Helpdesktekniker/Supporttekniker
Sök bland 348 lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en tekniskt kunnig problemlösare med passion för IT-support som dessutom pratar finska? Erinomainen! Vi söker en IT-supporttekniker som vill arbeta med användarsupport via telefon, mejl och på plats. Här får du hantera allt från datorer och skrivare till fjärrstyrning och Active Directory. Skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker nu en finsk- och svensktalande IT-supporttekniker till vår kund i Solna som jobbar inom IT-konsultbranschen. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Här kommer du främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och programvaror. Du erbjuds - Ett varierande arbete där du får möjlighet att jobba inom både 1st och 2nd line support - Arbete på ett bolag som är mån om medarbetarnas utveckling - En dedikerad konsultchef som stöttar dig under uppdragets gång och är en karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Supportera användare via telefon, mejl och ibland fysiskt på plats med IT-relaterade frågor om datorer, utrustning, telefoner, skrivare och programvaror. * Använda ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus för att hantera och följa upp supportärenden. * Fjärrstyra användarnas datorer via Quick Assist i Windows för felsökning och problemlösning. * Hantera konton och grupper via Active Directory, både lokalt och i molntjänster (Azure och Office 365), samt fjärrstyra servrar med ASG-Remote. VI SÖKER DIG SOM - Har minst 1-2 års erfarenhet som 1st line supporttekniker i Service Desk - Har goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory - Har vana att felsöka genom fjärrstyring - Har erfarenhet av ärendehanteringssystem - Har en god telefonvana - Har god vana att felsöka i en Windows och O365-miljö - Talar flytande finska och svenska Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom ITIL och relevant utbildning inom IT, men det är inget måste. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är social och har en god samarbetsförmåga. Du är mån om att ge god service och har användaren i fokus, är van att jobba självständigt och målinriktat med dina arbetsuppgifter samt är noggrann i ditt arbetssätt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du i början av din IT-karriär och vill utvecklas i en stödjande miljö? Vi söker nu två juniora IT-supporttekniker till BDO, som vill lösa tekniska problem och bidra till deras kunskapsbank. Ta chansen att växa och få värdefull erfarenhet inom IT-support på ett bolag som sätter medarbetarna främst! OM TJÄNSTEN BDO är en global organisation som erbjuder tjänster inom revision, skatterådgivning, affärsjuridik och rådgivning. Med kontor i över 160 länder och fokus på hög kvalitet och nära kundrelationer, hjälper BDO företag och organisationer att navigera komplexa affärsutmaningar och växa hållbart. I rollen som Junior IT-supporttekniker på BDO kommer du att vara en del av deras första linjens support, som de just nu håller på att bygga upp. Detta innebär att du kommer få möjlighet att vara med från första början på resan kring att bygga upp ett nytt team, skapa strukturer och rutiner för ert arbete och vara med att påverka hur ni jobbar mest möjligt effektivt framåt. Dessutom kommer du att ha en central roll i deras kunskapsförvaltning, där du skapar, redigerar och förbättrar kunskapsartiklar för att säkerställa en hög standard inom IT-supporten. Du erbjuds - Att arbeta i en trivsam arbetsmiljö med en inkluderande och familjär företagskultur där alla har möjlighet att växa, både som individ och yrkesperson - Fräscht och modernt kontor - En långsiktig tjänst som efter 6 månader går över till anställning hos kund, förutsatt att båda parter är nöjda ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande IT-supportärenden via telefon, mejl och webbformulär, med fokus på frågor rörande hårdvara, mjukvara, behörigheter och verksamhetsapplikationer. * Ansvara för att registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och lösa incidenter och förfrågningar, med målet att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. * Bidra till kunskapsförvaltningen genom att identifiera behov, skapa och redigera kunskapsartiklar för att förbättra IT-supportens effektivitet. VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieexamen - Har minst 6 månades IT-relaterad arbetslivserfarenhet, alternativt erfarenhet inom kundservice med ett starkt IT-intresse - Har kunskap inom MS Windows och MS Office - Har kunskap om datorer, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet - Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift Vi ser det som meriterande om du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom IT, kunskap inom ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow eller Freshservice) och/eller kunskap inom Azure, Sharepoint och M365. För den här rekryteringen kommer vi lägga stor viktig vid personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god social kompetens och en hög servicekänsla gentemot slutanvändare. Du tycker om att jobba i team och samarbetar effektivt med andra teammedlemmar. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET BDO är en affärspartner som finns med dig hela vägen. Både i din vardag och på din utvecklingsresa, för att minska risker, skapa möjligheter och realisera drömmar. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. BDO finns på tjugotal kontor runt om i Sverige men även globalt som en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder. Vi vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO HÄR!
