PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 23 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker. OM BUTIKEN Tillsammans med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg driver vi en fräsch butik i Trelleborg. Butiken är väl inarbetad och känd i sitt område och är inne i en expansiv och utvecklande fas. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg. Målsättningen med butiken är att: generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i vara en social mötesplats bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden. aktivt göra stor skillnad för vår miljö sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Trelleborg OM TJÄNSTEN Som Butikschef leder du tillsammans med Verksamhetschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Detta innebär att maximera försäljning samt skapa en attraktiv butik och gåvomottagning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen. Tjänsten innebär också ett nära samarbete med församlingen som är delaktig i driften. Som butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när verksamhetschefen inte är närvarande. Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i ditt arbete. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast/enligt överenskommelse. Du rapporterar till Verksamhetschefen. DEN VI SÖKER Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du som söker … Vill vara med och förändra liv och miljö Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet eller erfarenhet från socialt arbete Har tidigare erfarenhet från handels och butiksvana Har erfarenhet av att arbetsleda andra Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder Har erfarenhet av att vara chef eller ledare Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling Har körkort för bil DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Verksamhetschef Wilmer Larsson i Trelleborg för frågor om tjänsten. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till [email protected]. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti. Märk din ansökan med ”Butikschef Trelleborg”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? FRA söker nu en initiativtagande och problemlösande stationsingenjör till ett varierande jobb med ansvar för den lokala IT- och radiomiljön på Gotland. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv verksamhet där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag I rollen som stationsingenjör tillhör du avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, förvaltar och driftsätter nya tekniska system samt sköter drift och underhåll av befintliga system. Tjänsten som stationsingenjör är bred och din vardag kommer vara väldigt varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt: Ansvara för drift, underhåll och installation av hård-, och mjukvara Utföra arbetsuppgifter inom IT, radio- och telekommunikation samt mätteknik, med stor variation och omfattning Tillhandahålla kundnära support och service Du kan Vi söker dig som har: Teknisk eftergymnasial utbildning eller kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet Dokumenterade kunskaper om nätverksmiljöer, AD, samt erfarenhet av arbete med switchar, routrar och brandväggar Erfarenhet av felsökning av IT-system B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Kunskap inom IT-språk (Python, Java, Powershell, C#/C++ m.fl.) Kunskaper inom Linux och Windows Kunskaper inom radio-, och antennteknik, elektronik och mätteknik Erfarenhet av felsökningsverktyg (Wireshark, Loggboken (windows) m.fl.) Kännedom om begrepp som DevOps, Agila arbetssätt, Kanban och Scrum. Det är viktigt att du har ett stort tekniskt intresse då tjänsten förutsätter en allmän teknisk bredd. Resor ingår i tjänsten. Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och på sikt blir du den som är problemlösande och initiativtagande och på egen hand tar ansvar och strukturerar upp arbetet för att lösa problem eller utmaningar. Du som söker sätter gärna höga mål för dig själv och arbetar tills resultaten är uppnådda. Du är uthållig och förblir motiverad även under förändrade omständigheter samt kan fortsätta arbeta konstruktivt även vid mer tuffa situationer. Eftersom rollen kännetecknas av att du har mycket kontakt med verksamheten ser vi även att du har lätt för att samarbeta och ser vinsten av att dela med dig av information och erfarenheter för att tillsammans nå mål och resultat. Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen, gratis parkering och ledighet på klämdagar. Mer information Arbetsplatsen är belägen i Visby. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 44 73. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-13. Referensnummer 2025FRA736-2. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Räddningstjänst Region Gotland har sedan årsskiftet en ny organisation för säkerhet och beredskap. Avdelningen ansvarar för områdena beredskap, brottsförebyggande, informationssäkerhet, räddningstjänst, säkerhet och säkerhetsskydd. Syftet med avdelningen är att skapa en starkare och mer samordnad organisation som kan agera snabbare och effektivare. Beslutet om den nya avdelningen grundar sig på den utredning som Region Gotland har genomfört kring hur berörda verksamheter kan samordnas och hur organisationen ska se ut inom beredskap och säkerhet. Räddningstjänsten Gotland består av 10 brandstationer. En brandstation belägen i Visby som bemannas av dagtid personal och operativ personal dygnet runt, sex brandstationer runt om på ön som bemannad av räddningstjänstpersonal i beredskap och tre brandstationer räddningstjänstpersonal utan beredskap. Räddningstjänsten Gotland består av totalt närmare 200 personer inkluderat många olika befattningar så som brandmän, befäl, räddningstjänstpersonal i beredskap (RIB), räddningstjänstpersonal utan beredskap, förebyggande verksamhet, verkstad och administration. Dina arbetsuppgifter VI befinner oss i ett förändrat världsläge vilket innebär att vi också behöver säkra och bedriva vår verksamhet. Tjänsten som brandman är tänkt att kombineras med skadeförebyggande arbete och skadeavhjälpande insats vid räddningstjänst. Du kommer arbeta huvudsakligen dagtid och vissa perioder eller vid behov operativt med tjänstgörande skift. Viss tjänstgöring helg kan förkomma beroende på uppdrag och arbetsuppgifter som verksamheter kräver. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara inom RUHB (räddningstjänst under höjd beredskap), tillsyn, utbildning internt och externt eller inom teknik /IT. Även uppdrag inom det civila försvaret kan ingå utifrån vem du är som söker. Interna sökande till denna typ av tjänst välkomnas också. Vem är du? Vi ser att rätt person för tjänsten har Skydd mot olyckor (SMO), grundutbildning för räddningstjänstpersonal i beredskap (GRIB) eller likvärdig utbildning. Du ska ha körkort B och C. Det är meriterande att ha genomgått utbildning i Tillsyn A. Har du erfarenhet av att leda olika typer av projektgrupper ser vi detta som en stor fördel. Vi ser även erfarenhet inom kommunal räddningstjänst som meriterande. Som person söker vi dig som förstår verksamhetsstrategier och prioriteringar, och tillämpar denna kunskap för att uppnå mål. Du har förmåga att analysera situationen för att identifiera logiska eller inkonsekventa lösningar och förutse problem. Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. Vi söker dig som är strukturerad, har en helhetssyn och följer upp hur arbetet går framåt gentemot enhetens mål och samordnar resurser utifrån det. Du som person är lyhörd, empatisk, god självinsikt och förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Vid ansökan skall dessa intyg bifogas: - Rullbandtest ( ej äldre än 3 mån) - Intyg simning (MSB - Intyg simkunnighet, ej äldre än 1 år) - Kopia på körkort - Examensbevis, Skydd mot olyckor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant I urvalsprocessen kommer du kallas på intervju. Du som är extern sökande och går vidare i rekryteringen kommer utöver intervju även kallas till att utföra arbetsrelaterade tester för brandman i Visby. Du som erbjuds tjänst kommer behöva utföra en introduktionsutbildning som ska vara godkänd innan anställning kan påbörjas. Vi lägger stor vikt vid din personlig lämplighet till arbetsområdena och din erfarenhet som brandman. Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Personlig assistent sökes till 27-årig kille i Visby/Eskelhem Antal tjänster: 1 Sysselsättningsgrad: Heltid - fast schemarad Vi söker en assistent till vår kund som bor i Eskelhem tillsammans med sina föräldrar. Vi söker dig som kan arbeta eftermiddagar/kvällar och helger. Du kommer ha fast schemarad med möjlighet till flexibilitet i arbetstider och dagar utifrån kundens aktiviteter. Kund är 27 år och går på daglig verksamhet i Visby fyra dagar i veckan. Målet är att han ska flytta hemifrån, till en egen lägenhet i Visby. Då blir det även aktuellt att arbeta vaken natt, om det är ett önskemål från din sida. Kunden har många aktiviteter på sin fritid där du är med honom. Han gillar bland annat luftgevärsskytte, bowling och tv-spel. Han har en utvecklingsstörning med inslag av autism och han har även diabetes och epilepsi. Du kommer få utbildning och delegering i hantering av diabetes. Du som söker skall ha stor ansvarsförmåga, vara noggrann, inkännande, lyhörd samt har en positiv grundsyn. Det krävs att du är flexibel och hjälper till att aktivera honom. Du skall kunna vara en förebild för en ung kille på väg in i vuxenlivet. Du är rökfri. Det är inget krav att ha erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent tidigare, däremot är det meriterande. Vi kräver dock goda referenser, gärna från liknande arbete. Skriv och berätta om din bakgrund, varför du söker detta arbete och vad som gör just dig till en bra assistent. Vi erbjuder ett omväxlande yrke hos en trygg arbetsgivare. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Urval sker löpande. Hjelpa är ett assistansbolag som startades för att förnya assistansbranschen. Vi vill visa att kompetens och kvalitet i kombination med respekt, tro och glädje gör skillnad. För varje individ och för samhället i stort. Nyckeln till att lyckas är våra medarbetare. Vänta inte med din ansökan. Vi rekryterar löpande. Vill du bli en av oss? Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Personlig assistent vid behov sökes – timvikarie Vill du ha ett meningsfullt extrajobb där din närvaro verkligen gör skillnad? Jag söker dig som kan arbeta som timvikarie vid behov – främst vid ordinarie assistents frånvaro. Arbetspassen är förlagda till dag (08:00–15:30) eller kväll (15:30–22:30), och arbetstiderna på helgerna kan variera något. Flexibilitet är viktigt då behoven kan förändras med kort varsel. Eftersom jag bor strax utanför Lärbro på Gotland, behöver du ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig hit. Om mig Jag är en kvinna i 50-årsåldern med CP-skada. Naturen är mitt andningshål, och fotografering är min stora passion. Min hund är en självklar följeslagare i både vardag och vila. Jag är oftast social och varm, men behöver också tid för stillhet. Jag lever med GAD (generaliserat ångestsyndrom), vilket gör det extra viktigt för mig att omges av trygga personer som kan bidra med struktur och stabilitet – särskilt i stressiga situationer eller när mitt minne sviktar. Jag söker dig som: · Är lugn, trygg och inkännande · Har en tydlig och lyhörd kommunikationsstil · Kan behålla lugnet i stressiga situationer · Förstår vikten av att sätta mina behov i fokus · Gillar djur – min hund är en viktig del av mitt liv! Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans och att du har förståelse för mina behov. Dina arbetsuppgifter kan vara att: · Hjälpa mig hålla struktur och minnas det viktiga i vardagen · Assistera vid olika sysslor och aktiviteter · Köra min bil vid behov · Vara en stabil, närvarande och positiv person i mitt liv Om det här låter som något för dig – skicka gärna några rader om dig själv och varför du vill arbeta som vikarie. Jag ser fram emot att höra från di
VI KOMMER TILL GOTLAND – VILL DU JOBBA I SOMMAR OCH TJÄNA EGNA PENGAR? Inom två veckor kommer Projekt Rätt Väg till Gotland – och vi söker dig som vill ha ett roligt sommarjobb utomhus där du tjänar egna pengar och samtidigt bidrar till något viktigt. Vi söker ungdomar och unga vuxna som vill jobba heltid, deltid eller extra under sommaren – oavsett om du bor på Gotland eller är där på besök. Vad är jobbet? Du jobbar i team ute bland människor – vid populära platser, evenemang och parker. Ditt jobb är att: prata med folk berätta om vårt projekt sälja produkter som hjälper oss finansiera aktiviteter för barn och unga Vi jobbar med försäljning med ett tydligt syfte – du får introduktion och stöd hela vägen. Du jobbar aldrig ensam. Lön och tider Vardagar kl. 10.00–19.00 → 120 kr i timmen + bonus Helger kl. 11.00–19.00 → 135 kr i timmen + bonus Du kan jobba några pass i veckan – eller varje dag om du vill. Vill du växa? Efter två veckor kan du bli teamledare om du visar ansvar och närvaro: → 130 kr i timmen + bonus (vardagar) → 150 kr i timmen + bonus (helger) Vem passar jobbet för? Du som gillar att prata med människor Du som vill tjäna pengar i sommar Du som är i tid och kan ta ansvar Du som trivs med att vara utomhus Ingen erfarenhet krävs – vi lär dig allt. Vad är Projekt Rätt Väg? Vi hjälper barn och unga att få tillgång till fritidsaktiviteter. Vinsten från försäljningen går till: medlemskap i föreningar utrustning och kläder resor till träningar och matcher Vi arbetar också mot nyrekrytering till kriminalitet. Vårt initiativ SLUTA SKJUT fokuserar på trygghet, stöd och samtal – för att stoppa våldet innan det börjar. Så söker du Skicka ett DM på Instagram: @johan_projektrattvag eller mejla: [email protected] Skriv kort om dig själv och om du vill jobba heltid, deltid eller extra. Vi kommer till Gotland inom två veckor – anmäl dig nu och säkra din plats! Följ oss & läs mer TikTok: @projektrattvag Hemsida: www.projektrattvag.se
Personlig assistent vid behov sökes – timvikarie Vill du ha ett meningsfullt extrajobb där din närvaro verkligen gör skillnad? Jag söker dig som kan arbeta som timvikarie vid behov – främst vid ordinarie assistents frånvaro. Arbetspassen är förlagda till dag (08:00–15:30) eller kväll (15:30–22:30), och arbetstiderna på helgerna kan variera något. Flexibilitet är viktigt då behoven kan förändras med kort varsel. Eftersom jag bor strax utanför Lärbro på Gotland, behöver du ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig hit. Om mig Jag är en kvinna i 50-årsåldern med CP-skada. Naturen är mitt andningshål, och fotografering är min stora passion. Min hund är en självklar följeslagare i både vardag och vila. Jag är oftast social och varm, men behöver också tid för stillhet. Jag lever med GAD (generaliserat ångestsyndrom), vilket gör det extra viktigt för mig att omges av trygga personer som kan bidra med struktur och stabilitet – särskilt i stressiga situationer eller när mitt minne sviktar. Jag söker dig som: Är lugn, trygg och inkännande Har en tydlig och lyhörd kommunikationsstil Kan behålla lugnet i stressiga situationer Förstår vikten av att sätta mina behov i fokus ·Gillar djur – min hund är en viktig del av mitt liv! Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans och att du har förståelse för mina behov. Dina arbetsuppgifter kan vara att: Hjälpa mig hålla struktur och minnas det viktiga i vardagen Assistera vid olika sysslor och aktiviteter Köra min bil vid behov Vara en stabil, närvarande och positiv person i mitt liv Om det här låter som något för dig – skicka gärna några rader om dig själv och varför du vill arbeta som vikarie. Jag ser fram emot att höra från dig!
