Fastighetsförvaltare

Sök bland 76 lediga jobb som Fastighetsförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetsförvaltare till Region Kronoberg
REGION KRONOBERG
Fastighetsförvaltare

Vi söker nu en fastighetsförvaltare med placering på centrallasarettet i Växjö. Vi är en arbetsplats som värnar om varandra och sätter arbetsglädjen i fokus. Tillsammans strävar vi efter att bli lite bättre varje dag. Om du söker en trygg anställning med goda villkor och möjlighet till kompetensutveckling, kan detta vara jobbet för dig. Dessutom erbjuder vi flextid, friskvårdsbidrag och tillgång till träningslokaler. Kom och bli en del av vårt positiva och engagerade team!  Vi på fastigheter ansvarar för förvaltning och drift av Region Kronobergs samlade fastighetsbestånd samt genomförande av projekt inom ramen för drift, underhåll och service. Fastighetsbeståndet omfattar ca 310 000 kvm och 60 000 kvm i inhyrda lokaler. Vårt övergripande mål är att tillhandahålla ändamålsenliga och driftsäkra vårdlokaler. Sammanlagt är vi cirka 65 medarbetare.  I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Rollen är bred med huvudsakligt fokus att utifrån ett helhetsperspektiv förvalta och utveckla de ingående fastigheterna. I förvaltningsområdet ingår ägda och hyrda fastigheter utanför sjukhusområdena; vårdcentraler, tandvårdskliniker, en folkhögskola, en bussdepå samt administrativa lokaler och ett mindre antal lägenheter. Under första året kommer du också arbeta med förvaltning av andra delar av fastighetsbeståndet. Fastighetsförvaltaren har en löpande dialog med hyresgäster, fastighetsägare och andra intressenter. Det ingår hantering av interna och externa avtal. Andra arbetsområden är hantering av parkerings- och försäkringsfrågor. I rollen förutsätts ett nära samarbete med regionens andra fastighetsförvaltare. Det ingår myndighetskontakter och ansvar för säkerställande av egenkontrollen för fastighetsägare. Till din hjälp finns det specialister inom olika tekniska områden samt administrativt stöd. I de större byggprojekten har fastighetsförvaltaren primärt en aktiv roll i tidiga skeden och vid överlämning. Som fastighetsförvaltare är du delaktig i arbetet med strategiska fastighetsutvecklingsplaner och lokalförsörjning på kort och lång sikt. Rapportering sker till verksamhetschefen och som förvaltare ingår man i fastigheters ledningsgrupp. I tjänsten ingår ekonomiskt budgetansvar och ansvar för det årliga planerade underhållet. Tjänsten innefattar inget personalansvar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad inom fastighetsområdet eller erfarenhet som vi värderar likvärdig. Det krävs arbetserfarenhet inom fastighetsområdet, till exempel som fastighetsförvaltare. Det är meriterande med erfarenhet av hyresfrågor och fastighetsjuridik. Rollen kräver en god ekonomisk förståelse och kännedom om lagar och bestämmelser inom området. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom servicetänkande och förmåga att lösningsfokuserat och positivt driva arbetet framåt. Rollen ställer krav på god kommunikationsförmåga gentemot bland annat hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Du har lätt för att samarbeta och anpassa dig utefter rådande situation. Arbetet kräver en god struktur där man prioriterar, organiserar och planerar sitt arbete väl. Du ska ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Du är en van IT-användare och har god kunskap om Office-paketet. Det är meriterande med erfarenhet av administrativa fastighetssystem och användning av system inom CAD/BIM.  Då arbetet innefattar resor inom tjänsten krävs B-körkort. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. ÖVRIGT Vi planerar att hålla intervjuer 23 & 25 april Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

23 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Förvaltare till fastighets- och gatukontoret i Malmö stad
Malmö kommun
Fastighetsförvaltare

Ref: 20250646 Vill du arbeta med hållbar förvaltning och utveckling av byggnader i en dynamisk stad? Fastighets- och gatukontorets enhet för förvaltning av mark och byggnader söker nu en engagerad byggnadsförvaltare/projektledare till byggnadsteamet  Arbetsuppgifter Som förvaltare och projektledare ansvarar du för att säkerställa en hållbar och ansvarsfull förvaltning och utveckling av fastighets- och gatukontorets byggnadsbestånd. Du arbetar både med drift och underhåll samt driver investeringsprojekt inom enhetens verksamhetsområde.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Säkerställa att vi uppfyller fastighetsägarens ansvar och att myndighetskrav är uppfyllda.  • Statusbesiktningar samt framtagande och uppdatering av underhållsplaner. Beställning av åtgärder, tillsyn, provning, kontroll och besiktning. I arbetsuppgifterna ingår att göra direktupphandlingar samt göra avrop från ramavtal.  • Samverkan med interna och externa aktörer för en effektiv byggnadsförvaltning.  • Projektleda investeringsprojekt genom att planera, leda, följa upp och administrera såväl enskilda projekt som enhetens sk. samlingsprojekt. I samlingsprojekten ingår även samordning av ett flertal delprojektledare.  • Fakturakontroll, uppföljning, dialog med avtalsparter och hantering av kundärenden.  • Utföra egenkontroller samt delta i verksamhetsplanering och budgetera för åtgärder, uppdatera FGK-kartan med tillkommande och avgående byggnader. Vid behov ta fram och dokumentera rutiner. Byggnaderna som teamet förvaltar varierar från kulturhistoriska byggnader till kommersiella lokaler och infrastruktur såsom citytunnelstationer och cykelgarage.  Kvalifikationer Vi söker dig med en högskoleutbildning om minst 180hp inom bygg och anläggning med inriktning mot byggnadsförvaltning eller en annan utbildning som vi anser är relevant för tjänsten. Vidare behöver du ha minst 5 års erfarenhet av arbete som byggnadsförvaltare. Du ska ha erfarenhet av underhållsplanering, projektledning, vana att arbeta administrativt med dokumentation samt goda kunskaper i bygglagstiftning och fastighetsägarens ansvar. Du är en person som är lyhörd, drivande och lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du har lätt för att se helheten och har förmåga att planera och prioritera arbete effektivt samt kommunicera tydligt med goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. I rollen är det avgörande att självständigt kunna ta ansvar för arbetsuppgifter och driva processer framåt med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Förmågan att planera, prioritera och organisera arbetet säkerställer att uppsatta mål nås inom givna tidsramar.  Eftersom tjänsten innebär samarbete med andra, är lyhördhet och anpassningsförmåga viktiga egenskaper. Att skapa goda relationer, kommunicera tydligt och hantera utmaningar på ett smidigt och konstruktivt sätt bidrar till en effektiv och positiv arbetsmiljö.  Vid beslutsfattande krävs handlingskraft och omdöme, även under press eller vid begränsad information. En förmåga att se helheten och väga in olika perspektiv är central för att säkerställa att beslut inte bara är snabba, utan också långsiktigt hållbara och i linje med verksamhetens mål.  För tjänsten krävs det att du har B-körkort, helst för manuell växlade bilar, då en del av dina arbetsuppgifter innefattar platsbesök.   Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunal förvaltning samt har goda kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU)  Om arbetsplatsen Enheten för förvaltning av mark och byggnader har i uppdrag att förvalta och utveckla mark och byggnader som ligger under fastighetsavdelningens ansvarsområde, såsom ridskoleanläggningar, byggnader på Torup och Katrinetorp, lantbruksbyggnader, bostadshus,, kiosker, industribyggnader,Citytunnelstationer, cykelgarage och offentliga toaletter. Förutom det bedriver enheten skogsförvaltning, jordbruksförvaltning, markavvattning och dikningsföretag iMalmö och på kommunens mark i övriga Skåne. Utöver det hanterar jakträtt och fiskerätt, förvaltar trädgårds- och djurkolonier samt odlingslotter, upplåter odlingslotter och ansvarar för hamnförvaltning av gästhamnen i Västra hamnen samt Malmö stads förtöjningsplatser för fritidsbåtar. Enheten är en del av Fastighetsavdelningen vid fastighets- och gatukontoret. Fastighets- och gatukontoret äger, utvecklar och förvaltar stadens mark på uppdrag av tekniska nämnden. Vi möjliggör ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse  Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

21 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
VVS-samordnare
Karlskogahem AB
Fastighetsförvaltare

Karlskogahem AB är ett helägt kommunalt bolag grundat 1946. Vårt bestånd omfattar cirka 2 600 bostadslägenheter och cirka 42 000 kvm lokaler. Lokalerna består av gruppbostäder, kontor och affärslokaler. Karlskogahems omsättning uppgick år 2024 till 257 mnkr och vi har idag ca 45 personer anställda på helårsbasis. Om tjänsten Som VVS-samordnare hos Karlskogahem får du en central roll i att säkerställa driften och utvecklingen av företagets VVS-anläggningar. Du fungerar som en viktig stödfunktion till förvaltningsorganisationen och har en varierad arbetsdag. Du både planerar och operativt driver underhålls- och utvecklingsprojekt inom VVS området men kan också projektleda andra typer av underhållsprojekt. Exempel på arbetsuppgifter: * Ansvara för tillsyn och underhåll av företagets VVS-anläggningar * Planera och följa upp budget för underhållsåtgärder inom VVS * Hantera oförutsedda händelser * Vara kontaktperson för VVS-relaterade frågor i större projekt * Projektleda budgeterade åtgärder inom VVS * Hantera energistatistik och arbeta med driftoptimering * Fungera som bollplank mot serviceavdelningen för frågor som rör värme, vatten och avlopp * Vara tillståndsansvarig för heta arbeten och ansvarig för våra sprinkleranläggningar Vem är du? Vi söker dig som har relevant utbildning inom VVS eller fastighetsteknik, alternativt gedigen arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsdrift, projektledning och energieffektivisering. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen är du: * Strukturerad och ansvarstagande * Handlingskraftig och flexibel med förmåga att hantera flera parallella uppdrag * Kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både kollegor, hyresgäster och entreprenörer * Van vid att arbeta digitalt och hantera administrativa uppgifter Krav: * B-körkort * Goda kunskaper i Office-paketet Mer information och ansökan: Du kommer tillhöra vår fastighetsavdelning som ansvarar för våra fastigheters underhåll och drift. Vi ansvarar också för ny- och ombyggnationer samt lokalerna i vårt bestånd. Du kommer ha möjligheten att bidra till hållbara och energieffektiva fastighetslösningar. Gruppen består idag av åtta engagerade medarbetare med mycket goda kunskaper inom respektive fackområde. I gruppen är vi prestigelösa och samarbetar för att hjälpa varandra att lyckas med våra uppdrag. Dina personliga egenskaper är viktiga för denna tjänst. Detta är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Arbetet är förlagt till dagtid med möjlighet till flextid. För utförligare information eller frågor, kontakta vår fastighetschef Jan Eriksson, via e-post [email protected] eller telefon 0586-657 32   Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

21 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Fastighetsförvaltare till tekniska förvaltningen
Kristianstads kommun
Fastighetsförvaltare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Här arbetar du i ett team med omväxlande arbetsuppgifter och stort eget ansvar. Du har stora möjligheter att själv styra över dina arbetsuppgifter och ansvarar för en egen del av kommunens fastighetsbestånd. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar både enskilt arbete och kontakt med kollegor, hyresgäster, fastighetsbolag, myndigheter och entreperenörer. Du har ett stort engagemang och ett genuint intresse för att utveckla fastigheterna. Hos oss strävar vi efter bred kunskap och god service till våra kunder. Nyfiken? Läs mer och välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Kommunens fastighetsbestånd består sammanlagt av cirka 530 000 m2 och ca 140 000 m2 inhyrda lokaler. Du ingår i ett team förvaltare och teknisk förvaltare. Du arbetar med verksamhetsutvecklande uppgifter som inne- och utemiljöfrågor och lokalanpassningar. En del i rollen är att upprätta hyresavtal och hyresgästskontrakt samt inhyrning av lokaler och anpassningar av lokaler till hyresgäster. Du kommer även att ha ett visst budgetansvar. I arbetet ingår även att ansvara för underhållsplaner och genomföra planerat underhåll för att bibehålla eller utveckla fastigheternas funktion och värde. I några arbetsuppgifter ingår också projektledning. Hos oss strävar vi efter en stark teamkänsla, bred kunskap och god service till våra kunder. KVALIFIKATIONER Du som söker är högskoleingenjör med inriktning bygg eller förvaltning eller har annan likvärdig utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har minst ett års erfarenhet som fastighetsförvaltare och har du mångårig erfarenhet är det en fördel. Det är meriterande om du har genomgått kurser inom hyresjuridik och ekonomi inom ramen för din utbildning alternativt enskilda kurser. Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet kan du kommunicera på svenska i tal och skrift och hanterar Office-paketet i ditt dagliga arbete och är lättlärd inom olika IT-system. Har du tidigare arbetat i CAD eller ett fastighetssystem är det meriterande. Du som söker till oss har B-körkort för manuell växellåda för att kunna ta dig runt i kommunen vid behov. Som person är du ansvarstagande, kan arbeta enskilt och kan driva projekt. Du är social och kan skapa kontakter och samarbeta med personer både externt och internt. Vill att även att du har känsla för service och är lösningsfokuserad. Ibland kan arbetsbelastningen bli lite högre vilket innebär att du behöver vara stresstålig och hålla din struktur i arbetet. ÖVRIGT Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

21 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Förvaltare

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner. Ditt uppdrag Fastighetsavdelningen ansvarar för tillsyn, skötsel, underhåll och utveckling av Fagersta och Norbergs kommuners egna fastighetsbestånd. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 180 000 kvm fastigheter som i huvudsak används i kommunens egen verksamhet, t.ex. förskola, skola, kultur- och idrottsanläggningar samt omvårdnadsverksamhet. I Norberg finns även ett mindre bostadsbestånd. Som förvaltare hos oss kommer du bland annat: - Ha ett helhetsansvar för alla fastigheter inom förvaltningsområdet; kommunala skolor och förskolor, etc. Prioritera åtgärder med utgångspunkt för hyresgästens behov och byggnadernas skick och funktion. - En betydande del av din arbetstid läggs på att samverka med våra hyresgäster för att utveckla fastigheterna. - Hålla kontinuerlig kontakt och dialog med hyresgästerna och att leda underhålls- och ombyggnadsprojekt. De hyresgäster du möter i ditt arbete speglar kommunernas spännande verksamhetsområden och du möter dagligen kommunkollegor från bland annat bildningsförvaltningen (inkl. kultur och fritid) samt socialförvaltningen. Målet med arbetet är att våra hyresgäster ska ha så bra fastigheter som möjligt inom skola, förskola, kultur och fritidsfastigheter samt omvårdnad. Du trivs med att stödja och leda arbetsgrupper och individer, där du tar ett tydligt ansvar för mål, uppdrag och uppgifter genom god kommunikation och förståelse för mänskliga drivkrafter. Du är analytisk och tar beslut på fakta samt förståelse för ekonomisk påverkan. Till ditt stöd har du fastighetsskötare och drifttekniker samt teknisk förvaltare, byggsamordnare och projektledare som du kommer att ha ett nära samarbete med på fastighetsavdelningen. Du rapporterar till förbundets fastighetschef. Dina kvalifikationer och meriter Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi, byggteknik, juridik eller annan utbildning som bedöms likvärdig för uppdraget. Eftersom rollen är bred söker vi i första hand en generalist, men djupare kunskap och erfarenhet av driftkostnadskalkyler och hyresberäkning samt hyresjuridik, privat såväl som kommersiell är meriterande. Du har minst 2 års erfarenhet som fastighetsförvaltare eller teknisk förvaltare Du har erfarenhet av upphandlingsarbete, detta ses som meriterande. För att lyckas i rollen måste du vara drivande och strukturerad. Du tar egna initiativ, kan vara med och bygga upp avdelningens rutiner och arbetssätt, du trivs med frihet under ansvar. Fastighetsavdelningen är en servicefunktion till kommunens olika verksamheter och vi vill därför att du har god samarbetsförmåga och har förmåga att förstå andras roller och förutsättningar. Vidare har du även en god stilistisk förmåga och behärskar svenska språket mycket väl både i tal och skrift. Det är även viktigt att du förstår och kan tillämpa ekonomiska principer och trivs i roller där du också kan ha fokus på kostnader och intäkter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare. Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter.

21 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Vi söker en teknisk förvaltare
Gävle Energi AB
Fastighetsförvaltare

För tredje året i rad fick Gävle Energi år 2024 utmärkelsen Excellent arbetsgivare och tillhör därmed de topp 10 % bästa arbetsgivarna i landet när det gäller jämställdhet och att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda anställningsvillkor och förmåner. Hos oss finns möjlighet att göra karriär inom en högaktuell bransch där vi tillsammans med våra kunder och partners tar fram hållbara energilösningar för framtiden. Vi har i dag ett heltäckande erbjudande inom el, fjärrvärme, fjärrkyla, fiber och energitjänster. Våra över 250 engagerade medarbetare arbetar för att fullfölja vårt uppdrag att göra Gävle till en av Sveriges bästa städer att bo och verka i. Vi gör det genom att kombinera affärsmässig tillväxt, utveckling och lönsamhet med långsiktig samhällsnytta. Gävle Energi ägs av Gävle kommun och omsätter över en miljard kronor. Nu söker vi efter en teknisk förvaltare med tidigare erfarenhet av fastigheter, är det du? Om jobbet Drivs du av att ge bra service och att bygga relationer? Har du tidigare erfarenhet av arbete med underhållsplanering? Då kan jobbet som Teknisk förvaltare vara något för dig. Du kommer tillhöra internservice och ha en kollega med samma roll men ditt fokus kommer att vara Energiproduktions anläggningar (Gävle Kraftvärme AB). Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som teknisk förvaltare planerar och initierar du förebyggande och avhjälpande fastighetsunderhåll på de anläggningar som finns inom koncernen Gävle Energi. Du medverkar vid ny-, och ombyggnation av våra anläggningar. Du kommer att underhålla fastighetssystemet som finns samt ansvara för att fastigheten uppfyller alla gällande myndighetskrav. Ansvarig för kontorsutrustning för fastigheter inom Gävle Kraftvärme AB. Du agerar som beställare. Du kommer att arbeta i befintliga verksamhetssystem med dokumentation, registrering, planering och uppföljning. Du medverkar även till att kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet håller en hög nivå med ständiga förbättringar. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en fastighetsteknisk-/teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter samt en god vana av att arbeta i system. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med underhållsplanering.  Som person är du lösningsorienterad och arbetar på ett strukturerat sätt. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar lika bra i grupp såväl som självständigt. Du trivs av att ge bra service och att bygga relationer. B-körkort är ett krav. Övriga upplysningar om tjänsten Jan Hellman, Chef Internservice, 026-17 86 29. Fackliga organisationer Sveriges Ingenjörer, SEKO, Vision och SACO. Representanter nås på tfn. 026-17 85 00 (vxl). Ansökan Ansökan ske via lediga jobb på vår hemsida, senast den 6 april 2025. Vi kan komma att tillämpa provanställning. Bakgrundskontroll tillämpas på slutkandidat.

21 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Vi söker en Fastighetsförvaltare!
NearYou Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Om företaget Vi på söker en kompetent och engagerad fastighetsförvaltare för en tidsbegränsad anställning med start snarast möjligt. Tjänsten sträcker sig fram till minst sista juni 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Växjö. Arbetstid: 3-5 dagar i veckan. Start: Snarast möjligt. Tjänstebeskrivning Som fastighetsförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning och projektledning av våra fastigheter i Växjö. Rollen innebär att hantera och driva flera projekt samtidigt, från planering till genomförande, med en projekt omfattning från 100 000 kr upp till 3 000 000 kr. Fokus ligger på större underhållsarbeten samt hyresgästanpassningar. * Planering och genomförande av fastighetsunderhåll och hyresgästanpassningar. * Projektledning av flera pågående projekt samtidigt. * Budget- och kostnadsuppföljning av fastighetsrelaterade projekt. * Samordning med entreprenörer, leverantörer och hyresgäster. * Uppföljning av fastigheternas tekniska status och energiförbrukning. * Säkerställa att fastigheterna uppfyller gällande lagar och föreskrifter. Kvalifikationer Vi ser att du har: * Minst 3 års erfarenhet som fastighetsförvaltare, projektledare inom bygg eller liknande. * Erfarenhet av att hantera och leda flera projekt parallellt. * Kunskap inom fastighetsekonomi, underhållsplanering och entreprenadjuridik. * God förmåga att samarbeta och kommunicera med olika intressenter. * Självgående, driven och serviceminded. * B-körkort är meriterande. * Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

21 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Kyrkvaktmästare
Gävle församling
Fastighetsförvaltare

Svenska kyrkan, Gävle församling, söker kyrkvaktmästare   Gävle församling är en av Svenska kyrkans största församlingar. Hos oss arbetar drygt hundra medarbetare och våra åtta kyrkvaktmästare behöver nu en ny kollega. Som kyrkvaktmästare har du en nyckelroll i vår verksamhet som drivs i åtta kyrkor och kapell samt församlingslokaler runtom i Gävle. Vi söker dig som är en idérik problemlösare med eget driv. Du är praktiskt lagd, tar egna initiativ och ser det som självklart att göra det allra bästa för besökare och församling. Vi tror att du har en bakgrund från någon form av serviceyrke, exempelvis butik, reception, restaurang, hotell eller liknande. Din vardag i Gävle församling är varierad och innehåller många olika typer av arbetsuppgifter. Du ställer i ordning våra kyrkor inför gudstjänster, vigslar, dop, begravningar, konserter och andra aktiviteter. Du sköter inköp av blommor och förbrukningsartiklar, tar hand om kyrkans silver, textilier och möbler samt ansvarar för en lättare fastighetsskötsel inomhus. Du är helt enkelt en person med öga för miljöer och en god känsla för service gentemot besökare. Tillsammans med präster, musiker och diakoner är du med och lägger grunden till att våra besökare får en bra upplevelse. Då vi möter människor i livets alla skeden – både glädje och sorg - är din flexibilitet och lyhördhet viktiga egenskaper. Du jobbar i ett arbetslag där alla samarbetar vilket förutsätter att du har en god kommunikationsförmåga. Vid tillsättningen av tjänsten som kyrkvaktmästare lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.   Om tjänsten Tjänsten som kyrkvaktmästare är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas. Våra kyrkvaktmästare schemaläggs enligt ett rullande schema där kvälls- och helgtjänstgöring ingår. Du talar och skriver svenska flytande samt har administrativ vana att jobba med grundläggande IT-kunskaper. Tjänsten innefattar även en del tunga lyft därav behövs en god fysik. Du kommer att ha en placering i Kyrkvaktmästarenheten i Gävle Församling, och du kommer att utgå mestadels från Mariakyrkan, Strömsbro Kyrka och Böna Kapell. Men arbete förekommer i alla våra kyrkor i hela församlingen. För tjänstens krävs B-körkort För att jobba hos oss behöver du också ha ett intresse för Svenska kyrkans uppdrag och verksamhet. I våra verksamheter förekommer både barn och ungdomar, som har en särställning i Svenska kyrkan. Slutkandidat behöver därför uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Intervjuer för tjänsten sker löpande.   Upplysningar lämnas av Johan Liljemark, Enhetschef vaktmästeri och fastighet, 026-17 04 07, [email protected]   Facklig kontakt Patrik Sköldberg, Kommunal, 010-442 88 29, [email protected]   Så ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-04-14   Svenska kyrkan, Gävle församling, finns och verkar i Gävle. Den gemensamma visionen för är att möta människor, att vara djärvt diakonala och att dela tro tillsammans. Vi är många – anställda, förtroendevalda, ideella, alla medlemmar – som arbetar för att Gävle ska bli ett ännu bättre samhälle att leva i. Gävle församling består bland annat av församlingsenheter, kyrkogårdsenheten, förskole-enheten, och den gemensamma administrationen. Vi finns även på sjukhuset, högskolan, häktet och anstalten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 mars 2025
Sista ansökan:
14 april 2025
Teknisk förvaltare
Västerås kommun
Fastighetsförvaltare

Teknik- och fastighetsförvaltningen har det samlade ägaransvaret för stadens fastigheter. Fastigheterna är eget ägda eller inhyrda lokaler och bostäder. Inom Fastighetsenheten finns specialister inom bland annat förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet. Du kommer att jobba inom avdelningen Pedagogiska lokaler. Avdelningen ansvarar för förvaltningen av stadens förskolor, skolor och gymnasieskolor. Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete inom teknisk fastighetsförvaltning? Som teknisk förvaltare blir du en viktig del av vårt team och bidrar till en hållbar och effektiv förvaltning av stadens fastigheter.  Dina arbetsuppgifter Du arbetar på uppdrag av våra fastighetsförvaltare och ger dem specialiststöd i de tekniska frågorna som uppstår kring fastigheterna. Du ingår i ett team med två andra tekniska förvaltare och ni tillsammans stöttar fem fastighetsförvaltare. Din arbetsplats och utgångspunkt är på stadshuset men du rör dig mycket ute i de olika fastigheterna under arbetsdagarna.Dina huvudsakliga ansvarsområden är:·         Driftoptimering och underhållsplanering·         Att bidra med expertis i tekniska frågor kring VVS och styr- och reglerteknik·         Att samarbeta med stadens externa driftleverantörer för att optimera driften av stadens fastigheter·         Att planera och genomföra underhållsåtgärder och underhållsprojekt·         Att delta i verksamhetsplanering, ombyggnationer och hyresgästanpassningar·         Att ansvara för åtgärder kring myndighetsbesiktningar   Din kompetens Du har antingen utbildning inom relevant område som till exempel inom fastighetsdrift eller så har du flerårig erfarenhet av området. Du har kunskap om fastighetstekniska installationer och driftoptimeringssystem.  Det är en fördel om du har arbetat som drifttekniker, teknisk förvaltare eller driftingenjör tidigare och att du har kunskaper om ett fastighetssystem som till exempel Faciliate. För att säkerställa en god och säker kommunikationen ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. Du innehar B-körkort för manuellt växlad bil. Vi erbjuder  Hos oss får du en dynamisk arbetsdag där du rör dig mellan stadens fastigheter och säkerställer deras långsiktiga funktion. Du arbetar inom ditt expertområde men har alltid kompetenta kollegor att bolla med. Läs gärna mer om Teknik- och fastighetsförvaltningen på www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)   Övrig information Rekryterande chef är inte tillgänglig för frågor under annonseringsperioden så frågor hänvisas till ansvarig rekryterare. Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Alingsåshem söker fastighetsförvaltare lokaler
Experis AB
Fastighetsförvaltare

Är du intresserad av en roll där du får möjlighet att göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor och leverera service av högsta klass? Vi söker nu en erfaren och kundorienterad fastighetsförvaltare till affärsområde lokaler. Om oss Inom Alingsåshem är vi ca 75 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler, kulturella byggnader, samt 3 400 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar. Arbetsbeskrivning I rollen som fastighetsförvaltare lokaler har du en central roll i vår organisation där du får möjlighet att ta ett helhetsansvar inom ditt område där du har ekonomiskt ansvar för ett antal fastigheter, alltid med hyresgästen i fokus. Det innebär att du planerar och genomför övergripande tillsyns- och underhållsbesiktningar samt upprättar och reviderar underhållsplaner. Du analyserar underhållsbehov, driver löpande underhåll samt säkerställer att myndighetsbesiktningar och lagstadgade kontroller utförs så att fastigheterna utvecklas enligt tekniska och ekonomiska mål. I ditt ansvar ligger både intäkts- och kostnadsbudget och du rapporterar till affärsområdeschef lokaler. Du kommer att ha mycket kontakt och ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Som fastighetsförvaltare ingår du i avdelningen affärsområde lokaler där du tillsammans med dina kollegor, fastighetstekniker och fastighetsförvaltare, arbetar för att uppnå verksamhetens mål i nära samarbete med affärsområdeschef lokaler. Våra fastigheter omfattar en stor bredd gällande såväl byggnadsår som byggnadsteknik. Vi äger och förvaltar allt ifrån Alingsås museum, vård- och omsorgsboenden till förskolor och skolor samt Nolhaga parkbad och Alingsås räddningsstation, vilket också innebär en bredd i förvaltaruppdraget. Vem söker vi? Vi söker dig med stort engagemang för såväl kunden som fastigheter och dess utveckling. Du är utbildad fastighetsförvaltare eller har minst fem års arbetslivserfarenhet från en motsvarande roll som ersätter formell utbildning. Du har även kännedom inom Lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi ser att du har goda kunskapar inom fastighetsekonomi, budgetansvar, fastighets- och hyresjuridik samt erfarenhet av att arbeta digitalt i olika system. Då du dagligen kommunicerar med våra hyresgäster är mycket god kunskap i svenska i tal och skrift ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då du själv planerar och styr din dag är du självgående, strukturerad och har förmåga att lösa problem och fatta beslut. Du är en trygg person med personlig mognad, positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och strävar alltid efter en öppen och förtroendefull relation med våra hyresgäster där proaktivitet och återkoppling är en viktig del. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Vi erbjuder dig goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och resultat. Vi erbjuder flera förmåner för att bidra till ett hållbart arbetsliv, och för att våra medarbetare ska kunna ha balans mellan arbete och fritid. Vi arbetar till exempel med hälsofrämjande åtgärder och erbjuder såväl träning på arbetstid som friskvårdsbidrag. Vi tycker också att det ska vara enkelt att kombinera arbete och föräldraskap till exempel genom flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans. Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl, [email protected]. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid, beredskap ingår i tjänsten. Provanställning kan komma att tillämpas. Då vi bedriver verksamhet inom förskola/skola är giltigt utdrag ur polisens brottsregister en förutsättning för anställning. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 20 april.

20 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025