Säljare - Coop Vittangi

Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning? Då kan du vara rätt person för oss på Coop Vittangi! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Kunden i våra butiker ska mötas av bra varor till bra priser, matinspiration och intressanta händelser. Som säljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt ger du våra kunder den bästa servicen samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är ambitiös, ansvarstagande, trivs i ett högt arbetstempo och drivs av nya utmaningar. Du är en lagspelare av rang och tillsammans överträffar vi kundernas förväntningar. Arbetet är varierande och innehåller alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom varupåfyllning, försäljning & kassaarbete. Inom Coop finns möjligheter att växa, med t ex egna ansvarsområden som bl a kundambassadör, beställningar, kvalitetsansvar och sociala medier. Tjänsten är tillsvidare på 30 timmar/vecka. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll samt helg. - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom serviceyrken är meriterande - Flerspråkig och erfarenhet/intresse av olika kulturer är meriterande Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga miljöer. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

11 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Hotellstäd Abisko

Pågrund av ett sent avhopp letar vi nu efter vår sista pusselbit för sommar/höstsäsongen. Vi söker bara efter dig som kan jobba hela säsongen 14 juni till 27 oktober. Tag chansen att förena nytta med nöje i sommar. Att jobba i Abisko ger dig fantastiska möjligheter för en rik fritid. Vandring, fiske och upptäckter - fjället är din bakgård. Från midnattssol till norrsken! Sommar och höstsäsongen ger dig den spirande försommaren, högsommar med iskalla bad, hösten med bär och svamp och fantastiska färger i naturen och i oktober, norrsken och första snöfallet! Som hotellstädare kommer du att vara en del av ett städteam på 3 personer som jobbar under ledning av vår städledare. Lodgens städteam är ansvariga för städning av hotellrum, stugor och gemensamma utrymmen. Du kommer även att ha ansvar för vår utemiljö och återvinning. Vi söker dig som är en teamplayer med nogrannhet och effektivitet som beskrivande egenskaper. Du är van att arbeta självgående och tycker att det är kul att få vara en del av en gemenskap där de flesta sökt sig hit för friluftslivet. Rekryteringen sker löpande. Abisko Mountain Lodge är Guldkantshotellet i Abisko. Vi har stor andel gäster som återkommer regelbundet till oss på grund av vår härliga atmosfär och fantastiska mat. Anläggningen har 19 rum och 4 stugor samt matsal för 80 personer. Vi har frukost samt kvällsservering. Det finns även en relaxavdelning för hotellets och stugornas gäster som är öppen varje eftermiddag. *Arbetstiden är dagtid mån-sön *Personalboende finns. Vi har hälften utländska, hälften svenska gäster på anläggningen, vi behöver därför ha personal som talar både svenska och engelska. Anställningen är på 90% säsongsanställning med start 14 juni 2024- 27/10 2024 Lön enligt kollektivavtal. Goda möjligheter till förlängd anställning från och med 21/11 2024 Skicka ditt cv till Paula på [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Spavärdinna / Värd - Spa hostess / Host

