Montörer till DeltaNordic
Adecco Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Adecco söker montörer inom elektronik och automation för uthyrning till DeltaNordic i Örnsköldsvik. Har du intresse för teknik och vill arbeta inom industri hos ett stabilt företag med bra arbetsmiljö? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Vi söker montörer till både elektronik- och automationsavdelningen. Vanliga arbetsuppgifter innebär bland annat finmontering, lödning och felsökning respektive montering av kablage och komponenter i apparatskåp. Till din hjälp har du instruktioner och ritningar och alltid hjälpsamma kollegor runt dig och får en grundlig introduktion när du börjar. Om dig Vi söker dig som vill arbeta inom industri och som har ett starkt driv att utvecklas. Det är meriterande med relevant utbildning inom el och vi ser gärna att du arbetat med liknande uppgifter tidigare men det är inget krav. För att trivas i rollen bör du ha stort intresse för teknik och ha ett metodiskt och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Som person är du en noggrann problemlösare som gillar att samarbeta och uppskattar tempo. Du kan göra dig förstådd och läser svenska obehindrat så du lätt kan följa instruktioner. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Inledningsvis erbjuder vi dig en visstidsanställning genom Adecco Sweden, tjänsten är på heltid och uppdraget utförs hos vår kund på plats i Örnsköldsvik. Planerad start för uppdraget är i augusti. Om DeltaNordic DeltaNordic (HQ) i Örnsköldsvik grundades 1981 och är en total systemleverantör av elektriska och elektroniska system. Produktionen av kretskortsaggregat (PCBA) och elektroniska enheter är koncentrerad till DeltaNordic i Örnsköldsvik och utförs i ESD-skyddade lokaler. Utbildad, erfaren personal i kombination med modern bearbetningsutrustning garanterar hög kvalitet i produktionsprocessen. Huvudkontoret finns i Övik. DeltaNordic har enheter även i Kungsängen och i Nanjing (Kina). Läs mer om DeltaNordic på deras https://www.deltanordicgroup.se/ Låter jobbet intressant? Skicka in din ansökan snarast! Vi vill att du ansöker via länken i anslutning till annonsen. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Frida Olsson via [email protected] eller Maja Lindberg via [email protected]. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Masterdata Administrator
Adecco Sweden AB
Systemadministratörer

We are now looking for a meticulous and self-driven Product Masterdata Administrator for a consulting assignment within a global company. In this role, you will play a central part in ensuring accurate product data for new launches and changes to existing products. About the assignment: As a Product Masterdata Administrator, you will support projects related to new product launches and updates to existing products. You will be responsible for coordinating and maintaining master data in ERP and MDM systems, ensuring that all product information is correct and complete for labeling, specifications, and manufacturing purposes. You will collaborate closely with cross-functional teams to maintain high data quality throughout the entire product lifecycle. Your responsibilities: • Ensure accurate and complete product data in ERP and MDM systems • Maintain and update product specification documents • Work in project teams and deliver on agreed project timelines • Secure the quality of data used for product labeling and production • Coordinate information flows and maintain structured, detailed documentation About you: Education and experience: • A post-secondary education in Information Systems Science, or a combination of technology, logistics, and business with an IT focus—or equivalent acquired knowledge • Experience working with ERP systems, preferably Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations) • Proficient in MS Office, especially Excel • Strong attention to detail with a good overall understanding of systems • Highly structured and quality-focused • Ability to manage multiple tasks simultaneously and set the right priorities • A proactive problem solver with strong collaboration skills • Quick to learn new tools and processes • Communicative and clear in both written and spoken communication • Fluent in English, both written and spoken • Professional and task-oriented while also being approachable and collaborative • Comfortable working in an international environment with diverse colleagues • A team player, even during temporary or project-based assignments Contact information: If you experience any technical issues with the application process, please don’t hesitate to contact us at [email protected] For questions regarding the assignment or recruitment process, please contact the responsible recruiter: Sima Bahho at [email protected] We look forward to receiving your application!