänsten är placerad vid kansliet för lärarutbildning vid nämnden för lärarutbildning (NLU). Kansliet har ca 25 medarbetare och ansvarar för utredningar och underlag för planering och uppföljning av utbildning, samverkan och forskning inom Linnéuniversitetets lärarutbildning som bedrivs i form av en beställarorganisation. Kansliet tillhandahåller även administrativt stöd för lärarprogrammens genomförande med bland annat VFU-placeringar och studie- och yrkesvägledning. Lärarutbildningsprogrammen kvalitetssäkras genom programråd som arbetar på nämndens uppdrag. Linnéuniversitetets lärarutbildning är omfattande och står inför spännande utvecklingsmöjligheter relaterade till lärares kompetensutveckling.   Arbetsuppgifter  Arbetet innebär huvudsakligen studie- och yrkesvägledning inom lärarutbildning med inriktning mot Ämneslärarprogrammet och Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU). I tjänsten ingår kontakter med såväl innevarande som presumtiva studenter, både nationella och internationella. Kontakterna sker genom fysiska och/eller digitala besök, telefon och e-post. Arbetet med studiegångar och studieuppehåll dokumenteras i ett webbaserat verktyg, den s k Lärarutbildningsportalen, där vägledaren upprättar individuella studieplaner för studentens samlade programutbildning. Du ansvarar också för att regelbundet följa upp studenternas studiegång i det studieadministrativa systemet Ladok.  Information till studentgrupper om lärarprogrammen och olika valmöjligheter kopplade till dessa samt deltagande vid informationsdagar ingår också i jobbet. I tjänsten ingår även studieadministrativa uppgifter i form av ärendehantering och administration utifrån verksamhetens behov med relevans för studie- och yrkesvägledningen, exempelvis frågor om tillgodoräknanden, antagning till senare del av program samt behörighetsfrågor kopplade till lärarlegitimation.  Visst administrativt arbete knutet till kansliets internationella verksamhet kan också förekomma.   Arbetet bedrivs enskilt men också inom ramen för kansliets studie- och yrkesvägledningsgrupp. En annan viktig gruppering på kansliet är de s k teamen som arbetar med operativa frågor runt lärarprogrammen, där du regelbundet möter utbildningssamordnare, VFU-koordinatorer, utbildningsadministratörer och andra funktioner.  Samverkan sker även med kursansvariga lärare på berörda institutioner samt med personal på central universitetsnivå som exempelvis antagningsenhet, studenthälsa och examensenhet.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har studie- och yrkesvägledarexamen och erfarenhet av studievägledning eller annan relevant yrkeserfarenhet. Du ska på ett kvalificerat sätt kunna stödja studenternas studie- och karriärplanering. Din kommunikativa förmåga, inkluderande tal, skrift och digital kompetens, gentemot människor av olika slag är därför väsentlig för att kunna utföra arbetet väl.  Arbetet kräver också att du har ett öppet sinne och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.  Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning och god kunskap om universitet och högskolors regelverk är meriterande, liksom erfarenhet av arbete i Ladok. Meriterande är även kunskap om och erfarenheter av lärarutbildning.  Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad, noggrann och som har ett intresse av att arbeta med studenter. Den person vi söker trivs också med att utveckla arbetsformer, både för det egna arbetet som för verksamheten. Arbetet är periodvis intensivt och kräver flexibilitet, effektivitet och en professionell inställning med hög servicenivå i kontakterna. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.   Anställning: Visstidsanställning, 3-6 månader.  Tillträde: Snarast.  Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att regelbundet tjänstgöra på båda orterna oavsett placeringsort.  Omfattning: 50- 100 %.  OBS! Tjänsten annonseras under förutsättning av erforderliga beslut. Mer information lämnas av:  Kanslichef Johan Krantz, tfn +46480497030 e-post: [email protected]   Fackliga företrädare nås via universitetets växel, Tel 0772-28 80 00.  Välkommen med din ansökan senast den 21 juli 2025  Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning och examensbevis.      Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Hjältar till Customer Care - Norska & Danska
Nordic Nest AB
Kundtjänstpersonal

