IT-strateg

IT-strateg till Stockholm I rollen som IT-strateg hos Stockholm Vatten Och Avfall - Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som jobbar för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad - blir du en stark motor i det pågående förändringsarbetet inom arbete med digitalisering, bolagsarkitektur och målarkitektur för IT. Är detta en roll som matchar dig och dina erfarenheter? Stockholm Vatten Och Avfall levererar dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för stadens avfallshantering för 1,5 miljoner invånare och företag i Stockholmsområdet varje dag. Hos oss arbetar ca 800 medarbetare med att säkerställa produktion och leverans av dricksvatten, ta hand om och rena avloppsvatten, hantera dagvatten samt ansvara för vattenkvaliteten i sjöar och vattendrag. Det ställer höga krav på utveckling och infrastruktur, där vår verksamhet är en förutsättning för regionens tillväxt. Vad tycker Jan Werner, systemförvaltare, om livet på Stockholm Vatten Och Avfall? "Jag sökte mig till Stockholm Vatten Och Avfall för 30 år sedan då företagets arbete lockade mig och uppdraget matchade min kompetens, erfarenhet och utbildning. Jag är stolt över att tillhöra företaget och jag känner att jag är med och bidrar i vårt uppdrag att leverera våra samhällstjänster för VA och Avfall. Stämningen är väldigt kamratlig och lättsam. Alla delar information och kunskap och deltar i diskussioner kring arbetet. De främsta förelarna med att arbeta på Stockholm Vatten Och Avfall inkluderar ett öppet och omhändertagande arbetsklimat, goda förutsättningar för egenutveckling och möjlighet att prova på andra tjänster inom bolaget. Även ett bra ledarskap samt bra möjligheter till hybridarbete och friskvård." Om rollen I rollen som IT-strateg arbetar du med strategiska utredningsuppdrag och ansvarar för att ta fram en strategisk målbild. Du skapar och underhåller övergripande arkitekturmodeller, riktlinjer och färdplaner som vägleder IT-investeringar. Ditt ansvar i rollen innefattar: Det övergripande och strategiska ansvaret för IT-arkitekturarbetet inom Stockholm Vatten Och Avfall Att delta och samverka med processansvariga och informationsansvariga i utvecklingen av bolagets processer, informationsmodeller och IT-modeller i en gemensam bolagsarkitektur Att säkerställa att IT:s arkitektur har och arbetar utifrån ett Enterprise Architecture-perspektiv Att övervaka och utvärdera det tekniska landskapet och föreslå förbättringar och anpassningar som möter verksamhetens behov Ansvar för att ta fram en strategisk målbild, skapa och underhålla övergripande arkitekturmodeller, riktlinjer och färdplaner som vägleder IT-investeringar Att omvärldsbevaka området Arkitektur Vad har Åsa Lindblom, IT-chef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att börja jobba på Stockholm Vatten Och Avfall för att jag vill bidra till en samhällsviktig verksamhet med fokus på miljö och hållbarhet, vilket har stor påverkan på mänskligheten. Vi arbetar med aktuella samhällsutmaningar där IT spelar en central roll. Jag leder ett team där vi ser till att tillsammans nyttja våra specialistkunskaper och personligheter för en framstående IT-leverans, där alla i teamet är viktiga. Att ha roligt på jobbet och känna sig trygg i sitt uppdrag är något jag ser som viktiga förutsättningar för en hög trivsel där vi coachar och supportar varandra till framgång varje dag. För att trivas här bör man gilla att jobba i team och förstå helheten av bolagets kärnverksamhet där IT är en bidragande faktor. " Om dig För att hantera ansvaret i rollen krävs en utvecklingsfokuserad kommunikatör som är trygg i arkitekturdialoger. Du behöver ha lätt för att ta egna initiativ och skapa tydlighet och engagemang med en stark förmåga att samarbeta, knyta kontakter och hantera intressenter. Därmed behöver du vara målmedveten, uthållig och strukturerad samt ha en god förmåga att omsätta teori och kunskap i praktiskt tillämpning anpassad för verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi att du har flera av följande erfarenheter: En relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet av att leda och driva arkitektur- och strategiarbete inom en IT-verksamhet Kunskap om Enterprise Architecture och IT-strategiskt arbete Vana vid agilt utvecklingsarbete, verksamhetsutveckling samt förändringsledning Erfarenhet av visuell modellering och arkitekturramverk Erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd Vi erbjuder I rollen som IT-strateg på Stockholm Vatten Och Avfall erbjuds du ett hållbart arbetsliv i balans med privatliv, där intressanta arbetsuppgifter, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö är viktiga delar. Hos oss får du: Vara med och säkerställa en enormt samhällsviktig verksamhet Utveckla hållbara, innovativa lösningar med miljöfokus Ständigt utveckla dig själv Ta ansvar och vara med och påverka För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb. Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner. Kontakt och ansökan Stockholm Vatten Och Avfall jobbar tillsammans med Intenso Teknikrekrytering i denna rekrytering, och vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, eller Anders Johansson, 072- 306 35 26. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Systemspecialist

Systemspecialist till Stockholm Rollen som systemspecialist hos Stockholm Vatten Och Avfall - Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som jobbar för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad - passar dig som är en driven problemlösare och gillar att ta initiativ i en central roll i bolagets arbete med teknisk dokumenthantering, beslutsstöd och integrationer. Är detta en roll som matchar dig och dina erfarenheter? Stockholm Vatten Och Avfall levererar dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för stadens avfallshantering för 1,5 miljoner invånare och företag i Stockholmsområdet varje dag. Hos oss arbetar ca 800 medarbetare med att säkerställa produktion och leverans av dricksvatten, ta hand om och rena avloppsvatten, hantera dagvatten samt ansvara för vattenkvaliteten i sjöar och vattendrag. Det ställer höga krav på utveckling och infrastruktur, där vår verksamhet är en förutsättning för regionens tillväxt. Vad tycker Maria Hermansson, systemförvaltare ProjectWise, om livet på Stockholm Vatten Och Avfall? "Jag har arbetat med IT-utveckling i ca 20 år, främst inom värdepapperssystem och djurförsäkringar. Jag har nu varit här på Stockholm Vatten Och Avfall i ett och ett halvt år och trivs väldigt bra. Det mest stimulerande med jobbet är att vi stöttar en samhällsviktig verksamhet och att det dyker upp nya utmaningar varje dag. Stämningen i teamet är mycket god. Alla är positiva och engagerade och behöver man hjälp finns det mycket erfarenhet i teamet och vi hjälper gärna varandra. Utöver den goda lagandan inkluderar fördelarna intressanta arbetsuppgifter, flexibla arbetstider, trevligt kontor, utvecklingsmöjligheter, och möjligheter för träning på arbetsplatsen." Om rollen Som systemspecialist har du stor involvering i verksamhetens arbete med teknisk dokumentation, t.ex. gällande anläggningsritningar och projektdokumentation för bolagets anläggningsförvaltning och investeringsprojekt. Du deltar i utveckling och förvaltning av bolagets dokumenthanteringsprocesser samt utvecklar och anpassar systemstöd för teknisk dokumenthantering. Idag är bolagets centrala system för teknisk dokumenthantering ProjectWise. Dina arbetsuppgifter innefattar: Ansvar för applikationsdriften av ProjectWise Kravställning och samarbete med leverantör för serverdrift samt applikationsleverantör Medverka i förvaltning, projekt och utvecklingsarbeten som säkerställer ett optimalt systemstöd för teknisk anläggningsinformation inom bolaget Medverka i support till användare, hantera intern systemadministration samt delta i applikationsdrift och systemuppgraderingar Vad har Åsa Lindblom, IT-chef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att börja jobba på Stockholm Vatten Och Avfall för att jag vill bidra till en samhällsviktig verksamhet med fokus på miljö och hållbarhet, vilket har stor påverkan på mänskligheten. Vi arbetar med aktuella samhällsutmaningar där IT spelar en central roll. Jag leder ett team där vi ser till att tillsammans nyttja våra specialistkunskaper och personligheter för en framstående IT-leverans, där alla i teamet är viktiga. Att ha roligt på jobbet och känna sig trygg i sitt uppdrag är något jag ser som viktiga förutsättningar för en hög trivsel där vi coachar och supportar varandra till framgång varje dag. För att trivas här bör man gilla att jobba i team och förstå helheten av bolagets kärnverksamhet där IT är en bidragande faktor. " Om dig För att passa in som systemspecialist hos oss behöver du ta initiativ och vara strukturerad, då arbetet innebär mycket frihet under ansvar. Vi behöver en problemlösare med ett analytiskt angreppssätt, som kan säkerställa struktur och kvalité i system. Då rollen innefattar många kontaktytor behöver du gilla samarbete och att bygga goda relationer. I rollen behöver du vara serviceinriktad och på ett pedagogiskt sätt kunna utbilda användare och ge förståelse för systemets förutsättningar. För att lyckas i rollen som systemspecialist behövs flera av följande erfarenheter: Relevant utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Databaskunskaper, SQL och gärna PowerShell-programmering Förståelse för teknisk informationshantering och infrastrukturprojekt Erfarenhet av teknisk dokumenthantering tex. inom processindustri, för anläggning eller projekt Erfarenhet av serverdrift Vi erbjuder I rollen som systemspecialist på Stockholm Vatten Och Avfall erbjuds du ett hållbart arbetsliv i balans med privatliv, där intressanta arbetsuppgifter, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö är viktiga delar. Hos oss får du: Vara med och säkerställa en enormt samhällsviktig verksamhet Utveckla hållbara, innovativa lösningar med miljöfokus Ständigt utveckla dig själv Ta ansvar och vara med och påverka För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb. Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner. Kontakt och ansökan Stockholm Vatten Och Avfall jobbar tillsammans med Intenso Teknikrekrytering i denna rekrytering, och vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, eller Anders Johansson, 072- 306 35 26. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Underhållsledare

Underhållsledare till Göteborg Frodas du av att vara en del av ett team? Vill du ha chansen att växa och utveckla en karriär i ett snabbt rörligt snacksföretag som brinner för hållbarhet? Du kan vara den speciella ingrediensen vi behöver just nu för vårt underhållsteam. Just nu söker vi en underhållsledare, baserad i Angered strax utanför Göteborg. Varför vi söker dig Vi behöver utöka vårt linjeteam med en underhållsledare som vill vara med och påverka vår framtida vision, där vi aktivt arbetar med att minimera förluster i alla processteg genom vårt system IWS, Intersnack Work System. Du får en nyckelfunktion och ägandeskap för att driva och utveckla IWS, - och underhållsarbetet inom ditt ansvarsområde i fabriken. Du kommer ingå i ett team och jobba nära linjechef och processledare men samverkar också tätt med samtliga funktioner i bolaget för att uppnå bästa resultat. Tjänsten är en dagtidstjänst. Vad har Sandy Kasha, processledare, att säga om tjänsten och företaget? "Jag började som processledare på Estrella för fem år sedan då jag sökte utmaningar och ständig utveckling. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap är viktigt. Teamet är tryggt och vi löser dagliga utmaningar tillsammans för att nå våra mål. Att känna mig uppskattad och ha bra relationer på jobbet är viktigt för mig och det mest stimulerande är att få göra skillnad och utvecklas tillsammans med mina kollegor." Vad du kommer att göra: Aktivt driva, utveckla och följa upp IWS-arbetet. Ansvara för det förebyggande underhållet på avdelningen. Planera och schemalägga alla underhållsaktiviteter inom ditt ansvarsområde. Arbeta fram processer för att stötta operatörerna kring förlusteliminering, baserat på data från produktionen. Stödja interna tekniska projekt inom området. Stödja anläggningens ständiga förbättringsinsatser och vidta åtgärder för att förbättra/optimera produktion och underhåll. Vad du bidrar med: Flerårig erfarenhet inom systematiskt underhållsarbete mot tillverkande industri. Relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet. Ledarerfarenheter eller utbildning är meriterande. Erfarenhet av att driva och leda förbättringsarbete samt kunskaper inom LEAN eller Six Sigma. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Självgående, flexibel och driven. Du utför dina uppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt. Innovativt och analytiskt tankesätt där du vågar prova nya vägar framåt. God samarbetsförmåga och social kompetens då du har många kontaktytor internt. Bra på att leda andra där du förmedlar en helhetssyn både genom bra kommunikation och synlighet. Vad tycker Suleyman Yildiz, Line Lead, om livet på Estrella? "Jag valde att jobba på Estrella för att lämna min comfort zone och testa mina färdigheter och erfarenheter. Vår vision är att lyfta företaget genom kunskap, vårt manufacturing system och att vi som ledare visar vägen och agerar som ambassadörer och förebilder. Fördelarna med att jobba på Estrella inkluderar en familjär atmosfär där vi värnar om varandra, korta ledtider och möjlighet till tillväxt. För att trivas och lyckas i rollen som underhålledare är du flexibel, öppen och kommunikativ med ett coachande och ödmjukt förhållningssätt." Vad vi erbjuder: Hos oss blir du en del i ett av Europas största snacksföretag. Du får möjlighet att jobba i en internationell organisation som samtidigt har stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ, stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Du blir också en del av ett företag som bryr sig om alla sina medarbetares välbefinnande och som förstår att balansen mellan arbete och fritid är grundläggande för framgång. Våra värderingar är viktiga för oss. De agerar som ledstjärnor för hur vi arbetar och definierar vår kultur: Omtanke Initiativkraft Samarbete Kundnytta Smakglädje Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288, och Cassandra Åkerblad, 0720–708970, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Välkommen till Estrella - ett av Sveriges största varumärken inom snacks. Estrella tog snacksen till Sverige när vi 1957 startade den första produktionen av chips och popcorn. Idag omsätter Estrella AB ca 1,2 Mdkr och har ca 230 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och potatislagret i Kistinge utanför Halmstad. Estrella ägs av Intersnack Group - ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro. Estrellas vision är att tillverka de godaste snacksen och vara det schysstaste företaget - med miljö, hälsa, samhälle och våra anställda i fokus. Vi levererar goda nyheter som sätter guldkant på svenska folkets krispiga stunder. Stora som små. Låt stunderna börja.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Gruppchef / Electrical Engineering Manager

Electrical Engineering Manager / Gruppchef till Västerås Vill du vara med och påverka omvandlingen av samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid? Då kan rollen som Electrical Engineering Manager / gruppchef vara något för dig! På ABB får du chansen att göra detta samtidigt som du arbetar inom ett prioriterat satsningsområde i ett bolag som värnar om sina medarbetare och erbjuder dig unika möjligheter. Vi erbjuder I rollen som Electrical Engineering Manager / gruppchef blir du en del av Energy Industries projektverksamhet i Sverige som fortsätter växa. Divisionen ingår i affärsområdet Process Automation som levererar kompletta lösningar inom Digitalisering, Elektrifiering och Automation till kunder inom främst förnybar energi, värme-, vatten- och kärnkraft samt läkemedels-, livsmedels- och kemiindustrin i Sverige. ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Som en del av ABB får du möjlighet till flexibelt arbete och en hybrid lösning där du kan jobba på distans utifrån verksamhetens behov och möjligheter. Utöver detta erbjuder de bland annat friskvårdsbidrag, idrottsaktiviteter, extra föräldralön, hälsoundersökning, arbetstidsförkortning samt förmånsportal Benify med privata rabatter och erbjudanden. Vad har Magnus Ström, Head of Engineering, att säga om tjänsten och företaget? "Genom en stark gemenskap, öppenhet, bra kommunikation och en stor portion tillit skapar vi tillsammans glädje och affärsresultat. Möjligheten att kombinera arbete hemifrån med att vara på kontoret gör att vi skapar en dynamisk och flexibel arbetsmiljö som stödjer oss. Vår vision är att med vårt teknologiska ledarskap inom automation och elektrifiering möjliggöra en mer hållbar och resurseffektiv framtid." Läs mer om vad Magnus har att säga om tjänsten och företaget. https://career.masterhelp.se/abb Ansvarsområde och arbetsuppgifter Vi söker nu dig som vill anta rollen som Electrical Engineering Manager / gruppchef för elingenjörerna i Västerås, en grupp som består av ca tolv medarbetare med kompetens inom elkonstruktion och elkraft. Gruppen kommer fortsätta växa för att möta strategiska framtidsmål i verksamheten. De arbetar i projektets alla faser, från idé till idrifttagning hos ABBs slutkunder i hela Sverige. Projekten drivs in-house från deras kontor och är av hög teknisk komplexitet samt av varierande storlek. I rollen som gruppchef har du både ekonomi- och personalansvar för gruppen och du driver det organisatoriska och systematiska arbetsmiljöarbetet för gruppen. Genom ditt ledarskap främjar du gruppens utvecklingsmöjligheter, både på individnivå och som team. Du driver, samarbetar, samordnar och arbetar operativt såväl som strategiskt med gruppen i en tätt integrerad tvärfunktionell organisation inom Sverige. Vidare blir du en drivande kraft inom deras teknik- och konceptutveckling inom el- och anläggningskonstruktion. I tjänsten ingår att stötta offertingenjörer och säljare med ditt tekniska kunnande inom el- och anläggningskonstruktion i framtagningen av nya anbud för att säkerställa den tekniska leveransen. Du blir systemägare för konstruktions- och dimensioneringsverktygen samt verksamhetsprocesserna och kommer vara en viktig representant för ABB hos kunder, leverantörer och samarbetspartners. Du strävar alltid efter att efterleva ABB:s kärnvärden inom säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du tar hand om dina kollegor och verksamheten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av ledande roller, som exempelvis uppdragsledare, projektledare, ledande ingenjör, konstruktör eller liknande, och har en bred teknisk kunskap inom el- och kraftområdet. Du är en driven visionär som trivs i en ledande roll där du är självgående, tar ansvar och egna initiativ.Som chef behöver du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga samt ett personligt ledarskap. Du har ett starkt driv som entusiasmerar och inspirerar teamet att jobba mot nya mål och utmaningar. Du är engagerad och målinriktad i ditt arbete och bidrar till medarbetarnas trivsel såväl som till hög kundnöjdhet. Kvalifikationer Till rollen som Electrical Engineering Manager / gruppchef söker vi dig som har el- och kraftteknisk utbildning på gymnasienivå, eftergymnasial eller högskolenivå alternativt har motsvarande yrkeserfarenhet. Minst sju års erfarenhet från el- och kraftbranschen gällande elkonstruktion, anläggningskonstruktion och projektering Goda tekniska kunskaper gällande anläggningskonstruktion och dimensionering för både lågspänning och mellanspänning samt fältkonstruktion God insyn i lagar, regler och standarder inom området Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Befattningen kräver att du godkänns enligt de aktuella säkerhetsreglerna och en bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om ABB ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Konstruktör

Konstruktör inom betong och rör till Norvatek i Göteborg, Västerås eller Ronneby Vill du vara en del av ett tryggt företag i Uniwater koncernen som växer starkt på marknaden? Har du erfarenhet av CAD och vill arbeta i en tjänst som bidrar till ett hållbart samhälle? Norvatek söker dig som vill vara med och forma framtidens VA-pumpsystem genom att designa driftsäkra pumpstationer. Med din expertis kommer du att spela en avgörande roll i att bygga effektiva och pålitliga pumpsystem som säkerställer en framgångsrik hantering av vatten och avlopp. Om tjänsten Du är delaktig i hela processen – från projektering, dimensionering och konstruktion till prefabricering och montering. I rollen ingår det att arbeta båda med standardmoduler, och specifikt anpassade moduler. Som konstruktör har du också en rådgivande roll och samarbetar tätt med projekt- och produktionskollegorna. I rollen som konstruktör ingår: Att samordna, sätta mål, följa upp och utveckla interna processer för konstruktionsgruppen Att hålla dig uppdaterad med branschutveckling, standarder och tekniska specifikationer Teknisk support och framtagande av gransknings-, bygg- samt relationshandlingar för pumpstationer av betong Ansvar för att alla ritningar som lämnas till produktion följer organisationens krav och standarder Att se till att komponenter och montering följer tillämpliga bransch- och affärsstandarder Är det här du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker efter en konstruktör som är en strukturerad lagspelare och som både drivs och motiveras av eget ansvar. Du är en problemlösare som arbetar målmedvetet för att finna lösningar och skapa möjligheter. Det är viktigt för dig med samarbete på ett lyhört och prestigelöst vis. Du utgår från vårt kontor i Göteborg, Västerås eller Ronneby där du samarbetar tätt med produktionen, vilket ger dig en unik insyn i tillverkning och funktion av de produkter du arbetar med, samt med övriga kollegor inom organisationen. Du behöver ha en vilja och möjlighet att resa några gånger per år då vi finns på flera orter. Vi ser gärna att du har: Teknisk examen (högskoleingenjör eller motsvarande) i industriell design, maskinteknik eller motsvarande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med teknisk support och/eller konstruktion, gärna inom bygg, projekt eller VA Minst tre års erfarenhet i mekanisk design Fördjupad kunskap inom CAD God kunskap inom Officepaketet B-körkort. Några frågor till Mathias Andersson, Platschef Ronneby Vad är de främsta fördelarna med att jobba hos er? Vi har en platt, prestigelös organisation med framåtblick och nära till beslut. Vi har god stämning och laganda, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och det viktigaste – vi har kul på jobbet. Vad är viktiga egenskaper för att trivas i rollen som konstruktör? Att du är en prestigelös teamspelare, har förmågan att samarbeta och att tillsammans med kollegorna ihärdigt driva arbete och processer framåt på ett strukturerat sätt. Det är också viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa hållbara och förtroendefulla relationer, både internt och externt. Tony Andersson, VD Norvatek om framtidsvisionen: "Vår framtidsvision på Norvatek är att vi är en attraktiv arbetsgivare och levererar produkter av yttersta klass till VA-Sverige. NORVATEK brinner för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder. Att arbeta hos oss är både inspirerande och utmanande. Tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete, tillsammans kan vi göra skillnad." Norvatek erbjuder En platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Vi har god laganda och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Norvatek har 80 st anställda fördelat på flera orter. Vi erbjuder goda möjligheter till utbildning/utveckling, friskvårdsbidrag, flexibilitet av arbetsplats och arbetstider och vi är kollektivavtalsanslutna. Vi har en intressant orderportfölj och för dig som lockas av att vara med och ta företaget till nästa fas är detta ett jobb med framtidsmöjligheter! Kontakt och ansökan Ansvarig för denna rekrytering är Mathias Andersson, [email protected] men frågor besvaras även av HR-support Sven Hagberg, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen på grund av GDPR. Tycker du att rollen hos oss som Konstruktör låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen i gänget! Om företaget Norvatek (Nordiska VA Teknik AB) är en del av Uniwater – en av Nordens ledande grupper med specialister inom VA-infrastruktur. Övriga dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, IBAB, IBECO, Lauridsen, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Konstruktör

Konstruktör inom betong och rör till Norvatek i Göteborg, Västerås eller Ronneby Vill du vara en del av ett tryggt företag i Uniwater koncernen som växer starkt på marknaden? Har du erfarenhet av CAD och vill arbeta i en tjänst som bidrar till ett hållbart samhälle? Norvatek söker dig som vill vara med och forma framtidens VA-pumpsystem genom att designa driftsäkra pumpstationer. Med din expertis kommer du att spela en avgörande roll i att bygga effektiva och pålitliga pumpsystem som säkerställer en framgångsrik hantering av vatten och avlopp. Om tjänsten Du är delaktig i hela processen – från projektering, dimensionering och konstruktion till prefabricering och montering. I rollen ingår det att arbeta båda med standardmoduler, och specifikt anpassade moduler. Som konstruktör har du också en rådgivande roll och samarbetar tätt med projekt- och produktionskollegorna. I rollen som konstruktör ingår: Att samordna, sätta mål, följa upp och utveckla interna processer för konstruktionsgruppen Att hålla dig uppdaterad med branschutveckling, standarder och tekniska specifikationer Teknisk support och framtagande av gransknings-, bygg- samt relationshandlingar för pumpstationer av betong Ansvar för att alla ritningar som lämnas till produktion följer organisationens krav och standarder Att se till att komponenter och montering följer tillämpliga bransch- och affärsstandarder Är det här du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker efter en konstruktör som är en strukturerad lagspelare och som både drivs och motiveras av eget ansvar. Du är en problemlösare som arbetar målmedvetet för att finna lösningar och skapa möjligheter. Det är viktigt för dig med samarbete på ett lyhört och prestigelöst vis. Du utgår från vårt kontor i Göteborg, Västerås eller Ronneby där du samarbetar tätt med produktionen, vilket ger dig en unik insyn i tillverkning och funktion av de produkter du arbetar med, samt med övriga kollegor inom organisationen. Du behöver ha en vilja och möjlighet att resa några gånger per år då vi finns på flera orter. Vi ser gärna att du har: Teknisk examen (högskoleingenjör eller motsvarande) i industriell design, maskinteknik eller motsvarande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med teknisk support och/eller konstruktion, gärna inom bygg, projekt eller VA Minst tre års erfarenhet i mekanisk design Fördjupad kunskap inom CAD God kunskap inom Officepaketet B-körkort. Några frågor till Mathias Andersson, Platschef Ronneby Vad är de främsta fördelarna med att jobba hos er? Vi har en platt, prestigelös organisation med framåtblick och nära till beslut. Vi har god stämning och laganda, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och det viktigaste – vi har kul på jobbet. Vad är viktiga egenskaper för att trivas i rollen som konstruktör? Att du är en prestigelös teamspelare, har förmågan att samarbeta och att tillsammans med kollegorna ihärdigt driva arbete och processer framåt på ett strukturerat sätt. Det är också viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa hållbara och förtroendefulla relationer, både internt och externt. Tony Andersson, VD Norvatek om framtidsvisionen: "Vår framtidsvision på Norvatek är att vi är en attraktiv arbetsgivare och levererar produkter av yttersta klass till VA-Sverige. NORVATEK brinner för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder. Att arbeta hos oss är både inspirerande och utmanande. Tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete, tillsammans kan vi göra skillnad." Norvatek erbjuder En platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Vi har god laganda och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Norvatek har 80 st anställda fördelat på flera orter. Vi erbjuder goda möjligheter till utbildning/utveckling, friskvårdsbidrag, flexibilitet av arbetsplats och arbetstider och vi är kollektivavtalsanslutna. Vi har en intressant orderportfölj och för dig som lockas av att vara med och ta företaget till nästa fas är detta ett jobb med framtidsmöjligheter! Kontakt och ansökan Ansvarig för denna rekrytering är Mathias Andersson, [email protected] men frågor besvaras även av HR-support Sven Hagberg, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen på grund av GDPR. Tycker du att rollen hos oss som Konstruktör låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen i gänget! Om företaget Norvatek (Nordiska VA Teknik AB) är en del av Uniwater – en av Nordens ledande grupper med specialister inom VA-infrastruktur. Övriga dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, IBAB, IBECO, Lauridsen, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Konstruktör

Konstruktör inom betong och rör till Norvatek i Göteborg, Västerås eller Ronneby Vill du vara en del av ett tryggt företag i Uniwater koncernen som växer starkt på marknaden? Har du erfarenhet av CAD och vill arbeta i en tjänst som bidrar till ett hållbart samhälle? Norvatek söker dig som vill vara med och forma framtidens VA-pumpsystem genom att designa driftsäkra pumpstationer. Med din expertis kommer du att spela en avgörande roll i att bygga effektiva och pålitliga pumpsystem som säkerställer en framgångsrik hantering av vatten och avlopp. Om tjänsten Du är delaktig i hela processen – från projektering, dimensionering och konstruktion till prefabricering och montering. I rollen ingår det att arbeta båda med standardmoduler, och specifikt anpassade moduler. Som konstruktör har du också en rådgivande roll och samarbetar tätt med projekt- och produktionskollegorna. I rollen som konstruktör ingår: Att samordna, sätta mål, följa upp och utveckla interna processer för konstruktionsgruppen Att hålla dig uppdaterad med branschutveckling, standarder och tekniska specifikationer Teknisk support och framtagande av gransknings-, bygg- samt relationshandlingar för pumpstationer av betong Ansvar för att alla ritningar som lämnas till produktion följer organisationens krav och standarder Att se till att komponenter och montering följer tillämpliga bransch- och affärsstandarder Är det här du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker efter en konstruktör som är en strukturerad lagspelare och som både drivs och motiveras av eget ansvar. Du är en problemlösare som arbetar målmedvetet för att finna lösningar och skapa möjligheter. Det är viktigt för dig med samarbete på ett lyhört och prestigelöst vis. Du utgår från vårt kontor i Göteborg, Västerås eller Ronneby där du samarbetar tätt med produktionen, vilket ger dig en unik insyn i tillverkning och funktion av de produkter du arbetar med, samt med övriga kollegor inom organisationen. Du behöver ha en vilja och möjlighet att resa några gånger per år då vi finns på flera orter. Vi ser gärna att du har: Teknisk examen (högskoleingenjör eller motsvarande) i industriell design, maskinteknik eller motsvarande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med teknisk support och/eller konstruktion, gärna inom bygg, projekt eller VA Minst tre års erfarenhet i mekanisk design Fördjupad kunskap inom CAD God kunskap inom Officepaketet B-körkort. Några frågor till Mathias Andersson, Platschef Ronneby Vad är de främsta fördelarna med att jobba hos er? Vi har en platt, prestigelös organisation med framåtblick och nära till beslut. Vi har god stämning och laganda, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och det viktigaste – vi har kul på jobbet. Vad är viktiga egenskaper för att trivas i rollen som konstruktör? Att du är en prestigelös teamspelare, har förmågan att samarbeta och att tillsammans med kollegorna ihärdigt driva arbete och processer framåt på ett strukturerat sätt. Det är också viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa hållbara och förtroendefulla relationer, både internt och externt. Tony Andersson, VD Norvatek om framtidsvisionen: "Vår framtidsvision på Norvatek är att vi är en attraktiv arbetsgivare och levererar produkter av yttersta klass till VA-Sverige. NORVATEK brinner för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder. Att arbeta hos oss är både inspirerande och utmanande. Tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete, tillsammans kan vi göra skillnad." Norvatek erbjuder En platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Vi har god laganda och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Norvatek har 80 st anställda fördelat på flera orter. Vi erbjuder goda möjligheter till utbildning/utveckling, friskvårdsbidrag, flexibilitet av arbetsplats och arbetstider och vi är kollektivavtalsanslutna. Vi har en intressant orderportfölj och för dig som lockas av att vara med och ta företaget till nästa fas är detta ett jobb med framtidsmöjligheter! Kontakt och ansökan Ansvarig för denna rekrytering är Mathias Andersson, [email protected] men frågor besvaras även av HR-support Sven Hagberg, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen på grund av GDPR. Tycker du att rollen hos oss som Konstruktör låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen i gänget! Om företaget Norvatek (Nordiska VA Teknik AB) är en del av Uniwater – en av Nordens ledande grupper med specialister inom VA-infrastruktur. Övriga dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, IBAB, IBECO, Lauridsen, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kvalitetsansvarig

Kvalitetsansvarig / Kvalitetsingenjör till Göteborg Är du en person som brinner för kvalitetsarbete och som vill verka i en organisation där din insats gör skillnad? Som kvalitetsansvarig / kvalitetsingenjör hos oss på Fameco får du en trygg och bred roll med stor inblick i alla företagets delar. Du kommer få utrymme att driva och utveckla verksamhetens arbetssätt och processer inom kvalitet och verka i en organisation som präglas av stor delaktighet och korta beslutsvägar. Vad har Staffan Jarde, kvalitets- och engineering manager, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att jobba på Fameco då jag tycker det representerar en bra storlek av företag. Tillräckligt stora för att ha intressanta kunder och arbetsuppgifter men ändå så pass små att man känner att det man gör har stor betydelse för företaget. Vår vision är att växa kraftigt i regionen, så nu expanderar vi internt och siktar på att ta nya kunder. Vårt kamratskap inom företaget tycker jag är vår största styrka. Vi är alla villiga att hjälpa varandra i olika situationer. Vårt fina kontor i Mölndal gör att man gärna är på plats och jobbar, även om det självklart är ok att jobba hemifrån ibland." Arbetsuppgifter I rollen som kvalitetsansvarig / kvalitetsingenjör är ditt huvudsakliga uppdrag att bidra till att säkerställa rätt kvalitet på produkter, vilket innebär ett utvecklande samarbete med stora och viktiga kunder och leverantörer. Våra kunder finns idag inom Automotive (tunga sidan) samt inom övrig industri.Vi ser gärna att du med din erfarenhet vill ta ett större funktionsansvar och också gå in som teamledare för kvalitetsavdelningen. Idag består teamet av två kvalitetstekniker som är stationerade på vårt lager i Hillerstorp. Dina arbetsuppgifter som kvalitetsansvarig / kvalitetsingenjör är främst kopplade till: Att driva och utveckla kvalitetsprocesser som säkerställer produktkvalitén exempelvis PPAP Deltagande i projekt för nya och befintliga produkter Hantering av kvalitetsavvikelser och reklamationer för produkter Förbättringsarbete och att jobba med Reach/Rohs/IMDS Att vara med att driva kvalitetsavdelningens övriga arbete med exempelvis interna revisioner och certifiering Vad har Emmanuel Kåveryd, Teamledare för Delivery Service, att säga om tjänsten och företaget? "Jag har jobbat på Fameco sedan 2017 och har sedan tidigare bland annat tio års erfarenhet som teamledare. Att arbeta på Fameco är omväxlande med olika typer av ärenden och arbetsuppgifter, och närheten till alla avdelningar gör att det är korta vägar för att fatta beslut. Stämningen i teamet är bra. Vi har hand om alla kunder och leverantörer så det blir ett tätt samarbete där vi hjälper och täcker upp för varandra om någon är borta. Behöver man support från andra avdelningar så är de mycket hjälpsamma och det finns en stark vilja överlag att lösa eventuella utmaningar som kan dyka upp." Din profil För att lyckas i rollen som kvalitetsansvarig / kvalitetsingenjör ser vi att du är initiativrik med hög problemlösningsförmåga vilket gör att du utifrån kvalitetsavvikelser tillsammans med andra bidrar till kvalitetsförbättringar. Vidare behöver du vara kommunikativ och bra på att hantera interna och externa relationer. Du är van att verka i en internationell miljö då våra kunder och leverantörer finns runt om i Europa. Du är strukturerad och noggrann och kan självständigt driva på arbetet framåt. Vi ser gärna att du har arbetat mot Automotive eller har förståelse för liknande kravställning. Några års erfarenhet av operativt kvalitetsarbete Bekant med verktyg som PPAP, FMEA, 8D, APQP, 5Why Kunnig inom ritningsläsning Relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet Svenska och engelska i tal och skrift Kunskap inom mätteknik är meriterande Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720-76 23 34 och Maria Ahlén, 0708-490288 på Intenso Teknikrekrytering Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Fameco Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare inom den tunga fordons-, och allmän industrin inkl. dess underleverantörer. Bland våra nuvarande kunder finns stora och välkända industrikoncerner, bland annat inom den tunga fordonsindustrin och vi är stolta över att ha en hög kundnöjdhet och en hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en del av den globalt välkända Keller & Kalmbach-koncernen och vi har vårt kontor i Mölndal samt lager i Hillerstorp. Läs mer på www.fameco.se

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teknisk försäljningsingenjör

Teknisk försäljningsingenjör till Malmö Är du en person som gillar att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer? Är du tekniskt intresserad och har erfarenhet från industrin? I så fall är rollen som teknisk försäljningsingenjör hos Festo något för dig! Festo är ett företag som specialiserar sig på pneumatik och automationsteknik. De tillhandahåller produkter och system för automatisering av industriella processer, inklusive pneumatiska och elektriska styrsystem. Företaget erbjuder även lösningar för utbildning inom automationsteknik. Festo har etablerat sig som en ledande aktör inom sitt område och har en omfattande global närvaro. Vad tycker Håkan Svensson, automationssäljare, om livet på Festo? "Jag har arbetat på FESTO i ungefär 18 år. Det som lockade var att få jobba i ett stort, internationellt företag med ett oerhört starkt varumärke på marknaden. Här får man möjlighet till utveckling genom interna utbildningar och blir en del av ett framgångsrikt säljteam. Arbetsmiljön är stimulerande och vi har högt i tak samt frihet under ansvar. Stämningen i teamet är väldigt god med stark kamratskap. Det mest stimulerande med rollen är friheten att själv styra arbetstiden och att kunna växa tillsammans med kunder genom nytänk och teknik. De främsta fördelarna inkluderar självständigt arbete i ett fantastiskt team, förmånliga arbetsvillkor och en god sammanhållning med kollegor." Vi erbjuder Som teknisk försäljningsingenjör hos oss blir du en del av ett familjeägt företag med trygg och solid ekonomi, där du får frihet att utforska, förnya och förverkliga dina egna idéer. Festo står för hållbarhet både för miljö och människor samt ett livslångt lärande med individuell utveckling. Vi visar respekt och uppskattning för varandra – oavsett kön, nationalitet, funktionsvariation, ålder och identitet samt erbjuder en modern arbetsmiljö och balans mellan arbete och privatliv. Ansvarsområde / arbetsuppgifter I rollen som teknisk försäljningsingenjör identifierar, prospekterar, säljer och vårdar du nya och befintliga kunder inom ditt distrikt genom följande aktiviteter: Identifiering av kunder med maximal tillväxtpotential och urval av fokuskunder Planera aktiviteter för att uppnå försäljningsmål Identifiera och vinna projekt Uppnå mål med valda kunder Säkerställa kundnöjdhet Budgetansvar Delta i marknadsaktiviteter, som till exempel mässor Vad har Anders Hagberg, försäljningschef södra Sverige, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att jobba på Festo för att jag ville arbeta med försäljning i ett innovativt företag med ett starkt varumärke inom industrin. Här får man möjligheten att arbeta med olika kundbehov och applikationer samt vara en del av ett ständigt utvecklande globalt familjeägt företag. Vår framtidsvision är att vara den naturliga automationsleverantören till den svenska industrin. Vi har en stark global närvaro och lång historia på den svenska marknaden. Vi värnar om våra medarbetares trivsel genom en trevlig arbetsplats, företagshälsovård, friskvård och flexibilitet att arbeta hemifrån. För att trivas här behövs stor drivkraft, nyfikenhet, passion för försäljning inom industrin och ett teknikintresse." Din profil För att trivas i rollen som teknisk försäljningsingenjör är det viktigt att du har ett starkt driv, en vilja att prestera och är bra på att göra lönsamma affärer. Du får stöd i ditt arbete genom interna specialister, andra kunniga säljare och en stöttande chef. Du är en flexibel lagspelare som är van att arbeta mot uppsatta mål. Kvalifikationer Några års erfarenhet av försäljning till industrin Teknisk utbildning Genuint intresse av industrin och teknik Svenska och engelska flytande i tal och skrift B-körkort Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om FESTO Festo Corporation grundades 1925 och är den ledande leverantören av automationsteknik och prestationsledande inom industriell utbildning och utbildningsprogram. Festo har under många år drivit på fabriksautomation och erbjuder en bred produkt- och tjänsteportfölj – från enskilda komponenter till komplexa kundanpassade lösningar och system. Som ett familjeägt bolag agerar vi utifrån ett helhetsperspektiv. Vi tar ansvar för våra handlingar globalt och lokalt, vi vill bidra till livskvalitet och hållbarhet där vi verkar med modern teknologi, kunskap och utbildning. Läs mer på www.festo.com/se/en/

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Applikationsingenjör

Applikationsingenjör till Helsingborg Som applikationsingenjör hos GAIA BioMaterials kommer du ha en direkt påverkan gällande hållbar utveckling för företag inom plastindustrin. GAIA BioMaterials utvecklar och tillverkar nedbrytbart biomaterial från förnyelsebara källor för att ersätta fossil plast. GAIA BioMaterials ger kunder stöd och möjlighet att initiera och utveckla sin produktutveckling och hållbarhetsmål. Gaia BioMaterials är ett privatägt bolag med flera starka delägare varav den mest kända är Investment AB Latour. GAIA BioMaterials ingår i det nyetablerade investeringsområdet Latour Future Solutions som investerar i hållbarhetsfokuserade tillväxtbolag. Vi erbjuder Din och vår framgång bygger på god kännedom om branschen, tekniken och produkten. Du kommer ges en omfattande introduktion där du får möjlighet att lära känna dina kolleger, tekniken samt våra kunder och samarbetspartners. Du blir en del av ett familjärt bolag där alla drivs av att göra oss och våra produkter bättre och på så sätt möjliggöra fortsatt tillväxt. Du får möjlighet att arbeta med hållbara produkter och på så sätt bidra till hållbar utveckling. Vi växer och du och din roll har goda möjligheter att utvecklas i takt med bolaget. Vad har Konrad Rosén, R&D Manager, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att jobba på GAIA BioMaterials för att få vara en del av tillväxtresan från dag ett, vara en del i den entreprenöriella processen och bidra till att utveckla produkten. Framtidsvisionen är att ligga i framkant inom miljövänliga material, med R&D i Helsingborg och produktionsanläggningar globalt. För medarbetarnas trivsel erbjuder vi gym, massage, frukt och en kultur där vi tror på varandra. Här finns möjlighet att påverka och göra skillnad, med snabba beslutsvägar och synlighet. Som anställd på GAIA BioMaterials erbjuds du frihet under ansvar, flexibel arbetstid och respektfull kommunikation. För att trivas i tjänsten som applikationsingenjör behöver man vara nyfiken, lyhörd, social och målinriktad." Vad tycker Tobias Wilbs, ekonomichef, om livet på GAIA? "Jag har arbetat på GAIA BioMaterials sedan oktober 2023. Det som lockade var bland annat möjligheten att jobba i ett litet bolag där alla får stor påverkan på slutresultatet och att GAIA har en stor roll att spela i en mer hållbar värld. Även de karriärmöjligheter som en tillväxtresa ger är inspirerande. Det är ett konstant driv framåt och det händer saker i den takt man som anställd i mångt och mycket kan påverka. Stämningen i mitt team är jättebra, enkel och rakt fram. På GAIA bygger vi något steg för steg. Alla processer och tillvägagångssätt är inte satta utan här har varje anställd stora möjligheter att påverka, vilket blir väldigt stimulerande." Arbetsuppgifter Som applikationsingenjör kommer du vara länken mellan säljarna och R&D och ansvara för att leda och driva kundprojekt från start till mål. Applikationsingenjören ansvarar för att tillsammans med ett hängivet säljteam och tekniker utveckla koncept, recepturer och innovativa lösningar tillsammans, via iterativa processer för kunder inom plastindustrin. Säljarna initierar kundprojekten och applikationsingenjören ansvarar som stöd vid provkörningar och kontakt med kundernas olika intressenter för att ge förslag på lösningar och ändringar i process- och materialspecifikation. I rollen träffar du också kunder via direkta besök i samband med projekten eller vid förfrågningar/RFQ, det är en till två resor i månaden. Kunderna finns i Europa och varierar från start-up’s till globala bolag med flertalet siter. Som applikationsingenjör arbetar du med flera olika kundprojekt parallellt med stöd och i nära dialog med R&D, säljare och kunder. I rollen kommer man även arbeta med mindre R&D projekt. Kvalifikationer Teknisk utbildning Kunskap inom biomaterial, polymerer eller närliggande Kunskap inom emballage, förpackningar eller maskiner som konverterar plast Kunna skriva och tala svenska och engelska obehindrat Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är en initiativrik och lösningsorienterad person med stort intresse för teknik, process- och materialteknik. Du är nyfiken och kreativ i ditt problemlösande och har en förmåga att kunna bryta ner detaljer likväl som att se helheten. Det är viktigt att man är service- och kundorienterad och tilltalas av kontakten med olika intressenter hos kunder. Du har förmågan att skapa förtroende genom din tekniska kompetens, strukturerade tillvägagångssätt och goda kundbemötande. Du är dessutom en lyhörd och god lagspelare som bidrar till teamets bästa. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Christofer Dahlman, 0702-469300, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om GAIA BioMaterials GAIA BioMaterials är stolta över att vara banbrytande uppfinnare och tillverkare av Biodolomer® – ett revolutionerande material som tillhandahåller de mångsidiga tillämpningarna av traditionell plast men ändå är helt komposterbart och inte producerar någon mikroplast. Med ledning av vår grundare Åke Roséns visionära ideal och stärkta av framstående investerare som Investment AB Latour, är vi fast beslutna att skapa en mer hållbar framtid. Våra produkter är designade för att minska CO2-utsläppen med 80 %, vilket återspeglar vårt engagemang för miljövård. Beläget i Helsingborg, Sverige, är vår toppmoderna anläggning epicentrum för innovation, där vi producerar biodolomergranulat och en rad färdiga produkter, tillgodose både den svenska marknaden och en växande internationell kundkrets. Besök gärna www.gaiabiomaterials.com för mer information om oss och våra produkter.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024