Inköpare

Sök bland 247 lediga jobb som Inköpare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Inköpare med erfarenhet av AB 04, AB 06 samt anläggning och entreprenad
Soros Consulting AB
Inköpare och upphandlare

Placeringsort: Karlstad | Start: Omgående eller enligt överenskommelse Soros Consulting söker nu, för uppdrag hos en av våra kunder, en erfaren inköpare med god kunskap inom entreprenadjuridik och anläggningsprojekt. Uppdraget är placerat i Karlstad och passar dig som trivs i en samordnande och affärsnära roll där du får arbeta i större investerings- och infrastrukturprojekt. Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i projektteamet med ansvar för inköp av entreprenader och tekniska konsulttjänster. I nära samarbete med projektledare, teknikansvariga och jurister säkerställer du att inköpsprocessen följer gällande regelverk och projektets kommersiella mål. Arbetsuppgifter: Genomföra upphandlingar enligt kundens interna riktlinjer och gällande entreprenadformer Ta fram och granska förfrågningsunderlag Leda anbudsutvärderingar och förhandlingsprocesser Upprätta och följa upp kontrakt enligt AB 04 och AB 06 Bidra till strategiska inköpsplaner i anläggnings- och infrastrukturprojekt Aktivt följa upp leverantörers prestation och kostnadsutveckling Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet av inköp inom entreprenad och anläggning Goda kunskaper i AB 04 och AB 06 Vana att arbeta i större projekt med flera intressenter Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Självständighet, ansvarstagande och ett strukturerat arbetssätt Erfarenhet av upphandling enligt LOU/LUF är meriterande Om uppdraget: Omfattning: Heltid Längd: 6–12 månader med god möjlighet till förlängning Plats: Karlstad med möjlighet till visst distansarbete Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arvode: Enligt överenskommelse, beroende på erfarenhet och uppdragsform Ansökan: Vid intresse, skicka gärna sitt CV - urval sker löpande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Inköpare till Hydroware
Hydroware AB
Inköpare och upphandlare

Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss. Idag är vi ca 200 medarbetare i gruppen. Vi har huvudkontor i Alvesta och finns även i Södertälje, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter ca 500 MSEK och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar. Vi söker en noggrann och engagerad Inköpare till Hydroware i Alvesta Vill du vara med och säkerställa att vår produktion alltid har rätt material i rätt tid? Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete och trivs i en roll där du får ta ansvar, samarbeta brett och bidra till ständig förbättring? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Inköpare hos oss ansvarar du för att säkerställa en effektiv och tillförlitlig försörjning av material – såväl orderbundet som lagermaterial, indirekt material och tjänster. I rollen ingår att optimera lagernivåer och arbeta aktivt för att minimera kapitalbindningen. Du hanterar beställningar, följer upp leveranser och säkerställer att orderbekräftelser registreras korrekt. Vid behov deltar du även i prisförhandlingar och representerar inköp vid morgonmöten i produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra behovsanalyser och beställa material • Säkerställer att material levereras i rätt tid och kvantitet • Kontakt med leverantörer via mail och telefon • Hantera reklamationer och prisavvikelser • Utföra parametersättning och uppdateringar i affärssystemet • Gradera befintliga leverantörer och föreslå nya samarbeten Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och kvalitetsorienterad. Du är handlingskraftig samtidigt som du är analytisk och gärna underbygger dina beslut med fakta. Du skapar lätt relationer, är kommunikativ och trivs i en roll där du får vara med och ställa krav gentemot våra leverantörer. Du är flexibel och lyhörd för verksamhetens behov och en given medlem i teamet på Inköp där du gärna delar erfarenheter och samarbetar med dina kollegor. Vi ser också att du har: • 2-3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsarbete, gärna från tillverkande industri. • Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande bedömd arbetslivserfarenhet • Goda IT-kunskaper, särskilt i MS Office • Erfarenhet av något affärssystem, har du erfarenhet av Monitor är det meriterande. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Hos Hydroware blir du en del av en spännande tillväxtresa. Vi är ett utvecklingsinriktat företag som värnar om öppenhet, engagemang, ansvarstagande och respekt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling – din vilja och kompetens är avgörande för vår gemensamma framgång. Tjänsten är på heltid med placering i Alvesta. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor? Tveka inte att höra av dig – vi ser fram emot att lära känna dig! Martin Ejermark - Head of Purchasing and Logistics [email protected] t0472-45103

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sourcing & Procurement Manager
Micvac AB
Inköpare och upphandlare

