Inköpare

Sök bland 289 lediga jobb som Inköpare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Operativ inköpare

#jobbjustnu Är du en inköpare som är redo för nya utmaningar? Vill du vara en del av ett entreprenörsdrivet företag där ditt arbete spelar en avgörande roll för våra kunders framgång? Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull operativ inköpare till ett uppdrag hos vår kund i Västerås. Som inköpare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att allt material och alla komponenter levereras i tid för att uppfylla vår kunds behov. Du kommer att ha det direkta ansvaret för att: Se till att leveranserna möter de uppsatta behovsdatumen genom att vid behov driva forcering eller omplanering hos leverantörer Effektivt kommunicera och förmedla kundens krav till leverantörer genom inköpsorder Kontinuerligt uppdatera ankomstdatum och orderbekräftelser i kundens SAP-system, samt hantera fakturor effektivt inom SAP:s workflow Ha en djupgående förståelse för avtal med respektive leverantör och kunna generera underlag för leveransstatistik Övriga arbetsuppgifter inkluderar: Fungera som back-up för andra operativa inköpare vid behov Sträva efter att arbeta effektivt i SAP och ständigt arbeta med processförbättringar Stödja finansavdelningen vid blockerade leverantörsfakturor Ansvarsområden: Införskaffa direkt material enligt rekvisitioner i SAP Hantera den operativa kontakten med leverantörer och rapportera nyckeltal relaterade till leverantörer och lager, såsom leveransprecision och lagervärde Uppdraget kommer att utföras i kundens lokaler i Västerås. Uppdragsperioden är omgående till mars 2025 med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning som konsult hos oss på Addima. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköpsarbete och är van vid att hantera SAP. Du är en problemlösare som trivs i en miljö där du kan arbeta självständigt och ta initiativ till förbättringar. Du har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet. Det är viktigt att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet för att vara lämplig för denna roll. För att trivas och lyckas som operativ inköpare är det önskvärt att du är säkerhetsmedveten och har en stark medvetenhet om kvalitet. Du bör vara strukturerad och noggrann i ditt arbete med förmågan att planera och prioritera uppgifter effektivt. Dessutom bör du vara professionell i dina externa kontakter och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter, vilket innebär att du kan förmedla budskap tydligt, lyssna aktivt och dokumentera relevant information. Teamarbete är också en viktig del av rollen, så att vara samarbetsvillig inom din enhet och gentemot andra funktioner är mycket uppskattat. Slutligen, goda språkkunskaper i svenska och engelska är nödvändiga. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra med dina kunskaper till vårt team? Skicka in din ansökan idag! Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska. När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy. Då vi har ett omgående behov sker tillsättning löpande. Kandidater som kan påbörja uppdraget omgående eller inom en månad prioriteras i vår rekryteringsprocess. Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom uppdrag hos våra kunder. Läs mer om oss på www.addima.se

2 mars 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Lokal inköpare

Luftvärnsregementet (Lv 6) är inne i en spännande och expansiv tillväxtperiod som ställer höga krav på förberedelser och hantering av dess mobiliserande krigsförband. Därför söker vi på Lv 6, Logistikenheten Halmstad (LogE) nu en inköpare för att bättre tillgodose krigsförbandens behov. Logistikenheten Halmstad är en garnisonsresurs som genomför logistikstöd. LogE samordnar och prioriterar behoven från understödda Organisationsenheter (OrgE) avseende bland annat mobiliserande krigsförband i Halmstad. LogE Halmstad består av LogE ledning med enhetschef (C LogE) och en stab som benämns LogE Stab. Vidare består enheten av Försörjningsavdelningen (FörsA) och Tekniska avdelningen (TekA). Enheten söker en engagerad och självgående lokal inköpare för att förstärka vårt team. Som lokal inköpare kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Lokal inköpare är krigsplacerad i befattningen som inköpare för att öka rådigheten och möta krigsförbandens behov av nära försörjning i alla konfliktnivåer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för inköp lokalt för krigsförbandens behov. - Förhandla avtal och priser med leverantörer. - Övervaka och utvärdera leverantörsprestationer. - Följa upp och säkerställa leveransprecision. - Hantera inköpsbudget och optimera kostnadseffektiviteten. - Utveckla uppgiften lokala inköp inom mobiliseringsområdet Arbetet kommer att kräva stort eget ansvar och ger goda möjligheter att kompetensutvecklas. Arbetsort är Halmstad med placeringen vid LogE Stab på Lv 6. Kvalifikationer (krav) - Svensk medborgare - Relevant utbildning inom inköp eller försörjningskedjehantering. - Kompetens med inriktning ekonomi, juridik eller logistik - Erfarenhet inom offentlig förvaltning och upphandling Meriterade kvalifikationer: - Erfarenhet av inköp och leverantörsförhandlingar. - God förståelse för försörjningskedjan och marknaden för lokala produkter. - Analytisk förmåga och noggrannhet i arbete. - kommunikations- och förhandlingsskicklighet. - Lokal kännedom och nätverk inom området. - Förmåga att arbeta självständigt och i team - Erfarenhet av att arbeta i inköpssystem (Försvarsmakten använder SAP) - Erfarenhet av LIFT. - Körkort: B - Genomförd värnplikt eller motsvarande i Sverige Personliga egenskaper Det är viktigt för oss att du förstår och har förmågan att analysera och ta initiativ till att driva aktiviteter för att uppnå resultat enskilt och tillsammans med och genom andra. Du måste kunna sammanställa och presentera idéer och lösningsförslag som du har jobbat fram med övriga delar av enheten eller andra delar av Försvarsmakten i syfte att uppnå gemensamma mål. Du är intresserad av att utveckla din sakkompetens och kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll. Vardagen består av olika slags möten med kollegor och medarbetare och kräver därför god social förmåga och viljan att vara lagspelare. Du är en god representant för Försvarsmakten både som person och kollega, samt svarar upp för Försvarsmaktens värdegrund som bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställning: med placering i säkerhetsklass 2 (RK 2) Sysselsättningsgrad: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Halmstad. Lön: Individuell lön tillämpas. Övrigt: Resor förekommer, främst inom landet. Frågor om tjänsten besvaras av: SC LogE Halmstad, Tomas Hane [email protected] Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av: HR-avdelningen [email protected] Skicka gärna med telefonnummer så har vi möjlighet att ringa dig. Fackliga företrädare: SACO, Patrik Hansén SEKO, Yvonne Assarsson OFR/S, Senadin Sela OFR/O, Joakim Koch Samtliga nås via växeln på 035-266 20 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2023-03-25. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet. Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 mars 2024
Sista ansökan:
25 mars 2024
Inköpare

