Säsongsjobb i sommar hos Spira Blommor!

Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar! Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Sollefteå. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till extrajobb från v. 28 till v. 30. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som fältsäljare kommer du att vara det glada ansiktet utåt och möter kunder och shoppare i butikerna. Du kommer att ha ansvaret för att sälja och leverera fantastiska blommor till kunder i butiken och se till att blomsteravdelningen skiner med kvalitet och effektivitet i alla dess delar. Dina dagar kommer att spenderas med att besöka olika butiker och vårda blomsteraffären, genom att ordna exponering, skyltning med priser och information, beställningar och ombesörjande av blommor. Vem är du? Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, alltid med ett leende på läpparna. Du har ett intresse för blommor och ett öga för detaljer. Att ha körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna tjänst. Om du har tidigare erfarenhet från livsmedelshandel, blomsterbranschen eller försäljning är det som att du redan känner doften av framgång i luften. Men även om du inte har den exakta erfarenheten är det din inställning och ditt engagemang som verkligen spelar roll. Vi letar efter någon som är redo att lära, växa och blomstra i denna spännande roll. Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

30 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Ekonom till kund i Uppsala

Trivs du i en roll där du får ge service till andra och har ett intresse för ekonomisk förvaltning? Läs då vidare! Vi söker nu en ekonom till vår kund i Uppsala för ett uppdrag på heltid. Beräknad start är i mitten av juni och uppdraget kommer pågå i cirka 1 år. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Urval och intervjuer genomförs kontinuerligt. Skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen! Om tjänsten I rollen som ekonom kommer dina arbetsuppgifter exempelvis bestå av att: • Hantera den löpande bokföringen, budget och bokslut för ett antal kunder, huvudsakligen bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar • Ansvara för att följa upp och analysera kundernas ekonomiska situation och verksamhet • Handlägga lånefrågor, finansiell planering och andra ekonomiska ärenden • Presentera och förklara budget och prognos för bostadsrättsföreningarnas styrelser • Utveckla det långsiktiga samarbetet med kunderna genom att identifiera och tillgodose deras behov • Vara kontaktperson för kunderna och andra intressenter i ekonomiska frågor Arbetet är förlagt på kundens kontor i centrala Uppsala. Arbetstiderna kommer vara måndag – fredag kl. 8-17, med viss möjlighet till flextid. Du kommer ingå i ett team på sex övriga ekonomer, en ekonomiassistent och en gruppchef som leder arbetet på plats. Vem är du? För att passa för tjänsten söker vi dig som har: • En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • Erfarenhet av att arbeta med bokslut, redovisning och andra ekonomiska uppgifter • Goda kunskaper i MS Office, främst Excel, samt ekonomisystem som Unit4 Business World • Innehar B-körkort Vi söker dig som har ett starkt intresse för kundkontakter och service, samt förmåga att kommunicera professionellt och förtroendefullt med olika typer av människor. Du har god förmåga kunna arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat samtidigt som du har förmågan att se helheten och arbeta strategiskt med kundens ekonomiska förvaltning. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Ekonomistudent till sommarvikariat i Finspång

Är du ekonomistudent och på jakt efter ett utvecklande sommarjobb? Då kan det här uppdraget passa dig. Vi söker nu en ekonomistudent för ett sommaruppdrag hos vår kund i Finspång. Uppdraget kommer starta på heltid i början av juni och pågå till och med augusti. Önskvärt är start på deltid under maj för upplärning. Det kan även finnas möjlighet att få fortsätta arbeta ca. 1 dag/vecka under hösten för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Du kommer arbeta på företagets Trade Finance-avdelning som tillhör centrala finansfunktioner i en lokal och global struktur. Teamet ansvarar för riskhantering gällande garantier, remburser och försäkringar. Arbetsuppgifter i urval: - Administration (beställningar, arkivering och förfall) av bankgarantier. - Påminnelsehantering. - Bokslutsarbete i form av beräkningar. - Sammanställningar och utförande av kontroller. Det kan även finnas möjlighet att få arbeta med andra uppgifter beroende på tidigare erfarenhet och intresse. Arbetet sker på plats i Finspång. Vem är du? För den här rollen söker vi dig som är ekonomistudent och har läst 2-3 år. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt har erfarenhet av att arbeta med Excel. Du är strukturerad, noggrann och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande och har en mycket god kommunikativ förmåga. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ekonomistudent till sommarvikariat i Finspång