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum. Omsorg om personer med funktionsnedsättning söker personer över hela Gotland som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu dig som vill bli kontaktperson. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en positiv och driven person med stort engagemang och intresse för människor. Du har tid över för att kunna stötta, hjälpa och umgås med en annan person under ett par timmar i veckan. Kontaktpersonens viktigaste uppgift är att fungera som ett personligt stöd och sällskap i olika situationer. Huvudsyftet är att brukaren kan få komma hemifrån och göra något tillsammans med dig, exempelvis att fika, promenera, samtala, shoppa, göra utflykter eller något annat utifrån önskemål och intresse. Anställningsvillkor: Att vara kontaktperson är ingen anställning utan ett uppdrag. Som kontaktperson får ni ett arvode som ersättning för uppdraget och en omkostnadsdel som skall täcka utgifter för t ex fika och andra aktiviteter. Detta utbetalas varje månad. Arvodet och omkostnadsersättningen följer Sveriges kommuner och regionens riktlinjer. Vem är du? Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yrket men det är meriterande om du har en utbildning med inriktning mot barn, vård- och omsorg eller pedagogik eller om du har erfarenhet av arbete med barn eller vuxna med funktionsvariationer. För att bli kontaktperson måste du ha fyllt 18 år samt kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vad händer efter att du har ansökt? Vi går igenom de ansökningar vi får in löpande och om vi har behov av din kompetens kommer vi att bjuda in dig på en intervju. Tillsättning sker löpande under annonseringstiden och varaktighet varierar beroende på ärenden. Varmt välkommen med din ansökan. Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Bor du på Gotland och gillar att arbeta praktiskt och har ett intresse av tele eller teknik? Då kan detta vara arbetet för dig! Söker du ett intressant teknikjobb är Eltel Networks arbetsplatsen där du kan utvecklas. Eltel är en ledande aktör inom kritisk infrastruktur och erbjuder tjänster som möjliggör förnybar energi och högpresterande kommunikationsnät. Företaget designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk som är avgörande för ett hållbart och uppkopplat samhälle. Genom att skapa robusta lösningar för el- och kommunikationsinfrastruktur bidrar Eltel till att stödja både dagens behov och framtidens krav. Deras arbete främjar en mer hållbar utveckling och skapar en grund för en effektiv och stabil uppkoppling för kommande generationer. Eltel har en säkerhetsprofil och arbetar nära säkerhetsklassade kunder och följer strikta säkerhetsstandarder och certifieringar. De säkerställer att alla tekniska installationer och nätverkslösningar lever upp till högt ställda krav för informationssäkerhet. För närvarande genomför Eltel flera installations- och infrastrukturarbeten på olika anläggningar på Gotland, där de ansvarar för viktiga tekniska installationer och nätverkslösningar. Som Tekniker åt Eltel kommer du arbeta med kabeldragning och montage av kabelstegar. En erfaren tekniker kommer att finnas på plats för handledning. En del av arbetet innebär att förlägga kabel utomhus i marken. Vidare ingår montage av accesspunkter i tak eller på vägg, vilket innebär att man skruvar fast 4 skruvar och sedan klickar på en accesspunkt. Inledningsvis kommer fiber svetsas av en erfaren tekniker, medan kontaktering av CAT6-kablar (vanligt datanät) görs av den sökande, men på sikt möjlighet med mer. Uppdraget beräknas starta i mitten av augusti och inleds med en 6 månaders provanställning, med chans till förlängning/övertag. Arbetet sker initialt 07.30-16.00 på vardagar och utgår från Gotland. DETTA SÖKER VI - Är engagerad, ansvarstagande och har en stark arbetsmoral. - Trivs med att arbeta fysiskt och har en positiv inställning till att ta dig an praktiska uppgifter. - Är strukturerad och fokuserad i ditt arbete, samt har viljan att lära dig. - Anmärkningsfritt belastningsregister. - B-körkort, tillgång till bil för att ta sig ut till arbetsplatsen - Erfarenhet inom fiber eller el är meriterande, exempelvis genom gymnasial utbildning inom el och fiber eller genom tidigare praktisk erfarenhet. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd via StudentConsulting och arbetar sedan ute för Eltel. Under rekryteringsprocessens kommer bakgrundskontroll och säkerhetsprövning att genomföras. Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Välj ett jobb för att visa detaljer