Camp Ripan är en modern, nyskapande upplevelseanläggning med Kirunas magnifika natur alldeles runt hörnet. Vi är ett familjeägt företag och vi som arbetar här vill ge våra gäster det bästa Kiruna har att erbjuda när det kommer till värdskap, komfort, mat, dryck, aktiviteter och upplevelser. Nu söker vi dig som förutom ett roligt och utmanande arbete är redo för storslagen fjällvärld, sprakande norrsken och fantastiska fritidsaktiviteter.  Lockas du av ett varierande arbete i en fantastisk miljö där gränserna mellan inne och ute suddas ut? I vårt prisbelönta Aurora Spa får du just det, en anläggning där vi lyfter fram de tre framstående kulturerna i regionen samt kontrasten mellan ljus och mörker, björk och malm, midnattssol och norrsken.  Om tjänsten Här är din främsta uppgift att bidra till att gästens upplevelse blir något utöver det vanliga, hela vägen från entrén, genom de olika baden och basturna, via spa-ritual eller behandling, till servering i baren och med ett värdskap i världsklass.  Vi söker dig som sätter gästens behov i första rummet och gör ditt yttersta för att ge dem en minnesvärd upplevelse. Du kommer att hantera kassasystem och försäljning av produkter, förbereda produkter till spa-ritualen samt enklare servering av mat och dryck i spa-baren.  Det är meriterande om du har jobbat i spa-miljö tidigare men inget krav.  Vi söker dig som är • Minst 18 år • Serviceminded • Värdesätter värdskap Språkkunskaper Pratar flytande svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. Anställning En tillsvidareanställning med en omfattning på 50–80% där arbetstiden är förlagd till både veckodagar och helger. Lön efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittat rätt person. Vid frågor kontakta vår HR-koordinator Elin Bertilsdotter Karlsson på [email protected] Personalförmåner Som tillsvidare-, visstids- eller provanställd på Camp Ripan har du fri träning (gym, yoga och annan gruppträning) hos flera olika gym och aktörer i Kiruna samt fritt bad på Simhallen. Utöver detta får du även din del av en padelbokning utan kostnad på våra egna banor och erhåller personalrabatt på inträde till Aurora Spa, mat i vår restaurang och varor i vår Sportshop. Boende Vi har flera olika personalboende, allt från rum i villa till modulhus i anslutning till vår anläggning och kan erbjuda rum utefter tillgång.   Spa hostess/host Camp Ripan is a modern, innovative experience facility with Kiruna’s magnificent nature just around the corner. We are a family-owned company and those of us who work here strive to give our guests the best that Kiruna has to offer in terms of hospitality, comfort, food, drink, activities, and experiences. We are now looking for you who, in addition to enjoying a fun and challenging job, are ready for the grand mountain world, sparkling northern lights, and amazing leisure activities. Are you attracted to varied work in a fantastic environment where the lines between indoors and outdoors are blurred? In our award-winning Aurora Spa, you get just that – a facility where we highlight the three prominent cultures of the region and the contrast between light and dark, birch and ore, midnight sun and northern lights. About the position Your main task here is to contribute to making the guest’s experience extraordinary, all the way from the entrance, through the various baths and saunas, via the spa ritual or treatment, to serving in the bar and providing world-class hospitality. We are looking for someone who puts the guest’s needs first and does their utmost to provide them with a memorable experience. You will handle the cash register and product sales, prepare products for the spa ritual, and offer simple food and drink service in the spa bar. It is meritorious if you have previously worked in a spa environment, but it is not a requirement. We are looking for someone who is • At least 18 years old • Service-minded • Values hospitality Language skills Fluency in Swedish and/or English in speech is a requirement, other language skills are meritorious. Employment A permanent position with a scope of 50–80%, where working hours are allocated to both weekdays and weekends. Salary by agreement. Interviews are ongoing and the position will be filled when we find the right person. For questions, contact our HR coordinator Elin Bertilsdotter Karlsson at [email protected]. Employee benefits As a permanent, fixed-term, or probationary employee at Camp Ripan, you have free training (gym, yoga, and other group training) at several different gyms and actors in Kiruna, as well as free swimming at the Swimming Hall. In addition, you also get your share of a padel booking at no cost on our own courts and receive employee discounts on entry to Aurora Spa, food in our restaurant, and goods in our Sportshop. Accommodation We have several different staff accommodations, from rooms in a villa to modular houses adjacent to our facility, and can offer rooms subject to availability.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
IT-Samordnare Till Kiruna

Vi på Academic work söker nu åt kunds räkning en IT samordnare till Kiruna för ett kortare uppdrag på deltid. Har du tidigare erfarenhet av arbete med It support eller ett brinnande intresse för IT? Ansök idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I Rollen som IT-samordnare kommer du att arbeta med samordning samt uppföljning med leverantör. Du kommer att arbeta hos en myndighet i Kiruna, Jokkmokk eller Tärnaby. Uppdraget stäcker sig från 2024-04-15 till och med 2024-06-20 med möjlighet till förlängning efter semesterperioden. Du kommer att arbeta halvtid, 4 timmar per dag alternativt 8 timmar varannan dag. Du kommer att vara anställd som konsult för Academic Work här erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvar för IT-drift med stöd av driftleverantör * Ansvar för att hantera avvikelser inom IT-drift genom att belysa och lyfta frågor och händelser som inte följer rutiner och riktlinjer * Uppföljningsmöten med leverantörer inom IT-området * Beställning, kravställning, koordinering, uppföljning och utveckling inom IT-drift och infrastruktur tillsammans med verksamhetsansvariga * Delta i arbetet med upphandlingsunderlag för IT-tjänster och -produkter tillsammans med verksamhetsansvariga * Tillse att IT-säkerheten efterhålls och medvetandegöra medarbetarna om IT-risker * IT-samordning mellan avdelningarna * Medverkan och stöd i införande och utveckling av digitala verktyg och hjälpmedel VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom It support, service desk eller liknande. - Har avklarad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning - Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet - Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt - Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk) - Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Då uppdraget startar omgående ses det som meriterande om du bor på någon av ovan nämnda arbetsorter. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - kommunikativ - Initiativtagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Studietjänst för dig som vill studera till förskollärare eller grundskollär