Det flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. För att säkerställa att vi kan leverera kundservice i världsklass stärker vi upp med fler norsk- och dansktalande hjältar till vårt kundserviceteam! Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare på Nordic Nest Group? I team Customer Care kommer du tillhöra ett glatt, internationellt gäng med kollegor från flera olika länder med en fantastisk gemenskap och sammanhållning. Vi är engagerade, älskar utmaningar och det bästa vi vet är att jobba tillsammans! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Hjälpa och ta hand om våra kunder via telefon, mejl och chatt Leverera förstklassig service med omtanke och lösningsorientering Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment Arbeta mot uppsatta mål Utöver ovanstående kommer du dessutom ha möjligheten att försöka vinna förstaplatsen i någon av de populära pingis-turneringarna som pågår under rasterna samt att rasta kroppen med ett härligt gympass i vårt gym efter jobbet. Vem tror vi att du är? Vi värdesätter personliga egenskaper och söker dig som har en passion för kundservice och förstår att de små detaljerna kan göra den stora skillnaden. Du är lyhörd, kommunikativ och brinner för att hjälpa andra. Det är viktigt att du trivs i en tempostark och energifylld miljö med snabba förändringar. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann i ditt arbete, ha förmåga att ta eget ansvar och drivas av att tillsammans med teamet jobba mot mål. För denna rollen söker vi kollegor som är flytande i tal och skrift i norska eller danska samt engelska. Teamkänsla och engagemang är en viktig del av vår kultur. Det är därför viktigt att du trivs med att vara del av ett engagerat team och att bidra till teamkänsla för att vi tillsammans ska kunna nå våra uppsatta mål. Så, är du redo att bli en del av teamet? Vi erbjuder en visstidsanställning på deltid med start 2025-09-01 och som sträcker sig fram till 2026-01-31. Våra arbetstider är förlagda till vardagar och kontorstider och vi arbetar tillsammans på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi jobbar ständigt för att skapa världens bästa kundupplevelse och med det kommer vi utöka arbetstiderna till kväll och/eller helg vid behov. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Alice Johansson, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Vi söker vikarierande Butikschef till Glitter Kalmar, Baronen
Svenska Glitter AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en naturlig ledare som älskar att få både människor och resultat att växa? Som vikarierande butikschef på Glitter kliver du in i en roll där du inte bara driver butik – du leder, inspirerar och bygger ett starkt team med fokus på säljglädje, gemenskap och utveckling. Du har fullt ansvar för både personal och resultat, och din vardag handlar om att skapa en energifylld butik där ni tillsammans jobbar mot högt uppsatta mål och har kul på vägen. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vad kommer du att göra hos oss? Som vikarierande butikschef på Glitter kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll med fokus på både försäljning och personalansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Arbeta aktivt med försäljning genom att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse Ansvara för den dagliga driften av butiken Leda, coacha och utveckla butiksteamet Säkerställa att försäljningsmål och nyckeltal uppnås Planera och schemalägga personal utifrån verksamhetens behov Ansvara för att följa riktlinjer för varuhantering, exponering och kampanjer i butik Är det här du? Du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service  Du har ledarerfarenhet Du är en engagerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat Du har ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode och trender Du har ett affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Du leder och entusiasmerar dina medarbetare Du har en positiv inställning som smittar av sig på omgivningen Som person är du självständig, arbetar strukturerat och målinriktat Vi erbjuder dig  En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Vi söker dig som vill jobba deltid 75 % med tillträde 25 augusti. Tjänsten är ett vikariat fram till 31 januari 2026. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 31 juli. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vaktmästare Rasta Kalmar
Rasta Sverige AB
Fastighetsskötare

Vi söker en vaktmästare till vår restaurang! Är du en praktisk och självgående person som gillar att ta ansvar? Vi på Rasta Kalmar söker nu en vaktmästare som kan ta hand om vår fastighet och se till att allt är i ordning, både inomhus och utomhus. Arbetsuppgifter: Trädgårdsskötsel: Sköta om utemiljöer, gräsmattor, planteringar och trädgårdsarbete. Renhållning: Ansvara för att hålla rent och snyggt i och omkring restaurang och bensinstation, både på gården och i de gemensamma utrymmena. Enklare hantverksarbete: Utföra mindre reparationer, målning och underhåll av lokaler och utrustning. Vi söker dig som: Är noggrann och ansvarstagande. Har erfarenhet av trädgårdsarbete och enklare hantverksuppgifter. Är självgående och kan ta initiativ. Har ett gott öga för detaljer och estetik. Har tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter (meriterande men ej ett krav). Vi erbjuder: Ett omväxlande arbete i en trivsam och dynamisk miljö. Möjlighet att vara en del av ett engagerat och positivt team. Arbetstider enligt överenskommelse

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Specialpedagog i Kalmar till internationell grundskola
Watma Education AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ditt uppdrag Som Specialpedagog hos oss blir du en viktig del av ett engagerat elevhälsoteam och arbetar nära lärare, specialpedagoger och skolledning för att ge elever det stöd de behöver för att lyckas. Varje dag arbetar vi för att alla elever ska få rätt förutsättningar att utvecklas, både kunskapsmässigt och socialt.  Ditt huvudsakliga ansvar består av att kartlägga, planera, genomföra och följa upp insatser för elever i behov av särskilt stöd, i samverkan med andra pedagoger. Du arbetar både enskilt med elever och handledande gentemot kollegor för att stärka undervisningen på grupp- och individnivå. Du är van vid att använda evidensbaserade metoder och följer upp elevernas utveckling systematiskt. Mentorskap eller annat elevnära arbete kan ingå i tjänsten beroende på din profil och intresse. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Specialpedagogutbildning. För att lyckas i rollen vet vi att du är Strukturerad och lösningsfokuserad med god förmåga att anpassa undervisningen utifrån varje elevs behov. Empatisk och relationsskapande, med ett starkt engagemang för elevernas utveckling.  Samarbetsinriktad och trygg i att handleda och stödja kollegor. Har du arbetat i en internationell skolmiljö ser vi det som meriterande! Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 40%. Tillträde: Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Placering: Distans med krav på att arbeta från skolan i Kalmar en gång i månaden. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Brevbärare Kalmar, Tidsbegränsad anställning
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 80%. Anställningen startar vecka 30 och pågår fram till och med vecka 40. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på förmiddag och eftermiddag, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Stämpelvägen 6 i Kalmar. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

26 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Smedbyskolan söker lärare i Moderna språk - Tyska
Kalmar kommun
Grundskollärare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Planering och genomförande av undervisning samt bedömning och betygssättning inom ämnet Moderna språk - Tyska. KVALIFIKATIONER Du har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i Tyska. Alternativt en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025