Junior Finance Controller to BAT

About the role Are you a student eager to dive into the world of finance while balancing your studies? If so, then this position is suitable for you! As a Junior Financial Controller for British American Tobacco you will be preparing financial data, managing / analyzing accounts payable and assisting with month/year-end closings. You will be a part of the Finance team where you will cooperate closely with all departments - not only to measure and control, but also to add value to the business. As a Junior Financial Controller your major responsibilities includes: • Assisting in managing entry SAP ERP system master data • Supporting in the consolidation of accounts • Supporting the company accounts payable management • Contributing to monthly P&L views and financial statement preparation The role as Junior Financial Controller is a part-time consultant assignment with starting date as soon as possible. The office is based in Malmö. About you We are seeking a student with a passion for finance and an eagerness to learn. You are studying economics and looking for a part-time position to gain experience. To succeed in this role, you need to have strong thorough understanding of relevant finance tools and systems, specifically Excel. You have experience from working in a dynamic operating environment and experience of dealing with stakeholders. Qualities we´re looking for in this role: • Previous experience in Finance, Accounting or Business Administration • Understanding of accounts payable process would be an advantage • SAP experience is an advantage • Ability to handle large volumes of information and present it in an accurate and relevant format • Strong communication skills, both in Swedish and English As a person you´re responsible, analytic and you have an ability to organize and prioritize. You can work under pressure, and you can deliver high quality with tight deadlines. About British American Tobacco We´ve been around a long time – since 1902 in fact – and have evolved into one of the world´s leading consumer goods companies. We are proud of our history and excited about our transformation journey to build A Better Tomorrow™ by reducing the health impact of our business. We are a leading FTSE company with truly international credentials. Spread across six continents, our regions are the United States of America; Americas and Sub-Saharan Africa; Europe and North Africa; and Asia-Pacific and Middle East. Few consumer goods companies can claim over 150 million consumer interactions every day and distribution to over 11 million points of sale across more than 180 markets. There are more than 55,000 BAT people worldwide. Although we have had to adapt how and where we work from since the start of 2020, many of us are based in offices, factories, tech hubs and R&D centers, but lots of us also spend our time out on the road, helping and advising tobacco farmers, and the retailers who sell our products; both valued partners who have always played a major part in our success. Contact details If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Liridona Brahimi via [email protected] If you have questions about registration, please contact our support: [email protected] Welcome with your application! We kindly ask you to write your application in English. Keywords Financial Controller, Controller, Economy, Student, Malmö, Adecco, British American Tobacco

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Tulladministratörer till framtida uppdrag i Göteborg

Har du erfarenhet av tulldokument och ett intresse för import och export? Se hit! Nu söker vi på Adecco tulladministratörer och specialister för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg! Om tjänsten Som tulladministratör kommer du att vara en del av våra kunders tullavdelning och ansvara över företagets import, export och transitering av gods. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men sedvanligt arbete innebär huvudsakligen: - Skapa och sammanställa rapporter om import och export - Hantera kommunikation med leverantörer och transportföretag - Hantera inkommande dokumentation från leverantörer och transportföretag - Nära samarbete med företagets logistikteam - Medverka till kontinuerligt förbättringsarbete i teamet Om dig För att lyckas i rollen som tulladministratör är det stor fördel om du har tidigare erfarenhet av tulldokumentation samt relevant eftergymnasial utbildning. Din goda kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och från olika länder. Är du en positiv, energisk och flexibel person som är öppen för förändring är detta en roll för dig! Stor fördel om du är snabblärd och gillar att arbeta i ett högt tempo. Viktigt för rollen: - Teoretisk och/eller praktisk erfarenhet av tulldokumentation - Eftergymnasial utbildning med fokus på tull/logistik/supply chain Stor vikt kommer att läggas vid tidigare erfarenheter och personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborg

Har du tidigare erfarenhet som materialplanerare och är redo att anta nästa utmaning? Vi på Adecco söker nu materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborgsområdet! Om tjänsten Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna variera, men sedvanligt är leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning. Fortsättningsvis innefattar rollerna omfattande kontakter, både externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköpare, ingenjörer och godsmottagningen. Det kan även innebära att ansvarar för att utveckla bolagets leverantörsportfölj och att skapa professionella kontakter världen över. Du kommer att göra uppföljningar med relevanta analyser och statistik samt deltar i regelbundna möten för att utveckla processer och rutiner. Du kommunicerar även uppföljning och statistik till leverantörerna för att säkerställa deras kvalitet samt rapporterar avvikelser och risker för störningar till ansvarig chef. Som materialstyrare löser du löpande de problem som uppstår, uppdaterar materialplaneringssystem samt ansvarar för en kvalitativ leverans till dina kunder. I din roll som materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: -Leveransbevakning. -Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer -Ansvara för uppföljning och analys av relevanta och beslutade PI:er. -Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet. -Ansvara för att delta i lokala/regionala nätverk för att bidra till processutveckling. Observera att vi genom denna annons söker för framtida uppdrag/tjänster. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning som materialplanerare. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för att arbeta som Materialplanerare. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom logistik, främst materialförsörjning, leveransbevakning eller tillverkningsindustrin är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vanliga IT-system i allmänhet och känner dig bekväm med att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är en stresstålig lagspelare som tycker om att lösa problem, är prestigelös och noggrann i sitt arbetssätt. Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av arbete inom logistik Att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Att du har en god kommunikativ förmåga Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Operatör till Sekurit i Eslöv

Är du noggrann, har ett öga för detaljer och är intresserad av att arbeta som maskinoperatör? Hos Saint Gobain Sekurit i Eslöv kommer du att arbeta med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin som gör skillnad i dagens bilar. Saint Gobain Sekurit tillverkar bilglas till olika bilmärken så som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. och är specialiserade på smarta rutor, I den högautomatiserade produktionen i Eslöv arbetar ca 160 personer idag och nu söker vi dig som vill bli en del av Sekurit. Om tjänsten Som maskinoperatör hos Saint-Gobain Sekurit kommer du köra, övervaka och säkerställa den automatiska skärprocessen utifrån kund- och maskinspecifikationer. Processen har höga kvalitetskrav och arbetsuppgifterna är utmanande, omväxlande och med utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du ansvarar också för att produktionen fungerar väl och effektivt. Arbetstiderna är förlagda till 3-skift /dag-skift med start omgående. Detta är en heltidstjänst och du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco. Arbetauppgifter: - Styra och operera maskinerna - Övervaka tillverkningsprocessen - Kvalitetskontrollera process och produkt - Delta i förbättringsprojekt Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet som operatör eller liknande inom produktion och industri och att du har stort intresse och vilja att lära och utvecklas. Tempot kan ibland vara högt och uppgifterna många, därför är egen personlig drivkraft, målmedvetenhet, engagemang och förmåga att jobba självständigt under eget ansvar viktigt då du opererar linjen själv. Vidare är du orädd, noggrann och tycker om utmaningar och problemlösning. Önskvärt är att du har robotvana och god datorvana. Viktigt för tjänsten: - Att du kan arbeta skift - Flytande svenska i tal och skrift - Körkort och tillgång till bil Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Bilmekaniker

Om tjänsten Som mekaniker hos våran kund arbetar man inom tre huvudsakliga områden; testning, felsökning eller service och reparationer av deras nyinkomna bilar. Bilarna ska kontrolleras och sedan göras i ordning inför försäljning.  I din roll som bilmekaniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: -Tester och kontroller -Felsökning -Service och reparationer Tjänsten är på heltid hos våran kund i Strängnäs och du kommer att arbeta i 2-skift där arbetstiderna är 07:00-16.00 och 10:00-19:00. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående, rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Krav för tjänsten -Körkort B (manuell) -Minst 1-2 års dokumenterad erfarenhet som bilmekaniker -Flytande svenska alternativt engelska Om dig Som person ser vi att du är en stresstålig, noggrann och ansvarsfull person som trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vidare ser vi att du är en person som har lätt för att samarbeta men som även kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Riddermark bil Vi är idag ca 350 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sin förmåga att leva upp till våra viktiga värderingar - ärlighet, ansvar, trygghet, engagemang och respekt - något som gör oss starkare och är uppskattat av våra under. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Kristin Holm via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kantpressare med programmeringserfarenhet

Om tjänsten Som Kantpressare kommer du att arbeta med att bocka detaljer av plåt i tjocklekarna 1-25 mm. Du kommer arbeta med maskiner som Ursviken, Trumpf och Bystronic. Alla med presskrafter mellan 150 och 320 ton. Din expertis inom verkstadsarbete och förmågan att arbeta med maskiner samt din känsla för hur maskin och material samverkar, kommer vara avgörande i denna roll. I din roll som Kantpressare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: - Arbeta med att bocka detaljer med varierande svårighetsgrad. - Programmera - Arbeta med att optimera av bockningen och i framtiden vara behjälplig i planerad robotisering. Tjänsten som Kantpressare är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse med Plåtmodul. Arbetsplatsen är placerad i Mjölby med tillträde enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig med en stark teknisk bakgrund som Kantpressare med minst några års erfarenhet. Sannolikt har du en god verkstadsvana och känsla för hur maskin och material fungerar och från det kunna optimera arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för tjänsten - Erfarenhet som kantpressar och tillverkande industri, inklusive CNC-programmering - Erfarenhet av arbete med maskiner som Ursviken, Trumpf, Armada - God verkstadsvana och erfarenhet av att arbeta med styrda maskiner. Meriterande - Erfarenhet av robotprogrammering Om Plåtmodul AB Plåtmodul AB är en framstående aktör inom legotillverkningen som leverantör till globala företag som Toyota och Väderstad. Vi är dedikerade till att upprätthålla de högsta standarderna i våra produkter och tjänster. Vår arbetsmiljö är dynamisk och utmanande, där din tekniska expertis och erfarenhet kommer att vara en avgörande faktor för vår framgång Kontaktuppgifter Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarige Marcus Björk 0736–847036, [email protected]  alternativt via Adecco 010-173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord: Robotprogrammering, Teknisk utbildning, Plåtmodul, Kantpressare.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kantpressare med programmeringserfarenhet

Om tjänsten Som Kantpressare kommer du att arbeta med att bocka detaljer av plåt i tjocklekarna 1-25 mm. Du kommer arbeta med maskiner som Ursviken, Trumpf och Bystronic. Alla med presskrafter mellan 150 och 320 ton. Din expertis inom verkstadsarbete och förmågan att arbeta med maskiner samt din känsla för hur maskin och material samverkar, kommer vara avgörande i denna roll. I din roll som Kantpressare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: - Arbeta med att bocka detaljer med varierande svårighetsgrad. - Programmera - Arbeta med att optimera av bockningen och i framtiden vara behjälplig i planerad robotisering. Tjänsten som Kantpressare är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse med Plåtmodul. Arbetsplatsen är placerad i Mjölby med tillträde enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig med en stark teknisk bakgrund som Kantpressare med minst några års erfarenhet. Sannolikt har du en god verkstadsvana och känsla för hur maskin och material fungerar och från det kunna optimera arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för tjänsten - Erfarenhet som kantpressar och tillverkande industri, inklusive CNC-programmering - Erfarenhet av arbete med maskiner som Ursviken, Trumpf, Armada - God verkstadsvana och erfarenhet av att arbeta med styrda maskiner. Meriterande - Erfarenhet av robotprogrammering Om Plåtmodul AB Plåtmodul AB är en framstående aktör inom legotillverkningen som leverantör till globala företag som Toyota och Väderstad. Vi är dedikerade till att upprätthålla de högsta standarderna i våra produkter och tjänster. Vår arbetsmiljö är dynamisk och utmanande, där din tekniska expertis och erfarenhet kommer att vara en avgörande faktor för vår framgång Kontaktuppgifter Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarige Marcus Björk 0736–847036, [email protected]  alternativt via Adecco 010-173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord: Robotprogrammering, Teknisk utbildning, Plåtmodul, Kantpressare.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Elmontör till kund på Höglandet!

Har du en grund- eller vidareutbildning inom el? Är du bekväm att följa ritningar- och installationsscheman? Är du bekväm i att fatta självständiga beslut? Isåfall tror vi att denna tjänst är något för dig! Om tjänsten I rollen som elmontör kommer du att arbeta självständigt, följa elscheman, ritningar och instruktioner för bland annat elskåp och nätstationer. Vi ser att du är trygg i dig själv och kan fatta beslut självständigt. Du kommer arbeta med montering, underhåll och reparation. I din roll som elmontör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Följa ritningar och montera bland annat elskåp och nätstationer Om dig Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning inom el och/eller har ett praktiskt och teknik-intresse. Du kommer med framgång lyckas i denna roll om du har tidigare erfarenheter av någon form av monteringsarbete, industri eller diverse eljobb. Du skall vara orädd, kunna ta beslut och arbeta självständigt. Viktigt för tjänsten är: - Minst en gymnasieutbildning med inriktning mot el - Kunna fatta egna beslut och är lättlärd - Ha en praktisk förmåga att lösa problem Meriterande men inte ett krav för tjänsten: - Minst 2 års erfarenhet som elmontör - Möjlighet att vara en resande montör som kan övernatta 1-2 dagar i veckan på annan ort Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb inom IT-support till Volvo Truck Center

