Vill du vara en av nyckelspelarna i vår verkstadsutveckling? Har du erfarenhet av försäljning inom bilverkstad, är en naturlig relationsbyggare och trivs i en roll där du får utveckla både människor och affärer? Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla våra verkstäder mot framtidens hållbara mobilitet – som Verkstadscoach för OKQ8. Placeringen för tjänsten ser vi någonstans längs med kusten mellan Sundsvall och Umeå, alternativt i Östersund. Om tjänsten Som Verkstadscoach ansvarar du för att stötta, utveckla och driva försäljningen inom OKQ8:s bilverkstadskoncept. Du kommer att arbeta nära både befintliga och nya verkstadskunder samt säkerställa att våra verkstäder lever upp till våra kvalitets- och miljöstandarder. Du fungerar som en viktig länk mellan kedjan, verkstäderna och centrala funktioner. Med stöd av marknadsplaner och kampanjer arbetar du proaktivt med försäljning, konceptutveckling och CRM – allt med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. Vi vet att en trivsam arbetsmiljö är grunden för att kunna göra ett bra jobb. Därför erbjuder vi: •En spännande och varierande roll •Möjlighet att påverka och utveckla ett växande verkstadskoncept •Flexibla arbetstider och tjänstebil •Tjänstepension och goda utvecklingsmöjligheter •Ett öppet och inkluderande arbetsklimat Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Driva försäljning och stötta verkstäder i kampanjarbete och måluppfyllelse • Bygga och underhålla kundrelationer – både med befintliga och nya verkstäder • Implementera och följa upp OKQ8:s verkstadsprocess och affärsmodell • Säkerställa att verkstäderna följer miljö- och kvalitetsstandard • Delta i möten, mässor och riksträffar samt rapportera löpande till Kedjechef • Arbeta nära övriga Verkstadscoacher och säljorganisationen för att skapa synergier Vem är du? • Du har ett genuint människointresse och får energi av mötet med andra människor • Du är van vid och trivs med ett arbete som innehåller en hel del resdagar • Du har dokumenterad erfarenhet från försäljning inom bilverkstad, butik eller fordonsbranschen • Du har förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och målinriktat • Du är kommunikativ och trivs med att hålla presentationer och leda möten • Din datorvana är god • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Tjänsten kräver att du har B-körkort • Det är meriterande om du har erfarenhet av konceptförsäljning och vana från CRM-system. Om verksamheten MEKO:s vision är att möjliggöra mobilitet – idag, imorgon och i framtiden. Vårt mål är att vara den mest heltäckande partnern för alla som kör, reparerar och underhåller fordon i norra Europa. Vi är marknadsledande med närvaro i åtta länder där vi driver 600 butiker och lokala lager, som i sin tur servar 20 000 verkstadskunder – inklusive 4 500 verkstäder som verkar under våra egna varumärken. NUMMER ETT I SVERIGE MEKO är den ledande aktören på den oberoende fordonsmarknaden i Sverige och servar cirka 1 miljon bilar årligen av landets 5 miljoner fordon. Med grossist- och verkstadsvarumärken som Mekonomen, MECA, MekoPartner, BilXtra, Speedy och AlltiBil omfattar nätverket 200 butiker och lokala lager, och 1 000 anslutna verkstäder. Över 1 700 dedikerade medarbetare driver MEKO:s framgång i Sverige. Som ett av Sveriges största e-handelsföretag placeras 80 procent av beställningarna digitalt, med leveranser som sker inom 1–2 timmar. Vi säkerställer en effektiv leverans till butiker och verkstäder över hela landet, drivet av ett högautomatiserat centrallager i Strängnäs. Det robusta distributionsnätverket, med stark lokal närvaro, stöder både företag och privata bilägare genom snabba lösningar för reparationer, service och ett brett utbud av produkter, exempelvis takboxar, bilschampo och andra tillbehör. Med ledande logistiklösningar, omfattande expertis och robust infrastruktur – denna kombination garanterar effektiva och smidiga reparationer för både verkstäder och fordonsägare. VI SÄKERSTÄLLER FRAMTIDENS MOBILITET Bilar är kärnan i vår verksamhet, och vi håller oss ständigt uppdaterade med deras snabba utveckling. För att säkerställa framtidens mobilitet och ge våra kunder förstklassig service satsar vi på vidareutbildning av fordonstekniker, exempelvis inom elteknik. Vi samarbetar också med fyra gymnasieskolor i Sverige för att utbilda nästa generations mekaniker. På så sätt kan vi erbjuda service av högsta kvalitet för alla fordon, oavsett drivmedel. VI ÄR STOLTA ÖVER ATT DRIVA BÅDE MÄNNISKOR OCH FORDON FRAMÅT Vi driver fordonsindustrins utveckling genom att skapa användarvänliga lösningar, leverera framtidsinriktade produkter och främja hållbar och digital utveckling. Vårt mål är att främja samarbete, mångfald, engagemang och produktivitet, till gagn för bilägare och förare. På MEKO är vi stolta över att driva både människor och fordon framåt. Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång och spelar en viktig roll som ambassadörer för vårt företag och våra varumärken. Tillsammans arbetar vi för att driva innovation, ökad hållbarhet och en uthållig tillväxt. Läs gärna mer på meko.com Passar detta in på dig så sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på DREAMWORK via telefon 070-3774539 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!