Vill du få chansen att vara en del av ett spännande och innovativt företag? Vill du vara en del av ett engagerat och positivt team? Är du en driven och fokuserad person som gillar relationsbygge och att arbeta med ständiga förbättringar? Då kan du vara vår nya Inköpskollega! Vi söker nu en Inköpare till vår inköpsavdelning med placering i Stenungsund. I rollen har du ansvar för inköp av främst material men även tjänster till hela siten. Som Inköpare kommer du att hantera det operativa flödet kring orderläggning i SAP i nära samarbete med lokala stakeholders och dina inköpskollegor. För rätt person finns möjligheter till mer strategiska arbetsuppgifter inom indirekt inköp som tex. leverantörs- och avtalsförhandlingar. Vår avdelning har fokus på att hitta kostnadsbesparingar och öka kostnadsmedvetenheten tillsammans med övriga avdelningar på siten. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Hantera operativt inköp för siten - Utmana behov och specifikationer - Prisförhandlingar med befintliga leverantörer - Leta efter nya besparingar och driva dem hela vägen i mål - Bidra till att vidareutveckla och förbättra Perstorps inköpsprocesser Kvalifikationer - Gymnasial utbildning, meriterande med en relevant eftergymnasial utbildning. - Förmåga att ha flera uppgifter igång samtidigt - Kommunikativ och relationsbyggande - Goda skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska - Goda kunskaper i SAP och Microsoft Office - Inköpserfarenhet och förhandlingsvana är starkt meriterande För att vara framgångsrik i tjänsten tror vi att du har ett väl utvecklat sinne för affärer. Du trivs med ett självständigt arbete där du har möjlighet att påverka innehållet. Vi tror att du är strukturerad, social och gillar att ha många tvärfunktionella kontaktytor. På Perstorp leder vi med hjärtat och visar omtanke för varandra och för vår omvärld. Vi vill ta ansvar och håller vad vi lovar. Vi strävar ständigt mot att jobba smartare och bättre. Låter det som att det matchar dina värderingar tror vi att du kommer att trivas hos oss! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef Johan Lindberg på telefon 0729 779660. Fackliga representanter är Heidi Waleniussen-Englund, Unionen, tel. 0303-38 33 79 och Jenny Karsberg, Akademikerna, tel. 0303-38 32 77 Sista ansökningsdag är 2024-03-24. Välkommen med din ansökan! Om Perstorp Perstorp tror på att förbättra vardagen, så att den blir säkrare, bekvämare och mer miljövänlig för miljarder människor över hela världen. Som ett världsledande specialkemikalieföretag bidrar våra innovationer med väsentliga egenskaper till en mängd olika produkter som används varje dag, överallt. Du hittar oss i allt från din bil och mobiltelefon till vindkraftverksparken och den lokala mjölkbonden. Enkelt sagt, vi arbetar för att göra bra produkter ännu bättre, med en tydlig hållbarhetsagenda. Perstorp grundades 1881, våra innovativa produkter och lösningar bygger på mer än 140 års erfarenhet och representerar en komplett kedja av lösningar inom organisk kemi, processteknik och applikationsutveckling. Perstorp har cirka 1 430 anställda och tillverkningsenheter i Asien, Europa och Nordamerika. Försäljningen år 2021 uppgick till 13,5 miljarder kronor. Site Stenungsund är belägen på västkusten ungefär 50 km norr om Göteborg. Anläggningen togs i drift 1980 och har ingått i Perstorpkoncernen sedan 2001. Främsta produkter som tillverkas här är aldehyder, organiska syror, alkoholer, mjukgörare och det förnybara bränslet RME. Läs mer på www.perstorp.com (http://www.perstorp.com/)

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Inköp och projekt

Prodimo AB kontraktstillverkar elektronik i små och medelstora serier. Vi utför yt- och hålmontering av kretskort, kabeltillverkning, box build m.m.och är idag 18 anställda i fabriken på Luxorgatan 1 i Motala. I din roll som inköpare hos oss kommer du arbeta i nära samarbete med produktion, leverantörer och kunder. Arbetet består av samtliga steg från offert till inköp för produktion. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av: Ordermottagning, ta emot order och förfrågningar från befintliga och nya kunder. Inköp, anskaffning och planering av material till produktion. Offert, ta fram prisunderlag för ingående material i produkter för offerering tillsammans med produktionsledningen. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronikbranschen.

1 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Inköpare

Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm. Just nu är vi inne i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en duktig inköpare till vårt grymma inköpsteam i Stockholm. På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se 17 månader efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 400 kundomdömen och en imponerande 4,9/5 i betyg. Om rollen Vårt mål är att omdefiniera vad det innebär att äga en elbil/laddhybrid genom att erbjuda ett imponerande och attraktivt billager och ge utmärkt service till våra kunder och partners. Vi behöver nu stärka upp inköpsteamet med en duktig inköpare. Exempel på arbetsuppgifter: - Köpa in bilar och optimera Carlas lager av el-och laddhybrider - Kommunicera med Carlas olika intressenter om nya och framtida köp - Få till avslut på köperbjudanden av bilar från konsumenter, partners och företag Den vi söker är... En driven och detaljmedveten do:er. Du kommer att ingå i det kommersiella teamet med skickliga och erfarna kollegor inom försäljning, värdering, prissättning och inköp av bilar. Vi söker dig med en imponerande meritlista från inköp av bilar och ett mindset som både kan bemöta och hantera utmaningar i en inköpsroll. Eftersom vårt fokus uteslutande är elektrifierade fordon, hoppas vi att du har koll på Teslas senaste utrustning, Zoes batteriräckvidd och olika serier på T8:or. Vi tror att den vi söker har följande erfarenheter: - Minst 6 månaders erfarenhet av försäljning eller inköp, gärna inom bilhandeln - Brinner för att leverera en snabb, kvalitativ upplevelse till våra kunder - Lagspelare - Bevisad erfarenhet av att stänga affärer med en förmåga att anpassa dina beslut efter rådande marknadsläge - Erfarenhet av och viljan att genomföra kalla samtal för inköp och försäljning - God kommunikatör Personliga egenskaper: Vi tror att den vi söker är: - Mål- och tävlingsinriktad, drivs av att stänga affärer - Flexibel och kunskapstörstande - Gediget bilintresse - Intresse för att interagera med kunder och samarbetspartners - Talar och skriver svenska flytande Vad vi erbjuder dig: Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det så erbjuder vi: - Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online - En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag - Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald - Konkurrenskraftig grundlön, optionsprogram och trevliga förmåner - Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor Vill du bli vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast Arbetstider - Heltid. Rollen innefattar visst helg- och kvällsjobb - Tjänsten är helt baserad på Carlas kontor i centrala Stockholm

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Head of Hydrogen Solutions Purchasing

"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity." Job description The transport industry is developing in a higher pace than ever before and we at Volvo Group want to shape the future of transportation.  We are fully committed to the Paris agreement targets and our long-term ambitions are clear. We will become 100% fossil free, 100% safe and 100% more productive. Sustainability is at the heart of everything we do in the Volvo Group.    We love our planet; we love to drive change and we love to move forward. By 2030, an important share of our global production of vehicles will be battery or fuel cell electric vehicles. Furthermore, we want to lead the way to a fossil free society by 2050. We would love to shape this future of transportation together with you!       To enable this exciting future, we at Volvo Group work with hydrogen and fuel cell solutions and now we offer a chance to join us in implementing a sustainable future for everyone.    We are looking for a proven inspirational leader and collaborator with strong interest in developing people. A person that has purchasing strategic skills as a backbone.  A person that drives progress and that has exemplary business acumen, technology know how and leads with passion.     If you thrive on leading change through collaborative cross-functional teams with individuals who are proud of our products and customer success: then press to apply.  At Volvo Group Purchasing, we have the passion for developing the future of transport solutions.   As Head of Hydrogen Solutions Purchasing you will drive and be responsible for ensuring the performance of your team from Quality, Delivery, Cost, Features, Technology, Sustainability and Risk Management (QDCF-TSR) standpoint.    You will manage a team of Buyers and Innovation & Early Phase Managers, you will secure the team drives the segment business plans and you will coach the team to manage the sourcing in new pre-studies and projects. Since we are still in an early phase in some of the segments, a vast amount of your team’s time will be allocated to exploring both new technologies and new business models.  Your team is primarily located in Gothenburg, Sweden and you will be a member of the Hydrogen Solutions & New Technologies (HS&NT) management team. As such you will contribute to our HS&NT management team’s growth and development. As part of the global Hydrogen Solutions strategic line, you will collaborate with internal colleagues and external partners globally, every day. Who are you? You love to develop and build strong teams and ecosystems. You are curious, eager and have a passion to be part of Volvo Group’s target to shape the future of transportation with a full focus on sustainability. You have excellent communication skills together with cross-functional networking agility. You are an inspiring leader with strategic thinking and proven track records in change management. An understanding and previous experience into Fuel cells, Hydrogen solutions, Manufacturing and Supply Chain in the automotive sector will be a plus.  You strive to learn and develop every day and have a sincere interest to contribute to your team members’ developmental opportunities, both professionally and personally.  Ticket to ride * Demonstrated ability to lead, inspire, challenge and coach working teams  * Strong strategic thinking, judgement and analytical skills  * Ability to execute in a global, multi-dimensional and multi-cultural organization   * Able to manage complex situations  * Confident decision-making ability, informed by business and financial acumen and a deep understanding of technology and business strategies   * Ownership mentality   * Able to handle ambiguity’s and hold things together during tough times   * Courage and integrity   * Understand future trends in the hydrogen solutions space with the ability to grasp new ideas  * Excellent English (spoken/written)   This position is located either in Gothenburg, Sweden or Lyon, France.  Last application date: March 24, 2024.  Ready for the next move? Let's shape the world we want to live in. We have fun, we bring value and we work hard every day. Do you want to contribute to that atmosphere? If you have any questions, do not hesitate to contact us! Daniel Heimer, Head of Hydrogen Solutions & New Tech Purchasing  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Procurement Agent

Procurement Agent till Invacare Rea i sommar Är människor och livsglädje din stora passion? Brinner du för ett arbete med en meningsfull vardag? Invacare är en global marknadsledare som är känd för sina innovativa, tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Nu söker vi en ambitiös och engagerad operativ inköpare till vårt distributionscenter i Diö. Från vårt distributionscenter tillhandahåller vi bland annat vårdsängar, gång- & hygienhjälpmedel, rollatorer samt rullstolar. Dina arbetsuppgifter Som semestervikarie på Procurement arbetar du aktivt med att säkerställa att rätt material finns tillgängligt i rätt tid, till vår produktion och till våra kunder. Du har en tät dialog med våra interna och externa leverantörer över hela värden. Förutom att administrera inköpsorder och ordererkännanden, bevakar du och följer upp våra leveranser. Du förser våra leverantörer med prognoser, och arbetar aktivt med att minimera materialbrister. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du trivs med att ha många kontaktytor, både intern och externt. Du är kommunikativ och tvekar inte för att ta en personlig kontakt med våra leverantörer, och du har en konstruktiv och nära dialog med våra interna funktioner. Du har en analytisk förmåga och känsla för siffror, och du har en god helhetsförståelse för hur olika ämnesområden inom Supply Chain så som lagerstyrning och anskaffning hänger ihop. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad. Du organiserar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, och har förmåga att prioritera i ett stort administrativt flöde. Du tycker det är roligt att arbeta som ett lag tillsammans med kollegor, och som person är du positiv och lösningsorienterad. Din bakgrund Vi söker dig med avslutad eller pågående eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet inom inköpsarbete i en internationell miljö är meriterande. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Intresserad? Sök tjänsten via Invacares karriärsida senast 2024-03-29. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Helena Robertsson, Supply Chain Manager via mail, [email protected]. Vi vill dessutom uppmärksamma dig på att vår fabrik ligger intill tågstationen, och det finns goda pendlingsmöjligheter till Diö. Det tar ca 30 min från Växjö och Hässleholm, och 5 min från Älmhult. Läs mer om Invacare på www.invacare.se och www.working4invacare.com. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Operativ & strategisk inköpare till Combi Wear Parts

Operativ strategisk inköpare, vikariat Vi söker dig som som snabbt kan börja hos oss och som lika snabbt kan sätta dig in i de aktuella arbetsuppgifterna, då vi har fått en vakans med kort varsel. I vårt företag ingår du i en organisation som jobbar tillsammans för att uppnå företagets mål och övergripande strategier!  Vi är ett företag med en unik produktionsprocess och patenterade världsledande produkter!   ARBETSUPPGIFTER Att jobba operativt med inköp samt ständigt driva förbättringsfrågor kring inköpsprocess, kvalité, hållbarhet och ekonomi. Operativt inköp: Uppdatera och registrera prislistor, leverantör och artikelregister Avrop och leveransbevakning Inventering Avvikelserapportering Strategiskt inköp: Ta fram strategiska planer för inköp Ta in offerter från externa leverantörer Förhandling Löpande leverantörsbedömningar PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en analytisk förmåga med en problemlösande attityd. Du skall kunna skifta perspektiv utifrån uppdragets karaktär och förutsättningar. För att bli en framgångsrik inköpare hos oss ser vi gärna att du har ekonomiska kunskaper kopplat till ditt strategiska tänkande. Du förstår hur man genomför kostnadsnedbrytningar och utformar leverantörsbedömningar. Vi ser gärna att du jobbar med ett fokus på hållbarhet i ditt arbete, som tar hänsyn till de ekonomiska och miljömässiga faktorerna i vår omgivning. Meriterande för tjänsten Goda kunskaper i affärssystemet Monitor Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift Goda kunskaper i Officepaketet OM TJÄNSTEN Tjänsten som Operativ Strategisk inköpare är en visstidsanställning där du blir anställd av Combi Wear Parts med eventuellt möjlighet till en tillsvidareanställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden AB och för ytterligare upplysningar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kjell Carlsson, Eterni Sweden AB 0726 600289. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök därför tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.   VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Purchaser & Operationally Responsible of Warehouse

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. We are looking for a Warehouse & Internal Logistics Specialist to our site in Västerås. In this role you will be responsible for overseeing the entire warehouse of stock materials. You will have the opportunity to develop and implement efficient processes, collaborate with strategic purchasers to evaluate and serve as the primary point of contact for both suppliers and internal stakeholders. Your responsibilities Operationally responsible of the warehouse, its content and stock levels Conduct and organize regular inventory checks of the warehouse throughout the year Generate purchase requests for stock materials to maintain optimal inventory levels Establish and maintain strong relationships with suppliers, ensuring timely delivery of materials Handle invoices and confirm order acknowledgments to maintain efficient financial operations Your background Educational background in engineering, logistics, or production A few years of experience in industrial production and logistics Commercial experience in procurement and warehouse management Experience in SAP is highly meriting Fluent in both Swedish and English Great communication skills, with the ability to analyze data and communicate findings effectively Self-driven and proactive, able to plan and execute tasks independently A willingness and courage to continuously develop and optimize existing processes and setups More about us The ABB Large Motors and Generators Division offers a comprehensive product portfolio of large motors and generators. From general purpose to highly customized designs, synchronous motors and high voltage induction motors provide high efficiency, reliability and availability across all major industries and applications, including some in the toughest and most demanding environments. The division also has a long track record of designing and building generators for wide range of industries, including power generation, marine, oil and gas, mining, and data centers. Recruiting Manager Jenny Svensson, +46 72 506 26 43, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Håkan Sjöberg, +46 703 96 00 02; Leaders: Mats Wahlund, +46 767 69 80 80; Union: Katja Saari, +46 730 77 05 02. All other questions can be directed to Talent Partner Ulrika Kärnland, +46 72 461 21 62. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated) at latest March 29th 2024. If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

29 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Inköpare

Arbetsbeskrivning Har du kunskap inom inköp och nyfiken på att arbeta som konsult? Just nu har vi många spännande uppdrag inom både strategiskt och operativt inköp och söker dig som ser nyttan i att få användning dina kunskaper över hela procurement-området. För dig med kunskap inom direkt/indirekt inköp, kategorihantering, eller förbättringsarbeten finns just nu möjligheten att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Ansvarsområden prisförhandling leverantörskontakter orderstansning kvantifiering sortimentsbyggnad Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen behöver du:  flytande kunskaper inom svenska och engelska  ha en vana eller vilja av att arbeta mycket under eget ansvar och med deadlines  erfarenhet av att leda förhandlingar med leverantörer stark lagspelare erfarenhet från retailbranschen Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

29 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024