Materialplanerare
Sök bland 39 lediga jobb som Materialplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du får en nyckelroll i att säkerställa en effektiv försörjningskedja? Vi söker nu en driven och analytisk Demand & supply planner som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång. Om Maria Nila Maria Nila är ett familjeägt företag som är ett av de snabbast växande hårvårdsmärkena i norra Europa. Vi tillverkar våra produkter i Sverige. Vi har en egen säljkår i fyra nordiska länder, i Storbritannien och i USA samt distribution till över 45 länder i övriga världen. Med vår 100% veganska produktportfölj tror vi att den bästa affärsmodellen för framtiden handlar om att ta hand om både djur och miljö. Vår produktion finns i Helsingborg, där denna tjänst är placerad. Om rollen Som Demand & Supply Planner kommer du att ha en operativ roll med fokus på att säkerställa att rätt produkter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du kommer att arbeta med vår S&OP-process för att optimera lagerstyrning och produktion genom noggrann analys av efterfrågedata. I denna roll samarbetar du nära olika avdelningar internt samt med partners för att skapa en smidig och effektiv försörjningskedja. Fokus på arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Behovsplanering för våra lager och analys av efterfrågedata för att optimera lagerhållning och produktion. Försörjningsplanering för våra lager inom koncernen. Optimera kapitalbindning. Hantering och analys av stora datamängder för att stödja beslutsfattande. Hantera master data och artikeladministration. Implementera och följa upp nyckeltal. Hantera in- och utfasningar av produkter. Kvalifikation och bakgrund Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom supply chain samt något eller några års erfarenhet av demand & supply planning och att du har erfarenhet av att arbeta med S&OP-processer och försörjningsplanering. Du måste ha ett stort systemintresse och en väldigt god förmåga att hantera och analysera data. Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med avancerade kalkylblad. Vi ser det som klart meriterande om du har erfarenhet från tillverkande miljö och/eller FMCG samt erfarenhet av att arbeta med prognos- och produktionsplaneringssystem. Det du saknar i erfarenhet tar du igen i karaktär och personlighet. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad, självständig och handlingskraftig. Du sitter inte och väntar på att få saker serverade utan du agerar själv. Du har en god analytisk förmåga och kan växla perspektiv mellan detalj och helhet. Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du behöver även vara flexibel och anpassningsbar för att trivas i vår föränderliga miljö. Rollen kräver en god kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter, internt och externt. Flytande engelska krävs då du kommer att arbeta mot verksamheten i USA. Det kommer även det kommande året att sättas upp lager i Europa och du kommer att vara delaktig i detta arbete. Vad kan Maria Nila erbjuda dig? Du får ett utmanande och stimulerande jobb i ett snabbt växande företag där du får arbeta med ett engagerat och kompetent team. Vi erbjuder en fantastisk och spännande resa där du får ett stort mandat att påverka och utveckla Maria Nilas planeringsprocess. På denna resa leds vårt dagliga arbete av en företagskultur som vägleder oss att vara vänliga, agera ambitiösa och ta ägarskap, där våra nyckelvärderingar inom hållbarhet, innovation och familjekultur går in i varje detalj av vårt arbete. För rätt person finns det stora möjligheter framför sig. Maria Nila tillämpar provanställning under 6 månader. Låter det intressant? Ta kontakt eller sök direkt! I denna rekrytering har Maria Nila tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Markus Holmgren på Macavoy, 0735-195481. Vi ser fram emot din ansökan! Vem är Macavoy? Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med teknisk bakgrund. Läs mer om Macavoy på www.macavoy.se och följ oss gärna på LinkedIn för att ta del av aktuella tjänster: http://linkedin.com/company/macavoy-ab/
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi söker medarbetare till område Component Maintenance and Test Equipment inom avdelning Spare Part Supply, Business Unit Aviation Services. Avdelningen ansvarar idag för Customer support för IP-paket samt reservdelsförsäljning och består av 18 medarbetare i Tannefors. Som Customer Support Representative kommer du att ha ett övergripande ansvar för hanteringen av våra kunders beställningar av reservdelar, reparationer och underhåll, allt från förfrågan till beställning, leverans och fakturering. Du kommer att vara kundens primära kontaktyta för den dagliga driften, leveransbevakning, statusrapportering och kommersiell hantering kopplat till reservdelsförsäljning för befintliga och kommande militära och civila kunder. Vi är i en fas där vi har flertalet nya kunder, kontrakt och projekt på gång vilket ställer nya krav på verksamhet och arbetssätt för att säkerställa effektivt genomförande. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara: * CS representant i pågående projekt * Analys och utveckling av flöden och arbetssätt * Orderregistrering, leveransbevakning och rapportering * Ta fram kostnadsförslag och offerter * Hantering av transporter * Samverkan och koordinering med vår produktion * Målstyrning och effektiviseringsarbete Placeringsort kommer att vara i Linköping men tjänsteresor inom Sverige samt internationellt kan bli aktuella. Din profil Vi söker en resultatinriktad och affärsmedveten person med förmåga att balansera kund- och verksamhetsbehov. Du är van vid att arbeta i en dynamisk miljö och har lätt för att bygga relationer över flera kontaktytor. Ett starkt driv och engagemang gör att du omsätter idéer i handling och bidrar till både effektivisering och utveckling. Du arbetar ansvarsfullt och värdesätter samarbetet, samtidigt som du anpassar dig smidigt till förändringar. Önskvärda kvalifikationer * Du har en relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet relaterat till området * Goda kunskaper i engelska, skrift och tal * Goda kunskaper i Excel och Affärssystem Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en erfaren planerare och som vill vara en del av Saabs verksamhet inom produktionsplanering, materialplanering och kapacitetsplanering. I den här rollen arbetar du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter där du hanterar flera processer parallellt och bidrar till att skapa effektiva och strukturerade planeringsflöden. Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära: Produktionsplanering och uppföljning av leveranser Kapacitets- och resursplanering Materialplanering och orderhantering Optimering av flöden mellan planering, beställning och utförande Samarbete med olika interna och externa gränssnitt för att säkerställa effektiva planeringsprocesser. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning på högskolenivå inom teknik, logistik, ekonomi eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av planering och/eller logistik och goda kunskaper inom affärssystem såsom IFS/ERP samt Officepaketet. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av planeringsarbete inom produktionsindustrin eller har arbetat inom en större organisation med komplexa planeringsprocesser. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga och trivs i en roll där du får arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du är självgående och initiativrik samt har lätt för att samarbeta med olika funktioner inom en organisation. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Anställningen är initialt ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning direkt hos Saab. Du blir anställd på Skill men arbetar på Saab. Startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl [email protected]. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Har du ett intresse av logistik och planering? Trivs du arbeta i team i en dynamisk miljö? Då kan detta vara något för dig! Om tjänsten Vi söker nu en materialplanerare som har ett intresse för logistik och planering, men som inte är främmande för att röra dig ute i verkstadsmiljö. Som materialplanerare ansvarar du för operativ produktionsplanering av produktionsresurser för nytillverkning och till service. Du kommer att ingå i ett team på en avdelning på 6-8 personer som även dem arbetar med materialplanering av produktionsresurser. Arbetet är förlagt på dagtid med placering i Finspång. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia, önskad start är i början av april och 12 månader framåt med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Ansvara för att planera produktionen utifrån en balans mellan olika situationer. • Ansvara för att hålla tidpunkter för att kunna tillgodose våra kunders önskemål inom satta tidsramar. • Hålla god kommunikation med div parter, ex. förråd, inköp och behovsägare. • Hantera behov på plan- och produktionsordernivå, samt kunna följa upp pågående order. • Genomföra scenarioanalyser. Vem är du? • Du har några års arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri. Utbildning och/eller erfarenhet inom logistik är meriterande. • Du är som person drivande och kan arbeta självständigt. • Du är en ansvarstagande person, som tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter. • Kommunikativ och lätt för att knyta kontakter. • Visar starkt intresse och vill vara med att påverka verksamheten. • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. • Meriterande om du har erfarenhet inom SAP eller annat likvärdigt produktionsplaneringssystem. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Har du ett intresse av logistik och planering? Trivs du arbeta i team i en dynamisk miljö? Då kan detta vara något för dig! Om tjänsten Vi söker nu en materialplanerare som har ett intresse för logistik och planering, men som inte är främmande för att röra dig ute i verkstadsmiljö. Som materialplanerare ansvarar du för operativ produktionsplanering av produktionsresurser för nytillverkning och till service. Du kommer att ingå i ett team på en avdelning på 6-8 personer som även dem arbetar med materialplanering av produktionsresurser. Arbetet är förlagt på dagtid med placering i Finspång. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia, önskad start är i början av april och 12 månader framåt med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Ansvara för att planera produktionen utifrån en balans mellan olika situationer. • Ansvara för att hålla tidpunkter för att kunna tillgodose våra kunders önskemål inom satta tidsramar. • Hålla god kommunikation med div parter, ex. förråd, inköp och behovsägare. • Hantera behov på plan- och produktionsordernivå, samt kunna följa upp pågående order. • Genomföra scenarioanalyser. Vem är du? • Du har några års arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri. Utbildning och/eller erfarenhet inom logistik är meriterande. • Du är som person drivande och kan arbeta självständigt. • Du är en ansvarstagande person, som tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter. • Kommunikativ och lätt för att knyta kontakter. • Visar starkt intresse och vill vara med att påverka verksamheten. • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. • Meriterande om du har erfarenhet inom SAP eller annat likvärdigt produktionsplaneringssystem. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Vi söker dig som är tillgänglig omgående och vill ta dig an en spännande roll som produktionsplanerare! Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med en talang för att planera och koordinera produktionsflöden? Då kan det här vara rollen för dig! Här får du en nyckelroll i att säkerställa en smidig produktion och utveckla planeringsprocesserna hos vår kund. Sök redan idag – vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas snabbt! Du erbjuds: Möjlighet att arbeta hos ett företag i tillväxtfas som är branschledande och arbetar med unik och spännande teknik. Arbeta i en utvecklingsorienterad miljö Möjlighet att vara en central del i en innovativ produktion Flexibilitet och möjlighet att påverka arbetsprocesser Ett vikariat till augusti, med chans till förlängning Arbetsuppgifter: I rollen som Produktionsplanerare kommer du bland annat att: Planera tillverknings- och materialbehov samt säkerställa att produktionsordrar ligger i linje med produktionsplanen. Arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar för att koordinera flödet mellan produktion, lager och leveranser. Hantera uppföljning och rapportering av produktionsstatus samt identifiera och lösa problem som kan uppstå i produktionen. • Bidra till utveckling och implementering av nya processer och instruktioner för att effektivisera produktionen. Vi söker dig som: Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, eller motsvarande erfarenhet Har goda kunskaper i ERP-system och Microsoft Excel Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Kan påbörja uppdraget omgående Vi tror att dina personliga egenskaper spelar en avgörande roll för hur du kommer trivas i den här rollen. Som produktionsplanerare behöver du vara proaktiv och ligga steget före för att säkerställa en smidig produktion. Du är drivande och tar initiativ – du ser till att saker blir gjorda och att produktionen löper enligt plan. Samtidigt är du lösningsorienterad och har ett analytiskt öga för att identifiera och lösa problem innan de uppstår. Noggrannhet är en självklarhet för dig, och du trivs med att ha struktur i ditt arbete. Dessutom är du en kommunikativ lagspelare som har lätt för att samarbeta både internt och externt. START: Omgående OMFATTNING: Heltid (vikariat till augusti, med chans till förlängning) STAD: Uppsala URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linnéa Grass #professionals-nord #produktionsplanering #ERP #materialbehov #Productionplanning #planning Information om företaget: Vår kund är ett framstående teknikföretag. Företaget har en lång erfarenhet inom sin bransch och är kända för sin innovativa produktutveckling. Här får du arbeta tillsammans med ett kompetent och engagerat team där du kan växa och bidra till företagets framgång. Mer om företaget och tekniken får du veta senare i processen! Information om tjänsten: Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Produktionsplanerare. Uppdraget är ett vikariat med start omgående och löper fram till augusti, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under denna period. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos kunden, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Försvarsmakten är i stark tillväxt och så även Marinstaben. Marinstaben söker en materielsamordnare med inriktning behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling till Marinstabens Materielkontor avseende den materiel Marinen är materielområdesansvarig för. Om enheten Som materielsamordnare är du en del av Mtrl/GRO/KRO-detaljen inom Marinens Materielkontor i Marinstaben. Marinens Materielkontor ska stödja ansvariga chefer med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig, systemvärdig och säker. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utföra och bereda uppgifter tillställda TVA Marin med tyngdpunkt på behovstäckningsprocessen och krigsplacering av marin materiel • Utgöra beredningsstöd inom Marinstabens olika funktioner • Vara sammanhållande för marinens logistikenheter på Berga, Göteborg och i Karlskrona, gällande krigsplacering av marinens materiel • Delta i HKV arbetsgrupper rörande behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling gällande bl a utvecklande av processerna • Ha ett nära samarbete med Marinstabens Krigsförbandsansvariga (KFA) men även med övriga försvarsgrenars/stridskrafters KFA samt FM SLS • Utgöra kontaktyta mot övriga TVK/TVA inom Försvarsmakten • Utbilda aktörer inom marinen inom krigsplacering • Hantera Beredningssektionens samarbetsyta på EMILIA I befattningen ingår frekvent tjänsteresor, främst inom Sverige. Samverkan med andra delar av Försvarsmakten sker bland annat i Stockholm och i Enköping KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete • God kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, outlook) • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i såväl svenska som engelska • Dokumenterad erfarenhet av arbete med affärssystemet SAP • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • För yrkesområdet relevant eftergymnasial utbildning • Utbildning i system IOR • Utbildning i BS/BT i system PRIO • Utbildning i ISUndSäk • Minst tre års erfarenhet av arbete i FM stödsystem Lift och/ eller PRIO • Erfarenhet av FM stödsystem Lift och PRIO gällande behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av redaktörsarbete på FM EMILIA • Erfarenhet av Vidar • Erfaranehet av processer och roller avseende behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av materielavveckling • Kunskap om marina tekniska system Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Civil befattning. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. För information om befattningen Peggie Olkerud eller Petra Denebo Nås via FM växeln 08-788 75 00. Information om rekryteringsprocessen Magnus Olsson. Fackliga representanter SACO-S Åsa Zackrisson, OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert, SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-03-28. Den ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Gör skillnad. Varje dag. Vi söker dig materialplanerare som är strukturerad, ansvarsfull samt lösningsorienterad och vill vara med från start och utveckla vår materialplanering till vården! Att arbeta sida vid sida med sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Som serviceleverantör verkar Regionservice i en komplex miljö där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och samordning av leveranser påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård. Här är Regionservice en viktig resurs för att skapa hållbara och kostnadseffektiva lösningar. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och lägger stor kraft på att utveckla verksamheten, tjänsteleveranserna och organisationen i stort. Regionservice vision är - En bättre partner för vården! ARBETSUPPGIFTER Här erbjuder vi dig ett spännande och varierat arbete i en verksamhet som är under ständig utveckling för att möta vårdens och myndigheters krav. Här finns det stor möjlighet att forma såväl arbetssätt som rollen och viss processutveckling initialt. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: • Ansvara för att säkerställa leveranssäkerhet. • Delta i produktlanseringar och utfasningar. • Ansvara för följande nyckeltal: servicenivå, svinn och lagertäckning med mera. • Ansvara för eskalering av frågor vid leverans- eller produktionsproblem. • Göra orsaksanalys av svinn och servicenivå på veckobasis samt daglig rapportering av servicenivå och svinn. • Vara en aktiv del i att förbättra processer både mellan avdelningar och internt inom Region Skåne. • Delta i både stora och små projekt och bidra med förbättringsarbete. • Underhålla inköps- och planeringsparametrar i vårt kommande ERP-system • Vara en central del av ERP implementeringen som superuser, subject matter expert (SME) eller liknande. I denna centrala roll inom Region Skåne är det viktigt att du bygger ett nätverk och upprätthåller nära kontakt med andra funktioner såsom lager, 3PL, distribution, kundservice, produktion, transport samt andra interna och externa intressenter. KVALIFIKATIONER För framgång i rollen är du proaktiv, analytisk, strukturerad, resultatmedveten och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du innovativ och kommer med lösningar istället för att se problem. Vidare drivs du av att vara med och bygga upp något från början där du får stor möjlighet att påverka processer och krav på bland annat IT-system. Gällande den formella kompetensen så har du en relevant universitet- eller högskoleutbildning inom exempel Supply Chain Management eller industriell ekonomi, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har arbetat några år som materialplanerare/ Supply Chain Planner och har stor vana av att jobba i affärssystem som D365 eller liknande. Eftersom arbetet kräver skriftlig likväl som muntlig kommunikation behöver du behärska svenska och engelska väl i tal och skrift. För oss är det viktigt att du delar och lever Region Skånes värderingar; välkomnande, drivande samt omtanke och respekt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Försvarsmakten är i stark tillväxt och så även Marinstaben. Marinstaben söker en materielsamordnare med inriktning behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling till Marinstabens Materielkontor avseende den materiel Marinen är materielområdesansvarig för. Om enheten Som materielsamordnare är du en del av Mtrl/GRO/KRO-detaljen inom Marinens Materielkontor i Marinstaben. Marinens Materielkontor ska stödja ansvariga chefer med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig, systemvärdig och säker. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utföra och bereda uppgifter tillställda TVA Marin med tyngdpunkt på behovstäckningsprocessen och krigsplacering av marin materiel • Utgöra beredningsstöd inom Marinstabens olika funktioner • Vara sammanhållande för marinens logistikenheter på Berga, Göteborg och i Karlskrona, gällande krigsplacering av marinens materiel • Delta i HKV arbetsgrupper rörande behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling gällande bl a utvecklande av processerna • Ha ett nära samarbete med Marinstabens Krigsförbandsansvariga (KFA) men även med övriga försvarsgrenars/stridskrafters KFA samt FM SLS • Utgöra kontaktyta mot övriga TVK/TVA inom Försvarsmakten • Utbilda aktörer inom marinen inom krigsplacering • Hantera Beredningssektionens samarbetsyta på EMILIA I befattningen ingår frekvent tjänsteresor, främst inom Sverige. Samverkan med andra delar av Försvarsmakten sker bland annat i Stockholm och i Enköping KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete • God kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, outlook) • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i såväl svenska som engelska • Dokumenterad erfarenhet av arbete med affärssystemet SAP • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • För yrkesområdet relevant eftergymnasial utbildning • Utbildning i system IOR • Utbildning i BS/BT i system PRIO • Utbildning i ISUndSäk • Minst tre års erfarenhet av arbete i FM stödsystem Lift och/ eller PRIO • Erfarenhet av FM stödsystem Lift och PRIO gällande behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av redaktörsarbete på FM EMILIA • Erfarenhet av Vidar • Erfaranehet av processer och roller avseende behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av materielavveckling • Kunskap om marina tekniska system Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Civil befattning. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. För information om befattningen Peggie Olkerud eller Petra Denebo Nås via FM växeln 08-788 75 00. Information om rekryteringsprocessen Magnus Olsson. Fackliga representanter SACO-S Åsa Zackrisson, OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert, SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-03-28. Den ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du tidigare erfarenhet som materialplanerare och är redo att anta nästa utmaning? Vi på Adecco söker nu materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborgsområdet! Om tjänsten Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna variera, men sedvanligt är leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning. Fortsättningsvis innefattar rollerna omfattande kontakter, både externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköpare, ingenjörer och godsmottagningen. Det kan även innebära att ansvarar för att utveckla bolagets leverantörsportfölj och att skapa professionella kontakter världen över. Du kommer att göra uppföljningar med relevanta analyser och statistik samt deltar i regelbundna möten för att utveckla processer och rutiner. Du kommunicerar även uppföljning och statistik till leverantörerna för att säkerställa deras kvalitet samt rapporterar avvikelser och risker för störningar till ansvarig chef. Som materialstyrare löser du löpande de problem som uppstår, uppdaterar materialplaneringssystem samt ansvarar för en kvalitativ leverans till dina kunder. I din roll som materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: -Leveransbevakning. -Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer -Ansvara för uppföljning och analys av relevanta och beslutade PI:er. -Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet. -Ansvara för att delta i lokala/regionala nätverk för att bidra till processutveckling. Observera att vi genom denna annons söker för framtida uppdrag/tjänster. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning som materialplanerare. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för att arbeta som Materialplanerare. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom logistik, främst materialförsörjning, leveransbevakning eller tillverkningsindustrin är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vanliga IT-system i allmänhet och känner dig bekväm med att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är en stresstålig lagspelare som tycker om att lösa problem, är prestigelös och noggrann i sitt arbetssätt. Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av arbete inom logistik Att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Att du har en god kommunikativ förmåga Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 39 jobb