Lediga deltidsjobb i Lund
Det finns totalt 199 lediga deltidsjobb att söka i Lund
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 54 års åldern bosatt i Lund har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik och kan genomföra förflyttningar har erfarenhet av arbete med sele-och lift hjälpmedel kan arbeta under perioden 2025 06 23 - 2025 08 17 Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är tålmodig och positiv Vår kund ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är på ca 60% och det kommer eventuellt att finnas möjlighet till fler timmar. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:00-16:00, 09:00-15:00, 15:00-22:30 och kl. 16:00-22:30. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 75 års åldern bosatt i Lund har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik kan arbeta vecka 28, 29 och 30 Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat på tre veckor ( 28, 29 och 30 ) och tjänsten är på ca 77,5%. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:00-15:00 och kl. 17:30-22:30. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Nordens största hälsokedja söker nu en driven och resultatorienterad säljare redo att ta sig an vår absolut viktigaste roll. Är du en energispridare som älskar möten med människor? Som brinner för hälsa och välmående, och den där i sällskapet som alltid kommer med de bästa hälsotipsen? Då kan det vara dig vi söker! Varmt välkommen till oss Om rollen Som säljare hos oss får du en central roll där du varje dag möter kunder som söker stöd och råd för att må bättre. Det är en utmanande men oerhört givande roll, där din förmåga att skapa relationer och erbjuda personliga hälsotips gör skillnad. Som säljare på Life blir du som en multivitamin i kundernas vardag – du bidrar med energi, pepp och välmående. Vår målsättning är alltid att ge varje kund en upplevelse utöver det vanliga. Vi befinner oss på en spännande förändringsresa, och nu är det rätt tid att hoppa på tåget! Vi söker dig som är lyhörd, omtänksam och brinner för kundnöjdhet. Du älskar att hålla dig uppdaterad om det senaste inom hälsa och är ständigt nyfiken på att lära dig mer. Här får du chansen att sätta just din butik på kartan och bidra till en stark försäljningskultur där vi tillsammans hjälps åt att nå våra gemensamma mål. Ditt uppdrag Aktivt arbeta med försäljning och merförsäljning genom att förstå kundernas behov och rekommendera rätt produkter. Representera Life-varumärket på ett professionellt och omtänksamt sätt. Delta i produkt- och försäljningsutbildningar för att leverera service i världsklass. Löpande hålla dig informerad om våra försäljningsmål. Bidra till en positiv arbetsmiljö där vi inspirerar och stöttar varandra. Se till att butiken alltid är välkomnande och inspirerande för våra kunder. Är du redo att bli en del av Life-familjen? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 07/04 – vi håller intervjuer löpande och ser fram emot att lära känna dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader och ca 20 timmar per vecka i vår Lifebutik Nova Lund Vi tillämpar kollektivavtal för anställda inom Handels. Vad vi erbjuder Life är inte bara Nordens största hälsokedja med över 270 butiker i Sverige, Norge och Finland – vi är också ett företag som värnar om våra medarbetares hälsa och utveckling. Som anställd hos oss får du tillgång till utbildningar (Life Academy) inom både hälsa och försäljning, samt rabatter på vårt breda sortiment av hälsoprodukter. Vänligen observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på hemsidan. Har du frågor? Kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]. Välkommen till en roll där du verkligen kan göra skillnad!
