produktionsarbetare
Randstad AB
Betongarbetare

Arbetsbeskrivning Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som är Nordens ledande tillverkare inom byggsektorn, då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas. Vi på Randstad söker nu produktionsmedarbetare till kund i Uddevalla. Arbetstiden är förlagd på dagtid 07-16. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som produktionsarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete. Krav: Engagemang/vilja Hög arbetsmoral Erfarenheter/kunskaper från tillverkningsindustrin Svenska i tal och skrift Meriterande: Kunskaper ritningsläsning Traverskort För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Benders Sverige AB Benderskoncernen är en av Nordens ledande tillverkare inom byggsektorn. Företagets huvudkontor finns i Edsvära i hjärtat av Västergötland och dotterbolag finns i 6 länder. Familjen Bender äger och leder företaget sedan 1960 och idag är vi ca 900 anställda och omsätter ca 3 miljarder per år.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 december 2024
Handläggare
Randstad AB
Planerare och utredare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vii söker nu handläggare till ett uppdrag hos Kollektivavtalsstiftelsen Omställningsfonden i Stockholm. I rollen som handläggare kommer du bland annat att stötta och handlägga ärenden som rör privatpersoners rätt till stöd, kompetensutvecklingsinsatser för arbetsgivare och annat administrativt arbete Är du som person organiserad, detaljfokuserad och redo att ta dig an nya utmaningar, då kan detta vara något för dig! Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Handlägga ärenden som rör privatpersoners rätt till stöd.  Handlägga ärenden som rör kompetensutvecklingsinsatser för arbetsgivare.  Hantera inkommande frågor från kollegor, arbetsgivare och privatpersoner.  Delta i arbetet med att utveckla arbetssätt och rutiner kring olika stöd. Kvalifikationer För att uppnå kraven ser vi gärna att du har: Examen från högskole-/universitetsutbildning Erfarenhet av administrativt arbete som handläggare Erfarenhet av myndighetsutövning Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Goda IT-kunskaper God bedömningsförmåga Meriterande för tjänsten:  Erfarenhet av att ha arbetat med avtalstolkning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 mars 2025
Kundserviceansvarig
Randstad AB
Övriga administrations- och servicechefer

Arbetsbeskrivning Är du en driven ledare med ett starkt engagemang för kundservice? Vi söker en kundserviceansvarig som vill bli en del av vår växande verksamhet och spela en central roll i vår framgång. Rollen som kundserviceansvarig innebär arbete med både strategiska och operativa uppgifter. Du kommer att leda och optimera arbetet inom vårt kundserviceteam samt utveckla rutiner och processer för att säkerställa en förstklassig kundupplevelse. Dessutom ansvarar du för att teamets uppsatta mål uppnås. Du blir en del av ett sammansvetsat team på tre personer och rapporterar direkt till företagets VD. För att trivas och lyckas som kundserviceansvarig är du en stabil och lösningsorienterad ledare med en passion för att leverera högsta möjliga kvalitet. Du har erfarenhet av att organisera och följa upp både ditt eget och teamets arbete. Du hanterar kontakter med kollegor och kunder med smidighet och professionalism tack vare din naturliga förmåga att skapa goda relationer. Som person är du positiv, noggrann och metodisk. Din flexibilitet gör att du snabbt kan anpassa dig till förändringar och samarbeta väl med andra. Vi välkomnar dig till ett mindre företag som kombinerar en familjär känsla med stora resurser. Hos oss får du en dynamisk och stödjande arbetsmiljö med goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll. I denna rekryteringsprocess samarbetar Parkeringsservice Svenska AB med Randstad. Ansvarig rekryterare Hanna Wide ([email protected]) svarar gärna på dina frågor. Intervjuer sker löpande, så tveka inte – tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan är första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Ansvarsområden Leda och optimera kundserviceteamets dagliga arbete Utveckla och förbättra rutiner och arbetsprocesser Ta emot samtal i växeln, öppen mån-fre kl. 8-12, 13-16 Besvara inkommande e-post från parkörer, uppdragsgivare och uthyrningskunder Hantering av uthyrningsdelen - avtalsskrivning samt uppföljning av kölistor Tillverka och skicka ut parkeringstillstånd samt hantera överklaganden Kvalifikationer Tidigare arbete i en ledande position, gärna inom parkeringsbranschen Erfarenhet av administrativt arbete Goda kunskaper i Office-paketet Flytande kommunikation på svenska och engelska, både i tal och skrift Om företaget Parkeringsservice Svenska AB Det lilla företaget med de stora resurserna – Vi håller ordning på parkeringsplatserna, utfärdar kontrollavgifter, ser till att skrotbilar kommer bort, linjemålar, administrerar uthyrning av parkeringsplatser och tillhandahåller parkeringsvärdar – Vi ger personlig service dygnet runt med snabba åtgärder. Vi hjälper till med planering av parkeringsytor för maximalt utnyttjande av dessa. Naturligtvis ser vi till att uppfarter till och från parkeringarna hålls öppna. Med över 25 års erfarenhet av parkeringsövervakning och tillgång till moderna system ser vi till att parkeringsregler efterlevs och undviker irritation hos parkeringsgästerna.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 december 2024
Teknisk Support
Randstad AB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning Brinner du för service och strävar efter att alltid leverera högsta möjliga kundnöjdhet? Har du ett intresse för teknik och lär sig snabbt i nya system? Då har vi rollen för dig! Vi söker just nu en teknisk support till ett spännande företag i Göteborg. I rollen som teknisk support kommer du att stötta kunder samt kollegor i tekniska problem relaterade till företagets produkter. För att trivas i rollen ser vi att du är ambitiös, modig och drivs av att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö där alla samarbetar för att nå framgång. Vidare är du dessutom är ansvarsfull, har ett starkt socialt engagemang och sprider positiv energi till dina kollegor. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens. Tjänsten kommer innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval, så tveka inte att söka redan idag! Ansvarsområden Felsökning. Support. Reklamationer. Kvalifikationer Gymnasieexamen. Behärskar flytande svenska i tal och skrift. Erfarenhet av serviceyrken. God datavana. Tidigare arbetat inom teknisk support är meriterande men inget krav. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 december 2024
Teamledare till Däckcenter
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och ansvarstagande teamledare till ett väletablerat däckcenter i Kronobergsregionen! I rollen som teamledare kommer du att arbetsleda två lagerarbetare, och se till att verksamheten löper effektivt och smidigt. Du kommer att vara ansvarig för att uppnå uppsatta mål och skapa affärsnytta genom att aktivt driva försäljning och ta ansvar för lagerhantering och administrativa uppgifter. En stor del av ditt arbete kommer att innebära att du proaktivt söker affärsmöjligheter genom att aktivt ringa upp kunder och skapa nya affärer, samtidigt som du säkerställer att den dagliga driften fungerar som den ska. Administrativa arbetsuppgifter såsom rapportering, planering och uppföljning utgör en stor del för att stödja verksamhetens mål och behov. Du kommer att spela en avgörande roll i att leda och utveckla teamet för att leverera högsta möjliga service och expertis till kunderna. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla långvariga relationer med både interna och externa kunder, samtidigt som du säkerställer att ditt team ger professionell rådgivning och expertstöd när det gäller val av däck och tillhörande tjänster. Genom ditt ledarskap och din erfarenhet kommer du att vara en viktig del av att säkerställa att kunderna får de bästa lösningarna för sina behov och att verksamheten når sina mål. I rollen ingår resultatansvar. Du blir erbjuden en gedigen introduktion och utbildning för att säkerställa att du känner dig trygg i din roll från början. Du har goda möjligheter att med stor frihet styra din arbetsdag, samtidigt som du arbetar tillsammans med ett flexibelt och erfaret team. Företaget har en långsiktig ambition att stödja din utveckling och erbjuder goda möjligheter för dig att växa. Förutom marknadsmässig lön och förmåner tillämpas en provanställning för att ge både dig och företaget möjlighet att säkerställa att det är rätt match. Anställningen sker via oss på Randstad under de första sex månaderna, med möjlighet till en övergång till kundföretaget efter denna period. Vår kund värderar intern utveckling och erbjuder stora möjligheter för den rätta personen. Är du redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan redan idag! Vi kommer att genomföra urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka. Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.  Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Ledning av lagerpersonal för att säkerställa att verksamheten löper effektivt. Aktivt driva försäljning och hitta affärsmöjligheter genom kundkontakt. Ta ansvar för att uppnå resultat och säkerställa verksamhetens mål. Utföra administrativa uppgifter som rapportering, planering och uppföljning Säkerställa att den dagliga driften på lagret och verksamheten fungerar smidigt. Proaktivt identifiera och lösa problem. Säkerställa att teamet ger professionell rådgivning och expertstöd vid val av däck och tillhörande tjänster. Skapa och upprätthålla långvariga relationer med både interna och externa kunder. Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet från arbete inom lager- eller däckindustrin. Förmåga att leda, motivera och utveckla ett team för att uppnå uppsatta mål. Goda kunskaper om däck och bilar. Hög nivå av datorkunskap och en analytisk arbetsmetod. Målmedveten och resultatorienterad med förmåga att uppnå försäljningsmål. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och ett stort intresse för kundservice. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Lagerpersonal med däckkunskap
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Arbetsbeskrivning Är du en person som brinner för att leverera toppklassig service och har erfarenhet inom lager- och däckverksamhet? Har du ett öga för detaljer och trivs med att arbeta strukturerat i en dynamisk miljö? Då kan det här vara den perfekta rollen för dig! Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande lagerpersonal med däckkunskap till ett väletablerat Däckcenter i Kronobergsregionen. Här får du möjlighet att vara en central del av ett mindre, erfaret team där du bidrar till verksamhetens fortsatta framgång. I din roll som lagerpersonal kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa en effektiv och noggrann hantering av däckhotell, lager och de flöden som är en del av den dagliga verksamheten. Det innebär att du kommer att spela en viktig roll i att upprätthålla högsta kvalitet på lagerkontrollen och säkerställa att logistikflöden fungerar smidigt. Rollen kräver att du arbetar strukturerat, men samtidigt är flexibel och lösningsorienterad för att kunna hantera de olika utmaningar som kan uppstå. En central del av din arbetsdag kommer att vara den regelbundna kontakten med kunder, både via telefon, e-post och vid fysiska besök. Det ställer höga krav på din serviceförmåga och sociala kompetens, och vi söker därför dig som har en naturlig känsla för kundbemötande och alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Här får du goda möjligheter att utvecklas i en långsiktig och dynamisk arbetsmiljö. Du erbjuds ett arbete med stor frihet under ansvar där du får planera din arbetsdag och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. För att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas erbjuds du en gedigen introduktion och utbildning. Här får du dessutom möjlighet att ständigt utvecklas inom ditt område och bidra till en företagskultur som genomsyras av långsiktiga ambitioner och ett gott samarbete. Anställningen sker via oss på Randstad under de första sex månaderna, med möjlighet till en övergång till kundföretaget efter denna period. Vår kund värderar intern utveckling och erbjuder stora möjligheter för den rätta personen. Är du redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan redan idag! Vi kommer att genomföra urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka. Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.  Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Mycket kundinteraktion. Säkerställa hantering av stora mängder kunddata för däckhotell. Fokus på effektiv lageromsättning och noggrannhet. Ansvar för in- och utflöde vid godsmottagningen. Stödja kollegor i verkstad och kundmottagning på ett smidigt sätt. Ge professionell rådgivning och support vid val av däck, däckservice och underhåll. Identifiera risker och potential i lagret och skapa lösningar för att säkerställa förstklassig service. Samarbeta med relevanta kollegor för att driva lagerrelaterade projekt. Hantera kundförfrågningar och klagomål på ett effektivt och professionellt sätt. Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet från arbete inom lager- eller däckindustrin. Erfarenhet från däckverkstad och relaterade processer är meriterande. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och ett stort intresse för kundservice. Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Goda kunskaper om däck och bilar. Hög nivå av datorkunskap och en analytisk arbetsmetod. Målmedveten och resultatorienterad med förmåga att uppnå försäljningsmål. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Analytisk kemist
Randstad AB
Kemister

Arbetsbeskrivning Nytt År, nya möjligheter! Är du intresserad att starta det nya året i en konsultroll som Analytisk kemist inom R&D? Vi på Randstad Life Sciences söker nu en Analytisk kemist med mycket erfarenhet av metodutveckling av ICP-MS/LC-MS eller GC-MS. Om du har en passion för laborativt arbete och vill utmana dig själv i en stimulerande miljö - då har du hittat rätt! Som konsult så kommer du tillhöra vårt team i Uppsala och du kommer få möjlighet att ta dig an olika uppdrag hos olika uppdragsgivare inom Life Science sektorn. Vi har redan ditt första uppdrag i åtanke i Uppsala med trolig start i februari 2025. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som initieras med en 6-månaders provanställning.  Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka därför in din ansökan redan idag! KRAV Du har en naturvetenskaplig universitetsexamen med inriktning kemi. Du har mycket erfarenhet av analysarbete med ICP-MS/LC-MS eller GC-MS och har tidigare arbetslivserfarenhet av att jobba med metodutveckling. Vi ser gärna att du arbetat med extractables & leachables eller analys av impurities/trace. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i GxP miljö och har koll på kvalité och spårbarhet samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet av metodvalidering och det är en stark fördel om du tidigare jobba med datasystemen MassHunter, Chemstation/Empower eller Waters Connect. Som person är du noggrann, strukturerad och du har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som konsult är det viktigt att du är nyfiken och kan arbeta självständigt och på eget initiativ, förmåga att arbeta flexibelt är viktigt då prioriteringar ofta ändras. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och du är en lagspelare som gärna samarbetar med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå i praktiskt laborativt arbete i GxP-reglerad miljö, metodutveckling och validering av analysmetoder. Utvärdera, rapportera och granska anlysresultat och noggrann dokumentation av arbetet du utför. Det kommer även ingå löpande förbättringsarbete kopplat till R&D verksamhet. Ansvarsområden ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå i praktiskt laborativt arbete i GxP-reglerad miljö. ·      Metodutveckling av analyser ·      Validering av analysmetoder ·      Utvärdera, rapportera och granska anlysresultat ·      Noggrann dokumentation av det arbete du utför. ·      Löpande förbättringsarbete kopplat till R&D verksamhet Kvalifikationer KRAV ·      Naturvetenskaplig universitetsexamen med inriktning kemi. ·      Mycket erfarenhet av analysarbete med ICP-MS/LC-MS eller GC-MS. ·      Du har erfarenhet av metodutveckling ·      Du har erfarenhet av att ha arbetat med extractables & leachables eller analys av impurities/trace. ·      Praktisk erfarenhet av att arbeta i GxP miljö och har koll på kvalité och spårbarhet. ·      Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.  MERITERANDE ·      Erfarenhet av metodvalidering ·      Fördel om du tidigare jobba med datasystemen MassHunter, Chemstation/Empower eller Waters Connect.  Som person är du noggrann, strukturerad och du har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som konsult är det viktigt att du är nyfiken och kan arbeta självständigt och på eget initiativ, förmåga att arbeta flexibelt är viktigt då prioriteringar ofta ändras. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och du är en lagspelare som gärna samarbetar med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2024
Ekonomiassistent
