Lediga deltidsjobb i Ludvika

Det finns totalt 19 lediga deltidsjobb att söka i Ludvika

Receptionist till Ludvika
Coor Service Management AB
Kontorsreceptionister

Är du en riktig glädjespridare som brinner för service? Nu söker vi på Coor en receptionist till vår händelserika arbetsplats i Ludvika där du blir navet bland kunder och besökare. Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? För oss är arbetsglädje en grundpelare i vårt arbete. Här blir du en del av ett varmt, prestigelöst och inkluderande företag som ger våra medarbetare stort eget ansvar. Vi är fokuserade på innovation och för att uppnå det har vi en utvecklingsinriktad kultur som ger dig möjlighet att växa i karriären. Vad kommer du att få göra? Som receptionist är du Coors ansikte utåt som alltid har ögon och öron öppna för att fånga upp just det lilla extra. I den här rollen arbetar du självständigt och kan få användning för ditt engagemang. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till utveckling inom ett dedikerat team som värdesätter samarbete. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat: - Välkomna och assistera besökare - Hantera inkommande samtal och e-post - Passerkortsadministration - Boka och färdigställa konferenslokaler - Övriga administrativa uppgifter Vem är du? Som person är du positiv, serviceinriktad och uppskattar variation i arbetet. Med din professionalitet och engagemang ger du service i stjärnklass. Vi söker dig: - Med högt säkerhetstänk - Goda kunskaper inom svenska och engelska - Lätt att lära dig digitala system - Tidigare erfarenhet av serviceyrke som t.ex. receptionist är meriterande Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och välkomnade arbetskultur - Lön enligt kollektivavtal - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar och föräldralön. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: En tjänst 100%, övriga 75% - Arbetstid: måndag - fredag schemaläggning mellan 6.55-17.05 - Startdatum: omgående - Provanställning: 6 månader Bakgrundskontroller och drogtester utförs på all vår personal vid anställning och vi använder personlighetstester. Övrig information Vid frågor kontakta: Mikaela Hedén, [email protected] (semesterv.30-33) Rebecca Bergner, [email protected] från v.31. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent sökes till glad kille i Ludvika
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Nu söker vi ett gäng personliga assistenter till vår kund i Ludvika. Start i augusti med chans att få en rad till hösten.    Kunden är en pojke i 10-årsåldern som behöver hjälp och stöttning i sin vardag. Kunden bor tillsammans med sin familj i ett hus. Tidigare erfarenhet av vård är meriterande men vi söker framförallt någon som gillar att jobba med barn och kan stöta upp i allt från lek med andra barn till egenvård.    Det viktigaste är att du och kunden klickar och du får alltid göra ett hembesök hos kunden i samband med rekrytering för att säkerställa att det känns bra för alla parter och du och kunden får möjlighet att hälsa på varandra.    Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag så hörs vi kanske snart!  Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Tim- och semestervikarier till vård- och omsorgsförvaltningen våren 2025
Ludvika kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du göra skillnad i sommar? Vi söker tim- och semestervikarier till vård- och omsorgsförvaltningen som vill vara med och bidra till en meningsfull vardag för de vi arbetar med. Oavsett om du har erfarenhet eller är ny inom området, kommer du få vara en viktig del av vår gemenskap. Vi söker undersköterskor, vårdbiträden, barnskötare, personliga assistenter, boendestödjare och handledare. Är du den vi söker? Ansök redan idag! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukarens behov alltid är i centrum. Ditt arbete innebär att hjälpa till med personlig omvårdnad, som hygien, klädsel och måltider, samt aktivering för att skapa en trygg och meningsfull vardag. Du kommer att arbeta tillsammans med både manliga och kvinnliga kollegor och brukare. Arbetsuppgifterna kan även inkludera: • Stöd vid matsituationer och aktivering för att främja brukarens välbefinnande. • Personlig omvårdnad så som hjälp med klädsel och personlig hygien. • Stöd med städning, inköp och tvätt i brukarens hem. • Möjlighet att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter efter beslut från sjuksköterska/distriktssköterska. Eftersom arbetet kan vara förlagt till olika tider, såsom dag, kväll, natt och helg, krävs flexibilitet. Vi erbjuder • Karriärmöjligheter och utveckling: Få värdefull erfarenhet som öppnar dörrar för framtida jobb inom vård, omsorg eller andra kommunala områden. • Socialt och meningsfullt arbete: Ett arbete där du gör skillnad varje dag och bidrar till både brukares och kollegors välmående. • En välkomnande kick-off: Vi inleder din sommar med en gemensam kick-off där du får möjlighet att träffa dina nya kollegor och skapa sammanhållning genom aktiviteter som korvgrillning, brädspel och andra sociala aktiviteter. Vi söker dig som • Har genomfört omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Är över 18 år. • Behärskar det svenska språket i tal och skrift så att du kan kommunicera effektivt med brukare, anhöriga och arbetskamrater, samt kan dokumentera skriftligt enligt verksamhetens krav. • Har god dator- och mobilvana • Har körkort (gäller för hemtjänsten och vissa andra verksamheter, eftersom arbete förekommer i hela kommunen). • Har bank-id (gäller för personlig assistans). Meriterande om du • Har tidigare erfarenhet inom omvårdnadsarbete eller liknande arbetsområden. • Har erfarenhet av att arbeta med personer med särskilda behov eller inom äldreomsorg. • Har särskild utbildning eller kompetens inom hälso- och sjukvård, exempelvis genom delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Personliga egenskaper Vi värdesätter personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samt att du är lyhörd inför andras behov och har ett stort tålamod. Du har också god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta tillsammans med andra för att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Vi söker dig som är flexibel, lösningsorienterad och kan anpassa dig till förändringar och nya situationer. Vidare har du förmåga att hantera ett varierande arbetstempo och ha god rörlighet, fysisk stabilitet, mental styrka samt god grundkondition. Övrigt För att få arbeta med barn och ungdomar måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister §9. Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Anställningsvillkor Vi erbjuder tim- och semestervikariat med intermittent anställning. Tjänsten tillträds efter överenskommelse och lönen är fast. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi har möjlighet att garantera 75% tjänstgöring, med möjlighet till mer under sommaren.   Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering av kandidater sker löpande. Ansök därför redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Vi läser alla ansökningar och en första kontakt sker via mail. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Handläggare på Bemanningsenheten: Eva Hedman eller Bodil Lindberg genom växeln 0240-860 00. Intervju kan komma att ske via Teams. Upplysningar Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Bemanningsenheten på tel. 0240-869 80 Facklig kontakt Kommunal, tel. 0240-860 00

