C-Chaufför till Remondis Sweden AB i Vårgårda

Nu söker vi lastbilschaufförer med C-körkort samt YKB till konsuluppdrag på Remondis Sweden AB som utgår ifrån Vårgårda Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning och sopbil så som insamling av mat- och restavfall men också en del fastighetsnära insamling av förpackningsmaterial åt verksamheter. Anställningen är på heltid med start så snart som möjligt och man kommer utgå från Remondis depå i Vårgårda och kommer därefter att köra i Herrljunga. Arbetstiderna är dagtid och kan under perioden variera mellan kl 06:00-20:00 men är oftast mellan 06:00-15:00.  Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med anställning hos Adecco. Start omgående eller enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig som minst har C-körkort och YKB-behörighet. Meriterande är tidigare erfarenhet från renhållningsarbete och i synnerhet från baktömmande lastbil samt kännedom kring det geografiska lokalområdet. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. Du är även en social person och inte rädd för att prata då kundkontakter sker dagligen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nathalie Hallberg via [email protected]  Inga ansökningar tas emot via mail. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord: C-Chaufför, lastbil, C-körkort, miljö, Vårgårda, Herrljunga, Remondis, Adecco

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektledare till Volvo Truck Center

Är du redo för en dynamisk och utmanande roll? Vi söker nu en Projektledare till vår kund Volvo Truck Center för att leda och samordna en omfattande flytt av deras reservdelslager och verkstadsutrustning. Om du trivs i en ledande position där du kan påverka och hålla projekt på rätt spår, tveka inte på att ansöka! Om tjänsten I rollen som projektledare för Volvo Truck Center reservdels- och verkstadsflytt kommer du att ha en central och avgörande funktion. Ditt huvudansvar blir att koordinera och övervaka alla aspekter av projektet, från planering och genomförande till uppföljning. Projektet är planerat att färdigställas vecka 28 och därför är önskvärd start omgående. I din roll som projektledare så kommer dina huvudsakliga uppgifter innebära: • Samordna och planera flytten av reservdelar och verkstadsutrustning i nära samarbete med andra avdelningar. • Effektivt arbetsleda och motivera ditt team för att säkerställa att arbetsuppgifterna genomförs enligt plan. • Uppdatera och underhålla projektdokumentation i Volvo Trucks interna system GDS. • Kontinuerligt kommunicera med alla projektintressenter inklusive ledningsgrupp och externa partners för att rapportera framsteg och hantera eventuella avvikelser. • Säkerställa att projektet håller sig inom givna tidsramar och budget, samt följer gällande säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder. • Överse och säkerställa att överflyttade och nya maskiner installeras korrekt och är fullt funktionsdugliga. Om dig Du är en drivande, organiserad och erfaren projektledare med en stark förmåga att arbeta både proaktivt och reaktivt. Ditt fokus är alltid riktat mot resultat och du är van att navigera i föränderliga miljöer med flera samtidiga arbetsströmmar. Om du har tidigare erfarenhet från Volvo Group-koncernen är detta mycket meriterande. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av hands-on projektledning i en verkstadsmiljö • En kommunikativ förmåga som gör att du kan hålla alla intressenter, från arbetslag till ledningsgrupp, informerade och engagerade. • Förmågan att hantera och följa upp på avvikelser i både tidplan och arbetsprocesser, med ett proaktivt och lösningsorienterat angreppssätt. • Flexibelt arbetssätt med en förmåga att hantera många uppgifter parallellt, genomsyrat av ett konstant säkerhetstänk. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm via e-post: [email protected]. Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via e-post: [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Yrkesarbetare till Kund i Järfälla/Haninge

