För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i norska på ~ 5 % med start omgående. Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika grundskolor i hela Stockholms region. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholm eller närliggande områden; - Har norska som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.
Om företaget CGI Cards är en enhet inom CGI som tillhandahåller bank- och kortrelaterade tjänster för Nordiska kunder inom bank- och bensinkortsmarknaden. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Clevry. Din roll CGI anställer nu en ny kollega till sin kundtjänst! I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att hjälpa bensinbolags- och bankkunder via telefon och mail. Frågor som kommer in kan beröra kredit- och betalkort, kortspärrar eller kontofrågor. I tjänsten ingår även att arbeta med vissa administrativa uppgifter samt bedrägeribevakning. Besvara inkommande telefonsamtal och mail Att vara behjälplig mot företagets kunder Diverse administrativa arbetsuppgifter Din profil För att vara kvalificerad för rollen behöver du vara student vid högskola eller universitet i dagsläget och ha minst 2 år kvar på dina studier. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst på en annan bank eller kreditkortsbolag. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Du kommer att arbeta främst kvällar, helger, nätter samt under lov på dagtid. Du förväntas arbeta 2 pass i veckan och vara tillgänglig under lov. Därmed passar detta perfekt för dig som är student! Som person är du ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar CGI med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Läs mer om våra rekryteringstjänster
Frösunda Omsorg växer och vi söker nu en boendestödjare inom LSS till en servicebostad i Spånga. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll och samtidigt göra skillnad för andra. Varmt välkommen med din ansökan! Beskrivning av tjänsten som boendestödjare på FrösundaVi söker dig som vill arbeta extra i vårt fantastiska team kring kunderna på servicebostaden i Spånga. Vi möjliggör en god vardag och en aktiv fritid för kunderna med specifika behov. Din uppgift är bland annat och motivera och genomföra aktiviteter tillsammans med kunderna. Du följer med på aktiviteter och stödjer i vardagliga situationer. Arbetet utgår från genomförandeplanen och du verkar för att främja Kundernas delaktighet i hela processen. Du kommer att få vara en del i en arbetsgrupp med stort engagemang och med mycket glädje som uppskattar samarbete. Vi erbjuder utbildningar och kontinuerlig handledning. Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Vi har kontinuerlig handledning på individnivå och i grupp. Vi erbjuder dig Som boendestödjare på Frösunda erbjuds du en utvecklande och ansvarsfull roll. Kvalifikationer och personliga egenskaper Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av arbete med målgruppen (LSS). Mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Lösningsfokuserad och flexibel Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: Timanställning Tillträde: From 20250301 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20250331 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Jenny Lindzén verksamhetschef Mejl: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi Trafikvakter för våra projekt runt om i Stockholm. I arbetsuppgifterna ingår bland annat dirigering av trafik som trafikvakt och lots. Du som söker ska gärna trivas med ett utomhus arbete. Om jobbet: Som trafikvakt arbetar du som flaggvakt eller trafiklots för att dirigera trafik vid och igenom vägarbetsområden. Du kan vara på en liten landsväg ena dagen för att nästa dag vara i en komplicerad trafiksituation i storstadsområde. Då vissa arbeten utförs nattetid, tex beläggning på motorväg, är det en fördel om du trivs med varierande arbetstider. Även arbetsplats varierar naturligtvis utefter vart vägarbete pågår för stunden Arbetsuppgifter som kan förekomma: Signalperson vid riskzon Dirigering av transporter till bygget Dirigering av civilpersoner runt området Kommunicera med transporter för att de ska komma rätt Dina egenskaper: Serviceinriktad Lösningsorienterad Tar eget initiativ och ansvar Kan både jobba självständigt och i team Målmedveten Flytande svenskt tal Krav för rollen: Arbetat med liknande uppgifter Arbete på väg B-körkort med bil Stockholms stad utbildning Tjänsten innebär varierande arbetstider! Vi erbjuder ett varierande arbete med fantastiska kollegor med möjlighet till utveckling i form av utbildningar, arbetsuppgifter. Är du intresserad av jobbet, kontakta oss redan idag!
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Brinner du för kundrelationer och försäljning? Vi söker nu dig som är utåtriktad och har en hög servicenivå Utöver sedvanliga restauranguppgifter innefattar rollen ett stort fokus på försäljningsaktiviteter, event, och företagsbesök. Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Arbetstiderna varierar dagtid, kväll och helg. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Deltid Plats: Fleminggatan, Stockholm Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Söker du sommarjobb inom lager / industri? Vill du ha ett aktivt och varierande sommarjobb inom lager eller industri? Vi på Bemannix söker engagerade medarbetare för spännande uppdrag hos våra kunder i Stockholm under sommaren 2025! Om tjänsten: Detta är en timanställning där du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % (exempelvis studier, ett annat jobb eller idrott på elitnivå), enligt kollektivavtalet. Om du söker heltidsarbete, vänligen kika på våra heltidstjänster. Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Arbetstiderna varierar beroende på uppdrag, med vanliga tider som 06:00-15:00, 07:00-16:00 & 10:00-19:00. (Övertid kan förekomma) Omfattning: Deltid vid behov. Placering: Hela Stockholmsområdet, då våra kunder är utspridda från Rosersberg i norr till Södertälje på södra sidan. Arbetsuppgifter: På Bemannix kommer du att få utvecklas med varierande arbetsuppgifter och anta spännande utmaningar! Du kommer att bli tilldelad uppdrag och ingå i vår resurspool, arbeten utförs ute hos våra olika kundföretag, stora som små, runt om i Stockholm. Exempel på uppdrag kan vara: Orderplock / paketering på lager. Maskinoperatör. Truckförare A-B. Bud- paketbilschaufför (B-körkort). Bärhjälp/expressarbete. Renhållningsarbetare som tex ÅVC eller medåkare på sopbil tillsammans med chaufför. Enklare montering. Du får alltid instruktioner av oss och vår kund på vad som skall göras och vid väl utförda arbeten ökar möjligheten till fler jobb/uppdrag även efter avslutat sommarjobb. Arbetstiderna och timlönen varierar beroende på uppdragets art. Vem är du? Vi söker dig som är anpassningsbar och trivs i en varierad arbetsmiljö. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och känner dig bekväm med att snabbt växla mellan olika uppdrag. Vidare ser vi att du är öppen för förändringar och vid god fysisk form då vissa uppdrag passar dig som gillar att arbeta med kroppen. En självklarhet är att du är noggrann, framåt, samarbetsvillig och kan hantera högt arbetstempo. Personer med rätt inställning och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt arbete med! Så här säger Johan Larsson, rekryterande chef om rollen: ~En typisk arbetsdag börjar med att du dagen innan får all information du behöver för nästa uppdrag. Du kan till exempel arbeta med orderplock och paketering på lager, köra truck eller vara budbilschaufför. Arbetet är varierande, men vissa uppdrag kan vara mer monotona, som plock och packning under längre perioder. Även om det kan vara repetitivt, ger varje uppdrag nya lärdomar och nya kontakter för framtiden. Du kommer alltid ha stöd från ditt team och din konsultchef. Kvalifikationer: Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande kunskaper i engelska. Social kompetens Allmän generell datorvana Fullständig gymnasieutbildning Flexibel, beredd på snabba förändringar Meriterande: Truckkort (A-B) Körkort B Tillgång till egen bil Branscherfarenhet från liknande jobb Om oss: Bemannix startade sin resa i mars 2014 med visionen att skapa ett företag inom bemanningsbranschen som ska tillhandahålla kvalité och arbeta personligt och familjärt i allt vi åtar oss. Viktigt för oss är att du som anställd ska känna dig trygg hos oss. Därför innehar vi kollektivavtal för samtliga anställda och är auktoriserade via Almega. Övrigt: Sök tjänsten via ansökningslänken genom att klicka på Skicka ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår karriärsida. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta oss på 08-555 687 00, dagtid vardagar. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och framåt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ett utdrag ur belastningsregistret tas på samtliga sökande som blir aktuella för anställning. Mer info om oss hittar du på www.bemannix.se! Varmt välkommen med din ansökan!
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Vi på Lexman Bemanning söker just nu efter motiverade och arbetsvilliga konsulter för en spännande uppgifter hos vår kund i Västberga. Ingen tidigare erfarenhet utav lagerarbete krävs. Om tjänsten: Du kommer att arbeta på lagret i Västberga där vårt kundföretag tar emot donationer av b.la kläder. Din huvudsakliga uppgift blir att avlasta lastbilarna som inkommer till lagret fyllda med kläd donationer. De inkommande donationerna är packade i påsar som väger cirka 3 kg, med undantag för vissa större påsar som kan väga upp till 10 kg. På plats kommer du att få tydliga instruktioner från det team du arbetar med, så det är viktigt att du är lyhörd och kan följa anvisningar. Tjänsten är en behovsanställning. Krav: God fysik: Du behöver vara i god form för att orka med arbetsdagens fysiska krav. Svensktalande: Du behöver kunna kommunicera effektivt på svenska. Arbetsvillig: Vi söker dig som är engagerad och beredd att ta i när det behövs. Inte känslig: Ibland kan hushållssopor förekomma i återvinningen, så det är viktigt att du inte är känslig för detta. Truckkort: Detta är inget krav, men det är en fördel om du har det. Vad vi erbjuder: Ett roligt och omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik. Möjlighet att arbeta i ett engagerat och professionellt team. Konkurrenskraftiga villkor och en arbetsmiljö där du känner dig uppskattad. Ansökan: Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst sedan 2002 på uppdrag av Danderyds kommun. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Kvalifikationer - Vård- och omsorgsutbildning - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Meriterande - Undersköterska med skyddad yrkestitel - B- körkort Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Omgående. Enligt överenskommelse. Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Ansökan ska bestå av ett CV, personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Välj ett jobb för att visa detaljer