Projektekonom med systemintresse

Hem/Controller/Projektekonom med systemintresse
heltid
Publicerad: 24 april
Sista ansökan: 23 maj

Arbetsbeskrivning

Du bidrar med kunskaper i projektredovisning och intresse för system, vi erbjuder en roll där du får fria händer att bygga upp projektredovisning från grunden och du får allt det stöd du behöver för att lyckas!

Om företaget
På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med kontor i Linköping, Norrköping, Tranås, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona och är idag drygt 140 medarbetare. Vi har också omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder och varje år gör vi flera hundra rekryteringar direkt till kund.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för ekonomi och redovisning för båda interna och externa projekt. Ditt uppdrag blir att sätta upp tydliga processer för projektredovisning både avseende ekonomiredovisning och uppföljning med tillhörande anpassning av Visma.net. I våra olika projekt finns behov av planering av rapportering, ekonomiuppföljning liksom löpande dialog med finansiärer och andra intressenter. Utöver det kommer du stötta övriga teamet med brett ekonomiskt arbete kopplat till prognos och uppföljning samt systemfrågor, exempelvis integrera ny verksamhet in i Visma.net.

Du kommer tillhöra teamet Ekonomi & Kvalitet som idag består av 7 personer, i teamet finns mycket kompetens kopplat till ekonomi och redovisning men vi saknar kompetens inom projektredovisning, det vill vi att du bidrar med!


Din profil
Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av projektredovisning. Du har fallenhet för och ett stort intresse av systemfrågor.

Vi söker dig som har lätt för att strukturera och organisera ekonomiadministrativt arbete. Det är av stor vikt att du är självgående, du trivs med att ibland få hugga i där du behövs mest, även om det ligger utanför dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Rätt person trivs i en roll med många sociala kontakter såväl internt som externt. Med nyfikenhet och med en drivkraft att lära nytt kommer du lyckas utmärkt i rollen även om du bara har några års praktisk erfarenhet. För oss är rätt egenskaper och inställning viktigare än lång erfarenhet.
Vi är så klart nyfikna på dina talanger och ser fram emot att ha dig som kollega och tillgång till vårt team!
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder:
Vi är ett företag som är måna om våra medarbetare och att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. För oss är det viktigt att vara en ansvarsfull arbetsgivare och att våra medarbetare ska känna att de gör skillnad, därför har vi möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet. Vi erbjuder också våra medarbetare löpande utvecklingstid för att arbeta med strategiska frågor eller förkovra sig inom ett område som bidrar till den personliga utvecklingen. Självklart har vi också friskvårdsbidrag för våra medarbetare och genomför gemensamma aktiviteter för att främja teamandan.



Ansökningsförfarande
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, [email protected] alt 0708-52 32 36.

Välkommen med din ansökan snarast dock senast 12/5.

Vi ser fram emot din ansökan!