Micvac is a technology pioneer with a focus on providing integrated equipment and packaging solutions for producing delicious ready-to-eat meals. This system based technology was invented and patented by us, and delivers superior benefits across the value chain from producers, to retailers, and consumers. We are solidly established in the Nordics and have made solid progress on international expansion. Bringing innovative technology to the market requires an innovative approach in itself. We are changing the way food is produced: more sustainable, more cost effective, and eliminating the bad stuff and overprocessing that is too often used in food production. In the next stage of our growth journey we are looking for a Sourcing & Procurement Manager who will drive professionalization and value creation as we scale our business. You will elevate our management of suppliers to a completely different level, and build an agile and best-in-class sourcing approach encompassing all aspects of our business. Key Responsibilities: Machinery Components & Technical Sourcing Source and purchase machinery components, spare parts, and services Act as a main point of contact to suppliers of mechanical, electrical, and automation components Negotiate prices, delivery terms, and payment conditions with suppliers Manage procurement documentation and track deliveries Collaborate with Project Engineers to understand bill of materials (BOM) and technical requirements Packaging Materials Multi-Sourcing Multi-source and purchase packaging materials (films, trays, special materials) used by customers of Micvac. Build and manage relationships with existing and new packaging material suppliers Stay up to date with market trends, new packaging materials, and regulatory requirements Ensure packaging materials meet quality standards and sustainability goals This is the qualifications we are looking for: Proven experience in technical sourcing or procurement, ideally in a machinery production or industrial manufacturing environment Experience in managing multiple suppliers and building more resilient supply chains Experience working with international suppliers Experience sourcing packaging materials (plastics, films, related supplies) is a strong advantage Solid understanding of supplier negotiation, contract management, and cost optimization Analytical mindset with attention to cost, quality, and delivery reliability Strong organizational and project management skills Comfortable working cross-functionally with engineering, production, and finance teams Familiarity with ERP systems and procurement software Knowledge of sustainability trends in packaging sourcing is a plus

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Junior inköpare till produktutvecklingsprojekt – fokus på prototypmaterial
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Inköpare och upphandlare

Beskrivning Vi söker nu en självgående och strukturerad inköpare för ett spännande konsultuppdrag inom produktutveckling och prototypmaterial. Uppdraget är placerat hos vår kund i Landskrona, med omgående start och möjlighet att göra avtryck i en dynamisk projektorganisation. Som konsult hos oss blir du anställd och uthyrd till kunden för uppdragets genomförande. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i nära samverkan med projektledare och utvecklingsteam i olika projekt. Ditt ansvar är att säkerställa inköp av rätt material i rätt tid. Exempel på arbetsuppgifter: Skicka offertförfrågningar till leverantörer Genomföra inköp och orderläggning av prototypmaterial Följa upp leveranser och leverantörskontakter Bidra till inköpsrelaterade förbättringar inom projektflödet Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla följande skall-krav: Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis Supply Chain Management, inköp eller planering) eller ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Erfarenhet av att arbeta i projektmiljö Mycket god samarbetsförmåga och vana att kommunicera med flera kontaktytor Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av inköp inom tillverkande industri eller teknikutveckling Erfarenhet av affärssystem (t.ex. SAP, IFS eller liknande) Villkor Omfattning: Heltid, 100% Placeringsort: Landskrona (arbete på plats 3–5 dagar/vecka) Start: Så snart som möjligt Uppdragslängd: 3–6 månader Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund Sista ansökningsdag: 11 juli 2025 Ansökan Vi arbetar löpande med urval och intervjuer – vänta därför inte med din ansökan. För att vi ska kunna göra en rättvis bedömning är det viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven. Varmt välkommen med din ansökan!   Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Inköpare inom prototypmaterial i Landskrona!
Sway Sourcing Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara en del av innovativa projekt där ditt inköpsarbete gör skillnad från första dagen? Vi söker just nu en driven och noggrann Inköpare för ett uppdrag i Landskrona där du får vara med i framkant av produktutveckling! Arbetsuppgifter Som inköpare kommer du att ingå i projektorganisationen och arbeta i olika projekt. Du stöttar utvecklingsprojekt med hela inköpsprocessen – från offert till leverans. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: Hantera offertförfrågningar Lägga order på inköpsordrar på prototypmaterial till leverantörer Samarbeta nära projektteam och teknik Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant utbildning eller några års erfarenhet inom inköp, SCM eller planering God samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Mycket god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Plats: Landskrona (på plats 3–5 dagar/vecka) Start: Så snart som möjligt, pågår mellan 3-6 månader Sista ansökningsdag: 11 juli 2025, urval sker löpande - vänta inte med att skicka in din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Inköpare (Prototypmaterial)
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Din nya roll  Nu händer det grejer hos vår kund i Landskrona och vi söker dig som älskar ordning och reda i inköpslistan, har koll på leverantörerna och gillar att jobba nära spännande projekt. Här får du chansen att vara med där det händer – från offert till färdig order! Du kliver in som en viktig kugge i deras projektorganisation där du ansvarar för: Att ta in offerter från leverantörer Lägga inköpsorder för prototypmaterial till olika projekt Vara länken mellan våra projektledare och leverantörer – och se till att allt rullar på smidigt Kort sagt: du ser till att rätt grejer finns på plats i rätt tid. Prototyperna väntar på dig! Vi ser gärna att du är på plats i Landskrona 3–5 dagar i veckan. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Utbildning inom ett relevant ämnesområde. Ett par års erfarenhet i en likande roll, exempelvis inom SCM, inköp och/eller planering. God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vem är du? Du gillar att ha många bollar i luften, är noggrann, strukturerad och gillar struktur. Och viktigast av allt – du trivs med att jobba nära andra och tycker det är kul när dagarna inte alltid ser likadana ut! Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-01 med viss flexibilitet. Slut: 3-6 månader med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Strategisk inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk inköpare Är du intresserad av att arbeta i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer? Vi söker nu en strategisk inköpare till Stockholm. Om FMLOG och Inköpsenheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Verksamhetsnära varor och tjänster. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra upphandlingar av varierande komplexitet från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling samt utveckla upphandlingsdokument, utföra anbudsutvärderingar och leda leverantörsförhandlingar samt säkra att affärsmässigheten omhändertas. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer till dina leverantörer och säkra kontinuerlig avtalsförvaltning och uppföljning av dina leverantörer. • Bygga och utveckla starka relationer med våra beställare och kunder inom hela Försvarsmaktens organisation. Kvalifikationer Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar: • Akademisk examen inom juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Minst tre års aktuell erfarenhet av att genomföra upphandlingar. • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, i både tal och skrift. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Meriterande Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Erfarenhet av kategoristyrt inköp. • Erfarenhet av upphandlingsregelverk LOU/LUFS och avtalsrätt. • Erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete. • Arbete i stora komplexa organisationer. • Arbeta i organisationer i förändring. Personliga egenskaper Vi värdesätter en person som är noggrann, stabil och lösningsfokuserad samt har förmågan att sammanföra människor och bygga starka relationer till dina kunder och intressenter på ett lyhört sätt. Du har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är uthållig och tar ansvar för att självständigt och tillsammans leverera ett gott resultat. Förmåga att kunna analysera och se helheten för att tillgodose Försvarsmaktens inköpsbehov är av stor vikt. Det är viktigt att du är en lagspelare och värdesätter laget före jaget. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Stockholm. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marilene Eckerström, Avdelningschef Verksamhetsnära Varor & Tjänster, 072-985 56 34  Fackliga representanter Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge Försvarsförbundet OFR/S Helena Strid OFR/O Stefan Joon Sista ansökningsdag Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Inköpare Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Om FMLOG och Inköpsenheten: Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som inköpare kommer du bland annat • Tillsammans med övriga medarbetare i avdelningens inköparteam planera och prioritera inkomna inköpsärenden. • Genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning inom dina tilldelade kategoriområden och enligt gällande, lagar, beslut, rutiner och instruktioner. • Informera, vägleda och styra Försvarsmaktens beställare om beslutade beställningskanaler och tecknade avtal samt besvara inköpsrelaterade frågor. • Hantera ordererkännanden, reklamationer, avvikelser och underlätta fakturahanteringen. • Rapporterar brister och förbättringspotentialer i våra avtal och implementera beslutade förbättringsaktiviteter i beställningsflödet. • Utbilda beställare och avropare i inköpssystemet. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. KRAV Kvalifikationer: Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar; • Relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade från relevant arbetslivserfarenhet. • Goda kunskaper i MS Office (PowerPoint, Excel och Word). • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du är en driven person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo, göra rätt prioriteringar, samt leverera med hög kvalitet. Som person är du stabil, lösningsorienterad, serviceinriktad, energisk och lojal. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen. Meriterande: Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Kategoristyrt inköpsarbete. • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars och säkerhetsområdet (LUFS). • Erfarenhet av SAP eller andra affärssystem. • Erfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa organisationer. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Strategisk Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk Inköpare  Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik.  Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Skövde. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Strategisk Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik.  Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025