Sameskolstyrelsen (SamS) är styrelse för sameskolorna och för verksamheter som hör till dem. Sameskolan är en skolform likvärdig med grundskolan och förskoleklass som är utformad och profilerad med de samiska språken och den samiska kulturen. Till SamS uppgifter hör också att stödja utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. SamS får efter avtal med en kommun fullgöra kommunens uppgifter inom förskoleverksamheten för samiska barn. De fem sameskolorna finns i Gárasavvon, Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Vi bedriver har samisk förskoleverksamhet i Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Luspie kommuner. Sameskolstyrelsen har även ett uppdrag att anordna fjärrundervisning i de samiska språken och ge möjligheter för elever i hela Sverige att få undervisning i samiska. ARBETSUPPGIFTER Anställning för studier med lön 20 % samt språkstödjare i pedagogisk verksamhet 10 % 30% Anställningsvillkor: Du anställs på en av våra skolor eller förskolor och tjänstgör som språkstödjare 4 timmar per vecka, schemalagt i överenskommelse med rektor på enheten. Tjänsten är en visstidsanställning i form av vikariat. Du anställs för ett läsår i taget med möjlighet till förlängning förutsatt att du fortsätter studera och att erforderliga beslut inom Sameskolstyrelsen fattas. KVALIFIKATIONER Du ska vara antagen till och inskriven på en förskollärarutbildning, grundskollärarutbildning, eller en utbildning för lärare i fritidshem. Studierna kan vara distans eller på studieort men du ska ha möjlighet att arbeta i vår verksamhet varje vecka. Därför vänder vi oss i första hand till dig som är boende på en av de orter där vi bedriver våra skolor och förskolor. Goda kunskaper i någon av de samiska varieteterna är ett krav. Du ska kunna använda samiskan som arbetsspråk. En dokumenterat god samarbetsförmåga är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har en positiv människosyn, ett genuint intresse för pedagogik och barns-, och elevers utveckling. Du har en god samisk kulturkompetens och tycker att det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi ser gärna att du har gymnasiala studier i samiska eller kan validera din kompetens med hjälp av Sameskolstyrelsen. Du har ingen pedagogisk utbildning på högskolenivå sedan tidigare. Vi ser gärna att du går in och jobbar extra i vår verksamhet under studietiden men det är inget krav. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Butikssäljare Deltid Dressmann Kiruna – sommarvikariat

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

20 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Receptionist Scandic Kiruna, deltid

Mitt i nya Kiruna, intill stadshuset, tornar en av Kirunas mest spännande byggnader upp sig med 231 rum, ett flexibelt möteserbjudande och en storslagen skybar med utsikt mot Kebnikaise i väst. Nu söker vi en Receptionist till Scandic Kiruna. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Sommarvikariat. Rekrytering sker löpande Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

20 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Distriktssköterska till Kiruna mars-maj!

Vill uppleva den magiska norrländska natur, se norrsken och finna lugnet samt tar en paus från storstadspulsen? Vill du utvecklas och utmanas tillsammans med kollegor från hela landet? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Centric Care i Norrbotten! Vi kan erbjuda dig en spännande karriär och några av marknadens bästa villkor. BLI EN DEL AV CENTRIC CARE Hos oss är du i trygga händer av en lyhörd och dedikerad personlig kontaktperson som ger dig stödet och servicen du behöver före, under och efter ditt bemanningsuppdrag. Vi tror på långsiktigt samarbete med dig. Därför kommer du att vara med i hela processen och vi hjälper dig att hitta uppdraget som passar dig och dina önskemål. Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg.  OM UPPDRAGET Just nu söker vi Distriktssköterska till ett spännande uppdrag i Kiruna! Perioden gälle maj månad Arbetstiden gäller: Dagtid DIN PROFIL Distriktssjuksköterska med minst 2 års erfarenhet inom området Tidigare arbetat inom primärvård, mottagningsarbete samt telefonrådgivning. Meriterande med kunskap inom VAS. Kontinuitet för hela perioden och flexibilitet för arbetet. Personliga kvalifikationer: Självgående i ditt arbete och trygg i din profession, mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation.  Du kan arbeta flexibelt samt är stresstålig, som sjuksköterska är du driven och mycket trygg i din roll. Du gillar att ta dig an nya utmaningar och kan självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter.  Rekrytering sker mycket snabbt! Tveka inte att ta kontakt med oss redan idag! HOS OSS FÅR DU Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Nedan kan du läsa om ett urval av de förmåner som ingår i kollektivavtalet samt förmåner som är unika för Centric Care. Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. Arbetsskadeförsäkring.   Tjänstepension enligt ITP  Extra hög semesterersättning Förmånligt friskvårdsbidrag och rabatterade friskvårdstjänster Årlig HLR-utbildning Självfakturering för dig med eget företag   OM CENTRIC CARE  Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagen. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder.  Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar jag kontakt med dig.  Katza Elenius  0725-98 22 05 [email protected]

