Controllerchef till Region Västernorrland
Experis AB
Ekonomi- och finanschefer

Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Controllerchef till Region Västernorrland
Experis AB
Ekonomi- och finanschefer

Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Production Delivery Leader | Älmhult | Experis
Experis AB
Övriga designer och formgivare

Experis is a leading consulting firm in IT/Tech in Sweden and part of the global conglomerate ManpowerGroup. As a consultant at Experis, you get the opportunity to advance rapidly. We help you take the next career step in IT based on your unique talents. Together with your consultant manager, you will devise a plan that aligns with your career goals. With us, you have a secure employment and can look forward to exciting tasks and a network of friendly and competent colleagues. Job description You will be responsible for leading the production planning of the 3d coordinators, the process steps and delivery of the production brief. You will be clarifying the process, ways of working, roles and responsibilities for everyone involved, as well as constantly striving for new more efficient ways of working. As the Production Delivery Leader, you will be responsible for time-management, budget and quality of the production. You will collaborate with other PDL:s within the customers organization and also work closely with 3d coordinators to ensure that their work meets the projects schedule. The assignment is based in Älmhult and since you will collaborate with other internal stakeholders it's mandatory to at least be onsite 2-3 days on a weekly basis. Your background We are seeking candidates with a proven track record of effectively managing and streamlining production flows and processes to enhance efficiency. Senior-level expertise in strategizing and implementing production plans to drive down costs and boost capacity is essential. Additionally, experience in leveraging modern production methods, particularly in the realms of 3D and image-based processes, is highly valued. More specific requirements: * You have at least 3 years of professional experience working and leading image, film or 3D production in high volume or lean processes. * High level of knowledge and passion regarding modern production technics; graphical-, 3D, Real time, Automation. * Experience with Censhare. * Fluent in English, both written and spoken. Questions? A warm welcome with your application by registering your CV via the link on the right. Selection takes place continuously, so a tip is to send in your application already today. If you have questions about the assignment or about the role as a consultant, you are welcome to email Vilma Andersson at [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
3D Coordinator | Älmhult | Experis
Experis AB
Övriga designer och formgivare

Experis is a leading consulting firm in IT/Tech in Sweden and part of the global conglomerate ManpowerGroup. As a consultant at Experis, you get the opportunity to advance rapidly. We help you take the next career step in IT based on your unique talents. Together with your consultant manager, you will devise a plan that aligns with your career goals. With us, you have a secure employment and can look forward to exciting tasks and a network of friendly and competent colleagues What do we offer? Do you have a passion for action and creativity? Do you want to be a part of many people's dreams and work alongside 3D artists, modelers, and interior designers? Then this might be the right opportunity for you! In this job, you are offered a challenging position in a creative environment with high expectations for the functionality and quality of 3D products. You will work in an expansive and successful company with a high wow factor. As a consultant via Experis, we can offer you opportunities and experience working in an international organization with a fast pace. What challenges do we offer? You will be involved in ensuring all relevant information and components before and during 3D production, including participating in meetings with clients, conducting product and sample analyses, working with proper delivery expectations, production methods, project files, and final approvals of 3D production. * You will perform work and configuration of 3D models in various formats. * Together with your team, you will also be responsible for administrative tasks related to the production of 3D models, including the 3D model archive and updating key figures. * You will ensure that all 3D productions are produced according to the service level agreement, internal guidelines, frameworks, and technical pipelines, while also challenging our ways of working. * There are opportunities to work on various projects and excellent development opportunities within the 3D department. Who are you? You have a passion for images and craftsmanship in your work. You are motivated and enthusiastic about developing, learning, and sharing knowledge and experiences. You are passionate about working in a fast-paced and future-oriented environment. You work well under changing conditions, are responsible, and have the ability to work independently. We also wish that you have: * Experience in 3D work and software, such as 3D Studio Max. * Knowledge of 3D modeling and texturing. * Experience with Adobe CS and MS Office programs. * Experience in planning, coordinating, and administering projects of various complexities. * Experience in reading technical documentation. * Good English skills, both spoken and written. * It is also very beneficial if you have CAD experience and experience with SolidWorx. Working as a consultant at Experis: We can offer you work in a stable and positive team with great work joy. You have the privilege of operating in an environment with vast experience and broad competence where new and exciting challenges await those with high ambitions and work capacity. We have partnerships with both large and small companies worldwide, and our specialized knowledge of the market enables us to quickly find the right job opportunity for you. We are experts in recognizing each individual's unique potential. That's how we succeed in matching you with a company where you will thrive, develop, and be inspired.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
3D Printing Materials Technician| Älmhult | Experis
Experis AB
Övriga designer och formgivare

Experis is a leading consulting firm in IT/Tech in Sweden and part of the global conglomerate ManpowerGroup. As a consultant at Experis, you get the opportunity to advance rapidly. We help you take the next career step in IT based on your unique talents. Together with your consultant manager, you will devise a plan that aligns with your career goals. With us, you have a secure employment and can look forward to exciting tasks and a network of friendly and competent colleagues. What do we offer? Do you have a passion for action and creativity? Do you want to be a part of many people's dreams and work alongside 3D artists, modelers, and interior designers? Then this might be the right opportunity for you! In this job, you are offered a challenging position in a creative environment with high expectations for the functionality and quality of 3D products. You will work in an expansive and successful company with a high wow factor. As a consultant via Experis, we can offer you opportunities and experience working in an international organization with a fast pace. What challenges do we offer? We are looking for a skilled 3D Materials Technician to join our dynamic team. In this role, you will be responsible for producing high-quality digital and 3D content, managing materials documentation, and ensuring accuracy in product representations. Your expertise will be crucial in advising our 3D production team and maintaining high standards throughout the production process. Who are you? You have a passion for images and craftsmanship in your work. You are motivated and enthusiastic about developing, learning, and sharing knowledge and experiences. You are passionate about working in a fast-paced and future-oriented environment. You work well under changing conditions, are responsible, and have the ability to work independently. We also wish that you have: * Education or experience with 3D graphics, textures and product development, visualisation or equivalent. * Extensive knowledge in 3D Computer Graphics (Ray tracing) and advanced rendering techniques, 3D modelling, texturing and rendering. * Extensive experience working in 3D Studio Max, VRay, CAD, Maya, Adobe CS or equivalent software. * Solid Worx * CLO3D or Blender * Experience in photography and image editing. * Good knowledge of physics regarding materials. * Fluent in English, both written and spoken. * Can go to the office in Älmhult at least 3 days a week, and full time during the onboarding period Working as a consultant at Experis: We can offer you work in a stable and positive team with great work joy. You have the privilege of operating in an environment with vast experience and broad competence where new and exciting challenges await those with high ambitions and work capacity. We have partnerships with both large and small companies worldwide, and our specialized knowledge of the market enables us to quickly find the right job opportunity for you. We are experts in recognizing each individual's unique potential. That's how we succeed in matching you with a company where you will thrive, develop, and be inspired. Questions? Welcome with your application by registering your CV via the link on the right. Selection takes place continuously, so a tip is to send in your application already today. If you have questions about the assignment or the role as a consultant, you are welcome to email Vilma Andersson at [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Product Communication Coordinator | Älmhult | Experis 
Experis AB
Grafiska formgivare m.fl.

Vill du vara med och koordinera all global produktrelaterad kommunikation, produktbilder och produktfilmer? Här kommer du få möjlighet att vara spindeln i nätet och säkra att leveransen går i enlighet med deadlines, kvalitet och budget. Ingen leverans är den andra lik, vilket för din del innebär att du kommer utvecklas i varje leverans du tar dig an! Arbetsbeskrivning I rollen som Product Communication Coordinator kommer du vara med i uppstartsmöten med uppdragsgivare och därefter koordinera hela processen fram till färdig bild eller film. Din roll kommer bland annat också vara att säkerställa att all nödvändig produktinformation finns inför varje uppstartsprocess och bidra till en tydlig och genomtänkt produktionsplanering. I din roll kommer du kommunicera och hålla relevanta personer informerade samt vara koordinatorn mellan uppdragsgivare och resterande medlemmar i produktionsteamet. Detta innebär också att du har en bred kontaktyta och stora möjligheter till att bygga ett brett nätverk. Vi söker dig som: * Har utbildning eller erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring eller bildproduktion * Har erfarenhet av att arbeta med Adobe CS och MS Office programmen * Har erfarenhet av att koordinera, planera och administrera olika projekt eller processer av olika svårighetsgrad och komplexitet * Kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift Som person är du duktig på att jobba i och trivs med en arbetsvardag där det är mycket på gång. Deadlines är något som driver dig framåt och kommunikation känns som ett viktigt för dig för att komma framåt. Du gillar att administrera, organisera och arbeta strukturerat. Du har god personkännedom och tycker om att ha dialoger med kunder. I denna roll är det också viktigt att du är driven och att du är en framåtsträvare! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Frågor? Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Vilma Andersson, [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Sommarjobba som Supervisor i Värnamo!
Experis AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Är du driven, självgående och har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla personal? Nu söker vi en arbetsledare till vår kund i Värnamo för omgående start. Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba under sommaren som Supervisor hos en av våra kunder i Värnamo. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom logistikbranschen är det bästa med det här jobbet utmaningen i att leda andra och kombinationen av att få jobba både operativt, strategiskt och kreativt. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten: Vi söker en engagerad och självgående Supervisor till vår kund i Värnamo. Du kommer att arbetsleda en grupp på ca 15-25 personer. Arbetsuppgifter: * Ansvara för personal, bemanning och medarbetarsamtal. * Hantera dagliga operativa uppgifter och säkerställa att verksamheten flyter smidigt. * Arbeta nära personalen och värdera varje medarbetares insats. * Samarbeta med leverantörer och transportörer, och vara spindeln i nätet på plats. * Använda VMS-systemet för att fylla i timmar, följa upp KPI:er, schema och planering. * Coacha två teamledare, en för morgonskift och en för kvällsskift. Arbetstider: Dagtid, med flexmöjligheter. Viktigt att du är på plats och träffar båda skiften vid behov. Kvalifikationer: * Erfarenhet av att leda och coacha personal. * God lagspelare med dokumenterat personalansvar. * Erfarenhet av crossdocking och lagerverksamhet * Förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut. * God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Rapportering: Du rapporterar till Platschef. Är du rätt person för jobbet? Tjänsten passar dig som har en god kommunikativ förmåga och som drivs av att leda och motivera medarbetare. Du är prestigelös, ansvarfull och besitter en god problemlösningsförmåga. Vidare ser vi att du har en utbildning motsvarande 3-årig gymnasienivå och /eller annan erfarenhet med inriktning logistik. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet av liknande roller med ledarskapsbefattning alternativt gruppledare är det meriterande. Du har god datakunskap. Din anställning Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Det här är ett konsultuppdrag som varar ca 2 månader. Med möjlighet till förlängning. Om Jefferson Wells Som konsult hos Jefferson Wells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga Konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jefferson Wells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar Vid frågor är du välkommen att kontakta Therese Johansson via e-post: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
VD till C4 Energi, Kristianstad
Experis AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vill du stå i centrum för Kristianstads hållbara utveckling och leda ett av regionens viktigaste bolag in i framtidens energilandskap? C4 Energi söker nu en affärsdriven VD som med strategiskt ledarskap, stort samhällsengagemang och starkt kundfokus vill driva den fortsatta utvecklingen av ett komplett och innovativt energibolag C4 Energi är Kristianstads kommuns helägda energibolag med en stark lokal förankring och bred verksamhet inom el, fjärrvärme, fiber, biogas och hållbara energilösningar. Vi spelar en avgörande roll i kommunens utveckling mot ett mer hållbart och klimatsmart samhälle. C4 Energi-koncernen består av tre bolag: C4 Energi AB, C4 Elnät AB och Kristianstads Biogas AB. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva, prisvärda och hållbara energi- och kommunikationslösningar med lokal förankring till alla företag och medborgare i Kristianstads kommun. Om rollen Energibranschen befinner sig i en expansiv fas med höga krav på omställning och innovation. För att möta dessa utmaningar söker vi en VD med god strategisk förmåga, tryggt ledarskap och beslutsamhet. Du är modig, drivande och har ett starkt engagemang för utveckling. Rollen kräver erfarenhet av att leda komplexa, teknikintensiva verksamheter samt god kundförståelse och kommersiellt fokus. VD leder koncernen tillsammans med ledningsgruppen och ansvarar för att exekvera bolagets affärsplan och strategi. Rollen förutsätter närvaro i verksamheten där ledarskapet utövas på plats. Ansvarsområden * Förankra och befästa den pågående kulturresan mot ökad intern samverkan och gemensamma värderingar. * Utveckla organisation och gemensamma processer för stärkt affärsmannaskap och effektivt informationsutbyte. * Tydliggöra mål och KPI:er för hela organisationen samt säkerställa lönsamhet och effektiv uppföljning. * Vara en stark ambassadör för C4 Energis varumärke internt och externt och bidra till att attrahera, utveckla och behålla rätt medarbetare och samarbetspartners. * Hålla samman koncernens olika funktioner och skapa konkurrenskraftiga erbjudanden i en snabbt föränderlig marknad. Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och en gedigen erfarenhet av att leda i komplexa och teknikintensiva verksamheter. Du har chefserfarenhet från processindustri eller annan tekniktung bransch med ansvar för flera ansvarsområden. Du har god förståelse för energisektorns förutsättningar och utmaningar. Du har erfarenhet av att driva komplexa organisationer som omfattar affärsutveckling, produktion och försäljning, och har framgångsrikt lett organisationer med chefsled för chefer. Du har också förståelse för de särskilda villkor som gäller för verksamheter som verkar under politisk styrning. Det är starkt meriterande om du har ett väletablerat lokalt och regionalt nätverk i Skåne, tidigare erfarenhet av energibranschen samt erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer. Slutligen har du mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Vi söker dig som har hög integritet, är pålitlig och har gott omdöme. Du är en lyhörd, entusiasmerande och kommunikativ ledare som trivs med att bygga relationer och skapa starka nätverk, särskilt på lokal och regional nivå. Du har modet att fatta beslut och arbetar med ett coachande och situationsanpassat ledarskap för att skapa engagemang och utveckling hos dina medarbetare. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att få leda Kristianstads energiomställning tillsammans med engagerade medarbetare i ett stabilt bolag med starkt varumärke och tydligt samhällsuppdrag. Här får du arbeta nära både näringsliv och offentlig sektor i en expansiv kommun med höga hållbarhetsambitioner. Välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar C4 Energi med Jefferson Wells, del av Manpower Group. Med hänvisning till GDPR tar vi endast emot din ansökan via jeffersonwells.se Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Jefferson Wells, 044-20 38 71 eller [email protected] alternativt Alexandra Ivstam, 044- 20 38 63 eller [email protected] Under vecka 29-31 håller vi semesterstängt och kan då inte svara på frågor. Välkommen med din ansökan via jeffersonwells.se senast 10/8. Därefter kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Notera: inga ansökningar hanteras via mail med anledning av GRPR.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utbildningssamordnare till Ericastiftelsen
Experis AB
Skolassistenter m.fl.

Ericastiftelsen är en idéburen organisation utan vinstintresse som arbetar för att alla barn och unga ska få det stöd de behöver för att leva ett bra liv. Vi verkar inom tre områden: högskoleutbildning, stöd och behandling för barn och unga samt forskning och metodutveckling. Vår verksamhet genomsyras av fokus på barns och ungas rättigheter, delaktighet och livsvillkor. Vi är en stiftelse som grundades 1934 av Hanna Bratt, och vi arbetar utifrån hennes vision om att "plocka upp illa medfarna små vandrare på livets stora färdestråk". Ericastiftelsen är politiskt och religiöst obunden, och vi följer demokratins principer. Du kan läsa våra stadgar här. Hos oss arbetar psykologer, psykoterapeuter, socionomer, pedagoger och psykiatriker med lång erfarenhet av stöd och behandling för barn och unga och deras närstående. Vårt huvudkontor ligger på Odengatan 8 och 9 i centrala Stockholm, där vi också har våra undervisningslokaler och vår behandlingsmottagning. Besök och utbildning sker både fysiskt och digitalt, med kursdeltagare från hela Sverige och Norden. Om rollen Utbildningssamordnarens roll är att se till att institutionens utbildningar och kurser inom såväl högskoleutbildning som uppdragskurser administreras med både hög kvalité och god serviceanda. I rollen kommer du att vara en nyckelperson för både studenter och lärare. Du kommer att tillhöra en grupp om 4 personer inom verksamhetsstödet, där du samarbetar nära verksamhetens ledning och övrig administrativ personal. Utifrån givna riktlinjer förväntas du självständigt planera och utföra arbetsuppgifterna i samarbete med rektor, studierektor, kursledare och lärare samt övrig personal. Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom receptionstjänst och övrig administrativ service förekommer. För att lyckas i rollen trivs du att arbeta prestigelöst i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå utav: * Administration i samband med annonsering och marknadsföring av utbildningar, ansökning, antagning, tentamen och rapportering av studieresultat * Att möta och ge service till studenter och lärare, svara på frågor vid besök, i e-post och telefon * Administrativt stöd till rektor, studierektor, kursledare samt interna och externa lärare * Bokning och iordningsställande av utbildningslokaler * Uppdateringar av information och anmälningsformulär på verksamhetens kurshemsidor, bistå med material till marknadsföring av utbildningar och kurser * Visst IT-stöd till studenter och lärare samt utlåning av material och kurslitteratur * Enklare ekonomiadministration (ex. fakturering, uppföljning via Fortnox) Om dig För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god vana vid att arbeta i olika administrativa system och digitala verktyg. Du är noggrann, lösningsorienterad och tar ansvar, samtidigt som du har lätt för att se helheten och förstå hur olika delar hänger ihop. Vi tror att du arbetar självständigt och gärna driver utvecklingen av utbildningsadministrationen framåt, både genom att skapa nya rutiner och genom att ta ett samlat grepp om det administrativa flödet. Har du erfarenhet från högskolevärlden, och är bekant med de regelverk och processer som hör till då är det ett extra plus. Vidare har du ett gott bemötande, är flexibel och tycker om att ge service, både till studenter och kollegor samt andra besökare. Vi ser gärna att du har ett öga för detaljer och ett hjärta för det personliga mötet. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta proaktivt, strukturerat och hantera flera uppgifter samtidigt. Du är en lagspelare som trivs i en miljö där relationer, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Kvalifikationer * Eftergymnasial utbildning, exempelvis en kandidatexamen eller yrkesförberedande utbildning inom pedagogik, beteendevetenskap, kommunikation eller administration * Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska * Erfarenhet av administrativt arbete med varierade uppgifter * Erfarenhet av utbildningsadministration, gärna inom högskola eller liknande miljö * Mycket god systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office * Erfarenhet av att arbeta med webbaserade verktyg, t.ex. uppdatering av hemsida * Vana vid att skapa och skicka digitala enkäter och annan digital kommunikation Meriterande - det är ett plus om du också har: * Erfarenhet av att arbeta inom högskoleverksamhet och kännedom om relevanta lagar och regelverk * Vana vid att arbeta i publiceringsverktyget WordPress * Erfarenhet av det administrativa systemet Ladok Arbetstider, tillträde och omfattning Tjänsten är på heltid med start hösten 2025, arbetstider är kontorstider måndag till fredag med 40 timmar per arbetsvecka. Detta är en direktrekrytering där du anställs av Ericastiftelsen med bra förmåner och trygga villkor, Ericastiftelsen tillämpar 6 månaders provanställning. För att vara aktuell för tjänsten behöver vi genomföra bakgrundskontroll innan kontraktsskrivning. Placering: Odengatan 9, Stockholm Omfattning: Heltid Tillträde: Sker enligt överenskommelse Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Bahlenberg, 070-790 86 26 alternativt [email protected] Ser fram emot din ansökan, dock senast den 22 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
OSTP SWEDEN AB söker en Reparatör
Experis AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

OSTP koncernen är en av världens ledande tillverkare av svetsade rostfria rör och rördelar med tillverkning i Sverige och Finland. OSTP koncernen har ca 500 anställda. I Örnsköldsvik arbetar ca 150 personer fördelat på två fabriker. Örnsköldsvik har en nyckelroll inom koncernen med marknadens bredaste produktsortiment inom rostfria rördela Är du en ödmjuk och ansvarstagande person som gillar teknik och problemlösning? Då kan det här vara arbetet för dig! Arbetsuppgifter I rollen som Reparatör blir du en del av en härlig arbetsgrupp som arbetar med att ge produktionsanläggningen och dess olika stödfunktioner ett professionellt underhåll i både förebyggande och avhjälpande syfte. Det är ett varierande arbete som erbjuder möjligheter till utveckling. Underhållsavdelningen består av 24 personer med olika teknisk kompetens som jobbar tätt tillsammans. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: * Att arbeta med både förebyggande och avhjälpande underhåll på produktionsanläggningarna * Att tillsammans med konstruktionsavdelningen ta fram tekniska lösningar som kan förbättra produktionsutfallet och produktkvalitén * Att vid behov gå in som maskinoperatör på bearbetningsmaskiner * Enklare svetsjobb i syfte att underhålla och reparera * Att till närmaste chef förslå investeringar inkl prioritetsordning * Att alltid följa gällande skydds-, dokumentations- och säkerhetsföreskrifter i arbetet * Att rapportera uppkomna akuta fel och brister till arbetsledare * Att hantera förrådshållna delar, förbrukningsartiklar samt komponenter Vem är du? Vi söker dig som har en relevant teknisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Då vår verksamhet är internationell är god förståelse i både svenska och engelska ett krav. Vidare har du goda Officekunskaper. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en engagerad medarbetare som vill ta ansvar och som har god förmåga att strukturera upp sitt arbete. I rollen som Reparatör på OSTP har du många kontaktytor inom företaget, så förmågan att kunna samarbeta och bidra till en trevlig stämning på arbetet är viktigt. Du anser självklart att delaktighet och laganda samt egen initiativförmåga är viktiga ingredienser för att skapa en verksamhet i Världsklass. Låter detta som ett roligt och utmanande arbete för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, eftersom urval kommer att ske löpande! Kontakt I denna rekrytering samarbetar OSTP med Jefferson Wells, ett företag i ManpowerGroup. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Mats Andersson, via mejl: [email protected] eller via telefon: 070-854 30 42 Varmt välkommen med din ansökan

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025