Är du en student och söker ett meriterande sommarjobb? Eller har du nyligen avslutat dina studier inom IT och nu söker efter din första utmaning inom IT-support? Då kan detta vara något för dig! Vi söker just nu efter en junior IT-supportmedarbetare till Volvo Truck Centers IT-avdelning under perioden juni-augusti. Om rollen Som medarbetare på Volvo Truck Centers IT-avdelning har du en nyckelposition där det krävs att du kan bemöta människor professionellt både internt och externt. I din yrkesroll möjliggör du effektiva arbetssätt samt skapar de rätta förutsättningarna för en god IT-miljö. Det är därför extra viktigt att du har en hög grad av servicekänsla. Detta är ett konsultuppdrag på heltid mellan perioden juni-augusti. Arbetstiderna kommer att vara mellan 07.00-16.00 så det är viktigt att detta är något du trivs med. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir följande: • Tillhandahålla support och stöd via telefon och e-post till användare, även i förekommande fall på plats på Volvos anläggningar. • Vara länken mellan användare och leverantörer. Utföra fjärrsupport genom fjärrverktyg för att lösa problem eller vägleda användarna. • Felsöka problem relaterade till bland annat Windows, Smartphones, Microsoft Office365 och annan hårdvara/mjukvara. • Installera/byta ut PC vid behov. Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och en förmåga att ge service till andra människor. Du ser möjligheter, är lösningsorienterad samt har lätt för att kommunicera med andra personer. Om du studerar eller snart kommer att ta examen från en IT-relaterad utbildning antingen på gymnasienivå eller inom eftergymnasial utbildning som supporttekniker, så är det dig vi letar efter! För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer: • En van användare av Windows 10 /11 och O365 • En van användare av Android och iPhoneenheter • Har god telefonvana och förmåga att hantera användarfrågor på ett professionellt och pedagogiskt sätt. • Har förmågan att hantera flera uppgifter med god prioritering. • Har analytisk förmåga och är noggrann. • Har förmågan att samarbeta. • Kan kommunicera på svenska obehindrat i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. • B-körkort Om Volvo Truck Center Volvo Truck Center är ett helägt dotterbolag till Volvo Lastvagnar AB. Vi är Sveriges ledande återförsäljare av Volvolastbilar. Du hittar våra 17 anläggningar i och runt storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder service och reparation av lastbilar och bussar, försäljning av nya Volvolastbilar, begagnade lastbilar samt tilläggstjänster som uthyrning av transport- och lastbilar samt försäljning av nya och begagnade reservdelar. För oss är det medarbetarna som gör skillnad och gör oss till ett framgångsrikt företag. Precis som du gör skillnad för oss, kan vi göra skillnad för dig. Hos oss är dina karriärmöjligheter i stort sett oändliga. Vill du utvecklas inom Volvokoncernen, lokalt eller globalt, så ligger alla vägar öppna för dig som vågar ta steget. Om ansökan När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Rekryteringsarbetet pågår löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan sista ansökningsdag. Vänta därav inte med att skicka in din ansökan. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via [email protected]  Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected] Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24!

Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit! Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under höstterminen 2024. Detta kan vara under första/andra halvan av terminen, alternativt hela terminen. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikplatsen för dig!  Om praktikplatsen Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom industri och produktion i Göteborg med omnejd. I dagsläget består teamet av fem personer där konsultcheferna arbetar i en 360-roll. Det innebär att arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer få möjlighet att följa med i alla dess delar. Arbetsplatsen varierar från kontoret beläget i centrala Göteborg till att vara ute hos våra kunder med möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen! Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Utformning av annonser CV-evaluering Telefonintervjuer Kandidatpresentationer Referenstagning Tidrapportering Kund- och konsultärenden Kontraktskrivning Säljarbete ...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag! Om dig Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under höstterminen 2024. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco!  Viktigt för praktiken är: - Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen under vårterminen 2024 (första halvan eller hela perioden) - Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om praktikperioden Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela eller halva höstterminen 2024. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas. Det finns möjlighet att arbeta/utföra praktiken hemifrån upp till två dagar i veckan. Om Adecco Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag med över 30 kontor runtom i landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder. Om ansökan Praktiken startar under våren 2024 och pågår under terminen efter överenskommelse. 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två testar (personlighetstest och problemlösarförmåga), MAP och Matrigma. Dessa skickas till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Kandidater som går vidare till detta steg kommer få en länk skickad till sin mail för att genomföra en videointervju.  3. Om du är en av dem som går vidare därefter kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.  Kontaktuppgifter Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jennifer Lindqvist ([email protected])  Vi tar inte emot ansökningar via mail.  Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Sökord Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR, Bemanning, Industri, Konsultchef

17 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024