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Väktare sökes till myndighetsuppdrag - Kiruna

Vill du arbeta tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan för att bidra till en rättssäker hantering av frihetsberövande personer och bevaka misstänkta brottsplatser? Securus är ett bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du är intresserad av att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor och växa i din roll som väktare i en myndighetsmiljö kan Securus vara rätt för dig.   Just nu söker vi dig som vill arbeta som väktare vid brottsplatsbevakningar och i arresten i Kiruna. Vi söker dig som är van att samarbeta med kollegor för att säkra kvaliteten i arbetet samt har förmåga att tempoväxla när situationen kräver det. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom kriminalvården, psykiatrin eller i annat liknande yrke där du har varit i kontakt med människor i utsatta situationer. Tjänsten innebär att du arbetar som arrestantvakt och tillsammans med dina kollegor sköter driften av arresten samt vid behov bevakar temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott. Tjänsten avser en tillsvidaretjänstgöring med inledande 6 månaders provanställning. Vi har behov av personal som kan jobba på behovsbasis. Se våra andra annonser om du söker heltids- eller deltidsanställning och kan jobba på annan ort, exempelvis Skellefteå, Luleå eller Umeå. Anställningen kan inledas med en grundutbildning som gör att du får rätt verktyg och kunskaper för att utföra arbetet när så krävs. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som väktare eller arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.  För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver även kunna tala och förstå engelska. Vi vill att du som väktare har god fysik till den grad att du klarar av de krävande situationer som emellanåt uppstår i tjänsten. Övrig information Arbetsgivare: Securus Säkerhet i Sverige AB Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet   Till din ansökan vill vi att du bifogar utbildningsbevis på VU1 och VU2. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via epost till [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utan endast via annonsen. Klicka på ”ansök här”. Securus har med mer än 20 år i branschen och nästan 300 medarbetare blivit ett av Sveriges mest spännande säkerhetsbolag. Vi arbetar främst tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan. På Securus arbetar vi med visionen att bidra till ett tryggare samhällsklimat. De kommande åren planerar vi att utveckla och växa Securus till en av de mest betydande aktörerna inom säkerhet och trygghet. Vill du vara mer än bara ett anställningsnummer? Ansök då redan idag! Vi bygger samarbeten för ett tryggare samhälle.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Receptionist

I receptionen på Camp Ripan är du den första våra gäster möter när de anländer och här ska de känna den varma stämning som råder över hela anläggningen. Vi söker nu dig som är redo att ge allt för att skapa magiska möten med våra gäster. Här jobbar vi med värdskap på hög nivå och delar gärna med oss av våra egna erfarenheter av vår unika miljö och våra olika kulturer. Tempot är emellanåt högt och det är viktigt att du som person kan hantera stressiga situationer och ha flera bollar i luften samtidigt. Dina arbetsuppgifter är bl.a att via telefon, mail och över disk ta emot bokningar på logi, spa, aktiviteter och andra säsongsaktuella erbjudanden, jobba med merförsäljning och vara gästen behjälplig vad gäller frågor och önskemål kring deras vistelse hos oss. Du är en viktig lagspelare inte bara för receptionen utan för hela anläggningen där vi över avdelningarna arbetar mot gemensamma mål. Den stora variationen av gäster gör att ingen dag är den andra lik, och det gör arbetet stimulerande och utvecklande. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande. Erfarenhet av receptionsarbete, bokningssystem eller liknande är ett plus men för oss är din personlighet och din förmåga att alltid sätta gästens behov först det viktigaste.   Omfattning 80% Sommarsäsong (10/6-25/8-24) med chans till förlängning.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024