Material Coordinator

Hem/Materialplanerare/Material Coordinator
heltid
Publicerad: 16 april
Sista ansökan: 3 maj

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Material Coordinator


Arbetsbeskrivning


Arbeta med information, materialförteckningar och leveranser av delar för prototyphytter inom Cab. Ansvarig för materialflödet från behov till teststart, både för delar inom den centrala Traton-processen och fristående hytter. Skapa, leda och granska specifikationerna för fristående hytter och hytter monterade på chassin. Ägandeskap av "materialförteckning" för prototyper som genereras manuellt eller från officiella system. Du kommer att samarbeta med ingenjörer och anställda inom Traton som är ansvariga för delar och processer. Systemkunskap inom Excel är obligatorisk.


För den här rollen är personligheten och drivet det viktigaste men följande erfarenheter/kunskaper är meriterande:


  • Systemkunskap inom följande system är meriterande: TestIt (Tratons utvecklade/anpassade system för test- och prototypbehov), OAS/ECO (Tratons utvecklade/anpassade system för produktstruktur), MONALogiweb.
  • Relevant utbildning är meriterande.
  • Struktur och ordning är av yttersta vikt i arbetet.
  • Goda kommunikationsfärdigheter.
  • Förmåga att samarbeta.
  • Fungerar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt.
  • Tydlighet och distinktion.
  • Kommunicerar på ett tydligt sätt, ser till att informationen når fram och att förväntningarna förstås av alla berörda parter.
  • Relationsskapande.
  • Är utåtriktad och socialt aktiv i professionella sammanhang.

Språk


Svenska och engelska.


Din ansökan


Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.


Om oss


Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.