Drivs du av nyskapande och vill utmana dig själv inom utveckling av tjänster som gör vardagen enklare och mer bekväm i det egna hemmet? Är svaret ja har vi ett jobb för dig! GotlandsHem kommer under hösten etablera ett dotterbolag i en kommande ny koncernstruktur. Här kommer fokus ligga på social hållbarhet, bostadsförmedling och framför allt ett helt nytt verksamhetsområde – boendenära tjänster. I det begreppet lägger vi allt från mobilitets- och delningstjänster till olika hushållsnära tjänster. Tillsammans med partners och i olika former av samarbeten kommer tjänsterna att kunna beställas av hyresgäster via vår digitala plattform. Lite om dina arbetsuppgifterDet är en helt ny roll där ditt ansvar blir att nyskapa, utveckla och paketera vårt befintliga och nya tjänsteutbud. Du kommer att arbeta tillsammans med din närmaste arbetsgrupp inom bolaget och i tvärfunktionella arbetsgrupper mellan bolagen i koncernen. Du kommer att utveckla tjänster som underlättar vardagen för våra kunder, hyresgäster och köande. Tjänsterna ska bidra till hög kundnytta och till koncernens långsiktiga mål. Du kommer vara en bidragande del i koncernens tvärfunktionella processgruppering som fokuserar på nyskapande och utveckling. Ni kommer mötas regelbundet under året för att utveckla alla koncernens affärsområden och säkerställa att vi möter marknadens behov över tid. Lite om digVi förväntar oss att du är en lösningsorienterad person med starkt kundfokus, som har förmåga att balansera såväl ekonomisk som social hållbarhet. Du är kommunikativ och har lätt för att sälja idéer och skapa affärer tillsammans med andra. Du har ett starkt eget driv och en passion för att förbättra boendemiljöer. Vi söker dig med relevant utbildning och bakgrund, och som har några års dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling där du kan påvisa din förmåga att förstå användarens behov och omsätta insikter till konkreta lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av att navigera i komplexa miljöer med många intressenter, är skicklig på storytelling och har en projektstrukturerad arbetsmetodik som grund. Tjänsten är placerad i Visby. Vi ser gärna att du finns på kontoret de flesta av dagarna då vi tänker att innovation och kreativitet underlättas och ökar i dialog och möten med andra; såväl kollegor som kunder, samarbetspartners och hyresgäster. Det är bra om du har B-körkort. Sök jobbetVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vice vd Helena Olofsson, via e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025
Personlig Assistent – Med hjärta, energi och äventyrslust Jag heter Tom och bor på Gotland. Jag är entreprenör, äventyrare och filmskapare – tidigare grundare av radiostationen Bandit Rock. Efter en nackskada är jag nu C4-tetraplegiker och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig leva ett aktivt liv, både hemma och på resande fot. Om jobbet: Du hjälper mig med dagliga behov som hygien, måltider och träning. Du ansvarar även för praktiska saker i hemmet och fungerar som mina “armar” vid projekt, resor och kreativa uppdrag. Jag har flera pågående projekt, bl.a. ett äventyrs-RV och en filmproduktion. För rätt person kan detta bli mer än bara ett jobb – det kan bli en livsstil. Vi söker dig som: – Är energisk, ansvarstagande och trygg i dig själv – Är bekväm med närhet och personlig omvårdnad – Har körkort och gärna tillgång till bil – Är teknisk, nyfiken och gillar att lösa problem – Har möjlighet att resa och vara flexibel med tider – Gillar människor, hundar, och livets kaos ibland Meriterande men inte krav: – Erfarenhet av assistans, vård, film/media, träning eller resor – Du kanske är i 20–40-årsåldern och letar efter något annorlunda – Du kanske till och med vill bo deltid hos mig (bostad kan ordnas) Villkor: Behovsanställning med god lön enligt överenskommelse. Möjlighet till mer timmar och längre uppdrag om det fungerar bra. Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev till [email protected] Berätta gärna vem du är, vad du drömmer om och varför detta väcker din nyfikenhet.
Arbetsbeskrivning Vi söker erfarna betongarbetare för kommande projekt i Visby. Som betongare hos oss kommer du att arbeta med gjutning, formning och armering i både nybyggnation och renovering. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och bidra till att leverera högkvalitativa byggprojekt. Utbildning och Intyg Yrkesbevis eller relevant erfarenhet inom Betong som till exempel Formsnickeri, armering och gjutning. Erfarenhet Vi söker dig som har minst 6 års erfarenhet av betongarbete och är van att arbeta med olika betongkonstruktioner. Du har goda kunskaper i ritningsläsning och gärna erfarenhet av moderna betongtekniker. För att trivas i rollen är du självgående, noggrann och har god samarbetsförmåga. Lön och anställningsvillkor Enligt kollektivavtal (byggavtalet). Ansökan A-Staffing Construction sköter rekryteringsprocessen för denna tjänst löpande. Startdatum Enligt överenskommelse. Om oss A-Staffing är medlemmar i Byggföretagen, Installatörsföretagen och Almega Kompetensföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor och kollektivavtal. I snart 15 år har vi försett Sverige med duktiga yrkesarbetare på Byggavtalets område. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en flicka som bor på Gotland. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland, varför körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass, mån-sön. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor i Gammelgarn/Katthammarsvik. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och att följa vår kund i hans vardag. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Du bör också vara snus- och rökfri. Kunden bor i Gammelgarn men arbetar i Visby och har många aktiviteter där, så du behöver även ha B-körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 09.00-09.00 (dagen efter), mån-sön. Det är ca. 5 timmar väntetid/natt. Om kunden Denna kille har ett stort intresse för historia och gillar att spela TV-spel, resa, vara ute bland folk och att hitta på saker. Vi söker därför dig som är en glad person med mycket humor, som gillar när det händer och bidrar till att det händer mycket om dagarna. Om du och vår kund dessutom delar samma intressen är det väldigt positivt. Om dig Vi söker dig som är glad, positiv och påhittig. Du bör också vara en motiverande och inkännande person. Du behöver ha förståelse för vårdarbetet och kunna ta eget ansvar i jobbet. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rök- och snusfri, Är pälsdjursfri. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Bästa marginal när du fakturerar - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Det händer mycket på GotlandsHem just nu och under många år framöver. Vi rustar företaget såväl ekonomiskt som organisatoriskt för en kraftigt ökad nyproduktion och omfattande underhåll av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi söker dig som kan och vill ingå teamet som ansvarar för våra fastigheter, lokaler och markytor med affärsmässighet och utveckling som drivkraft. Lite om dina arbetsuppgifter Du kommer tillhöra fastighetsavdelningen som ansvarar för att våra fastigheter ska vara hållbara både idag och för framtida generationer. Vårt bestånd av hyresbostäder och kommersiella lokaler finns över hela Gotland och består av fastigheter från 1200-talet fram till helt nyproducerade. Du har ett uttalat och övergripande ansvar för förvaltning av såväl byggnader som tillhörande markytor vilket även innefattar fastigheternas ekonomi och att lagar och regler följs. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med strategisk och operativ utveckling av våra fastigheter men också med närliggande utvecklingsfrågor och underhållsplanering. Vid nyproduktionsprojekt, större ombyggnationer och renoveringar är du med i planeringen och deltar i beslut om övergripande projektmål. Du kommer också att vara ägare och mottagare av projekt kopplade till fastighetsutveckling och underhåll. I förvaltningen av våra kommersiella lokaler ingår också ansvar för hyresavtal och förhandling. I rollen blir du intern kravställare gentemot de medarbetare som arbetar inom huvudprocesserna i vår organisation - det vill säga de som sköter fastigheterna och vårdar våra kunder. I det dagliga arbetet har du stöd av kunniga och hjälpsamma arbetskamrater och samarbetar med många olika kompetenser inom företaget. Jobbet innebär även en hel del kontakter med leverantörer och underentreprenörer. Vi förväntar oss att du kan och vill arbeta med ständig förbättring. Det innebär att utveckla de arbetssätt och processer som styr förvaltningen av GotlandsHems fastigheter. Tjänsten är placerad i Visby. Lite om dig Du har flera års erfarenhet inom fastighets- eller lokalförvaltning, förmodligen som fastighetsförvaltare. Vi ser att du har beställar- och kravställarerfarenhet inom förvaltning och fastighetsdrift. Vi förväntar oss också att du har kunskap och kompetens inom fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Du är utbildad fastighetsförvaltare eller har högskoleutbildning med inriktning mot fastighets- eller byggnadsteknik eller annan relevant och likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss innebär det att du är en affärsmässig, tydlig, strukturerad och engagerad person med förmåga att se lösningar och helheten utan att missa detaljerna. Som förvaltare har du många kontakter, både inom och utom företaget. Därför är det viktigt att du gillar att samarbeta, bygga relationer och att du är lyhörd. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Kunden är en ung kvinna som bor i egen lägenhet. Hon behöver nu förstärka sitt team med en glad och positiv assistent med hjärtat på rätta stället. Som assistent följer du kunden i hennes vardag. Din arbetsplats är där hon befinner sig. Oftast är det i hemmet eller på jobbet, men det kan också vara på härliga promenader eller på en utflykt till en strand eller ett badhus. Ibland vill hon besöka släkt och vänner och då följer du som assistent henne dit. Andra gånger kan det vara ett besök till tandläkaren eller frisören eller bara gå och handla. Vår kund behöver hjälp med allt i sin vardag, vilket innebär hjälp med kommunikation, kläder, hygien, mat och hushållssysslor. Hon har epilepsi och därför behöver du som assistent finnas nära och vara en trygg person. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Om anställningen Tjänsten är på 50% med möjlighet att arbeta mer under sommaren. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag/kväll. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Vi rekryterar löpande. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer