Ica Kvantum Liljeholmen söker medarbetare till delikatessdisken
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi letar efter en sann matälskare som är serviceinriktad och brinner för färskvaror och delikatesser. Din passion för att upprätthålla hög kvalitet och standard är en självklarhet för dig. Rollen innebär att du ansvarar för förberedelse och hantering av råvaror samt att erbjuda rådgivning och service till våra kunder över disken. Arbetsuppgifter - Hjälpa kunder över delikatess disken. - Öppna upp/ Stänga ner delikatess disken. - Serva kunder i Bistron. - Säkerställa att avdelningen är fräsch, prydlig, attraktiv och lockande för kunder. - Städning enligt rutin. Vem söker vi? Vi söker dig som har tidigare Butikserfarenhet samt besitter god kunskap i kundservice. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet i en delikatess disk men vi ser hellre att du brinner för mat. Du är en lagspelare som drivs av resultat där det faller dig naturligt att prioritera på avdelningen. Vidare har du en god samarbetsförmåga då man dagligen arbetar med dem andra avdelningarna. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är på 3h/veckan där det kommer finnas chans att ta extrapass via IPool, perfekt för dig som studerar! Du bli anställd direkt av Ica Kvantum Liljeholmen som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. tillträde snarast eller enligt ök. Välkommen till Ica Kvantum Liljeholmen och en rolig resa! Om Ica Kvantum Liljeholmen Vårt mål är att vara Stockholms ledande måltidsbutik där det är lätt, spännande och inspirerande att handla och dina förväntningar på kvalitet, sortiment och service infrias. Vi vill vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vi värdesätter våra medarbetare högt och strävar efter att lyfta deras potential. Vi tror på kontinuerlig utveckling och därför erbjuder vi en rad utbildningsmöjligheter, både internt och externt. Ta gärna del av butikens hemsida & Instagram här

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ica Kvantum Liljeholmen söker medarbetare till delikatessdisken
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi letar efter en sann matälskare som är serviceinriktad och brinner för färskvaror och delikatesser. Din passion för att upprätthålla hög kvalitet och standard är en självklarhet för dig. Rollen innebär att du ansvarar för förberedelse och hantering av råvaror samt att erbjuda rådgivning och service till våra kunder över disken. Arbetsuppgifter - Hjälpa kunder över delikatess disken. - Öppna upp/ Stänga ner delikatess disken. - Serva kunder i Bistron. - Säkerställa att avdelningen är fräsch, prydlig, attraktiv och lockande för kunder. - Städning enligt rutin. Vem söker vi? Vi söker dig som har tidigare Butikserfarenhet samt besitter god kunskap i kundservice. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet i en delikatess disk men vi ser hellre att du brinner för mat. Du är en lagspelare som drivs av resultat där det faller dig naturligt att prioritera på avdelningen. Vidare har du en god samarbetsförmåga då man dagligen arbetar med dem andra avdelningarna. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är på 8h/veckan där det kommer finnas chans att ta extrapass via IPool, perfekt för dig som studerar! Du bli anställd direkt av Ica Kvantum Liljeholmen som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. tillträde snarast eller enligt ök. Välkommen till Ica Kvantum Liljeholmen och en rolig resa! Om Ica Kvantum Liljeholmen Vårt mål är att vara Stockholms ledande måltidsbutik där det är lätt, spännande och inspirerande att handla och dina förväntningar på kvalitet, sortiment och service infrias. Vi vill vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vi värdesätter våra medarbetare högt och strävar efter att lyfta deras potential. Vi tror på kontinuerlig utveckling och därför erbjuder vi en rad utbildningsmöjligheter, både internt och externt. Ta gärna del av butikens hemsida & Instagram här

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Hemtjänsten i Stockholm innerstad
Nordisk Hemservice AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