Är du ekonomistudent och på jakt efter ett utvecklande sommarjobb? Då kan det här uppdraget passa dig. Vi söker nu en ekonomistudent för ett sommaruppdrag hos vår kund i Finspång. Uppdraget kommer starta på heltid i början av juni och pågå till och med augusti. Önskvärt är start på deltid under maj för upplärning. Det kan även finnas möjlighet att få fortsätta arbeta ca. 1 dag/vecka under hösten för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Du kommer arbeta på företagets Trade Finance-avdelning som tillhör centrala finansfunktioner i en lokal och global struktur. Teamet ansvarar för riskhantering gällande garantier, remburser och försäkringar. Arbetsuppgifter i urval: - Administration (beställningar, arkivering och förfall) av bankgarantier. - Påminnelsehantering. - Bokslutsarbete i form av beräkningar. - Sammanställningar och utförande av kontroller. Det kan även finnas möjlighet att få arbeta med andra uppgifter beroende på tidigare erfarenhet och intresse. Arbetet sker på plats i Finspång. Vem är du? För den här rollen söker vi dig som är ekonomistudent och har läst 2-3 år. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt har erfarenhet av att arbeta med Excel. Du är strukturerad, noggrann och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande och har en mycket god kommunikativ förmåga. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg

Om tjänsten Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig! Omfattning: 100% Start: snarast möjligt Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Göteborg. Arbetstiden är förlagd till 07–16 eller 8–17. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten: • Första linjens IT-support (telefonmottagning och webbformulär) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm. • Ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och läsa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens Support. • Myndigheten har som mål att hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande och komplexa problem eskaleras till andra linjens IT-support. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha: • Dokumenterad IT-kunskap inom MS Windows och MS Office • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska i tal • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, då det i tjänsten handlar om att ge IT-support • IT-gymnasium eller likvärdig utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig • Minst sex månaders IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support (Servicedesk-arbete) • Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk) Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan. För att lyckas och trivas i rollen har du en god social kompetens och hög serviceanda gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Därtill ser vi att du har en god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och presentera en lösning. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
HR-partner till myndighet i Borlänge

Brinner du för HR-frågor och älskar utveckling? Vill du vara med och planera, samordna och driva det strategiska men också delar av det operativa HR-arbetet? Då kan detta vara jobbet för dig! • Omfattning: 100% • Start: 2024-06-19 • Längd: 12 månader Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Borlänge. Semester är förlagd under perioden vecka 27–32 då avdelningen har gemensam semester. Resor kan förekomma i tjänsten. Om tjänsten Som HR-partner arbetar man i kärnverksamheten - som medlem i ledningsgrupperna och som ett viktigt stöd till chefer, i grupp och individuellt. Arbetet är både strategiskt och operativt med olika uppdrag och projekt, där man driver implementering och genomförande av HR-processer i ledningsgrupper. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter/Ansvar: • Delta i utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategier och planer. • Utifrån verksamhetens behov stödja chefer att ständigt förbättra och utveckla organisationens och medarbetarnas prestation. • Driva utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategiska HR-arbete. • Implementera övergripande riktlinjer och processer på VO/CF/RE-nivå. • Initiera, delta och stötta i verksamhetsdrivna projekt och aktiviteter som utvecklar verksamheten, samt driva genomförandet av HR-relaterade verksamhetsbeslut. • Proaktivt stötta och styra verksamheten avseende HR-aspekter och HR-konsekvenser av verksamhetsbeslut. Befogenheter: • Stor handlingsfrihet och befogenheter att driva och slutföra uppdrag, mestadels inom givna riktlinjer, rutiner och praxis. • Arbetet på myndigheten styrs både av HR-ledningens direktiv och övergripande strategier och mål och verksamheten (VO/CF/RE). • Rekommenderar och deltar i beslutsfattande som påverkar verksamheten och funktionen på lång och kort sikt. • Påverkan på myndighetens kort- och långsiktiga mål. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha: • Högskoleexamen från PA-programmet eller med beteendevetenskaplig inriktning minst, 180 hp. • Minst 3 år inom yrkesområdet HR. • Har erfarenhet av ledningsgruppsarbete under minst 1 år. • God samarbets- och kommunikativ förmåga samt lyhördhet. • Erfarenhet av att hantera intressekonflikter och förhandlingar. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan. Vi kommer även att för denna tjänst efterfråga minst en referens som kan styrka de angivna kraven. För att lyckas och trivas i rollen är du kommunikativ och pedagogisk i din yrkesroll och har ett problemlösningsinriktat förhållningssätt. Du har förmåga att behålla ditt lugn i stressade situationer och hålla fokus på rätt saker. Arbetet innefattar många parallella uppdrag av olika karaktär (stor bredd), vilket kräver mycket god förmåga att prioritera. Vidare är du engagerad och entusiastisk inför din uppgift och skapar goda relationer med dina medarbetare. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Social Media Manager

Are you a master of digital engagement, with a passion for storytelling and a keen eye for trends? Take the opportunity to become our client's next Social Media Manager and play a crucial role in shaping the client's brand presence online. This is a consulting assignment starting immediately and running until the end of 2025. About the position As a Social Media Manager, you'll be at the forefront of our digital strategy, crafting compelling content and driving meaningful conversations across our social media platforms. You'll collaborate with internal stakeholders to develop and execute innovative social media campaigns, utilizing data-driven insights to optimize performance and maximize ROI. If you're ready to unleash your creativity and make an impact in a fast-paced environment, we want to hear from you! Responsibilities - Develop and implement social media strategies to enhance brand awareness and engagement. - Curate engaging content across platforms, with a focus on Meta and LinkedIn. - Analyze performance metrics to refine strategies and report on ROI. - Stay informed about emerging social media trends and integrate them into our digital strategy. - Collaborate closely with content producers, channel owners, and external agencies. Your profile - Proven experience in managing social media platforms or communities. - Strong copywriting and visual storytelling skills. - Ability to analyze data and derive actionable insights. - Excellent communication and collaboration abilities. Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered. Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

30 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Transportkoordinator till företag i Brunna!

Söker du efter nya utmaningar inom transport och logistik? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu två Transportkoordinatorer till företag inom medicin och vetenskap för ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är med placering på företagets kontor i Brunna. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Orderhantering i systemet SAP • Hålla kontakt med sälj i Frankrike och tillsammans med dem koordinera och planera utgående leveranser från Solna. • Säkerhetsrutiner • Boka transporter • Se till att korrekta beställningar plockas i tid och är redo för leverans • Leveransavvikelser • Koordinera och övervaka arbetsflödet • Kvalitetskontroller • Schemaläggning Vem är du? För den här rollen krävs det att du har: • Gymnasieexamen • Arbetslivserfarenhet inom logistik och spedition • Kunskaper i SAP och Officepaketet • Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Kunskap och erfarenhet av alla sjöfartsfunktioner, utrikes och inrikes är meriterande • Kunskap om farligt gods är meriterande • Certifierad för transport av farligt gods är meriterande Vi söker efter dig som har förmåga att ha många bollar i luften och hålla deadlines i en miljö med högt tempo. Du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till dina kollegor. Du är noggrann i det dagliga arbetet och kommunikativ. Vidare samarbetar du även bra med människor och relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Din förmåga att se detaljer och vara kvalitetsmedveten är en nyckel till framgång. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Supporttekniker till Saab i Linköping!

Vill du arbeta med IT-support på ett stort och välkänt bolag med stora utvecklingsmöjligheter? Vi söker nu en supporttekniker till Saabs servicedesk i Linköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i juni 2024 och sträcker sig ett år framåt, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Då supporten har öppet dygnet runt så kommer du arbeta olika tider på ett rullande schema. Nattpass förekommer. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad. Du trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och antar gärna utmaningar som handlar om problemlösning och att hjälpa kollegor med tekniska problem. Vi ser gärna att du har: • Avslutad gymnasieutbildning. • En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem • Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift • Meriterande med kunskaper om Windows 10 Du behöver inte ha arbetat med IT-support tidigare, det är viktigare att du är rätt person och har en vilja att arbeta med service. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan krav på visst medborgarskap förekomma. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

29 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Tillväxtorienterad Area Sales Manager för Sverige

