Embedded-utvecklare Windows

Embedded-utvecklare Windows till Linköping Sectra Communications I ett uppdrag för ett stabilare och tryggare samhälle hjälper Sectra kritiska samhällsfunktioner, myndighetspersoner och diplomater att använda modern teknik för att utbyta information på ett säkert sätt. Sectras produkter och tjänster ökar cybersäkerheten genom att skydda en del av samhällets känsligaste information och kommunikation via certifierad säker röst- och datakommunikation samt säkerhetsanalys och övervakning av kritiska IT- och OT-system för bland annat el- och vattenförsörjning. Vill du vara med på en utmanande och spännande resa i teknikens framkant, där vi gör skillnad för våra kunder? Då kan rollen som Embedded-utvecklare Windows vara en tjänst för dig! Vad säger Fredrik Waern, utvecklingschef, om att jobba på Sectra Communications? "Jag började på Sectra 2015 som mjukvaruutvecklare då jag var nyfiken på kommunikationssystem och ville göra något som gör skillnad för andra. Jobbet är stimulerande, en ständig jakt på senaste tekniken och hur den kan omsättas i våra produkter som skapar värde genom att effektivisera kundernas vardag och lösa deras utmaningar. Med drivna kollegor lär man sig mycket och kommer lätt framåt tillsammans. Vi har lite startup-känsla tycker jag; närhet till kollegor, bredd i uppgifter och stor möjlighet att påverka och bidra! Att gå till och från jobbet och kunna känna att det man gör verkligen gör skillnad för en annan människa och bidrar till ett tryggare, säkrare och stabilare samhälle är värdefullt." Om rollen Som Embedded-utvecklare Windows hos Sectra Communications kommer du att ingå i ett team bestående av ca 20 utvecklare som jobbar med applikations- och systemutveckling på Windows, Android, iOS och Linux. Du kommer att vara med och utveckla Sectras VPN-lösning för Windows-plattformen samt ansvara för implementation av VPN-klienten och för ett effektivt nyttjande av plattformen. Kulturen kännetecknas av ett utpräglat kundfokus, en framträdande team-känsla, öppenhet, nyfikenhet, innovationskraft och stolthet. Om dig Till rollen som Embedded-utvecklare Windows söker vi dig som har ett gediget intresse för teknik, är utvecklingsinriktad och drivs av att skapa värde för våra kunder. För att lyckas i rollen har du: Mer än fem års erfarenhet av C/C++ Erfarenhet av systemutveckling på Windows Erfarenhet av TCP/IP Du har examen från en teknikinriktad universitetsutbildning eller motsvarande kompetens Då Sectra är säkerhetsklassat behöver du ha ett svenskt medborgarskap ochdu behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av något eller några av följande områden: Wireshark WMware Docker Erfarenhet av C# .NET Att driva egna teknik/utvecklingsprojekt på din fritid Erfarenhet av drivrutinsutveckling på Windows eller Linux Gedigen nätverkskunskap VPN-teknologier Vi erbjuder En spännande roll i ett härligt och kompetent team på ett välmående företag i teknikens framkant Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person Bra personalförmåner och en trygg arbetsgivare trots konjunkturläge En arbetsplats där vi har kul tillsammans På Sectra prioriterar vi alltid attityd och förmåga när vi rekryterar. Vi brukar säga ”Hire for attitude and ability. Train for skill.” Det betyder att vem du är och din potential är mycket viktigare än vilken kunskap du har idag eller vilka jobb du haft tidigare. Det finns ett par grundläggande egenskaper som är viktiga på Sectra. Vi letar efter en vilja och förmåga att lära sig nya saker och att ta sig an nya uppgifter och utmaningar. Vi vill att du har en stark analytisk ådra där vi särskilt värdesätter förmågan att förstå, bryta ner och därmed kunna börja lösa även komplexa problem. Vi vill att du kan kommunicera och interagera på ett tydligt, konstruktivt och effektivt sätt. Oavsett om du har tidigare erfarenhet av att utveckla säkerhetsprodukter eller inte vill vi ha kontakt med dig – vi lär dig säkerhetstänket som behövs inom vår branch. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720-762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

20 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Scrum Master & Systemutvecklare

Scrum Master & Systemutvecklare till Falköping Är du en framåtlutad systemutvecklare med vana av teknisk utveckling i kombination med agilt coachande? Vill du vara med på vår förändringsresa mot att förenkla skolan tillsammans med kunden? Som Scrum Master och systemutvecklare på Skola24 är ditt uppdrag att driva processen från idé till färdigställd IT-tjänst i ett av bolagets självorganiserade och agila utvecklingsteam. Vi på Skola24 är experter på skolans arbete och hos oss är nöjda kunder, användare och medarbetare A och O. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan till oss! Om rollen Skola24 är ett IT-bolag med marknadsledande IT-tjänster inom schemaläggning, resursoptimering, tjänstefördelning och närvarohantering inom grundskola och gymnasium. Vår produktportfölj består av en informationsplattform som primärt är skapad med hjälp av Microsoftbaserade tekniker, SaaS-lösningar och en relationsdatabasmotor i botten. Plattformen innefattar olika klienter så som webb, mobilappar, Windowsapplikationer, tjänstekatalog och externa API:er. Som systemutvecklare präglas din arbetsdag av varierande uppgifter som till exempel utveckling inom C# och SQL Server, mestadels inom backend kopplat till integrationer och tjänstelager. Som Scrum Master coachar du ett agilt utvecklingsteam och för löpande dialog med övriga utvecklingsteam och intressenter från andra avdelningar, t.ex. Produkt, UX & Arkitektur och Support. I rollen arbetar du huvudsakligen med vår schemaläggningsprodukt samt mervärdestjänster kopplade till denna. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Falköping med möjlighet till distansarbete med upp till 50%. Om dig I rollen som Scrum Master och systemutvecklare på Skola24 söker vi dig som är en trygg, kunnig och erfaren utvecklare med vana att leda och utveckla team agilt samt förmåga att hantera både tekniska och affärsrelaterade diskussioner. Som person ser vi att du är driven och sitter på både vilja och kapacitet till att vägleda, stötta och inspirera ditt team likväl som att kunna vara en del av leveransen som systemutvecklare. För att trivas i rollen behöver du ha tyngd inom utveckling i .Net, C# och SQL Server. För den här rollen lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga och personliga egenskaper som tex. initiativtagande, noggrannhet och kreativitet. Erfarenheter inom C++/MFC är meriterande. Varför Skola24? Skola24 är ett tryggt tillväxtbolag med möjlighet att vidareutvecklas. Vi befinner oss just nu dessutom på en spännande transformationsresa mot att bli en kundcentrisk organisation. Vår kultur kännetecknas av ödmjukt självförtroende och vår goda sammanhållning. Hos oss har du tillgång till stora ljusa kontorsytor i centrala Falköping och även möjlighet till att arbeta på distans. På Skola24 erbjuder vi dig att vara en del av följande: Du blir en del av en ledande SaaS-aktör inom EdTech-branschen Du arbetar med en produkt som verkligen gör skillnad på marknaden En trygg, välskött och stabil arbetsplats i ett bolag som växer stadigt Ett kunskapsdrivet bolag Ett bolag med hög samarbetsförmåga, professionalism och ett driv att alltid bli bättre Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Anders Johansson, tel. 0723-06 35 26, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Skola24 Skola24 har sedan starten haft skolan och framför allt eleven i fokus. Elever ska gå i en skola där allt är möjligt. Varje dag strävar vi efter att vara innovativa och utveckla moderna IT-lösningar som gör skillnad och förenklar närvaro. Vi är experter på skolans arbete med schemaläggning, resursoptimering, tjänstefördelning och närvarohantering. Närvaro börjar med ett flexibelt schema.

20 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Chef till Roterande avdelningen

Vi söker chef till Roterande avdelningen på St1 Refinery AB Göteborg Har du erfarenhet av roterande utrustning och en högskoleutbildning med inriktning maskinteknik samt är redo för nästa utmaning i arbetslivet? Vi söker nu en chef till vår roterande avdelning på St1 Refinery AB. Rollen som Chef för Roterande avdelningen Som chef för roterande avdelningen har du det övergripande ansvaret för vår roterande utrustning. Tjänsten ingår i underhållsavdelningen och du rapporterar direkt till vår Underhållschef. I arbetsuppgifterna ingår att budgetera, planera och samordna, både förebyggande och avhjälpande underhåll. På avdelningen arbetar en underhållsingenjör, en koordinator samt tio tekniker som du kommer att ansvara för. Exempel på mer specifika arbetsuppgifter kan vara: Ta fram årlig budget. Leda arbetet med tillförlitligheten av vår roterande utrustning samt tillse att vår reservdelshållning är anpassad till utrustningens behov. Tillsammans med driftavdelningen och övriga delar av underhåll prioritera och besluta omfattning av reparationer och underhåll. Vara beställare och projektledare av projekt inom ansvarsområdet Tillse att arbetet genomförs enligt lagar och rutiner med avseende på hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet. Följa upp arbetet med avseende på dokumentation och ekonomi Beredskapstjänst kan förekomma i befattningen Henrik Teiffel, Underhållschef: ”Jag upplever att på St1 Refinery känner man sig alltid välkommen och det är alltid trevligt att komma till jobbet! Hos oss på underhållsavdelningen så finns det en nyfikenhet och öppet sinne för förändringar hos medarbetarna. Ställs vi inför utmaningar så hjälper vi varandra för att tillsammans arbeta lösningsfokuserat. I rollen som chef roterande är det viktigt att vilja utveckla struktur och arbetssätt för att skapa ständiga förbättringar” På vår karriärsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss: https://career.masterhelp.se/st1-refinery Vem är du? Vi ser att du har en teknisk högskoleutbildning med inriktning mot maskinteknik eller motsvarande erfarenhet. Du har tidigare arbetslivserfarenhet och har minst 5 års erfarenhet från arbete med roterande utrustning. Erfarenhet från drift och / eller underhåll inom processindustrin ser vi som klart meriterande. God kännedom om Microsoft Office. Då arbetet präglas av samarbete och interaktion med både interna och externa kollegor förutsätter vi att du har gott ordningssinne, samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Du behöver också tycka det är roligt att arbeta i en bransch som befinner sig mitt i en förändringsresa. Här är sällan dagarna lika varandra. Att arbeta inom processindustrin ställer också höga krav på skyddsmedvetenhet och därför ser vi också att du är en ansvarsfull person som alltid strävar efter att förbättra din och dina kollegors arbetsmiljö. Vi erbjuder: Vår personal är viktig för oss och har många förmåner som uppskattas bland våra anställda. Bland annat erbjuder vi Bonuslön Andel i företagets vinstandelsstiftelse Utfyllnad av föräldraförsäkring vid barnledighet Mycket bra träningsmöjligheter på siten, vi har ett nyrenoverat stort gym, uppvärmd pool och idrottshall Friskvårdsbidrag Subventionerad företagshälsovård Subventionerad lunchförmån Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Underhållschef Henrik Teiffel, [email protected]. Vid frågor om avtal och förmåner HR Johanna Wernersson, [email protected] Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes vänligen då vi sköter rekryteringen själva i enlighet med för denna rekrytering beslutad process. Om St1 St1 är ett finländskt energibolag som i sin verksamhet förverkligar sin vision om att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Bolaget undersöker och utvecklar företagsekonomiskt lönsamma energilösningar som är skonsammare för miljön. St1:s energitjänster och produkter sträcker sig från vindkraft till det bioavfallsbaserade bränslet Refuel RE85 med höginblandning av etanol. Bolaget har sex produktionsanläggningar för bioetanol i Finland, ett raffinaderi i Göteborg och sammanlagt 1200 St1- och Shellstationer i Finland, Sverige och Norge. Bolaget har sitt huvudkontor i Helsingfors. St1 Refinery AB är ett av världens mest energieffektiva. På ST1 Raffinaderi, som är beläget på Hisingen, arbetar drygt 200 experter inom oljebranschen med produktion och underhåll av anläggningen. Raffinaderiet är verksamt dygnet runt, året runt. Raffinaderiet är sedan 1997 miljöcertifierat enligt EMAS och ISO 14001. Som arbetsgivare erbjuder vi bland annat bonuslön, utfyllnad av föräldraförsäkring vid barnledighet, träningsmöjligheter samt företagshälsovård.

20 april 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Servicetekniker

Servicetekniker till Stockholm Nu söker vi en driven och erfaren servicetekniker som vill vara en del av vårt team och bidra till att fortsätta leverera högkvalitativ service till våra kunder. Hos oss får du möjlighet att självständigt planera din tid och ta ansvar för service av våra maskiner hos kunderna i din region. Varje dag är unik då dina kunder kan vara allt från små skolor och butiker till tunga industrier och stora logistikcentraler. Vårt mål är att erbjuda branschens bästa service, och därför letar vi efter en tekniker som inte bara är skicklig på sitt område utan även vill representera Nilfisk gentemot kunden och är villiga att göra det lilla extra för att tillfredsställa deras behov. Vad har Staffan Paulsson, servicetekniker, att säga om tjänsten och företaget? "Jag har jobbat på Nilfisk i elva år, varav sex år som servicetekniker, och har sedan första dagen trivts väldigt bra på jobbet. Vi har en bra stämning, bra förmåner och ett fritt jobb under ansvar. Alla hjälps åt och man känner att man kan prata med alla. Teamet är ett positivt gäng som månar om kunden och hjälper varandra för att lösa problemen. De största fördelarna är friheten att själv styra sitt arbete och att man hela tiden lär sig något nytt. Att lösa problem och få positiv feedback från kunder och arbetskamrater är väldigt stimulerande." Arbetsuppgifter Som servicetekniker ansvarar du för att genomföra felsökning, problemlösning och service av våra städmaskiner och högtryckstvättar. Du arbetar självständigt ute på fältet och har direktkontakt med våra kunder. Rollen som servicetekniker innebär att du analyserar och åtgärdar tekniska problem, utför service och underhållsarbete samt ger support till våra kunder. Genom att använda våra digitala verktyg hanterar du jobbplanering, rapportering och materialförsörjning. Vi använder ett av marknadens ledande servicesystem och all administrativ hantering sker via en iPad. Du har ett nära samarbete och stöd från vår verkstad i Göteborg samt från dina kollegor runt om i landet. Du får en grundlig introduktion för att du ska ha de bästa förutsättningarna att vara framgångsrik tillsammans med oss. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Att serva och underhålla våra produkter ute hos kund Felsökning och problemlösning av våra automatiserade städmaskiner Att hjälpa kunderna genom att ge tips och idéer på hur de kan optimera sin drift Att erbjuda serviceavtal i samband med kundbesök Ett nära samarbete med säljorganisationen för att utveckla distriktet Vad tycker Max Lilja, automationstekniker, om livet på Nilfisk? "Jag är utbildad fordonstekniker och har sedan dess arbetat som bland annat automationstekniker och felsökare/tågtekniker. Jag har nu jobbat på Nilfisk i sju månader och det som lockade mig var nya utmaningar samt mer kundkontakt och mötet med nya människor. Att jobba här är kul, varierande och utvecklande. Jag älskar friheten under ansvar där man får planera sina dagar själv. Det är en arbetsplats där man verkligen känner sig lyssnad på. Stämningen i teamet är bra. Vi är ett riktigt team trots det geografiska avståndet mellan kollegor." Vem är du? Vi letar efter någon som är nyfiken på hur saker fungerar samt gillar problemlösning och felsökning. Att förstå autonoma maskiner är något du är intresserad av och vill utvecklas vidare inom. Att vara självgående och effektiv är viktigt för dig och du strävar alltid efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Har du erfarenhet av automation ser vi det som starkt meriterande. Teknisk utbildning inom elektromekanik, automation eller el Erfarenhet av felsökning och problemlösning för automatiserade maskiner Teknikintresse och drivande i sitt eget arbete Erfarenhet som fält- eller servicetekniker är meriterande Kan läsa och förstå engelska, då servicemanualer och all utbildning sker på engelska Datavana är ett måste då rapportering, materialförsörjning samt viss felsökning sker digitalt B-körkort är ett krav, meriterande med B96 eller E Det är viktigt för oss att du är serviceinriktad och kan samarbeta med andra. Du är en lagspelare med en positiv inställning till arbetet. Som person är du social, ansvarsfull och pålitlig. Våra ledord är ” Stronger together”, med det sagt lägger vi stor vikt vid din förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-588745, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Nilfisk Nilfisk grundades 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen, och i över 100 år har företaget anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden. Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar mot proffskunder. Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark, och försäljningsföretag i över 40 länder. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika.

20 april 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Procurement Engineer

Procurement Engineer, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med inköp av material och tjänster som uppfyller tekniska krav anpassade till olika processer i en industriell miljö. I detta åtagande ingår: Genomförande inköp och säkerställning av beställningar baserat på konstruktionsavdelningens krav Implementering av inköpsprocesser till ERP/affärssystem Leveransövervakning, planering, samarbete och förhandling med leverantörerna Utveckla och förbättra upphandlingsprocesser och system Samverka med teknik, ekonomi och ledning Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Högskoleingenjör inom mekanik, anläggning, process eller motsvarande Certifierad i CIPS, CPSM eller liknande Fokus erfarenhet från inköp till stora investeringsprojekt i industrin Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Stark analytisk förmåga, strukturerad och förhandlingsvana Avancerad kunskap i Excel och ERP system Kommunikativ och bidrar till helheten genom förmågan att samarbeta Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Procurement & Logistics Manager

Procurement & Logistics Manager, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med inköp och logistik av material och tjänster som uppfyller tekniska krav anpassade till olika processer till en industriell miljö. I rollen kommer du att vara med och starta upp avdelningen som ansvarar för inköp, logistik. I detta åtagande ingår: Leda och utveckla avdelningen för inköp och logistik Säkerställa att rätt rutiner och kvalitetssystem implementeras som ADR, ISO, HSE samt inköpsprocesser och ERP/affärssystem Coacha och utveckla medarbetare och konsulter Ha det yttersta ansvaret för att rätt leverantörer anlitas Samverka med teknik, ekonomi och ledning Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Högskoleutbildning inom Supply Chain, logistik, inköp eller motsvarande Utvecklat ledarskap inom processindustrin Utvecklat processer för ADR, ISO och alltid varit involverad i HSE Erfarenhet från inköp och logistik till stora investeringsprojekt i industrin Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Stark analytisk förmåga, strukturerad och förhandlingsvana Avancerad kunskap i Excel och ERP system Kommunikativ och bidrar till helheten genom förmågan att samarbeta Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Administration & Finans Manager

Administration and Finance Manager, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med administration och finans inom energi, process eller kemisk industri. I detta åtagande ingår: Utveckla och implementera rutiner för finansiell kontroll, uppföljning och prognoser Samarbeta med ledningen för att vara rådgivande och ta fram analyser Hantera processer för leverantörsreskontra och kundreskontra, inklusive fakturering, fakturering och inkasso Ta fram administrativa rutiner för att säkerställa efterlevnad av processer, HSE och kvalitet Säkerställa efterlevnad av lagar och förordningar Bidra till investeringsprojektet i sin helhet Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Kandidatexamen i administration, redovisning eller liknande Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Kunskap om lokala skatteregler Stark analytisk förmåga, tolka komplexa data och finansiell information Utmärkt sinne för detaljer och noggrannhet i finansiell rapportering Avancerad kunskap i Excel och programvaror för ekonomi Kommunikativ, bidrar som ledande till att skapa team som samarbetar och som vill högprestera Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Grävmaskinist

Vi söker Grävmaskinist till vår återvinningsanläggning! Vi behöver stärka teamet med ytterligare en miljöhjälte som har erfarenhet av att framföra grävmaskin med grip (pluspoäng om du även kan hantera hjullastare). Tycker du om att arbeta gemensamt i grupp men också under eget ansvar? Kan det vara dig vi söker? Västblekinge Miljö AB är ett kommunalt miljöföretag som ser till att avfall inom kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström tas om hand på bästa sätt. Vi är runt 45st medarbetare på VMAB. Du kommer att ingå i ett team på fem personer som leder det dagliga arbetet som team och där vi har en tight kommunikation under hela arbetsdagen. I vårt team arbetar vi med mottagning av avfall, avfallskontroller, kvalitetsarbete, kundservice, sortering, lastning, lossning och förflyttning av avfall. I jobbet som Grävmaskinist ingår att: arbeta i grävmaskin och sortera avfall samt att kunna köra hjullastare för att lasta, lossa och förflytta avfall. vara insatt i avfallets gällande kvalitetskrav för att informera, anvisa, vägledakunder, leverantörer och samarbetspartners även att hantera avvikelser och reklamationer. anpassa kommunikation utifrån målgrupp och/eller situation. använda och följa upp eget arbete i protokoll, checklistor, rutiner etc. arbeta för att så mycket avfall som möjligt skall gå att återvinna. se till så att anläggning, lagerplatser och fordon är i god ordning varje dag samt att brister är planerade eller åtgärdas. samarbeta med andra enheter. Dina egenskaper: Till tjänsten som Grävmaskinist söker vi dig som trivs att arbeta i ett team och har kundservicekänslan med dig! Det viktigaste för oss är att du har förmågan och viljan att vara en del av ett team där vi både hjälper varandra och bidrar till en positiv kultur där inget är omöjligt. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, engagerad, strukturerad, initiativrik och lösningsorienterad. Du kommer arbeta i ett litet team och är en ambassadör för VMAB då vi träffar många av våra kommuninvånare och kunder, därför är det viktigt att du är serviceinriktad. Samt vill vi att du är kvalitets- och säkerhetsmedveten. Dina kunskaper och behörigheter: B-körkort för manuell växellåda Utbildningsbevis för grävmaskin Teknisk färdighet för att genomföra enklare underhåll på maskin. Grundläggande kunskap gällande för dator/surfplatta/smarttelefon. Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. ADR 1.3 är ett krav i din tjänst och om du saknar den kommer VMAB att stå för din utbildning. Meriterande 1–2 års erfarenhet av grävmaskin med grip Utbildningsbevis för hjullastare med skopa CE-behörighet Några ord från Anton Florén som jobbar hos oss: ”Jag är inne på mitt 7:e år på VMAB och det som gör att jag trivs är att jag har väldigt bra kollegor, vi har både roligt och hjälper varandra! Jag tycker det är kul att få arbeta med maskiner och helheten med avfallshantering. Det passar mig även bra med att arbetstiderna är förlagda MÅ-FRE, kl. 07-16. Det som är viktigast för mig är att vi har ett bra samarbete med kollegorna. En person som passar i vårt gäng är driftig och vågar ta för sig samt är en bra lagkamrat.” Vi erbjuder: Vår personal är viktig för oss och vi har bra förmåner för vår personal. För att nämna några av dem erbjuder vi både friskvårdsbidrag och företagshälsovård. VMAB ser positivt på att förena föräldraskap med arbete, därför betalas en extra ersättning ut vid föräldraledighet. Vi arbetar löpande med kompetensutveckling. För våra anställdas trygghet har vi kollektivavtal. Företaget bjuder på frukost varje morgon. Placeringsort: Mörrum, Karlshamn kommun Start: Med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar Västblekinge Miljö AB med Intensogruppen.Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emma Mattsson på telefon 0708-33 24 15 alt [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR lagstiftningen, skicka din ansökan via ansökningsknappen. Vi har löpande urval, skicka därför din ansökan snarast. Mer om Västblekinge Miljö AB Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001.Visste du att Västblekinge Miljö AB var en av de första i Sverige med fyrfackslösningen? Vi var också först i Skandinavien att bygga en torrötningsanläggning för biogas!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lagerchef

ERFAREN LAGERCHEF SÖKES TILL LJUNG Brinner du för ledarskap och anser att engagerad personal är vägen till framgång? Är du en person som har ett starkt intresse av effektiva logistiklösningar där du får arbeta i en föränderlig miljö med stark tillväxt? Vi söker dig som är en kommunikativ, prestigelös och engagerad ledare och som är villig att anta utmaningen. Nu söker vi en lagerchef till vår lagerenhet i Ljung. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Ansvarar för den dagliga hanteringen av lagerläggning, lastning och lossning på vårt innelager och vår lagergård. Säkerställer leveranssäkerhet ut mot våra kunder. Daglig ledning och koordinering av lagerverksamheten. Central roll i arbetet med att utveckla och optimera våra logistikprocesser; både när det gäller systemstöd och praktisk hantering av gods. Personalansvar, utbildning och utveckling av lagrets medarbetare. Tillsammans med vår Supply Chain Manager ansvarar du också för förhandlingar och avtal med transportörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom lager- eller industribranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av SAP. Goda kunskaper i engelska både skriftligt och i tal är ett krav, då koncernspråket är engelska. Även B-körkort är ett krav. Några ord från Björn Holmén, Supply Chain Manager? Hur länge har du arbetat på Pipelife? Jag har arbetat på Pipelife i snart 13 år. Jag har haft lite olika roller men idag är jag ansvarig för Supply Chain, vilket hos oss innefattar avdelningarna inköp, kundsupport, lager och produktionsplanering. Varför har du valt att arbeta på Pipelife? Det är ett spännande bolag i en internationell miljö, som är lönsamt och har en stark framtidstro. Det finns också ett förtroende från koncernen som resulterat i stora satsningar i Ljung som produktionsort. Vad innebär det att jobba som lagerchef på Pipelife? Jobbet innebär att du ansvarar för lagerhanteringen och frakter hos Pipelife i Ljung. Tillsammans med ungefär 15 medarbetare optimerar du lagerläggning, lossning och lastning med syftet att förse våra kunder med problemfria leveranser av beställda produkter rätt tid. Det är viktigt att du brinner för ledarrollen och jobbar för att medarbetarna ska må bra och prestera väl. Vad tror du är en bra bakgrund för rollen? En bra bakgrund är att du har arbetat med lager och logistik tidigare, gärna i ledande befattning. På det personliga planet söker vi personer med goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga. Relevant utbildning, liksom kunskaper inom SAP är meriterande. Personliga egenskaper Som person har du goda ledaregenskaper och är bra på att bygga ett lag där alla drar åt samma håll. Du är driven, självständig, strukturerad och arbetar gärna mot uppsatta mål. Du tycker om förändring och utveckling och har en god kommunikationsförmåga. Du är en kulturbärare och ditt ledarskap präglas av tydlighet samt ett coachande förhållningssätt. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö präglad av engagerade och drivna kollegor. Vi är en internationell koncern med möjlighet till utveckling. Vi arbetar aktivt med värdegrund och kan du identifiera dig med respekt, tillit, passion och kreativitet är vi företaget för dig. Vi har bl.a. friskvårdsbidrag, kollektivavtal och arbetstidsförkortning som förmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Kontakt och ansökan För ytterligare information om tjänsten kontakta Björn Holmén, Supply Chain Manager på telefon 070 509 53 30 eller maila till [email protected] Vi tar endast emot ansökan och CV via ansökningsknappen. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom branschen för plaströrsystem. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord- och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 270 anställda och omsatte 2022 drygt 1,3 miljarder kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och produktionsenhet ligger i Ljung (Herrljunga kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Systemutvecklare

Systemutvecklare till Trollhättan Drivs du av att investera din tid och kompetens på något meningsfullt? Vi söker dig som lockas av att arbeta på ett produktbolag som digitaliserar svensk industri. Genom att hjälpa kunden effektivisera och automatisera sin vardag bidrar vi till att de framtidssäkrar sin verksamhet. Detta har vi gjort ända sedan starten 1984. Binar Solutions befinner sig nu i en spännande tillväxtresa, vill du bli en av oss? Rollen som systemutvecklare Som systemutvecklare hos oss får du stort ansvar och blir en person med inflytande och betydelse för vår framtida utveckling. Du får vara med och vidareutveckla vårt befintliga BPS system (Binar Production System) och bidra till hur framtidens system ska se ut. Du ingår i ett team av engagerade utvecklare som arbetar med att bygga och förbättra logiken i vår plattform, i syfte att skapa en robust och skalbar tjänst som gör det enklare för tillverkande företag att digitalisera produktionen och därmed öka sin effektivitet. Vad har Jimmy Kleibrant, affärsområdeschef LEAN Production, att säga om hur det är att jobba på Binar Solutions? "Binar är ett härligt företag med korta beslutsvägar, en platt organisation samt en stabil ägare. Vi jobbar med många av de stora industriföretagen i Sverige där vi nu arbetar aktivt med att följa med dem ut i världen! Här har du stor möjlighet att påverka och styra ditt arbete själv och i ditt team. Jag jobbar aktivt med att skapa transparens mellan våra olika team genom att hela tiden informera om vad som händer inom företaget och hos våra kunder. Det är en trygg arbetsplats där vi jobbar med teknik i framkant och vi har en fantastisk kundbas. Som fabriksnörd är det riktigt kul att vi får möjlighet att vara med och se hur saker och ting tillverkas. Jag älskar att vara spindeln i nätet mellan våra kunder, sälj och personalen." Din profil Du som söker som systemutvecklare har relevant utbildning och några års erfarenhet av systemutveckling inom: C# / .NET SQL REST-API Har du erfarenhet från tillverkande industri gör det att du snabbare kommer in i rollen men detta är endast meriterande och inte ett krav för tjänsten. Som person ser vi gärna att du har ett högt engagemang för ditt arbete och att du är prestigelös och pragmatisk. Vi som arbetar här idag diskuterar tillsammans fram lösningar och uppskattar när folk vågar säga sin mening eller be om hjälp. Det viktigaste för oss är att du är duktig på det du gör och tycker det verkar lockande att bli en del av oss! Vad säger Hannes Kempe Lundin, systemutvecklare, om företaget? "Det som lockade mig till Binar 2019 var möjligheten att inte bara sitta med mjukvaran utan även få se den direkta kopplingen till hårdvaran. Det mest stimulerande med jobbet är att får utveckla något från början! Att gå från idé till produkt och sedan se den verkställas hos kund. Det är kul att gå till jobbet, mycket är på grund av de varierande arbetsuppgifterna. Våra kunder har många olika lösningar och konfigureringar vilket gör att det varierar hela tiden. Vi har många befintliga projekt men även mycket nyutveckling som är kul. Den goda stämningen i teamet är också en bidragande faktor att jag trivs så bra. Den kommande tiden känns rolig och spännande då vi växer och har planer för våra produkter inför framtiden. Det kommer också bli många nya projekt." Vi erbjuder Hos oss får du arbeta med en teknisk plattform som ligger i framkant och som dagligen nyttjas av tusentals användare. Du triggas av tanken på att komma till det lite mindre bolaget som befinner sig i en häftig tillväxtresa och få chansen att utvecklas tillsammans med oss. Du kommer trivas i vår kultur om du är nyfiken, lösningsfokuserad och ödmjuk. Du gillar att jobba i team samtidigt som du finner stor stolthet i dina personliga leveranser. Att ha roligt på jobbet är en självklarhet för alla oss på Binar Solutions och vi är övertygade om att du delar den inställningen! Ansök i dag I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, tel. 0720-762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Binar Solutions Företaget grundades 1984 och 2021 bytte vi namn till Binar Solutions AB, som ett tydligt konstaterande att vi erbjuder helhetslösningar och inte bara elektronik. Vi tillhandahåller industriell IT och elektronik som stödsystem för industrin. Vi är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade och strävar alltid efter att uppfylla FN:s globala mål för hållbar utveckling. Binar Solutions AB är ca 30 anställda och finns i Trollhättan. Företaget hade en omsättning 2023 på ca 58 miljoner.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024