Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Stockholm City

We are looking for new home cleaners to join our team in region Stockholm City.Right now, we are hiring employees who can work in areas such asStockholm city,Lidingö, Södermalm and Kungsholmen .Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i region Stockholm City. Just nu är vi i behov av medarbetare som kan arbeta i områden Stockholm city, Lidingö, Södermalm och Kungsholmen. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Modersmålslärare i Urdu

Om jobbet Nu söker vi en lärare i Urdusom kommer att undervisa modersmålsundervisning på en skola i central Stockholm. Beställningen avser 1 lektion på 1 timme per vecka. Möjlighet att utöka tjänsten finns för flera uppdrag i fler skolor i Stockholms län. Om Tellus Academy Tellus Academy är en utbildningsorganisation som erbjuder språktjänster - modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet samt vikarier i moderna språk. Våra uppdragsgivare är fristående och kommunala skolor. Vi strävar efter att erbjuda en hög kvalité på verksamheten och tillämpar olika former för kompetensutveckling för lärare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär planering, genomförande, betygsättning och utvärdering i ämnet moderna språk och modersmål, enl. läroplanen (LRG22). Gruppen består av elever med olika kunskapsnivåer. Som pedagog gäller det att anpassa undervisningen till eleverna och stödja deras kunskapsutveckling. Beställaren önskar fasta tider enligt överenskommelse. Du är: Du har dokumenterade mycket goda kunskaper i språket och pedagogisk utbildning från Sverige eller hemlandet. Som person är du positiv, förtroendegivande och uthållig. Du orienterar dig snabbt i nya miljöer och har lätt att få kontakt med elever, personal och föräldrar. Du är en god lyssnare och tycker att det är roligt att arbeta med elever och utveckla deras modersmål. Mycket goda datakunskaper och hantering av plattformar för fjärrundervisning. Mer info: www.tellusacademy.se Lön per undervisningstillfälle Tillträde: Snarast Övrigt För en anställning hos oss måste ett utdrag ur belastningsregistret uppvisas. (www.polisen.se).

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Copy of Timanställning: Undersköterska hemtjänst
Aariya Omsorgsgruppen AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nu timanställda undersköterskor till vår enhet i Hägersten. Start omgående. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsten avser dag-, kvälls- och helgarbete. Krav För att söka tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver ha gått vårdbiträdesutbildning, omvårdnadsprogrammet eller ha likvärdig utbildning. Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsten utgår från vårt kontor på Tegelbruksvägen 4,BV, 126 32 Hägersten Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Praktik inom marknadsföring
TWR BVTLER AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Praktikinom marknadsföring Vi på BVTLER söker en driven och kreativ marknadsföringspraktikant för ett tre månader långt praktikantuppdrag på 50 %. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom marknadsföring och arbeta med varierande och spännande arbetsuppgifter. Praktiken är en fantastisk chans för dig som vill ta kliv in i marknadsföringsvärlden och få praktisk erfarenhet av att driva och optimera digitala marknadsföringsinsatser. Vi ser gärna att du har ett intresse för att skapa effektiva kampanjer och följa upp statistiken. Har du kunskaper inom webbdesign är detta ett plus, men inget krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att optimera och förvalta våra köpta annonseringskanaler, sköta sociala medier, utveckla mallar och designer för marknadsföringsmaterial samt följa upp leads och analysera marknadsföringsstatistik. Vi söker dig som: Inte är rädd för att testa nya idéer och utmana dig själv Har ett kreativt sinne och gillar att ta egna initiativ Är noggrann och strukturerad i ditt arbete Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Är intresserad av att följa upp och analysera marknadsföringens resultat Vi erbjuder: Praktik på 3 månader med möjlighet till anställning efter praktiken Ett intressant och lärorikt arbete med möjlighet att utveckla dina färdigheter inom marknadsföring Ett praktikintyg och referenser vid slutförd praktik En arbetsmiljö där kreativitet och nya idéer värderas högt Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans vid behov Vi erbjuder en fantastisk möjlighet att bygga upp erfarenheter och värdefull kompetens för din framtida karriär inom marknadsföring. Placering: Centrala Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelseOmfattning: Deltid 50 % Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Sommarvikariertill hemtjänsten
Nordisk Hemservice AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om oss Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Stockholm stad. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Vi söker nu sommarvikarier som kan arbetafrån juni till augustii Danderyd, Södermalm ellerÖstermalm. Kvalifikationer Erfarenhet av serviceyrket Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Meriterande - B-körkort - Pågående studier inom vård och omsorg - Utbildad vårdbiträde eller undersköterska Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Arbetsuppgifter Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Du tar dig mellan kunder genom att promenera, cykla eller eventuellt bil om du har körkort. Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Ansökan ska bestå av ett CV och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen (obs öppnas ej): https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Intervjuare Stockholm
Origo Group Data Collection AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Nu söker vi på Origo Group flera positiva och sociala intervjuare till flera spännande projekt med utgångspunkt i Stockholmsregionen. Arbetet kan innebära främst enkätutdelning men kan även innebära allt frånatt utföradjupintervjuer till attobservera människori bla. kollektivtrafik, flygplatser och skärgårdsbåtar. Vad kan vi erbjuda dig? Ett arbete med variation och miljöombyte där du får träffa många olika typer av människor där du har stor möjlighet till att arbeta dag och/ellerkväll.. I den här rollen arbetar du på timme och har därför stor möjlighet att påverka din arbetstid. Möjlighet att påverka din arbetstid Ett socialt arbete med både äldre och yngre kollegor Utbildning får du av oss, men tidigare erfarenhet av intervjuarbete är meriterande Varierad arbetsmiljö, du arbetar både inomhus och utomhus Vem är du? Du är 18+, noggrann, flexibel och gillar att möta människor. Du tar stort ansvar och kan jobba självständigt, men också i team. Du kan arbeta dag- som kvällstid. För att passa för jobbet ska du tycka om att arbeta både utomhus och inomhus och tycka om att träffa många olika typer av människor. Det är en fördel om du känner dig bekväm med att gå i rörande fordon. Vi vill ha en blandad intervjuarstab, så kom precis som du är! Ansök redan idag via länken!Ansökningar via telefon eller mejl undanbedes

30 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Extra jobb Ledsagare sökes till en 30-årig man för fritidsaktiviteter, S...
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Spånga. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Utbildare (Distans, Deltid)
Edge of Talent AB
Övriga universitets- och högskolelärare

Din roll Vi söker en engagerad och kunnig testautomatiserare som vill vara en del av ett dynamiskt team. Du kommer att arbeta med att utveckla och implementera testautomatiseringslösningar, samt säkerställa kvaliteten i mjukvaruutvecklingsprocesser. Tjänsten är på distans och omfattar 40 timmar fördelat på 10 veckor. Ditt ansvar Planera, skapa och genomföra automatiserade tester enligt angivna instruktioner och tidsramar. Skriva och underhålla olika typer av automatiserade tester med Python, inklusive enhetstester och end-to-end-tester. Använda och implementera testverktyg och ramverk, exempelvis Cucumber, Selenium och Playwright. Säkerställa att testautomatisering är en integrerad del av CI/CD-processen. Analysera och dokumentera testresultat samt föreslå förbättringar. Kvalifikationer Erfarenhet av att skriva och genomföra automatiserade tester med Python. Kunskap om olika testverktyg och ramverk, såsom Cucumber, Selenium och/eller Playwright. Förståelse för TDD (Test-Driven Development) och BDD (Behavior-Driven Development). Erfarenhet av testning inom CI/CD-miljöer. Förmåga att använda korrekt terminologi inom testning och testautomatisering. Meriterande erfarenheter Tidigare erfarenhet av testautomatisering i agila utvecklingsteam. Kunskap om DevOps och molnbaserade lösningar. Erfarenhet av integrationstester och prestandatester. Placering Denna tjänst är helt på distans. Tidplan och omfattning Startdatum: 3 mars Tid: Måndagar kl. 13:00-17:00 Längd: 10 veckor Omfattning: Totalt 40 timmar Om EdgeEdge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Redovisningskonsult / Ekonomiassistent till välgörenhetsorganisation (de...
Capega AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Redovisningskonsult / Ekonomiassistent till välgörenhetsorganisation (deltid 50%) Vill du kombinera din ekonomikompetens med att göra skillnad? Vi sökeren redovisningskonsult eller ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till ett deltidsuppdrag (50%) från februari till maj. Om rollen Du blir en del av ett mindre, sammansvetsat ekonomiteam där vi värdesätter gott samarbete och en trevlig arbetsmiljö. Här får du arbeta i fina lokaler och vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i samhället. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av leverantörsreskontra Lättare redovisningsuppgifter Övriga ekonomiadministrativa uppgifter vid behov Vem söker vi? Vi letar efter dig som har en positiv inställning, är prestigelös och noggrann. Du känner dig trygg i din ekonomiska kompetens och kan arbeta självständigt. Om du har erfarenhet av Visma Control och DCE är det ett plus, men inget krav. Vi erbjuder: Ett meningsfullt uppdrag inom en organisation med hjärtat på rätt ställe Trevliga och engagerade kollegor Fina lokaler och en inspirerande arbetsmiljö Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kontorsansvarig administratör på 50%
Future People AB
Kontorsreceptionister

Vi på Future People söker en kontorsansvarig på50%till myndighet på Södermalm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Som konsorsansvarig kommer du att ha en bred roll med många kontaktytor både internt och externt. Arbetsuppgifter: Inköp av kontorsmateriel Ha en löpande dialog med andra organisationsdelar inom myndigheten och med specialister inom fackområdet för att diskutera utvecklingsmöjligheter/-behov. Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt Genomföra resebokningar för projektmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas Hantera projektets eventuella funktionsbrevlåda Medverka i projekt kommunikationsinsatser- informationsmail, informationsmöten och arrangemang Ansvara för det praktiska arbetet på projektkontoret, se till att det är ordning och reda på kontoret Krav för tjänsten: Gymnasieexamen med teoretisk inriktning Minst 3 års erfarenhet av Officepaketet Minst 3 års erfarenhet av kontorsadministration där du har arbetat med att hantera mötesrum, genomfört resebokningar, hanterat funktionsbrevlåda och tillhörande informationsmail (även informationsmöten etc.) Minst 1 års erfarenhet av arbete i digitala dokumenthanteringssystem Meriterande för tjänsten: 2 års erfarenhet av arbete som kontorsadministratör/projektadministratör 2 års erfarenhet som ansvarig för inköp av kontorsmaterial för en projektverksamhet 2 års erfarenhet av diarieföring av allmänna handlingar Personliga egenskaper och arbetsmiljöVi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 50% minst ett år med goda chanser till förlängning Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 13/2-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025