Inköpare med projektansvar

Hem/Inköpare/Inköpare med projektansvar
heltid
Publicerad: 23 april
Sista ansökan: 22 maj
Kategori
Stad

Arbetsbeskrivning

*
Prodimo AB är ett företag med lång historia inom utveckling och elektronikproduktion. Prodimo kontraktstillverkar elektronik i små och medelstora serier.
De utför yt- och hålmontering av kretskort, kabeltillverkning, box build m.m och erbjuder sina kunder en helhetslösning utifrån vad kunden önskar med stor flexibilitet, rätt kvalitet och korta ledtider.
De levererar inom hela Europa men finns även med försäljning på en global basis.
Företaget grundades 2003 av Åke Grandin.

Om tjänsten
Vi söker just nu efter en erfaren och engagerad person som kan axla rollen som inköpare hos Prodimo AB i Motala. Detta är en bred roll med varierande uppgifter men där huvudfokuset ligger på inköp.
Du kommer att vara en nyckelperson i att forma och leda inköpsarbetet tillsammans med produktionsledningen och din roll kommer att vara central för att säkerställa kostnadseffektivitet och kvalitet i inköpsprocesserna samtidigt som du aktivt bidrar till utvecklingen av deras produktportfölj.
Är du en orädd person som tycker om att ta ansvar och gärna tar dig an nya utmaningar kan det vara just dig vi söker!

Arbetstid: Dagtid Måndag - Fredag
Placering: Motala
Anställning: Heltid tillsvidare
Tillträde: September

I denna rekrytering har Prodimo valt att jobba med oss på Montico och du blir anställd direkt hos Prodimo.

Arbetsbeskrivning
I din roll som inköpare hos Prodimo kommer du arbeta i nära samarbete med produktion, leverantörer och kunder.
Arbetet består av samtliga steg från offert till inköp för produktion.
Dina arbetsuppgifter kommer till huvudsak att bestå av:

- Ordermottagning, ta emot order och förfrågningar från befintliga och nya kunder.
- Inköp, anskaffning och planering av material till produktion.
- Offert, ta fram prisunderlag för ingående material i produkter för offerering tillsammans med produktionsledningen.
- Utveckla och upprätthålla starka relationer med befintliga och potentiella leverantörer.

Vi söker dig som

Har tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp.
Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronikbranschen men inget krav.
Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter och personliga egenskaper, därav inga formella krav på utbildning.
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående och känner dig bekväm i att fatta egna beslut. Vi ser att du är en person som kan sätta dig in i uppgifter snabbt och med ett övergripande perspektiv.
Du behöver ha god förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Att du talar och skriver obehindrat på svenska är en självklarhet för att klara av ditt dagliga arbete samt att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Dessutom ser vi gärna att du har du god dator och systemvana. Har du arbetat i affärssystemet Pyramid tidigare är även det meriterande.