Fastighetsförvaltare

Sök bland 63 lediga jobb som Fastighetsförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetsskötare / Fastighetsförvaltande Sundsvall och Sollefteå

Vi söker en Fastighetsskötare / Fastighetsförvaltande till Myndighet inom det svenska kraftsystemet i Sundsvall och Sollefteå. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget För att passa för uppdraget innebär det att konsulten ska ha allmän kunskap om fastighetsteknik såsom ventilation, kyla och styranläggningar och även grundläggande kunskap i fastighetsskötsel. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa Arbetsuppgifter I rollen som fastighetsskötare förväntas du att: - Hanterar felanmälningar och planerat underhåll - Hanterar beställningar och kontakter med verksamheten - Har löpande kontakt med fastighetsägare - Ansvarar för ordning och reda på kontoren. Detta kan inkludera att när tillfälle ges plocka in eller ur diskmaskiner, ställa in och/eller fylla på material i skåp, tömma papperskorgar och liknande. - Är behjälplig med post och gods hantering, detta kan även inkludera att hämta paket från utlämningsställe. - Har kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler. - Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning - Hanterar inventeringar, beställningar och vid behov påfyllning av diverse material och utrustning. - Utför skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrums-ronderingar. - Utför mindre flyttar av möbler, material och utrustning. - Utför mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster. - Ansvarar för att följa upp och säkerställa leverans av FM-tjänster och rapportera avvikelser till ansvarig på Svenska Kraftnät. - Utför kontroller, dokumentera och återrapportera arbete. - Vid behov delta vid upphandlingar. - Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer. - Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter. Placering Svenska kraftnäts lokaler i Sundsvall och Sollefteå. Sökande förväntas kunna resa mellan Sundsvall och Sollefteå för att arbeta viss tid på bägge platser. Krav (OBS, obligatoriska) - Konsulten ska ha relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. - Minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel - Minst 2 års av administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan - Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare. - Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar - B Körkort - Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom Fastighetsskötsel - Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av myndighet. Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid en eventuell intervju: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - God problemlösningsförmåga och tycker om att ta tag i praktiska operativa ärenden - Starkt engagerad som innebär att ta initiativ och driva arbetet. - Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation - Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende - Arbetar självständigt och målinriktat - Förmåga att implementera lösningar och skapa accept och förståelse i verksamheten. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Biträdande fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning Akademiska Hus söker Biträdande fastighetsförvaltare Akademisk Hus söker en passionerad person som är beredd att ta sig an en mångsidig roll som Biträdande fastighetsförvaltare hos oss i Göteborg. Tjänsten är placerad i Göteborg och du kommer hantera ett brett geografiskt område och upprätthålla starka kundrelationer. Vi söker dig som är självgående, engagerad och har en relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsbranschen. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära erfarna fastighetsförvaltare och tillsammans driva utvecklingen av våra campusområden framåt. Rollen som Biträdande fastighetsförvaltare innebär att du kommer att vara ett stöd till fastighetsenheten och fastighetsförvaltare i synnerhet i en mängd olika uppgifter, inklusive kommersiell förvaltning och hantering av ett litet antal bostäder. Din roll kommer att omfatta att delta i hyresförhandlingar, ta fram avtal och dokument samt diverse administrativa uppgifter. Du kommer att vara en viktig länk mellan olika lärosäten och stötta kollegorna inom Fastighetsenheten med allt från juridiska frågor till ekonomisk planering. En betydande del av tjänsten innebär resande och närvaro vid olika anläggningar för att säkerställa att våra fastigheter fungerar optimalt. Som Biträdande fastighetsförvaltare hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och mångsidig miljö där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Tillsammans med engagerade kollegor får du vara med och forma framtiden för högre utbildning och forskning. Låter tjänsten intressant så är du varmt välkommen att ladda upp CV och svara på våra frågor redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, som är den 27 mars 2024. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Simona Möller via mail [email protected]. Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Du kommer att stödja Fastighetsenheten i en mängd olika uppgifter, inklusive kommersiell förvaltning och hantering av ett litet antal bostäder Din roll kommer att omfatta att delta i hyresförhandlingar, ta fram avtal och dokument, samt ansvara för den administrativa hanteringen kring hyresavtal Du kommer att vara en viktig länk mellan olika lärosäten och stötta förvaltaren med allt från juridiska frågor till ekonomisk planering En betydande del av tjänsten innebär resande och närvaro vid olika anläggningar för att säkerställa att våra fastigheter fungerar optimalt.   Kvalifikationer Relevant akademisk examen inom fastighet, ekonomi eller erfarenhet av fastighetsförvaltning eller relaterat arbete Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Körkort B Meriterande Erfarenhet av kundkontakt För att trivas i rollen behöver du ha en stark kommunikationsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla kundrelationer. Du har förmåga att hantera olika administrativa uppgifter och vara självgående i ditt arbete. I rollen behövs flexibilitet och beredskap att resa samt delta i möten av olika slag. Om företaget Akademiska Hus AB

29 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Fastighetsförvaltare till Telge Bostäder

Vågar du välja att växa med en hel stad? Brinner du för att ge god service och få nöjda hyresgäster? Är du en erfaren och kunnig fastighetsförvaltare? Vill du ta ett helhetsansvar och förvalta och utveckla trivsamma hem åt våra hyresgäster? Är du driven och har lätt för att knyta kontakter? Då kan det vara just dig vi söker som vår nya förvaltare i södra distriktet på Telge Bostäder. Vågar vi välja varandra? Så här säger Mai Ållebrand, rekryterande chef om rollen: Vi utvecklar och förvaltar bra och trivsamma hem åt våra hyresgäster. Som förvaltare hos oss jobbar du brett med att utveckla och optimera fastigheterna ur ett lönsamhets- och livslängdsperspektiv. Du ansvarar för fastigheternas driftnetto och gör löpande analyser av förbättringsområden, identifierar behov av insatser i fastigheterna på både kort och lång sikt. Du driver projekt med varierad komplexitet, lokala förutsättningar samt krav på leveranstid och budget, därför är det viktigt att du som person även är flexibel, lösningsorienterad och affärsmässig. En viktig del i rollen är att alltid sträva mot att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med våra hyresgäster. Arbetsuppgifter och ansvar Som fastighetsförvaltare kommer du att ta fram underlag för åtgärdsbehov i fastigheterna inför budget- och affärsplanearbete och medverka vid upprättandet av budget samt vid kvartalsavstämningar. Du har huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning, ekonomiskt ansvar, inklusive budget- och prognosarbete för fastigheternas driftnetto. Du ansvarar också för energibesparingsprojekt i distriktet, liksom för att planera och genomföra mindre underhållsprojekt och uppdatera åtgärderna i vårt fastighetssystem. Du upprättar och följer upp drift- och underhållsplaner, uppföljning av driftavtal och ansvarar för att distriktet uppfyller samtliga myndighetskrav. Du ansvarar också för kundnöjdhet avseende underhåll, inomhusklimat och utemiljöskötsel. I den här rollen har du många kontakter med såväl hyresgäster som entreprenörer. I din roll som förvaltare vill vi att du tar ett helhetsansvar för fastigheterna i ditt distrikt samt arbetar aktivt med kundnöjdheten och proaktivt med förbättringsarbete. Till din hjälp har du kunniga kollegor i form av en biträdande förvaltare samt en besiktningstekniker och fastighetsvärdar som du också arbetsleder. Din arbetsplats kommer att vara på distriktskontoret i Hovsjö. Rapportering sker till distriktschefen.   Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet. Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! Som fastighetsförvaltare vill vi att du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, högskole- eller KY utbildning, samt några års erfarenhet som förvaltare där du drivit ett omfattande fastighetsbestånd med budget- och resultatansvar. Du behöver också ha goda kunskaper inom fastighetsekonomi, hyreslag och hyresavtal. För att trivas behöver du vara en positiv person med driv och engagemang som givetvis tar ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är en tydlig och prestigelös person som hjälper andra vid behov och du delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Vi ser att du har hög social kompetens och vill hitta nya värden för kunden och teamet. Dessutom gillar du att bygga relationer. Det är viktigt att du ser helheten och är affärsmässig i dina beslut. Du behöver ha god planeringsförmåga och arbeta mot ständiga förbättringar. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen där du även fått ledarerfarenhet och erfarenhet av att driva projekt. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och engelska i tal och skrift, kunskaper i Officepaketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten. B-körkort är ett krav. Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet och/eller kunskaper av någon eller några av följande är det ett plus: Fastighetstekniska system och energibesparingsprojekt, förvaltning av hyresrätter, Vitec fastighetssystem, LOU (Lagen om offentlig upphandling), erfarenhet av arbetsledning och projektledning, erfarenheter av att arbeta mot serviceindex (NKI), erfarenhet av XLPM som projektverktyg och har starkt intresse eller erfarenhet av hållbarhetsarbete. Du får gärna vara flerspråkig. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester kommer att genomföras i rekryteringsprocessen och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi påbörjar intervjuer löpande under ansökningstiden så skicka din ansökan så snart som möjligt och allra senast 29 mars 2024, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tillämpar provanställning. Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Mai Ållebrand du ska kontakta på 08-550 220 00. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Nickolina Kostic för SACO, du når båda på 08 -550 220 00. Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

