Helpdesktekniker/Supporttekniker

Sök bland 471 lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Norsktalande IT Supporttekniker
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Talar och skriver du flytande norska och brinner för IT? Tycker du om att hjälpa andra och lösa tekniska problem? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker en serviceinriktad IT Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds härliga och kunniga servicedesk. Hos oss får du arbeta i ett innovativt bolag i framkant, där du hjälper kunder och användare med tekniska frågor, felsökning och support i en modern IT-miljö. I rollen som IT Supporttekniker är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem. Du kommer att ansvara för felsökning av både hård- och mjukvara samt hantering av inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem. Du arbetar i en Windows-miljö med Microsoft 365 och sköter kontoadministration i Active Directory och Azure/Entra ID. Ansvarsområden: Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande. Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner. Windows-miljö, Microsoft 365 och tillhörande företagsapplikationer samt administration i Active Directory. Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet. Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans. För att du ska trivas i rollen som IT Supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.  Vad vi söker hos dig: Stort intresse inom IT Meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst eller teknisk support Merterande kunskap inom exempelvis Microsoft 365, nätverk, Windows Server och hårdvara Flytande i både norska, svenska och engelska i tal och skrift Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Second Line Support
Jobbusters AB
Supporttekniker, IT

Din nya roll I rollen som Second Line Support kommer du att vara en viktig del av vår kunds second line-team som består av över 20 kompetenta kollegor. Du hanterar användarärenden och beställningar via telefon och fjärrstyrningsverktyg och arbetar systematiskt för att lösa problem med hjälp av en välfylld kunskapsdatabas. Arbetet sker på helgfria vardagar mellan kl. 07.00 och 18.00, med schemalagda arbetstider inom det spannet. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Ha 4-8 års erfarenhet i rollen som First eller Second line support Ha erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Ha erfarenhet av Microsoftmiljö Ha erfarenhet av Active Directory Ha grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc. Vara flytande i svenska, i såväl tal som skrift Vem är du? Som person är du strukturerad och lösningsfokuserad, serviceminded och kommunikativ. Du arbetar självständig, men trivs med att samarbeta i team. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 08/25/2025 Slut: 06/30/2026, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Supporttekniker till tele- och mediegigant!
Perido AB
Supporttekniker, IT

Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även redan ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar. Dina arbetsuppgifter I din roll som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa olika problem. Du får varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret. Företaget vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Dina egenskaper För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35342 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
IT-Supporttekniker till ledande aktör inom IT-infrastruktur
D-Source AB
Supporttekniker, IT

OM JOBBET Som Supporttekniker är du företagets ansikte utåt och ansvarar för att ge förstklassig support till våra kunder och användare. Du blir en viktig del av teamet och en nyckelperson i att säkerställa en positiv användarupplevelse. Vi erbjuder dig: Möjlighet att utvecklas inom IT och ta nästa steg i din karriär. En positiv arbetskultur där vi hjälper varandra att lyckas. Ett kontor med modern teknik och trevliga kollegor som värdesätter samarbete. OM FÖRETAGET Företaget är en väletablerad och snabbväxande aktör inom IT-infrastruktur och har erbjudit tjänster sedan slutet av 1990-talet. Tjänsteutbudet omfattar bland annat mobil- och fasttelefoni, molnbaserade växellösningar, internet via fiber, server- och hostinglösningar samt webbplattformar. Verksamheten har över 300 medarbetare och är representerad på ett 20-tal orter runtom i Sverige – från Malmö i söder till Östersund i norr – med huvudkontor i Göteborg. Företaget har över 30 000 kunder, främst inom små och medelstora företag samt offentlig sektor. ARBETSUPPGIFTERI rollen som Supporttekniker kommer du att:  Hantera inkommande samtal, mejl och ärenden via vårt supportsystem. Felsöka och lösa IT-problem inom klient-, server- och nätverksmiljöer. Eskalera mer komplexa ärenden till rätt instans. Arbeta med användarkonton, lösenord och behörigheter i olika system. Säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse genom snabb och professionell service. ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  Vi söker dig som: Har ett stort intresse för IT och teknik, gärna med en grundläggande utbildning inom IT. Har ett stort intresse för IT och teknik, gärna med en grundläggande utbildning inom IT. Är serviceinriktad, lösningsfokuserad och har god kommunikationsförmåga. Talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Har erfarenhet av Windows OS, Office 365 och grundläggande nätverkskunskaper. Har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom IT-support ÖVRIGT  Start: Omgående eller enligt överenskommelse  Plats: Stockholm (Hornstull) OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG?  Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Helpdesk-support till Skogsstyrelsen i Jönköping
Friday Väst AB
Supporttekniker, IT

Nu söker vi en serviceinriktad person för ett kortare uppdrag som support i Helpdesken hos Skogsstyrelsen. Trivs du i en miljö där du får ha tätt samarbete med dina kollegor och mäta nya människor är detta en perfekt möjlighet för dig! Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN: För Skogsstyrelsen i Jönköpings räkning söker vi nu efter en person med goda IT-kunskaper som kan hjälpa till att täcka upp en tillfällig arbetstopp under hösten 2025. Behovet sträcker sig uppskattningsvis från 1 september 2025 till och med 19 december och vi söker någon som kan arbeta heltid på plats hos Skogsstyrelsen under denna period. ARBETSUPPGIFTER: I ditt arbete kommer bland annat dessa arbetsuppgifter att ingå: Byte och skrotning av skärmar Utskick av hårdvara till Skogsstyrelsens kontor runt om i landet Byte av PC inklusive arbetsuppgifter så som av emballering, packning, F12+BIOS installation etc. Ärendehantering av enklare tekniska kundtjänstuppgifter VI SÖKER DIG SOM: Har en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT samt minst 1 års erfarenhet av liknande arbete. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Grundläggande kunskaper i MS Office Tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Kunskaper om Mobile Device Management (MDM) Har goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används inom kontaktytor internt såväl som externt. För att trivas i denna roll tror vi att du som söker är en person med god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Därtill är du kommunikativ och duktig på att anpassa din kommunikation efter olika människor du möter. Vidare har du lätt att ta till dig information samt instruktioner och har inga problem med att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. OM KUNDFÖRETAGET: Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog och där stor vikt fästs vid den lokala förankringen. Deras uppgift är att verka för att skogen sköts så att de skogspolitiska mål som beslutats av riksdagen kan nås. Målen för produktion och miljöhänsyn är jämställda. Skogen ska brukas på ett hållbart sätt så att även framtida generationer kan ha nytta av den. Skogsstyrelsen har kontor på runt 60 platser runt om i landet och har sitt huvudkontor i Jönköping. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: heltid mellan 1/9 2025-19/12 2025 Start: september 2025 Placering: Jönköping Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Technical Sales Support Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Supporttekniker, IT

The opportunity Are you a driven team player with the ambition to further develop through new challenges? If so, this can be the right opportunity for you. As a Technical Sales Support Specialist, you will be part of a multicultural, diverse and international team of 19 people at Surge Arresters High Voltage Products in Ludvika, Sweden, covering our worldwide sales responsibility. We are looking for a variety of people with the right mindset to join our team so don't hesitate to apply even though you don't meet all requirements. We are interested to learn more about you and what you can contribute with. Our leaders are the engine for bringing the inclusion and diversity of thought to life and we need you who want to be a part of our journey! How you'll make an impact Review and analyze the customer specification, identify scope of work and design tailor-made HV Surge Arresters solutions for HVDC, FACTs and Standard AC applications. Lead/coordinate the activities related to type test execution and development projects of new applications for the products in our portfolio. Participate in the creation of technical and commercial quotations. Interact with customers and Project Management team, provide technical guidance on design related queries, and give technical webinars. Contribute to design reviews and verification, provide feedback on design aspects and make necessary modifications. Prepare and check technical articles, product documentations etc. for internal and external publication. Your Background You have a technical education, preferably with a degree in Electrical or Mechanical Engineering. Previous experience with surge arresters business for standard AC applications. Self-motivated and reliable team player with an independent and result oriented working style. Excellent verbal and written communication skills in English. Structured, persistent, and well-organized in the way of working and is committed to customer satisfaction. Open for short business-related travels. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More About Us Do you find this position interesting? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Questions regarding the position? Please contact Hiring Manager Edwin Gutierrez [email protected] – other questions can be asked to Talent Partner [email protected]. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Union: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19.

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 december 2025
IT Coordinator

Description Are you looking for a role where you can work independently and take ownership of IT deliveries on-site? We are currently searching for an IT Coordinator for an assignment located in Sundsvall. You will act as a key contact between IT and the business, ensuring high-quality IT service and support both on-site and remotely. Responsibilities In this role, you will represent Finance and IT within the region and be responsible for supporting both daily IT operations and the setup of new offices and construction sites. This includes planning and coordinating network installations (WAN/LAN), printers, and office solutions, as well as liaising with suppliers. You will manage the full life cycle of office and site setups, provide second-line support in the ITSM tool (ServiceNow), and offer on-site support for workplace services, network, telephony, and office equipment. You will also serve as a super-user for selected IT services and components, and provide technical guidance to end-users. Qualifications Requirements: Completed high school education Minimum 3 years of experience in IT technical and support roles Post-secondary education in a relevant field Participated in one or more similar assignments Ability to take responsibility for limited tasks ITIL knowledge Experience working with the ITSM tool ServiceNow Fluent in local language (Swedish) and English Driving license and access to own car Personal characteristics: Able to work independently and take initiative Strong communication and social skills Cooperative and self-motivated A team player with a service-oriented mindset Terms Location: Sundsvall Workload: Full-time Assignment period: 2025-09-01 initially until 2025-12-31 with possible extension On-site work is required, with limited possibility for remote work when needed Application Please attach your CV in English and in Word format. The CV is an important part of the evaluation process and should clearly demonstrate that you possess the required skills and experience for this role.  If you are ready to take on the role of IT Coordinator and contribute to strong and reliable IT delivery in Sundsvall – don’t hesitate to apply. We are reviewing applications on an ongoing basis! Good luck – we look forward to receiving your application! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

1 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sales Support
Speeding AB
Supporttekniker, IT

Om företaget Speeding AB utvecklar och säljer special bildelar för motorsport och ombyggnadsprojekt via e-handel. Speeding är på en spännande resa för att bli Europas Motorsportvaruhus och att skapa den bästa kundupplevelsen samt bygga ett motiverat team. Nu söker vi ytterligare en Sales Support roll som vill vara med och utveckla vår försäljning och kundupplevelse! Om tjänsten Bli en del av vårt team som Sales-Support! Drivs du av försäljning, e-handel och att förbättra kundupplevelsen? Då är detta rätt utmaning för dig! Rollen som Sales Support innebär att vara företagets kontakt utåt mot både nya och befintliga kunder. Du kommer att arbeta i ett team och ha huvudansvaret för att: Vårda och vidareutveckla relationer med befintliga kunder Skapa nya kundrelationer och bygga starka samarbeten Säkerställa att arbetet sker i linje med företagets riktlinjer och mål Om dig Vi söker en engagerad och lösningsorienterad medarbetare som är skicklig på att samarbeta med både kollegor och externa parter. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är: Serviceinriktad och ansvarstagande Strukturerad och noggrann Kommunikativ och affärsmässig Kunskap om bildelar och kundsupport är ett krav då vi arbetar mot tydliga mål och resultat. Ansökan Skicka in din ansökan genom att fylla i formuläret. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansökningsformulär: https://forms.office.com/e/pephawHpLG?origin=lprLink

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
IT-tekniker till kund i Halmstad
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Har du minst två års erfarenhet från servicedeskarbete eller liknande? Söker du efter ett kortare uppdrag? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!  Om uppdraget Vi söker två IT-tekniker till vår kund i Halmstad för ett kortare konsultuppdrag som pågår  från 2025-08-18 till 2025-09-30. Det finns möjlighet till förlängning i 3 månader till.  maximalt. Uppdraget är på heltid 100 % och du arbetar vid kundens kontor i Halmstad mellan 8-17 måndag till fredag.  Dina arbetsuppgifter I denna tjänst arbetar du med första och andra linjens support. Uppdraget omfattar migrering av datorer från Windows 10 till Windows 11 inom organisationen genom bokningar och ärenden. För enheter som inte är kompatibla med Windows 11 kan även utbyte av dator vara aktuellt. Migreringen sker med hjälp av organisationens befintliga verktyg (ex. SCCM, Intune, autopilot-lösningar). Dina kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet från servicedeskarbete eller liknande tekniskt fält Dokumenterad vana att arbeta med Windows 10-miljöer Goda kunskaper i felsökning av Windows 10 och 11 Självständigt arbete i migreringsprojekt Kommunikativ förmåga, serviceinriktning Svenska måste behärskas flytande, både muntligt och skriftligt Hög grad av självständighet Punktlig och organiserad Förmåga att prioritera Ansvarstagande och noggrann dokumentation Kunna uppvisa minst ett referensuppdrag från liknande tjänst Meriterande  Erfarenhet av Microsoft Intune, SCCM, Windows Autopilot Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 juli 2025.  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

30 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Supporttekniker IT sökes till Härnösands kommun
Härnösands kommun
Supporttekniker, IT

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.  Om Tjänsten: Kommunens IT-avdelningen består av de två enheterna IT-drift samt verksamhetsutveckling och digitalisering. Avdelningen säkerställer en effektiv, säker och ändamålsenlig IT-miljö för hela kommunen. Vi ansvarar för drift och utveckling av den kommunala IT infrastrukturen. Vi leder kommunens digitaliseringsarbete och planerade utveckling och stöttar chefer och medarbetare i både strategiska och operativa frågor. Avdelningen ger IT-relaterad support till både kommunens anställda och förtroendevalda. Tjänsten som supporttekniker är placerad under IT-driftenheten. Vi söker en engagerad och serviceinriktad supporttekniker med god social förmåga, som kan lyssna aktivt, förstå komplexa tekniska instruktioner och förklara dem på ett tydligt och lättbegripligt sätt. Du behöver vara pedagogisk, lyhörd och ha förmågan att anpassa din kommunikation efter mottagarens kunskapsnivå. Din kommunikativa förmåga är avgörande för att kunna vägleda och stötta våra användare på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Har du dessutom erfarenhet av teknisk dokumentation, genomföra utbildning, kännedom om ITIL processer och agila arbetsätt är det meriterande. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Arbetsuppgifter: • Leverera en högkvalitativ kundupplevelse av service och IT teknisk support via telefon/post/på plats hos kund  • Felsöka och lösa problem på datorer, skrivare, mjukvara och verksamhetssystem • Installera, konfigurera och underhålla datorer. • Skriva guider, skapa FAQ för t.ex. webbsidor • Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering • Hantering av inkommande beställningar och ärenden • Hantering av inkommande och utgående leveranser (pall, kolli mm)  Kvalifikationer: • Lägst gymnasieexamen • Dokumenterad kunskap om Windows 11 och Microsoft Office-paketet • Minst 2 års erfarenhet av att leverera IT-support inom en Microsoft-baserad IT-miljö inklusive klientprogram, molntjänster samt support för mobiltelefoner och surfplattor • Förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagarens kunskapsnivå • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska • B-körkort (manuell växellåda) Övrig information: Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan till sista ansökningsdagen. Omfattning: Tillsvidare, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön: Individuell lönesättning Sista ansökningsdag: 2025-08-17 Tillträdesdag: Enligt överenskommelse För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025