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Anställningen är placerad i gruppen för AI och människa-robotinteraktion (Docent Elin A. Topp) inom avdelningen Robotik och Semantiska System (RSS), som ingår i institutionen för Datavetenskap på Lunds Tekniska Högskola, Lunds universitet. Anställningen är finansierad genom ett WASP and Aalto University Collaborative Postdoctoral Fellow projekt. I projektet kombineras AI-baserade metoder med lämpliga gränssnittstekniker inkluderande virtuell och augmenterad realitet för att stödja situationsinsikt (situation awareness) i delad autonomi, huvudsakligen avseende autonoma fordon. https://rss.cs.lth.se https://wasp-sweden.org Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna som forskare ingår främst att bedriva forskning, men även handledning (som bitr handledare) av doktorander, projektassistenter och examensarbeten kan ingå. Givet att projektet som anställningen bygger på är ett internationellt samarbetsprojekt kan det förekomma resor, t ex för koordinationsmöten och eventuellt något längre besök hos våra projektpartner på Aalto Universitet. Arbetsuppgifterna innefattar även: - Forskning och utveckling av mjukvara i projektet AISA (AI-powered situational awareness for man-machine interaction in shared autonomy) - Handledning av examensarbetare om arbetet ligger nära till projektet - Biträdande handledning av / samarbete med doktorander som arbetar med liknande projekt Kvalifikationer Behörig att anställas som forskare är den som har avlagt doktorsexamen. Krav för anställningen är: - avlagd doktorsexamen i datavetenskap eller närliggande ämne - minst två års erfarenhet som postdoktor inom liknande projekt - mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift - dokumenterad (t ex genom vetenskapliga publikationer) erfarenhet av arbete med simulerings- och visualiseringsmjukvara och verktyg så som Unity och CARLA - dokumenterad erfarenhet av arbete med ROS och / eller ROS2 - dokumenterad erfarenhet med att utvärdera mjukvaruverktyg genom mindre användarstudier och -experiment Meriterande för anställningen är: - tidigare (dokumenterad) erfarenheter av simulations- och visualiseringssystem för hantering av konfliktsituationer i trafiken (under autonom körning) och sk take-over-requests inom projektet AISA - dokumenterad erfarenhet med liknande projekt, såsom RoboBoatAssist - publiceringar / medverkande i konferenser som IEEE IV och ACM/IEEE HRI. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitets webbplats om atthttps://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss. Övrigt Anställningen tidsbegränsas under perioden fr o m 2025-04-11 t o m 2026-02-28 och avser omfattning 15%. Anställningen är inte en läraranställning och omfattas av Flextidsavtalet för T/A-personal. En forskare som önskar bli universitetslärare kan söka en anställning som biträdande universitetslektor eller universitetslektor i öppen konkurrens. För mer information om anställningsformen forskare se även: Akademiska befattningar vid Lunds universitet https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/att-soka-en-anstallning/akademiska-befattningar-vid-lunds-universitet Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska innehålla ett intyg på doktorsexamen och bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling! Din nästa utmaning? Som säljare är du vårt ansikte utåt, den som ska ge varje kund en förstklassig service och shoppingupplevelse. Våra kunder ska alltid kunna förvänta sig att få kunskap, produktinformation, inspiration, tips och idéer – det blir din uppgift att kunna leverera detta med ett leende på läpparna. Andra arbetsuppgifter som du som säljare jobbar med är kassahantering, exponering, lagerhantering samt att hålla butiken ren och snygg. Passar du ihop med oss? Det absolut viktigaste är din personlighet. Vi tror att du är social och utåtriktad, du har massvis med positiv energi, du tycker det känns fantastiskt att få göra kunder nöjda och överträffa deras förväntningar. Att småprata kommer naturligt för dig och din lyhördhet bidrar till att du servar kunden efter dennes personlighet och specifika behov. Du är en teamplayer, du är tävlingsinriktad och du triggas av att jaga mål som både lyfter dig och din butik. Det är toppen om du har erfarenhet av att arbeta som säljare, gärna inom detaljhandeln. Erfarenhet av kassaarbete, butiksexponering och in- och utleveranser är också meriterande. Det är viktigt att du är flexibel och att du har möjlighet att jobba kvällar såväl som helger och vardagar. Älskar du dessutom mode och har en ”inga-problem-inställning” så är du helt rätt för oss! Vad kan vi erbjuda dig? Löpande utbildningar i produktkunskap, produktvård och skoproduktion. Möjlighet att göra karriär, exempelvis som biträdande butikschef och vidare till butikschef eller till tjänster på vårt huvudkontor. Vi letar alltid efter talanger bland våra säljare! Goda personalvillkor, avtalsmässig lön och spännande säljtävlingar. Att bli delaktig i ett expansivt modeföretag med positiv tillväxt med massa trevliga kollegor där vi har kul på jobbet tillsammans. Intresserad? Tjänsten är ett sommarvikariat på ca 30tim/vecka mellan veckorna 25-29, tjänsten kan sen övergå i en extra tjänst till hösten vid behov, såsom helger och vid sjukdom. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du bli vår framtida Visuell Merchandiser? Letar du efter en arbetsplats där du kan växa, utvecklas och bygga en karriär inom en dynamisk bransch? Eller vill ha ett spännande jobb i en social och aktiv miljö? Hos oss är utveckling mer än bara ett ord – det är en del av vår kultur. Hos oss jobbar du i en inspirerande och energifylld miljö. Join the Movement! Stadium erbjuder dig: - Ett meningsfullt jobb: Vi är ett familjeföretag som har vuxit till att bli en av Nordens största sportkedjor. Vi når resultat tillsammans genom engagemang, energi, innovation och enkelhet. Vi erbjuder dig en plats i vårt team, där du får möjligheten att växa och bli en del av vår vision: Att inspirera till en aktiv livsstil! - Gemenskap och glädje: Vi är ett sammansvetsat team som arbetar för att nå resultat – och har kul på vägen! Vi anordnar aktiviteter som stärker gemenskapen både på och utanför jobbet. Vi tränar och tävlar tillsammans - Kreativ utveckling: Vi erbjuder dig möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss. Vad innebär jobbet som Visual Merchandiser på Stadium? Våra kunder ska känna sig välkomna till Stadium, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse runt hela löparbanan. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som Visual Merchandiser ansvarar du för butikens utseende och den visuella försäljningen. Detta innebär bland annat genomförande av säsongsbyten, kampanjer och skyltfönster. Självklart är du duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden till ett komplett köp. Tjänsten innefattar också ansvar för att leda, inspirera och bygga upp VM-kunskap hos kollegorna i butiken. Säkerställa att presentationen av visual merchandising implementeras enligt gällande riktlinjer och guidelines. Du har också förmågan att ta egna initiativ, prioritera och organisera ditt arbete för att på ett effektivt sätt nå ett bra resultat. Självklart drivs du av försäljning och att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi tror att nyckeln till detta ligger i hur vi som medarbetare trivs på jobbet och vilken atmosfär vi skapar i butiken. Där har du en nyckelroll att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö med våra Värderingar i centrum. Genom att leva efter våra värderingar skapar vi en bra arbetsmiljö som avspeglar sig i mötet med kunden. Våra värderingar är ENERGI – ENKELHET – LAGANDA – INNOVATION – PASSION Vem är du? - Tycker om att ta ansvar och ser möjligheter i alla utmaningar. - Har en god känsla för färg och form och har ett stort intresse för mode och trender och är duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden. - Tycker om och är van att jobba mot deadlines samt att du har flerårig visuell erfarenhet. Om du har intresse och kunskap om våra varumärken och produkter, är det ett stort plus. - Goda digitala kunskaper samt erfarenheter av MS Office - Är pedagogisk och lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga - Delar vår vision om ett aktivt liv - 1- 2 års erfarenhet som VM i butik, alternativt relevant VM utbildning Följ med på vår resa! Så om du delar vår passion för sport, försäljning och gemenskap, vill vi gärna höra från dig! Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin.Klicka på länken här för att komma till att av våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är på 75% tillsvidare med startdatum 1/9. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Om rollen och dina arbetsuppgifter Arbetet innefattar såväl planerade, regelbundet återkommande insatser, som insatser av mer brådskande karaktär så som akuta bedömningar och andra insatser som behöver lösas under jourtid. Patientgruppen är företrädesvis äldre medborgare i kommunen men ansvarsområdet sträcker sig också över kommunens LSS-verksamheter och hemvård för yngre (18-65 år). Exempel på arbetsuppgifter du möter är akuta bedömningar enligt A-E, palliativa bedömningar och dödsfall, kateterproblem, sondmat med nasogastriskt sond, kontakt med Falck och Mobila vårdteamet, handledning till omvårdnadspersonal, telefonrådgivning samt hantering av diverse infusionsutrustning och dialys (pås- och maskindialys). Vi söker dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har jobbat några år i yrket. Har du erfarenhet från kommunal vård och omsorg är det meriterande. Du lyssnar, kommunicerar och löser situationer på ett konstruktivt sätt. Ditt engagemang för arbete med människor är stort och ditt bemötande pedagogiskt och gott. Du har förmåga att arbeta självständigt och tar beslut utifrån dina egna bedömningar och beslutsstöd. Det är meriterande med erfarenhet från en självständig position inom yrket. Vi värdesätter särskilt att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du uttrycker dig utan svårigheter i svenska språket, du har goda kunskaper i digitala arbetsverktyg och du har B-körkort. Om arbetsplatsen All legitimerad personal ingår i en teambaserad hälso- och sjukvårdsorganisation, med fokus på samarbete, utbildning och utveckling där man tillsammans samordnar och planerar insatser. Inom vård- och omsorgsförvaltningen finns en centraliserad organisation av sjuksköterskor som arbetar kväll/natt och som utför insatser enligt HSL till patienter inom hemvården, LSS och på våra särskilda boenden. Vårdhandbokens riktlinjer är vår ledstjärna och vi prioriterar en god bemanning. När man arbetar natt som sjuksköterska i Lunds kommun är arbetstiden 22.00-07.30 och arbetstidsmåttet 34.33 timmar/vecka vid heltid. Vill du få en inblick i verksamheten innan du bestämmer dig? Du får gärna gå bredvid ett arbetspass eller del av ett arbetspass. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan. Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Om rollen och dina arbetsuppgifter Vi söker nu en lärare till arbetslag 7-9. I arbetet ingår att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera undervisningen. Det handlar om systematiskt kvalitetsarbete i vardagen utifrån Lgr22. Du kommer att undervisa våra elever i årskurs 6-9 i tyska. I uppdraget ingår även mentorskap för en grupp elever. Mentorskapet är en viktig del i läraruppdraget idag där du vägleder eleven i dess skolgång och skapar en trygg och stöttande miljö där eleven vågar utvecklas. Mentorskapet innebär också att man fortlöpande informerar om elevens skolgång och kunskapsutveckling och har kontakt med vårdnadshavare. Som grundskollärare arbetar du pedagogiskt och socialt utifrån verksamhetens mål och riktlinjer samt gällande styrdokument. Du är väl förtrogen med Lgr22 och ansvarar för det pedagogiska innehållet i undervisningen samt arbetar främjande för elevernas lärande och utveckling. På vår skola arbetar vi aktivt med kollegialt lärande – här stöttar vi varandra, delar kunskap och utvecklar vår undervisning tillsammans. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där vi tillsammans skapar en trygg och stimulerande lärmiljö. Vi söker dig Vi söker en inspirerande lärare till årskurs 6-9 som har relevant utbildning, erfarenhet och en genuin vilja att göra skillnad. Din förmåga att bygga starka relationer med elever är avgörande, och vi vill att du ser varje individ som en viktig del av klassrummet. Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i tyska i årskurs 6-9. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att undervisa. Du har en god insikt och kunskap i skolans styrdokument och kan på ett pedagogiskt sätt tillämpa dessa i ditt dagliga arbete. Du är en viktig del i vårt kollegiala lärande och vill vara med och utveckla vår undervisning. Du ska ha en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift och vara van vid att skriva tydliga pedagogiska planeringar samt arbeta med ett formativt förhållningssätt i undervisningen. Du har erfarenhet av att möta elever med olika språkliga bakgrunder och skilda förkunskaper. Du är en person med personlig mognad som har god samarbetsförmåga med intresse och kompetens att bedriva utvecklingsarbete både i din egen undervisning och sett till lärande för skolan som helhet. Du skapar goda relationer till alla elever och hittar varje elevs inre drivkraft. Du är en tydlig vuxen och en god förebild för alla våra elever. Du ser hela eleven och arbetar med elevens personliga utveckling och lärande i samspel med kunskapsutvecklingen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan tillsvidareanställd medarbetare. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Fågelskolan är belägen i Lunds västra delar och ingår i verksamhetsområde 4. Vi är en F-9 skola med en integrerad anpassad grundskola. Vi har cirka 450 elever, varav 66 är inskrivna i anpassad grundskola. Fågelskolan har en god utvecklingsorganisation där kollegialt lärande har en central plats. Det är roligt att arbeta på Fågelskolan och det råder ett öppet och tillåtande klimat, vilket är en god förutsättning för att våga pröva nya idéer och tankar. Vill du arbeta på en skola där undervisning alltid står i centrum och där du ständigt får möjlighet att utvecklas och utmanas? Hos oss skapar vi förutsättningar för både elever och lärare att växa! På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten. För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret. Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Nu söker vi på Solbacken i Lund en undersköterska för vikariat på 75%-85% . Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Solbacken Solbacken ligger i ett treplanshus i närheten av ett trevligt koloniområde i Lund.Vi har nära till busshållplats och det finns en bilparkering i anslutning till Solbacken. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 2 x 5 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar hela tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Från Juni Sista ansökningsdag: 31 maj Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Om dig För vår kunds räkning i Lund, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Vi söker nu personliga assistenter till en 15- årig kille i Lund, meriterande om du pratar tigrinja eller arabiska och svenska. Vi söker nu personal som är intresserade av att arbeta kvällstid, arbetstiderna är 15:00- 21.00. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Du är rökfri. Kunden är en 15 årig kille som är i behov av en assistent som är lugn och inkännande. Kunden lyssnar gärna på lugn klassisk musik, han går i skolan och har personlig assistans skoltid. Kunden kommunicerar ej verbalt utan via kroppsspråk och alternativ kommunikation. Vid intervju ska du uppvisa registerutdrag eftersom kunden är under 18 år. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 199 jobb