Materialplanerare
Sök bland 28 lediga jobb som Materialplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsbeskrivning Randstad söker nu en Leveranskoordinator för ett konsultuppdrag hos Siemens Energy. Som leveranskoordinator kommer du att ha en central roll i deras orderprojekt och arbeta med att säkerställa att material, verktyg och instrument beställs, övervakas och skickas till våra gasturbiner världen över. Arbetet innebär samarbete med flera olika avdelningar inom företaget och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för den som är nyfiken och driven. att vara konsult Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Du har erfarenhet av SAP (mycket meriterande). Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel (krav). Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift (krav). Erfarenhet inom export-/importlogistik samt lagerflöden är positivt. Du är strukturerad och tycker om ordning och reda. Du är serviceinriktad och gillar att hitta förbättringsmöjligheter inom ditt arbetsområde. Du är bekväm med att hålla möten både fysiskt och digitalt, och kommunicerar smidigt via mejl, telefon och Teams. Kvalifikationer Ansvara för att beställa, övervaka och skicka material, verktyg och instrument till gasturbiner globalt. Hantera export- och importlogistik samt lagerflöden. Arbeta gränsöverskridande och samarbeta med olika avdelningar inom företaget. Under upplärningsperioden arbetar du på kontoret med stöd av en eller flera faddrar. Därefter finns möjlighet att arbeta hemifrån två dagar per vecka. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Din roll: I rollen som Beredare arbetar du med att bereda arbetsordrar med instruktioner och material för komponenter som ska repareras i verkstaden. Material beställs och reserveras via vårt underhållssystem Maximo. Du kommer att uppdatera, koppla och göra nya upplägg av reservdelar i underhållsystemet i samråd med arbetsledare, tekniker och beredare ute på avdelningarna. Stora delar av ditt arbete kommer spenderas ute i verksamheten för att ta emot- och plocka ihop material inför renovering av komponenter. Men även se över komponenter i den mån det behövs för att veta hur de ska beredas. Viss hantering av resurser inom avdelningen kan förekomma. Ditt team: Du kommer arbeta i ett tight team med bra gemenskap. I rollen samarbetar du främst med avdelningens egna tekniker och arbetsledare men arbetar mycket mot förrådet och avdelningar som skickar komponenter till oss. Tjänsten avser en tillsvidareanställning och arbetstiden är förlagd till dagtid med flex. Ditt bidrag: Vi ser fram emot att jobba med dig som bygger goda relationer och samarbetar bra med andra i tvärfunktionella team. För att trivas i rollen bör du vara strukturerad, självgående och ha en kommunikativ förmåga. Du har även en analytisk sida och delar våra värderingar omsorg, mod och ansvar. Våra förhoppningar är att våra medarbetare trivs och vill stanna länge hos oss, därför ser vi till att satsa på dig som har utvecklingsambitioner. Det är kvalificerande med... Lämplig gymnasieutbildning Utbildning eller erfarenhet av underhållsarbete Kommunikationsförmåga på svenska och engelska Körkort för personbil Det är meriterande med kunskaper eller erfarenheter av ritningsläsning, lagermonteringar, linjering av maskinelement och/eller svetskunskaper. Har du kunskaper i underhållssystemet Maximo är även det meriterande. Varför arbeta med oss? På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där omsorg, mod och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt! Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta mig som rekryterande chef Kim Falk, Sektionschef, 070-362 57 42, [email protected] Jag uppskattar ditt intresse! Frågor om ansökan besvaras av vår Talent Acquisition Partner Miciel Wennström, 070-203 96 60, [email protected] Facklig information får du av: Ledarna, [email protected] Unionen, [email protected] SACO, [email protected] Sista ansökningsdag: söndagen 3 november 2024. Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande. Om du är representant för ett rekryterande företag, vänligen avstå från att kontakta oss om denna annons. Vi uppskattar din omtanke.
At Tetra Pak we touch millions of lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us. Job Summary Do you want to lead the Focused Improvement Master pillar activities in Packaging Solutions? The Focused Improvement Master Pillar leader will lead the global FI pillar network to drive global loss intelligence, set priorities together with the Regional FI representatives and facilitate cooperation and alignment with IBE to maximise global performance. The position is based in Lund, Sweden and reports to the Director, World Class Manufacturing & Quality in Integrated Supply Chain (ISC). Approximately 30% travelling time is required. What you will do Develop, standardize, and improve FI pillar methodology and digital tools. Ensure that FI concepts, definitions, methodology and routes are understood and properly deployed across the PS organization. Keep evolving pillar assessment, maturity, and reference guides to meet high productivity, cost competitiveness and to meet beyond world class ambitions. Improve, maintain, update FI pillar training material. Support capability development through training and assessment to regional and central teams. Coordinate and promote good practices sharing. Ensure effective communication to key stakeholders in the organization. Drive prioritization of global or regional priorities through effective loss intelligence in collaboration with Process & pillar Networks. Collaborate with IBE IPP program to prioritize solutions based on global priorities. Drive global Lean 5.5 project with selected factories, govern roadmaps implementation and support collaboration of relevant stakeholders. Drive or support global improvement projects as required. Participate in Target setting process for relevant FI KPIs. Support global WCM strategy and create roadmaps. We believe you have The position requires a strong drive and superior organizational agility. As a person, you have excellent communication skills and a proven ability to develop effective relationships and manage stakeholders across geographies and organisational boundaries. You are an analytical team player and driving digital transformation and innovative solutions is highly motivating for you. We believe that you have minimum 10 years of working experience with a minimum of 5 years working as WCM or TPM Manager or equivalent. You are required to have FI Pillar experience. You have experience in factory operations including leading WCM pillar and you have practically applied methods/tools and successfully lead improvement teams. Alternatively, you have similar experience according to TPM methodology and preferably have TPM certification. Knowledge of SAP BO/BI, advanced Excel, Power Bi, and other related manufacturing systems is a must. A very good command of English, both written and oral is required. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 15 October 2024. To know more about the position contact Uday Chouhan +46 46 36 4700 Questions about your application contact Hanna Edström at +46 46 36 3289 For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 190 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Analyslabbet på Cyclife ansvarar idag för att utföra en mängd olika radiologiska analyser, både för myndighetskontroll samt interna och externa kunder. Analyslabbet är en del av Affärsområdet Engineering och Technical Support och är en viktig del av den tekniska expertisen på Cyclife. Vi satsar framåt och har en spännande tid framför oss, med ökat fokus på innovation och utveckling. I rollen som planerare/beredare rapporterar du till avdelningschef för planering- & beredningsenheten. Du erbjuds en varierande vardag och kommer i samråd med gruppen och respektive produktionsenheter ha en betydande del i att lägga produktionsplanen med bra mix för robust och maximal volym genom produktionsanläggningarna samt bereda jobben in i verksamheten. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara: Sammanställa produktionsberedande data från kundprojekten i samverkan med TCO. Planera/bereda produktionen för de producerande Enheterna och dokumentera i huvudplanen i MS-Project. Medverka vid de olika produktionsenheternas uppföljningsmöten och hjälpa analysera utfall mot den satta planen. Medverka till att följa upp de olika nyckeltal som beslutas och hjälpa analysera optimeringsinsatser för att nå målen. Utveckla arbetet med produktionsplanering och beredning. Som person tror vi att du har god erfarenhet av tidigare produktionsplanering/beredning i en kommersiell verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering men för att lyckas tror vi du har/är: God erfarenhet av att ha arbetat inom produktion kopplat till industrin. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Mycket god Datorvana med god kunskap och erfarenhet av att jobba i MS Project och Excel. Strukturerad och noggrann. Lätt för att samarbeta brett inom bolagets olika funktioner och är kommunikativ. Våra förmåner: Flexibla arbetstider och arbete på distans är möjligt vid överenskommelse Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Förskottssemester Subventionerat lunchpris på lokal restaurang Laddstolpar för elbil och laddhybrid Anställningsvillkor: Placeringsort: Studsvik utanför Nyköping, arbete utförs på plats Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning Tillträde: Snarast, eller enligt överenskommelse Ansökan: Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Urval sker löpande, varmt välkommen med eventuella frågor till ansvarig avdelningschef Roger Matson på telefon 076-000 92 06. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen till Mondi Örebro, en organisation i framkant med fokus på en klimatsmart vardag! Mondi är det stora lilla företaget – en arbetsplats där det bästa av två världar möts. Här finns alla funktioner och tillgång till den större koncernens resurser. Samtidigt erbjuder vi den mindre arbetsplatsens närhet och familjära stämning. Mondi Örebro AB är ett företag i tillväxt och ständig utveckling och hållbarhet är kärnan i vår affärsstrategi. På Mondi är alla, oavsett position, engagerade i att bidra till en bättre värld. Just nu söker vi dig som vill arbeta med planering och operativt inköp. Här får du möjligheten att bli en del av vårt planeringsteam och en del av Mondi Örebro. Tjänsten är ett längre vikariat på minst 15 månader men vi ser goda möjligheter till eventuell förlängning. Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår framgångsrika utveckling. Är du är en positiv, noggrann och engagerad person? Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa! Välkommen att bli vår kollega! Vi erbjuder Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen! Dina arbetsuppgifter Tjänsten omfattar materialplanering / operativ inköpare. I din roll ingår bland annat att optimera kundorder för bästa utnyttjande av våra produktionsmaskiner, operativt inköp, göra avrop, daglig kontakt med våra leverantörer samt leveransbevakning. Du ansvarar för systemvård i SAP och ser till att vi har rätt säkerhetslagernivåer samt inköpsdata. Du har daglig kontakt med kundsupportavdelningen, produktionsplaneringen och avdelningen för ankommande gods. Du kommer vara en del av planeringsteamet och rapporterar till vår chef för Supply chain. Tillsammans har vi en viktig uppgift i att aktivt driva utveckling och förbättring av arbetsmetoder och rutiner för vår avdelning. Din profil Du har skaffat dina erfarenheter och kunskaper genom några års arbete i liknande roll och/eller har en relevant utbildning på universitetsnivå. Har du erfarenhet och kunskap från pappers- och förpackningsindustrin ser vi det som meriterande. Som person driver du självständigt ditt arbete framåt men trivs med att samarbeta och ta tillvara på andras förmågor och kunskap. Du skapa goda relationer och präglas av ett stort engagemang, starkt affärsmannaskap och en flexibilitet. Du är strukturerad, noggrann och stimuleras av problemlösning och att hitta nya och bättre arbetssätt. Det är viktigt att du har goda kunskaper i MS Office och har du erfarenhet av SAP, ser vi det som meriterande. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt kunskaper i engelska. Om företaget Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 130 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik. Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga. Läs mer på https://www.mondigroup.com/en/home/ Låter det intressant? Välkommen med din ansökan till oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 13 oktober. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 0702-590507. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.
Har du en logistikutbildning och har förståelse för logistikflöden? Är du redo för nästa steg i din karriär? Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker en materialplanerare till vår kund, ett stort och välkänt namn inom fordonsindustrin. I den här rollen kommer du vara en nyckelperson inom deras logistikorganisation. Tjänsten är belägen på kundens kontor i Borås. Dina arbetsuppgifter Som materialplanerare kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa materialtillgänglighet genom att effektivt ansvara för inköp och anpassa leveransplaner från våra leverantörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Analysera och agera på avvikelser, såsom sena eller tidiga leveranser Säkerställa korrekt inställning av parametrar och masterdata Ansvara för att optimera lagernivåer Bidra till att förbättra transportoptimering Dina egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett öga för detaljer och arbetar metodiskt för att säkerställa hög kvalitet. Vidare är du bekväm med att kommunicera och bygga kontakt med leverantörer. Du har också en god samarbetsförmåga och kan arbeta tvärfunktionellt med olika avdelningar inom organisationen för att uppnå gemensamma mål. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant utbildning inom logistik Förståelse för logistikflöden och sambanden mellan olika steg Förmåga att reagera snabbt på avvikelser Stark drivkraft och initiativförmåga Meriterande: Tidigare relevant arbetslivserfarenhet Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-10-07, med chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34827 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du i början av din karriär och vill ta plats i ett av Sveriges ledande techbolag? Hos oss får du möjlighet att vara en del av en dynamisk organisation i en spännande roll. Som materialplanerare kommer du att spela en nyckelroll i företagets fortsatta tillväxt och framgång! OM TJÄNSTEN Tillsammans med vår kund söker vi nu en produktionsplanerare. I rollen som produktionsplanerare kan du vara placerad i Nyköping eller Västerås, beroende på vad som passar dig bäst. Här erbjuds du en plats hos ett världsledande bolag där din personliga och professionella utveckling kan nå nya höjder. Materialplanerarens uppdrag är att stödja lönsam tillväxt genom att säkerställa noggrann taktisk planering av projekt, optimering av lagerhantering och upphandlingar. För att trivas i rollen tror vi att du ska finna glädje i det utmanande. Vidare ska du vara analytisk och gilla nära samarbete med dina kollegor. Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och ansvara för taktiska och transaktionella inköp. * Optimera lagerprestanda och andra nyckelaktioner kopplat till ett välfungerande lager * Utföra grundorsaksanalyser och bedriva förändringsarbete VI SÖKER DIG SOM - Behärskar det svenska och engelska språket. Bägge språken förekommer i den dagliga verksamheten i både tal och skrift - Har en examen från en passande universitetsutbildning Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av roller som materialplanerare eller motsvarande - En masterexamen inom området För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en driven och engagerad inköpare? Vill du vara en del av ett globalt företag där innovation, hållbarhet och framtidens teknologi står i fokus? Då är detta tjänsten för dig! Just nu söker vi på StudentConsulting en Inköpare till en av våra kunder som är marknadsledande inom fordonsindustrin. Företaget har sin bas i Göteborg där även huvudkontoret är beläget, utöver detta har de kontor och anläggningar runt om i hela världen. I rollen som Inköpare kommer du vara en viktig del i verksamhetens fortsatta framgång genom att implementera inköpsstrategier och optimera leverantörsbasen för att möta framtida behov. I denna roll får du möjlighet att påverka affärsprocesser på både nationell och internationell nivå, samtidigt som du utvecklar leverantörssamarbeten, säkrar kvalitet och effektivitet, och hittar nya möjligheter till kostnadsbesparingar. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att alla leveranser och programuppsättningar sker enligt plan och i tid, och du kommer att arbeta nära ett tvärfunktionellt team för att nå gemensamma mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: • Leverera och implementera inköpsstrategier • Äga och hantera din leverantörsbas • Planera och genomföra leverantörsurval i enlighet med överenskomna strategier • Säkerställa att kontrakt är korrekta, kompletta och lagrade i rätt tid • Samarbeta inom teamet och med alla intressenter för att säkra leverantörens kapabilitet, kapacitet, kvalitet och leverans i tid • Proaktivt söka sätt att optimera pågående verksamhetsbas Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos vår kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Tjänsten planerar att starta omgående och pågå till 2025-11-07, med stor möjlighet till förlängning. DETTA SÖKER VI Vi söker sig som har: • Kandidatexamen i företagsekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande • Minst 3 års erfarenhet från en relevant inköpsroll • Erfarenhet av leverantörshantering och avtalsfrågor • Vana att driva faktabaserade förhandlingar/diskussioner Vi söker en person som är en teamspelare men också en självgående individ som vågar tar egna initiativ. Din förmåga att vara lösningsorienterad och hantera utmaningar på ett effektivt sätt kommer att vara en nyckelkompetens i denna roll. Vi söker någon som har ett strukturerat arbetssätt och goda dokumentationsfärdigheter. Vidare ser att du är positiv, resultatorienterad och flexibel för att trivas i rollen. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. *ALLA ANSÖKNINGSHANDLINGAR SKA VARA PÅ ENGELSKA* Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Har du en passion för logistik och teknik? Vi på Jefferson Wells söker en engagerad Parts Planner för att ansluta till vår kunds team i Göteborg för ett spännande konsultuppdrag. Om du har en bakgrund inom logistik, transport och industriell teknik och vill arbeta i en snabb och dynamisk miljö, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär med oss på Jefferson Wells! Plats: Göteborg Startdatum: Så snart som möjligt Uppdragslängd: Till och med 31 december 2024 Om rollen som Parts Planner: Som Parts Planner hos Jefferson Wells, med arbete hos vår fordonskund i Göteborg, kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa ett smidigt flöde av material och delar för test och utveckling inom teamet för Connected Experience-mjukvarutester. Du kommer att hantera beställningar, hantera material och samarbeta med olika avdelningar och leverantörer för att stödja skapandet och underhållet av testobjekt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: * Hantering av beställningsintag och placering av beställningar. * Samordning med leverantörer för att säkerställa leveranser i tid. * Övervakning av lager och materialhantering. * Förbättring av kommunikation och transparens inom teamet. * Planering och samordning av resurser för hårdvarutestning. * Utveckling och förbättring av processer för att optimera värdeflödet. * Hantering av testobjektens hårdvara för mjukvarutestning. Vi söker dig: Vi söker en motiverad person som trivs i en logistik- och planeringsroll, med stark uppmärksamhet på detaljer och förmågan att arbeta i en snabb och föränderlig bransch. Rätt kandidat är en lagspelare som känner sig bekväm med att ta ansvar och driva förbättringar. Krav: * Kandidatexamen i teknik (helst inom logistik, transport eller industriell teknik). * Giltigt europeiskt körkort (B). * Flytande engelska (i tal och skrift). Personliga egenskaper: * Utmärkta kommunikationsförmågor. * Ansvarsfull och proaktiv. * Stark förmåga att samarbeta i team. * Hög nivå av engagemang och ansvarstagande. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!
Materialplanerare till Euromaint i Örebro! Är du en strukturerad och driven person med erfarenhet inom logistik och lageroptimering? Vill du vara en del av ett växande team och bidra till underhållet av spårburna fordon? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Materialplaneringen på Euromaint söker nu en ny medarbetare till vårt kontor i Örebro. Vårt team består av sju medarbetare som ansvarar för att bevaka och säkra materielbehovet för våra underhållskontrakt av spårburna fordon för både person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Kontrakten varierar i omfattning och underhållet sker i våra verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Du kommer bl.a. att: Delta i utvecklingen och implementeringen av S&OP (Sales & Operation Planning). Representera materialplaneringen i anbud, kontraktsuppstarter och under hela kontraktstiden. Utveckla och förbättra processer för lagerstyrning och lageroptimering med fokus på materialtillgänglighet och kapitalbindning. Hantera inkommande ärenden som säsongsvariationer, kampanjer, ändringshantering och omsättningslagerfrågor. Delta i olika projekt och stärka samarbetet med andra avdelningar som inköp, teknik, kontrakt och produktion. Vi erbjuder en roll där du blir en del av ett kompetent team med stora möjligheter att själv styra och anpassa din arbetsdag.Egenskaper och kompetenser Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet inom logistik och/eller lageroptimering. Du har god förståelse för processer relaterade till Supply Chain och är van vid att använda affärssystem och Excel, gärna även PowerBI. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Som person är du självständig, ambitiös och prestigelös. Du tar egna initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, metodisk och har förmågan att snabbt förstå och analysera komplexa frågor och problem. Du är också öppen för förändring och bidrar aktivt till att lösa problem och skapa förbättringar.Mer om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Örebro.Intresserad? Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan då urval och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Sista dagen för ansökan är den 20 oktober. Välkommen med din ansökan!Vilka är vi? Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för alla typer av spårburna fordon såsom passagerartåg, spårvagnar, godsvagnar samt lok och arbetsmaskiner. Euromaint har en omsättning på 1,7 miljarder SEK och cirka 1000 medarbetare (2022). Euromaint ägs sedan 2019 av den spanska koncernen CAF. Läs mer på www.euromaint.com
Visar 1 till 10 av 28 jobb