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Läkare
Falck Sverige AB
Övriga läkare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du specialistläkare som månar om balans mellan arbete/privatliv samtidigt som du vill fortsätta utvecklas? Då ska du söka dig till Falck! Vi erbjuder dig: • Arbetstid helgfria vardagar 7.30-16.30, ingen jour/beredskap förekommer. • Kompetensutveckling, mentor vid introduktion samt vid behov handledning • Kollektivavtal med marknadsmässiga attraktiva förmåner • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå. • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande, meningsfullt och utvecklande arbete i tvärvetenskapliga team Som läkare på Falck hälsa och arbetsliv får du jobba i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, både privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med förutsättningar för att planera din tid. Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med: • Lagstadgade undersökningar/Medicinska kontroller inom olika områden • Arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder som tex sjukskrivningar, utfärdande av förstadagsintyg, arbetsförmågeutredningar • Hälsofrämjande insatser som föreläsningar och rehabråd för ledningsgrupper • Arbetsmiljöundersökningar Vi söker dig som är Specialistläkare inom • Arbetsmedicin, Arbets- och miljömedicin, Företagshälsovård eller Yrkes- och miljömedicin. Alternativt annan specialitet (tex rehabilitering, allmän medicin, internmedicin, psykiatri mfl) och är nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa • Har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg • Behärskar svenska i tal och skrift • Som person är du • God lagspelare som trivs med att dela med dig och samarbeta med andra yrkeskategorier • Affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt – förstår ditt och Falcks uppdrag mot kunder • Strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat • Flexibel och prestigelös inställning Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innehåller resor inom området efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha B- körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Maria Nyström på [email protected] eller på telefon 0240-571061. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Modersmålslärare Nederländska
Ludvika kommun
Grundskollärare