Som yrkesarbetare för vår kund kommer du att arbeta med behandling av sulfidförande bergkrossmassor och jord i återvinningssyfte. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är grovarbete runt anläggningsmaskiner, arbetet ställer därmed krav på god fysik. Arbetet kommer primärt att utföras i Stockholmslän. Om dig Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet som tex markarbetare och har vana av att arbeta i byggmiljö där du har tex hanterat sulfidförande bergkross alt jord i återvinningssyfte. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta fysiskt och har en god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, mån att hålla en hög kvalitet i ditt arbete och gillar att arbeta utomhus.   Krav för tjänsten är: - B-körkort - Samarbetsförmåga - Goda kunskaper i svenska språket samt Engelska - God fysik då tunga lyft kan förekommer  - Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Vänligen bifoga CV samt kopia på eventuella intyg och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är en MINT test som skickas till din mejl efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Om processen Kunden har valt att samarbeta med Adecco för denna process, du blir därför anställd hos oss på Adecco och kommer att vara anställd som ambulerande konsult  med start så snart som möjligt. Uppdragets längd är beroende på kundens projekt men det finns chans till förlängning inom andra projekt hos kunden om man är rätt person. Detta är en heltidsanställning, där du kommer att arbeta måndag till fredag från kl 0700 - 1630. Kunden har två anläggningar i Sthlm, ett i Järfälla samt i Haninge och du ska kunna arbeta på båda anläggningar och förväntas förflytta mellan de två anläggningar om det behövs. Har du frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Reem Amad som nås via Adecco 010- 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta support via: [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord: Yrkesarbetare, Heltid, Berg och Jord, Järfälla, Haninge, Solna, Adecco

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
CE chaufför till Tommy´s Kranbilar i Helsingborg AB

Tommy´s Kranbilar i Helsingborg AB har en lång och gedigen historia. Sedan 2021 ingår Tommy´s i INFRALOGISTIC koncernen. Vi erbjuder kranbilstransporter, anläggningstransporter samt recycling tjänster. Vi finns idag med vår kranbilsverksamheten i Helsingborg och med vår recycling verksamhet och anläggningstransporter i Malmö. Om tjänsten Tommy´s Kranbilar i Helsingborg AB söker nu en CE chaufför till deras bil och släp (lastväxlare) med placeringsort Malmö. Verksamheten omfattas av transporter med grus, stenmaterial och schakt ut till våra kunder och avsättningar. Oftast rullar hela ekipaget men det händer att man också kör med bara bil. I din roll som chaufför ingår att ha kontroll och ordning på såväl fordon som övrig utrustning. Säkerhet och ordning och reda är ledord för dig. Arbetstiderna är i regel 7-16. Viktigt för tjänsten - CE behörighet och YKB. - Viss datavana - Svenska i tal och skrift är ett krav. - Minst 2 års erfarenhet från likande körning med lastväxlare. Tjänsten innebär heltidsarbete med 6 månaders provanställning direkt hos Tommy´s Kranbilar i Helsingborg AB Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig: Robin Ögren via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Industry Manager to Search Engine Company

About the role As Industry Manager, you will play an important role in driving the company´s sales strategies forward by leveraging your extensive experience and expertise in sales, business development, and marketing. You will be responsible for understanding and addressing the needs of the company´s largest customers through consultative selling techniques and data-driven analysis. In your role as Industry Manager, your main tasks will include: • Engaging in consultative conversations with stakeholders to understand their needs and motivations before conducting thorough analysis and making strategic recommendations. • Customer research to gain insights into their organizations, industries, and competitors. • Leveraging technical and financial data to differentiate the customers products, services, and solutions and create competitive advantages. • Staying abreast of the company´s latest sales tools and industry trends to provide valuable insights and uncover new opportunities for customers. • Applying industry knowledge to develop effective sales strategies and plans, ensuring efficient and effective business outcomes. This role is a cover for a parental leave and will be from august 2024 until august 2025. About you We are looking for a candidate with a Bachelor´s degree or equivalent practical experience, along with a minimum of 10 years of sales, experience handling large customers. You should have a proven track record in online sales and business development. Preferably with expertise in building relationships within the media and advertising sectors. Furthermore, we see that you possess strong consultative skills, data-driven analysis capabilities, and a deep understanding of sales and partnership strategies. Important for the role: • Strong consultative and analytical skills. • Extensive experience in sales and business development. • Ability to leverage data and industry knowledge to drive sales strategies. • Excellent communication skills. • Proven track record in managing large customer accounts. • Experience in leading projects. Contact details If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Fanny Sandegren name via [email protected] Welcome with your application!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Senior Säljare till Kontigo Care

