Helpdesktekniker/Supporttekniker

Sök bland 576 lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Serviceinriktad supporttekniker till uppdrag i Nyköping

Är du en supporttekniker på jakt efter ett nytt uppdrag i Nyköping? Brinner du för att ge exceptionell service och har ett högt självledarskap? Då kan det vara dig vi söker! Vi på StudentConsulting söker nu för kunds räkning en supporttekniker till ett uppdrag i Nyköping. I rollen som supporttekniker har du dator och telefon som dina främsta verktyg och stöttar kunder med frågor, problem och felsökningar av PC, skrivare och övrig teknisk utrustning via telefon och på plats. Du kommer att ge förstklassig service och strävar alltid efter 100% nöjda kunder. I dina arbetsuppgifter som supporttekniker ingår även att: • Installera och avinstallera program på nya och befintliga IT-arbetsplatser • Dokumentera och registrera kundärenden i ärendehanteringssystemet enligt gällande SLA • Samarbeta med övriga supporttekniker och enheter inom verksamheten • Ge IT-support via telefon och fjärrstyrning Tjänstgöringsort Nyköping. Resor inom Södermanlands län förekommer i tjänsten. Tjänsten är på heltid med arbetstid 8-17 måndag-fredag. Tjänsten startar vid midsommar och fortlöper fram till siste september med chans till förlängning för rätt person. DETTA SÖKER VI Du som söker har dokumenterad praktisk erfarenhet av att ge support både via telefon, fjärrstyrning och på plats. Du har även praktisk erfarenhet av att hantera supportärenden via ärendehanteringssystem och en fallenhet för att förstå och arbeta i enlighet med uppsatta processer och arbetssätt. Förutom din erfarenhet har du ett starkt självledarskap, du är ansvarstagande och punktlig och har ett uttalat kundfokus och utmärkt förmåga att bemöta kunder professionellt. Rollen ställer höga krav på din förmåga att vara självgående, att du är driven och lösningsorienterad samt flexibel och analytisk som person för att kunna hantera de utmaningar som du ställs inför på bästa sätt. Krav för tjänsten: • Fullgjord gymnasieutbildning • Behärskar svenska språket väl i tal och skrift • B-körkort • Vana att arbeta med: Active Directory, Microsoft Windows 10 & 11, Microsoft Office 365, Azure AD, Teams • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och support via fjärrstyrning Känner du igen dig i denna beskrivning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer då tjänsten ska tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Servicedeskmedarbetare till myndighet
Future People AB
Supporttekniker, IT

Vi på Future People söker en servicedeskmedarbetare till vår kund i centrala Stockholm Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om rollen Som supporttekniker kommer du att spela en nyckelroll i användarsupporten. Du ansvarar för att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden som inkommer via telefon och webbanmälan. I många fall är du den första kontakten med användaren – därför är din insats avgörande för både upplevelse och lösning. Du genomför inledande felsökning och försöker i möjligaste mån lösa ärendet direkt, annars ser du till att det skickas vidare till rätt instans inom supportorganisationen (andra- eller tredjelinjesupport). I rollen ingår: Hantering av inkommande ärenden via telefon och webb Felsökning och problemlösning i första kontakt Samverkan med kollegor inom andra nivåer av support Dokumentation och arbete i ärendehanteringssystem Arbetstider I detta uppdrag arbetar du huvudsakligen måndag–fredag på något av dagpassen. Det tidigaste passet börjar kl. 06:45, och det senaste slutar kl. 18:00. Enstaka pass på kvällar eller helger kan förekomma. Vi tror att du är: Serviceminded – du förstår vikten av ett bra bemötande Punktlig och närvarande i arbetet Positiv, social och lösningsorienterad Öppen för att både ge och ta emot konstruktiv feedback Krav för tjänsten: Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren. Minst två års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren. Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren. Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren. Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem. Dokumenterad erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg. Meriterande: Erfarenhet från offentlig sektor Erfarenhet från rättsväsendet Vill du vara med och bidra med både teknisk kompetens och servicekänsla i en organisation där ditt arbete gör skillnad varje dag? Då ser vi fram emot din ansökan!  Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.  Som konsult på Future PeopleHos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: Heltid till den 30/8-2027 med möjlighet till förlängning Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdag: 18/6-2025 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

13 juni 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025
IT Servicedesk
Jobbusters AB
Supporttekniker, IT