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Arbetsplatsen I Ludvika kommun finns det läsåret 25/26 ca 1060 elever med annat modersmål än svenska.        Flerspråkighetsenheten är den enhet inom grundskolan där samtliga studiehandledare och modersmålslärare är anställda. De är 26 till antalet och behärskar tillsammans 23 olika språk. Tillsammans arbetar vi för att lyfta modersmålet och för att språket inte ska utgöra ett hinder för elevens skolframgång. Som anställd hos oss får du uppleva kommunens värdegrund Lagandan: relationer, glädje, lärande och driv. Ludvika kommun ingår i förvaltningsområdet för det finska språket sedan 1 februari 2015. Arbetsuppgifter Du undervisar i ditt förstaspråk i grundskolans ämne "Modersmål" enligt den nationella kursplanen. Du förbereder, genomför och utvärderar undervisningen och dokumenterar elevernas kunskapsutveckling. Från årskurs 6 betygsätter du eleven enligt ämnets kunskapskrav. Som lärare ska du aktivt arbeta med värdegrundsarbetet enligt den nationella Läroplanen. Genom undervisningen ska eleverna sammanfattningsvis ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: • formulera sig och kommunicera i tal och skrift • använda sitt modersmål som ett medel för sin språkutveckling och sitt lärande • anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang • urskilja språkliga strukturer och följa språkliga normer • läsa och analysera skönlitteratur och andra texter för olika syften • reflektera över traditioner, kulturella företeelser och samhällsfrågor i områden där modersmålet talas utifrån jämförelser med svenska förhållanden. Du studiehandleder elever på sitt modersmål, i samråd med ämneslärare, i anslutning till lektioner i olika ämnen. Du bistår med översättning under elevmöten samt vid överförande av information mellan skola och elev/hem. Flexibilitet är av stor vikt då schema och elevunderlag kan ändras under terminen. Undervisningen sker på olika skolor i Ludvika kommun. Kvalifikationer • är behörig modersmålslärare • har dokumenterat goda kunskaper i svenska i tal och skrift, motsvarande gymnasienivå • har dokumenterat goda kunskaper i modersmålet • har datorvana • är förtrogen med svensk skola och dess värdegrund • har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kollegor • är lyhörd och flexibel och arbetar för elevens möjlighet att nå ökad måluppfyllelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetet innebär att du arbetar på olika skolor i kommunen, vilket kan medföra att du behöver förflytta dig mellan skolor under arbetsdagen. Då resor förekommer mellan skolorna är körkort ett krav. Det här får du av oss Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjlighet att bli en del av en organistation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på Ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetat vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relation, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun Anställningsform Visstidsanställning Deltid 250811 tom 260617 med möjlighet till förlängning. Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar ved eventuell intrevju Kontaktperson Eva-Lena Karlsson, enhetschef Flerspråkigenheten. Telefon: 0240-862 41 E-post: [email protected] Facklig kontaktperson Sveriges lärare, via kommunens växel 0240 – 86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansök så snart som möjligt då urval sker löpnde. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanbedjer oss alla former av rekryteringshjälp/insatser i samband med tillsättningen av denna tjänst.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Butikssäljare Thansen Ludvika Deltid
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

I Augusti 2025 slår vi upp portarna för vår nya butik i Ludvika Vi behöver nu deltid- butikssäljare till vårt team. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Butikssäljare till Synsam Ludvika 75%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen  I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Nu i semestertider kommer urvalet för tjänsten inte att påbörjas förrän i augusti, och återkoppling kan därför ta lite längre tid än vanligt. Stort tack för din förståelse och ditt tålamod!Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personliga assistenter i Ludvika
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu vikarier inför sommaren i Ludvika! Våra kunder letar positiva assistenter som är stolta, närvarande och engagerade i sitt yrke och vill vara med i våra team. Du förstår vikten av ditt arbete och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Tillsammans skapar vi möjligheter! Omfattning på tjänsterna varierar och pass är förlagda till dygn, dag, kväll, natt och helg. Hos flera av från kunder finns möjlighet till att vara timvikarie redan nu och gärna året runt. Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Viktiga egenskaper: Pålitlig och ansvarsfull Lyhörd Flexibel Meriterande är: Utbildning och/eller erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg Körkort och bil Vi tillämpar bakgrundskontroll på samtliga som går vidare i rekryteringen. Du behöver ha fyllt 18 år för att få jobba som personlig assistent. Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Yrkeslärare/Instruktör Fordon och Transport till VBU, Malmenskolan 50%

Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill undervisa på Fordon och Transportprogrammet. Du vill handleda och stötta elever i deras lärande utbildning gällande B, C, CE-körkort,truck, hjullastare och YKB. I uppdraget ingår även kontakt och utbildning av handledare och uppföljning av eleverna på deras APL. Som lärare på VBU står du för ett ledarskap som utmanar och skapar förtroendefulla relationer med hög delaktighet. Vidare kommunicerar och formulerar du mål och utvärderar arbetssätt, metoder och måluppfyllelse tillsammans med elever och kollegor i det dagliga arbetet. Du har god förståelse för hur eleverna tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar.  Kvalifikationer/ Meriter Du har yrkeserfarenhet från fordons och transportbranschen och innehar körkort B,C,CE och YKB. Du innehar även yrkesbevis för hjullastare samt truckkort B1 Meriterande är lärarlegitimation och/eller kunskaper inom anläggningsidan. En förutsättning för att kunna trivas hos oss är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt. Som person vill vi att: Du har goda ledaregenskaper. Du tycker om att samarbeta och ser vinster i att tillsammans arbeta mot uppsatta mål. Du möter alla elever utifrån deras individuella förutsättningar. Du är pedagogisk och har ett stort tålamod.              Du har en positiv människosyn och kan skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa eventuella konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för eleverna och kollegornas behov. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, dokumentera och använda digitala verktyg.                             Vi vill att du är en nyfiken person som söker utmaningar, är en lugn, positiv, stresstålig och ansvarstagande. Du arbetar självständigt samt har god förmåga att samarbeta med elever, personal och föräldrar. Du bidrar med en positiv attityd - Vi lägger mycket stor vikt vid din personlighet och sätter värde på att du ständigt vill utveckla dina arbetsuppgifter, såväl i arbetslaget och som person. Vi är varandras arbetsmiljö. Om anställningsvillkoren                                                                                                                                 Tjänsten är under läsåret 25/26 på 50% (ferieanställning) med möjlighet från Ht26 till en tillsvidareanställnig på 100% om erfordliga beslut fattas. Start enligt överenskommelse. Vi begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning.    Om ansökan                                                                                                                                                          Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 31/7-25, intervjuer kommer ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling och annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!   Kontaktperson Daniel Grenehag 0240-667789 [email protected] TF Rektor   Sveriges Lärare Expeditionen Facklig representant 0240-86758

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timanställd Yrkeslärare/Instruktör Fordon och Transport till VBU, Malmen

Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill undervisa på Fordon och Transportprogrammet. Du vill handleda och stötta elever i deras lärande utbildning gällande B, C, CE-körkort,truck, hjullastare. Som lärare på VBU står du för ett ledarskap som utmanar och skapar förtroendefulla relationer med hög delaktighet. Du finns till för eleverna och anpassar undervisningen utifrån deras olika förutsättningar. Kvalifikationer/ Meriter Du har yrkeserfarenhet från fordons och transportbranschen och innehar körkort B,C,CE. Det är också meriterande att du har erfarenhet av grävmaskin då det även finns möjlighet till vikariera på anläggningsprogrammet. Dock inget krav. En förutsättning för att kunna trivas hos oss är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt. Som person vill vi att: Du har goda ledaregenskaper. Du tycker om att samarbeta och ser vinster i att tillsammans arbeta mot uppsatta mål. Du möter alla elever utifrån deras individuella förutsättningar. Du är pedagogisk och har ett stort tålamod.              Du har en positiv människosyn och kan skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa eventuella konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för eleverna och kollegornas behov. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, dokumentera och använda digitala verktyg.                             Vi vill att du är en nyfiken person som söker utmaningar, är en lugn, positiv, stresstålig och ansvarstagande. Du arbetar självständigt samt har god förmåga att samarbeta med elever, personal och föräldrar. Du bidrar med en positiv attityd - Vi lägger mycket stor vikt vid din personlighet och sätter värde på att du ständigt vill utveckla dina arbetsuppgifter, såväl i arbetslaget och som person. Vi är varandras arbetsmiljö. Om anställningsvillkoren                                                                                                                                 Tjänsten är en timanställning vid behov. Start enligt överenskommelse. Vi begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning. Vi ser gärna att personer med olika åldrar och kön söker tjänsten. Kanske är du nybliven pensionär och vill arbeta några dagar i månaden? Om ansökan                                                                                                                                                          Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 31/7-25, intervjuer kommer ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling och annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!   Kontaktperson Daniel Grenehag 0240-667789 [email protected] TF Rektor   Sveriges Lärare Expeditionen Facklig representant 0240-86758

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025