Fastighetsförvaltare

Sök bland 44 lediga jobb som Fastighetsförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lägenhetsförvaltare inriktning besiktning

Falkenbergs Bostads AB, Fabo, är ett helägt dotterbolag till Falkenbergs kommun som verkar som ett allmännyttigt bostadsföretag genom att äga, bygga och förvalta fastigheter. Fabo skall på affärsmässiga villkor vara kommunens bostadspolitiska instrument för en social och kommuntäckande bostadspolitik. Fabo ska verka för integration av alla grupper av samhällsmedborgare och för ett mångkulturellt samhälle. Fabo är Falkenbergs största bostadsbolag med ca 3000 lägenheter, 500 lokaler och ca 110 anställda. Utöver drift och skötsel av det egna beståndet ansvarar Fabo även för drift och skötsel av kommunala fastigheter. Läs mer på  https://fabo.se/   Lägenhetsförvaltare Besiktning Tycker du kombinationen av fastigheter och kundkontakt låter som en bra kombination? Frågar du oss är detta det bästa av två världar. Kanske har du varit länge i byggbranschen och vill testa något nytt eller så kanske du är nyutexaminerad från ett fastighetsprogram. Oavsett vilken bakgrund du kommer in med är det viktigaste för oss att hitta rätt person som älskar mötet med våra nuvarande och blivande hyresgäster.   Beskrivning Som lägenhetsförvaltare har du en central roll för Fabos nuvarande men även blivande kunder. Att jobba med utveckling av lägenheten, är att jobba på flera plan. Du ska kunna hantera drömmar mot verklighet, kalkyl mot hyra och även se det hållbara i lösningar som du och teamet tar fram. Som lägenhetsförvaltare är du en del av ett team på fem personer som hanterar kundens resa från kontraktsskrivning till uppsägning. Du utgår från vårt kontor på Möllegatan i centrala Falkenberg.  Arbetsuppgifter Lägenhetsförvaltare tar ett stort ansvar för våra lägenheter och fastigheter. Det innebär bland annat att bidra till ett förbättrat driftnetto, att öka våra intäkter och sänka våra kostnader. Även besiktningar inför lägenhetsunderhåll samt lägenhetsbesiktningar i samband med in- och utflyttning är en stor del av tjänsten. Att arbeta för mer hållbara lösningar och att säkerställa en god trygghet i våra områden är också ett prioriterat och viktigt uppdrag som lägenhetsförvaltaren har. Som lägenhetsförvaltare har du mycket kontakt med våra hyresgäster i allt ifrån att informera om kommande projekt och renoveringar till nyckelhantering samt visningar av förråd, tvättstugor och garage. Detta och många fler arbetsuppgifter som nästan alltid utgår från lägenheten har du framför dig. Du kommer att vara ett stöd till arbetet med utvecklingen av lägenheten ur en ekonomisk och hållbar synvinkel men även med en marknadsanpassad känsla samt jobba strategiskt med tillvalvalsfrågan, tillsammans med dina kollegor. Detta utvecklande arbete gör du tillsammans med funktionen Uthyrare där ni tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla våra bostadsområden. Kvalifikationer Du är utåtriktad och positiv, en lösningsorienterad strateg med god förmåga för affärer och ett intresse av att lära känna marknaden. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du är social och kommunikativ. Du har lätt för att prata med kunderna både i telefon och ute på våra områden. I perioder är det hög arbetsbelastning och det är viktigt att ha bra struktur och prioriteringsförmåga. Du behöver ha goda kunskaper i vanligt förekommande IT verktyg som tex Outlook, Word och Excel samt intresse för att vara med och utveckla våra digitala verktyg. Erfarenhet från fastighetsbransch eller olika typer av bygg- och/eller renoveringsprojekt är av godo för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst. Villkor Tjänsten är tidsbegränsad ca 8 månader initialt. Körkort är ett krav då bilkörning förekommer i tjänsten.  Varmt välkommen med din ansökan senast den 12 maj, intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.  Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla.  Övrigt Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Teknisk förvaltare till Fastpartner 🏢

Om tjänstenFastpartner är ett svenskt börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar egna kommersiella fastigheter. De har ett fastighetsbestånd på över 1,5 miljoner kvadratmeter som inkluderarproduktion, lager, logistik, kontor, butiker och samhällsfastigheter såsom centrum.Fastpartner kännetecknas av en stark entreprenörsanda och medarbetarnas starka drivkraft att utvecklas i sitt arbete. De står på en stabil ekonomisk plattform vilket gör att de kan satsa långsiktigt på investeringar och fastighetsutveckling.Till Fastpartners förvaltningskontor i Solna söker vi nu en engagerad och serviceinriktad Teknisk förvaltare som vill vara med och utvecklas tillsammans med företaget och desshyresgäster. I ditt affärsområdesteam ingår en affärsområdeschef, en förvaltare, en teknisk förvaltare samt tre drifttekniker.I rollen som Teknisk förvaltare kommer du attansvara för drygt 20fastigheter i Vallentuna, Täby och på Lidingö samt jobba med utvecklingsområdetBromma.Fastpartner erbjuder en roll med mycket ansvar och stor frihet samt goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta i en trygg och kreativ arbetsmiljö med en positiv företagskultur med trevliga och kompetenta kollegor.Detta är en direktrekrytering till Fastpartner, där Wrknest ansvarar förrekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll kommer du hahelhetsansvar över drift- och projektfrågor, där du ansvarar fördrift och underhåll, energianvändning samt mediaoptimering i fastigheterna, inklusive kostnadsansvar för drift, underhåll och media. Arbetet kräver därmed att du arbetar proaktivtmed miljö- och hållbarhetsfrågor samt digitalisering i dina fastigheter. Som Teknisk förvaltare kommer du att arbetsleda områdets tre drifttekniker samt vara tillgänglig för frågor som rör driften. Därmed kommer du leda det löpande och planerade fastighetstekniska underhållet och driften i syfte att förbättra fastigheternas driftnetto. I rollen ingår även att Planera, genomföra samt ansvara över underhållsåtgärder och underhållsprojekt Arbeta med fastighetsbudget, prognos och kostnadsuppföljning Ansvara för löpande driftuppföljning, driftrapporter samt energiuppföljning Arbetsleda driftpersonalen Ansvara för upphandling och uppföljning av serviceavtal och entreprenader Ansvara för att myndighetskrav uppfylls Vi söker dig som Arbetat som Teknisk förvaltare eller i en liknande roll i minst fyra år Har bred teknisk kompetens och stort intresse för fastighetstekniska frågor Ser helheten och förstår fastigheters korta och långsiktiga tekniska krav och möjligheter Har erfarenhet av tekniska installationer i fastigheter och har arbetat med drift och underhåll av dessa Är en ansvarstagande, självständig och entreprenörsdriven person som tycker om att jobba med många projekt Vi ser det som meriterande om du Arbetat med upphandling av entreprenader med tillhörande regelverk samt byggprojektledning Har erfarenhet av arbetemed energifrågor och energideklarationer Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget.För att lyckas med rollen tror vi att du är ansvarstagande, initiativrik, strukturerad och har förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Du uppskattar självständigt arbete såväl som samarbete med andra och kan på ett lyhört och tillmötesgående sätt kommunicera med både kunder och kollegor. Övrig information Start:Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Solna. Omfattning: Heltid 40h/v Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Om företaget Genom att aktivt förvalta sina egna fastigheter skapar Fastpartner tillsammans med hyresgästerna gemensamma fastighets- och lokallösningar, vilket är en av deras framgångsfaktorer. Deras ledord är enkelt, engagerat och nära och desträvar efter snabbhet i beslut och information samt entusiasm i att skapa marknadens absolut främsta fastighetslösningar. Du kan läsa mer om verksamheten påwww.fastpartner.se Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Förvaltare

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Riksbyggen satsar och söker ytterligare en förvaltare till vår verksamhet i Sundsvall. Hos oss gör du skillnad Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som är bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder belägna i Sundsvall, Timrå, Ånge, Härnösand, Sollefteå och Kramfors. Du får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen. Du säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, kundansvariga, drifttekniker och fastighetsskötare. Du är kontaktperson gentemot bostadsrättsmedlemmar och hyresgäster - i frågor som rör den tekniska förvaltningen. Förvaltaren ansvarar för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. I detta ingår planering, upphandling och genomförande av mindre underhållsprojekt samt ansvar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är revidering och upprättande av underhållsplaner, hantera försäkringsfrågor och störningsärenden, hantera myndighetskontroller, tillsyn och underhållsbesiktningar. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har kunskap kring de lagar och myndighetskrav som är aktuella inom området och att du har erfarenhet av att tolka och upprätta upphandlings- och avtalsdokument. Har du erfarenhet av styrelseuppdrag eller arbete i en bostadsrättsförening ser vi det som en fördel. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösnings-förmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är tillsvidareanställning med placering i Sundsvall men arbete även på andra orter i marknadsområdet kan förekomma. Marknadsområdet geografi är Jämtland samt Västernorrlands län.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/, senast 19 maj 2024, vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta leveranschef Simon Nordin, email: [email protected]     Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Bli en del av WSP som Advisor inom Asset Management

Vill du ta nästa steg inom fastighetsförvaltning och rådgivning? Ta chansen att ansluta till WSP, ett världsledande företag inom hållbar samhällsutveckling. Vi söker dig med erfarenhet inom fastighetsförvaltning för rollen som Advisor Asset Management. OM TJÄNSTEN Som Advisor inom Asset Management hos WSP kommer du att spela en central roll i att erbjuda rådgivning inom fastighetsförvaltning. Du kommer att vara involverad i att stödja WSP:s kunder med strategisk planering, effektivisering av arbetssätt, identifiera brister och föreslå hållbara förbättringar. Detta är en utmärkt möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö och vara en del av framtidens hållbara samhällsutveckling. Du kommer att tillhöra enheten Rådgivning Fastighet och Förvaltning, ett team om tre personer som vill förstärka sitt lag och önskar tillföra värdefull expertis och erfarenhet. Du erbjuds - En mångfacetterad roll som omfattar en stor bredd av affärer, kunder och interna samarbeten inom WSPs dynamiska organisation, vilket ger en unik möjlighet att utveckla dig själv och driva framgångsrika resultat - En öppen och proaktiv företagskultur som uppmuntrar egna initiativ och att var och en tar ansvar för både affärsverksamhet och kunder - En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta i WSPs fräscha lokaler i Citygate och hemifrån ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Företagsrådgivning och strategisk planering för fastighetsförvaltning * Statusbedömning samt framtagande av underhållsplaner gällande allt från en fastighet till ett helt bestånd * Genomföra revisioner för drift och entreprenad * Genomföra aktiviteter och uppdrag enligt företagets processer gällande standarder och kvalitetskrav * Rådgivning inom avtal för drift och förvaltning * Arbeta enligt företagets sälj- och uppdragsprocess för att identifiera och säkra nya affärsmöjligheter samt att underhålla och utveckla kundrelationer genom regelbunden kontakt och uppföljning * Använda systemstöd för att dokumentera och organisera all relevant information och kommunikation, såsom anbud och uppdragsavtal * Upprätthålla noggrann uppföljning av projektens tidsplan och resursanvändning för att säkerställa effektivitet och kvalitet VI SÖKER DIG SOM * Har en högskoleutbildning eller yrkesförberedande utbildning inom fastighetsförvaltning * Har minst två års erfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter * Har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, då det förekommer regelbunden kontakt och dokumentation på svenska * Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Det är meriterande om du har - Erfarenhet/kunskap om stödsystem för fastighetsförvaltning - Erfarenhet av att arbeta som konsult i projektform Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Affärsinriktad - Självgående - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET WSP är ett globalt ledande ingenjörs- och konsultföretag som erbjuder hållbara lösningar för att skapa en bättre framtid. Med över 50 000 medarbetare i över 40 länder arbetar de tillsammans för att lösa samhällets största utmaningar och skapa värde för sina kunder och samhället i stort.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetsförvaltare

Regionområde Västfastigheter Bygg och Förvaltning genomför ny- och ombyggnationer av Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och ansvarar för program- och systemhandlingar, projektering samt genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso- och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss- och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen. Arbetsbeskrivning Västfastigheter Bygg och Förvaltning söker nu en fastighetsförvaltare till Enheten Sahlgrenska som ansvarar för att förvalta Sahlgrenska sjukhuset, men även externt inhyrda lokaler för Sahlgrenska Universitetssjukhusens verksamheter. Du kommer att förvalta fastigheten och ansvara för relationen med hyresgästen, samt ha hand om lokalförsörjning och fastighetens investeringsplanering. Du är projektägare och agerar som byggherre i dina projekt. I samband med inhyrning eller omförhandling av externa lokaler företräder du regionens olika verksamheter gentemot privata och offentliga hyresvärdar samt myndigheter. I rollen ligger projektägarskap och ansvar för genomförande av hyresförhandlingar, framtagande av upphandlingsunderlag och ansvar för att erforderliga byggnadsanpassningar utförs enligt regionens krav. Inom enheten arbetar tekniska förvaltare och projektledare som du har ett nära samarbete med. Tillsammans säkerställer ni lokalernas utformning och deras tekniska säkerhet och krav i respektive projekt. Här får du möjligheten att utvecklas i din roll inom flera områden som ingår i verksamhetens uppdrag såsom verksamhetsutveckling, lokalutveckling, fastighetsutveckling samt arbete med rådgivning i hyresjuridiska frågor. Du agerar som regionens ombud vid hyrestvister samt kan även komma att agera som hyresgästombud vid anpassning av lokaler. Tjänsten är placerad vid Regionens hus i Göteborg. Resor ingår i tjänsten, där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafiken vid resor.  Kvalifikationer Vi ser att du har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsbyggnad ekonomi med tyngd på hyresjuridik och med fokus inom byggteknik/fastighet. Alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen där du arbetat med hyresjuridiska frågor, förhandlingar, byggprojektledning och fastighetsförvaltning. Erfarenhet av arbete med hyresförhandling för offentlig verksamhet är meriterande. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer, har lätt för att kommunicera och uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Din samarbetsförmåga bygger på långsiktiga goda relationer, genom din lyhördhet och helhetssyn. B-körkort är ett krav för tjänsten.  Rekryteringsprocessen I rekryteringsprocessen används personlighets- och färdighetstest i enlighet med Västra Götalandsregionens riktlinjer. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Välkommen med din ansökan senast 9 maj. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och västra götalandsregionen. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior fastighetsförvaltare

Om tjänsten Vi söker nu en Senior Fastighetsförvaltare till vårt kontor i Umeå. Som Förvaltare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att ansvara för planerat underhåll, löpande förvaltning och ekonomisk planering, uppföljning samt analys. Därtill ta fram underlag för åtgärdsbehov i fastigheterna inför budget och medverka vid kvartalsavstämningar. De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen som förvaltare är att upprätta och följer upp löpande förvaltningsfrågor av drift- och underhållsplaner samt projektering av mindre projekt. Ansvara för efterlevnad av myndighetskrav och certifieringar, planering och genomförande av lägenhetsunderhåll, skadehantering, garantiärenden, lägenhetsbesiktningar, teknisk- och juridisk rådgivning gentemot våra kunder. Upprätta och bevaka hyresavtal, ansvar för lägenhetsuthyrning samt hyresgästfrågor. Medverka och stödja vid upphandling. Utöver detta är du kontaktperson gentemot bostadsrättsföreningars styrelser och fastighetsägare, hyresgäster, leverantörer och myndigheter med flera. En viktig del i rollen är att alltid sträva mot att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Möten på kvällstid kan förekomma då du i ditt uppdrag som förvaltare träffar bostadsrättsföreningars styrelser i olika sammanhang. Du arbetar i nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Vem är du? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, högskole- eller YH-utbildning och har jobbat ett antal år som fastighetsförvaltare. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighets- och ekonomisystem. Du har god datorvana, och vi ser gärna att du jobbat med någon/några av de system vi använder REKYL, Vitec Hyra och Real. Krav B-körkort är ett krav. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning. Frågor och ansökan Välkommen in med din ansökan senast Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Om anställningen: Lön Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor Heltid Tillsvidare Var ligger arbetsplatsen? Tjänsten är placerad i Umeå. Adress: Industrivägen 2, 901 30 Umeå Arbetsgivare Höga Kusten Skog & Fastighet

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Fastighetsförvaltare med ansvar för vaktmästeri och transport

Tellusgruppen är moderbolag till Tellusskolan, Tellusbarn, Nanny by Tellus och Omniglot. Vi driver verksamhet bland annat i 25 förskolor och sju grundskolor. Vår verksamhet kännetecknas av hög kvalitet, stabil tillväxt och hållbar lönsamhet. Rollen Är du den som njuter av att vara spindeln i nätet och är duktigt på att organisera är du den vi söker. I den här rollen kommer du ha en delad tjänst där du först och främst kommer att leda och planera de tjänster som våra handymans och chaufförer utför åt Tellusgruppens enheter. Du kommer även vara en del av förvaltningsteamet där du hjälper våra rektorer och skolchefer att förvalta och planera underhåll för våra skolfastigheter tillsammans med vår fastighetsförvaltare. Du kommer arbeta aktivt med att hålla högt satta mål för våra medarbetare och elevers arbetsplatser och blir en viktig länk mellan den fysiska och pedagogiska arbetsmiljön. Rollen innebär en variationsrik vardag med många kontaktytor internt och externt vilket innebär att arbetsdagarna ser olika ut från dag till dag. En del av arbetsuppgifterna kommer bestå av mindre upphandlingar, kontakt med och kvalitetssäkring av externa leverantörer samt schemaläggning och planering. Om Tellusgruppen Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 28 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp. Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotterbolag inom sektorerna för barnomsorg och för utbildning. Bolaget ska vara moderbolaget i en koncern som erbjuder och levererar högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: • Planera och strukturera dagarna för våra handymans som utför vaktmästartjänster åt Tellusgruppens enheter. • Planera och schemalägga våra handymans och chaufförers rutter vid matleveranser från Tellusfoods cateringkök. • Att upprätthålla kontakt med enheter och rektorer i fastighetsrelaterade frågor. • Att upphandla och kvalitetssäkra fastighetsrelaterade tjänster. • Att medverka vid omförhandling av befintliga hyresavtal. • Att driva mindre underhålls- och renoveringsarbeten. • Att medverka vid upprättandet av underhållsplaner med förankring i årsbudget. Kompetenser • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. • Minst 1–2 års arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom fastighetsbranschen eller inom fastighetsförvaltning gärna i kombination med transport. • Förståelse för hyresavtal. • B-Körkort • Goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint. • Mycket god kommunikativ förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Egenskaper • Tellusgruppen är ett entreprenöriellt familjeföretag i ett litet större format – inställningen är att du tar tag i det som behöver göras, oavsett om uppgiften är stor eller liten. • Vi ser att du som söker är prestigelös och arbetar proaktivt och nära den övriga organisationen. Din förmåga att arbeta flexibelt men strukturerat är avgörande för ett bra arbete. • Dessutom gillar du att ha kul på jobbet! Vårt erbjudande till dig Tellusgruppen erbjuder dig en spännande tjänst där du får chansen att utvecklas inom ditt arbetsområde. Högt i tak och nära till skratt karaktäriserar kulturen och du får möjligheten att arbeta med långsiktighet och kvalitet i fokus. Tellusgruppens huvudkontor finns i vackra lokaler på Tegnérgatan mitt i centrala Stockholm med närhet till bra kommunikationer. På huvudkontoret arbetar vi prestigelöst över bolagsgränser. Ekonomi, HR, kommunikation och löneadministration är gemensamt för hela koncernen. Du får både moderbolagens såväl som dotterbolagens administrativa medarbetare och ledningsgrupp som dina kollegor. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt om du känner att tjänsten som är rätt för dig.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fastighetsförvaltare

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Vill du också spela roll? Enhet Lokalförvaltning på avdelning fastigheter inom Infrastruktur- och serviceförvaltningen ansvarar för bland annat drift och underhåll av fastigheter. Avdelningen har en högst påtaglig inverkan på hur våra medborgare och besökare upplever sin vardag på arbetet, i skolan och i föreningslokalen. Sektionen ansvarar för driften av ca 660 000 kvm lokal och bostadsyta. Vi erbjuder trevliga arbetskamrater, nybyggda arbetslokaler, kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och fina förmåner. För att klara framtiden utmaningar söker vi nu engagerade, ansvarstagande medarbetare som vill bidra och själv växa i en tillitsbaserad organisation. Där kompetens får möjlighet att växa och följa de behov vi har i kommunen och i vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet av arbete med fastighetsförvaltning? Är du driven, lyhörd och samtidigt van att arbeta med långsiktig planering? Trivs du att jobba med drift och smarta prioriteringar, då är det dig vi söker! Som Fastighetsförvaltare arbetar du aktivt med både långsiktiga och kortsiktiga frågorna som är kopplade till ditt förvaltningsområde och fastighetsbestånd. Det dagliga arbetet innebär att du har kontakt och kommunicerar med hyresgäster, ramavtalsparter, leverantörer och kollegor. Det ekonomiska ansvaret är stort och i arbetet ingår att ansvara för och upprätta årsbudget, analysera och ta fram prognoser och underhållsplaner. Du agerar ofta beställare till entreprenörer för både planerade och akuta åtgärder i fastigheter, så det är även ett mycket varierade jobb. Fastighetsägarens myndighetskrav måste du ha koll på, men du kan få stöd och hjälp från kollegor i specifika frågor eftersom vi jobbar i team och i funktionsgrupper. Förvaltarens arbete är en blandning mellan teknik, ekonomi och administration där datorvana är ett krav eftersom mycket dokumentation krävs både inför- och efter uppdrag och åtgärder i fastigheterna. Så erfarenhet av projektledning, utredningar, besiktningar, rapportskrivning, redovisningar, analys och statistik kan vara bra att ha med sig i rollen. KVALIFIKATIONER Du känner till dina styrkor och utvecklingsområden, du är öppen och nyfiken för ny kunskap men trivs även med daglig drift. Du har hög social kompetens och god samarbetsförmåga och vill dela med dig till kollegor och kunder. Du har sinne för smarta lösningar som gagnar kommande generationer och vill vara med på resan som vi gör med tillitsbaserad styrning och den gröna omställningen i regionen. Vi ser gärna att du har relevant utbildning på universitets- eller högskolenivå. Meriterade är att ha goda kunskaper i Myndighetskrav, avtalsfrågor, brandskydd och underhållsplanering kopplat till fastigheter. Meriterande är också tidigare arbete med fastighetsekonomi, projektledning och /eller arbetsledning. Har du dessutom specifika kunskaper inom fastighetsteknik, byggteknik och tekniska installationer är det ett plus. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
FM Concept Development Manager, Volvo Group Real Estate

Whether our people work in an office, factory, warehouse, customer center, or dealership, in Volvo Group Real Estate we create work environments where people thrive, every day. It is our ambition to create industry-leading work environments, secure an optimized property portfolio and deliver high-quality services and projects. We are a global team of about 300 real estate professionals, acting as true business partners to all our stakeholders. We support Volvo Group in 60 different countries and more than 600 sites, throughout the entire property lifecycle, from acquisition to divestment. We believe we can always learn and improve, and we know this is best done together.  