AREPA Sverige befinner sig i en tillväxtfas och söker nu en Area Sales Manager för Sverige. Lämplig bostadsort är regionerna runt Stockholm, Mälardalen, Göteborg, Jönköping eller Malmö. Du utgår från ditt hemmakontor alternativt kontoret i Stockholm eller Köpenhamn. Vi söker dig med flerårig erfarenhet av försäljning mot industrikunder, gärna med fokus på mellanstora och större bolag. Du får ett nationellt ansvar för den fortsatta expansionen i Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Vill du arbeta i ett professionellt och långsiktigt bolag som nu expanderar sin verksamhet i Sverige? Brinner du för tillväxt, lönsamma affärer och nöjda kunder samtidigt som du står för professionalism i alla lägen? Då kan detta vara jobbet som du söker. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett bolag som kombinerar en större koncerns finansiella styrka och långsiktighet med ett tillväxtbolags korta beslutsvägar och lyhördhet för kunder och medarbetare. Huvudfokus i tjänsten är AREPA Sveriges fortsatta expansion och tillväxt gentemot industrikunder i Sverige där AREPA erbjuder tjänster både inom förebyggande underhåll och åtgärder efter en olycka. Tjänsten innehåller följande huvudområden: • Öka AREPAs omsättning och marknadsandel i Sverige med fokus på industrisektorn • Framtagning och implementering av ”Go to Market” strategi i samarbete med Nordenchef och Teknisk chef • Nykundsförsäljning från första kontakt till kontraktsskrivning • Vidareutveckling av befintliga kunder • KAM-ansvar för nyckelkunder • Samarbete med Danmark och Norge inom försäljningsområdet • Vidareutveckling av koncept och tjänster tillsammans med säljavdelningarna och andra avdelningar inom AREPA i Sverige, Danmark och Sverige • Uppföljning och utvärdering av kundsamarbeten och projekt ur ett kvalitets- och lönsamhetsperspektiv • Omvärlds-, marknads-, bransch- och konkurrentanalyser Tjänsten innebär ca 50 resdag per år. Du rapporterar till Managing Director Nordics. Vem är du? Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha en examen från gymnasium, YH/KY eller universitet/högskola. Vi tror att du har minst 7-10 års relevant försäljningserfarenhet B2B mot industriföretag. Du är van att jobba med ett budgetansvar. Tidigare erfarenhet av lönsam tillväxt är mycket värdefullt. Du har dokumenterat goda säljresultat från dina tidigare befattningar. Om du redan har erfarenhet av tjänsteförsäljning är det meriterande. Du har din bas i tillverkande företag eller tekniskt konsultbolag samtidigt som du har en god teknisk förståelse. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska muntligen och skriftligen. Du har också goda kunskaper i Office-paket samtidigt som du har erfarenhet av CRM-system. För att bli framgångsrik i tjänsten är du proaktiv, strukturerad, resultatorienterad och målmedveten. Du är duktig på att bygga och upprätthålla samarbeten, relationer och trovärdighet mot kunder. Vidare är du skicklig på att kommunicera muntligt och skriftligt samt att du är tydlig i din framtoning. Som person är du inspirerande, utåtriktad, lyhörd och problemlösande. Vi tror att du är framgångsdriven samtidigt som du presterar på en hög nivå såväl individuellt som i team. B-körkort krävs för tjänsten. Vi erbjuder dig en tjänstebil. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten AREPA är ett av världens ledande företag inom skadeutvärdering och renovering av utrustning. Vi grundades för 40 år sedan och har genomfört projekt i mer än 60 länder över hela världen och våra representanter är alltid tillgängliga dygnet runt för att minimera tidsförluster och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Kort sagt anlitar AREPA några av världens mest erkända industrispecialister för att renovera teknisk utrustning som utsatts för brand och korrosion, översvämningar, extrema väderförhållanden, salt och mögel, oljeläckage, fysisk påverkan samt även damm och sot. Vi erbjuder viktiga lösningar både gällande förebyggande åtgärder och efter en olycka. Med kontor i Nederländerna, Danmark, Sverige, Norge, Singapore och USA är våra specialistteam redo att bistå verksamheter över hela världen, oavsett var de befinner sig. Läs mer på https://www.arepa.se/ och https://corpartners.com/

29 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024