OM OSS Nordisk Hemservice AB är ett privat hemtjänstfamiljeföretag som har funnits sedan 2002. Vi har tre kontor belägna i Danderyd, Södermalm och på Östermalm. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Arbetsuppgifter Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Du tar dig mellan kunderna genom att promenera, cykla eller köra bil. Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Kvalifikationer - Vård- och omsorgsutbildning - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Meriterande - Skyddad yrkestitel som undersköterska - Erfarenhet inom hemtjänsten - Kunskaper i flera språk Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Enligt överenskommelse. Ansökan ska bestå av ett CV, personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Vill du jobba som sjuksköterska konsult med bemanning?
AB Big Care
Grundutbildade sjuksköterskor

Big Care söker leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i runt om i hela Sverige. Vi har regionala och kommunala uppdrag att ansöka. Beställningarna kan variera från endags till längre uppdrag, därför välkomnar vi sjuksköterskor med olika önskemål. Vi använder oss numera av en app som heter Medpeople. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople . I denna app lägger vi upp alla uppdrag som är akutella i hela Sverige där vi lägger ut lönen för vart enda pass tillsammans med aktuella schemat. I appen har vi chattfunktion med oss konsultchefer vid frågor, enkla sökfunktioner och ansökningsmöjligheter. Man kan även registrera sig i appen om man bara vill sitta som en passiv användare för att skanna bemanningsmarknaden. Vid intresse av att även ansöka om uppdrag hjälper vi till med info för att göra det möjligt Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople Vi hörs i appen!

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Leg. sjuksköterska -
AB Big Care
Grundutbildade sjuksköterskor

Big Care x Medpeople söker SSK som vill jobba inom hemsjukvården i Södra Stockholm omgående och framöver. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos oss arbetar du i basala hemsjukvården. Arbetet är varierat och självständigt. Du kommer att arbetsleda ett färgstarkt team av undersköterskor. I huvudsak har du larmansvar främst från Vårdguiden men även planerade besök förekommer. Arbetsuppgifterna handlar bland annat om administrering av läkemedel, medicinska bedömningar, katetersättning/spolning, hantering av picc-line och CVK, trachvård och omläggningar. Arbetet innebär såväl direkt- som telefonkontakt med patienter, anhöriga och medarbetare samt dokumentation i vårt patientjournalsystem. Du har jourläkare som stöd vid behov. Du kommer under arbetet använda dig av PR Vårds egna miljöklassade bilar. Din bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska. Är du distriktssköterska är det en merit liksom erfarenhet från hemsjukvård. Du är trygg i din yrkesroll och har tidigare erfarenhet av att arbetsleda andra. Du är flexibel som person och ser inte förändringar som ett hinder utan som en möjlighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt B-körkort. Du ansöker om uppdraget i vår app Medpeople. Där kan du även se arvode för uppdragen. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Rådgivare till JAG Personlig assistans

Är du kunnig inom personlig assistans, lösningsinriktad och gillar snabba puckar? Sök vår lediga tjänst som rådgivare i vår telefon- och mejlsupport Svar direkt. Om oss: JAG Personlig assistans är ett assistanskooperativ för personer med intellektuella funktionsnedsättningar och Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Läs mer på https://jag.se/assistans Om rollen: I arbetsuppgifterna ingår rådgivning i allmänna assistansfrågor och att ge service och vara bollplank till JAGs uppdragsgivare, företrädare, personliga arbetsledare och assistenter. Om dig: Du är en utmärkt kommunikatör och ambassadör för assistansreformen som kan svara på alla typer av frågor med värme och engagemang. Du trivs med att hjälpa andra och ser olika it-verktyg som en naturlig del av din arbetsdag. - Ditt viktigaste arbetsredskap är din dator och du behöver ha datorvana, erfarenhet av olika it-system och intresse för teknik. - Andra viktiga egenskaper är att tycka om att prata i telefon, vara lyhörd och stresstålig. - Du kan formulera dig tydligt och pedagogiskt i skrift och har goda kunskaper i svenska. Flerspråkighet är meriterande. Tjänsten gäller en tillsvidareanställning Arbetstid: deltid, schemalagd vardagar mellan kl 8.30 och 17. Arbetsplats: JAGs kansli i centrala Stockholm. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Vi kallar till intervju löpande och anställer när vi hittat rätt person. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Är du nyfiken på hur det är att jobba i Svar direkt? Ring 08-789 30 00 (knappval 2) och prata med någon av dem som kanske blir din framtida kollega i Svar direkt. Vid specifika frågor om tjänstens utformning/omfattning, mejla till [email protected]. JAG Personlig assistans är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi är stolta över våra assistenter och vill att du som assistent ska trivas och vilja stanna länge och utvecklas. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. Välkommen du också! Vill du veta mer om yrket personlig assistent?

