Lediga jobb i Ängelholm
Sök totalt 206 lediga jobb i Ängelholm
The Koenigsegg software and electronics department is responsible for designing and developing software and electronics for the in-vehicle infotainment system, electronic control units (ECU) and connected services. We are working very closely with the other engineering departments, production and service/aftersales. We are now looking to expand the infotainment, cloud and mobile app team with a skilled and experienced full-stack web developer. The focus of this position will be to maintain and further develop a web application with its underlying backend services for our fleet of connected vehicles. Responsibilities - Development and maintenance of web application and its underlying infrastructure - Unit testing and regression testing - Formulate and prototype new concepts - Support our production and service departments Requirements - Experience in front-end web development using TypeScript, ReactJS, HTML, CSS, and state management systems such as Zustand and the React context API - Experience with back-end technologies such as NodeJS and NginX - Experience in relational databases such as PostgreSQL - Experience with developing security critical software - Fluency in the English language - High standards for code quality, usability, maintainability, and performance - A keen eye for good user interfaces and user experience - Ability to work in a dynamic ever-changing environment Good to have - Experience in Cloud infrastructure - Experience in message brokers such as Kafka or RabbitMQ - Experience in React Navitve - Automotive experience is a plus but not essential - University degree in Computer Science or other relevant education is desirable but not essential - Experience with relevant standards and regulations such as GDPR, ISO 27000 is a plus - Experience with agile software development process Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.
Peab söker nu en Senior Redovisningsekonom för affärsområdet Industri med placering i Ängelholm (Valhall Park). Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning – gärna inom ett bolag som ingår i en koncern? Har du erfarenhet av bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning och skatteberäkningar? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab jobbar vi efter våra kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi vill vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för redovisningsgruppen för affärsområdet Industri som består av sju medarbetare. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområde Industri och inom övriga koncernen. Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen i ett eller flera av bolagen inom affärsområde Industri. I dina ansvarsområden ingår främst: • Ansvara för löpande redovisning och avstämning av konton för dina specifika bolag • Beräkna skatt, upprätta inkomstdeklaration • Rapportering till myndigheter, moms- och arbetsgivardeklaration, intrastat, statistik • Upprätta och kvalitetssäkra månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt både K3 och K2-regelverken • Rapportering till koncernredovisning • Samarbeta med controllers och övrig organisation i frågor gällande redovisning • Kontakt med revisorer • Medverkan vid projekt gällande utveckling av rutiner och processer samt IT-/systemstöd Du rapporterar till Redovisningschefen för affärsområde Industri. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet (alternativt att du har fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet). Du har minst 5 års kvalificerad redovisningserfarenhet med K3-regelverket. Vi tror att du idag arbetar som kvalificerad ekonom, redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig alternativt som erfaren redovisningskonsult eller revisor. Du har god kunskap om bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning enligt både K3- och K2-regelverken, skatteberäkningar, upprättande av inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration. Erfarenhet av succesiv vinstavräkning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete i ekonomiprocesser är det värdefullt. Vi arbetar med affärssystemet Dynamics 365 och koncernrapporteringssystemet Cognos. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska flytande samt har minst normalgoda kunskaper i engelska. För att trivas och lyckas i rollen som Senior Redovisningsekonom ser vi att du trivs i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supportera varandra i gruppen likväl som andra grupper. Du är trygg i dig själv och din kompetens, har integritet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är driven, gillar utveckling ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett intresse för kvalitet och förbättringsarbete samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia och har du mer frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Peder Bjursten, rekryteringskonsult, tfn 073-944 54 60 eller e-post [email protected]. Ansökan Du ansöker om tjänsten via Poolias hemsida och klickar på denna länk. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba som butiksbiträde i Ängelholm. Vi söker dig som är veteran och bor i Ängelholm och vill arbeta som butiksbiträde i en liten, personlig butik där gemenskap och kundkontakt står i centrum. Du har tidigare arbetat i butik och känner dig trygg med de dagliga rutinerna – oavsett om det gäller att bemöta kunder med värme, hantera kassan eller se till att hyllorna är välfyllda och butiken inbjudande. Du är van vid att ta eget ansvar och samtidigt vara en lagspelare som ställer upp där det behövs. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som butiksbiträde hos oss kommer du att ha en varierad roll i den dagliga driften. Du hjälper till med att plocka upp och fronta varor så att butiken alltid är inbjudande och välfylld. Att hålla rent och snyggt i butiken är en självklar del av ditt arbete – du ser till att skapa en trivsam miljö för både kunder och kollegor. Du bemannar även kassan, där du med ett vänligt bemötande tar emot betalningar och svarar på frågor. Utöver detta hjälper du kunder att hitta rätt produkter, svarar på deras funderingar och ger personlig service med omtanke och engagemang. Tjänsten är på cirka 30% med start omgående. Du kommer att jobba enligt schema där både vardagar och helger ingår. Din profil Du är 55 år eller äldre Tidigare erfarenhet av butiksarbete Du är glad, hjälpsam och engagerad Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för IT? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att hjälpa kunder med deras tekniska utmaningar? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till vår framgångsrika supportavdelning. Som 1st Line Supporttekniker kommer du att vara det första kontaktledet för våra kunder, där du assisterar dem med deras tekniska frågor och problem via telefon och e-post. Du kommer att arbeta i en snabb och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter: - Hantera inkommande supportärenden och ge professionell support till våra kunder. - Utföra felsökning och problemlösning av tekniska problem relaterade till hårdvara och mjukvara. - Dokumentera ärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem. - Se till att kunderna får en snabb och effektiv serviceupplevelse. - Samarbeta med andra team för att säkerställa hög kundnöjdhet. Om dig - Har en grundläggande förståelse för IT och teknik. - Är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett förståeligt sätt. - Är problemlösare med en positiv attityd och förmåga att arbeta under press. - Trivs med att arbeta i team men också kan ta egna initiativ. - Meriterande om man har erfarenhet av kundservice, gärna inom IT-relaterade områden. Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.
Gör skillnad. Varje dag. Habiliteringen finns till för personer som har en varaktig funktionsnedsättning och deras anhöriga. Funktionsnedsättningen kan bero på rörelsenedsättning, intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Här värdesätter vi delaktighet för patienter och deras familj, vilket genomsyrar hela vårt arbete. Vår mottagning vänder sig till barn och ungdomar upp till 17 år och bygger på ett tvärprofessionellt familjecentrerat teamarbete. Vi finns placerade i vackra Ängelholm med närhet till både hav och fin natur. Mottagningen är placerad på norra sjukhusområdet i helt nybyggda och ändamålsenliga lokaler med den senaste utrustningen. Vi har goda pendlingsmöjligheter, där en promenad från tågstationen till oss tar cirka tio minuter. I arbetet finns även viss möjlighet till distansarbete. Vill du arbeta på en arbetsplats där du får: • Växa i din yrkesroll genom nära tvärprofessionella teamsamarbeten • En viktig roll i att hjälpa våra barn och ungdomar att få en bättre vardag • Gedigen introduktion till ditt arbete och handledning. Då är du välkommen att söka tjänsten och bli vår nya arbetsterapeutskollega hos oss på Habiliteringsmottagning barn och unga i Ängelholm! Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Läs mer om oss och hör arbetsterapeut Sofia berätta mer om sitt arbete här: https://bit.ly/3OohIfu ARBETSUPPGIFTER Hos oss på Habiliteringsmottagning Ängelholm erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö präglad av hög kompetens och ett öppet samtalsklimat. Vi värnar om en stark teamkänsla där vi stöttar och lyfter varandra. Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut som vill bli en del av vårt välfungerande team. I din roll som arbetsterapeut ingår att utifrån den enskilde individens behov öka förmågan till delaktighet genom att analysera samt ge råd och stöd kring dagliga aktiviteter. En stor del av arbetet innebär att handleda barn/ungdomar och deras nätverk för att skapa förändring i barnets/ungdomens vardag. Du ger individuella insatser efter behov och efter den planering som görs i samråd med familj, barnet/ungdomen och övriga i habiliteringsteamet. Att bedöma behov av, ordinera och prova ut tekniska hjälpmedel samt medverka i bostadsanpassningar utgör också en stor del av arbetet. Arbetet är utåtriktat och innebär samverkan med andra verksamheter såsom förskola/skola, hjälpmedelsverksamhet, socialtjänst med flera. Utöver det direkta patientarbetet ingår administrativa uppgifter som bokning av patienter och journalhantering. I arbetsuppgifterna ingår också att på egen hand och tillsammans med övriga teamet strukturera och organisera arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Därtill är giltigt B-körkort ett krav för tjänste. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med olika IT-system och att du haft digitala vårdkontakter. Har du tidigare erfarenhet av habiliteringsarbete eller arbete med barn och ungdomar med olika behov, eller annan erfarenhet av att arbeta med personer med särskilda förutsättningar, är detta meriterande. Vidare har du ett stort intresse av att arbeta med hela vår målgrupp. Du som person har lätt för att samarbeta och inleda kontakt med barn och unga. Därtill anser du precis som vi att det är viktigt att barn och unga blir hörda och att deras synpunkter beaktas och tas tillvara. Du sitter på stor självständighet, flexibilitet och har förmåga att hantera situationer när tempot stundtals varierar. Därutöver har du god förmåga att organisera och strukturera arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Brinner du för att arbeta med ungdomar? Då har du hittat rätt! Vi söker dig som vill kombinera kreativt fritidsarbete med ungas demokratiska inflytande! Som Fritidsledare och Ungdomsombud får du en dynamisk och meningsfull roll där du både skapar en stimulerande fritid för ungdomar och stärker deras röst i samhället. I denna delade tjänst arbetar du: • 50 % på fritidsgårdar, där du inspirerar, stöttar och förverkligar ungdomars idéer både inom och utanför verksamheten. • 50 % med ungdomsinflytande, där du tillsammans med kommunens strateg inom social hållbarhet ansvarar för att planera och samordna arbetet i kommunens Ungdomsfullmäktige. Du blir en viktig vuxen förebild som bygger relationer, skapar trygghet och öppnar dörrar för ungas engagemang. Här får du chansen att utvecklas som ledare och vara en nyckelperson i Ängelholms ungdomsarbete. Mer om rollen som Fritidsledare: Som fritidsledare ingår det att fånga upp ungdomarnas tankar och idéer och att arbeta för att förverkliga dessa. Det är en stor fördel om du själv är kreativ och är bra på att se nya möjligheter. I tjänsten ingår det att arbeta både på och utanför fritidsgårdarna. Fritidsledarna arbetar i nära samarbete med skolorna, ingår i olika nätverk och har uppsökande verksamhet i närområdet. Vi värdesätter om du har egna intressen/kompetenser som skapar mervärde i verksamheten. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha ett engagemang som smittar av sig. Mer om rollen som Ungdomsombud: Ungdomsfullmäktige i Ängelholms kommun är ett lokalt forum för ungas inflytande, där representanter från årskurs 7 till årskurs 3 på gymnasiet samlas för att göra sina röster hörda, träffa ledande politiker och vara en del av samhällsutvecklingen. Som Ungdomsombud får du en nyckelroll i att stärka ungas delaktighet och engagemang i samhällsfrågor. I din roll arbetar du nära ungdomarna i Ungdomsfullmäktige du coachar, samordnar och skapar förutsättningar för verkligt inflytande. Du stöttar ledamöterna i att planera och strukturera möten, kallar till sammanträden och förbereder olika former av diskussioner och beslut. Du är en trygg person som vägleder, håller struktur och säkerställer att demokratiska processer följs. Det här är en roll för dig som vill inspirera unga att ta plats, ta ansvar och påverka sin framtid. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten skall du ha: • Erfarenhet av att arbeta med ungdomar • Fritidsledarutbildning eller annan pedagogisk utbildning • B-körkort • Trivas med att jobba dagtid, kvällar och helger Starkt meriterande egenskaper: • Du har förmågan att bygga goda relationer till ungdomar och är bra på att lyfta fram deras styrkor. • Du är en trygg vuxen som sätter tydliga gränser och inger förtroende. • Du är strukturerad och har förmågan att planera och organisera möten. • Du har ett intresse av demokrati- och inflytande frågor. • Du har ett normkritiskt förhållningssätt. • Du har erfarenhet av att arbeta i en förening. • Du är flexibel och lösningsorienterad. • Du gillar att arbeta tillsammans med andra och nå gemensamma mål Provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Renato’s Pizzeria i Ängelholm söker en pizzabagare! Vi på Renato’s Pizzeria söker nu en pizzabagare som brinner för matlagning och vill bli en del av vårt team. Vi är en populär pizzeria i Ängelholm som sätter kvalitet och god service i första hand. Arbetsuppgifter: • Förbereda och baka pizzor enligt vår meny • Hantera deg, råvaror och fyllningar med noggrannhet • Hålla ordning och reda i köket • Bidra till en positiv stämning på arbetsplatsen Vi söker dig som: • Har erfarenhet av att baka pizza • Är snabb, ansvarstagande och stresstålig • Har god samarbetsförmåga • Följer hygienrutiner och arbetar strukturerat
Nu söker vi en medarbetare som är villig att arbeta serviceinriktat i en miljö där högt tempo samt kompetens möts samtidigt. Har du erfarenhet av hotell & restaurang verksamhet så är det meriterande. Vi söker dig som är beredd på att ta ansvar för kundservice, servering, köksbiträde samt lokalvård. Har du jobbat inom franchise- restauranger så är det mycket intressant. Vi erbjuder, deltid, heltid samt timanställning. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
MACC People har sedan 2021 vaccinerat över 450 000 personer i Skåne och efter en lyckad massvaccinering i Skåne öppnade vi upp i Västra Götaland på uppdrag av Regionen i augusti 2023. Vi täcker stora delar av både Skåne och Västra Götaland med både fysiska lokaler och mobila enheter och expanderar nu till kringliggande regioner. Om tjänsten Du kommer ansvara för och arbeta med vår verksamhet i Ängelholm där vi arbetar med provtagning, hälsokontroller och vaccinationer. Provtagning sker i regel självständigt i team om två undersköterskor och vaccinering i team med sjuksköterska som utför själva vaccinationen, visst egenarbete kan förekomma vid provtagning. Tjänsten lägger stor vikt vid den erfarenhet du bär med dig kring venprovtagning och sätter höga krav på mycket god förmåga av just detta. Arbetstiden är förlagd till vardagar kl. 7-1130 för provtagning, vaccination sker på eftermiddagen och bemannas i första hand med ensam sjuksköterska men vid högsäsong uppstår behov av undersköterska för att assistera vid vaccination. Tjänsten är intermittent behovsanställd, dvs timanställning. Tjänsten lämpar sig till dig som önskar jobba med flexibla arbetstider ca 1-2 dagar per vecka. Start enligt överenskommelse, vi arbetar med löpande urval vid denna rekrytering. Du ansvarar för att: Venprovtagning Assistera vid vaccinering för ex. TBE, bältros, HPV, säsongsinfluensa och resevaccin Enklare vårdrådgivning Enklare journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Rapportering av KPI:er Hälsokontroller Din kompetens: Vi söker dig som är självgående, trygg, flexibel, ansvarsfull, socialt utåtriktad och har en utmärkt samarbetsförmåga. Du ska känna dig trygg i momenten kring venprovtagning samt hantering av dessa prover. Resor i tjänsten kan förekomma i våra mobila enheter och ute hos kunder. Du behöver därför god körvana samt B-körkort. Vi ser att du delar våra värderingar SÄKERT, TRYGGT, ETISKT där vi säkerställer en korrekt kedja från start till mål samt arbetar utifrån gällande riktlinjer med rätt kompetens på rätt plats. Krav på skyddad yrkestitel som undersköterska Krav på mycket god erfarenhet av venprovtagning. Krav på B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma Meriterande med erfarenhet av journalsystemet HLTHY samt Labportalen och Giddir. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande tjänst i en organisation i tillväxt som alltid sätter patienten och våra medarbetare främst. En arbetsmiljö som präglas av vilja att utvecklas där vi har roligt tillsammans med kollegor som brinner för sin yrkesroll. Värderingar vi som arbetsgivare står för och du som medarbetare kan vara stolt över. Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kan du komma att bli bakgrundskontrollerad. Vi genomför bakgrundskontroller för att säkerställa en trygg och rättvis anställning. Vi uppskattar om du vill granska ditt CV noggrant innan du skickar in din ansökan till oss. För att utföra dessa bakgrundskontroller har vi ett samarbete med 2Secure, ett internationellt säkerhetsföretag, för att säkerställa en trygg och rättvis process. Tack för din förståelse och ditt engagemang i att göra denna process så smidig och öppen som möjligt. Om oss Vi har vaccinerat över 450 000 människor sedan 2021, är ensamt upphandlad vaccinatör för stora delar av Västra Götaland och utvecklar just nu ett unikt koncept för mobil preventiv sjukvård via vår rullande klinik, MACC-bilen. Jägersrohälsan som är en del av MACC är navet i denna satsning på innovativ mobil sjukvård. Jägersrohälsan finns i rymliga lokaler på Derbyvägen vid Jägersro i Malmö där det bedrivits läkarmottagning i 30 år. Frågor besvaras av vår rekryteringsansvarige, Rebecka De Geer Paci, tel. 076-317 60 88. Är du den vi söker och vi den du söker? Vi ser fram emot att höra från dig så fort som möjligt! Ansök genom att klicka på länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Gör skillnad. Varje dag. Nu välkomnar vi dig som med stort engagemang vill vara med och stärka det psykosociala stödet i primärvården. Som kurator på Vårdcentralen Laxen i Ängelholm blir du en viktig del av vårt tvärprofessionella team, där samarbete och helhetssyn på patienten står i fokus. Vi är en arbetsplats som präglas av värme och omtanke här stöttar vi varandra, utvecklas tillsammans och skapar en trygg vårdmiljö för våra patienter. På Vårdcentralen Laxen finns samtliga yrkeskategorier representerade och vi har cirka 9 600 listade patienter. Här finns specialister i allmänmedicin, ST-läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, fysioterapeut, receptionist, arbetsterapeut, psykolog, psykoterapeut samt dietist. Vi som arbetar här tycker om vårt arbete och värnar mycket om våra patienter. Målet för vårdcentralen är att patienterna ska vilja komma till oss. Vidare arbetar vi tillsammans i team och tycker det är viktigt att vi mår bra på arbetet samt har en god sammanhållning. Alla är lika viktiga, såväl personalen som patienterna. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kurator får du en central funktion där du erbjuder stöd och samtal till patienter med olika behov. Du samarbetar nära med psykoterapeut, psykolg och annan vårdpersonal för att tillsammans skapa bästa möjliga vård och trygghet för våra patienter. Arbetet består av bedömning, samtalsbehandling, rådgivning och rehabilitering av patienter. Vi arbetar med stödsamtal och terapier varav internet-KBT är en del. Vi fungerar som ett kunskapsstöd för patienten i dennes kontakt med kommun och övriga samarbetsaktörer. Arbetet bedrivs självständigt men du kommer att ha nära kontakt med dina kollegor. Vi arbetar teambaserat med sambedömningsrond, vilket innebär att arbetsgruppen gemensamt bedömer och planerar för icke-akuta patientbesök, vilket bidrar till en hög patientsäkerhet, och att vi hjälps åt med att prioritera utifrån den enskilda patientens behov. När du börjar hos oss får du en introduktion anpassad utifrån dina erfarenheter, så att du kan komma in i verksamheten på ett bra sätt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig med godkänd socionomexamen samt godkänd Kognitiv beteendeterapi (KBT) motsvarande steg 1 och goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som i skrift motsvarande lägst nivå C1, enligt Europarådets nivåskala Det är meriterande för tjänsten om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet från primärvård och/eller psykiatrisk öppenvård. Du som person har ett genuint intresse för människor och arbetar med patienten i fokus, samtidigt som du arbetar mot verksamhetens mål. Därtill är du trygg i din yrkesroll, positiv och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vidare har du god samarbetsförmåga och är flexibel inför de varierande arbetsuppgifter som kan uppkomma under en dag på en vårdcentral. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 206 jobb