Om tjänsten Är du en serviceinriktad och flexibel stjärna som söker ett roligt och varierande extrajobb? Då kan det här vara den perfekta möjligheten för dig! Vi söker en driven och social medarbetare som vill arbeta inom våra olika verksamhetsområden – med störst fokus på köpcentrum. I denna spännande roll blir du ansiktet utåt, där du varje dag möter besökare, svarar på frågor och ser till att ge toppenservice i alla lägen. Du kommer att få upplärning i flera olika köpcentrum runt om i Stockholm och hoppa in där behovet finns för dagen. Ingen dag är den andra lik, och du får chansen att arbeta i olika miljöer, träffa nya människor och utveckla din serviceförmåga till nästa nivå. Vi söker dig som trivs i en dynamisk roll där flexibilitet, initiativförmåga och ett positivt bemötande är avgörande då du bokas som jour och hoppar in när behovet uppstår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Hänvisa kunder och ge service på hög nivå Representera centrumet utåt Telefon och mail Kontakt med leverantörer Administrativt arbete i system Informera om och erbjuda centrumens servicetjänster Arbeta på olika event Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet samt talar flytande svenska och engelska. Anställningen Anställningsform: Behovsanställning med fasta jourpass antingen varje eller varannan helg Sysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter Start: Omgående Arbetstider: Fasta helger, samt vardagar vid behov Bakgrundskontroll tas inför anställning Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Är du på jakt efter ett flexibelt och utvecklande extrajobb vid sidan av studierna samt har erfarenhet av rekryterings-och konsultbranschen? Vi söker nu en viktig spelare till vårt team som får vara med på en spännande start-up resa. Låter detta intressant så kanske det är just dig vi söker! Vårt team Vi är idag ett sälj-och leveransteam på 11 personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan som du även kommer ingå i. Hos oss på EdZa erbjuds stor flexibilitet kring hur du utformar din arbetstid. Vi ser dock att du gärna arbetar 1-2 gånger i veckan utifrån behov och möjlighet. Passar det dig bäst att pussla ihop plugget och jobbet med att jobba halvdagar, så är även det möjligt. Vi erbjuder även att kunna arbeta remote/ home office någon dag i veckan. Introduktion och onboarding kommer du såklart att få och sedan tittar vi löpande på vilket stöd som behövs. Om rollen Som rekryteringstkoordinator kommer du vara en viktig spelare i stora delar av våra processer. Du kommer jobba med både EdZa och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. EdZa jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom försäljning, ekonomi, administration, HR och kommunikation. Du kommer bland annat att: Vara med och utforma bra och tilltalande annonser Kandidaturval Search Telefonintervjuer Referenstagning Vara med och skapa content till våra sociala medier Komma med idéer och utvecklingsförslag Detta är de arbetsuppgifter vi ser initialt och i takt med att du kommer in i arbetet ser vi också att du kommer att kunna ta större ansvar och större del av våra processer. Så långt som du upplever att du har tid och utrymme. Vem är du? Studerar inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Du har tidigare erfarenhet från rekrytering, med stor fördel inom IT/tech Helst har du 1-2 år kvar till examen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi letar efter dig som är ansvarstagande och serviceminded som har kunden och kandidaten i fokus. Du är en nyfiken och orädd person som tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att passa in i teamet tror vi också att du har en resultatinriktad sida och gillar det snabbrörliga arbetet. Om Ed:za Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta gör vi genom att erbjuda tjänster och lösningar som levererar på specifika projekt och behov. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats vilket innebär att du har möjlighet att arbeta från vårt härliga kontor som är beläget i centrala Stockholm och hemifrån. Vi ser dock att du jobbar från kontoret minst en gång i veckan. Ansökan Du är välkommen att höra av dig till [email protected] om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker efter en matintresserad och serviceinriktad person som brinner för att arbeta med färskvaror och delikatesser. I din roll kommer du att upprätthålla hög kvalitet och standard i våra butikers färskvarudiskar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta att hjälpa kunder över delikatess disken, samt ta emot och hantera beställningar av charkuterier, deli, ostar, fisk och andra delikatesser. Du kommer även att se till att sortimentet är välfyllt, prydligt presenterad samt ge råd och service till våra kunder. Personliga egenskaper Du som söker ska ha ett genuint intresse för mat och delikatesser. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i fisk, charkuterier och ost, men det är inte ett krav då vi erbjuder möjligheter till utbildning. Du behöver vara framåt och våga ta för dig, då detta arbete handlar mycket om att sälja in en upplevelse till kunderna. Erfarenhet från liknande arbete inom dagligvaruhandeln är meriterande. Krav Tjänsten kräver att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst (50%), eget företag, deltidsanställning, pensionär eller att du är elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Anställningsform Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till tre dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SNABBFAKTA Omfattning: Deltid, 4h/vecka Arbetstider: Fredagar kl. 15.30-19.30 Ort: Stockholm Startdatum: 15 augusti Anställningsform: Särskild visstidsanställning (uppdraget är på 6 månader med chans till förlängning) DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en Community Host till vår kund United Spaces som är ett av Sveriges största coworking bolag. United Spaces startades för 25 år sedan och har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Jönköping. Sedan starten 1999 har grundtanken varit att skapa en mötesplats för entreprenörer och företagare som vill växa tillsammans. För den här tjänsten kommer du att arbeta i centrala Stockholm. DIN ROLL I rollen som Community Host kommer du att strukturerat och aktivt leverera bästa tänkbara service till kunder och besökare. Din uppgift är att säkerställa att kunder och besökare upplever United Spaces som den lokala marknadens bästa ställe att arbeta, nätverka och växa på. I rollen kommer du vara en viktig del av United Spaces veckovisa After Work där du bidrar till att skapa en trevlig och välkomnande atmosfär varje fredag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du serverar dryck och snacks till medlemmarna, hanterar betalningar och ser till att allting flyter på smidigt under kvällen. Dessutom ser du till att deras AW´s blir en positiv upplevelse för alla medlemmar. VEM ÄR DU? För att lyckas i den här rollen behöver du vara serviceinriktad ut i fingerspetsarna, social, prestigelös och strukturerad. Du behöver också vara nyfiken, tillmötesgående och proaktiv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande roll inom hotell, restaurang, service alt. närliggande bransch. Du drivs av att göra saker lite bättre, smartare och mer effektivt samt är en passionerad relationsbyggare med genuint intresse för människor. Vi ser att du som söker: Är 20 år fyllda pga alkoholtillstånd Har tidigare erfarenhet av serviceyrket VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Arbetsmiljöverket söker nu en erfaren och noggrann registrator för ett konsultuppdrag på heltid med placering vid kontoret i Solna Business Park. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan! Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos Arbetsmiljöverket i Solna. Arbetsmiljöverket är en statlig myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Arbetsmiljöverket har cirka 730 anställda och finns på 12 orter från Malmö till Luleå. Huvudkontoret ligger i Solna. Om uppdraget Du kommer att tillhöra Enheten för informationshantering där det idag jobbar 16 personer, varav fem är registratorer. Enheten arbetar helt digitalt och hanterar ett stort inflöde av handlingar varje dag. För att förstärka teamet söker vi nu en registrator som främst kommer att arbeta med diarieföring och postöppning. Du behöver ha erfarenhet av digitalt registratorsarbete, och vara bekväm med att ibland utföra samma arbetsmoment under större delen av dagen när inflödet är högt. Krav för tjänsten * diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator * goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.) * kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar * mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska * goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Meriterande * erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt * erfarenhet från registratorsfunktion i offentlig sektor, minst 2 uppdrag om minst 6 månader de senaste 3 åren. Vi söker dig som är kommunikativ och har en stark känsla för service, vilket gör att du bemöter både kollegor och externa kontakter på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Du arbetar strukturerat och noggrant, med fokus på ordning och kvalitet i varje moment. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Din lösningsorienterade inställning gör att du hanterar utmaningar på ett effektivt och proaktivt sätt. Uppdragets omfattning * Omfattning: Heltid (39,75 h/vecka) * Start: Mitten av augusti 2025 * Längd: 5 månader, med möjlighet till förlängning * Plats: På plats i Solna Business Park, 5 min från Sundbyberg station 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Är du en lagerarbetare som vill ha ett flexibelt extrajobb? Har du idag ett annat arbete eller studier på minst 50% och vill tjäna lite extrapengar? Vill du samtidigt komma till en arbetsgivare med kollektivavtal och bra förmåner? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Vad erbjuder vi? Ett flexibelt arbete som du kan anpassa efter dina studier eller annan sysselsättning Ett långsiktigt extra-jobb Kollektivavtal En kunnig konsultchef som finns med dig i varje steg på vägen i din anställning och vars ansvar är att se till att du trivs bra och utvecklas Om tjänsten: Din huvudsakliga arbetsuppgift består av orderplock Övriga uppgifter tillkommer så som påfyllning mm Arbetstider är 07:00-16:00 och 21:30-06:00, varierande mån-sön Samarbeta nära med ditt team för att uppnå våra operativa mål, mätta mot företagets KPI:er. • Bidra till en kultur som arbetar med kontinuerlig förbättring av processer och arbetsmetoder. Arbetet kan vara fysiskt krävande och innefattar tunga lyft vilket innebär att du behöver tänka på att arbeta på ett ergonomiskt riktigt sätt Måndagar är det störst behov och vi ser därmed att du kan arbeta måndagar. Vad söker vi? Du har idag en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier eller annat arbete Du behöver vara tillgänglig för arbete minst 2 dagar i veckan, vardagar och helger, dag som nattarbete förekommer Du förstår och talar svenska Du är resultatinriktad och tycker att det är viktigt att göra ett bra jobb Du har god fysik och känner dig bekväm med att hantera olika typer av teknisk utrustning Du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös Meriterande: Tidigare lagererfarenhet Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så ta chansen och skicka in din ansökan redan idag! Vi ber er vänligen att inte ringa oss för att söka tjänsten. Det är enbart ansökningar via länken som behandlas. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av ett globalt logistikföretag där varje dag bjuder på nya utmaningar? Vi på Manpower söker nu terminalarbetare till DHL Express Arlanda på morgonskiftet. Hos DHL Express får du vara en del av ett världsledande team som ser till att paket kommer fram i tid - både lokalt och globalt. Tillsammans jobbar vi för att säkerställa att alla logistiska processer flyter på smidigt och effektivt. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vad du kommer att göra Som terminalarbetare på DHL Express Arlanda kommer dina arbetsuppgifter vara både varierande och dynamiska. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: * Sortera och hantera paket * Arbeta med tullagerhantering * Säkerställa att arbetsplatsen är organiserad och effektiv * Samarbeta med ditt team för att bibehålla ett smidigt flöde * Hantera tunga lyft vid behov Övrig information Placeringsort: Arlanda Arbetstider: Måndag-fredag 05.15-09.15/05.30-09.30 Anställningsform: Behovsanställning, du bör kunna jobba runt 3 pass i veckan. Gärna mer under sommaren Vem är du? Du är en person som gillar att arbeta snabbt och effektivt. Du är självgående, har god samarbetsförmåga och trivs i en dynamisk och flexibel arbetsmiljö. Du är lösningsorienterad och kan hantera de utmaningar som uppstår i en snabbväxande logistikverksamhet. Du gillar att jobba tillsammans med andra för att nå gemensamma mål och ser alltid till att leverera bästa resultat. Vi söker dig som För att passa för denna tjänst ser vi att du: * Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier, annat jobb, pension, elitidrott eller eget företag) * Är i god fysisk form och trivs i ett högt arbetstempo * Talar och skriver svenska flytande Truckkort är meriterande, men inget krav. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad erbjuder Manpower? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post: [email protected] Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
WeStaff Sweden söker nu C-Chaufförer till vår uppdragsgivare i Stockholm. Dessa uppdrag startar omgående! Uppdragsperioden startar omgående, fast heltidsschema dagtid samt extrajobb på schema dagtid & helg. Ditt nya jobb Vi söker nu distributions chaufförer till vår kund i Stockholm. Vår uppdragsgivare är ett välkänt företag inom transport i Sverige, fordonen utgår från flera olika platser i Stockholm. Vi söker i första hand heltidschaufförer med behörighet C som kan arbeta dagtid. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra C-distribution i Stockholm med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution av diverse gods med lastbil. Längre körningar kan även förekomma. Återkommande kunder/stopp varje veckotur, tidspassning och färdig planerade rutter. - Utkörning av stycke/paketgods/kylgods till olika kunder - Hantera leveranser digitalt via handdator - Kommunikation via telefon Schemaläggning: Heltid 40 h/veckan. Arbetstid. Dagtid måndag-söndag, även pass på helger lör/sön. Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat med distribution tidigare, och har ett gott lokalsinne i och runt om Stockholm. Kunskaper i svenska språket och skrift är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Ett par års erfarenhet av distributions körningar. Krav för dessa tjänster: Svenskt körkort med C behörighet Svenskt YKB Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder. Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom Transport & Logistik. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kundskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.
Har du ett tekniskt intresse, ett öga för planering och trivs i en roll med mycket kundkontakt? Vi på Manpower söker nu en strukturerad och lösningsorienterad servicekoordinator till vår kund John Deere i Märsta. Du får en central roll där du planerar teknikers arbete, hanterar arbetsorder och har löpande kontakt med både kunder och verkstad - Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Märsta, Stockholm Start: Början av september 2025 Uppdragslängd: Konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning Arbetstid: 07:00-16:00 (40 tim/vecka) Om jobbet som servicekoordinator Som Servicekoordinator ansvarar du för att leda arbetet för mekaniker både inne i verkstaden och ute i fält. Du kommer även att sälja reservdelar till skogsmaskiner. Du ansvarar för att planera dagliga insatser, hantera arbetsorder i affärssystemet IFS och följa upp ärenden med hög noggrannhet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Planering och koordinering av serviceuppdrag för tekniker i verkstad och på fält * Administrera och följa upp arbetsorder i affärssystem (IFS eller liknande) * Hantera garantier, reservdelar och planera maskinleveranser * Ha tät kundkontakt via telefon och på plats * Samarbeta med verkstadspersonal för att säkerställa kvalitet och effektivitet Den vi söker Vi söker dig som är strukturerad, självgående och trivs i en roll med mycket ansvar och kundkontakt. Du har ett tekniskt intresse, är noggrann i ditt arbetssätt och van att planera och prioritera. Din sociala förmåga, ditt driv och din serviceinriktade inställning gör att du snabbt skapar goda relationer både internt och externt. Vi ser även att du har: * Erfarenhet av kundkontakt och service * Tidigare arbete i affärssystem (IFS eller liknande, t.ex. SAP, Visma, Monitor) * God datorvana * Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift * Minst gymnasieutbildning, gärna fordonsmekanisk eller annan teknisk utbildning * Erfarenhet av administrativt arbete och hantering av arbetsorder Meriterande är om du har erfarenhet som mekaniker, gärna med tunga maskiner eller skogsmaskiner. Kunskap om reservdelshantering och lager är också värdefullt, liksom B-körkort. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!
Länsstyrelsens avdelning för rättsliga frågor söker två juriststudenter för tidsbegränsade anställningar med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling i Stockholms län? Vi söker juriststudenter som avklarat minst två terminer av sin utbildning. Du kommer att tillhöra avdelningen för rättsliga frågor med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Länsstyrelsen prövar överklagade kommunala beslut, huvudsakligen enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen och lagen om skydd mot olyckor. Dessa ärenden handläggs på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Dessutom ansvarar enheten för den statliga kontrollen av beviljade kommunala strandskyddsdispenser. Enhetens jurister ger också internt juridiskt stöd till myndighetens egen verksamhet. Främst inom områdena naturvård, jakt- och artskydd, miljöskydd, vatten, plan- och byggrätt samt djurskydd. Vad ingår i rollen? I den här rollen som handläggare hos oss kommer du att förstärka enhetens beredningsgrupp där uppgifterna varierar mellan ärendeadministration till kvalificerad juridisk handläggning. Exempel på arbetsuppgifter är granskning av nyinkomna ärenden, expediering av beslut, rättidsprövning och överlämnande av ärenden till domstol samt hantering av begäran om allmän handling. Utifrån verksamhetens behov och inflödet av ärenden kan du också komma att få skriva fram beslut som föredragande i enklare ärenden inom ett eller flera av de ärendeslag som enheten hanterar. Som medarbetare på Länsstyrelsen kan du behöva arbetsledas till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller myndigheten. Det är således en förutsättning att du som person är samhällsintresserad och vill jobba med den bredd som Länsstyrelsen har att erbjuda. Är du den vi söker? För den här rollen ska du ha - Pågående studier på juristlinjen (som när den är klar ger 270 högskolepoäng) och ha avklarat minst två terminer av din utbildning - mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och i skrift - förmåga att värdera information för att göra korrekta, avvägda och rättssäkra bedömningar och prioriteringar - mycket god samarbetsförmåga, hög integritet och personlig mognad - vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö För den här rollen ska du vara - van att prioritera bland flera arbetsuppgifter självständigt och samtidigt ha förmåga att arbeta i grupp - lösningsinriktad och flexibel - lyhörd, prestigelös och hjälpsam Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv (helhetssyn) - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - aktuell erfarenhet av ärendehandläggning, administration, arbetsuppgifter inom servicesektorn eller andra för tjänsten relevanta arbetsuppgifter. Vi fäster avgörande vikt vid personliga egenskaper. Anställning Antal tjänster: 2 Anställningsform: Särskild visstidsanställning 9 månader, september 2025- maj 2026. Omfattning: Deltid, 20 %, med möjlighet att styra upplägget utifrån studiebehov. Mer om oss Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. På avdelningen för rättsliga frågor arbetar idag ca 110 medarbetare. Avdelningen består av fem enheter där enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning är en av dessa. Enheten har i dagsläget ca 35 medarbetare. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Lovisa Ristner, 010-223 12 35 Fackliga kontaktpersoner är Mia Askerlund för SACO, 010-223 15 35 Björn Pettersson för ST, 010-223 15 73 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Referensnummer: 112-32158-2025 Välkommen med din ansökan! Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer