Trygga och erfarna assistenter sökes till pojke i Skepplanda med variera...
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en pojke i tidigare tonårsåldern bosatt i Skepplanda har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sondmatning har erfarenhet av alternativa kommunikationssätt är simkunnig är rökfri under arbetstid är intresserad av en 100% tjänst förlagd på varierade arbetstider (dag, kväll och natt) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av Epilepsi delar kundens intressen såsom simning och att vara utomhus oavsett väder Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid. All tid under natten är aktiv tid och det är enkel assistans vilket innebär att du kommer arbeta på egen hand. Tjänsten är förlagd på ett rullande schema och du kommer att arbeta samtliga arbetstider i loppet av en månad på såväl vardagar som helger. Arbetstiderna är som följer: Dag: 06:45-17:15 Kväll: 17:15-22:00 Natt: 22:00-06:45 (aktiv, vaken natt) Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Josefin Dybdahl [email protected]

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lärare i slöjd till Drömfabriken - Da Vinciskolan
Ale kommun
Grundskollärare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Inom utbildningssektorn arbetar vi i Ale med tillitsbaserad styrning. Det innebär att vi minskar på rapporterandet och att vi möts i dialogform över alla nivåer i organisationen. Det gör vi för att vi tror på kraften i mötet och kraften i allas engagemang.  Da Vinciskolan – Här är det nära till lärandet!  På Da Vinciskolan får du chansen att jobba med engagerade och ambitiösa kollegor och inspirerande ungdomar i årskurs 7 till 9. Skolan har fantastiska lokaler i en vacker byggnad ritad av Gert Wingårdh. Men det riktigt fina är all aktivitet som sker inne i huset. Da Vinciskolan är en del av Ale Kulturrum och i huset finns även kommunens bibliotek, en fritidsgård och Ale kulturskola.  Vi vet vikten av att möta våra elevers nyfikenhet, kreativitet och lust att lära på sätt som inspirerar och engagerar både dem och oss. Vi arbetar alltid med att skapa de allra bästa förutsättningar för alla våra elever, även de som utmanar oss allra mest. Och vi gör det tillsammans! Lärare, rektorer, arbetslagsledare, utvecklingsledare, en stark elevhälsa, resurspedagoger och en kompetent och närvarande administration bygger laget som du blir en del av.  Vi tror på att lärande sker på många sätt och lägger därför stor vikt vid att våra elever ska få möjlighet att delta i både idrotts- och kulturaktiviteter. Vi är också stolta över att ha ett engagerat elevråd som hjälper oss att förbättra vår skola.  Vi arbetar utifrån en helhetssyn och du förväntas dela vår vision samt delta i gemensamma aktiviteter. På Da Vinciskolan tror vi på gemensamma regler och traditioner. Vi följer dem för att bygga trygghet och trivsel. Ett stort hjärta för elevernas bästa är den viktigaste kompassen.  Arbetsuppgifter Som lärare på Da Vinciskolan bedriver du en modern och kreativ undervisning och hittar strategier för att nå varje elev och stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. När lusten finns, är det lätt att lära. Därför vill vi att du jobbar med variation i undervisningen och stort engagemang för att varje elev ska hitta sin energi.  Tillsammans med två kollegor bildar du ämneslaget i slöjd. I ämneslaget arbetar ni med kollegialt lärande och samverkar för att planera, utvärdera, analysera och förbättra er undervisning utifrån skolans styrdokument och elevens behov och intressen. Skolan har två välutrustade slöjdsalar. Salarna ligger i anslutning till varandra, som lärare har man alltid en kollega i rummet intill.   Hos oss är du både ämneslärare och mentor för en klass tillsammans med en av dina kollegor och du ingår i ett av de tre arbetslag som finns på skolan. Ansvaret som mentor innebär, utöver ett individuellt elevansvar, även en vilja och förmåga att skapa en god sammanhållning i den klass du och din mentorskollega ansvarar för. Du samarbetar med övrig skolpersonal för en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal och deltar i skolans utvecklingsarbete.  Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i slöjd. Vi ser gärna att du kan undervisa i både textil- och trä- och metallslöjd. Behörighet i ytterligare något ämne är meriterande.   Vi är intresserad av dig som har höga ambitioner med din lärargärning och som gärna arbetar för gemensamma mål och visioner. Du är en lagspelare som gillar samverkan och ett elevdemokratiskt arbetssätt. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla relationer med både barn, ungdomar och vuxna, och vet vikten av att bemöta elever med både ramar och kramar.  Du är tydlig i ditt ledarskap och trygg i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du reflekterar över metoder och arbetssätt och strävar efter att utvecklas som lärare. Du har också god vana av och kännedom om att arbeta med relevanta digitala verktyg.  Du har en god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda dem i ditt dagliga arbete. Vidare har du en god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa studiero och en god lärandemiljö åt våra elever under hela deras skoldag.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under rekryteringstiden.   Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Solcellssäljare
Västkustsol AB
Företagssäljare

🌞 Säljare av Solceller – Var med och driva den gröna omställningen! Plats: Västra Götaland Tjänst: Heltid Start: Enligt överenskommelse Vill du göra skillnad på riktigt och samtidigt arbeta med ett framtidsområde i snabb tillväxt? Vi söker dig som är driven, engagerad och redo att ta nästa steg i karriären som Säljare av solcellsanläggningar! 💼 Om rollen Som säljare hos oss kommer du att: Kontakta potentiella kunder, både privatpersoner och företag Genomföra behovsanalyser och ta fram skräddarsydda lösningar Presentera offerter och stänga affärer Följa upp kunder och driva säljprocesser Du kommer få arbeta i ett team med stark teamkänsla och ett genuint engagemang för hållbarhet. ✅ Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning (meriterande inom solenergi, fastigheter eller teknik) Är självgående, resultatinriktad och kommunikativ Talar och skriver flytande svenska Har B-körkort Teknisk bakgrund är inget krav, men ett intresse för energi och hållbarhet är ett stort plus! 🌱 Vi erbjuder: Fast lön + provision utan tak Tjänstebil och arbetsverktyg Gedigen introduktion och löpande utbildningar Möjlighet att arbeta i en framtidsbransch och bidra till ett mer hållbart samhälle Härlig arbetsmiljö och kollegor som brinner för samma sak Sök idag och bli en del av den gröna omställningen! Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] senast 20250701 Har du frågor om tjänsten? Kontakta Andreas Jonsson försäljningschef, på 0708198525.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Operations Assistant | Burckhardt Compression | Landvetter
Experis AB
Backofficepersonal m.fl.

Trivs du i en koordinerande roll? Vill du bidra med positiv energi på kontoret? Är du en stjärna på att hantera missnöjda kunder? Vill du dessutom i nära samarbete med din chef skapa strukturer för verksamheten och effektivisera och professionalisera arbetssätt och ge både kollegor och medarbetare bästa möjliga stöd? Då ska du läsa vidare och ansöka snarast! Om Burckhardt Compression På Burckhardt Compression bygger vi inte bara kompressorsystem - vi möjliggör framsteg inom industrin och bidrar till en mer hållbar energiframtid. Som en global ledare inom kolvkompressionsteknik och tillhörande tjänster drivs vi av innovation, precision och ett tydligt syfte. Vårt uppdrag är att stödja världens mest kritiska industrier - energi, kemi, gastransport och mer - genom att leverera tillförlitliga, effektiva och hållbara kompressionslösningar. Från att möjliggöra renare energiproduktion till att säkerställa säker transport av industrigaser - vårt arbete gör verklig skillnad. Nu söker vi en uppdragsfokuserad Operations Specialist med en lösningsorienterad inställning som vill bidra till att säkerställa hög operativ kvalitet, stötta våra kunder på det mest effektiva sättet och därigenom förstärka vår positiva påverkan ytterligare. Ditt uppdrag Du erbjuds en spännande roll inom Servicedivisionen där du blir en viktig del i verksamheten och på kontoret i Landvetter. Som Operations Specialist på Burckhardt Compression Sweden är du det operativa navet i vår serviceverksamhet - du säkerställer att varje order, varje kundkontakt och varje fältinsats genomförs med precision, omtanke och ett tydligt syfte. Ditt arbete bidrar direkt till att stötta industrier som är beroende av oss för att hålla sina verksamheter igång - säkert, effektivt och hållbart. Dina dagar kommer innehålla följande: * Säkerställande av strikt efterlevnad av hälso- och säkerhetsstandarder med nolltolerans för överträdelser * Hantera serviceordrar från registrering och uppföljning till leverans i enlighet med kundkrav, ISO9001 och interna standarder och policies. * Du kommer att vara den första kontaktytan mot kund och med starkt kundfokus besvarar du olika frågor och agerar snabbt på uppkomna problem. * Planera och samordna fältservice. Säkerställ att tekniker har rätt verktyg, information och schema. Vid behov ordna med visumansökningar och annat reserelaterat. * Bidra till resursplanering, kostnadsuppföljning och identifiera möjligheter till merförsäljning. * Dokumentera och uppdatera CRM- och ERP-system * Identifiera och underhålla relationer med leverantörer för att säkerställa hög servicekvalitet * Hantera kundklagomål proaktivt och bidra till kontinuerliga förbättringar För att lyckas i rollen tror vi att du är: * Organiserad * Kundfokuserad * Sinne för både helhet och detaljer och vet var du kan effektivisera/utveckla de administrativa flödena * Du trivs i en teknisk och snabbrörlig miljö där du kan bidra med initiativ och göra skillnad Vi tror att rätt kandidat har: * Några års erfarenhet av administration eller kundservice inom teknik, industri eller tillverkning * Teknisk och kommersiell förståelse. Sannolikt har du teknisk gymnasieutbildning i botten eller så har du skaffat erfarenheten via arbete i teknisk miljö * Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiska språk är meriterande * Stort kundfokus * Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och håller ordning även i hektiska perioder * Problemlösningsförmåga * Initiativförmåga * Systemvana, du är van att arbeta i CRM och ERP-system samt i olika databaser. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande * Rätt personlighet är oerhört viktig! Du är energigivande, varm och trygg som person. Du vill verkligen bidra till en bra arbetsmiljö, nöjda kunder och känna dig stolt varje dag du lämnar kontoret Redo att forma framtiden med oss? Hos Burckhardt Compression bidrar ditt arbete till framsteg. Du blir en del av ett globalt team som driver innovation, hållbarhet och servicekvalitet - och stöttar industrier som håller världen i rörelse. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och ett konkurrenskraftigt förmånspaket med marknadsmässig lön, bonus, pension, livförsäkring, sjukvårdsförmåner m m. Du kommer till en varm och trevlig kultur där medarbetare trivs och utvecklas. Vi värdesätter mångfald och inkludering Vi är engagerade i att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Vi tror att mångfald berikar vår arbetsplats och bidrar till vår framgång. Därför diskriminerar vi inte på grund av kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning, funktionsvariation eller någon annan skyddad egenskap. Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett bakgrund. Burckhardt Compression har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail eller på telefon 031-617294. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Legitimerad Fysioterapeut
Ale Rehabklinik AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi vill bli fler och söker därför en legitimerad Fysioterapeut för tillsvidareanställning på 50-100%. Ale Rehabklinik har funnits sedan 2016 och är den familjära rehabmottagningen där beslutsvägarna är korta och där du som anställd är delaktig i utvecklingen av verksamheten. Vi finns på Ale Torg i Nödinge, endast 20 minuter från Göteborg. Arbetsuppgifterna består av sedvanlig undersökning, bedömning och behandling/rehabilitering av personer i alla åldrar med olika diagnoser. Utprovning och förskrivning av hjälpmedel ingår också i arbetsuppgifterna. Att du som anställd har möjlighet till vidareutbildning är en självklarhet för oss. Hos oss har du möjlighet att i hög grad planera ditt arbete så som det passar dig bäst. Gemensamt strävar vi efter att våra patienterna ska få bästa möjliga omhändertagande och rehabilitering på så kort tid som möjligt. Här samarbetar fysioterapeut och arbetsterapeut, vilket gör att vi ständigt utvecklas och lär av varandra. Vi har också ett nära samarbete med andra vårdgivare i närområdet. Vi söker dig som är självgående, trygg i din profession och tycker om att ta egna initiativ. Utbildning eller intresse inom psykisk ohälsa är meriterande. Då vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt om detta är tjänsten för dig! Eventuella frågor besvaras av Mattias Anesten e-post: [email protected] telefon: 070- 491 78 21 Intervjuer kommer ske löpande. Anställningsstart och anställningsgrad enligt överenskommelse. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Timvikarie Servicemedarbetare
Ale kommun
Städare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Verksamhetsservice är en del av serviceförvaltningen i Ale kommun. Serviceförvaltningen har uppdraget att ge kvalitativ service till Ale kommuns kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt. Alla som är anställda i Ale kommun är kollegor. Vi drar nytta av att ha nära till varandra, vi vill varandra väl och vi gör varandra bättre. Vi försöker förstå våra kollegors perspektiv och bidrar till att alla trivs på arbetet. Inom verksamhetsservice och de tre serviceenheterna arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet och arbeta kostnadseffektivt utan att tumma på kvaliteten. Verksamhetens mål är att leverera servicenära tjänster för att underlätta vardagen för våra kärnverksamheter. I serviceenheterna ingår servicetjänster (lokalvård och vaktmästeritjänster), fordonshantering och leverans av intern post. Vi anser att kompetens är nyckeln för att lyckas och vill vara en arbetsgivare som främjar utveckling och hög yrkesstolthet hos våra medarbetare. Sammanlagt består verksamheten av cirka 90 objekt och ett 80-tal medarbetare. Som servicemedarbetare kan du ingå i ett serviceteam, arbeta ensam på eget objekt eller i vår bilpatrull. Vi söker nu dig som vill arbeta som timvikarie hos oss!  Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet utför du tillsammans med dina kollegor servicetjänster i kommunens olika verksamheter så som förskolor, skolor, idrottshallar, särskilda boenden och administrativa kontorslokaler.  Du hör till ett team av kollegor med likvärdiga arbetsuppgifter och chefer med goda kunskaper inom arbetsområdet. Vi kvalitetssäkrar vårt eget arbete och arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling. Det dagliga arbetet utgörs till stor del av ett planerat schema med många varierande arbetsuppgifter. Vi arbetar också utifrån ärenden som inkommer i vårt digitala ärendesystem vilket ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att kunna planera dagen efter behovet som uppstår.  Som servicemedarbetare kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande:  - Lokalvård - Uppsättning av inventarier - Golvvård  - Underhåll/reparation av inventarier - Transport av möbler, grovsopor med mera - Fönsterputs - Flyttstädningar - Höghöjdsstädning  - Ommöbleringar - Diverse tjänster i personalutrymmen bland annat tömning av diskmaskin och återvinning Kvalifikationer Har du god samarbetsförmåga, är du serviceinriktad och flexibel samt brinner för serviceyrket. Då är det dig vi söker!    Vi söker dig som har ett stort intresse för serviceyrket, är självgående och lösningsfokuserad. Du är flexibel, självgående, trygg i dig själv och inte rädd för att ta snabba beslut inom ramen för ditt uppdrag som servicemedarbetare.    Det krävs att du har grundläggande datakunskap och behärskar svenska väl i både tal och skrift.    Då arbetet innebär kontakt med barn krävs att du vid ett erbjudande om anställning kan uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Övrigt Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

26 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Förskolelärare
Ale kommun
Förskollärare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kronans förskola ligger i ett naturskönt område i Älvängen och har fyra avdelningar där barnen delas in i yngre- och äldregrupper. Vi strävar kontinuerligt efter att stärka vår lärande organisation, där alla pedagoger deltar i kollegiala forum för att tillsammans utveckla verksamheten med stöd av den senaste forskningen. Arbetsuppgifter Som förskollärare hos oss får du ett betydelsefullt uppdrag i att skapa en utforskande och inspirerande miljö där barnens intressen, behov och nyfikenhet står i centrum. Du planerar, genomför och utvärderar utbildningen i enlighet med läroplanens mål och arbetar aktivt med att utveckla undervisningen tillsammans med rektor och kollegor. I din roll bidrar du till att skapa en stimulerande lärmiljö där barnens förmågor och färdigheter får blomstra. Du samarbetar nära både kollegor och vårdnadshavare för att ge varje barn de bästa möjliga förutsättningarna att lyckas och utvecklas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad förskollärare med goda kunskaper om styrdokument och aktuell forskning. Du har ett genuint engagemang för barns lärande och utveckling och brinner för att skapa en verksamhet där upptäckarglädje, nyfikenhet och lust att lära får stå i fokus. Som pedagog har du ett professionellt och lösningsinriktat förhållningssätt, där läroplanens värdegrund genomsyrar ditt arbete i både ord och handling. Du har en god organisatorisk förmåga, tar ansvar och fattar beslut med barnens bästa i åtanke. Du ser vikten av ett systematiskt kvalitetsarbete och deltar aktivt i att analysera, utveckla och förbättra verksamheten. Din samarbetsförmåga är stark och du har ett positivt och lyhört bemötande gentemot barn, vårdnadshavare och kollegor. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Personsliga assistenter
Forsethi Assistans AB
Personliga assistenter

Forsethi Assistans AB är ett serviceföretag för kunder som är berättigade till personlig assistans. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder full uppmärksamhet och engagemang genom en nära kontext - kunder och medarbetare emellan. Vi tillhör en ny generation assistansbolag som strävar efter att erbjuda högsta kvalitet till våra kunder. Vi menar att det sker genom våra medarbetares kunskaper och erfarenheter om kunden, vilket skapar en positiv spiral där inspirerande och nöjda medarbetare gör ett bättre arbete vilket leder till nöjdare kunder. Vår verksamhet präglas därför av kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Våra tjänster sorterar under Lagen om stöd och service (LSS), Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi ska nu rekrytera personliga assistenter till en av våra brukare i Ale kommun! Arbetet innebär att du är brukarens "händer och fötter" och du förväntas kunna utföra alla typer av vardagssysslor såsom hushållssysslor, ibland arbeta i stallet, gå med medelstora hundar och bistå brukaren i dennes personliga hygien. Arbetet innebär även att fysiskt assistera brukaren med att lyfta från/till rullstol. Önskvärda erfarenheter: Arbetserfarenhet av att ha arbetat som assistent behövs inte, men en positiv personlighet är viktigt! Du bör gilla att gå ut med hundar på en promenad, en gång på morgon och på eftermiddag, oavsett väder. Du bör gilla att arbeta i stall med hästar. Du har körkort och egen bil, önskvärt men ej nödvändigt. Du kan hjälpa brukaren med personlig hygien. Du förstår engelska. Du arbetar med alla möjliga praktiska uppgifter för yrket och är flexibel. Du måste vara i god fysisk form för uppdraget. Eftersom personlig assistans är en unik aktivitet att bedriva är det viktigt att förstå att brukaren alltid sätts först, det betyder att du som assistent ska sikta på att hjälpa brukaren närmare och närmare ett mål där en högre grad av självständighet uppnås. Det är viktigt att du som personlig assistent har insikten att du i första hand ska vara brukarens förlängda arm och inte någon form av representant. Tjänsten är behovsanställning om 100% el enl ÖK. Du kommer att arbeta dagtid mån-fre. Arbetstiden börjar 0800 eller 0815 och avslutas 1600.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Vi utökar nu vår samtalsmottagning på Alepraktiken!

Om Alepraktiken                                  Alepraktiken är en välbemannad vårdcentral med visionen att alltid ha en hållbar arbetsmiljö & hög vårdkvalitet med patienten i fokus. Det är viktigt för oss att alla som arbetar hos oss är delaktiga på arbetsplatsen och att vi trivs tillsammans. Vi har samtliga mottagningar som skall finnas på en vårdcentral.I samma lokal som samtalsmottagningen finns även UPH Älvan som är en enhet för ungas psykiska hälsa där psykologer och kuratorer arbetar. Tjänsten vi erbjuder Vi söker nu en psykolog till vår samtalsmottagning. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till sista december 2025. Som en del av vårt team arbetar du med bedömning, rådgivning, diagnostisering och behandling av patienter inom ramen för det som ingår i primärvårdens uppdrag. Inom primärvården möter du patienter med varierande problematik, ålder och bakgrund. Vem vi söker Vi söker dig som är vill ingå i vårt arbete gällande psykisk ohälsa tillsammans med övriga psykologer på Alepraktiken. Du en positiv och innovativ person som tycker om att utveckla verksamhetens arbetssätt. Du som söker ska vara legitimerad psykolog. Tidigare erfarenhet från arbete i primärvård är meriterande.   Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Lärare i spanska till Aroseniusskolan
Ale kommun
Grundskollärare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vi behöver förstärka vårt kanongäng av pedagoger med en lärare i spanska, gärna i kombination med ett annat ämne. Aroseniusskolan är en 7-9 skola i Ale kommun belägen i natursköna omgivningar på gångavstånd från pendelstationen i Älvängens centrum. Tåget tar endast 23 minuter från Göteborg och 17 min från Trollhättan. Kör du bil når du oss med enkelhet via motorväg från både Göteborg och Trollhättan samt parkerar avgiftsfritt vid skolan. Skolan har i nuläget cirka 500 elever och 55 medarbetare i väl fungerande arbetslag, där elevperspektivet och det kollegiala samarbetet står i centrum. En särskild undervisningsgrupp, Oasen, är ett av fyra arbetslag, där elever med särskilda behov erbjuds undervisning i mindre sammanhang med hög lärartäthet. Det finns en resurspedagog knuten till varje arbetslag. De stödjer lärarna med arbetet kring trygghet och studiero samt det viktiga elevsociala arbetet. Vi har ett starkt elevhälsoteam bestående av specialpedagog, speciallärare, kurator, psykolog, SYV och skolsköterska. Arbetet leds av en rektor samt biträdande rektor. Rektorerna arbetar tätt med de fyra lagledarna och har dessutom en skoladministratör och en verksamhetssamordnare i sin stab. Arbetsuppgifter Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget och med ämneskollegor planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du använder varierade arbetssätt och utgår från varje elevs tänkande och kunnande. Du har också god kännedom om digitala verktyg och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare i spanska och gärna ett annat ämne. Du är en tydlig ledare i klassrummet och kan förhålla dig till både enskild elev och grupp. Du ser individen och har förmåga att utveckla en lärmiljö som gynnar elevens lärande. Stor vikt läggs vid din förmåga att möta elever med olika pedagogiska behov. Vi ser att du är trygg i din lärarroll samtidigt som du har god känsla för kollegialt arbetssätt. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, vilket innebär att du skapar bra möten med både individer och grupper. Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025