Inköpare
Sök bland 317 lediga jobb som Inköpare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Strategisk Inköpare till Sterisol! Har du arbetat några år som strategisk inköpare och vill ta ett bredare ansvar i ett stabilt bolag i tillväxtfas? Vill du vara med och bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får en nyckelroll i en värdedriven organisation? Sterisol söker nu en Strategisk Inköpare till sin verksamhet i Vadstena! Din roll Som Strategisk Inköpare på Sterisol kommer du att helhetsansvar för att driva och utveckla företagets inköpsstrategi. Du kommer att ha ett nära samarbete med operativ inköpare och andra avdelningar som försäljning, marknad och produktion. Du etablerar relationer med våra leverantörer, både nationellt och internationellt, för att säkerställa att vi alltid har tillgång till material av högsta kvalitet och till bästa pris. Genom att förhandla fram förmånliga avtal och bygga långsiktiga relationer bidrar du till vår konkurrenskraft och hållbarhetsmål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för upphandling och förhandling med leverantörer, både nationellt och internationellt. - Utveckla och optimera leverantörsbasen med fokus på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljö. - Analysera marknadstrender och säkerställa tillgång till material som stödjer vår tillverkning och affärsstrategi. - Samarbeta med försäljning, marknad och produktion för att säkerställa en smidig leveranskedja. - Delta i projekt för att förbättra processer och stärka vår konkurrenskraft. - Stötta vår operativa inköpare och ha huvudansvar för hela inköpsprocessen. I rollen rapporterar du till Operativ Chef på Sterisol. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och några års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, gärna från tillverkningsindustrin. Du är en skicklig förhandlare med god analytisk förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. Dessutom har du ett starkt affärsmässigt fokus och en genuin vilja att bidra till resultat och mål. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är en förutsättning, och vi ser gärna att du har ett intresse för förbättringar och utveckling. Om Sterisol På Sterisol erbjuder vi dig en arbetsplats där du får stort ansvar och möjlighet att påverka. Vi värdesätter engagemang och kreativitet och strävar efter att skapa en inkluderande och inspirerande miljö. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som vill utveckla innovativa lösningar och hållbara hudvårdsprodukter i världsklass. Sterisol är en ledande leverantör av hudvänliga hygienprodukter för professionellt bruk. Vi strävar efter att skapa produkter som kombinerar kvalitet, innovation och miljöansvar. Som strategisk inköpare hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att vi når våra höga mål och kunders förväntningar. Våra produkter och system bygger på en unik svensk förpackningsinnovation, som har gjort det möjligt att erbjuda hudvårdsprodukter utan konserveringsmedel och andra tillsatser. Produkterna säljs B2B och marknadsförs i 25 länder över hela världen via distributörer samt med egna säljkårer i Sverige och Finland. Företaget omsätter runt 110 MSEK och har 43 anställda. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Sterisol. Sista ansökningsdag är den 20 december 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Vi söker en Strategisk IT-inköpare till uppdrag i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Det är på heltid och sträcker sig till början av hösten med möjlighet till förlängning. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget IT Sourcing & Vendor Management är mitt uppe i en spännande förflyttning som syftar till att förstärka kundens IT:s förmåga att agera affärsmässigt och professionellt i relationen med deras leverantörer, med målet att maximera värdet av varje investerad krona. Avdelningen består idag av 8 personer, varav 3 är Strategiska IT-inköpare. Under en period behöver kunden stärka inköpsteamet med ytterligare en resurs. Som strategisk IT-inköpare ansvarar du för att kundens sakägare får ett professionellt stöd vid upphandlingar, omförhandlingar samt i löpande samverkan med deras leverantörer. I ansvaret ligger också att koordinera vissa expertroller som är del av inköpsprocessen. Kundens avtal stödjer en bred och komplex verksamhet med ett stort inslag av regelverkskrav. Du tycker om att jobba i en organisation i förändringoch sätter affärsmässighet främs Krav (OBS, obligatoriska) Min. 5års erfarenhet av uppdrag som Strategisk IT-inköpare Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsprocesser Erfarenhet av att arbeta i komplex verksamhet med ett stort inslag av regelverkskrav Erfarenhet av IT-outsourcing i en mulitsourcingmiljö Svenska och engelska flytande i tal och skrift då kundens leverantörer och avtal kommer kräva minst ett av språken. Meriterande Arbetat inom bank- och/eller försäkringsbranschen (eller annan reglerad verksamhet Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Beskrivning Vi söker nu, för vår klients räkning, en erfaren Strategisk IT-inköpare. IT Sourcing & Vendor Management befinner sig i en spännande utvecklingsfas där fokus ligger på att stärka vår klients förmåga att agera affärsmässigt och professionellt i samarbetet med sina leverantörer. Målet är att maximera värdet av varje investerad krona. Avdelningen består idag av åtta personer, varav tre är Strategiska IT-inköpare. Under en period behöver vår klient förstärka sitt inköpsteam med ytterligare en resurs. Arbetsuppgifter Som Strategisk IT-inköpare kommer du att: - Stödja organisationens sakägare vid upphandlingar, omförhandlingar och i den löpande samverkan med leverantörer. - Koordinera relevanta expertroller som deltar i inköpsprocessen. - Hantera avtal inom en bred och komplex verksamhet med höga regelverkskrav. - Arbeta i en organisation i förändring och bidra till utvecklingen av effektiva inköpsprocesser. - Sätta affärsmässighet och professionalism i fokus vid alla inköpsrelaterade beslut. Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet som Strategisk IT-inköpare. - Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsprocesser. - Erfarenhet av att arbeta i en komplex verksamhet med omfattande regelverkskrav. - Erfarenhet av IT-outsourcing i en multisourcingmiljö. - Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom bank- och/eller försäkringsbranschen eller annan reglerad verksamhet. Personliga egenskaper Vi söker en lagspelare som motiveras av att bygga starka relationer och skapa goda samarbeten. Du är proaktiv och tar initiativ, med en förmåga att driva processer framåt och leverera resultat. Dessutom är du en tydlig och effektiv kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Villkor För att öka dina chanser att gå vidare i processen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till just det uppdrag vi söker. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan tillsammans med ett CV på svenska. Som konsult hos Q kommer du att arbeta heltid hos vår klient. Tjänsten är i Stockholm, med möjlighet till visst distansarbete. Det finns även möjlighet till förlängning av uppdraget. Om du är en erfaren och affärsmässig inköpare med strategiskt tänk och god samarbetsförmåga, ser vi fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vi söker en erfaren och driven strategisk IT-inköpare för ett uppdrag i Stockholm. I denna roll kommer du att ge professionellt stöd i upphandlingar, omförhandlingar och den löpande samverkan med leverantörer. Du kommer även att koordinera expertroller inom inköpsprocessen och bidra till att optimera inköpsstrategier. Om rollen: Ansvar för strategiskt inköp av IT-tjänster och produkter Stöd till intressenter i upphandlingar och avtalshantering Omförhandling och förbättring av befintliga avtal Samarbete med interna och externa parter i en multisourcingmiljö Vi söker dig som: Har 4-8 års erfarenhet av strategiskt IT-inköp Har erfarenhet av IT-outsourcing i en multisourcingmiljö Trivs i en föränderlig organisation och har en affärsmässig inställning Kommunicerar tydligt, muntligt och skriftligt Har förmåga att arbeta självständigt och leda mindre team Erfarenhet från bank-, försäkringsbranschen eller annan reglerad verksamhet är meriterande Om uppdraget: Start: 1 mars 2025 Slut: 31 augusti 2025 Omfattning: 100% Plats: Stockholm Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Har du erfarenhet från roller inom inköp? Trivs du med att driva kostnadseffektiva initiativ och utveckla starka leverantörsrelationer? Vill du arbeta i en dynamisk och strategisk roll med påverkan på hela värdekedjan? Då kan detta vara en roll för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Strategic Buyer till vår kund, en stor aktör och ett välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som Strategic Buyer för råmaterial, metalldelar och ytbehandling inom VBC-ramtillverkning arbetar du inom Chassis Platform & Projects-teamet. Rollen innebär att leda det dagliga inköpsarbetet, säkerställa leverantörernas kvalitet och leveransförmåga samt driva kostnadseffektiva initiativ. Du ansvarar för att implementera segment- och leverantörsstrategier i nära samarbete med relevanta intressenter och säkerställer att affärsplaner genomförs på ett framgångsrikt sätt. Dina egenskaper För att lyckas i rollen är det viktigt att vara analytisk, resultatorienterad och ha en god förhandlingsförmåga. Du bör vara en kommunikativ och samarbetsinriktad person som trivs med att bygga relationer både internt och externt. En strukturerad och lösningsorienterad inställning är avgörande för att hantera komplexa affärssituationer och driva strategiska inköpsinitiativ. Dessutom är en hög grad av affärsmässighet och ett proaktivt arbetssätt viktiga egenskaper i rollen. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant universitetsexamen Gedigen erfarenhet av liknande roller B-körkort Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-06-30. Start 2025-02-24. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35065 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du kan utveckla dina inköpsfärdigheter och bidra till att säkerställa hög kundnöjdhet? Vi söker en engagerad och noggrann inköpare! Om tjänsten Som inköpare kommer du att stödja den svenska verksamheten med dina inköpskunskaper genom att skapa högkvalitativa inköpsordrar och följa upp öppna beställningar. Ditt arbete säkerställer punktliga leveranser till våra kunder och bidrar till en smidig inköpsprocess. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Skapa inköpsordrar i SAP baserat på avdelningens input och följa upp leveranstider med externa leverantörer och interna fabriker. - Kommunicera eventuella ändringar i leveranstider eller andra aspekter med lokala intressenter. - Kontrollera fakturors riktighet vad gäller kostnad, varumottagning, leveransvillkor och betalningsvillkor. - Uppdatera systemdata för att matcha fakturor och säkerställa att leverantörer får betalt i tid. - Arbeta enligt företagets implementerade inköpsprocesser och öka processföljsamheten i nära samarbete med lokala intressenter. - Säkerställa att externa leverantörer följer "Supplier's Code of Conduct". - Rapportera och eskalera eventuella svårigheter och förseningar med leverantörer. - Vara första lokala kontakt för stöd vid regionala sourcingaktiviteter. - Delta i tilldelade inköpsprojekt för att förbättra lokal prestanda och processer. Vem är du? Du har en Kandidatexamen eller motsvarande inom relevant område är meriterande. Du har erfarenhet av inköpsarbete och kunskaper i SAP/inköpssystem, erfarenhet av andra ERP-system är meriterande. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Om verksamheten Vi erbjuder en spännande roll i ett välkomnande team där du får möjlighet att växa professionellt. Du blir anställd som konsult hos Uniflex och uthyrd till kund i 6 månader, med möjlighet till förslängning. Hos kunden får du arbeta i en flexibel och dynamisk miljö, utveckla dina inköpsfärdigheter och representera inköp i Sverige både externt och internt. Kunden erbjuder möjlighet till hemarbete enligt och visst resande inom landet kan förekomma. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Alfa Laval AB in Lund Global Channel Sales Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. Who are you? You want to make an impact. You enjoy working with others to achieve agreed and ambitious targets in a cross cultural and cross functional environment. Just like your drive and sense for business, your communication skills are strong, in English and perhaps in other languages too. You enjoy networking and you naturally form long lasting business relations. You are customer focused and well-structured, enjoying a broad spectrum of responsibilities. Your previous experience has given you a good understanding of business drivers for distributors and system builders, preferably in the Food industry. About the Position Our channel business in the Food and Pharma markets represents one of our biggest opportunities for growth. In this role, you will drive and support the channel business for Food Heat Transfer, in close cooperation with our colleagues in the sales companies around the world. Although we work with a number of different types of heat exchangers in multiple markets, focus for this position is Heat Exchangers in the dairy, brewery, prepared food and beverages industries. Like all kinds of business, working with distributors and system builders has its own traits. A large part of the value we bring to these customers reach beyond the hardware. A big part of your contribution to our business is about working with these values, making it easy and attractive to work with the Food Heat Transfer portfolio. The position is based in Lund, Sweden. Key responsibilities * Drive and follow up business and action plans with Sales Companies to develop channel business. * Support and coach Sales Companies around the world in their work with established and new channels. This includes both strategic discussions as well as daily operational tasks. * Together with other stakeholders in the division, continue the development and implementation of channel programs. * Secure commitment from internal and external stakeholders to help executing agreed plans What you know? * Minimum 3 years of documented success in channel business development within technical B2B sales. * Experience from an international business environment. * Experience in Plate Heat Exchangers (design/configuraton, as well as being aware of the the potential value that it can bring to the entire process) is a major advantage. What's in it for you? We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. Union information Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364 Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366985 We are looking forward to hearing from you soon so send your application without delay. Selection and interviews will be ongoing continuously.We don't accept applications sent directly via email. Please note, applications sent directly via email will be disregarded without notice. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.
Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en MRP Controller Inköp för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Uppdraget innebär i första hand att optimera anskaffningen av varm beskovling i gasturbinen från vår egen produktion. Uppdraget innebär också att utveckla området för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Som MRP Controller ansvarar du för att analysera våra behov och optimera emot vilken kapacitet som vår produktion har. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer innanför företaget. Kontaktytor kommer bland annat att vara operativa inköpare, strategiska inköpare, planerare och interna kunder. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang. MRP Controllerns ansvar innefattar bl. a. - Analys av produktionskapacitet samt önskad kapacitet på en längre horisont - Analysera och optimera emot behov i SAP - Förstå förädlingskedjor samt begränsningar hos våra leverantörer - Kommunikation och återföring till våra internkunder - Följa upp ledtider och genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring - Följa upp att strukturer är korrekta i SAP. - Göra konsekvensanalyser av ändringar i leveransplanen - Hålla kapaciteterna i produktionsgrupperna uppdaterade. Ta ut beläggningsuppgifter - Utföra o analysera beläggningssimuleringar och föreslå lämpliga åtgärder för att skapa en realistisk beläggningssituation Din profil - Är en senior planerare/logistiker som är väl förtrogen med SAP och Excel. - Har en djupare utbildning inom logistikområdet. - Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga. - Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. - Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. - Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. - Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. - Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet. - Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra Linder070 727 49 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Är du en erfaren inköpare som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du? Som inköpskonsult kommer du att arbeta med ledande aktörer inom bygg, där bland annat bostad, kommersiella fastigheter, ombyggnationer och utrustningar ingår. Därmed är det viktigt att du bryr dig om detaljer, är analytisk, serviceinriktad, kommunikativ, strukturerad samt att du tar egna initiativ. Men det är även viktigt att du är en lagspelare som kan samarbeta mycket väl med andra personer i projekt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av inköp inom byggsektorn. Vi söker dig som: Har en högskoleingenjörs-/yrkesutbildning inom bygg, teknik eller industriell ekonomi, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet Besitter minst 4 års erfarenhet av att arbeta inom entreprenad, antingen från andra fastighetsbolag, byggbolag och/eller entreprenadsidan eller 4 års erfarenhet av anläggningsbranschen Har goda kunskaper och förståelse för entreprenad och entreprenadprocessen. Entreprenadjuridik är särskilt meriterande Besitter kunskaper av projekt Har tidigare tillämpat AB 04, ABT 06 och ABK 09 och har även goda kunskaper inom de områden Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2025-03-06. Ansökan kan också skickas till [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)
Rollen som inköpsassistent innebär organisera allt inköpsarbete för att säkerställa produkttillgänglighet som bestäms från tid till annan av företagets ledning. Att säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser tillsammans med inköpschef. Skapa och upprätthålla väl fungerande relationer med leverantörer och andra partners som berör denna roll och arbetsinnehåll. Som inköpsassistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga på inköpsavdelningen, säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lageromsättningshastighet, inkuranshantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet. I övrigt skall rollen även bidra till övriga på inköpsavdelningen förekommande arbetsuppgifter. MERITER Vi ser gärna att duhar gått en inköpsutbildning eller jobbat med inköp av produkter tidigare. Du är en van användare av Excel och ofiicepaketet. Samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. ARBETSUPPGIFTER Inköpsassistenten skall aktivt delta i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen för att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller från tid till annan: Delta i avdelningens arbete när det gäller tidplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla inköpsstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, genomföra förhandlingar, kostnadskontroll, följa upp och avrapportera resultat och trender. Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetarna. Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar. Säkerställande att lagar, regler, certifieringar och anskaffningspolicy följs. I övrigt vara behjälplig med övriga arbetssysslor inom avdelningen, såväl permanenta som temporära. Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på inköpsavdelning och säljavdelningen. Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer. Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande frågor rörande inköpen. Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida inköp. ARBETSTIDER Är flexibla men start mellan 0600-09:00 och slut mellan 15:00-18:00 FÖRMÅNER Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år Friskvårdstimme varje vecka Personalrabatt på vårt sortiment Flexibla arbetstider Föräldralön Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag) Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering) Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik Om iPiccolo AB: iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com. Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala. iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 317 jobb