Är du en erfaren brandskyddsspecialist med goda ledaregenskaper och vill vara med och säkerställa ett tryggt och hållbart arbetsklimat? Vi söker nu en Brandskyddsansvarig, med placering i Brunna/Kungsängen eller Uppsala. Placeringsort: Brunna eller Uppsala Tillträde: Början/mitten av augusti och 6 månader framåt Resor mellan siter förekommer - körkort och tillgång till bil är ett krav. Om rollen Som Brandskyddsansvarig har du en nyckelroll i att säkerställa att vårt brandskyddsarbete håller högsta standard. Du arbetar nära företagets Security and Fire Protection Leader samt Föreståndare för brandfarlig vara. Ditt uppdrag omfattar att följa gällande lagar och regler, driva det systematiska brandskyddsarbetet (SBA) samt säkerställa en fungerande nödlägesberedskap. Du kommer även att delta i och leda utbildningar samt agera sakkunnig i interna projekt kopplade till brandskydd, arbetsmiljö och riskhantering. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Säkerställa ett systematiskt brandskyddsarbete (praktiskt och dokumenterat) * Upprätthålla god utrymningsstandard och fungerande nödlägesberedskap * Planera och genomföra brand- och utrymningsutbildningar * Driva och följa upp ATEX-arbete inkl. riskbedömningar och klassningsritningar * Delta i budgetarbete och driva projekt inom ansvarsområdet * Samverka med Räddningstjänst, försäkringsbolag och myndigheter (MSB, Arbetsmiljöverket) Befogenheter och samarbeten * Leder och delegerar arbete vid krissituationer * Initierar och genomför förbättringsåtgärder inom ansvarsområdet * Utbildar internt inom ATEX och ISO 45001 * Arbetar nära Räddningstjänst, myndigheter och försäkringsbolag Kvalifikationer Krav: * Placering i Brunna eller Uppsala - körkort och tillgång till bil * Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift * Erfarenhet av arbete inom brandskydd och krisberedskap * Ledarskapserfarenhet * Dokumenterad kunskap om ISO 45001, ATEX och Seveso * God administrativ förmåga och vana vid dokumentation * Ansvarstagande och stresstålig Meriterande: * Mångårig erfarenhet av brandskyddsarbete * Föreståndare brandfarlig vara * Erfarenhet av Sevesoverksamhet Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Kontaktuppgifter och ansökan Vid intresse skickar du in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Nisser.
Vill du leda ett team av tekniska konsulter och vara med och bygga upp ett växande affärsområde inom industrin? DEKRA Consulting söker nu en affärsdriven och relationsskapande Sektionschef som vill vara med och utveckla vårt område Quality Assurance & Engineering (QA&E). I denna roll får du en nyckelposition i att forma vår konsultverksamhet mot tung industri - med fokus på kvalitet, säkerhet och teknisk spets. Läs mer och ansök nedan DEKRA Sverige ingår i koncernen DEKRA SE som är en av de ledande leverantörerna av industriell inspektion i Europa. DEKRA med fler än 48 000 medarbetare är ett av världens ledande företag inom säkerhet, hållbarhet, test, inspektion och certifiering och betjänar kunder på alla kontinenter i 60 länder. DEKRA Sweden AB har 5 bolag i Sverige de är DEKRA Industrial AB, DEKRA Automotive AB och DEKRA Consulting, DEKRA Quality Management samt Force Aerospace Technology med en årlig omsättning på över 1 miljard kronor. Vi på DEKRA erbjuder innovativa tjänster som bidrar till ökad säkerhet på vägen, på jobbet och i hemmet. Läs gärna mer om oss här: DEKRA Om rollen Som Sektionschef har du ett övergripande ansvar för att bygga, leda och utveckla ett team av tekniska konsulter som arbetar med uppdrag inom kvalitetstjänster exempelvis mot tillverkning, processindustri, energisektorn och annan tung industri. Du ansvarar för både personalledning, försäljning och affärsutveckling, och har en central roll i att säkerställa att våra kunduppdrag bemannas med rätt kompetens och att våra konsulter trivs och utvecklas. I denna roll kommer du även själva driva kunduppdrag. Dina huvudsakliga ansvarsområden: * Leda och coacha ett team av konsulter i deras uppdrag inom kvalitetssäkring, teknisk utveckling och produktion * Aktivt arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning i linje med affärsområdets behov * Säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet i våra leveranser * Vara kundansvarig för nyckelkunder - identifiera affärsmöjligheter och utveckla långsiktiga samarbeten * Samarbeta med andra ledare inom DEKRA för att driva affärsområdets utveckling Du har både strategiskt och operativt ansvar och är en viktig del i att forma DEKRA Consultings erbjudande inom industrikonsulttjänster. Tjänsten utgår från något av våra kontor på västkusten. Resor förekommer och du rapporterar till Affärsområdeschef. Vem söker vi? Vi söker dig som kombinerar teknisk förståelse från tung industri med starkt ledarskap och affärssinne. Du har troligen själv erfarenhet från roller som teknisk konsult, projektledare eller chef inom tillverkning, energi, petrokemi, processindustri eller närliggande områden. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet av att leda tekniska team eller av att vara konsultchef/konsultledare * Kunskap om branscher där svetsande produktion, kvalitetssäkring eller tekniska inspektioner är centrala * God förståelse för standarder och regelverk som EN, PED, ASME är meriterande * Dokumenterat god förmåga att bygga relationer med kunder och utveckla affärer Som person är du engagerad, strukturerad och trygg i din ledarroll. Du har en god förmåga att skapa förtroende både internt och externt och trivs i en miljö där du får kombinera teknik, människor och affärer. Varför DEKRA? Hos DEKRA får du en roll där du gör skillnad - för våra kunder, konsulter och för samhället i stort. Vi arbetar med teknik i framkant och erbjuder tjänster som bidrar till ökad säkerhet och hållbarhet. Som en del av ett globalt företag har du tillgång till stora resurser, ett starkt varumärke och möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss. Är du redo att ta nästa steg och bli en nyckelspelare i DEKRA:s satsning mot industrin? Ansökan Ansök nu och bli en del av Dekras spännande tillväxtresa. I denna tjänst samarbetar Dekra med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på Jefferson Wells hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Om du är intresserad, sök gärna tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 25 juni. Om du har frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Maria Svedberg på [email protected] alt. ring på 079-0763749. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta med analys, prognoser och ekonomistyrning i ett teknikföretag i framkant? Just nu söker vi på Jefferson Wells flera ekonomikonsulter till Siemens Energy i Finspång. Här får du chansen att ta plats i en internationell miljö med stort ansvar, där du blir en viktig del i arbetet med att utveckla framtidens energilösningar. Du blir anställd av Jefferson Wells och arbetar som konsult på plats hos Siemens Energy - ett världsledande företag inom energiteknik med stark framtidsagenda. Om rollerna Beroende på din profil och erfarenhet finns flera olika uppdrag att erbjuda inom controllingområdet. I några roller arbetar du nära affären med analys, rapportering och forecast. I andra har du ett större fokus på bokslutsarbete, KPI:er, budget och ekonomiska processer. Gemensamt för alla uppdrag är att du får ett brett ansvar och en viktig roll i ett kunnigt och engagerat team. Exempel på arbetsuppgifter: * Budget- och prognosarbete samt uppföljning av ekonomiskt utfall * Bokslutsarbete och månadsrapportering * Analys av affärsresultat, KPI:er och nyckeltal * Stöd till ledning och verksamhet genom presentationsmaterial och beslutsunderlag * Systemadministration och rapportstruktur * Bidra till förbättringsprojekt och digitalisering av ekonomifunktionens arbetssätt * Samarbete både lokalt och globalt inom Siemens Energy Vi söker dig som har: * Akademisk examen inom ekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande * Flera års erfarenhet inom controlling, redovisning eller ekonomistyrning * Goda kunskaper i Excel - gärna även erfarenhet av SAP och BI-verktyg * En analytisk, strukturerad och lösningsorienterad personlighet * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt * Förmåga att arbeta både självständigt och i team Om Siemens Energy i Finspång Här arbetar du i ett företag som kombinerar avancerad teknik med hållbar utveckling. I Finspång möts global verksamhet och lokal kompetens - i ett team med stark sammanhållning, positiv inställning och högt tempo. Vad Jefferson Wells erbjuder dig Som konsult hos Jefferson Wells får du: * En trygg anställning med kollektivavtal och förmåner * Tillgång till kompetensutveckling och nätverk * Stöd från en engagerad konsultchef som följer dig under hela uppdraget Ansök idag! Skicka in din ansökan redan nu - urval sker löpande. I din ansökan får du gärna beskriva vilken typ av ekonomiprofil du är, så matchar vi dig med rätt uppdrag.
Just nu söker vi på Jefferson Wells en Procurement Planner till vår kund Saab Aeronautics i Linköping. Vill du arbeta i en högteknologisk och dynamisk miljö där du får kombinera din logistikkunskap med strategiskt och operativt arbete? Då kan det här vara rollen för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Linköping Start: Enligt överenskommelse Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag Om rollen I rollen som Procurement Planner kommer du att arbeta med inköpta artiklar för att säkerställa fokus på totalkostnad och hög servicegrad till kund. Du får en bred roll som innefattar både strategiskt, taktiskt och operativt arbete - från att utveckla planeringsregelverk till att stötta kringfunktioner i det dagliga arbetet. Arbetet innebär också nära samarbete med inköpsfunktioner och andra delar av organisationen för att uppnå en trygg försörjningskedja. Exempel på arbetsuppgifter: * Sätta och utveckla planeringsregelverk och lagerstyrningsparametrar * Driva utveckling av planeringsfilosofier och tekniska lösningar * Bidra till försörjningssäkerhet genom analys och åtgärder * Hantera MRP-resultat, rensa felaktiga inköpsanmodan och utreda orsaker * Stötta andra planeringsavdelningar i planeringstekniska frågor * Delta i förbättringsarbete och materialavveckling med fokus på inköpta artiklar Är det dig vi söker? Vi söker dig som har ett intresse för logistik och planering samt förmåga att kombinera ett analytiskt angreppssätt med ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och har ett driv att bidra till förbättring och utveckling. Vi ser att du har: * Teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande * Teoretiska kunskaper inom logistik * God förståelse för planeringssystem/affärssystem (t.ex. ERP) * God analytisk förmåga och helhetssyn * Goda kunskaper i Officepaketet Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.
Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs med att arbeta operativt och självständigt? Vi på Jefferson Wells söker nu en redovisningsekonom till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Karlstad. Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom tillsammans med oss på Jefferson Wells? Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Karlstad Start: Omgående Uppdragslängd: Konsultuppdrag under 6 månader, med möjlighet till förlängning Om jobbet som redovisningsekonom: Som redovisningsekonom hos Jefferson Wells, på uppdrag hos vår kund i Karlstad, kommer du att arbeta operativt med löpande redovisning och ekonomiadministration. Du förväntas ta eget ansvar och bidra med din erfarenhet i det dagliga arbetet. För rollen ser vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * · Löpande bokföring och avstämningar. * · Månads- och årsbokslut. * · Moms- och skattedeklarationer. * · Hantering av leverantörs- och kundreskontra. * · Rapportering och analysarbete. * · Samarbete med revisorer och andra externa parter. * · Förbättringsarbete inom ekonomiprocesser. Den vi söker: Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som redovisningsekonom och som trivs i en operativ roll där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en doer som får saker gjorda, är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har en god analytisk förmåga och är trygg i att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har: * · Flerårig erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. * · Goda kunskaper i bokföring, bokslut och momsredovisning. * · Erfarenhet av att arbeta självständigt i hela redovisningsprocessen. * · God systemvana och erfarenhet av ekonomisystem. * · Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. * · Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Är du en erfaren controller med bakgrund inom produktion och söker ett nytt uppdrag? Vi på Jefferson Wells söker nu en Plant Controller till vår kund i Malmö. I denna roll får du möjlighet att arbeta nära produktionen och ta ansvar för rapportering, investeringar och budgetarbete. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Malmö Start: Omgående Uppdragslängd: Konsultuppdrag till slutet av december 2025 Om jobbet som Plant Controller: Som Plant Controller hos Jefferson Wells, på uppdrag hos vår kund i Malmö, kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa korrekt ekonomisk uppföljning och styrning inom produktionsverksamheten. Du ansvarar för rapportering av produktionsutfall och prognoser, hantering av investeringar samt uppföljning av fraktkostnader. Rollen innebär också att du utvecklar rutiner och processer inom ditt ansvarsområde och säkerställer att redovisning av tillgångar och avskrivningar sker korrekt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Rapportering och analys av produktionsutfall och prognoser. * Budget- och prognosarbete för produktionsvolymer. * Hantering av investeringsförfrågningar och dokumentation. * Redovisning av tillgångar och avskrivningar. * Uppföljning av fraktkostnader. * Utveckling och dokumentation av arbetsrutiner. * Säkerställande av efterlevnad av attestinstruktioner. * Träning av backup-kollega. Den vi söker: Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som controller i produktionsmiljö och som trivs i en roll med stort ansvar och många kontaktytor. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och är van att arbeta med både svenska och engelska i tal och skrift. Du är analytisk, strukturerad och har god systemvana. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet som controller inom tillverkning eller produktion. * Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. * God systemvana. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Förmåga att arbeta självständigt och driva förbättringsarbete. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Är du en erfaren och engagerad inköpare med kunskap inom strategisk sourcing? Vill du arbeta i en spännande och utmanande roll inom flygindustrin? Just nu söker vi på Jefferson Wells en Strategic Sourcing Manager/strategisk inköpare till Saab i Linköping. Ta chansen att bli en del av en dynamisk och innovativ organisation med fokus på Gripen och T-7A Trainer! Ort: Linköping Start: Enligt överenskommelse Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag med god chans till direktanställning. Om rollen Som Strategic Sourcing Manager på Saab Aeronautics arbetar du med affärsrelationer, projekt och strategiska inköp kopplade till Saabs produkter. Du ansvarar för samarbetet med utvalda strategiska leverantörer och arbetar med såväl nya som befintliga projekt i nära samarbete med tekniska och ingenjörsteam. I din roll kommer du bland annat att: * Ansvara för affärsrelationer med strategiska leverantörer och säkerställa deras långsiktiga engagemang gentemot Saab. * Leda upphandlingar och förhandlingar för nya och pågående projekt. * Agera projektledare för sourcingteam vid större projekt. * Driva kontinuerlig utveckling inom ansvarsområdet. * Bygga och upprätthålla ett omfattande professionellt nätverk både internt och externt. Din profil Vi söker dig som har kommersiell erfarenhet och gedigen kunskap inom strategisk sourcing. Du är engagerad, strukturerad och affärsinriktad. Din förmåga att bygga och bibehålla långsiktiga relationer är avgörande. Som person är du uthållig, initiativrik och trivs med samarbete både internt och med externa parter. Vi tror att du har: * Högskoleexamen eller yrkeshögskoleutbildning inom inköp eller motsvarande dokumenterad utbildning. * Erfarenhet av strategiskt inköp och projektledning. * God kommunikativ förmåga och färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Meriterande är internationell erfarenhet eller kunskap i ytterligare språk. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef på [email protected].
Vill du driva vidareutvecklingen av en uthyrningsverksamhet där kvalitet, struktur och ett starkt engagemang för kunden är i fokus? Som uthyrningschef hos Förvaltaren får du en central roll i vår förändringsresa där vi moderniserar våra system, utvecklar våra arbetssätt och skapar tydligare gränssnitt mellan funktioner - allt med hyresgästen i fokus. Hos oss blir du en del av ett stabilt och långsiktigt fastighetsbolag med stark lokal förankring i ett växande Sundbyberg. Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och en kultur som genomsyras av att vi gillar människor. Om tjänsten Som uthyrningschef ansvarar du för att leda och vidareutveckla uthyrningsverksamheten - ett område där bostäder, lokaler och kundrelationer möts. Du har det samlade ansvaret för bostadsuthyrning, kommersiell uthyrning och hyresadministration, och leder ett erfaret team med olika specialistkompetenser. Rollen har en viktig plats i vår pågående utveckling. Vi ser över rutiner, ansvarsfördelning och systemstöd, och du kommer att vara en nyckelperson i det arbetet. Du leder både det dagliga arbetet och de långsiktiga förändringarna, och bidrar till att skapa förutsättningar för en effektiv, transparent och kundnära uthyrningsprocess. Du rapporterar till marknadschefen och är en del av marknadsavdelningen där även kundservice, kommunikation, hållbarhet och hr ingår. Du arbetar nära övrig verksamhet, inte minst förvaltning och projektavdelningen, och förväntas bidra till en gemensam riktning i frågor som spänner över flera ansvarsområden. Förvaltaren är en organisation där engagemang, tydlighet och tillit är viktiga ledstjärnor - både i vardagen och i ledarskapet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Leda, planera och följa upp arbetet inom bostadsuthyrning, kommersiell uthyrning och hyresadministration * Bidra till att utveckla och effektivisera uthyrningsprocesserna utifrån tydliga mål och kundens behov * Vara delprojektledare i implementeringen av vårt nya fastighetssystem med fokus på uthyrningens processer * Ansvara för att rutiner, bemanning och kompetensutveckling ger goda förutsättningar för ett enhetligt och hållbart arbetssätt * Hantera mer komplexa frågor som avtalsförhandlingar, hyresjuridik och affärsmässiga ställningstaganden * Samverka internt för att tydliggöra roller och ansvar, särskilt i gränssnittet mellan uthyrning, förvaltning och projektavdelningen * Bidra till ett klimat där arbetsglädje, ansvarstagande och kundperspektiv hänger ihop Vårt erbjudande Förvaltaren är ett värderingsstyrt bolag med ett viktigt uppdrag i en växande stad. Hos oss får du vara med och bygga upp, förbättra och forma framtidens arbetssätt tillsammans med ett team som vill framåt. Du får stort handlingsutrymme i din roll och förväntas bidra både strategiskt och operativt. Vi erbjuder en arbetsmiljö där ansvar och förtroende går hand i hand. Du får kollegor som brinner för samhällsuppdraget och en närvarande chef som ger dig stöd och mandat. Vår organisation kännetecknas av korta beslutsvägar, tillgänglighet och respekt för både det professionella och personliga. Vi har flexibel arbetstid, möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning under sommarhalvåret. Vi söker dig som * Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Har minst fem års erfarenhet av att leda verksamhet, gärna inom fastighets- eller uthyrningsområdet * Har goda kunskaper i både bostads- och lokaluthyrning samt fastighetsekonomi * Har mycket god förståelse för hyresjuridik, gärna från både bostäder och lokaler * Har erfarenhet av förändringsledning, processutveckling och införande av nya arbetssätt * Är trygg i chefsrollen, tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att få andra med dig * Har god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och van att röra dig i miljöer med många intressenter Du är en person som har stort kundfokus, gillar att skapa ordning, förbättra strukturer och se till att verksamheten fungerar på bästa sätt. Du lyssnar in, tar ansvar och bidrar till framdrift - både i stora frågor och i det dagliga. Om du känner igen dig i våra värdeord - vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana, och vi säger och gör saker vi kan stå för - då tror vi att du kommer att trivas hos oss. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Förvaltaren med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 eller [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast den 4 juli 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Om Förvaltaren Fastighets AB Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Med våra 150 medarbetare äger, utvecklar och förvaltar vi hyresrätter och lokaler. Vi bidrar till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden: attraktiva bostadsområden, trygghet och trivsel, klimat- och resurseffektiv verksamhet, attraktiv arbetsplats samt ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001.
Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar. Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet, där du utforskar allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna! Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Dara eller Vilma, så berättar vi gladeligen vilka vi är! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Experis till din nästa destination! Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀
Har du erfarenhet av IT/OT och brinner för nätverksinfrastruktur? Vill du arbeta i en dynamisk miljö hos en ledande aktör inom automation och digitalisering? Vi söker nu en driven och tekniskt kunnig systemingenjör med fokus på nätverk till ett spännande uppdrag i Västerås! Arbetsbeskrivning I denna roll kommer du att arbeta med hantering, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverksinfrastruktur. Du ansvarar för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö för industriella styrsystem och produktionskritiska system. Ditt arbete innefattar också implementering av IT-säkerhetstjänster och skydd för styrsystem. Det finns goda möjligheter att bli direkt anställd av kund efter inhyrningsperioden. Arbetstiderna är kontorstid, måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: * Drift, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverk och säkerhetsinfrastruktur * Konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Implementering av nätverkssäkerhetsåtgärder och skydd för industriella styrsystem * Övervakning av nätverkskommunikation och identifiering av säkerhetshot * Samarbete med interna och externa intressenter för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som systemingenjör/projektingenjör med fokus på nätverk. Du är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Du trivs i en självständig roll där du tar ansvar och kan fatta egna beslut. Detta är en junior tjänst, men med fördel har du nedan med dig. Krav: * Utbildning inom IT eller likvärdigt * Erfarenhet av IT/OT-nätverk, övervakning och säkerhet * Kunskaper i konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Erfarenhet av Windows Server 2016/2019/2022 samt Windows 10/11 * God förståelse för domänstruktur, Active Directory och VPN-lösningar * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Kunskaper i VMware och virtualisering * Erfarenhet av IT-säkerhet och virusskydd * Certifieringar inom nätverkssäkerhet (t.ex. CCNA, CCNP, Fortinet, Palo Alto) Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer