Materialplanerare

Sök bland 33 lediga jobb som Materialplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Materialkoordinator till Fighter Production
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som Materialkoordinator har du en central och aktiv roll i att supportera vår produktion. Du fungerar som en nyckelperson med ett helhetsperspektiv och tar ansvar för att säkerställa att rätt material finns på rätt plats i rätt tid. Rollen är båda te kravställande och beslutsfattande, där du arbetar proaktivt för att förebygga materialbrister och säkerställa en effektiv produktionskedja. Dina huvudsakliga ansvarsområden: * Övervaka materialstatus genom hela flödet * Kravställa åtgärder vid leveransavvikelser gentemot produktion och inköp * Besluta om intern prioritering vid materialbehov * Analysera trender och orsaker till materialbrister * Arbeta proaktivt för att förebygga bristlägen och minska akut hantering av artiklar I rollen samverkar du med olika delar inom verksamheten, bland annat produktionsledning, programledning, produktionsplanering, inköp, industrialisering mm. Arbetet innebär att hantera stora mängder information och mycket av arbetet sker i IFS/ERP och Q-sense. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll, eller från andra tjänster inom planering eller verkstadsstöd. Du är van vid att ta egna initiativ, fatta beslut och samarbeta med olika funktioner i organisationen. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och ha förmåga att prioritera i en komplex miljö. Kunskap om materieldrivning och/eller produktionsverksamhet är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Med tanke på stundande semestertider kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Vi önskar dig en trevlig sommar!

1 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Teknisk Beredare till HP-Etch
WeStaff Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

WeStaff Sweden är ett snabb växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi rekryter nu till vår kund HP-Etch i västra Stockholm!  Detta är en direktrekrytering med omgående start.  HP Etch AB är en av världens främsta tillverkare av högprecisionsetsade metalldetaljer. Tunnplåtsdetaljerna vi tillverkar återfinns i en rad branscher så som bil-, elektro-, medicin- och rymdindustrin. Vi levererar våra produkter till kunder i hela världen.  Bolaget ingår i Wickeder Group GmbH, kontor och tillverkning är beläget i Järfälla i västra Stockholm. På HP Etch arbetar vi under mottot ”precision rakt igenom”. Sök jobbet redan idag och starta din nya karriär hos oss på HP Etch! Ditt nya jobb Att arbeta som teknisk beredare är att säkerställa att produktionsberedningar finns tillgängliga för produktion inför produktionsstart. Dessa hänvisar till användandet av korrekt material, maskiner och verktyg.  Processen ska förklaras med tillräcklig tydlighet för att garantera att rätt kvalitet och god effektivitet på utförd tillverkning tillgodoses. För att lyckas med rollen tilldelas ett ansvar att göra material-, leverantörs- och maskinval så väl som tids- och kostnadsregistrering, samt dokumentera detta i en formell produktionsberedning i MPS-system.  Detta ställer krav på att du trivs med att jobba med planering, kommunikation och uppföljning. I denna roll får ett stort inkluderande ansvar, med utvecklande karriärsmöjligheter. Arbetsuppgifter Här presenteras ett urval av arbetsuppgifter: Granska tekniska specifikationer & klargöra tekniska frågor från kund tillsammans med sälj. Vara kontaktperson mot kunder i löpande tekniska frågor efter överenskommelse med sälj. Upphandla externt utlagda processer, ingående material, komponenter & produktionsverktyg. Utföra produktionsberedning i MPS, inklusive CAD-underlag för framtagning av fotoverktyg. Säkerställa att artikelspecifika metodbeskrivningar finns tillgängliga inför produktionsstart. Mottaga & registrera kundorder, samt upprätta tillverkningsorder för prototyper, Projektleda implementering och kvalitetssäkring av nya prototyper/produkter. Utveckla och dokumentera produktionsprocesser samt processförbättringar vid behov. Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse med bra lön och förmåner. Arbetsplatsen har en god kultur och stämningen är mycket god i personalgruppen.  Arbetstider: Dagtid måndag-fredag. Arbetsplats: Järfälla västra-Stockholm Företaget har kollektivavtal Unionen. Kravprofil Högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område Goda kunskaper i AutoCAD och i plåtdelen av Solid Works, samt Excel Kunskaper om etsprocessen och tillhörande operationer Erfarenhet att arbeta i eller med nära koppling till produktion Kunskap i Monitor & Lime är meriterande Personligt Vi ser att du som söker har förmåga att skapa struktur och hantera stora mängder information. Som person är du noggrann och har ett öga för detaljer. Denna tjänst ställer höga krav på flexibilitet, tålamod och initiativförmåga.  Du som arbetar i teamet behöver därför vara lyhörd inför förändring och ha en förmåga att planera din tid på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt på din personlighet, och vi erbjuder dig en bra arbetsplats med trevliga kollegor.  För rätt person så kommer denna tjänst inspirera, utveckla och ta din nya karriär till nästa nivå, detta är en bra möjlighet så vi intervjuar kandidater löpande. Skicka in din ansökan redan idag för att säkra ditt nya jobb. Din Rekryterare WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom teknisk tillverkning. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss och våra samarbetspartners!

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Produktledare Utbildningsmateriel
Försvarets Materielverk
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du några års erfarenhet av anskaffning eller vidmakthållande av militära materielsystem? Är du van att arbeta i tekniska projekt i en större organisation? Är du prestationsorienterad samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Då är detta en spännande utmaning för dig! Om tjänsten Som produktledare är du ansvarig för materielens tekniska innehåll och status och ansvarar för att i tidiga faser planera för anskaffning, vidmakthållande och avveckling. Du ansvarar för materielområdet träningssystem. Rollen som produktledare innebär även att stödja Försvarsmakten och övriga FMV med kompetens inom området. Tjänsten är placerad i Stockholm Om dig Du har akademisk examen motsvarande civilingenjör. Du har flera års erfarenhet av tekniskt systemarbete och har medverkat vid målsättningsarbete och kravställning av materielsystem. Du har också erfarenhet av systemsäkerhetsarbete. Vidare har du god teknisk systemkunskap avseende Försvarsmaktens simulatorer. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om våra militära materielsystem, samt från arbete med FMV:s och Försvarsmaktens materielprocess. Vi tror att du kommer att ha nytta av dina kunskaper om hur Försvarsmaktens förband använder systemen. Du har god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot uppsatta mål och resultat. För att lyckas krävs ett analytiskt sinne och förmåga att se helheten. Då du blir inblandad i många olika projekt är din samarbetsförmåga viktig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer kunna erbjuda dig en god introduktion i arbetet. Tjänsteresor, såväl inrikes som utrikes, ingår som en del av tjänsten. B-körkort är ett krav FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-16. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Pierre Königsson, OFR/O Gunnar Östermark och OFR/S Leif Jansson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Hans Allenberg (Chef Soldatburna vapen och utbildningsmateriel) på FMV:s växel: 08-782 4000.

1 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Produktionsplanerare till kund i Askersund
Libera i Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Libera söker nu en produktionsplanerare för längre konsultuppdrag hos en av våra kunder – en välrenommerad aktör inom tillverkningsindustrin. Du får chansen att arbeta i en komplex och spännande miljö där planering spelar en avgörande roll för verksamhetens framgång. Uppdraget Som produktionsplanerare ansvarar du för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad produktionsplanering av både interna och externa flöden. Du arbetar nära produktion, inköp, kvalitet och logistik för att säkerställa god leveransservice, hög informationskvalitet och optimerad lageromsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Planera intern produktion av hel- och halvfabrikat Planera och följa upp externa ompaketeringsflöden Uppdatera och underhålla produktionsdata i affärssystemet (ERP) Hantera tillverkningsorder: skapa, ändra, rapportera Delta i inventering och förbättringsarbete inom Supply Chain Samarbeta med RA/R&D kring produktförändringar och implementering Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet där konsultuppdraget sträcker sig ca.1 år, med önskemål om start under september. Vem du är För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs med att ha många kontaktytor och som gillar att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har ett naturligt driv och tar gärna initiativ för att förbättra arbetssätt och flöden. Du är noggrann, har ett öga för detaljer och ser till att informationen du hanterar är korrekt och uppdaterad. Vi söker dig som har: Erfarenhet av produktionsplanering, gärna inom tillverkande industri God systemvana, särskilt inom affärssystem (ERP – gärna som avancerad användare) Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Meriterande med erfarenhet av LEAN, 5S eller förbättringsarbete inom logistik/produktion God kommunikativ förmåga på svenska och engelska I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Supply chain specialist
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vår anläggning i Norrsundet. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste uppgifter är: Transportledning Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. För oss är det viktigt med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Norrsundet, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.  Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering. Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.

30 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Supply chain specialist
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vårt kontor i Upplands Väsby. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste arbetsuppgifter är: Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. Här skapar vi en arbetsplats med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Upplands Väsby men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.  Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.

30 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Södertörnsgruppen söker Materielhanterare
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet från arbete med logistik och vill arbeta i en kontext som gör skillnad för utvecklingen av Sveriges försvar? Då kan rollen som Materielhanterare på Södertörnsgruppen vara något för dig. Om Enheten Militärregiongrupp Södertörn har som uppgift att vidmakthålla och utveckla förmågan hos våra två hemvärnsbataljoner som har sina militära uppgifter i Roslagen och på Södertörn. Södertörnsgruppen har ca 20 medarbetare fördelat på tre sektioner: Plan-, logistik- och utbildningssektionerna. Logistiksektionen har som huvudsaklig uppgift att tillhandahålla logistikstöd till de två hemvärnsbataljonerna. Sektionen är organiserad med en sektionschef, en teknisk officer två materielredogörare och två materielhanterare, en per bataljon. Huvudsakliga arbetsuppgifter På logistiksektionen arbetar du i ett arbetslag om sex medarbetare med uppgiften att hantera materielflöden, underhållsplanering samt förnödenhetstjänst för Södertörnsgruppens hemvärnsförband, 28. Och 29. Hemvärnsbataljonerna. Arbetet som materielredogörare är omväxlande och innehåller dels praktiskt arbete med materiel ute i förråd och med förbanden ute på övningar och dels administrativt arbete med materielen. Exempel på arbetsuppgifter är: • Administrera materiel i PRIO • Administrera materiel i LIFT • Stödja förbanden vid inventering • Stödja förbanden vid övning Hantera materiel i förråd Krav kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • B körkort • God vana att arbeta i Microsoft Office • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Det är mycket viktigt att du är noggrann och har god förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är positiv samt utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av Fm logistiksystem i PRIO och LIFT • Erfarenhet av logistik och materielflöden • Militära förarbevis, BE, C, CE körkort, Truckkort kunskap om FM materiel • Genomförd värnplikt Övrigt Anställningsform: Civilanställning, tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Berga, Hårsfjärden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Upplysningar om tjänsten Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktas rekryterande chef Johan Melin som nås via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare SACO – Christer Lindberg SEKO – Anna Löfgren OFRO – Thomas Marcusson OFRS – Örjan Jansson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Logistiksamordnare
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Job description Vi söker nu en Logistiksamordnare till vår kund i Upplands Väsby. Man kommer att tillhöra Supply Chain-teamet och uppdraget förväntas vara i cirka 4,5 månader. Teamet representerar hela Norden så vi söker någon som gillar när det händer mycket, har tidigare erfarenhet av liknande roll och tidigare arbetat på ett internationellt bolag med många kontaktytor. Vidare ser vi gärna att du tidigare arbetat i SAP - APO/R3/S4 HANA och har mycket goda kunskaper i Excel. Uppdragslängd: Augusti-årsskiftet  Arbetsgivare: Randstad AB Arbetstider: 08-16:45, 38h/ veckan - möjlighet till flex och hemarbete finns Arbetsplats: Upplands Väsby. Responsibilities Du kommer att ansvara för att säkerställa korrekta lagernivåer för olika varumärken. Arbetet är dynamiskt och förutsättningarna ändras ofta – därför behöver du vara uppmärksam på förändringar i prognoser och kommunicera både med produktionsenheter och internt i organisationen för att fastställa rätt prioriteringar. Du bör vara bekväm med att fatta egna beslut för att hitta snabba och enkla lösningar på svåra problem. Det är mycket viktigt hur och på vilket sätt du kommunicerar våra behov, både inom företaget och externt. Qualifications Krav: ·        Svenska - flytande i tal och skrift ·        Engelska - flytande i tal och skrift ·        Relevant arbetslivserfarenhet – erfarenhet av råvaruplanning, inköp, produktion och försäljning av snabbrörliga konsumentvaror är värdefullt ·        Förmåga att snabbt lära sig nya processer och flöden ·        Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att enkelt bygga relationer på olika nivåer inom och utanför organisationen, inklusive kollegor som arbetar på distans ·        Utbildning inom relevant område (Supply Chain-examen, helst med inriktning mot logistik) ·        Mycket goda kunskaper i Excel ·        Goda kunskaper i SAP APO/r3/S4 HANA - minst 1 års arbetslivserfarenhet Meriterande: ·        Utbildad civilingenjör ·        FMCG Som person ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, skapa relationer, analytisk, flexibel och bekväm med förändring. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Materielsystemansvarig
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du ha en nyckelroll i utvecklingen av Försvarsmaktens marina materiel? Vi söker en driven och engagerad materielsystemansvarig (MSA) som vill vara med och säkerställa att våra fartyg och system är i toppskick – nu och i framtiden. Som MSA med inriktning mot skepps-, skydds- och livräddningsmateriel (SSL) kommer du att arbeta med den materiel som används i hela Försvarsmakten vid verksamhet på och vid vatten. Rollen innebär att du tar ansvar för systemets hela livscykel, från anskaffning och vidmakthållande till avveckling Om enheten Marinens materielkontor (MtrlK) är en del av Marinstaben och har det övergripande ansvaret för de marina materielsystemens livscykel. Vi leder och hanterar materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och avveckling. Teknik- och vidmakthållandeavdelningen (TVA) ansvarar för att säkerställa att Försvarsmakten har den tekniska förmåga som krävs – både idag och i framtiden. Med flera nyanskaffningsprojekt på gång behöver vi nu förstärka vår organisation med ytterligare en MSA, placerad vid Marinmaterielsektionen i Karlskrona. Vid TVA arbetar personal med såväl civil som militär bakgrund. Huvudsakliga arbetsuppgifter Strategisk planering och beslutsunderlag • genomföra systemanalys och ta fram beslutsunderlag baserat på materielens livscykelplan för att säkerställa att den är tekniskt tillgänglig och operativt relevant, även på lång sikt • skapa förutsättningsskapande dokument, såsom systemmålsättningar, för materieluppdrag enligt den fastställda materielplanen Ekonomisk planering och uppföljning • bidra till framtagande av ekonomiska underlag för materielplanering, omförhandlingar och omplanering Godkännande och leverans av nya system • delta i godkännandeprocessen för nya system samt uppgraderade system för att säkerställa att de uppfyller kraven innan leverans till Försvarsmakten • samordna överlämning av materiel till förband för att säkerställa en smidig integrering i verksamheten • medverka till att materielen uppfyller krav inom verksamhetssäkerhet, sekretess, arbetsmiljö, systemsäkerhet och yttre miljöhänsyn Projektledning och upphandling • starta, leda och följa upp anskaffningsprojekt genom FMV för att säkerställa att    Marinen får rätt materiel i rätt tid • stödja forsknings- och modifieringsprojekt som genomförs av Marinen, FMV eller försvarsindustrin. KRAV Kvalifikationer • högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande • kunskap om marina tekniska system och materiel • erfarenhet från militär stab eller bakgrund som projektledare • erfarenhet av arbete med Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) • B-körkort Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som materielsystemansvarig behöver du vara en drivande, analytisk och lösningsorienterad person med en god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du har en naturlig initiativförmåga och tar självständigt ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du trivs i en roll där du samarbetar med andra för att uppnå gemensamma mål. Eftersom rollen innebär mycket samverkan, både internt och externt, krävs det att du är tydlig och kommunikativ. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att presentera tekniska och affärsmässiga resonemang på ett begripligt och övertygande sätt. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, van vid att hantera förändringar och snabbt kunna prioritera om när förutsättningarna skiftar. Vid urval lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, tidigare resultat och lämplighet för rollen. MERITERANDE • fartygskonstruktion och utrustning enligt SOLAS-konventionen • liv- och säkerhetsmateriel från ett brukar, utbildare eller serviceperspektiv • system engineering och livscykelhantering enligt ISO/IEC 15288:2002 • försvarsmaktens stödsystem • FMV materielproduktion • arbetslivserfarenhet från marinens fartyg, skolor eller verkstäder • projektledarutbildning • militär officersutbildning Övrigt Anställningsform: Tllsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. I tjänsten ingår resor. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattning är civil. Upplysningar om befattningen Kontakta Daniel Gunnergård Information om rekryteringsprocessen Kontakta Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående personer nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Material - Produktionsplanerare
PrimeComp AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Material- och Produktionsplanerare Vill du arbeta i ett företag där du får kombinera planering med praktisk hantering av material? Magnetron söker nu en driven Material- och Produktionsplanerare som vill ha en nyckelroll i vår produktionskedja. Hos oss får du ett bredare ansvar än i en traditionell planerarroll – du ansvarar inte bara för planering och systemarbete i IFS Prime, utan även för att materialet fysiskt hamnar på rätt plats vid rätt tid. Du blir en del av ett engagerat team där varje individ har en viktig roll i flödet. Dina arbetsuppgifter: Planera och starta shop orders på både kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att säkra materialbehov Säkerställa materialtillförsel genom aktiv styrning av materialflöden Hantera kassation samt registrera färdiga produkter Genomföra inlägg och batchspårning i förrådssystem Skapa transportförfrågningar och hantera utgående leveranser Hantera returer till leverantörer Delta i inventering i samverkan med produktion Kontinuerligt uppdatera och följa upp produktionsplanen Utöver det dagliga arbetet kommer du även att medverka i förbättringsarbete inom produktion och supply chain – en viktig del där vi uppskattar din initiativförmåga och vilja att utveckla våra processer. Din profil: Vi söker dig som har: 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystemet IFS Förmåga att planera långsiktigt och driva arbetet framåt enligt plan God struktur och vana att självständigt ta ansvar för dina uppgifter Stark samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter är meriterande Övrigt: Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att du måste bli godkänd enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vissa tjänster kan kräva specifikt medborgarskap.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025