Har du tidigare erfarenhet inom försäljning? Vill du vara med och utveckla den digitala beroendevården för region och privata marknaden? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om rollen Just nu söker vi en säljare till vår kund Kontigo Care. Du kommer att ingå i ett nationellt team av säljare och ansvara för försäljningen inom Västra Götalandsregionen, där du utgår från ditt hem. De flesta möten sköts digitalt men du kommer även att behöva åka ut till kunder inom regionen då och då. Försäljningen kommer att ske både inom regionen och kontakt med bland annat chefsläkare men även privata bolag och dess HR avdelningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat; • Bygga upp en ny marknad inom regionen • Kartlägga behov • Bygga och upprätthålla relationer Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt och som sträcker sig löpande. Du utgår från hemmet och kan vara baserad runt om i Västra Götalandsregionen. Resor inom regionen kommer att behövas. För tjänsten utgår lön + provision. Om dig Vi söker dig som är processorienterad, affärsmässigt driven, självständig, tålmodig och gillar att bygga långsiktiga relationer. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och har en naturlig förståelse för kundernas behov. För tjänsten vill vi att du har/är: • Högskoleutbildning • Några års erfarenhet från B2B-försäljning • Ett outtröttligt driv och är mycket strategisk lagd • En multi-tasker - kan hålla i gång flera projekt samtidigt utan att tappa kontrollen. • Ett genuint intresse för våra medmänniskor - och brinner för att göra skillnad. • Höga sociala skills Det är en fördel om du har erfarenhet av vården och patientvård. Och kanske har du gått en LIF utbildning men det är inget krav. Om Kontigo Care Kontigo Care är ett Uppsalabaserat forsknings- och utvecklingsföretag som grundades 2013. Sedan start har vår målsättning varit att revolutionera beroendevården med digitala lösningar i absolut framkant. Vi insåg tidigt att en modern, human behandlingsvård är digital. Vi är agila, nyfikna och visionärer och som vårt namn antyder på spanska – Kontigo – med dig, vill vi vara en naturlig del in i framtidens vård. Plattformen som idag genererat hundra tusentals nyktra och fria dagar och har haft över tusentals användare finns tillgänglig hos både offentliga och privata vårdgivare över hela Sverige och i fler andra europeiska länder. Om ansökan Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Redovisningsekonom för uppdrag med start omgående

Är du redovisningsekonom med eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet? Har du en positiv inställning och kan börja omgående? Då har vi på Adecco uppdraget för dig! Om tjänsten Nu behöver vår kund hjälp i 4-6 månader på sin ekonomiavdelning. Det är start omgående och företaget ligger i strax utanför Varberg. Du kommer att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, månadsbokslut osv. Du arbetar i olika system, men mycket i SAP och i Excel.  Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område samt något års erfarenhet i en ekonomifunktion. Som person är du samarbetsvillig, flexibel och positiv. Du har skinn på näsan och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.  Vad erbjuder vi? Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.  Välkommen att söka!

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarjobba som fastighetsskötare hos Nativus One

Är du på jakt efter ett heltidsarbete under juli månad 2024? Älskar du att vara ute i naturen och kunna arbeta med dina händer? Tveka inte att söka ett roligt sommarjobb som fastighetsskötare hos Nativus One i Karlstad! Om tjänsten Ett roligt och varierande uppdrag som trädgård och fastighetsskötare där du får möjligheten att arbeta utomhus under sommaren. Som fastighetsskötare ansvarar du för renhållning, gräsklippning och underhåll för kundföretagets fastigheter. Uppdraget är ett konsultuppdrag och kommer pågå i juli månad, du behöver vara tillgänglig på heltid under hela uppdragsperioden. Arbetsuppgifter: • Du planerar och ansvarar över fördelningen av arbetet, och är självgående i dina arbetsdagar. • Trädgårdsskötsel och underhåll av kundföretagets fastigheter. • Arbetstiderna är dagtid, vardagar mellan 07.00 till 16.00 • I arbetet reser du mellan orterna Årjäng, Sunne, Charlottenberg, Ekshärad samt Arvika där du kommer att ha din bas. Restiden sker under ordinarie arbetstid. Om dig Vi söker dig som gillar att arbeta fysiskt och att vara utomhus på din arbetstid! Du behöver ha körkort B. Det är även meriterande om du har erfarenhet av fastighetsskötsel, underhåll eller annat liknande arbete. Som person är du flexibel, har en god problemlösningsförmåga och är ansvarsfull. Om ansökan Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen kommer ske löpande, vilket innebär att en kandidat kan bli erbjuden tjänsten under tiden annonsen är publicerad. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mathilde Branth, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord: Fastighetsskötsel, trädgårdsarbete, sommarsäsong, Arvika, Värmland, Adecco.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Redovisningsekonom till myndighet i Stockholm

Är du en erfaren och utbildad Redovisningsekonom som vill bidra till samhällets utveckling? Har du dessutom erfarenhet av statlig verksamhet, löneadministration och bokföringssystem som Agresso/Unit4? Vi söker just nu en redovisningsekonom till konsultuppdrag på myndighet i Solna. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta med löpande bokföring, periodiseringar, läsa in lönefil, momsavstämningar, månads- och årsbokslut samt rapportering till annan myndighet. Du kommer även att arbeta med ekonomisystem som Agresso, redovisning, budgetarbete och uppföljning. Utöver detta kommer du att arbeta med avstämningar, felsökningar, kontroller och andra relaterade uppgifter. I din roll som redovisningsekonom är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • löpande bokföring, periodiseringar och redovisning • läsa in lönefil, momsavstämning och rapportering till myndighet • periods-, månads- och årsbokslut • budgetarbete och budgetuppföljning • ta fram ekonomirapporter och analysera resultat samt bokslut • arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller • liknande och relaterade arbetsuppgifter kan förekomma Uppdraget är ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Stockholm Finance med start omgående. Uppdraget beräknas pågå ca 3-6 månader. Arbetet sker på plats hos kund i Solna med möjlighet till arbete hemifrån 1-2 dagar i veckan. Om dig Vi söker dig med utbildning inom redovisning samt flerårig erfarenhet som redovisningsekonom. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office och bokföringssystem som Raindance eller Unit4. Har du erfarenhet av arbete på statlig myndighet, Unit4/Agresso och löneadministration är det meriterande. Viktigt för tjänsten är att du: • Har utbildning inom redovisning • Flerårig erfarenhet som redovisningsekonom • Goda kunskaper i Microsoft Office och bokföringssystem som Agresso eller Raindance • Meriterande är erfarenhet av statlig myndighet, löneadministration och Agresso/Unit4 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Siri McGarvey via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]  Välkommen med din ansökan! Accounting | Redovisning | Bokföring | Moms | Skatt | Årsredovisning | Adecco | Professionals | Stockholm | Finance |

26 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Konsultchef/Business Manager till Växjö och Karlskrona

Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus. For more than 20 years, Adecco has been an important part of the labour market in Karlskrona and Växjö. Over the years, we have collaborated with hundreds of companies and provided jobs for thousands of people. Our strength is that we are a global player at the same time as we have local roots and extensive knowledge of the local market. We are now looking for another Business Manager/Consultant Manager for Adecco with placement in Karlskrona or Växjö. We are a cheerful, business-oriented little team that works with staffing and recruitment services for our customers. We strive to work closely together and to continuously build relationships with customers, consultants and colleagues. The role is varied, which requires you to be solution-focused and flexible. As a Consultant Manager, you are a leader with personnel responsibility for the consultants who work at our customers. Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager. Ansvarsområde Tjänsten som Business Manager innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i regionen. Stort fokus ligger på att bibehålla och utveckla befintliga kunder men också att bearbeta nya potentiella kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund. You initiate and make suggestions for improvement, streamlining and development so that the collaboration between Adecco and the customer can be successful, both in the short and long term. Du arbetar också med rekrytering och ledare med personalansvar för de konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, krävs det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter. For us, the importance of cooperation is higher than individual performance, which means that we help each other with different tasks when needed. We work daily with our values - Passion, Collaboration, Inclusion, Courage and Customers at the heart - and we are passionate about good hospitality in all our internal and external situations. Kvalifikationer Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i regionen. Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen. Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera. Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt. Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system. Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen. Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten). Om dig Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. You are a good leader and role model who contributes to a high level of customer and consultant satisfaction. You are passionate about the business and delivery where you have the customer, consultant and candidate in focus! As a person, you are responsible, proactive, work in a structured way and when required, you have no problem making quick decisions. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet i ett litet och tight team och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig! Vi erbjuder Du tillhör team i Växjö/Karlskrona vars kontor ligger i BYN i Iconhuset respektive nya Pottholmen. We want you to feel good and we offer, among other things, wellness allowances and discounts on training cards. We have secure terms of employment and you are covered by insurance and occupational health care. The position is permanent and we apply a six-month probationary period. Start is by agreement, but preferably as soon as possible. Din ansökan We handle applications on an ongoing basis and the position can be filled during the application period, the last day for applications is May 17. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på [email protected] eller 0736-84 77 57. Adecco uses tests as part of the process in order to make the assessment as quality-assured and fair as possible. Parts of the recruitment process are in English. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024