Supporttekniker till Sundbyberg

Hem/Helpdesktekniker/Supporttekniker/Supporttekniker till Sundbyberg
Publicerad: 13 maj
Sista ansökan: 12 juni

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu söker vi en Supporttekniker för 1st line till vårt kundföretag i Sundbyberg som kommer att arbeta och hantera incidenter och beställningar. I rollen som Supporttekniker ingår det även installation av datorer, felsökning av både hård och mjukvara samt utskick av datorer.

Tjänsten är på heltid och du anställs av oss på The Place och jobbar som konsult hos vårt kundföretag. Önskad start är 12/8, fram till 11/8 2025. Du utgår från kontoret i Sundbyberg med möjlighet till viss mån av att arbeta på distans.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Supporttekniker kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter:

• Bemanna servicedesken 08:00-17:00, inklusive telefonsamtal och e-post.
• Hantera ärenden med korrekt information och prioritering.
• Snabbt lösa incidenter enligt SLA-/OLA-krav.
• Eskalera ärenden vid behov.
• Uppdatera kunskapsdatabasen kontinuerligt.
• Felsökning och lösning av hård- och mjukvaruproblem.
• Skicka ärenden till rätt grupper.
• Hantera utskick av programvaror.
• Administrera användarbehörigheter.
• Ansvara för administrativa uppgifter som användarkonton.
• Dokumentera lösningar och rutiner för kända fel.
• Delta i utbildning och kunskapsöverföring i teamet.

Vem tror vi att du är?

För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:

• Utbildning inom IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i en roll som IT-supporttekniker

Meriterande:

• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.

Vi tror att du är en ambitiös och kommunikativ person med en god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är tydlig och har en god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är ödmjuk, har en mycket god serviceförmåga och har lätt för att skapa förtroende.

Vart kommer du jobba?

Vårt kundföretag är en myndighet med placering i Sundbyberg. På kontoren i Sverige arbetar drygt 700 medarbetare och de flesta sitter på huvudkontoret i Sundbyberg, men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: Supporttekniker 1nd line, IT support, Microsoft Office, myndighet, offentlig verksamhet, The Place, konsult, Sundbyberg.
Linkande Jobb
1st line, supporttekniker
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Stockholm
IT-support, norsktalande remote
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Göteborg
First line support | Skövde | Experis
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Skövde
First Line IT-support
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Varberg