Är du en inspirerande ledare med passion för teknik och vill följa med på vår fortsatta viktiga resa att upprätthålla samhällskritisk infrastruktur? AVISEQ Critical Communication AB är den ledande aktören inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfartsområdet. Vi gör allt från projektering till färdiga installationer. Utmanande felsökningar, reparationer och installationer är vår vardag. Vi jobbar med terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustningar, radio- , navigationssystem och kameratornsystem. Om tjänsten Som Teamledare för CNS Nord, Sundsvall så erbjuds du ett utmanande och stimulerade arbete. Du kommer ha det formella personalansvaret för ca 15 medarbetare som är placerade i Sundsvall, Umeå och i Östersund. Vår leverans består primärt av planerat och avhjälpande underhåll av flygsäkerhetsklassad utrustning. Du kommer tillsammans med produktionsledare leda det dagliga arbetet och säkerställa att vi levererar på rätt tid och kvalité till våra kunder som är tex LFV, Swedavia, Sjöfartsverket, Polismyndigheten och regionala flygplatser. Arbete med flygsäkerhetsklassad utrustning kräver en lång utbildningsprocess där ingenjörerna får påvisa sina teoretiska och praktiska kunskaper för en certifierad bedömare innan han/hon får sin behörighet att arbeta självständigt. På AVISEQ lägger vi stort fokus på arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhet vilket innebär att du också har ansvar för att riktlinjer, anvisningar och säkerhetsinstruktioner efterlevs. Teamledaren rapporterar till Regionchef och ingår i regionens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar innefattar bland annat: • Personalansvar för direkt underställda • Planera och genomföra målsamtal, lönesamtal, säkerhetsintervjuer och individuella avstämningar • Coacha medarbetare att uppnå individuell utveckling och uppsatta mål • Medverka att leda och fördela det dagliga arbetet • Medverka vid planering/uppföljning/registrering och mottagning av teamets uppdrag • Medverka vid resursplanering för drift- och projektuppdrag • Ansvar för intern utbildningsplanering i ditt team • Samverkan med kundfunktioner inom ansvarsområdet • Samverkan med övriga funktioner inom CNS teamen i AVISEQ • Samverkan med övriga funktioner i AVISEQ • Främja god personalvård genom att medverka till motivation i teamet och skapa förståelse för uppdrag/affär/mål Vem är du? Du som söker har erfarenhet och kompetens som motsvarar våra förväntningar: • Van att leda och styra drift/fält verksamhet på ett strukturerat och effektivt sätt med kund och medarbetare i fokus • God social kompetens, där du har lätt för att kommunicera och samarbeta • God initiativförmåga för att komma framåt och ser möjligheter istället för problem • Förmåga att arbeta strukturerat och sträva efter att se ständiga förbättringar • Innehar en analytisk förmåga • Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Minst 3-årig gymnasiekompetens med relevant inriktning • B-körkort Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är svenskt medborgarskap samt godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta. I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med Poolia. Vid frågor, kontakta rekryterare Sofie Cardegren på 073-344 71 76. Om verksamheten AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!
Är du en inspirerande ledare med passion för teknik och vil följa med på vår fortsatta viktiga resa att upprätthålla samhällskritisk infrastruktur? AVISEQ Critical Communication AB är den ledande aktören inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfartsområdet. Vi gör allt från projektering till färdiga installationer. Utmanande felsökningar, reparationer och installationer är vår vardag. Vi jobbar med terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustningar, radio- , navigationssystem och kameratornsystem. Om tjänsten Som Teamledare för CNS Nord, Luleå så erbjuds du ett utmanande och stimulerade arbete. Du kommer ha det formella personalansvaret för ca 13 medarbetare som är placerade i Luleå och i Kiruna. Vår leverans består primärt av planerat och avhjälpande underhåll av flygsäkerhetsklassad utrustning. Du kommer tillsammans med produktionsledare leda det dagliga arbetet och säkerställa att vi levererar på rätt tid och kvalité till våra kunder som är tex LFV, Swedavia, Sjöfartsverket, Polismyndigheten och regionala flygplatser. Arbete med flygsäkerhetsklassad utrustning kräver en lång utbildningsprocess där tekniker får påvisa sina teoretiska och praktiska kunskaper för en certifierad bedömare innan han/hon får sin behörighet att arbeta självständigt. På AVISEQ lägger vi stort fokus på arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhet vilket innebär att du också har ansvar för att riktlinjer, anvisningar och säkerhetsinstruktioner efterlevs. Teamledaren rapporterar till Regionchef och ingår i regionens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar innefattar bland annat: • Personalansvar för direkt underställda • Planera och genomföra målsamtal, lönesamtal och individuella avstämningar • Coacha medarbetare att uppnå individuell utveckling och uppsatta mål • Medverka att leda och fördela det dagliga arbetet • Medverka vid planering/uppföljning/registrering och mottagning av teamets uppdrag • Medverka vid resursplanering för drift- och projektuppdrag • Ansvar för intern utbildningsplanering i ditt team • Samverkan med kundfunktioner inom ansvarsområdet • Samverkan med övriga funktioner inom CNS teamen i AVISEQ • Samverkan med övriga funktioner i AVISEQ • Främja god personalvård genom att medverka till motivation i teamet och skapa förståelse för uppdrag/affär/mål Vem är du? Du som söker har erfarenhet och kompetens som motsvarar våra förväntningar: • Van att leda och styra drift/fält verksamhet på ett strukturerat och effektivt sätt med kund och medarbetare i fokus • God sociala kompetens, där du har lätt för att kommunicera och samarbeta • God initiativförmåga för att komma framåt och ser möjligheter istället för problem • Förmåga att arbeta strukturerat och sträva efter att se ständiga förbättringar • Innehar en analytisk förmåga • Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Minst 3-årig gymnasiekompetens med relevant inriktning • B-körkort. Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är svenskt medborgarskap samt godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta. I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med Poolia. Vid frågor, kontakta rekryterare Sofie Cardegren på 073-344 71 76. Om verksamheten AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!
