Gekås Ullared söker Inköpare

Hem/Inköpare/Gekås Ullared söker Inköpare
heltid
Publicerad: 22 april
Sista ansökan: 5 maj

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Inköpare på avdelningen för konfektion.

Om tjänsten:

Rollen som Inköpare hos Gekås Ullared AB innebär att tillsammans med teamet och sortimentschef ansvara för att planera och driva utvecklingen av ett konkurrenskraftigt och välbalanserat sortiment.

Inköparen har ett kommersiellt ansvar inom tilldelat sortiment och ansvarar för att följa upp nyckeltal och uppnå fastställda mål. Det innefattar också att driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med företagets uppsatta mål, strategier och branschens utveckling.

Du ansvarar även för att identifiera kommande säsongs trender och färger för ditt produktområde och du är kommersiell och affärsmässig och har god känsla för mode och trender. Du har en väl utvecklad analytisk förmåga och arbetar löpande med sortimentsanalys och försäljningsanalys som underlag för planering samt sortimentsbyggande. God samarbetsförmåga är också viktigt då hela vår organisation finns under samma tak och jobbar i nära samverkan.

Vi söker nu dig som har erfarenhet av arbete med inköp, sortimentsbyggande och prisförhandlingar med mera inom konfektion och som vill bidra till Gekås fortsatta framgång tillsammans med oss.

Kompetenskrav, professionell bakgrund och erfarenheter:

• Relevant akademisk examen (inom ekonomi) eller motsvarande arbetslivserfarenhet

• Flerårig erfarenhet av inköpsarbete med budgetansvar inom detaljhandel med inriktning på det sortimentsområde som tjänsten avser

• Förhandlingsvana

• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

• God kunskap i Office programvaror

• Erfarenhet av inköpsarbete inom textilbranschen är meriterande

Meriterande om du har erfarenhet av damkonfektion sen tidigare.

    Personliga egenskaper:

    • Drivande och resultatinriktad med strategiskt förhållningssätt

    • God analytisk förmåga

    • Starkt affärsmannaskap och kommersiellt tänkande

    • God förmåga att skapa struktur, planera och prioritera

    • God kommunikation- och samarbetsförmåga

    • Flexibel, förändringsbenägen och lösningsorienterad

    Som medarbetare är du en representant för Gekås. Du inspirerar och motiverar andra och bidrar till ett gott arbetsklimat. Genom eget ansvar och bra samarbete med andra löser du arbetsuppgifter med företagets och kundens bästa i åtanke.

    Vad erbjuder vi?

    Hos oss på Gekås Ullared får du chansen att arbeta i en inspirerande och snabbfotad organisation där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder förmåner, en plats i ett engagerat team och stora möjligheter att utvecklas professionellt.

    Varaktighet: Tills vidare, 6 månaders provanställning tillämpas

    Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

    Arbetstider: 100% Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

    Sista ansökningsdag: 2024-05-05Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

    Kontaktperson:Mia NymanSortimentschef [email protected]