Fastighetsförvaltare
Sök bland 68 lediga jobb som Fastighetsförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en driven och serviceinriktad person med erfarenhet av fastighetsförvaltning? Vill du vara med och utveckla hållbar förvaltning? Vi påHSB Östergötland söker nu en engagerad och proaktiv fastighetsförvaltare. Som fastighetsförvaltare har du en helhetsbild av kundernas förvaltningsfrågor, både tekniskt och ekonomiskt. Du samarbetar nära bostadsrättsföreningarnas styrelser och hjälper dem att utveckla och förvalta fastigheterna på ett långsiktigt och hållbart sätt. Duplanerar och fördelar din arbetstid utifrån varierade mötesformerbåde på dag- och kvällstid. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för den tekniska och ekonomiska förvaltningen av kundernas fastigheter Samarbeta med styrelserna för att utveckla och implementera hållbara förvaltningsstrategier Delta i och leda möten med bostadsrättsföreningarnas styrelser och medlemmar Säkerställa att fastigheterna uppfyller gällande lagar och regler Hantera och följa upp kundärenden och förfrågningar HSB är i en spännande utvecklingsresa och du får vara med och utveckla förvaltarrollen och HSB som leverantör. Tjänstens förvaltningsområde är Motala och Mjölby, vilket innebär att du främst kommer att arbeta och möta kunder på dessa två orter. Dina kvalifikationer Genom avtal med bostadsrättsföreningar utför vi förvaltning för kundernas räkning. Det gör att vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsförvaltning,trivs med att arbeta nära kund och föreningens medlemmar, är serviceinriktad och gillar att lösa problem. Du inger förtroende i dialogen, har lätt att sätta dig in i och förstå kundens behov. Tycker du dessutom om när varje dag är den andra olik har du goda förutsättningar att trivas i rollen hos oss. Du är trygg i ditt självledarskap och har ett driv och en uthållighet i utvecklingsfrågor. Som person är du strukturerad och administrativt lagd, har god IT-/systemvana och är även skicklig på att kommunicera i både tal och skrift. I grunden har du relevant utbildning inom fastighetsförvaltning eller tex utbildning inom byggteknik och installation. Erfarenhet från projektledning eller försäljning ser vi som meriterande. Annan värdefull kunskap för tjänsten är fastighetsekonomi, bostads- och entreprenadjuridik. Likaså erfarenhet av styrelsearbete är meriterande. B körkort och egen bil krävs i tjänsten. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av HSB Östergötlands spännande framtid! Sista ansökningsdag är den 13oktober. Frågor om tjänstenbesvaras av Simon Ahlström: 010 442 40 44 Frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-chef Lina Landström: 010 442 40 07 Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning i ett värderingsstyrt företag, som fokuserar på våra värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Tillträde efter överenskommelse. __________________________________________________________________________________________ HSB Östergötland bygger, äger och förvaltar fastigheter i västra Östergötland. Vi är en av regionens ledande bostadsaktörer på en intressant och expansiv marknad. Vår vision är: ”Tillsammans gör vi livet enklare”, vilket fungerar som vår ledstjärna i det dagliga arbetet och i hela vår verksamhet. Vi har kontor i Linköping, Motala och Mjölby och förvaltar 180 bostadsrättsföreningar och har 18 500 medlemmar. Vi ägs av våra medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda boendet. Som kooperativ organisation går all vinst tillbaka för att utveckla hållbarhet och trygghet i vår samlade verksamhet inom fastighetsförvaltning, medlemsverksamhet, nyproduktion och hyresrätter. Vi anpassar oss efter våra medlemmars behov och har fokus på medlemsnytta och medlemsinflytande. Läs mer påhsb.se/ostergotland
Gislavedshus uppdrag är att främja bostadsförsörjningen i kommunen. Vår vision är att tillsammans erbjuda ett tryggt och attraktivt boende och genom engagerad personal ge hyresgästerna hög service och trygghet i sitt boende. Vi tror att mötet mellan människor med olika bakgrunder och erfarenheter ger upphov till kreativa tankar och idéer samt att samspelet utvecklar vår verksamhet och våra medarbetare. Vi som bolag erbjuder en variation av bostadslägenheter där våra hyresgäster ges möjlighet till boendeinflytande. Vi förvaltar ungefär 2 700 lägenheter samt lokaler och garage. Vi finns i Anderstorp, Broaryd, Burseryd, Gislaved, Hestra, Reftele, Skeppshult, Smålandsstenar och Tallberga. Sedan 1 januari 2024 ansvarar vi också för förvaltning av lokalerna för systerbolaget Gisletorp Lokaler AB. Då detta uppdrag kommer att utökas söker vi nu efter dig som vill jobba som möjliggörare för tillväxt och trivsel i Gislaveds kommun Vi söker Lokaluthyrare/förvaltare Om jobbet Som lokaluthyrare och förvaltare hos oss driver du arbetet med uthyrning av lokaler i hela kommunkoncernen till externa hyresgäster ex. industri, kontor, butik, lager m.m. Du ansvarar för hela uthyrningsprocessen och alla lokalhyreskontrakt, Utöver detta så ansvarar du för förvaltning av lokalerna för Gisletorp Lokaler och kommunens exploateringsfastigheter, planering av underhåll samt att myndighetskravs efterlevs. Tjänsten kommer att ingå i vår kundtjänstavdelning. Vem vi tror att du är Vi tror att du har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete med service, teknisk förvaltning samt goda kunskap om ex PBL, fastighets- och entreprenadjuridik samt lagar gällande fastighetsägarens ansvar. Meriterande är erfarenhet av LOU. God datavana samt projektledning och avtalsuppföljning. Som person ska du gilla att göra bra affärer och ha förmågan att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Rollen är självständig och du förväntas fatta beslut, ta initiativ och verka proaktivt med utgångspunkt i tekniskt och ekonomiskt ansvar för fastigheterna. I rollen så kommer du ha nära samarbete med övriga aktörer i kommunkoncernen. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, goda kunskaper i engelska samt ytterligare språk är meriterande. Vad vi kan erbjuda På Gislavedshus erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, inflytande över den egna arbetssituationen och öppenhet. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Som medarbetare hos oss ska man också känna sig trygg och säker på jobbet. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar på [email protected]. Vi tillämpar bakgrundskontroller för slutkandidater i våra rekryteringar, genom utdrag ur belastningsregistret. B-körkort är ett krav. I samband med din ansökan så sparar vi dina personuppgifter i två år. Kontaktpersoner: Vid frågor om tjänsten kontakta kundtjänstchef Mattias Björk 0371-56 67 00. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-Koordinator Janki Parmar 0371-56 67 00.
Gör skillnad. Varje dag. Är du nyfiken och har ett genuint intresse för att arbeta med planerat fastighetsunderhåll inom sjukhusfastigheter? Motiveras du samtidigt av att arbeta i en bred och spännande roll med flera kontaktytor och vill vara med och utveckla vår verksamhet inom teknisk förvaltning? Är du dessutom skicklig på att hitta nya lösningar på problem, arbeta strukturerat och vill arbeta tillsammans med ett engagerat team med ständiga och hållbara förbättringar som en ledstjärna? Då kan rollen som teknikförvaltare hos oss vara helt rätt för dig! Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi förvaltar och bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482 ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en kollega som ska ansvara för fastighetstekniska förvaltningsfrågor på Lunds sjukhusområde! Lunds sjukhusområde är drygt 400 000 m2 och du blir en av totalt 3 teknikförvaltare som delar på förvaltningsområdet. Som teknisk förvaltare i Region Skåne arbetar du med tekniktäta och komplexa fastigheter med höga krav på driftsäkerhet. Ditt uppdrag är att arbeta för att bibehålla och förbättra fastigheternas värde samt tekniska funktion och ha ett fastighetsägaransvar gentemot myndigheter. Du har ett nära samarbete med ekonomisk förvaltare, projektenheten som ansvarar för ombyggnad och renovering samt fastighetsdriften på sjukhusområdet. Uppdraget innebär att du även samverkar med andra förvaltningar inom Region Skåne och externa aktörer. I rollen som teknikförvaltare arbetar du bland annat med att: -ha det tekniska förvaltningsansvaret för en eller flera av Region Skånes fastigheter. -ha ett övergripande ansvar för att uppfylla myndighetskrav på förvaltningsområdet -leda planeringen av fastighetsunderhållet, både planerat underhåll och fastighetsinvesteringar, inom sjukhusområdet -ta fram underlag för verkställande enligt plan samt kontinuerlig kontakt med projektenheten, specialister och ekonomisk förvaltning -tillsammans med fastighetsdrift och andra aktörer upprätta underlag för prioritering av planerna -ansvara för att hålla planerna uppdaterade i fastighetssystemet -att aktivt upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, myndigheter och kommunen -eventuellt vara brandsskyddsamordnare och att medverka vid kund- och driftmöten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en högskole-/universitetsutbildning inom fastighetsteknik/underhåll alternativt annan jämförbar utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av planering av fastighetsunderhåll. Du har tidigare arbetat i liknande roller inom fastighets-, bygg- eller industribranschen. Vidare har du goda datorkunskaper och hanterar Office 365. Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Därtill har du B-körkort eller motsvarande eftersom resor i tjänsten förekommer. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Vidare ser vi att du är självgående och strukturerad, vilket innebär att du planerar arbetet i förväg samt organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen har du en hög servicenivå samtidigt som du har lätt för att hitta nya angreppssätt, kommer med förslag till idéer samt utvecklar och vågar utmana traditionella arbetssätt. Vi förutsätter även att du har en god kommunikativ förmåga samtidigt som du är skicklig på att samarbeta och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Låter detta som en spännande roll för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1,3 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 450 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Sävebo AB är Sävsjö kommuns allmännyttiga bostadsbolag. Vi förvaltar 499 bostadslägenheter i kommunens fyra tätorter: Sävsjö, Vrigstad, Stockaryd och Rörvik. Utöver detta ansvarar vi för cirka 14 000 kvm kommersiella lokaler. Vi sköter även fastighetsförvaltningen för AB Sävsjö Industribyggnader och Sävsjö kommun, vilket innebär att vi hanterar ytterligare cirka 130 000 kvm. På Sävebo AB arbetar närmare 30 medarbetare, och vårt kontor är centralt beläget i Sävsjö. ARBETSUPPGIFTER Som Fastighetsskötare hos oss får du ett utvecklande jobb. I rollen kommer du att ansvara för både inre och yttre skötsel hos våra kunder och vara en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. Dina arbetsuppgifter inkluderar trädgårdsskötsel, snöröjning och halkbekämpning vid behov, även under helgdagar. Du kommer också att göra mindre reparationer, ha kontakt med kunder, ansvara för inköp av materiel och underhålla maskiner och verktyg. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, med stor frihet att lösa de utmaningar som dyker upp och både hitta effektiva lösningar på egen hand som tillsammans med teamet. Vem söker vi som Fastighetsskötare? Vi söker dig som har förmågan och viljan att möta kundernas behov och som tycker om att skapa en trivsam boendemiljö. Det är viktigt att du är van vid att arbeta i team och har en positiv attityd mot arbetet, kunder och kollegor. Du behöver ha ett starkt servicetänk, vara noggrann och kunna organisera ditt arbete både självständigt och i samarbete med andra på ett effektivt sätt. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har någon form av gymnasieutbildning eller likvärdig som arbetsgivaren finner lämplig. Om du har någon utbildning eller riktade kurser inom fastighetsskötsel är det meriterande, liksom om du har några års erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare. B-körkort är ett krav att du har i denna tjänst Du är trygg i både vana och ovana händelser du blir involverad i. Du har ett mod som ibland behövs för att kunna säga ifrån, och förmågan att skilja på sak och person. Din förmåga att se en bra lösning på uppkomna problem, genom att tänka i olika banor gör dig till en bra problemlösare. Du gillar att komma med nya idéer och har lätt för att vara en person som gärna tar initiativ. Som person hittar du snabbt lösningar på uppkomna problem. Du ser möjligheter och har en uthållighet som är tydlig och igenkänd. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Lindeborg i Malmö ekonomiska förening sköter dagliga drift- samt tekniska förvaltningen i egen regi av HSB Bostadsrättsföreningar Henriksdal, Lindeborg och Sofieholm. I rollen finns ett verksamhetsansvar för förvaltningen av 27 byggnader i form av 1380 bostadsrätter uppdelat på åtta fastigheter samt även ett butikscentra. Förvaltare till Lindeborg ekonomiska förvaltning Vi söker nu en Förvaltare med stort servicefokus och social kompetens som tillsammans med teamet jobbar för att säkerställa en väl fungerande service och underhåll för fastigheterna och dess boende. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Som Förvaltare kommer du att ha personalansvar för ett team dedikerade medarbetare bestående av fastighetsskötare och lokalvårdare. I fastighetsbeståndet ingår cirka 1380 lägenheter och ett antal butikslokaler för vilka du har det övergripande ansvaret för underhåll och reparationer. Du arbetar för ett långsiktigt fastighetsunderhåll genom ett förebyggande arbete med drift, underhåll samt hantering av akut service. Trädgårdsskötsel och snöröjning sköts av samarbetspartnerns. I rollen ingår ansvar för: Tillsyn vid in- och utflytt Delta i styrelsemöten, även under kvällstid. Bistå styrelsen med teknisk kompetens. Genomföra lönesamtal och utvecklingssamtal med medarbetare. Beställa service-/reparationsjobb. Mindre upphandlingar och serviceavtal. Uppdatera underhållsplaner. Myndighetskontakter Handlägga försäkringsärende. Medlemskontakt Tjänsten utgår från kontor på området i anslutning till fastigheterna. Erfarenhet och utbildning Vi ser med fördel att du har relevant yrkesutbildning, alternativt att du förvärvat dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har cirka 3–4 års erfarenhet av att arbeta med förvaltning av bostäder och lokaler. Du bör ha en god ekonomisk förståelse, goda kunskaper inom fastighetsteknik och vana att samordna underhålls- och ombyggnadsprojekt. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift, har god datorvana samt B-körkort. Personliga egenskaper Som person är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs i mötet med andra människor och sätter medlemmarna i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i team. Du är tekniskt kunnig, kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har ett utpräglat sinne för service. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners. Vi söker gärna någon som kan bidra med idéer och insikter kring tekniska aspekter för att stödja och utveckla föreningens verksamhet. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, [email protected]
Vi söker dig som är initiativtagande, gillar att hugga tag i uppgifter och har ett öga för tekniska lösningar. Stämmer detta in på dig så är rollen som fastighetsansvarig till vår kund med verksamhet i Torslanda & Arendal tjäsnten för dig. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Du kommer att arbeta med varierade uppgifter inom fastighetsskötsel och arbetsmiljöfrågor, där en stor del av arbetet innebär att möta externa leverantörer och säkerställa att deras arbete uppfyller företagets krav och förväntningar. Det kan handla om allt från att hantera beställningar av VVS-arbeten till att själv måla en vägg eller fixa en lampa. Många av uppgifterna sker ad hoc, och det krävs att du kan ta egna beslut kring om en uppgift kan lösas internt eller om externa resurser behöver hyras in. Du kommer att arbeta i ett team bestående av ett par office managers som hanterar receptionen, inköp och accesser, samt en facility coordinator som ansvarar för soft services. Ditt ansvar kommer in i delarna som innebär hard services men där kollegorna såklart finns till hjälp & stöttning. Arbetet är förlagt på dagtid, kontorstider och på plats på de olika siter som företaget har. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Göra budgetar och uppföljningar i Excel * Hantera hard services och säkerställa att de tekniska behoven uppfylls * Vara tillmötesgående och fungera som kontaktperson för medarbetarna i organisationen * Delta i teamsmöten och office councils gällande fastigheterna * Delta i långsiktiga lösningar för att säkerställa att fastigheten hålls i önskat skick VI SÖKER DIG SOM - Har ett B-körkort - Goda kunskaper i engelska och svenska då det krävs i det dagliga arbetet - Datavana och erfarenhet av Excel - Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel eller andra tekniska yrken som elektriker eller likställt - Är en do'er och som gillar att finna lösningar på problem Det är meriterande om du har - Truckkort - Utbildning inom fastighetsskötsel - Arbetat med projektledning av fastigheter sedan tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Interim Fastighetsförvaltare till fastighetsbolag i Stockholm Just nu söker vi en erfaren fastighetsförvaltare som är kunnig inom hyresbostäder till vår kund i Solna. Konsultuppdraget är på 50% med start omgående. Vår kund är ett marknadsledande och välkänt fastighetsbolag. Välkommen med din ansökan idag! Om tjänsten Som fastighetsförvaltare hos vår kund kommer du att arbeta med fokus på hyresbostäder. Du kommer att arbeta nära hyresgäster och leverantörer för att säkerställa en effektiv drift, underhåll och hög kundnöjdhet. Fastigheters finns utspritt i Mälardalen vilket innebär att du kommer att resa med bil inom ditt förvaltningsområde Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för budget- och resultatarbete för fastighetsportföljen. Hantera hyresgästärenden och identifiera förbättringsområden. Förhandla lokalhyresavtal och följa upp bostadsvakanser. Sköta kontakt och upphandling av leverantörer och entreprenörer. Genomföra marknadsföringsevent inom förvaltningsområdet. Din profil Vi söker dig med fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning samt 3-5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning av hyresbostäder. Du är framgångsrik på att skapa och behålla goda relationer både internt och externt och uppskattar att hålla en hög servicenivå. Vidare ser vi att du är ansvarskännande, prestigelös och driftig - Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga. Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryeringskonsult Svetlana Fedorova 073-533 29 05 eller [email protected] Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Är du en självgående och beslutsam person med stark förmåga att samarbeta och bidra till gemensamma mål? Vi söker dig som brinner för uthyrning och besiktning, har hög social kompetens, och vill utvecklas i en miljö där initiativ och miljömedvetenhet värdesätts. Om du är lösningsorienterad och gillar att skapa struktur och ordning, då är detta ett jobb för dig! Om tjänsten Vi söker en Besiktningstekniker/Uthyrning med starka personliga egenskaper för att stärka vår förvaltningsavdelning. Rollen innebär att arbeta huvudsakligen med besiktningar, vilket utgör cirka 80% av arbetsuppgifterna. Detta inkluderar avflyttningsbesiktningar, statusbesiktningar, badrumsbesiktningar och entreprenadbesiktningar. Du kommer ha eget budgetansvar för lägenhetsunderhåll och upprätthålla goda hyresgästkontakter samt hantera underhåll och reparationer enligt våra ramavtal. Erfarenhet av fastighetsprogram, gärna Vitec, och goda administrativa färdigheter är ett krav. Din förmåga att förbättra och utveckla företagets rutiner värdesätts högt. Resterande tid, cirka 20%, ägnas åt uthyrningsrelaterade uppgifter som hantering av uppsägningar av lägenheter, förråd och parkering, samt nyckelhantering och kontraktsskrivning. Du kommer också att ta emot och behandla bytesansökningar, ha telefontid för hyresgäster och hålla i lägenhetsvisningar. Placeringsort: Ystad Start: Snarast Om dig Vi söker en noggrann och strukturerad person som kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Du bör vara affärsinriktad, initiativrik och våga utmana normer för att driva verksamheten framåt. Att vara lösningsorienterad och nytänkande är viktigt för att hitta innovativa lösningar på problem. Vi värdesätter även miljömedvetenhet och engagemang i hållbarhetsarbete. Som en öppen, kommunikativ och hjälpsam teamplayer blir du en viktig del av vårt team. Om du är intresserad av att bidra till vår framgång och utveckling, ser vi fram emot din ansökan! Vi förväntar oss att du har en gymnasieutbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är också viktigt att du har minst 2–3 års erfarenhet från liknande uppdrag inom uthyrning och besiktning. Du bör kunna samarbeta och bidra till gemensamma mål, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och fatta beslut inom ditt ansvarsområde. God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska är en förutsättning för att kunna utföra arbetet effektivt. Dessutom krävs det att du har en teknisk förståelse för bygg och fastighet. Att inneha körkort B är också en nödvändighet för att kunna förflytta dig i tjänsten. Om oss AB Ystadbostäder är en ledande aktör inom fastighetsförvaltning och strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra hyresgäster. Vi söker en engagerad och erfaren Besiktningstekniker/Uthyrning som vill vara en del av vårt dedikerade team inom förvaltningen. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar AB Ystadbostäder med Adecco. För frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Annika Nessvold, [email protected] eller 0736 84 11 63. Ansök så snart som möjligt då urval kan ske löpande, sista ansökan är 2 augusti. För frågor om registrering, vänligen kontakta supporten via [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi behöver nu förstärka vår förvaltningsorganisation inom fastighetsområde Centrala Stockholm och söker därför en teknisk förvaltare. Fastighetsområde Centrala Stockholm förvaltar de historiska miljöerna på Riddarholmen, byggnader i Gamla stan såsom Tessinska palatset och Bondeska palatset samt Skepps- och Kastellholmen med bl a Moderna Museet och Kungliga konsthögskolan som hyresgäster. Din roll I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för underhålls- och investeringsprojekt, hyresgästanpassningar och myndighetskrav. Du är även energisamordnare för Centrala Stockholm och blir en viktig resurs för att effektivisera och sänka fastigheternas media- och energiförbrukning så att vi når våra energimål. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att budgetera, planera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Naturligtvis samarbetar du nära med fastighetsområdets andra tekniska förvaltare, förvaltare, assistenter och driftorganisation. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer samt vara en länk mellan hyresgäst, brukare, egen driftorganisation, övriga förvaltningen och externa/interna projektledare. Du gillar att jobba på en arbetsplats med högt tempo. Byggnaderna har stora kulturhistoriska värden, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. Modern funktionalitet, komfort och teknik är också en väldigt viktig del. Vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du ansvarar också för att arbeta i verksamheten med uppställda mål avseende t ex god miljö, kvalitet, kulturarvsfrågor och nöjd kund. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning eller KY-utbildning med inriktning på bygg/fastighet, underhåll samt energi alternativt har du förvärvat liknande kunskaper genom praktisk erfarenhet inom området. Vi ser att du har arbetat några år med fastigheter och har erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, entreprenadjuridik samt ekonomi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du prestigelös och bra på att samarbeta. Du har ett eget driv, är resultatorienterad, intresserad av att hitta tekniska lösningar, strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Mer information SFV tillämpar 6 månaders provanställning. För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rikard Grossman tfn 010-478 7167. Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs. Sista ansökningsdag är 2024-10-04 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!
Om Svenska kyrkan i Södertälje Södertälje ligger naturskönt mellan Östersjön och Mälaren. På västra sidan av kanalen finns Södertälje församling och på östra Östertälje församling och Kyrkogårdsförvaltningen. Nordväst om Södertälje, på en halvö i Mälaren ligger Enhörna. Tillsammans är vi ca 120 anställda och vi bildar Södertälje pastorat. Om jobbet Nu söker vi en person som är beredd att ta sig an en mångsidig roll som biträdande fastighetsförvaltare hos oss i Svenska kyrkan i Södertälje. Rollen som biträdande fastighetsförvaltare innebär att du kommer att vara en del av fastighetsförvaltningen och stötta fastighetsansvarig i en mängd olika uppgifter där förmågan att bygga relationer och vara kommunikativ är en viktig del. Som biträdande fastighetsförvaltare får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med engagerade kollegor. Här får du vara med och forma en sund, hållbar och digital fastighetsförvaltning. Ansvarsområden - Säkerställa att myndighetskrav tillgodoses - Uppföljning av mediaförbrukning - Utredningar - Stötta fastighetsansvarig i underhålls- och investeringsplaneringen - Stötta fastighetsansvarig i den kommersiella fastighetsförvaltningen Kvalifikationer - Relevant examen inom fastighet - Erfarenhet av fastighetsförvaltning 1–2 år - Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift - Körkort B - God datorvana - Erfarenhet av fastighetssystem Meriterande - Flerspråkig - Erfarenhet av politisk styrd organisation - Kunskaper om Lean - Erfarenhet inom kulturarv För att trivas i rollen behöver du ha en förmåga att bygga och upprätthålla relationer. För dig är det en självklarhet att hantera olika administrativa uppgifter och att vara självgående i ditt arbete. Rollen är främst operativ men långsiktig strategisk förmåga är nödvändig. Övrigt Vi ser att du som söker delar Svenska kyrkans värderingar. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Läs mer om Svenska kyrkan i Södertälje på vår hemsida.
Visar 1 till 10 av 68 jobb