Din nya roll Vill du bidra till samhällsnytta i en teknisk supportroll där service står i fokus? Nu söker vi en erfaren supporttekniker till en offentlig verksamhet i Stockholm. Här får du chansen att arbeta i en samhällsbärande organisation där varje samtal gör skillnad. Som konsult i servicedesken ansvarar du för att ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon och webbanmälan. Du felsöker, hjälper användare direkt där det är möjligt och eskalerar ärenden vid behov. Rollen är en viktig del av användarstödets första linje. Arbetsuppgifter: - Ta emot ärenden via telefon och webbanmälan - Registrera, kategorisera och prioritera ärenden - Utföra första felsökning och guida användare via telefon eller mejl - Lösa ärenden i första kontakt där det är möjligt - Eskalera mer komplexa ärenden till andra eller tredje linjen - Arbeta med ärendehanteringssystem och fjärrstyrningsverktyg För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Minst 2 års erfarenhet inom IT-support/helpdesk med telefon som verktyg (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av arbete med MS Office (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av Microsoft Windows operativsystem (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Erfarenhet av att använda fjärrstyrningsverktyg Vem är du? Du är en positiv och serviceinriktad person som trivs med att hjälpa andra. Du har hög arbetsmoral, är punktlig och närvarande i ditt arbete. Du är trygg i att kommunicera med olika typer av människor och bekväm med att både ge och ta emot konstruktiv feedback. Din strukturerade sida gör att du har lätt att prioritera, följa rutiner och arbeta systematiskt även i högt tempo. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse/skriv ut lön Start: 2025-09-01 Slut: 2027-08-30, med möjlighet till förlängning till 2028-08-29 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Supporttekniker till kund i Stockholm!
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Om rollen I rollen som supporttekniker kommer du att vara först på bollen när användarna behöver hjälp. Du hanterar ärenden via telefon och webb, utför felsökningar, registrerar händelser och löser problem direkt eller eskalerar vidare till rätt teknisk nivå. Ditt arbete sker i ett växlande tempo där struktur, kommunikation och ett positivt bemötande är avgörande. Din profilVi tror att du är: En problemlösare med passion för service. Strukturerad, punktlig och närvarande. Positiv och social med ett professionellt förhållningssätt. Bekväm med att både ge och ta emot feedback. Krav för rollen För att lyckas i uppdraget behöver du ha: Godkänd gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom IT. Mycket god svenska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet inom: IT-support/helpdesk med telefon som arbetsredskap Felsökning av PC, kringutrustning och nätverk Microsoft Office och Windows-operativsystem Ärendehanteringssystem Fjärrstyrningsverktyg Meriterande Erfarenhet från offentlig sektor Erfarenhet från rättsväsendet Praktisk information: Plats: På plats i Stockholm  Uppdragets längd: 01 sep 2025 -30 augusti 2027, med option på förlängning till 2028 Ansök senast: 18 juni 2025  Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Supporttekniker till vår kund i Stockholm
Quest Consulting Sverige AB
Supporttekniker, IT

Uppdragsbeskrivning I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen. För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper: Du vet vad service är för en användare och du uppskattar att ge det Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet Du är en positiv och social person Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande, konstruktiv feedback Obligatoriska krav Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Minst två (2) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem. Dokumenterad erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg. Mervärdeskrav Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Tidigare erfarenhet av arbete i rättsväsendet . Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

13 juni 2025
Sista ansökan:
18 juni 2025
IT-Supporttekniker / Servicedesk agent
D-Source AB
Supporttekniker, IT

OM JOBBET I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.  ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper: Du vet vad service är för en användare och du uppskattar att ge det Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet Du är en positiv och social person Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande, konstruktiv feedback Krav på din kompetens: Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Minst två (2) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap.  Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon.  Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office.  Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem.  Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem. Dokumenterad erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg. Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig sektor Tidigare erfarenhet av arbete i rättsväsendet ÖVRIGT  Start: Sep Plats: Stockholm (cnetralt) Särskilt om arbetstid Servicedesk I detta uppdrag jobbar du huvudsakligen måndag-fredag på något av dagpassen (tidigaste start 06:45, senaste sluttid 18:00). Enstaka pass kvällar eller helger kan dock förekomma. Information gällande säkerhetsprövning: Myndigheten ställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras av konsult respektive konsults arbetsgivare innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG?  Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
IT-supporttekniker | Skövde | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar. Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet, där du utforskar allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna! Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Dara eller Vilma, så berättar vi gladeligen vilka vi är! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Experis till din nästa destination! Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Junior Systemingenjör | Västerås | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Har du erfarenhet av IT/OT och brinner för nätverksinfrastruktur? Vill du arbeta i en dynamisk miljö hos en ledande aktör inom automation och digitalisering? Vi söker nu en driven och tekniskt kunnig systemingenjör med fokus på nätverk till ett spännande uppdrag i Västerås! Arbetsbeskrivning I denna roll kommer du att arbeta med hantering, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverksinfrastruktur. Du ansvarar för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö för industriella styrsystem och produktionskritiska system. Ditt arbete innefattar också implementering av IT-säkerhetstjänster och skydd för styrsystem. Det finns goda möjligheter att bli direkt anställd av kund efter inhyrningsperioden. Arbetstiderna är kontorstid, måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: * Drift, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverk och säkerhetsinfrastruktur * Konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Implementering av nätverkssäkerhetsåtgärder och skydd för industriella styrsystem * Övervakning av nätverkskommunikation och identifiering av säkerhetshot * Samarbete med interna och externa intressenter för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som systemingenjör/projektingenjör med fokus på nätverk. Du är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Du trivs i en självständig roll där du tar ansvar och kan fatta egna beslut. Detta är en junior tjänst, men med fördel har du nedan med dig. Krav: * Utbildning inom IT eller likvärdigt * Erfarenhet av IT/OT-nätverk, övervakning och säkerhet * Kunskaper i konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Erfarenhet av Windows Server 2016/2019/2022 samt Windows 10/11 * God förståelse för domänstruktur, Active Directory och VPN-lösningar * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Kunskaper i VMware och virtualisering * Erfarenhet av IT-säkerhet och virusskydd * Certifieringar inom nätverkssäkerhet (t.ex. CCNA, CCNP, Fortinet, Palo Alto) Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Technical customer support
Fiskeby Board AB
Supporttekniker, IT

Vill du ha ett varierande och stimulerande arbete där du kombinerar teknisk kompetens med kunddialog – både på hemmaplan och internationellt? Då kan du vara vår nästa Technical customer support till vår EHSQ-avdelning. Din roll Hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa kundnöjdhet och produktkvalitet. Du stöttar våra kunder, säljare och produktionsenheter med rådgivning, produktinformation och problemlösning. Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen: • Utreda, administrera och följa upp reklamationsärenden • Ge teknisk support vid kundbesök, i dialog med försäljning och produktion • Ge teknisk rådgivning och information om våra produkter till kunder och säljare • Samla in och förmedla kundkrav, reklamationsläge och specialönskemål till relevanta avdelningar • Deltagande i kvalitets- och produktutvecklingsprojekt kan förekomma  Tjänsten innebär en del resor– något vi tror att du ser som en möjlighet att utvecklas och bygga relationer. Vem är du? Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person med en naturlig känsla för service. Du trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet, samarbeta över avdelningsgränser och hantera flera ärenden samtidigt. Vi tror att du har: • YH-, högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom exempelvis kartong-, tryck-eller konverteringsbranschen • God teknisk förståelse inom relevant bransch • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • Erfarenhet av kunddialog, reklamationshantering eller teknisk kundsupport är meriterande Hos oss får du • Arbeta med högkvalitativa produkter i ett globalt företag • Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling • Bli en del av ett internationellt nätverk inom technical customer support • Erfarna kollegor och stöttning i arbetet Om Fiskeby Under 2023 förvärvades vi av RDM Group och tillsammans med åtta andra bruk är vi den största producenten av återvunnen kartong i Europa. Vi har tillverkat papper och kartong sedan 1637 och Fiskeby är det enda bruket i Skandinavien som kan ta emot dryckesförpackningar som råmaterial. Våra produkter tillverkas av 100 % returfiber, helt i linje med dagens krav på ett hållbart samhälle. Vi tillverkar 160 000 ton kartong varje år och är cirka 275 medarbetare. Här på anläggningen finns de flesta avdelningar samlade vilket skapar förutsättningar för ett nära samarbete. Läs mer på: www.fiskeby.com. Ansökan Din ansökan vill vi ha senast 11:e augusti, urval och intervjuer görs löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Catharina Andersson EHSQ-Manager, 011- 15 57 47 och Lina Arvefors, HR-generalist 011- 15 57 36. Facklig företrädare för Unionen är Bo Karlsson, 011-15 57 83. Vi undanbeder oss annonserings- och rekryteringstjänster.

13 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Supporttekniker till kund i Göteborg
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom IT-support? Vill du arbeta på en av Sveriges största myndigheter? Varmt välkommen med din ansökan!  Om uppdraget Vi söker två supporttekniker till vår kund i Göteborg för konsultuppdrag. Uppdragen är på heltid (100%) och pågår fr.o.m. 2025-06-02 t.o.m. 2026-06-02 med möjlighet till förlängning 6-12 månader. Arbetstiden är förlagd till 07-16 eller 8-17. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du arbeta med första linjen it-support (telefonmottagning) avseende it-support av digital arbetsplats hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och applikationer. Processen innebär att ta emot, registrera, kategorisera, analysera, prioritera, felsöka, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till kundens användarstöd (it-support). Målet är att hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens it-support.  Dina kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) Kunskaper om Mobile Device Management (MDM) Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office Goda kunskaper i engelska i tal IT-gymnasium eller likvärdig utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig Tillgång till två referenser från liknande uppdrag  Vi söker dig med god social kompetens och ha hög servicekänsla gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Du har även god analytisk förmåga för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19 juni  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på  070 884 96 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

13 juni 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025