Vi har just nu ett stort behov av personliga assistenter med kunskap inom autism och NPF-spektrat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbete inom dessa områden eller via personliga erfarenheter. Som person är det viktigt att du är trygg och lugn i dig själv för att kunna tillgodose våra uppdragsgivares behov på bästa möjliga sätt samt kunskap och förståelse för lågaffektivt bemötande. Önskvärt är att du är pedagogiskt lagd, har känsla för struktur och kan vägleda när detta behövs samt ett positivt och glatt förhållningssätt. Skicka in din ansökan redan idag! Vi har både fasta tjänster och extra vid behov. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Rollen innebär att agera som handledare för en grupp av yrkesverksamma, med fokus på att bidra till deras professionella utveckling, erbjuda stöd i att bearbeta emotionella utmaningar från klientmöten samt stärka gruppdynamiken och teamkänslan. Handledningen sker fysiskt i uppdragsgivarens lokaler och omfattar cirka två timmar en gång per månad. Handledaren rapporterar till en enhetschef och kommer att arbeta med totalt tio medarbetare. Vid genomgång av specifika ärenden under handledningstillfällena kan det förekomma att personuppgifter såsom namn nämns, för att möjliggöra adekvat vägledning. Skallkrav • Gedigen förståelse för organisationsfrågor och konflikthantering • Kunskap inom området ekonomiskt bistånd eller motsvarande myndighetsutövning • Dokumenterad utbildning i psykoterapeutisk handledning • Minst tre års erfarenhet som handledare • Akademisk examen inom psykologi, socialt arbete (socionom) eller medicin (läkare), samt vidareutbildning inom psykoterapi (exempelvis treårig utbildning i familjeterapi) • Kompetens inom något av följande områden: KBT, psykodynamisk terapi eller systemteori • Inneha steg 1 och/eller steg 2 i psykoterapi, beroende på uppdragets inriktning Övriga krav • Två referensuppdrag som tydligt beskriver erfarenhetens relevans, inklusive: o Uppdragets namn, typ, omfattning och värde o Namn på konsult(er) som utfört uppdraget o Beskrivning av hur uppdraget planerades, genomfördes och följdes upp o Tidsperiod för uppdraget (start- och slutdatum) o Kontaktuppgifter till referenspersoner (e-post och/eller telefonnummer) o Tidsplanering: Föreslå datum för handledningstillfällena, med fördel utanför perioden den 15:e till 25:e varje månad. Tillträde och ansökan Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-06-30. Möjlighet till förlängning tills den 2027-06-30 Ansök senast:2025-04-30 Omfattning: Ca 2-3 timmar 1 gång/månad Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
CHiÔi är en modern vietnamesisk restaurang som ligger oss varmt om hjärtat. Relativt nyöppnad restaurang mitt i city, Mäster Samuelsgatan 39. Med äkta vietnamesisk mat med ett modernt / skandinaviskt upplägg, i en modern, cool miljö. Vi är ett glatt och drivet team som gillar mat och matens historia. Som servis ser vi att: Du bör ha erfarenhet med bordservering. Vara social och gilla att prata och att ge service på hög nivå är inga konstigheter för dig. Gilla att jobba i högt tempo, vara flexibel och kunna jobba båda Lunch, kvällar och helger. Att du har ett intresse för mat och dryck är ett plus. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att få delta i ett väldigt familjärt team. Vi är fortfarande en relativt ny restaurang där vi ständigt jobbar på att utveckla CHiÔi och där ser vi gärna att personalen är delaktig. I arbetet som servis ingår: Ansvara för att våra gäster känner sig välkomna, uppmärksammade och väl omhändertagna - alltid och oavsett. Säkerställa kvaliteten på gästbemötande. Ta beställningar och rekommendera passande dryck och mat. Arbeta aktivt med merförsäljning och höja snittnotor. Samverka med hovmästare. Är du vår nya stjärna? Skicka in din ansökan så berättar jag mer! En inskickad video är högt betydande för oss. CHiôi tillhör SENGROUP som är en asiatisk restaurangkoncern med rötterna i Stockholm. Idag har vi 9 restauranger i 6 olika städer, från Umeå i norr till Värnamo i söder. Vi vill erbjuda våra kunder välsmakande och kvalitativ mat med inspiration från Sydasien där våra olika koncept skapar ett stort utbud av rätter, smaker och råvaror. Välkommen med din ansökan så berättar jag mer för dig!
Vi söker sommarvikarier som ska täcka upp för ordinarie personal under deras semestrar. Största behovet är under juli. Hos oss är service och trevligt bemötande mot våra gäster det viktigaste och att man kan huvudräkning. Förutom att vara trevlig och korrekt består arbetsuppgifterna i huvudsak i att sälja bingobrickor och att vara bingoutropare. Känns det som nåt för dig så vill jag gärna träffa dig i vår hall i Högdalen när det passar. OBS! Du måste ha fyllt 18 år.
