Bostadsfotograf Östersund

Varje dag tar bostadssökare runtom i världen ett av de största finansiella besluten i sina liv med hjälp av visualiseringslösningar som vi levererar till över 2000 fastighetsmäklare, byggbolag och bostadsutvecklare världen över. Utöver foton och 3D planritningar av högsta kvalitet levererar vi också video, drönartjänster, digitala renoverings- och inredningsverktyg, 3D visualiseringar, bostadsväljare, 360° visningar i VR, och andra lösningar som får bostadsköpare att fastna för sina framtida drömhem - redan innan de har klivit över tröskeln! Bostadsfotografer -Östersund Diakrit söker kontinuerligt efter talangfulla fotografer som vill bli en del av vårt internationella fotografnätverk med över 300 frilansfotografer. Förutom att fotografera bostäder åt mäklare så kan möjlighet komma att ges att få arbeta med film och VR panorama. Är det dig vi söker? Vi söker dig som jobbar som fotograf, eller har fotografutbildning, och har ett gott öga för komposition och ljussättning av bilder. Du behöver vara en kreativ och engagerad person, noga med detaljer och ha ett genuint intresse i att träffa och arbeta med andra människor. Varför Diakrit? Som frilansfotograf hos Diakrit behöver du inte själv sälja in dina uppdrag, utan det sköter vårt drivna säljteam. Vår Customer Solutions tar god hand om våra kunder och vårt duktiga in-house redigeringsteam ser till att bilderna blir redigerade till högsta kvalitet. Som fotograf fokuserar du på det du gör bäst - ta fantastiska bilder! Med hjälp av vår onlinekalender styr du enkelt din tillgänglighet och vi arbetar för att ge dig en så effektiv vardag som möjligt. Vi erbjuder dig även möjligheten att arbeta i en internationell organisation där du ges utrymme att utveckla din fotografiska förmåga och känsla för bild inom fastighetsbranschen. Du kommer ha kontinuerligt stöd i ditt arbete från din regionansvariga fotochef. För att arbeta som frilansfotograf på Diakrit behöver du följande: - Kamerahus (systemkamera, helst fullformat) - Vidvinkelzoomobjektiv - Normalobjektiv eller zoom (t.ex 24-70mm) - Stabilt stativ - Extern vridbar blixt - Körkort och tillgång till bil - F-skatt Ansökan: Ansök online på career.diakrit.com genom att bifoga ditt CV och personliga brev tillsammans med arbetsprover bestående av ca 5st egenproducerade bilder, gärna med anknytning till interiör och inredning. Bilderna ska vara sparade i jpeg och ca 2000 pixlar på längden. För att kunna gå vidare med din ansökan behöver vi även veta vad du har för fotoutrustning. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om Diakrit: Diakrit har sedan 2001 strävat efter att förändra sättet som människor köper och säljer fastigheter på. Att göra sökandet efter ett nytt hem enklare, säkrare och mer engagerande online. Vi hjälper människor att se den fulla potentialen av deras framtida hem med digitala marknadsföringslösningar som möjliggör för köpare att planera, inreda och dekorera sina drömhem. Vår fotoverksamhet har vuxit i rask takt och vi erbjuder nu fotografering I Sverige, Danmark, Norge, Australien samt Nya Zeeland. Med våra talangfulla fotografer, molnbaserade mjukvaror, 2D och 3D planlösningstjänster, fotoredigering och retuscheringsarbete, bildspel, avancerade 3D-visualiseringar, animeringar och mycket mer, ser vi till att varje produkt som DIAKRIT utvecklar och producerar är skräddarsydd för att hjälpa fastighetsmäklare och byggbolag att attrahera fler köpare och säljare. Med över 450 anställda globalt, levererar vi våra tjänster till mer än 2,000 stora fastighetskunder runt om i världen.

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Undersköterska till Myran

Nu söker vi på Myran i Östersund en undersköterska till natten.Tjänsten är på ca 60 procent och innehåller både vakna nätter samt journätter. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Om Myran Myran är ett litet boende som ligger i centrala Östersund med 22 boende fördelat på tre plan. Närheten till centrum gör att vi har bra bussförbindelse och närhet till tågstation. Parkering finns att tillgå. Vi arbetar efter IBIC-beslut vilket betyder att vi har boende i centrum. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 230331 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [Fyll i] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Behovsanställning till Arken Zoo Lillänge, Östersund

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Lillänge, Östersund - Behovsanställning som startar snarast. Upplärning och inhopp vid behov. Vid sjukdom osv. - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - Tillträde enligt ök Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att du alltid hjälper kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast, Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Benny Stugufors på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2024-03-31 Välkommen med din ansökan!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Sommarvikarie till vår butik!

Nu söker vi en sommarvikarie till vår butik och museum under (v.29 tom v.32) 15 juli tom 10 augusti. Vi söker dig som har god kunskap om samisk kultur samt har erfarenhet av försäljning, service och har hög ansvarskänsla. Vill du få möjligheten att jobba i en unik samisk butik med tillhörande museum? Om ja, ansök redan idag! Intervjuer sker löpande. Anställningsprocessen avslutat när vi hittat rätt person. Se därför till att meddela ditt intresse så snart som möjligt. Arbetsuppgifter: Välkomna besökare till museet hålla i guidade turer i utställningarna, arbeta i butiken samt lättare administrativt arbete. Du har ensamt ansvar över att sköta försäljningen samt svara på frågor om Stiftelsen Gaaltije samt generella frågor om samisk kultur, därför ser vi gärna sökande med hög kunskap om det samiska samhället och har en god förmåga att arbeta självständigt. Butiken har öppet tisdag – fredag mellan 11:00 -17:00 samt lördag 11:00 – 15:00. Tjänsten ligger på 28 timmar per vecka. För att lyckas i rollen ser vi att du uppfyller följande kriterier: - Har erfarenhet av försäljning och/eller arbete inom servicesektorn - Har god kännedom om samisk kultur - Har erfarenhet av att arbeta självständigt - Har goda språkkunskaper i engelska 2 - Meriterande om du har språkkunskaper i något av de samiska språken och tyska, spanska eller franska. - Meriterande om du har erfarenhet av event eller pop-up butik - Är ordningsam och strukturerad - Är flexibel, lösningsorienterad och initiativrik - Är en naturlig glädjespridare och relationsskapare För mer information om tjänsten, maila dina frågor till: [email protected] alternativt ring 072 515 39 40 Vi önskar ditt CV, personligt brev samt 2 referenser. läs mer om Stiftelsen Gaaltije här; www.gaaltije.se

22 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tidningsdistributör Östersund, Sommarvikariat

Vi distribuerar mer än bara tidningar, vi distribuerar en bra start på dagen. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta tidningen eller paketet ända fram. Vi är länken mellan journalist och människa, och har en ambition att genom vårt arbete ge läsaren den bästa stunden på dagen.  Som tidningsdistributör är du hjärtat i vår verksamhet. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje,  stolthet och kvalité är vår kultur.  Den här tjänsten är ett sommarvikariat med sysselsättningsgrad från 50% upp till 100% beroende på vilket område du kör. Vi behöver personal från 10 Juni - 25 Augusti. Du kommer arbeta måndag till lördag mellan 00.00 - 06.00. Antalet timmar varierar något varje arbetspass. Det är viktigt att du är morgonpigg och noggrann. Vad du kommer att göra Dela ut morgontidningar, veckotidningar och paket med högerstyrd bil. Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån fastställd rutt. Vem du är Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för at säkerställa en god leverans i rätt tid. God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av arbetspasset.  Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig Vana att arbeta självständigt och i team En god servicekänsla och högt kvalitétstänk Förstå svenska i tal och skrift Varför vi finns Tidningstjänst AB är det äldsta aktiebolaget inom PostNord och bildades 1969 för att organisera gemensam utdelning av dagstidningar. Våra viktigaste kunder är morgontidningsföretagen och deras prenumeranter. TAB har en stark regional förankring med huvudkontor i Stockholm. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenhet och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald.  Anställning sker enligt kollektivavtal.  https://www.transport.se/  Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på "Ansök" här i annonsen och bifoga ditt CV. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

21 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb, säljare - XXL Sport & Vildmark Östersund

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Östersund! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar - Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Anställningsgraderna är mellan 50-100% och gäller alla avdelningar. Specificera gärna vilken, eller vilka avdelningar som skulle passa dig bäst! Arbetsuppgifter: - Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter - Packa upp och ställa upp varor, och bidra till att hålla avdelningen ren och snygg - Bidra med utbildning av egna kollegor - Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer För att lyckas i rollen tror vi att du: - Motiveras av att skapa goda kundupplevelser - Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer - Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål - Trivs med att jobba i ett högt tempo - Är självgående och tar initiativ - Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (https://xxlsverige.teamtailor.com/) Är du den vi söker? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Forenede Care söker engagerade undersköterskor under sommaren till Rådma...

Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Rådmansgatan Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Rådmansgatan är ett särskilt boende med inriktning på vård och omsorg för äldre och sjuka och har 34 platser. Rådmansgatan ligger centralt på Frösön och har fina lokaler och bra med allmänna ytor för aktiviteter. Goda bussförbindelser och gott om parkering finns. Vi har djur och natur in på knuten Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollega på deltid för anställning gällande sommarvikariat med sysselsättningsgrad 75% eller mer. Startdatum 20240601 För att vara aktuell för tjänsten behöver du: - Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? - Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. - Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. - Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 20240331 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

6 februari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Klientcoach Östersund

Klientcoach till Östersund AB OC Stöd och boende söker klientcoach till en enhet i Östersund på timanställning. Enheten arbetar med vuxna med kriminalitet och/ eller missbruksproblematik. En unik möjlighet På OmsorgsCompagniet har vi den fantastiska möjligheten att få göra skillnad i människors liv. Vi arbetar med människor som på olika sätt behöver stöd och vi ser till att finnas där för dem. Vi arbetar nära våra medarbetare och finns tillgängliga för förbättringsförslag. Samtliga kollegor på OmsorgsCompagniet har en möjlighet att påverka genom en nära kontakt med sin chef. Kompetensutveckling är ett kontinuerligt arbete och en investering i vår personal. Finns det behov av stöd och utveckling ser vi till att våra anställda får rätt stöd för att kunna ge våra kunder bästa möjliga förutsättning. Vi arbetar med att stärka dig som individ för att göra våra arbetsgrupper starkare. Dina arbetsuppgifter - Stödja klienten i vardagen. - Följa upp kontakt med vård och myndigheter. - Dokumentation. - Olika former av praktiskt arbete. Vad kan vi erbjuda dig? Enligt våra anställda kommer du att bli en del av en rolig arbetsplats med underbara kollegor, där hjälp & stöd alltid finns till hands, expansion av perspektiv, få skinn på näsan, utvecklas på ett professionellt samt personligt plan, spänning (när den ena dagen aldrig är den andra lik), praktisk och teoretisk kunskap samt glädje. Egenskaper vi värdesätter hos våra anställda - Lösningsorienterad - Anpassningsbar/flexibel - Lugn & trygg i dig själv - En vilja att utvecklas - Kommunikativ samt lyhörd - Förstående Du kommer att vara en inspiration för förändring för våra klienter. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fältarbete, arbete på HVB hem, behandlingshem eller liknande. Tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk/social & beteendeinriktning, socionom eller diakonutbildning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen & erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna. Det är starkt motiverande om du studerar till socionom eller polis. Vi tar STOR hänsyn till personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Kock

Kostenheten tillagar patientkoster, serverar lunch och fika till externa gäster. Verksamheten är fördelad på fyra olika arbetsställen: produktionsköket på Nedre Vattugatan, Restaurang Kajutan, Mellanlagret och Café Entré på sjukhusområdet. Region Jämtland Härjedalens tre kärnvärden; välkomnande, handlingskraftiga och pålitliga genomsyrar kostenheten och det arbete vi utför mot våra kunder och våra kollegor och medarbetare. Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Vi har även en egen motionsanläggning för våra anställda. ARBETSUPPGIFTER Kock i produktionsköket: Tillagning av patientkost, tillagning av mat i restaurang Kajutan, packning av mat samt övriga i verksamheten förekommande arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER · Kockutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt tre års erfarenhet av yrket · Kännedom och kunskap om livsmedelshygien och HACCP · Datavana · God språkförståelse och behärskar svenska i tal och skrift · God fysik, då arbetet bitvis är tungt och påfrestande för kroppen · Samarbetsvillig och gillar att arbeta i team. ÖVRIGT Anställningsform: tidsbegränsad, semestervikariat och timanställning vid behov Start enligt överenskommelse intervjuer och anställningar sker löpande

22 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Intresseanmälan till ledsagning och avlösning

Enheten för stöd och service inom Sektor funktionshinder i Östersunds kommun söker ledsagare och avlösare. Arbetsgivare Våra tre kärnvärden inom Östersunds kommun är engagemang, omtänksamhet och utveckling. De visar hur vi ska agera och uppfattas av de medborgare vi är till för och vad som är viktigt för oss medarbetare för att skapa en bra arbetsplats. I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor genom livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund! Arbetsuppgifter Enheten för stöd och service söker ledsagare för timanställning till våra verksamheter inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Personerna som beviljats ledsagning och/eller avlösning är i varierande ålder och med olika funktionsnedsättningar. Besluten kan beviljas via LSS/SoL och varierar i omfattning.  • Ledsagning innebär att du följer med en person som beviljats ledsagning när denne ska göra aktiviteter utanför hemmet i syfte att bryta social isolering, som kan vara en konsekvens av en funktionsnedsättning. Exempel på aktiviteter är: bio, café, kultur, promenader och träning.  • Avlösning innebär att du åker hem till en person som beviljats avlösning under några timmar så att dennes anhöriga har möjlighet att gå hemifrån. Exempel på saker som en avlösare ska stötta med är: finnas som trygghet, värma mat, stöttning vid toalettbesök, hålla sällskap, kortare promenader. Är du avlösare till ett barn kan det exempelvis innebära att ni går till en lekpark eller andra aktiviteter. Kvalifikationer Du har ett genuint intresse av att arbeta med människor, är serviceinriktad och positiv. Vi lägger stor vikt vid bemötande, självständighet, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande i kontakten med medborgaren, anhörig/närstående, medarbetare och andra enheter. För att få arbeta inom våra verksamheter måste du: • Ha fyllt 18 år • Behärska god svenska i tal, skrift och läsförståelse. • Du som inte är svensk medborgare och har medborgarskap utanför EU behöver också uppvisa ditt uppehålls och/eller arbetstillstånd.  Övrig information • Du behöver inkomma med ett personbevis för anställning, det laddar du ner från Skatteverkets hemsida med hjälp av ditt mobila bank-id via denna länk Personbevis för anställning från Skatteverkets hemsida och bifogar med din ansökan. Hanteringen av din intresseanmälan går fortare om du bifogar dokumenten direkt.  • Du som inte är svensk medborgare och har medborgarskap utanför EU behöver också uppvisa ditt uppehålls- och/eller arbetstillstånd. Hanteringen av din intresseanmälan går fortare om du bifogar dokumenten direkt.  Välkommen att skicka in din intresseanmälan redan idag!

8 januari 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024