This is us, your new colleagues The Center of Expertise function (CoE) in Volvo Group Real Estate (VGRE) consists of a highly engaged group of experts in real estate-related. The CoE team has a global responsibility, identifying and realizing synergies for the Volvo Group's properties. We work in close partnership with property and workplace managers all over the world, as well as with other stakeholders in Volvo Group. With an open mind for innovation, we keep up with the latest developments in Volvo and in our field. We are now looking for an experienced FM Concept Development Manager to strengthen our global team. The role as FM Concept Development Manager Your main focus areas and responsibility in this job is to drive the strategy and development of Soft and Hard FM-services concept, contract governance and service control management. Further areas include driving internal collaboration and transfer of knowledge on a global level as well as continuous development and improvement of the processes connected to the facility services. You will always stay up to date regarding the latest trends from the market and bring good practices into our way of working and contract model The work is conducted in very close cooperation with the Group Real Estate operational divisions, Group Corporate functions, colleagues within Truck Divisions and Business Areas, purchasing and suppliers/partners. Strategic planning and implementation of agreed contract model are also included to secure a reliable solution for our sites and to fulfill the requirements and targets set out by the organization. Key responsibilities include: Responsible to drive development, manage and support of the Facility Management service concept including strategic partnership development, continuous improvements, alternative concepts solutions innovations and digitalization within the FM Service delivery. Responsible to drive transfer of knowledge, updates, training, best-practice sharing and feedback within the FM area including focus on Hard Services (Maintenance) on a global on a global level through established forums. Responsible as Process Manager to develop, improve and follow up of relevant Real Estate processes, service solutions, guidelines, instruction and tools (methods and systems) as well as compliance of the concept towards the organization and partners Responsible for Supplier Contract management for key service suppliers, including follow up of performance and improvements Develop relevant KPI:s for the FM service concept Support new ways of working with service delivery towards our operational divisions Collaborate with, and support, divisions and purchasing on sourcing and development projects and other project management activities   Location: The location of the position is in Gothenburg, Sweden. Who are you? To add value to this position you need the ability to demonstrate and communicate a clear vision to all levels, including top management, within the organization. You have an extensive background in different Facility Management contract and delivery models, both hard and soft services. You have a global mindset and broad experience in office planning and dimensioning, interior design, strategy, and concept development in this area of expertise. Furthermore, you know supplier market mechanisms, environmental aspects, and relevant regulations. Since we work in a global environment it is important to be comfortable in communication in English both in written and orally. You are used to leading people within global forums and enjoy building business relationships. You are well-structured and have an analytical approach and a strategic perspective in your daily work.  Application Do you recognize yourself in what is described above? Then we are hoping to hear from you! Please send in your application through our recruitment partner Jerrie as soon as possible. Curious, or any questions? Contact recrutiment consultant Frida Garding Lindstrand, [email protected], +46723330149.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Spontanansökan Malmö för uppdrag inom fastighetsbranschen

Är du intresserad av nytt uppdrag i fastighetsbranschen? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag! Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom fastighet i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är fastighetschef, fastighetsförvaltare, drifttekniker, uthyrare, projektledare med mera. Hur går det till? Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag.  Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag. Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt. Ansökan och kontaktuppgifter Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024