Om tjänsten Vill du göra skillnad i verkstadsbranschen? Bli vår nästa Internrevisor! Brinner du för kvalitet, miljö och arbetsmiljö? Vill du jobba i en stark och framgångsrik koncern där du får både ansvar, frihet och möjlighet att växa? Nu söker vi dig som vill vara med och driva MEKO:s viktiga arbete framåt – som Internrevisor inom verkstad (region Norr). Hos oss får du en roll där du både får jobba självständigt och i team, och där din insats verkligen spelar roll – för våra verkstäder, våra kunder och vår utveckling som företag. Det här är din chans att vara med och bidra till en bransch i förändring – där hållbarhet, säkerhet och kvalitet står i centrum. Du blir en del av ett team på sju personer där vi hjälps åt, stöttar varandra och har kul på jobbet. Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Internrevisor inom verkstad ansvarar du för att säkerställa att våra konceptverkstäder lever upp till högt ställda krav inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du kommer att planera och genomföra interna revisioner, stötta verkstäderna med utbildningar och uppföljningar, samt vara ett viktigt stöd i deras utveckling och förbättringsarbete. Tjänsten utgår från ditt hem, och flera dagar i veckan genomför du besök på MEKO:s olika verkstäder inom ditt område, och du bör räkna med ett flertal övernattningar per år i samband med dina resor i arbetet. Bil ingår i tjänsten. Dina huvudsakliga uppgifter: • Genomföra revisioner enligt Godkänd Bilverkstad (GBV) och följa upp avvikelser • Utföra interna kontroller hos ackrediterade verkstäder (egna reparationer) • Hålla i och bidra till utbildningar för verkstäder • Utforma utbildningsplaner och föreslå utvecklingsinsatser • Stötta i frågor kring certifikat Kat. V (luftkonditionering) Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, strukturerad och självgående, och som har ett genuint intresse för förbättringsarbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du trivs med att ha ett rörligt arbete, att möta människor och att vara ute i verksamheten. Vi tror att du har: • Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna verkstadsdrift • Kunskap eller erfarenhet av kvalitetsledningssystem, gärna ISO/IEC 17020 (meriterande) • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • B-körkort (krav) • Möjlighet att resa och övernatta i tjänsten Om verksamheten OM MEKO MEKO:s vision är att möjliggöra mobilitet – idag, imorgon och i framtiden. Vårt mål är att vara den mest heltäckande partnern för alla som kör, reparerar och underhåller fordon i norra Europa. Vi är marknadsledande med närvaro i åtta länder där vi driver 600 butiker och lokala lager, som i sin tur servar 20 000 verkstadskunder – inklusive 4 500 verkstäder som verkar under våra egna varumärken. NUMMER ETT I SVERIGE MEKO är den ledande aktören på den oberoende fordonsmarknaden i Sverige och servar cirka 1 miljon bilar årligen av landets 5 miljoner fordon. Med grossist- och verkstadsvarumärken som Mekonomen, MECA, MekoPartner, BilXtra, Speedy och AlltiBil omfattar nätverket 200 butiker och lokala lager, och 1 000 anslutna verkstäder. Över 1 700 dedikerade medarbetare driver MEKO:s framgång i Sverige. Som ett av Sveriges största e-handelsföretag placeras 80 procent av beställningarna digitalt, med leveranser som sker inom 1–2 timmar. Vi säkerställer en effektiv leverans till butiker och verkstäder över hela landet, drivet av ett högautomatiserat centrallager i Strängnäs. Det robusta distributionsnätverket, med stark lokal närvaro, stöder både företag och privata bilägare genom snabba lösningar för reparationer, service och ett brett utbud av produkter, exempelvis takboxar, bilschampo och andra tillbehör. Med ledande logistiklösningar, omfattande expertis och robust infrastruktur – denna kombination garanterar effektiva och smidiga reparationer för både verkstäder och fordonsägare. VI SÄKERSTÄLLER FRAMTIDENS MOBILITET Bilar är kärnan i vår verksamhet, och vi håller oss ständigt uppdaterade med deras snabba utveckling. För att säkerställa framtidens mobilitet och ge våra kunder förstklassig service satsar vi på vidareutbildning av fordonstekniker, exempelvis inom elteknik. Vi samarbetar också med fyra gymnasieskolor i Sverige för att utbilda nästa generations mekaniker. På så sätt kan vi erbjuda service av högsta kvalitet för alla fordon, oavsett drivmedel. VI ÄR STOLTA ÖVER ATT DRIVA BÅDE MÄNNISKOR OCH FORDON FRAMÅT Vi driver fordonsindustrins utveckling genom att skapa användarvänliga lösningar, leverera framtidsinriktade produkter och främja hållbar och digital utveckling. Vårt mål är att främja samarbete, mångfald, engagemang och produktivitet, till gagn för bilägare och förare. På MEKO är vi stolta över att driva både människor och fordon framåt. Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång och spelar en viktig roll som ambassadörer för vårt företag och våra varumärken. Tillsammans arbetar vi för att driva innovation, ökad hållbarhet och en uthållig tillväxt. Läs gärna mer på meko.com Passar detta in på dig så sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Karl Månsson på DREAMWORK via telefon 076-1756109 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Välj ett jobb för att visa detaljer