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Processingenjör till reningsverken på Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Finns det något viktigare än att ta hand om vår framtid? I rollen som processingenjör på våra reningsverk är du med och utvecklar framtidens avloppsrening. Du hjälper till att skapa hållbara processer som säkrar att vårt gemensamma vatten renas på bästa sätt – idag och för kommande generationer. Låter det som något för dig? Falu kommun växer, och med det ökar kraven på vår vatten- och avloppsinfrastruktur. För att ytterligare förbättra reningskvaliteten bygger vi om och ut vårt största reningsverk i Främby. Projektet ”Framtidens Främby” är ett av våra största någonsin och genomförs de kommande fem åren. Som processingenjör får du en viktig roll i både det dagliga arbetet och i utvecklingsarbetet inom verksamheten. Arbeta som processingenjör Som processingenjör ansvarar du för att analysera, följa upp och utveckla reningsprocesserna vid våra avloppsreningsverk. Det innebär ett nära samarbete med drifttekniker, laboratoriepersonal, projektledare och miljöspecialister. Du får en central roll i att driva förbättringar, initiera utredningar och säkerställa att vi uppfyller våra miljömål och myndighetskrav. Exempel på arbetsuppgifter: •Följa upp och analysera driftdata samt initiera åtgärder för att optimera reningsprocessen •Planera, medverka och leda utredningar och projekt inom processutveckling •Stödja driften vid avvikelser, felsökningar och processrelaterade frågor •Ansvara för viss miljörapportering, provtagning och dokumentation •Delta i utbyggnads- och ombyggnadsprojekt, t.ex. ”Framtidens Främby” •Samverka med externa konsulter, myndigheter och andra VA-organisationer Som processingenjör kommer du att tillhöra vår fantastiska grupp på avloppsreningsverket i Främby. Arbetsgruppen består av 15 kollegor med stor erfarenhet och kompetens kring reningsteknik, vatten och avlopp. Du kommer med andra ord att vara i trygga händer. Gruppens huvuduppgift är att ta hand om och rena avloppsvatten från hushåll, industrier eller allmänna anläggningar. Gruppen ansvarar över totalt 7 reningsverk och 120 pumpstationer i Falu kommun, så i din roll kommer du att få se stora delar av vår vackra kommun. Din profil Du som söker är analytisk, strukturerad och intresserad av att arbeta med miljö- och processtekniska frågor. Du trivs i rollen som teknisk specialist men gillar också att samarbeta med andra. Vi söker dig som har: •Högskole- eller civilingenjörsexamen inom VA, miljöteknik, bioteknik, processteknik, kemiteknik eller liknande •God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av arbete på avloppsreningsverk eller liknande processindustri •Kunskaper inom biologisk, kemisk och mekanisk avloppsrening •Erfarenhet av SCADA-system och processövervakning •Erfarenhet av tillstånds- eller miljörapportering Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-17. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tobias Söderberg-Jönsson, gruppchef Reningsverk på [email protected] eller Ulrika Struve, rekryterare på Adecco via [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vaktmästare till Gymnastik- och idrottshögskolan
Adecco Sweden AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare med driv till Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm. Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i lärosätets olika lokaler, men du använder också datorn i ditt dagliga arbete, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. I arbetet som vaktmästare ingår rondering och underhåll av såväl teoretiska och praktiska lokaler som de system och tjänster som högskolan levererar. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Förekommande arbetsuppgifter: - Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. - Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. - Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. - Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. - Hantering av lås/larm och passerkortsystem. - Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. - Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. - Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. - Hantering av post och bud. - Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas påbörjas 2025-08-19 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning om sex (6) månader i taget vid två (2) tillfällen. Längst kan uppdragsperioden därför komma att gälla i högst ett och ett halvt (1,5) år. Krav för tjänsten: • Du skall kunna utföra ovan exempel på arbetsuppgifter. • Minst tre (3) års tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbetat i både kontors- och praktiska lokaler (t.ex. idrottshall, lager, butik). • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Grundkunskaper i ärendesystem För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som vaktmästare tror vi att du är driven och mycket serviceminded. Du har ett bra och tryggt bemötane gentemot personer du möter i yrkesrollen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-06 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Maskinoperatör till pallsteriet på Löfbergs!
