Vi söker efter en passionerad och erfaren kock med god kunskap inom det italienska köket. Du är noggrann, har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta i team. Du bör kunna arbeta flexibelt, inklusive kvällar och helger. Hos oss får du chansen att vara en del av ett engagerat köksteam där kvalitet och smak står i fokus. Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker servitris/servitör! Är du serviceinriktad, stresstålig och trivs i en snabb miljö? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som talar flytande svenska, gillar att arbeta i team och sprider positiv energi omkring dig. Du är flexibel, glad och har ett naturligt driv att ge gästerna den bästa upplevelsen. Hos oss får du arbeta i en dynamisk och trivsam arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas. Skicka gärna in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Tandsköterska sökes till en liten privat vårdgivare centralt i Kungsbacka. Kliniken består av en tandläkare, en tandhygienist och en tandsköterska. Vi arbetar tillsammans och hjälps åt på bästa sätt. Stämningen på kliniken är lättsam och trevlig. Klientelet består av mycket trogna patienter som värdesätter oss . Du bör vara en god lyssnare och kommunikatör. Det är önskvärt att du vill ha flexibilitet i dina arbetsuppgifter. Dina önskemål om du vill arbeta hel- eller deltid kan diskuteras
Erfaren Frisör Sökes – Heltidstjänst Vi söker en erfaren och kvalificerad frisör för heltidsanställning till vår salong. Krav: Dokumenterad erfarenhet inom frisöryrket (klippning, färgning, styling, behandlingar etc.) Förmåga att arbeta självständigt och i team Professionellt bemötande, punktlighet och kundfokus Omedelbar tillgänglighet är meriterande Vi erbjuder: Heltidskontrakt En dynamisk och professionell arbetsmiljö Möjligheter till utveckling och vidareutbildning Om du brinner för frisöryrket och vill bli en del av vårt team, skicka ditt CV med foto och kontaktuppgifter eller kontakta oss på telefonnummer 0300 168 55 återkommer vi för en intervju. Salong Nobla
HR-CHEF TILL MICROPOL FIBEROPTIC Vill du driva HR-agendan i ett expansivt företag med teknik i framkant? Då kan detta vara din nästa utmaning! OM ROLLEN Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för att utveckla och driva hela HR- processen – från att attrahera och rekrytera till att introducera, utveckla och avveckla. Du är ett viktigt stöd till bolagets chefer och fungerar som bollplank i alla typer av HR-frågor. Rollen är bred och kombinerar operativt, strategiskt och administrativt arbete. Du rapporterar direkt till VD och är en del av ledningsgruppen, där du bidrar med ett viktigt HR-perspektiv i affärskritiska beslut. VEM VI SÖKER Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap och har 3-5 års erfarenhet av en bred HR-roll. Det är meriterande om du har arbetat med HR-frågor i en internationell miljö, gärna mot länder som Tyskland, England och USA. Du har goda kunskaper i Office365, och det är ett plus om du har erfarenhet av HR-system, gärna i Hailey. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du kommunikativ, prestigelös och lösningsorienterad. Du har ett konsultativt och etiskt förhållningssätt och trivs i en roll där du driver initiativ självständigt - från idé till implementering. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du en viktig roll i ett expansivt teknikföretag där utveckling står i fokus. Vi har korta beslutsvägar och en kultur där vi samarbetar tätt och strävar efter att hitta lösningar tillsammans. Våra värdeord – engagemang, ansvar och omtanke – genomsyrar allt vi gör, både i det dagliga arbetet och i våra långsiktiga satsningar. Micropol Fiberoptic har funnits i över 35 år och är idag ledande inom passiv fiberoptik. Våra lösningar används framför allt inom försvars- och säkerhetsindustrin, där vi är specialiserade på att leverera komplexa och robusta produkter med hög kvalitet och precision. Huvudkontoret och vår produktion finns i Åled, strax utanför Halmstad, och vi planerar just nu att expandera med nya lokaler i Halmstad, längs med E6:an. ANSÖKAN Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Ljungkvist, VD Micropol Fiberoptic, på [email protected] eller på telefonnummer 0733-39 31 48. Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen Vi söker en automationsingenjör med ansvar för att utveckla och optimera vår maskinpark, driva utvecklingen av vår teknologi med underleverantörer och ge teknisk support till kunder. Rollen kombinerar teknisk praktisk expertis inom PLC-styrning, HMI, Datainsamling och analys, Motion Control och SCADA med projektledning, där du både leder egna projekt och deltar i större initiativ. Huvudsakliga ansvarsområden Projektledning & utveckling av automationslösningar – Leda och driva projekt kopplade till maskinutveckling och processförbättring. Programmering & systemutveckling – Programmera och konfigurera PLC, Motion Control (inkl. dynamiska CAM-profiler), HMI och SCADA. Dataanalys & KPI-visualisering – Samla in och analysera produktionsdata med hjälp av datainsamlingssystem, skapa datavisualiseringar för exempelvis Statistisk Process Control (SPC) för att övervaka och förbättra produktionsprocesser. Maskinoptimering & samarbete med underleverantörer – Utveckla maskiner, krav ställa och driva teknisk utveckling med externa partners. Felsökning & fjärrsupport – Ge teknisk support, analysera och lösa kundproblem på distans och hos kunder. Standardisering, inköp & dokumentation – Definiera tekniska krav, ansvara för upphandling av el- och automationskomponenter samt dokumentera lösningar. Utbildning & kunskapsdelning – Stödja och utbilda kollegor och kunder i automationslösningar. Kravprofil Civilingenjör eller motsvarande teknisk utbildning. 5–10 års erfarenhet av PLC, motion control och HMI (gärna Siemens). Erfarenhet av styrteknik, SCADA, IT/OT-system och kontrollteori. Erfarenhet av el, felsökning, komponentdimensionering och dataanalys är meriterande. Strukturerad och analytisk problemlösare, gärna med erfarenhet av Six Sigma eller liknande kvalitetsmetoder. Flytande engelska i tal och skrift.
Vi söker innesäljare som vill anta nya spännande utmaningar och som är nyfikna på säljbranschen. Letar du efter nya utmaningar och spännande utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som är målmedveten och nyfiken på säljbranschen, med eller utan tidigare erfarenheter, oavsett om du varit butikssäljare, fältsäljare, canvasförsäljning, servicesäljare och telefonförsäljare eller aldrig sålt något förut. Vi arbetar i ett varierat klimat i en innovativ bransch, med goda möjligheter för dig att växa vidare tillsammans med oss. Om tjänsten Jobbet faller inom kategorin telemarketing och innebär att du ringer som innesäljare till befintliga och nya privat- och företagskunder från vårt kontor i Halmstad. Genom att arbeta som säljare på Vendo förser du kunden med säkerhetslösningar genom god service, attraktiva erbjudanden och kompetens. För rollen krävs det en social kompetens som hanterar båda sidorna av en dialog - en duktig talare som även behärskar konsten att lyssna. Vi erbjuder vi dig utbildning och daglig personlig coaching inom kommunikationsteknik, självkänsla och ledarskap. Vi vill ge dig de bästa förutsättningarna till att kunna ta dig från där du är idag till din fulla potential. En av våra värderingar är långsiktighet. Vilket innebär att vi gärna ser att du vill arbeta långsiktigt med oss och utvecklas tillsammans med vårt team av duktiga säljare och ledare. Det finns goda möjligheter att avancera inom företaget och axla nya roller som leder till större ansvarsområden med bättre förmåner. Vi arbetar aktivt för att utveckla nya talanger inom försäljning och ledarskap med målet att skapa en av Sveriges bästa arbetsplatser. Vi erbjuder dig en arbetsplats inom en spännande bransch med goda möjligheter att påverka din egen lön. Om företaget Vendo är ett innovativt sälj- och servicebolag med ett framgångstänk som präglas av härliga individer som alla vill utvecklas. För oss är det viktigt att du ska trivas och verkligen vilja gå till jobbet varje morgon. Vår arbetskultur och klimatet vi har på kontoret är därför något vi prioriterar för att bidra till en positiv energi och stämning. Våra uppdragsgivare är främst verksamma inom säkerhetsbranschen. Vårt arbete innebär bland annat att vi bidrar till nollvisionen inom bostadsbränder och att helt kunna förebygga att bolags- och identitetskapningar förekommer i Sverige. Idag är vi över 70 medarbetare som jobbar med Vendo antingen internt eller externt med att öka vardagssäkerheten hos våra uppdragsgivares kunder i Sverige. Vi är en växande start-up med ambitionen att kunna bidra till en bättre och tryggare vardag för allmänheten, med hjälp av moderna tjänster av högsta kvalité. Vi söker dig som Är tävlingsinriktad och målmedveten. Är stresstålig och kan jobba med högt tempo. Behärskar svenska både i tal och skrift. Har rätt inställning och höga ambitioner. Älskar utmaningar. Tidigare erfarenhet av telemarketing är meriterande. Vi erbjuder dig Produkt- & säljutbildning. Samt exklusiva utbildningar av Arndts Sales Academy vid utvalda tillfällen under året. Fasta löner och generösa provisioner. Personlig daglig coachning så att du utvecklas på bästa möjliga sätt. Möjligheter att jobba långsiktigt och klättra inom bolaget. Säljtävlingar med fina priser månadsvis. Heltidstjänster (Arbetstid 09.00-18.00). En härlig gemenskap och regelbundna AWs med olika teman. Intervjuer sker löpande, så ansök nu så bokar vi in en arbetsintervju tidigast möjligt! Jobbtyp: Heltid Lön vid fast anställning: 20 000,00kr till 40 000,00kr /månad Lär känna oss ännu bättre via våra sociala medier: Instagram Facebook Vendosales
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi efter erfarna lokalvårdare som vill arbeta i en trevlig miljö med varierande uppgifter ute hos våran kund i Falkenberg. Den här tjänsten innefattar både lokalvård samt flytt städ. Arbetstid: Dagtid Omfattning: 75% Start: Omgående Din bakgrund * Erfarenhet inom lokalvård är meriterande * Körkort är meriterande * Behärska svenska i tal och skrift. * Har en annan sysselsättning på minst 50% Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Universal Kraft-gruppen har aktivt utvecklat förnybara energilösningar i över 20 år. Våra projekt sträcker sig från små vattenkraftverk till vindkraft och solenergi. Samt energiåtervinning, vattenrening och energilagringslösningar, inklusive grön vätgas och grön ammoniak. Med kontor i Storbritannien, Spanien, Portugal, Kanada och Sverige expanderar vi kontinuerligt tillsammans med vårt team. Just nu rekryterar vi en Assistant Biologist. Om rollen Som Assistant Biologist kommer du att vara en del av vårt svenska projektutvecklingsteam och arbeta nära Länsstyrelserna och andra intressenter för att säkerställa efterlevnad av regler för biologisk mångfald, vatten- och habitatsskydd. Du kommer också att samarbeta med vårt tekniska team i Portugal för att genomföra förstudier, platsplanering och miljökonsekvensbedömningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra fältinspektioner och markinventeringar för solparkprojekt, både med hjälp av digitala verktyg och platsbesök. Utföra Naturvärdesinventeringar (NVI) i enlighet med svenska miljöstandarder. Identifiera och dokumentera växt- och djurarter i projektområden och bedöma potentiella effekter. Bedöma biotoper, miljörisker och åtgärdsstrategier för projektområden. Stödja miljökonsekvensbedömningar (EIA), inklusive planering för skydd av biologisk mångfald och strategier för bevarande av livsmiljöer. Genomföra livscykelbedömningar (LCA) för att utvärdera långsiktig hållbarhet för solparker. Tillhandahålla GIS-kartläggning och markanalyser för att stödja förstudier och ansökningar om tillstånd. Förbereda dokumentation för miljömyndighetsprocesser och regulatoriska godkännanden. Stödja projektaktiviteter genom administrativa uppgifter, inklusive rapportförberedelser och kommunikation med intressenter. Krav: Akademisk bakgrund inom biologi, ekologi eller miljövetenskap. Stark förståelse för svenska miljöregleringar relaterade till solenergi och bevarande av biologisk mångfald. Flytande svenska och engelska (tal och skrift). Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt bidra till multifunktionella team. Kunskaper i Microsoft Office och rapportskrivning. Giltigt körkort. Erfarenhet av GIS och digitala kartläggningsprogram (t.ex. QGIS, ArcGIS) är en fördel. Kunskap om miljötillståndsprocesser i Sverige är önskvärt. Detaljorienterad med starka analytiska färdigheter. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att engagera sig med myndigheter och intressenter. Proaktiv och bekväm med schemaläggning och digitala möten. Vad vi erbjuder: Kollektivavtalsanslutning. Tjänstepension. Sjukvårdsersättning. En dynamisk och mångkulturell arbetsmiljö. Karriärutvecklingsmöjligheter i en snabbt växande sektor. Integration i ett motiverat och framåtblickande team.
Välj ett jobb för att visa detaljer