28 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Teknisk förvaltare till Familjebostäder i Göteborg

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 20 000 bostäder. Vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service. Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens hem - tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna. Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker en teknisk förvaltare till distrikt Majorna Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du både med löpande och planerat underhåll utifrån våra hyresgästers och fastigheters behov. Det löpande underhållet innebär att du hanterar och genomför åtgärder och uppföljning av uppkomna försäkringsskador i förvaltningen. Du projektleder mindre projekt inom det felavhjälpande underhållet samt ansvarar för skadehantering och åtgärder inom olika typer av lagkrav. Inom det planerade underhållet ansvarar du för projekt som genomförs av distriktet. Projekten kan vara av mycket varierande art. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt inom projektledarskapet. Du ansvarar för att budgetera, planera, upphandla, samordna och byggleda, samt att följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer. Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete på distriktet. Du rapporterar till distriktschefen. Naturligtvis samarbetar du även med områdeschef och distriktets övriga kollegor samt andra medarbetare på bolaget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot bygg/fastighet eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat något eller några år med fastigheter och förvaltning samt har erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har även kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, fastighetsteknik samt ekonomi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Du har ett eget driv, är resultatorienterad och också prestigelös och bra på att samarbeta. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Distrikt Majorna har ca 7 300 lägenheter fördelat på fyra områden. Tjänsten innebär att man är placerad och arbetar i ett av områdena i nära samarbete med områdets personal (bovärdar och miljövärdar) och områdeschef. Distriktet har fyra tekniska förvaltare som stöttar och hjälper varandra. Ca 75 personer arbetar på distriktet plus säsongsanställda. I din roll kommer du att utgå från vårt kontor på Paternostergatan i Majorna tillsammans med ytterligare en förvaltare, men det finns även möjlighet att använda kontoret vid Mariaplan för möten och flexibla arbetsplatser. Vi har förmånen att ha merparten av våra fastigheter inom en radie på några kilometer. Det gör det lätt att ta sig runt, tills fots, med elcykel eller elbil. Våra fastigheter i området sträcker sig mellan Karl Johanskyrkan i väst upp till Masthugget i öst. Flertalet av vara fastigheter är landshövdingehus med sina tre våningar varav understa är i sten och de två övre i trä. Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av personlighetstest. Vi kvalitetssäkrar rekryteringsprocessen och genomför en bakgrundskontroll på slutkandidat. Vi kan också komma att kontakta dig som kandidat efter avslutad rekryteringsprocess i syfte att utvärdera kandidatupplevelsen. Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag flera år i rad! Hos oss är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vår värdegrund är PEPS och det innebär att vi på jobbet är positiva, engagerade, pålitliga och samspelta. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta. Hos oss bor var fjärde göteborgare. Våra fastigheter med över 75 000 lägenheter är värda omkring 125 miljarder kronor och vi investerar årligen flera miljarder på göteborgsmarknaden. Vi är drygt 1200 medarbetare som varje dag jobbar för att göra Göteborg bättre. Med fokus på att aktivt bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad innebär det att du genom ditt jobb hos oss gör skillnad varje dag och därmed bidrar du till något som är viktigt på riktigt. Välkommen med din ansökan!

28 februari 2024
Sista ansökan:
13 mars 2024
Fastighetstekniker till 3 hotell i Malmö

Hotel Garden är beläget i centrala Malmö och är ett av tretton ProfilHotels i Sverige och Danmark. ProfilHotels i sin tur ingår i Ligula Hospitality Group AB, som är ett moderbolag i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. Beskrivning Vi söker just nu en fastighetsskötare/vaktmästare med lång erfarenhet av kommersiella fastigheter, som ska arbeta med en hög servicenivå, självständighet och det där lilla extra. Tjänsten är på 100%, inklusive eventuell jourtid på kvällar och helger. Tiden är fördelad mellan tre hotell. Ett nära samarbete med övriga avdelningar är receptet till framgång. Arbetsuppgifter Du kommer självständigt, och i samråd med ledningsgruppen på hotellen ansvara för driften och den tekniska förvaltningen av verksamheten. Det innebär all tekniskt och praktisk fastighetsskötsel, så som mindre snickeri, lagning av diverse utrustning, trädgårdsskötsel samt brandcentral(brandlarm) och hotellens SBA & Miljöarbete. Även möblering konferenslokaler mm kan förekomma. Då hotellet bedriver sin verksamhet 24 timmar per dygn och 365 dagar per år krävs stor flexibilitet från dig runt schemaläggningen. Två av fastigheterna byggdes på 70-talet vilket kräver daglig omsorg. En är lite nyare och har mycket teknik. Du kommer att vara kontaktperson till våra entreprenörer och med tiden SOS(vid brandlarm). Kvalifikationer Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete. Är van vid ny som gammal teknik. Har datorvana och är van vid Office-paketet. Stresstålig, service-minded och alert. Vi ser gärna att du har erfarenhet av vaktmästeri på hotell. Samt att du kan arbeta på dagtid, kvällar och helger. De veckor du har jour kan du komma att bli inkallad med kort varsel på dygnets alla timmar. Goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort är ett krav. Villkor God svenska i tal och skrift är ett krav. God kunskap i engelskt tal är ett krav. B-körkort är ett krav.     Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK. Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

23 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Fastighetsansvarig Åkerbo församling

Vi söker Fastighetsansvarig Nu söker vi dig som med stort engagemang vill driva arbetet med att förvalta vårt fastighetsbestånd. Med tio kyrkor och tre församlingsgårdar finns både stora kulturhistoriska värden och ett stort antal tillhörande byggnader att värna. Åkerbo församling finns utanför Linköping och församlingen rymmer både landsbygd och expanderande tätorter som Ekängen, Linghem och Tallboda. Ansvar och arbetsuppgifter Arbetet är mycket varierande. Du arbetsleder en mindre grupp med klockare, fastighetsskötare och inre vaktmästare. Gruppen samarbetar tätt med vår kyrkogårdsgrupp bestående av kyrkogårdschef, arbetsledare och kyrkvaktmästare/kyrkogårdsarbetare. Du ansvarar för att långsiktigt och kostnadseffektivitet säkerställa underhållet av våra kyrkor och övriga fastigheter, med syfte att skapa en hållbar och trivsam värdig inre miljö kring dessa. Rollen ingår i församlingens ledningsgrupp. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram och löpande uppdatera Vård och Utvecklingsplaner för våra fastigheter. Du ansvarar för att ta fram budget för ansvarsområdet, samt att säkerställa att beslutad budget efterlevs. Arbetet inkluderar även delaktighet i processen med försäljning av vissa fastigheter där så är möjligt och de ej behövs i vår verksamhet. Att genomföra upphandlingar, sköta myndighetskontakter, hantera tillstånds- och bidragsansökningar är regelbundet återkommande uppgifter. Du styr verksamheten i linje med uppsatta mål och aktuell verksamhetsplan, samt leder projekt kopplat till ansvarsområdet. Och självklart leder och fördelar du arbetet inom avdelningen med fullt personalansvar. Vem söker vi? Vi söker dig med flerårig erfarenhet av att med begränsade resurser arbeta med förvaltandet av byggnadsminnesmärkta och kulturhistoriskt värdefulla fastigheter. Kanske jobbar du redan idag med fastighetsfrågor i annan församling i Svenska kyrkan, men är sugen på en ny utmaning i en omväxlande miljö? Oavsett vilket så kommer mycket fokus att läggas på dina personliga egenskaper, där handlingskraft, lyhördhet, samarbetsförmåga och bevisat goda ledaregenskaper har stort värde. Att som ledare se varje individuell medarbetare i kombination med det ansvar du och gruppen har att leverera emot, i samarbete med övriga funktioner i församlingen – det lägger grunden till ett lyckat resultat. Som person är du trygg i dig själv och står stadigt i möten med alla slags människor och situationer. Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav. Så också körkort för personbil, då arbete sker på flera platser i församlingen. Dessa resor görs primärt med någon av våra församlingsbilar. Hos oss får du · förmånen att arbeta med flera mycket intressanta kyrkobyggnader. · stort eget ansvar med stor påverkan på församlingens framtida utveckling. · schyssta anställningsvillkor med ett bra kollektivavtal som grund. · ett fyrtiotal härliga kollegor i olika roller på olika ställen i församlingen. · friskvårdsbidrag och möjlighet till en timmes friskvård per vecka på arbetstid. · kontinuerlig fortbildning – både i form av utbildning och erfarenhetsutbyten. Om tjänsten Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund. Ansökan och frågor Din ansökan vill vi ha senast 17 mars till [email protected] eller till Åkerbo församling Medvindsvägen 33A 582 72 Linköping Vi ser fram emot just din ansökan! Märk den gärna med Fastighetsansvarig. Obs, vi intervjuar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten och/eller arbetet i församlingen är du välkommen att kontakta: Ulf Hjertman, Kyrkoherde, 013-2236665, [email protected] Per Johansson, Kyrkogårdschef, 013-217997, [email protected] Stefan Rylander, HR-chef, 0720-702596, [email protected] Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

23 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Teknisk förvaltare

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Natur- och klimatavdelningen har ett brett uppdrag som innefattar en rad olika verksamheter såsom energi- och klimatrådgivning, fastighetsförvaltning, natur- och vattenvård, avfallshantering och miljöstrategiskt arbete. Avdelningen har cirka 20 medarbetare och är en del av miljö- och bygglovsförvaltningen. Nu söker vi en teknisk förvaltare till natur- och klimatavdelningens byggnadsförvaltning. Gruppen består idag av tre personer. Vi förvaltar drygt 80 byggnader inom Huddinges naturreservat, fördelat på hyresobjekt och arrenden, t.ex. fritidshus, arrendegårdar, torp, ridanläggningar och föreningslokaler. Vissa byggnader är kulturhistoriskt intressanta. - Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med underhåll av förvaltningens byggnader och anläggningar. I arbetsuppgifterna ingår att planera, samordna och agera byggprojektledare för underhållsprojekt med tillkommande administrativa arbetsuppgifter. Du genomför upphandlingar enligt LOU. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med arbetsuppgifterna och har ett nära samarbete med leverantörer, hyresgäster och kollegor. Vi arbetar med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. Vårt underhållsarbete görs ofta i samarbete med antikvarisk kompetens. Du kommer arbeta i vårt fastighetssystem och hålla teknisk information, underhållsplaner och övriga handlingar uppdaterade. Du kommer också att bidra i arbetet med årsarbetsplan, verksamhets- och budgetuppföljning. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning alternativt YH-utbildning med inriktning mot bygg/fastighet eller att du har förvärvat liknande kunskaper genom praktisk erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från en liknande roll och har kunskaper inom byggnadsteknik, projektledning, upphandling och ekonomi. Som person har du god administrativ förmåga och digital kompetens. Du behöver ha lätt för att skapa goda relationer och kunna förmedla information tydligt och enkelt på svenska, både skriftligt och muntligt. Du är professionell och serviceinriktad och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har en god förmåga att planera ditt arbete på ett realistiskt sätt utifrån projektens mål, budget och tidsramar. Du är proaktiv och ser även till att arbetet blir slutfört på ett effektivt sätt. I gruppen delar vi med av oss av idéer och hjälps vi alla åt på det sätt som behövs för att gruppen ska prestera. Erfarenheter av arrendefrågor och avtal, LOU, myndighetskrav, fastighetssystem, arbetsledning, systematiskt brandskyddsarbete och kulturhistoriskt intressanta byggnader är meriterande. Tjänsten kräver körkort B. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

22 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Miva söker fastighetsansvarig

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt? Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Vatten är världens viktigaste livsmedel och vi har ett ansvarsfullt uppdrag för att det ska gå en ren och frisk framtid till mötes i många miljoner år till. Därför behöver vårt arbete hela tiden utvecklas i takt med nya förutsättningar och utmaningar. Just nu behöver vi utöka vår kunniga och engagerade personalstyrka med en fastighetsansvarig till vår avdelning Styrning och samordning. Avdelningen har ansvar för bolagsövergripande frågor och sätter upp riktlinjer samt stöttar och samordnar verksamheten i vardagen. Vi söker dig som vill jobba i en samhällskritisk verksamhet där du gör skillnad på riktigt. Är du den vi söker? Dina arbetsuppgifter I rollen som fastighetsansvarig ansvarar du för drift och underhåll av ett varierat fastighetsbestånd av både nya och gamla fastigheter. Beståndet består totalt av cirka 250 stycken byggnader i form av bland annat kontorslokaler, vattenverk, avloppsreningsverk, pumpstationer och lagerlokaler. Som fastighetsansvarig har du ett nära samarbete med många andra delar av organisationen, bland annat i frågor som rör brandskydd, skalskydd och larm samt pågående byggprojekt. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att: - ansvara för energikartläggningar och att planer tas fram för att ständigt minska vår energiförbrukning - säkerställa att myndighetskrav inom området efterlevs - ansvara för Mivas hyresavtal och andra avtal kopplat till våra fastigheter, exempelvis el/fjärrvärme/fiber, snöröjning och gräsklippning - hantera fastighetsfrågor i byggprojekt - hantera avtal där Miva är fastighetsägare, exempelvis ledningsrätter och servitut - ansvara för delar av vårt systematiska arbete med brandskydd, säkerhet, trycksatta anordningar och heta arbeten - resultat- och budgetansvar för drift samt förebyggande och felavhjälpande underhåll. - upprätta drift- och underhållsplan - du förväntas vara delaktig i att utveckla och förbättra processbeskrivningar, metoder och rutiner inom ditt ansvarsområde. Vem söker vi? För rollen krävs flerårig erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdiga kunskaper förvärvade genom erfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med drift- och underhållsplaner och har i tidigare roller haft ett ekonomiskt ansvar. Då vi har många avtal kopplade till våra fastigheter har du även erfarenhet av avtalsfrågor och upphandlingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansvarstagande och ”ett driv” är A och O för denna tjänst, liksom struktur och samarbetsförmåga. Du är också noggrann och serviceinriktad, och för dig är det självklart att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö. Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska. Du har även datorvana och goda IT-kunskaper. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i auto-cad eller liknande verktyg för framtagande av enklare ritningar. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi är Miva, Miva är vi Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.  Utifrån våra årliga medarbetarundersökningar kan vi stolt konstatera att personalen mår bra och trivs hos oss. Möjligheten till balans mellan arbete och fritid är stor. Det gör också att viljan att rekommendera oss som arbetsgivare är hög. Våra kunder trivs också med oss. År efter år får vi höga betyg i våra kundundersökningar. Det är inget vi tar för givet, men vi är övertygade om att våra engagerade medarbetare spelar en stor roll för att allas vardag ska fungera. Varje dag, året runt. Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 17 mars 2024 men avvakta inte till dess att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande under ansökningstiden. Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser. Om Miva Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

22 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Ledbyggare på Isaberg

Vi söker en ledbyggare som brinner för MTB och vill utveckla Sveriges bästa Bikepark på Isaberg tillsammans med oss. I ett team om 5 kommer du att bygga nytt och underhålla befintliga leder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledbyggnation och cykling. Skicka in din ansökan med personligt brev & CV via länk på vår hemsida Isaberg.com/Om Isaberg/ Jobba hos oss

22 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Förvaltare

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Lejonet på Lilla Torg? Jägersro Center? Eller Varvsstadens nyproduktion? Du finner även fem nyförvärvade kommersiella fastigheter i Malmö och Helsingborg! Vi fortsätter att bygga och förvärva och söker nu en förvaltare att ta hand om och utveckla våra kommersiella fastigheter i syd! Om rollen. Vi vågar påstå att vi är ganska långt ifrån traditionell förvaltning. Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, våra hyresgäster och våra projekt. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. I rollen som kommersiell förvaltare har du både ett ekonomiskt såväl som tekniskt ansvar över dina fastigheter samt ett ansvar för hyresgästrelationen från tecknande av hyresavtal till avflyttning. Du tillhör en arbetsgrupp med stark laganda som består av förvaltningsassistenter, uthyrare, projektledare, fastighetsskötare och drifttekniker bland annat. Hos oss får du verka i en organisation med bred intern kompetens och snabba beslutsvägar! Om dig. Vi söker dig, en nyfiken och erfaren fastighetsförvaltare, som kan det här med kommersiella fastigheter. Som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om relationsbyggande. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet. Ansökan. Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö men tjänsten innefattar resor inom hela region syd. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! LI-MK1

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024