Adecco Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du arbeta på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Just nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner Löfbergs en maskinoperatör till produktionen. Om tjänsten Som maskinoperatör på Löfbergs kommer du att arbeta i produktionen och det innebär att dina uppgifter består av truckkörning, systemhantering, åtgärda lättare driftstopp, 5S och se till att produktionsflödet är optimalt. Mycket av arbetet sköts av maskinerna och det är din uppgift att se till att allt flyter på utan problem och att produktionen håller rätt kvalité. Dina ansvarsområden är bland annat att övervaka produktionen så att produkten uppfyller gällande kvalitetsnormer och följa policys, rutiner och instruktioner i QMS. I din roll som maskinoperatör på Löfbergs är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Tillsyn av maskiner • Problemlösning • Systemhantering • Truckkörning • Arbete med livsmedelssäkerhet • Utföra kontroller enligt dukumentation i QMS Tjänsten som Maskinoperatör till Löfbergs ett konsultuppdrag hos Adecco med start V.32. Tjänsten är ett tillfälligt uppdrag som förväntas pågå till V.40. Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen fortsätter löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om dig Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du är prestigelös, gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete. Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. Vi ser även att du är lösningsorienterad och hellre ser möjligheter än problem. Krav för tjänsten: • Har ett intresse för teknik • Truckkort A + B • Tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom industrin • Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift då det förekommer i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Ansökan Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Olsson, 0736847297, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Maskinoperatör, Teknik, Truck, Produktion, Löfbergs, Kaffe, IFS, Adecco, Karlstad, Värmland

5 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kommunikatör sökes!
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du ansvarstagande, noggrann och har en mycket god samarbetsförmåga? Har du tidigare arbetat som kommunikatör och söker en spännande möjlighet att utvecklas? Då kan du vara den person vi söker! Om tjänsten Vi söker en resurskonsult inom kommunikation som producerar innehåll och tar fram kommunikationsplaner för digitala kanaler. Du stödjer projektledare i klimatanpassningskommunikation, anpassar budskap efter målgrupp och kanal, och samarbetar med en strategisk kommunikatör. En viktig del är att ge rådgivning och stöd till verksamheter för tydlig och effektiv kommunikation. • Uppdragets längd är planerad att sträcka sig från augusti till december 2025. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: • Ta fram och anpassa kommunikationsplaner kopplade till klimatanpassningsplanen för Göteborg. • Delta i projektmöten och justera kommunikationen efter behov och målgrupper. • Stödja projektledare och verksamheter i kommunikationsfrågor. • Ta fram kampanjmaterial, nyhetsbrev, inbjudningar och andra kommunikationsprodukter i samarbete med strategisk kommunikatör. • Skapa grafiskt material, illustrationer, enklare filmer och presentationer enligt den grafiska profilen. • Planera och genomföra informationsmöten, seminarier och verksamhetsbesök. • Hantera kommunikationsstöd under projektet, inklusive pressfrågor och inkomna ärenden. Om dig Vi förväntar oss att uppdraget utförs med en serviceinriktad attityd och ett vänligt bemötande, samt att arbetet präglas av professionalism och fackmannamässighet. Uppdraget ska dessutom följa god affärs- och yrkessed, och utföras med den skicklighet, kompetens och omsorg som kännetecknar ett välrenommerat företag inom branschen. Krav för dig som söker denna tjänst: • Relevant akademisk examen motsvarande filosofie kandidatexamen. • Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. • Behärskar svenska i tal och skrift. • Kunskap och erfarenhet av att arbeta med relevanta programvaror, såsom Adobe Creative Suite (InDesign, photoshop, illustrator) och webbpubliceringsverktyg. Meriterande: • Kunskaper i Premiere Pro. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jemima Hammarström via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Industrimedarbetare