Om tjänsten Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig It-tekniker som söker ett nytt uppdrag? Vi på Poolia söker nu en konsult för ett uppdrag hos en myndighet i Solna, Stockholm. Rollen innebär att du får arbeta med användarnära IT-support, felsökning och administration, och passar dig som är lösningsorienterad och har erfarenhet av att ge kvalificerad support inom både hård- och mjukvara. Omfattning: 100% Start: snarast möjligt, dock senast 4:e november 2024 Längd: 4 månader, med möjlighet till förlängning i början på 2025 på 50-100%. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Solna, Stockholm. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten: • felsöka och säkerställa att användarnära IT-utrustning fungerar, • tillhandahålla supportstöd via t.ex. telefon, e-post och på plats mot användare avseende hård- och mjukvara, • administration t.ex. användarkonton och behörigheter, • vägleda användare i olika program, • arbeta med ärenden i ärendehanteringssystem Nilex, • dokumentera vid behov. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du som söker uppfylla kompetenskraven nedan och ska ha en uppdaterad kompetens som är max 3 år gammal; • någon eftergymnasial utbildning eller annan likvärdig IT-utbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, • goda kunskaper och erfarenhet av bärbara datorer och kringutrustning, Windows 11, Apple iOS-enheter (iPads och mobiler), förståelse för informationssäkerhet, • goda kunskaper av att ge support i MS Office 2016 eller senare, • erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem, • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • erfarenhet av att ge support via telefon och mail • erfarenhet av att testa och felsöka hård- och mjukvara för klientdatorer • erfarenhet av kontohantering, lösenord och on-/offboarding Det är meriterande om du har följande: • grundkunskaper om MDM/EMM-system • erfarenhet av videokonferenssystem, • erfarenhet att beställa hårdvara • erfarenhet av att skapa lathundar och dokumentation • erfarenhet av abonnemangsfrågor (beställning, avslut, felsökning) • erfarenhet av arbetsgången under en driftstörning avseende ärendehantering och samordning För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har följande personliga egenskaper: • en god kommunikativ förmåga, • vara trygg i sin roll, ha en god känsla för service och support, • vara noggrann och vill ha ordning och reda, • arbeta strukturerat och ha förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, • van att ta eget ansvar och driva sitt arbete självständigt framåt, • är bekväm att jobba i grupp. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. Vem är du? Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina erfarenheter Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT-support/teknik. Vidare ser vi att du har 1 till 2 års arbetslivserfarenhet inom IT-support. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller något annat serviceyrke samt en annan teknisk roll inom IT och ett stort tekniskt intresse. Goda kunskaper av applikationer som ingår i MS Office 2010/13/16 Grundläggande kunskaper inom Nätverk, TCP/IP Goda kunskaper av att supportera datorer med Windows 7, 8, 10/11 Goda kunskaper av administration i Active Directory, Exchange och MS Teams alternativt tjänster i Office365 Grundläggande kunskaper av Windows server Kännedom om ITIL Goda kunskaper att supportera PC & MAC Goda kunskaper av hårdvara och kringutrustning Erfarenhet av ärendehanteringssystem Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax, [email protected]
