Professionals Nord Rekrytering AB jobb

Lediga jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB

Utbilda dig till CNC-operatör - med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Göteborg representerar en stark industriregion med flertalet ledande verksamheter som är under stark tillväxt. Branschens behov av kompetens inom bland annat skärande bearbetning och roller som CNC-operatör har därmed ökat markant. För att bidra till branschens kompetensförsörjning inom området har vi på Professionals Nord i Göteborg tagit fram en intensivutbildning för att skapa nästa generations CNC-operatörer. Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag hos vår kund i Uddevalla! Information om programmet Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbildningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbildning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29e september - 10 oktober Utbildningsperiod: 13e oktober - 12e december Första dag hos vår kund: 15e december Omfattning: Heltid Utbildningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbildning: Uddevalla Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta i skiftform • Har ett tekniskt intresse eller har någon form av industribakgrund • Innehar B-körkort • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos CEJN långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på CEJN kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

Igår
Sista ansökan:
23 augusti 2025
UtbiIda dig till CNC-operatör – med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du ha ett framtidsyrke inom industrin? Nu har du chansen att utbiIda dig till CNC-operatör på bara 10 veckor och säkra en anställning direkt efter utbiIdningen. Med betald intensivutbiIdning, garanterad jobbstart hos Bror Tonsjö och goda utvecklingsmöjligheter är det här ett perfekt läge att kickstarta din nya karriär! Bror Tonsjö AB är ett familjeägt industriföretag i tredje generationen med säte i Kode, strax norr om Göteborg. Företaget är specialiserat på avancerad skärande bearbetning och levererar komplexa metallkomponenter med hög precision till ledande aktörer inom bland annat fordons- och tillverkningsindustrin. Genom en hög grad av automation, innovativ digitalisering och ett starkt hållbarhetsfokus har Bror Tonsjö etablerat sig som en modern och pålitlig industripartner. Verksamheten präglas av långsiktighet, teknisk kompetens och ett genuint engagemang för både människor och miljö. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbiIdningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbiIdning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29 september – 10 oktober UtbiIdningsperiod: 13 oktober – 12 december Första dag hos Bror Tonsjö: 15 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Kode i Kungälv UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Bror Tonsjö AB. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund Bror Tonsjö. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Information om tjänsten Hos Bror Tonsjö blir du en del av ett positivt och engagerat team i rollen som CNC-operatör. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa leveransen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas vidare i din yrkeskarriär. I rollen som CNC-operatör hos Bror Tonsjö är arbetsdagarna varierande där du ställer maskiner för de detaljer som tillverkas. Detaljer tillverkas efter ritning och tillhörande specifikationer, där du har ett tydligt ansvar i tillverkningsprocessen vilket bland annat innefattar kvalitetskontroll, operatörsnära underhåll och rapportering av avvikelser. Du kommer även att arbeta aktivt med flödeseffektiviseringar och förbättringsarbeten kopplat till maskinernas tillgänglighet, kvalité och ställtider tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta både dag-och kvällstid • Har ett tekniskt intresse • Är kvalitetsmedveten, samtidigt som du gillar ett högt tempo • Har hantverksvana eller åtminstone är händig  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Det är meriterande om du har truckkort, men inget krav Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos Bror Tonsjö långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på Bror Tonsjö kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

Igår
Sista ansökan:
16 augusti 2025
UtbiIda dig till CNC-operatör – med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du ha ett framtidsyrke inom industrin? Nu har du chansen att utbiIda dig till CNC-operatör på bara 10 veckor och säkra en anställning direkt efter utbiIdningen. Med betald intensivutbiIdning, garanterad jobbstart hos AQ Components och goda utvecklingsmöjligheter är det här ett perfekt läge att kickstarta din nya karriär! AQ Components i Mjällom är en del av AQ Group och har sin verksamhet i hjärtat av Höga Kusten. Företaget tillverkar mekaniska komponenter och kompletta system genom metoder som laserskärning, svetsning, fräsning och svarvning. Produktionen präglas av hög flexibilitet med både små serier och större volymer. Med moderna maskiner, certifierad svetsning och detaljmontage är företaget en långsiktig partner till industrikunder – främst i norra Sverige. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbiIdningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbiIdning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29 september – 10 oktober UtbiIdningsperiod: 13 oktober – 12 december Första dag hos AQ: 15 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Mjällom UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AQ Components. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund AQ Components. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Information om tjänsten Hos AQ Components blir du en del av ett positivt och engagerat team i rollen som CNC-operatör. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa leveransen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas vidare i din yrkeskarriär. I rollen som CNC-operatör hos AQ Components är arbetsdagarna varierande där du ställer maskiner för de detaljer som tillverkas i verkstaden. Detaljer tillverkas efter ritning och tillhörande specifikationer, där du har ett tydligt ansvar i tillverkningsprocessen vilket bland annat innefattar kvalitetskontroll, operatörsnära underhåll och rapportering av avvikelser. Du kommer även att arbeta aktivt med flödeseffektiviseringar och förbättringsarbeten kopplat till maskinernas tillgänglighet, kvalité och ställtider tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta i skiftform • Har ett tekniskt intresse • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos AQ Components långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på AQ Components kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