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker nu efter nya stjärnor till våra attraktiva industrikunder i Falunområdet med omnejd. Är du driven, kvalitetsmedveten och trivs inom industrin? Då kan vi på Adecco ha tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker nu personer för kommande heltidsuppdrag hos våra kunder i Falun med omnejd. Ditt arbete kommer att bestå av uppgifter inom lager, produktion och industrimiljö där du tillsammans med övriga medarbetare strävar mot företagens mål. Detta ställer krav på både hög kvalité, tempo och produktivitet. Skiftarbete kan förekomma. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start under hösten och 6 månader framåt. Med möjlighet till förlängning. Tillsättning sker löpande. Om dig Det är positivt om du har en praktisk utbildning samt tidigare erfarenhet av industriarbete. Det är viktigt att du har en positiv inställning och att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du är praktiskt lagd, har inget emot fysiskt arbete samtidigt som du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du är en lojal person med hög arbetsmoral som förstår vikten av att hålla tider och deadlines i en produktionsverksamhet. Vidare söker vi dig som är noggrann och väl medveten om vikten av att arbeta på ett säkert sätt. Du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift. Truckkort och B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hans Hedback via [email protected] eller Linnéa Strandh via. [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Urvalsarbetet sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Registrator på 50% till Naturhistoriska museet
Adecco Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om tjänsten Vi söker en registrator för ett konsultuppdrag på deltid (50%) med arbete på förmiddagar måndag till fredag. I rollen ansvarar du för hantering av myndighetens inkommande post och e-post, registrering och diarieföring av ärenden samt arkivering av handlingar. Du kommer även att ge stöd till medarbetare och allmänhet i frågor kring myndighetens dokumentation, samt ta fram information och statistik över ärendehanteringen i enlighet med offentlighetsprincipen. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Daglig postöppning, diarieföring, registrering och expediering. - Bevakning av officiell e-postlåda. - Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden kontakter med medarbetare och allmänhet om myndighetens handlingar och ärenden i enlighet med offentlighetsprincipen. - Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden. - Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som regristrator är ett konsultuppdrag på deltid (50%) med start i september och beräknas pågå till och med december. Arbetet kommer att ske måndag-fredag på förmiddagarna. Krav för tjänsten: • Diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.). • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar. • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Kunna kommunicera obehindrat på engelska, såväl i tal som i skrift. - Erfarenhet av Ciceron DOÄ. Om dig Vi söker dig som känner dig trygg med att arbeta självständigt som registrator. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.?Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Internservicemedarbetare till E-hälsomyndigheten
Adecco Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om tjänsten Nu söker vi en medarbetare till E-hälsomyndigheten där du kommer tillhör enheten internservice som är en del av avdelningen myndighetsstöd med fokus på support och service. Inom enheten finns funktioner för administration, lokalfrågor, intern-IT samt digitalt stöd. Rollen som internservicemedarbetare är mycket varierande. I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokal i Stockholm och det är ditt ansvar att få kollegornas arbete på kontoret att fungera väl. Din arbetsdag kommer att vara varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Arbetsuppgifter: - Hantera felanmälningar - Hålla kontakt med leverantörer av Facility Management, hyresvärd och hantverkare - Skalskydds-, brand- och larmfrågor - Ta emot leveranser och paket - Ge stöd vid större möten - ställa iordning mötesrum och ordna med förtäring m.m. Du behöver också vara beredd att vara backup till myndighetens IT-tekniker på plats. Här kan uppgifterna t.ex. bestå i att lämna ut IT-utrustning samt supportera när de digitala mötesrumslösningarna inte fungerar tillfredsställande. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som internservicemedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid med start den 4/8 och beräknas pågå i tre månader under en pågående rekrytering för tjänsten. Arbetet utför på plats i E-hälsomyndighetens lokaler,St Eriksgatan 117 i Stockholm under kontorstid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00. Krav för tjänsten: • Slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning. • Erfarenhet av arbete med utformning av lokaler exempelvis inom butik, hotell eller kontorsmiljö. • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete t.ex. mötesbokning, protokollskrivning, bokningar och/eller framtagande av underlag. • Aktuell erfarenhet av arbetet inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook. • Du behärskar svenska och engelska på en hög nivå inom såväl tal som skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: • Tidgare arbetslivserfarenhet inom statlig förvaltning • Erfarenhet av arbete med skalskydds- och larmfrågor • Erfarenhet av arbete med teknisk utrustning, hård- och mjukvara Om dig Vi söker dig som är mycket serviceinriktad, flexibel, strukturerad och initiativrik. För att trivas och göra ett bra jobb ser vi gärna att du är självgående och har en hög personlig mognad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande, sista ansökningsdag är 2025-07-08 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kommunikationsstrateg till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en strategisk kommunikatör som vill bidra till att vidareutveckla ett av Faluns starkaste varumärken? Vill du tillsammans med oss skapa framtidens Falun? Nu finns en unik möjlighet för dig som är kommunikationsstrateg med särskilda kunskaper inom varumärkesbyggande. Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som kommunikationsstrateg Vi kan erbjuda dig en rolig, spännande och viktig tjänst med stort eget ansvar. Du kommer att tillhöra oss i kommunikationsgruppen som tillsammans jobbar med att stötta organisationen i olika typer av kommunikationsfrågor. Ditt uppdrag blir att arbeta med allt från strategisk kommunikationsplanering och kampanjer, till att skriva texter och jobba med sociala medier. Under 2026 kommer FEV att börja arbeta enligt vår nya affärsplan, och vi behöver din hjälp att uppdatera såväl varumärkesplattform som grafisk profil, liksom vår hållbarhetskommunikation. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: •Göra kommunikations- och marknadsplaner •Utveckla vår externa kommunikation på ett strategiskt plan •Ta fram riktlinjer kopplade till kommunikation •Planera, genomföra och följa upp kampanjer •Stötta ledningsgrupper och projekt i kommunikationsfrågor •Skriva olika typer av texter, sociala medier-inlägg och pressmeddelanden •Publicera inlägg och annonser på Facebook, Instagram och LinkedIn samt utvärdera dessa insatser Kollegan Agnes om arbetsplatsen: FEV är en spännande arbetsgivare! Vill du jobba i en samhällsviktig bransch med betydelse för människors vardag är det hos oss du ska vara. Vår verksamhet är nödvändig för att samhället ska fungera! Utvecklingen i branschen går snabbt, och inom kommunikation är vi mitt uppe i en intressant resa där vi i framtiden vill jobba smartare, mer strategiskt och mer digitalt. FEV har många förmåner och en fin gemenskap. Välkommen till oss! Din profil Du är en driven och positiv person som kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och eget ansvar. Muntligt är du även en god kommunikatör som är pedagogisk och trygg i rollen att coacha andra. Du har ett strategiskt tänk med en känsla för helheten. Du är van att driva kommunikationsarbetet utifrån verksamhetens mål och kan växla mellan strategisk planering och praktiskt genomförande. Att arbeta med flera uppdrag parallellt med god struktur är en naturlig del av ditt arbete. Vi utgår från att du är en hjälpsam lagspelare och har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och bygga relationer. Du som söker har: •Utbildning inom kommunikation eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig •Dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör •God erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation, marknadsföring, kommunikationsplanering och varumärkesbyggande •Erfarenhet av att arbeta med lednings- och projektgrupper •Erfarenhet av mediafrågor och/eller kriskommunikation. •Erfarenhet av att arbeta med Meta Business Suite •Erfarenhet av att genomföra kampanjer •Mycket god kunskap i det svenska språket i tal och skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Kunskap om energibranschen •Erfarenhet av att filma och redigera inslag med mobil •Kunskap i SiteVision, Photoshop, InDesign, Adobe Premiere Elements I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-13. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Lind, kommunikationsstrateg, via [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025