26 februari 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Besiktningsvärd på halvtid
Future People AB
Fastighetsskötare

Vi på Future People söker en besiktningsvärd till ett bostadsbolag i söderort. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Rollen ingår i ett team bestående av ca 15 kollegor (husvärdar, reparatör, markingenjör, biträdande förvaltare och förvaltare). I teamet är det viktigt med ett nära samarbete kring lägenheterna och hyresgästerna. Du kommer också ha kontakt med andra kollegor på bostadsbolaget gällande tex beställningar eller arbeten i lägenheterna. Även externa kontakter förekommer med exempelvis entreprenörer. Kontakt med hyresgäster ang debitering vid överslitage. Du kommer att ansvara för att utföra besiktningar och upprätta besiktningsprotokoll, exempelvis vid in- och avflyttning, för att fastställa HLU-status samt tydliggöra ansvar för kostnader för eventuella åtgärder. Vid behov, skapa fakturaunderlag för debitering av åtgärder. Beställa och följa upp vidtagna åtgärder efter besiktning. Uppdatera och registrera information i systemstödet Fast2 efter genomförd besiktning, inklusive fakturaunderlag, bostadsanpassningar och diarieföring. Stödja och vara behjälplig vid garantiåtgärder. Obligatoriska krav Eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet eller motsvarande kompetenser förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av besiktningsarbete (Erfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter, statusbedömning inre underhåll, besiktning hyreslägenheter) B-körkort God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och tala engelska (eller annat språk) Datorvana (Officepaketet) Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Mars Sista ansökningsdagen: 4/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sommarjobb: Tennistränare till sommarläger
Stockholm Sport Academy AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Stockholm Sport Academy söker tennistränare till sommarläger. Vi söker tränare med både baskunskap men även tränare som kan lära ut avancerad tennis till barn, ungdomar och vuxna. Lägren är veckorna 25, 26, 27, 32 & 33. Vi har både heldagsläger, men också kortare läger för de yngsta barnen. Träningen bedrivs vid Tennisstadion på Östermalm. Det finns goda möjligheter att fortsätta som terminstränare under hösten (2-10 h/vecka). Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för tennis och som vill vara med och utbilda andra. Du är ansvarsfull, stresstålig och driven. Kan arbeta både individuellt och i team. Vi har inget krav på att du tidigare ska ha jobbat som tränare, men det är meriterande. Vi erbjuder: Roligt och lärorikt sommarjobb. Ledarskapsmerit till CV. Trevliga kollegor. Personlig utveckling. Möjligheten att fortsätta jobba under hösten. Utbildning (träningskoncept, ledarskap & HLR). Om oss Stockholm Sport Academy är Stockholms största sportskola. Vi erbjuder träning inom tennis, parkour, multisport, friidrott, akrobatik och fotboll till barn, ungdomar och vuxna. Utöver terminsträning erbjuder vi även lägerverksamhet på lov och ledighet vilket ger dig som tränare möjlighet att jobba när det passar dig.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Butiksmedarbetare till Memiras butik i Hagastaden
Memira AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi en Butiksmedarbetare vid behov till vår butik i Hagastaden. I den här rollen kommer du jobba med försäljning av glasögon, både till externa kunder samt till patienter som varit och besökt våra kliniker. Butiken är ny och det finns möjlighet att vara med att påverka. Brinner du för glasögon, har ett stort kundfokus och vill vara en del av Memiras fortsatta tillväxtresa – där vi gör skillnad för människor – sök redan idag! Arbetsuppgifter I den här rollen blir du en viktig länk i Memiras kundresa där du hjälper våra kunder att hitta de rätta glasögonen. Ditt dagliga arbete består i huvudsak av att bemöta alla kunder som kommer till butiken, både externa och de som tidigare besökt vår klinik – utifrån deras behov. Du ska trivas med ett högt tempo, jobba mot uppsatta mål och ha många bollar i luften. Vidare kommer du att: Hjälpa kunderna med val av båge och glas Beställa glas och linser Lämna ut glasögon till kund Justera kunds glasögon Verkstadsarbete, så som justering av bågar/skruv/montering och dylikt Ta hand om telefon och mejl Vem du är I den här rollen ska du ha erfarenhet av försäljning och/eller relevant serviceyrke och drivas av att ge service i världsklass samt arbeta mot uppsatta mål kring försäljning. Du ska ha lätt att inge förtroende och skapa trygghet hos kunden. Vi ser att du är en målmedveten person som vill leverera resultat och ge bästa service till våra kunder. För att trivas hos oss ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbete men där du också trivs att arbeta självständigt. Du trivs att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du är bra på att bygga goda relationer med såväl dina kollegor som kunder. Som person har du hög arbetsmoral och flexibilitet. Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Som organisation strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden, och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Du tillhör ett glatt team som hjälper varandra och har ett högt engagemang. Placering: Memiras butik i Hagastaden, Solna Omfattning: Dagtid med möjlighet till ca 20h/vecka Anställningsform: Visstidsanställning (timanställning) Start: Omgående Välkommen med din ansökan! Läs mer på vår karriärsida genom att klicka här www.memira.se/jobb. Memira by Bergman Clinics har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 1 miljard och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira by Bergman Clinics främsta prioritet är att sätta människor först och erbjuda våra kunder planerad hälso – och sjukvård av högsta kvalitet. Nu finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Extrajobb för studenter i Stockholm
Jobwise AB
Lager- och terminalpersonal

Om rollen Är du student och letar efter ett flexibelt extrajobb som kan anpassas efter ditt schema? Vi söker studenter för extrajobb vid sidan av sina studier men även inför kommande sommarbehov. Vi söker nu engagerade och motiverade studenter för en mängd olika positioner inom bla transport, lager, produktion, kundtjänst/support, administration, IT/Data och montering. Oavsett om du drömmer om att vara på vägen som lastbilschaufför, trivas i en aktiv lagermiljö, har ett öga för detaljer inom produktion, eller vill utveckla dina monteringsfärdigheter, har vi möjligheter för dig! Vi erbjuder: Flexibla arbetstider som passar ditt studieliv. En chans att samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet inom en rad olika områden. En inkluderande arbetsmiljö där ditt bidrag värderas högt. Möjligheter att utveckla och fördjupa dina färdigheter genom varierade arbetsuppgifter. Vi söker dig som: Är inskriven i minst 50% studier vid en högskola eller universitet. Är ansvarstagande, flexibel och har en positiv attityd till arbete. Har möjlighet att arbeta regelbundet, och kan ange specifika dagar och tider som passar för dig. Har relevanta färdigheter eller certifikat (för vissa roller kan detta tex inkludera truckkort, C-körkort, affärssystemsvana) – meriterande men inte ett krav för alla positioner. Positioner vi rekryterar för: Transport: Lastbilschaufförer med ansvar för att säkerställa effektiva och säkra leveranser. Lager: Truckförare, orderplockare och andra lagerrelaterade roller där du bidrar till vår logistik- och distributionsverksamhet. Produktion: Roller inom tillverkning och produktion där noggrannhet och effektivitet är nyckeln. Administration: Tjänstemannaroller inom administration, orderhantering, kundtjänst och ekonomi där dina organisatoriska och kommunikativa färdigheter kommer till sin rätt. IT/Data: Positioner som omfattar reparation och byte av hårdvara, samt enklare programmering av mjukvara i enheter som datorer, telefoner och surfplattor. Montör: Monteringsjobb inom olika områden där verktygsvana och erfarenhet av att läsa och följa monteringsanvisningar och el-schema kan förekomma. Intresserad? Skicka in din ansökan där du berättar om dig själv, din studieinriktning och hur du kan bidra till vårt team. Vi ser fram emot din ansökan! Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025