Randstad AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi söker en driven ekonomiassistent för kommande konsultuppdrag hos en av våra kunder i Skövde. I denna roll kommer du att hantera olika administrativa uppgifter som kan vara både relaterade till ekonomi och diverse uppgifter. Vi söker dig som är nyutbildad inom ekonomi, redovisning eller liknande, men även du med mer senior erfarenhet är välkommen att söka. Om du är en noggrann och strukturerad person som trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt, ser vi fram emot att höra från dig. Att vara konsult innebär att du arbetar på uppdrag hos olika företag och får möjlighet att bidra med din expertis i varierande projekt och miljöer. Som konsult förväntas du snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och anpassa dig till olika företagskulturer, vilket ger dig en bred erfarenhet och en dynamisk arbetsvardag. I den här rollen är det viktigt att du är tillgänglig för att påbörja arbete i Januari, då är upplärningstiden som bäst. Arbetstider : Dagtid med flex Anställning : Heltid, 100% (Kunden tar över anställning enligt överenskommelse) Lönespann : 27 000 - 32 000 kr Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-12-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].  För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.  För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.  Ansvarsområden Hantering av leverantörs- och kundreskontra VISMA kunskap Löpande bokföring Avstämningar av balanskonton Fakturering och betalningar Assistera vid månads- och årsbokslut Andra administrativa uppgifter samt backa upp kollegerna vid behov Kvalifikationer Har en relevant utbildning inom ekonomi Har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, antingen från praktik eller tidigare anställningar Har goda kunskaper i ekonomisystem och Excel Är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer Har god kommunikationsförmåga och är en lagspelare Kan börja i Januari Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Operatör
Randstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Arbetsbeskrivning Vi söker en CNC-operatör för kommande uppdrag i Grästorp. Har du intresse för att arbeta som CNC-operatör inom industrin samt för att ta dig an nya utmaningar? Då är det kanske dig vi söker! Vi ser att du som person är lösningsorienterad, driven och redo för en ny utmaning. Skiftarbete kan förekomma och därför är det viktigt att du som söker kan tänkas arbeta skift. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team. Din personliga profil är det viktigaste för oss – en positiv attityd, tekniskt intresse och förmågan att snabbt lära dig nya saker är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är nödvändigt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi ser gärna att du som söker kan starta omgående. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Hantera manuella svarvar och fräsar Serietillverkning  Tillverkning av delar och formar till produktionsavdelningen   Programmering samt ställa och kontrollmäta  Slut- och kvalitetskontroll Kvalifikationer Utbildad CNC-operatör Erfarenhet av arbete med CNC Erfarenhet som Maskinoperatör Truckkort  CNC-Utbildning / alt. Erfarenhet av skärande bearbetning B-körkort är krav Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Sjukhuschef Visby Lasarett
Randstad AB
Verkställande direktörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Vill du ta dig an uppdraget att ansvara för den somatiska specialistvården på världens finaste placerade akutsjukhus? Region Gotland är den enda platsen som kombinerar de tre uppdragen att ansvara för primärkommunala- och landstingskommunala uppgifter samt ha det regionala utvecklingsansvaret och söker nu en ny sjukhuschef till lasarettet i Visby. Uppdraget som sjukhuschef är ett strategiskt och samverkande ledaruppdrag. Som sjukhuschef leder du utvecklingen på ett akutsjukhus med i stort sett alla specialiteter och där sjukhuset har en betydande roll i samhället. Samarbetet mellan verksamheter inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen och med andra aktörer inom och utom regionen är nära och du förväntas bidra till denna goda samverkan. Som övriga landet så genomför Region Gotland en omställning mot en god och nära vård där primärvårdens roll som nav ska utvecklas i ett effektivt samspel med specialistvården och övriga som är delaktiga i vård- och omsorgskedjan. Denna intressanta förändringsresa, samt utvecklingen av sjukhusets beredskapsförmåga är två spännande områden som du även kommer att vara engagerad i. Du ansvarar för att stärka det nära ledarskapet vid sjukhuset och göra det synligt, tydligt och tillgängligt för chefer och medarbetare. Av vikt är att fortsätta resan i att bygga en öppen och trivsam arbetsplats. Region Gotland attraherar i hög grad AT- och ST läkare tack vare möjligheten till en bred utbildning. Då ditt uppdrag bland annat är att stärka förmågan till en framgångsrik kompetensförsörjning så är detta en viktig pusselbit. Rollen innebär fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi och är ytterst ansvarig för att leda, styra, utveckla och följa upp verksamheten inom ansvarsområdet. Sjukhuschefen har personalansvar för sjukhusets verksamhetschefer och biträdande sjukhuschef, totalt ca 1000 medarbetare. Som sjukhuschef är du underställd hälso- och sjukvårdsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där bidra till den övergripande kvalitetssäkringen och utvecklingen av hälso- och sjukvården på Gotland. Vid sin sida har sjukhuschefen ett antal stödfunktioner. Sjukhuschefen har även en hel del kontakter med massmedia. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: Ansvar för verksamheten innebär: Utveckla verksamheten med helhetssyn på patienten och genom ständiga förbättringar främja forskning och utveckling. Arbeta för att tydliggöra och uppnå Region Gotlands övergripande mål och ansvara för att beslut som rör verksamheten verkställs. Styra, följa upp, utveckla och dokumentera kvaliteten i verksamheten för att nå uppsatta mål och främja patientsäkerhet. Arbeta för en god och hållbar kompetensförsörjning. Ansvar för personal och arbetsmiljö innebär: Förmedla mål och visioner till chefer och medarbetare. Ansvara för utvecklandet av en lärande och kompetensinriktad organisation. Säkerställa tydliga uppdrag, roller och ansvar, samt kontinuerlig uppföljning. Ge goda förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Arbeta med att utveckla ledarskapet på de olika chefsnivåerna. Följa lagar, avtal, riktlinjer, delegationer och policys, följa upp beslut och åtgärder.  Ansvar för ekonomi och resultat innebär: Ansvara för god ekonomisk hushållning av tilldelade resurser och säkerställa att verksamheten bedrivs inom beslutade ramar. Löpande följa upp produktions- och verksamhetsmål och vidta nödvändiga åtgärder när avvikelser uppstår. Arbeta för ökad produktivitet och kostnadseffektivitet. Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-01-03. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson. Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning genomförs innan anställning.  Ansvarsområden Ansvar för verksamheten Ansvar för personal och arbetsmiljö Ansvar för ekonomi och resultat Kvalifikationer Du har flerårig chefserfarenhet inklusive ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. Du har erfarenhet av att leda andra chefer inom stor och komplex verksamhet på strategisk nivå i god samverkan både internt och externt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling och förändringsarbete utifrån ett patientperspektiv, samt har erfarenhet från politiskt styrda verksamheter. Vi ser att du har en universitets-/högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du är läkare, om du har gått en ledarskapsutbildning samt om du bedrivit egen forskning eller har erfarenhet av forskning och utbildning ur ett ledningsperspektiv. Som ledare är du trygg i dig själv och trivs i rollen som chef/ledare. Du drivs av att leda och utveckla verksamheten genom att inspirera, entusiasmera och skapa delaktighet hos alla medarbetare med förmåga att etablera och vidmakthålla goda samarbetsrelationer såväl inom som utom sjukhuset.  Det är självklart för dig att agera som ett föredöme och på ett naturligt sätt företräda arbetsgivaren i alla lägen. Som person är du kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du arbetar strukturerat, är tydlig i din kommunikation och har ett närvarande ledarskap. Vidare har du mycket god förmåga att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv och kan styra verksamheten efter uppsatta mål. Därutöver har du god prioriteringsförmåga och är bekväm med att delegera. Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om företaget REGION GOTLAND Läs mer om Region Gotland på: gotland.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 januari 2025