Igår
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Juniora administratörer till Swedbank!
Professionals Nord Rekrytering AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ha ett meriterande jobb på en arbetsplats med spännande arbetsuppgifter, bekväma arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Swedbank medarbetare till avdelningen Operation Task Force för en meriterande och samhällsnyttig roll inom bankvärlden där du får arbeta med att motverka penningtvätt. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är inget krav utan som ny i rollen ges du den utbildning du behöver. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag då urval kommer ske löpande! Information om tjänsten Swedbanks avdelning Operation Task Force (OTF) fortsätter växa och behöver därmed ytterligare medarbetare som vill vara med på resan framåt. Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där bekväma arbetstider, gemenskap och personlig utveckling är en självklarhet! Som medarbetare inom OTF kommer du att sitta i Swedbanks kontor i Furunäset, Piteå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under minst 6 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning därefter. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected] Arbetsuppgifter Du arbetar med datorn som främsta verktyg och hjälper banken att motverka penningtvätt. Avdelningen OTF arbetar uppdragsbaserat vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Kundkännedom är avdelningens främsta uppdrag och innebär bland annat att digitalt samla in samt granska information om bankens kunder. Beroende på uppdrag kan kundkontakt förekomma genom mail eller över telefon. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/  Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till: Professionals Nord, Fanny Skott Smedjegatan 10, 972 33 Luleå Observera att en kreditupplysning kommer göras på kandidater som går vidare för anställning. Vi söker dig som: Vill ha ett meriterande arbete inom administration med bekväma arbetstider. För denna tjänst kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. För att bli framgångsrik i rollen hos OTF behöver du besitta en god samarbetsförmåga och arbeta lösningsfokuserat. Då OTF är en uppdragsbaserad avdelning är det av stor vikt att du som person är flexibel och nyfiken på att testa nya uppgifter. Om du identifierar dig med Pippi Långstrumps talesätt "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!" är du sannolikt den vi söker. Tidigare erfarenhet av administration, service eller ett intresse för bank/finans är meriterande, men inte ett krav för tjänsten. OBS. För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet, så tveka inte på att ansöka. START: 1 september OMFATTNING: Heltid STAD: Piteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Igår
Sista ansökan:
1 juli 2025
Vi söker en installatör med kompetens inom fordons-el!
Professionals Nord Rekrytering AB
Installations- och serviceelektriker

Inledning: Vi söker en Installatör med kompetens inom fordons-el för att komplettera teamet på E-com som är en del av Tell Sverige AB. Är du en kommunikativ och erfaren installatör inom fordon är du troligen den vi eftersöker. E-com som är en del av Tell erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom bland annat fordons-IT. Du kommer få totalt 35 kollegor fördelade på fem kontor runt om i Sverige. Information om tjänsten Professionals Nord söker för E-com/Tell´s räkning en Installatör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos E-com/Tell. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som installatör inom fordons-el/IT kommer du att arbeta med installation och service av olika tekniska system i fordon och du kommer att vara en viktig del i att säkerställa att företagets kunder får välfungerande och säkra system. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Fordons-El: Installation av extraljus, varningsljus och arbetsljus; hantering av 230V-system, extrabatterier och batteriladdare; samt installation och service av alkolås. Fordons-IT: Installation och underhåll av körjournaler, kom-radio, datorer och telefoner i fordon. Fordonsinredning: Montering och anpassning av fordonsinredning från System Edström. Som Installatör är du en viktig del av företagets utveckling och uppmuntras vara med i utvecklingen av företagets tjänster och produkter som är under ständig förändring, här har du möjlighet att påverka. Du kommer ingå i ett engagerat team och utgå från företagets lokaler på Håstaholmen. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Vad kan E-com/Tell erbjuda dig? Som Installatör får du en rolig, utmanande, spännande roll med stor möjlighet till utveckling där målet är att du ska ta både dig själv och avdelningen till nästa nivå. Du får anställning hos en av de ledande, lokala aktörerna i branschen. Du kommer arbeta nära kunniga kollegor på orten där det finns utrymme för kunskapsutbyte och utveckling. Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som installatör. Som person är du positiv, driven, ambitiös och du gillar kreativ problemlösning. Vidare är du kommunikativ och besitter en god social förmåga då rollen innefattar viss kundkontakt. Du är en teknikintresserad och praktiskt lagd person med erfarenhet av fordons-el och fordons-IT. Krav för tjänsten är B-körkort och svenska språket i tal och skrift. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Hudiksvall URVAL: Sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Bygg din karriär som projektadministratör!
Professionals Nord Rekrytering AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en strukturerad lagspelare som gillar att ha koll på läget? Har du erfarenhet av administration eller projektstöd – eller är du redo att ta nästa steg i karriären? Då kan det här vara för dig! Det viktiga är att du är en person som har sinne för struktur och är en lagspelare. Professionals Nord söker nu, i samarbete med vår kund, en engagerad projektadministratör till ett uppdrag i ett företag som ligger i teknisk framkant. Här får du chansen att komma in i ett spännande projektteam där din insats verkligen gör skillnad. Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 12-18 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter Som projektadministratör blir du en viktig kugge i projektens framdrift. Din roll kommer innebära att du arbetar nära projektledare och teammedlemmar och stöttar dem i administrativa uppgifter kopplade till projektet. De ser fram emot att välkomna dig till teamet och ge dig rätt förutsättningar för att lyckas i din roll! Arbetstiderna är måndag till fredag, 07:00–16:00, med möjlighet att justera arbetstiden och arbeta in fredagar om det önskas. Exempel på arbetsuppgifter: • Stödja projektledarna med förberedelse av arbetspaket • Hantera praktiska saker som beställningar av utrustning, bokningar eller inloggningsuppgifter • Hantera återrapportering och dokumentation Vi söker dig som För denna tjänst är det dina personliga egenskaper som väger tyngst. Vi söker dig som är en teamspelare, trivs med samarbete och gärna tar ansvar för att driva saker framåt. Ett tekniskt intresse och förmågan att snabbt sätta dig in i nya system är meriterande. Vidare ser vi att du är noggrann, metodisk och har ett öga för siffror. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller har arbetat i projekt, men inget krav för tjänsten. För tjänsten krävs det goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. START: September OMFATTNING: Heltid STAD: Boden URVAL: Sker löpande KONTAKT: Lisa Bäckström ([email protected]) Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. #Projektadministratör #administration

8 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Elkonstruktör till ScandiNova
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Professionals Nord söker för ScandiNovas räkning en driven Elkonstruktör till deras avdelning Production Engineering. ScandiNova är en världsledande aktör inom pulsade kraftsystem och erbjuder en spännande arbetsmiljö där dina tekniska färdigheter och idéer gör skillnad. Låter det intressant? Ta chansen att bli en del av en snabbt växande organisation i teknologins framkant! Om tjänsten Som Elkonstruktör hos ScandiNova kommer du att arbeta med konstruktion, konfiguration och support av kundanpassade modulatorer. Du blir en del av avdelningen Production Engineering, som ansvarar för konstruktion och att säkerställa hög kvalitet i produktionen. Rollen innebär ett nära samarbete med produktionen och kräver att du huvudsakligen arbetar på plats i Uppsala. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Design och konfiguration av elkonstruktioner för modulatorer och kringutrustning enligt kundens specifikationer. • Underhåll och förbättring av ritningsunderlag och modeller för att säkerställa korrekta och funktionella konstruktioner. • Aktivt deltagande i provmontering och verifiering av nya lösningar. • Kvalitetssäkring av produkter och produktionsprocesser. • Samarbete med avdelningar som R&D, produktion och kvalitet. • Medverkan i projekt för att förbättra produktplattformar och kundspecifika lösningar. Vi söker dig som För att passa i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund inom elkonstruktion och erfarenhet av att arbeta med elscheman för industriella applikationer. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att samarbeta för att lösa tekniska utmaningar. Kvalifikationer: • Högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant tekniskt område. • Erfarenhet av elkonstruktion och arbete i CAD-verktyg. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du kan designa, konfigurera och dokumentera elkonstruktioner självständigt samt att du förstår vikten av standardisering och tekniskt robusta, kostnadseffektiva lösningar. Om ScandiNova ScandiNova Systems, baserat i Uppsala, är världsledande inom utveckling och produktion av pulsade högspänningsaggregat, s.k. modulatorer. Produkterna används inom forskning, cancerbehandling, industriröntgen, radar och livsmedelsindustri. Företaget har 140 anställda och växer snabbt, med kunder som CERN, Varian Medical Systems och Elekta. ScandiNova är en del av Nodica Group och exporterar över 95% av sina produkter globalt. Om anställningen Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och det är ScandiNovas önskemål att alla frågor går via oss. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Professionals Nord, med ambitionen att på sikt gå över i en direktanställning hos ScandiNova. Rekryteringsprocessen innefattar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Så ansöker du Ansök enkelt genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev via vår hemsida. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta oss på Professionals Nord så berättar vi mer! Varmt välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Fullstackutvecklare till Allevi i Göteborg sökes!
Professionals Nord Rekrytering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en Fullstackutvecklare som är duktig inom JavaScript och C# och vill ingå i ett härligt team där samarbete och att hjälpa varandra är en självklarhet? Allevi söker just nu en Fullstackutvecklare med fokus på JavaScript och C#, där du kommer arbeta inom affärsområdet Assistans. Vi söker någon som brinner för programmering och som är självständig i sitt arbete. Lång arbetslivserfarenhet är meriterande, men inte ett krav - utan snarare att du är duktig, har kunskap och ett starkt intresse för programmering! Information om bolaget och Affärsområdet Allevi är ett ledande e-hälsobolag verksamt inom molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn i Sverige. Allevi säkerställer att omsorgen fungerar genom att tillhandahålla innovativa och användarvänliga molnlösningar inom system för planering och uppföljning. Allevi har idag över 800 kunder och har kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Jönköping, Örebro och Umeå. Affärsområde Assistans levererar Aiai, ett heltäckande verksamhetsstöd för personlig assistans. Aiai har funnits på marknaden i över 20 år, och nästan hälften av Sveriges assistansberättigade personer organiserar sin assistans med hjälp av Aiai. Under 2024 har Allevi släppt en banbrytande ny produkt och expandera inom sin marknad. Allevis innovativa förhållningssätt till systemlösningar för vård och omsorg har redan positionerat företaget som ledande på marknaden. Allevi är angelägna om att behålla denna position och söker därför rätt kompetens för att säkerställa fortsatt framgång. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Allevi. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och samtliga frågor kring tjänsten går till [email protected] Vem är du? Du jobbar fullstack och behärskar därför programmeringsspråk som C# och JavaScript, där React är ramverket som gäller. Det är viktigt att du har arbetslivserfarenhet och är bekväm i Frontendutvecklingen, då vi här söker någon som är självständig och drivs utav tuffa utmaningar! Vad bör du ha med dig, för att trivas i rollen? Vi söker dig som har erfarenhet inom utveckling. Du kanske har programmerat på fritiden eller tidigare arbetat som utvecklare. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom området. För att trivas i rollen är det viktigt att du kan arbeta självständigt och är en skicklig programmerare. Goda kunskaper i både svenska och engelska är också nödvändiga. Vilka arbetsuppgifter kommer du att ha? Arbetsuppgifterna kommer delvis att anpassas utifrån din kompetensnivå. Nedanstående arbetsuppgifter är exempel på vad en arbetsdag kan tänkas innehålla: • Utvecklar nya delar av produkten • Justera buggar i systemet  • Arbeta inom Scrum-metoden • Förbättra befintlig funktionalitet  • Arbetsuppgifter, där svårighetsgraden anpassas utifrån din kompetensnivå Övrigt START: Q1 2025 OMFATTNING: Heltid URVAL: Sker löpande Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

27 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Fullstackutvecklare till Allevi i Göteborg sökes!
Professionals Nord Rekrytering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en Fullstackutvecklare som är duktig inom JavaScript och C# och vill ingå i ett härligt team där samarbete och att hjälpa varandra är en självklarhet? Allevi söker just nu en Fullstackutvecklare med fokus på JavaScript och C#, där du kommer arbeta inom affärsområdet Assistans. Vi söker någon som brinner för programmering och som är självständig i sitt arbete. Lång arbetslivserfarenhet är meriterande, men inte ett krav - utan snarare att du är duktig, har kunskap och ett starkt intresse för programmering! Information om bolaget och Affärsområdet Allevi är ett ledande e-hälsobolag verksamt inom molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn i Sverige. Allevi säkerställer att omsorgen fungerar genom att tillhandahålla innovativa och användarvänliga molnlösningar inom system för planering och uppföljning. Allevi har idag över 800 kunder och har kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Jönköping, Örebro och Umeå. Affärsområde Assistans levererar Aiai, ett heltäckande verksamhetsstöd för personlig assistans. Aiai har funnits på marknaden i över 20 år, och nästan hälften av Sveriges assistansberättigade personer organiserar sin assistans med hjälp av Aiai. Under 2024 har Allevi släppt en banbrytande ny produkt och expandera inom sin marknad. Allevis innovativa förhållningssätt till systemlösningar för vård och omsorg har redan positionerat företaget som ledande på marknaden. Allevi är angelägna om att behålla denna position och söker därför rätt kompetens för att säkerställa fortsatt framgång. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Allevi. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och samtliga frågor kring tjänsten går till [email protected] Vem är du? Du jobbar fullstack och behärskar därför programmeringsspråk som C# och JavaScript, där React är ramverket som gäller. Det är viktigt att du har arbetslivserfarenhet och är bekväm i Frontendutvecklingen, då vi här söker någon som är självständig och drivs utav tuffa utmaningar! Vad bör du ha med dig, för att trivas i rollen? Vi söker dig som har erfarenhet inom utveckling. Du kanske har programmerat på fritiden eller tidigare arbetat som utvecklare. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom området. För att trivas i rollen är det viktigt att du kan arbeta självständigt och är en skicklig programmerare. Goda kunskaper i både svenska och engelska är också nödvändiga. Vilka arbetsuppgifter kommer du att ha? Arbetsuppgifterna kommer delvis att anpassas utifrån din kompetensnivå. Nedanstående arbetsuppgifter är exempel på vad en arbetsdag kan tänkas innehålla: • Utvecklar nya delar av produkten • Justera buggar i systemet  • Arbeta inom Scrum-metoden • Förbättra befintlig funktionalitet  • Arbetsuppgifter, där svårighetsgraden anpassas utifrån din kompetensnivå Övrigt START: Q1 2025 OMFATTNING: Heltid URVAL: Sker löpande Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

27 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
SQE/SQA till AFRY!
Professionals Nord Rekrytering AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Är du kvalitetsmedveten, tekniskt nyfiken och vill ha en roll där du får jobba globalt och göra verklig skillnad? Hos AFRYs kund inom försvarsindustrin väntar en spännande roll där du får arbeta med internationella leverantörer, tekniska produkter och ständigt förbättra både processer och resultat. Här blir du en nyckelperson i ett team där kvalitet, leveranssäkerhet och långsiktiga relationer står i fokus – i en bransch där kraven är höga och möjligheterna stora. Information om tjänsten AFRY söker nu en Supplier Quality Assurance / Supplier Quality Engineer (SQA/SQE) till en av sina kunder inom försvarsindustrin. Uppdraget innebär ett självständigt och varierat kvalitetsarbete med globala kontaktytor – främst i Sverige, Europa, USA och Kanada. Du arbetar nära inköp, produktion och teknik för att säkerställa att leverantörer uppfyller både interna och kundspecifika krav. Rollen kräver god affärsmässig kommunikation och en förståelse för leverantörernas verklighet – samtidigt som du driver kvalitetsfrågor och utveckling.  Befattningen kräver att du genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Svenskt medborgarskap är ett krav för den här tjänsten. Arbetsuppgifter Som SQA/SQE ansvarar du för att kvalitetssäkra leverantörsledet genom ett proaktivt och strukturerat arbetssätt. Rollen passar dig som trivs med att bygga relationer, arbeta systematiskt och se till att det finns rätt förutsättningar för långsiktig leveranssäkerhet och kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter: Kravställa kundens kvalitet i kontrakt Löpande möten med leverantörer, samt utredningar Riskanalyser och PFMEA Arbete med att utveckla leverantörer och leverantörsrelationer Hantera större avvikelser från leveranskedja Vi söker dig som Har ett genuint intresse för kvalitet, teknik och internationella samarbeten. Du har lätt för att bygga förtroende och samarbeta med både tekniker och ledningsgrupper – samtidigt som du vågar utmana och driva på i kvalitetsfrågor. Du är självgående, noggrann och strukturerad, med god analytisk förmåga. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: Specialisering mot kvalitet eller annan relevant utbildning. Tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete inom leverantörsled Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Kunskaper inom mekanik eller elektronik är meriterande. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Örnsköldsvik URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Vidmark #AFRY #SQA #SQE Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

27 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025