Jag är en 40-årig tjej söker en personlig assistent som kan arbeta ca 10 timmar i veckan. Jag som bor centralt i Stockholm tillsammans med mina allergivänliga katter. Tidigare har jag varit väldigt aktiv, jobbat och socialiserat mig med vänner. Men efter postcovid- POTS har det blivit mer utmanande. Min stora stora passion har tidigare varit träning, resa och ständigt vara på gång. Trots mina svårigheter är humöret oftast på topp. Jag bär på en social säkerhet och är väldigt inkännande. Samtidigt är jag mån om min integritet. Jag söker en personlig assistent som är mogen, intuitiv och har lätt att anpassa sig efter mitt varande. Det är viktigt för mig att du tycker om katter. Jag söker dig som: - Är 25 år och uppåt - Har humor och är flexibel - Är en trygg och omtänksam person - Kommunicerar på ett respektfullt och tydligt sätt Omfattning: Timanställning, extra vid behov. Ca 10 timmar/veckan Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om du känner att detta passar dig, tveka inte att höra av dig! Vi ser fram emot att träffa dig. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi på Future People söker en självgående aktivitetsledare med ett starkt engagemang för barn och idrott. Hos oss får du möjligheten att arbeta som konsult hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Vi söker en ansvarsfull person som vill hjälpa barn till sina fritidsaktiviteter! Älskar du att arbeta med barn och har ett gott sinne för ordning och punktlighet? Vi söker en engagerad person som kan hämta upp en grupp elever och följa dem till sina fritidsaktiviteter. Du kommer ej att delta i själva aktiviteten utan se till att barnen tar sig dit på ett tryggt och säkert sätt. Om rollen:Som aktivitetsledare kommer du att: Hämta upp barnen och följa dem till deras aktiviteter Hjälpa dem att komma i tid och ha med sig rätt utrustning Skapa trygghet och struktur under bussresan/promenaden Se till att alla barn kommer fram säkert Vi söker dig som: Är pålitlig och punktlig Trivs med barn och kan hålla ordning på en grupp Har en annan sysselsättning, är pensionär eller vill ha ett flexibelt extrajobb Tidigare erfarenhet av att jobba med barn är ett stort plus! Arbetspass: Cirka 3 timmar per tillfälle mellan cirka 14.30-17.30 på onsdagar . Vill du bli en del av vårt team och göra skillnad för barn och deras fritidsaktiviteter? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning, och söker ett viktigt extra- samt sommarjobb? Hjärnfonden söker nu medarbetare till Givarservice, för att stötta upp vid behov och under semestertider. Rollen som givarservicesupport är ett viktigt ansikte utåt mot Hjärnfondens givare, främst via telefon och mail. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med start i maj där uppdraget har en omfattning på deltid under terminerna, med möjlighet till utökad arbetstid/heltid under sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Hjärnfonden. Arbetstiderna anpassas efter Hjärnfondens behov – exempelvis vid frånvaro, semestrar eller arbetstoppar. Under sommaren finns möjlighet till heltidstjänst under cirka 6–8 veckor i juli, augusti och inledningen av september. Arbetet sker dagtid, främst under förmiddagar måndag till fredag. Om företaget Hjärnfonden är en av Sveriges snabbast växande insamlingsorganisationer med ett tydligt mål – att skapa ett samhälle där alla hjärnor får möjlighet att nå sin fulla potential, fria från sjukdomar. Sedan starten 1994 har Hjärnfonden delat ut över en miljard kronor till svensk hjärnforskning, och arbetet fortsätter med oförminskad kraft. Genom att finansiera forskning och sprida kunskap driver Hjärnfonden utvecklingen framåt inom hela neurovetenskapens område – från grundforskning till kliniska genombrott. Organisationen arbetar både med insamling och opinionsbildning och spelar en viktig roll i att öka förståelsen för hjärnans betydelse i samhället. Arbetsuppgifter I rollen som Givarservicesupport är du ett viktigt ansikte utåt för Hjärnfonden. Du ger service till deras givare, främst via telefon och mejl, samt hanterar både frågor, feedback och ibland klagomål. Det handlar om att möta människor med respekt, tålamod och engagemang – varje kontakt gör skillnad. Förutom kontakten med givare ingår också administrativa uppgifter, som att registrera gåvor, uppdatera register samt ta hand om in- och utgående post. En vanlig arbetsdag börjar med att du och teamet bestående av två erfarna kollegor går igenom inkomna ärenden och planerar dagen. Sedan arbetar ni vidare med att svara på mejl och ringa upp givare som hört av sig. Majoriteten av samtalen sker med äldre personer, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på både kanal och mottagare. Du trivs med att ha direktkontakt i telefon och är trygg i att bemöta människor på ett empatiskt och respektfullt sätt. Rollen kräver att du är noggrann och strukturerad, särskilt i det administrativa arbetet. Du kommer jobba i ett CRM-system där det är viktigt att alla ärenden registreras korrekt – felaktig information kan få stora konsekvenser. Du kommer även hantera post, brev och talonger som ska skannas in och registreras. Du får en gedigen introduktion tillsammans med dina kollegor, så att du snabbt kommer in i arbetssätt, rutiner och system. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • God datorvana (Officepaketet) • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • Erfarenhet av kundservice alternativt motsvarande serviceyrke • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i en ideell organisation För att trivas i rollen som Givarservicesupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du tycker om att ha kontakt med människor, både via telefon och mejl där du kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Du gillar att jobba såväl självständigt som i ett team och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat vis. Vi ser gärna att du har en god förmåga att lyssna och att du genom dina kontakter skapar värde för Hjärnfonden och dess givare. Övrig information Start: Maj Plats: Stockholm Lön: Timlön enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
OM OSS Nordisk Hemservice AB är ett privat hemtjänstfamiljeföretag som har funnits sedan 2002. Vi har tre kontor belägna i Danderyd, Södermalm och på Östermalm. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. För tillfället söker vi främst en utbildad undersköterska med körkort som kan arbeta kvällar och helger och som är tillgänglig under sommaren. Arbetsuppgifter Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Du tar dig mellan kunderna genom att promenera, cykla eller köra bil. Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Kvalifikationer - Vård- och omsorgsutbildning - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Meriterande - B-körkort - Skyddad yrkestitel som undersköterska - Erfarenhet inom hemtjänsten - Kunskaper i flera språk Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Enligt överenskommelse. Ansökan ska bestå av ett CV, personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Brinner du för att arbeta med människor och att ge service? Drivs du av försäljning och att arbeta mot uppsatta mål? Då är det kanske dig vi söker. Som säljare på KICKS är din huvuduppgift att genom personlig och professionell service ge varje besökare en lustfylld köpupplevelse. Dagligen driver du försäljning inom samtliga delar av sortimentet och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra kampanjer och aktiviteter i enlighet med KICKS koncept. Ditt huvudansvar kommer vara att driva försäljningen på disken KYLIE cosmetics, men kommer även vara en del av övriga säljteamet. Det ingår även att täcka upp för sin kollega på FENTY och vice versa. Vi söker dig som: Brinner för försäljning och trivs med att arbeta mot individuella mål Har en genuin servicekänsla och älskar att arbeta med människor Alltid har kunden i fokus och drivs av utmaningen att ge varje besökare personlig service Har stort intresse för våra produkter och viljan att utvecklas till skönhetsexpert Är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs med att arbeta i team Är utbildad makeupartist Har du dessutom erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandeln ser vi det som meriterande. Du får möjligheten att arbeta i en organisation med hög energinivå, tillsammans med kollegor med positiv och öppen attityd. Tjänsten är ett vikariat på: 75 % Tillträde: Mitten på Maj eller enligt överenskommelse Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande. Sista ansökningsdag är 30/4 Är du nyfiken på allt spännande som händer hos oss, ta en titt på vår Linkedin-sida här. KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. KICKS anställer inte minderåriga, skulle du vara under 18 och har intresse av KICKS är du välkommen att söka praktik direkt via Butikschef. KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.
Älskar du mat och kundkontakt? Bli demonstratör hos Lexman! Är du en social och utåtriktad person med ett brinnande intresse för mat och service? Vill du ha ett flexibelt jobb där du får skapa härliga kundupplevelser och arbeta med spännande produkter? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om rollen Som demonstratör hos Lexman blir du ansiktet utåt för högkvalitativa produkter i butiker och på event. Du kommer att: Presentera och bjuda på smakprover på ett professionellt och inbjudande sätt. Inspirera kunder och skapa köplust genom din entusiasm och produktkunskap. Variera din arbetsplats – ingen dag är den andra lik, och du får möta många nya människor! Den här rollen passar dig som älskar mat, har en positiv energi och trivs i en social miljö. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och har en naturlig talang för kundbemötande. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: Stort intresse för mat och smaker Social och kommunikativ personlighet – du älskar att prata med människor! Svenska i tal och skrift Körkort och tillgång till bil – för att kunna ta dig till olika butiker och event Möjlighet att resa och arbeta på annan ort vid behov Erfarenhet från butik eller tidigare matdemonstrationer är meriterande, men inget krav – vi värdesätter din energi och inställning! Vad vi erbjuder Trygg anställning via Lexman – kollektivavtal och bra villkor Professionell utbildning – du får all nödvändig kunskap för att lyckas Flexibla arbetstider – huvudsakligen fredagar, men även andra dagar vid behov Ett roligt och socialt jobb – där du får arbeta med mat, människor och nya produkter! Anställningsform Behovsanställning Arbetstider: Varje fredag samt vid behov, även helgarbete kan förekomma. Ansök idag och bli en del av Lexman! Missade du chansen förra gången? Nu är det dags att ta steget! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team – där passion för mat och service möts. Skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer