Sjuksköterska Nord-Norge – PacuraMed AS

Om tjänsten Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Nord-Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda. Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt annan kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar. Om dig Vi söker dig som har Legitimation som sjuksköterska, gärna norsk Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
IT-projektledare till Goodtech

Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare inom industriell automation. På Goodtech jobbar ungefär 300 medarbetare utspridda i Norge och sverige. Dina medarbetare har specialistkunskaper inom maskinkonstruktion, elkonstruktion, automation, robot-programmering och systemutveckling. Med din tekniska kompetens och erfarenhet inom systemutveckling blir dina främsta uppgifter att styra upp kundleveranser av MES-system. Arbetsuppgifter Rollen innefattar ett del- eller helhetsansvar över pågående leveranser: Planering Tekniska lösningar Kundkontakt Kravställningar Uppföljning Vad erbjuder vi dig? På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss. Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger. Om dig För rollen ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och förmågan att förstå de praktiska delarna i projekten. I flera fall kommer du driva ett par projekt parallellt, därför är det viktigt att du har en god överblick och struktur för att kunna hantera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Som person är du strukturerad, kommunikativ och har en god problemlösningsförmåga. Du drivs av delaktighet och att få leverera högkvalitativa lösningar. Vi söker dig som har: Erfarenhet av projektledning eller andra likvärdiga roller Bred kunskap inom systemutveckling, gärna från MES-system God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Om oss Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin – varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på [email protected] eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på [email protected] . Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Mjukvaruutvecklare till Goodtech

Om tjänsten Vi står inför en stark tillväxt och söker därför fler mjukvaruutvecklare till vårt drivna och kompetenta team. I rollen som programmerare kommer du att arbeta med både utveckling samt projektleveranser mot tillverkande industri. Du kommer främst jobba med utveckling av MES-system. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med bland annat: Utveckla och bygga nya moduler Sätta upp integrationer Vara delaktig i kravställning Vad erbjuder vi dig? På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss. Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger. Om dig Vi ser även att du är en kreativ och nytänkande person som tycker om att arbeta teambaserat. Är du dessutom ansvarstagande och engagerad så kommer du att trivas bra hos oss. Vi söker dig som har: Relevant IT-utbildning Erfarenhet av Microsoft-stacken (C#/.NET) God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom: Unix / Linux Relationsdatabaser MES-system (TrakSys) Jobbat mot tillverkande industri Om oss Vi på Goodtech arbetar med de allra mest spännande och intressanta digitaliserings- och industriprojekten med framgångsrika kunder som ligger i framkant när det kommer till utveckling. För oss är det viktigt att vi har kul och trivs på jobbet och det är en av anledningarna till att vi är Great Place to Work certifierade. Vi är en välkomnande arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans bli lite bättre hela tiden. Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin – varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på [email protected] eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på [email protected] . Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Teknisk säljare - Paab Tekno Trading AB

Om tjänstenVi expanderar och söker nu efter en teknisk säljare till Stockholmsområdet och östra Sverige. I denna tjänst kommer du att ha en nyckelroll i vårt bolag genom att du driver och bearbetar försäljningen till våra befintliga och nya kunder inom din region. Som säljare ansvarar du för de tekniska och kommersiella diskussionerna som uppstår med dina kunder, samt att du aktivt marknadsför PAABs mätinstrument och lösningar. Hos oss kommer du att få möjlighet att ansvara för en marknad med stor potential. Våra kunder befinner sig bl.a. inom processindustri, VA och miljö, infrastruktur och stenmaterialindustri. Därför förutsätter vi att du har ett systemtänk, förstår helheten och har god kännedom om våra produkter för att uppfylla våra kunders önskemål och behov. Vi söker dig som är en kunnig problemlösare och som tror på att de bästa affärerna görs ute hos kund. Vi erbjuder dig en roll i ett stabilt bolag med stora tillväxtplaner. Hos oss får du vara med och bidra på riktigt! Tjänsten är placerad i Stockholm med omnejd och du kan utgå hemifrån eller från vårt kontor i Bromma. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter Helhetsansvar för hela säljprocessen Utveckla affärsmöjligheter inom befintliga och nya kundsegment Bygga upp goda, hållbara och långsiktiga relationer Aktivt besöka befintliga och nya kunder i området Erbjuda tekniskt optimala lösningar Administrativt ansvar vilket inkluderar bland annat rapportering, säljstödprogram, order och inköp. Om dig Vi söker dig som har Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet från automationsbranschen, exempelvis mät, styr och regler Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift B-körkort Det är meriterande om du har Försäljningserfarenhet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Du är självgående och driver ditt arbete framåt med stor entusiasm Du är en strukturerad och noggrann person vilket präglar ditt arbete. Du låter inget falla mellan stolar och ser alltid till att kunden får korrekt produkt levererad Du har ett lösningsfokuserat förhållningsätt och sätter alltid kundens behov främst Du är relationsbyggande och motiveras av att göra lyckade affärer Om ossSedan PAAB grundades 1968 har vi hjälpt våra kunder med processautomation och processinstrumentering inom industri- och miljöapplikationer. Målmedvetet har vi satsat på högsta kvalitet och det senaste inom mättekniken vilket resulterat i att vi kan erbjuda flexibla och effektiva lösningar till konkurrenskraftiga priser. För oss är kvalitet även god service. Tack vare lång erfarenhet och bred kunskap inom processindustri och VA, har vi möjlighet att finnas med er hela vägen, i utförande av projektering, installation, idrifttagning och vid service av våra produkter. Vårt breda produktprogram omfattar både egna produkter och agenturprodukter som återfinns inom de flesta processindustrier, mineralindustrier, infrastrukturprojekt, vattenrening och utsläppskontroller. Vi erbjuder applikationslösningar för bland annat tryck, nivå, flöde, temperatur, fukt, vätskeanalys, silosäkerhetssystem med mera. Sedan 2014 ingår PAAB Tekno Trading AB i Scancast Holding koncernen. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78 eller Johanna Högeryd på telefon 072-310 29 72. Välkommen in med din ansökan senast 4 februari. Urvalet sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Controller - Moelven Byggmodul AB

Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål. Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten. Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar. Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen. Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt. Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap. Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära. Om dig För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda. Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål. Du behöver ha med dig Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år) Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande God kunskap i Excel B-körkort Svenska – obehindrat i tal och skrift Det är meriterande om du har Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation Jobbat med koncernrapportering Om oss Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK. Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors. Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Supply Chain Manager - Bano Prefab

Om tjänsten I rollen som Supply Chain Manager hos Bano Prefab är målet att bygga upp en bra struktur och sätta tydliga rutiner tillsammans med teamet runt inköp och den interna logistiken i produktionsmiljön. Du kommer ansvara för hela processen från inköp till leverans genom hela försörjningskedjan. Att ha kompetens inom produktionslogistik och vara intresserad av att göra en bra affär är en viktig del i rollen. Du är i din natur serviceinriktad i dina samarbeten både med kollegor och leverantörer och det är högst nödvändigt för att du ska lyckas i rollen. Bolaget är i tillväxt! Spännande förutsättningar som skapar härliga möjligheter att göra karriärskliv internt inom företaget. Du kommer att samarbeta och rapportera till VD samt ingå i team där du leder inköpare, teamleader och operatörer. Vidare vill du samarbeta tät med hela bredden av övriga funktioner i verksamheten. Du kan vara placerad mellan axeln Oslo-Karlstad men tjänsten förutsätter att du är på plats på fabriken i Töcksfors mestadels av tiden. Tjänsten kräver B-körkort samt svenska eller norska och engelska i tal och skrift. Om dig Du är motiverad och trivs som bäst när du får vara med att ”bygga från grunden”. Att påverka och utveckla samt bidra med nya idéer för att nå verksamhetens gemensamma mål och resultat skapar arbetsglädje och extra engagemang hos dig. Din positiva inställning till din omgivning gör att du har lätt för att samarbeta med andra. Du är företagsam och med din initiativförmåga utvecklar du dina ansvarsområden genom att vara framgångsrik i att involvera, implementera, följa upp och målstyra. Samtidigt är du intresserad och ser värdet i att vara på plats på fabriken för att förstå och ta del av produktionen och tillsammans med teamet ständigt jobba med förbättringar för att optimera den interna logistiken. För att lyckas; - Har du erfarenhet av Supply chain Är du; - Företagsam - Kommunikativ - Affärsmässig - Strukturerad - Stor vilja att lära och utveckla Om oss Bano Prefab producerar och levererar prefabricerade badrum i armerad betong med fokus på kvalitet och flexibilitet. Vi levererar badrum för många ändamål, men främst för bostäder och vårdbyggnader. Vi växer stadigt och letar efter duktiga människor som vill arbeta med en av marknadens mest spännande produkter! Bano Prefab är en del av Bano-gruppen, som består av Bano, Bano Prefab och Bano Life. Bano är ledande inom funktionell badrumsinredning för hälsosektorn, med kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Benelux och Tyskland. Bano Life arbetar inom hjälpmedelssektorn och hjälper människor att leva ett aktivt och värdigt liv. Sedan 2021 har Bano-gruppen ägts av Waterland Private Equity, som har höga förväntningar och ger möjligheter för en offensiv utveckling av verksamheten. Vi har kontor i Oslo, Stockholm och Bergen. Med en fabrik längs E18, 10 minuter från den svenska gränsen, har vi en central placering både när det gäller transport och fabriksbesök. Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076-307 10 29 eller Caroline Bredo 073-501 26 81. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 7 april.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Lösningsarkitekt till Altostruct

Om tjänsten Som IT-strateg kommer du jobba nära våra kunder och bidra till att digitalisera och effektivisera deras verksamhet. Du kommer arbeta nära kund för att lära känna deras verksamhet på djupet, för att sedan kunna erbjuda hållbara och långvariga lösningar. Som en av våra mer erfarna profiler ser vi att du kan agera spindel i nätet och se till att vi är på rätt väg, dels i dialog med kund, men även med vårt interna team. Vi ser även att du har en gedigen teknisk erfarenhet som gör att du kan bidra med ideér för bra lösningar. Hos oss får du vara med i en tillväxtresa och bidra till en stark utökning av vårt team genom att jobba i framkant med tekniskt komplexa lösningar. Vår vision är att vara en ledande aktör inom digitala molnlösningar med stöd av AI-teknologi. Om dig Som person ser vi att du är ansvarstagande, nyfiken och kommunikativ. Krav för tjänsten är: - 2års erfarenhet inom molntekniker - 2års erfarenhet som konsult - Erfarenhet från API’er - Du är bekväm med modern infrastruktur tankesätt, som event-driven och serverless teknologier - Kravställning - Eftergymnasial utbildning inom IT eller likvärdig erfarenhet Meriterande är: - Kunskap om IaC - Erfarenhet från att jobba med AWS Om oss Altoustruct AB är ett innovativt konsultbolag grundat 2020 och fokuserat på att leverera skräddarsydda lösningar inom Amazon Web Services (AWS)-ekosystemet. Med en passion för teknologi och en djup förståelse för molninfrastruktur erbjuder vi expertis av högsta kvalitet för att stödja företag i deras digitala omvandlingsresa. Vår team av erfarna molntekniker och AWS-arkitekter är dedikerade till att optimera och modernisera företags IT-infrastruktur med hjälp av de senaste verktygen och tjänsterna som AWS-plattformen erbjuder. Från att designa skalbara och säkra molnarkitekturer till att implementera DevOps-principer och automatisering, är vår expertis mångsidig och anpassad för att passa dina unika behov. Har ni några frågor eller vill veta mer om oss. Tveka inte på att höra av dig! Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta [email protected], 076 326 23 47. Urval sker löpande så ansök redan idag!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Sommarvikariat som operatör – SMA Mineral Oxelösund

Om tjänsten Vi söker 2 semestervikarier till vårt kalkverk i Oxelösund. Som operatör hos oss kommer du att vara en viktig del av arbetslaget. Huvudsakligen kommer du vara med och övervaka bränningsprocessen i löpande drift och utföra operatörsarbeten tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: - Produktion av bränd kalk - Övervakning, kontroll samt styrning av processen - Produktionskontrollrutiner samt rapportering i driftjournal - Provtagning och analys av bränd produkt, samt frisläppning av färdiga produkter - Hantering av dolomit och diverse tillsatsmaterial för SSAB:s stålverk SMA Mineral står på en stark värdegrund som bygger på kunskap, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Det är viktigt för oss att du får en bra introduktion därför kommer du under första månaderna bli introducerad i arbetet. Rapportering sker till platschefen. Start runt mitten av april och vikariatet pågår till ungefär slutet av augusti. Om dig Som person är du driftig, prestigelös och gillar att ha många bollar i luften. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och ser alltid till att få jobbet gjort. För oss är det viktigt att du upprättar goda relationer med entreprenörer, chaufförer och kollegor vid anläggningen. Om oss SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa. Vi har ett starkt hållbarhetsfokus med ambitionen att växa grönt och detta utvecklingsprogram är SMA Minerals satsning en koldioxidneutral framtid. SMA Minerals huvudkontor är beläget i Persberg, Värmland. Företaget har idag 250 anställda och omsätter ca 1,4 miljarder kr. SMA Minerals affärsidé är att vara det naturliga valet för utveckling och värdeskapande - lokalt som globalt. För SMA Mineral är målen kring lönsamhet och miljö lika viktiga och för nya utvecklingsmål får detta ett allt tydligare fokus framåt. Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där flera av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard och arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på tel 073 501 81 78 eller e-post [email protected]. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 25/3. Urvalet sker löpande och anställning kan ske innan annonseringstiden har gått ut. Så tveka inte att söka redan idag.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Rektor till Forssnäskolan åk 4-9 samt anpassad grundskola åk 1-9

Om tjänsten I Munkfors kommun finns två grundskolor. Vi söker rektor till Forsnässkolan som har ca. 260 elever från årskurs fyra till nio samt anpassad grundskola åk 1-9 med ca 16 elever. Som rektor kommer du ansvara för att leda, organisera, följa upp och utveckla verksamheten. Som rektor på Forsnässkolan ingår du i Lärande och stöds ledningsgrupp. Ledningsgruppen består av förskola, skola, elevhälsa, IFO, öppenvård och arbetsmarknad. Samverkan över gränserna för bästa utfall, genom tidiga insatser ur ett holistiskt perspektiv är viktigt för oss. Vi behöver öka vårt förebyggande, främjande arbete och fånga upp elever som behöver stöd i ett tidigt skede. Dina Ansvarsområden: - Ledning och utveckling av verksamheten. - Administrativa och ekonomiska uppgifter. - Systematiskt kvalitetsarbete - Arbeta tillsammans med medarbetare mot högre måluppfyllelse enligt läroplan och övriga styrdokument. - Budget-, arbetsmiljö- och personalansvar. Vi ser att du som rektor kommer att ha en central roll i att: - Utveckla och stå för det pedagogiska ledarskapet. - Arbeta med att höja resultaten och öka måluppfyllnaden. - Minska den problematiska skolfrånvaron och skapa en trygghet och struktur i lärandet. - Utveckla och stärka värdegrundsarbetet i klassrummet. Om dig Vi söker dig med akademisk utbildning inom läraryrket och erfarenhet av arbete i skolan. Du har tidigare arbetat som rektor. Rektorsutbildning är meriterande. Du bör ha körkort. Vi letar efter någon som brinner för elever i behov av särskilt stöd och som är utvecklingsfokuserad samt engagerad. Du har lätt för att skapa en helhetsbild över ditt arbete, inspirerar ditt team och har drivet att uppfylla verksamhetsmålen. Din öppenhet för nya intryck och förmåga att ta till dig an ny kunskap är avgörande. Om oss I Munkfors kommun är vi cirka 300 engagerade medarbetare som tillsammans skapar livskvalitet för de människor som bor och verkar i vår kommun. Vi är stolta över vår mindre storlek som ger nära beslut och större möjligheter att påverka. Varje dag har du som medarbetare i Munkfors kommun ett viktigt uppdrag - att göra skillnad för människor. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Sista ansökningsdatum är den 2 april. Ansök via www.testhuset.com (http://www.testhuset.com). Vid frågor om tjänsten, kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073 501 81 87.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Avverkningsledare – VSV Unite

Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren avverkningsledare för en nyckelroll inom vår organisation. Du kommer ha en central roll i verksamheten samt ha ett stort ansvar inom affärsområdet avverkning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar ekonomisk planering och fakturering, utveckling av affärsrelationer, kontinuerlig analys och förbättring av våra arbetsprocesser samt att säkerställa efterlevnad av lagstiftning och kundkrav. Du kommer att vara en del av den dagliga operativa ledningen av affärsområdet vilket bland annat innefattar att planera och leda våra kunduppdrag, skapa och upprätthålla relationer med entreprenörer och kunder. Du kommer att leda och stötta organisationen och alla involverade inom affärsområdet. Vi ser att du vågar kliva fram och visa vägen. Du har lätt att skapa förtroendefulla relationer både internt och externt. Tjänsten innebär mycket eget ansvar så det är viktigt att du har ett högt inre driv och är strukturerad. Detta är en hybridtjänst med placering Värmland/Dalsland med omnejd. Vi ser att du kan vara i Karlstad 1-2 dagar i veckan. Start enligt överenskommelse. Exempel på arbetsuppgifter - Ledning och övervakning av skogsavverkningsprocessen från planering till genomförande. - Säkerställande av efterlevnad av lagstiftning och kundkrav för att bibehålla höga standarder och kvalitet. - Hantering av alla ekonomiska aspekter, inklusive fakturering och kostnadsanalys, för att säkerställa lönsamhet. - Utveckling och underhåll av affärsrelationer med entreprenörer och kunder för långsiktigt samarbete och tillväxt. - Kontinuerlig analys och förbättring av arbetsprocesser för maximal effektivitet och produktivitet. - Central roll i utvecklingen och stärkandet av arbete kring arbetsmiljö, certifieringar och interna uppföljningar. - Delaktighet i strategiska beslut som påverkar affärsområdets framgång. - Skapande av relationer med interna och externa intressenter för smidig kommunikation och samarbete genom hela processen. Om dig Vi söker dig som har - Utbildning inom skogen, skogsmästare, jägmästare eller motsvarande. - Minst 3 års erfarenhet inom branschen. Det är meriterande om du har - Förhandlingsvana kring priser, index och dieselklausuler med kunder - Erfarenhet kring att upprätta avtal inom skogsnäringen - Kännedom om skogsmaskiner, maskintyper, modeller, storlekar och funktion för de olika uppdragen - Tidigare efterrenhet från exempelvis affärsutveckling, förändra och utveckla affärsmodeller. - God datorvana (Excel, faktureringssystem) Om oss VSV Unite är ett framstående logistikföretag med huvudkontor i Karlstad, specialiserat på alla aspekter av skogsindustrin. Från avverkning till transport av färdigvara, våra tjänster sträcker sig över hela kedjan av skogslogistik. Tillsammans arbetar upp emot 700 personer inom VSV Unite, fördelade över 170 företag. Varje dag planerar vi verksamheten för cirka 300 fordon och 90 skogsmaskiner, där vi strävar efter att leverera effektivitet och kvalitet i varje steg. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78. Välkommen in med din ansökan senast 13/3.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024