Dina arbetsuppgifter Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både first- och secondline nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Hos kunden kommer du att främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och programvaror. Det vardagliga arbetet innefattar användning av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus, fjärrstyrning av användares datorer via den inbyggda funktionen Quick Assist i Windows, konto- och grupphantering via Active Directory - även via cloud (Azure och office 365 admin paneler) samt fjärrstyrning av servrar genom verktyget ASG-Remote. Din profil och kvalifikationer • Minst 1-2 års erfarenhet som 1st line supporttekniker i Service Desk • Goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory • Vana att felsöka genom fjärrstyring • Erfarenhet av ärendehanteringssystem • God telefonvana • Goda vana att felsöka i en Windows och O365-miljö • Talar flytande finska och svenska Meriterande: • ITIL • Relevant utbildning inom IT Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan redan idag! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom IT-Support? Tillsammans med vår kund söker vi nu engagerade och teknisk kunnig problemlösare med ett stort servicemind. Som en del i vår kunds Service Desk-team kommer du hantera ärenden med ansvar för både klienthantering och teknisk support. Du får möjligheten att göra en skillnad i en roll där du bidrar till att förbättra och utveckla varsamheten varje dag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantering av tekniska problem relaterade till datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan IT-utrustning. Felsökning av mjuk- och hårdvara samt support för Mac och Windows. On- och off-boarding av medarbetare, inklusive installation och konfigurering av arbetsutrustning. Grundläggande systemadministration i Active Directory, hantering av gruppolicyer och dokumentation av ärenden. Delta i projekt för att bidra till förbättring och uppgraderingar av system. Underhåll av kunskapsartiklar och dokumentation för att säkerställa en användarvänlig supportupplevelse. Vi söker dig som har: Erfarenhet av Google Workspace och ärendehanteringssystem. Kunskaper inom datorhårdvara, operativsystem och nätverk. Erfarenhet av teknisk dokumentation och incidenthantering. Positiv inställning och ett passionerat intresse för ny teknik. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten Som IT-tekniker kommer du arbeta med drift och support och stöd till vår organisation, lösa problem och incidenter, delta i ändringshantering, testning, verifiering samt genomföra kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga driften. På serversidan arbetar vi primärt med operativsystemet Windows Server men även Linux. Vi arbetar med Windows- och IOS (iPad/iPhone) baserade klienter. Kommunikations sidan är i huvudsak uppbyggd kring Ciscos produkter och virtualiseringsplattformen VMWare. Är du den vi söker? Vi söker dig med relevant utbildning, gärna högskola, inom IT området eller med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i nämnda miljöer. Då vi arbetar brett inom IT området är vi öppna för generalister som är tekniskt intresserade och/eller som har aktuell erfarenhet inom ett eller flera områden: • Apple iPad/iPhone • Nätverk – Cisco produkter • Microsoft 365 och Azure AD • VMWare • Windows server och Active Directory • Windows 11 • Microsoft SCCM • Microsoft SQL Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift och har B-körkort. Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är även bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas enligt Säkerhetsskyddslagen 2018:585, Säkerhetsskyddsförordning 2018:658. Detta innebär att en bakgrundskontroll kan genomföras som en del av anställningsprocessen. Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse. Övriga upplysningar Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Vi söker en strukturerad och kommunikativ vikarie till vårt supportteam för våra ombudstjänster. Vi söker dig som vill hjälpa oss skapa en trygg och säker digital miljö för vård- och omsorgssektorn. Vi erbjuder en engagerande arbetsplats där enkelhet, trygghet och säkerhet står i centrum, och där vi arbetar för att skapa långsiktigt värde för samhället i stort. Din roll Som en del av vårt ombudsteam kommer du att hjälpa vårdföretag runt om i Sverige med administration och hantering av behörigheter till journalsystem. Rollen innebär främst arbete med HSA och SITHS, system som används för att identifiera vårdpersonal och styra åtkomst till känsliga vårdrelaterade uppgifter, såsom journaler och läkemedelslistor. Vikariatet gäller till och med januari 2026. Arbetsuppgifterna inkluderar: Administration av inloggningar och behörigheter Felsökning och hantering av supportärenden via ärendesystem och telefon Beställning, utlämning och administration av SITHS-kort Säkerställande av hög servicekvalitet och god kundkontakt Självständigt arbete med hög noggrannhet Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, pålitlig och har en stark vilja att leverera hög kvalitet till våra kunder. Du är noggrann och trivs med att följa regler. Du har även förmågan att enkelt och säkert kommunicera med våra kunder. För att lyckas i denna roll tror vi att du: Har erfarenhet av kundkontakt och support Har god datorvana och kan byta mellan olika system Talar och skriver obehindrat på svenska Har ett intresse för vård- och omsorgssektorn Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av HSA och SITHS eller vård- och omsorgssektorn. Svensk e-identitet - vilka är vi? Vi är ett stabilt, tryggt och lönsamt IT-företag med nästan 60 anställda. Företaget grundades i Uppsala 2009 och är sedan 2017 en del av Visma-koncernen. Svensk e-identitet hjälper alla typer av organisationer att enkelt och säkert logga in användare till alla typer av system. Vi är navet emellan människa och teknik, där vi ser till att du är du. Vi är dessutom Sveriges främsta ombud för HSA och SITHS. Under åren har vi utvecklat en heltäckande och teknikoberoende produktportfölj som stödjer över femtio miljoner inloggningar varje månad. Huvudkontoret är beläget i centrala Uppsala som är det kontor denna roll är placerad till. Vi tillämpar en hybridmodell och idag arbetar teamet minst en arbetsdag/vecka på kontoret. Utöver detta kan det förekomma utlämningar av kort andra arbetsdagar, vilket fördelas i teamet. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 28 oktober. Vi återkopplar senast mitten av november och kommer ha intervjuer löpande. Tester kommer att förekomma som en del i vår rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till Magnus Möllerström som kommer bli din chef, du når honom på +46 73 430 18 27/[email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten Capelon är ett teknikföretag som erbjuder produkter och tjänster för styrning av gatubelysning. Företaget grundades 1995 och idag räknas de som ett av de ledande företagen i belysningsbranschen när det gäller individuell styrning och övervakning av vägbelysning. Till huvudkontoret i Kungens Kurva i Stockholm söker de nu efter en tekniskt kompetens medarbetare i rollen som teknisk support. Du kommer arbeta i ett litet och dynamiskt företag och du behöver kunna ha många bollar i luften samtidigt. Det svänger fort vissa dagar och därmed behöver du ha förmågan att möta ”ad hoc”-frågor med en positiv attityd. Då du kommer att ha dialog med våra kunder så ser vi att du har en hög nivå av servicekänsla och en vilja att hjälpa till. I rollen som teknisk support kommer du att hantera olika typer av tekniska frågor från kunder som berör våra produkter eller användarfunktioner i systemstödet. Frågor kan komma in via telefon, e-post eller ärendeportal. Capelons produkter och system är teknisk komplexa och det är en fördel om du arbetet med till exempel styr- och regler, nätverk, kommunikation eller belysningsstyrning. Oavsett så ska du ha ett gediget intresse av teknik och datorsystem. Arbetet omfattar också en viss regelbunden övervakning av kunder system via vårt molnbaserade systemstöd samt vid behov att utföra interna tekniska projekt. Kvalifikationer Vi tror du har en bred teknisk kompetens och ett stort intresse av att lära dig mer om Capelons produkter. Som person gillar att sätta dig in i detaljer och är duktig på att förstå komplexa tekniska lösningar. Du är kommunikativ och gillar interaktion med andra människor. Du bidrar med en bra stämning på kontoret med din positiva attityd. - Har erfarenhet av kundbemötande och service - Har minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning eller har annan eftergymnasial teknisk utbildning - Är noggrann, strukturerad och stresstålig - Har lätt för att sätta dig in i nya system och är snabb på att ta till sig ny information - Du pratar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du även talar finska. - Det är meriterande är om du kommer från EL-sidan och har behörighet att utföra elarbeten i elcentraler. I vissa fall finns behov av teknisk support i fält (i belysningscentraler). Tjänsten är på heltid och beräknas starta så snart vi hittat rätt person, sex månaders provanställning tillämpas. Annan omfattning kan diskuteras. Lön enligt Ö.K. Ansökan Har vi just beskrivit din nästa tjänst? Ansök idag! I den här processen samarbetar Capelon och B3 Personal. Vi jobbar med ett löpande urval och det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vi uppmuntrar dig därför att söka så snart som möjligt. Du ansöker på B3 Personals hemsida www.b3p.se under Lediga tjänster. Om du har frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, endast frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support i 1st- och 2nd line. Här erbjuds du att arbeta i ett företag med stark entreprenörsanda och driv med fullt fokus på tillväxt. Bra förmåner och stora möjligheter till utveckling. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! 💻 Dina arbetsuppgifter Du kommer att lösa ärenden på ett effektivt sätt enligt gällande riktlinjer, standarder och prioriteringar. Du arbetar proaktivt för att minska antal ärenden och har kontakt med externa parter och samarbetar med övriga delar av den interna organisationen. Du kommer att: - Arbeta med applikationsärenden inom 1:a och/eller 2:a linjens support - Arbeta proaktivt för att minska antalet ärenden - Delta i projekt och förvaltningsåtaganden - Utföra installationer av hård- och mjukvara - Dokumentera rutiner och instruktioner 🌟 Din profil Du kommer vara en viktig del i företagets Servicedesk. Vi söker dig med goda erfarenheter av supportarbete i en servicedesk och som tidigare arbetat med support av applikationer. - God kompetens inom Microsoftprodukter (såsom AD, Windows server, Windows OS, Office365 mm) i komplexa miljöer - God vana av att arbeta i ärendehanteringssystem - Meriterande med goda nätverkskunskaper - Ha kunskap gällande ITIL-processer Din personlighet är helt rätt om du har god social kompetens och lätt för att samarbeta med andra i team. Du ser fördelen med att dela med dig av din kunskap till övriga i teamet och du är pedagogisk i ditt sätt att vara. Du tar dig an ärenden och arbetsuppgifter med tålamod. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, önskvärt en förståelse för norska och danska, då företaget har Servicedesk för hela Skandinavien. Detta är en konsulttjänst placerad hos vår kund. Vi vill ge dig verktygen och förutsättningarna att förverkliga den utveckling du önskar. Du kommer att tillhöra en grupp människor som bryr sig om varandra och hos oss tar du plats i en utvecklingsresa där du blir en viktig del i vårt vinnande lag. Övrig information: Placering: Stockholm Omfattning: Heltid, konsultuppdrag via Acely tillsvidare Lön: Enligt överenskommelse Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid Frågor? Kontakta Christoffer Sjöström, [email protected] 💯 Varför Acely och vad erbjuder vi? Vi vill vara delaktig i din framgång och vi står beredda att investera i din utveckling inom områden du är intresserad av. Vi erbjuder utbildnings- och certifikatmöjligheter, nära mentorskap och kompetensutbyte med våra duktiga konsulter, bland annat. Vi har under åren – det senaste decenniet faktiskt – hjälpt våra kunder och konsulter att fortsätta utveckla framtidens teknologi tillsammans. Vi är ett framgångsrikt och engagerat konsultföretag specialiserade på roller inom IT. Vi arbetar med seniora konsulter, där kompetens, kvalitet och människa står i centrum. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och att vara konsult hos oss ska vara just det – roligt! Därför har vi naturligtvis gemensamma aktiviteter där vi samlas och får ta utbyte av varandras expertis. Vill du ta en dag och arbeta på vår soldränkta takterrass efter ett utmanande tennispass? Då gör vi det tillsammans på kontoret invid Östermalms IP och Tennisstadion.
Visar 1 till 10 av 348 jobb