Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som lokalvårdare på ISS! Om rollen Som lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på deltid, ca 22,5h/v, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Tjänsten är placerad i Töcksfors Hån. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. Krav: körkort och tillgång till egen bil Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-07-12. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta rekryterande chef Viktoria Persson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Din arbetsplats Folktandvården Årjäng är en trivsam, ljus och öppen klinik där det finns en bred kompetens hos medarbetarna. Dessutom besöker vi och utför behandlingar på Nordmarken skola i vårt fullt utrustade tandvårdsrum. Att bo och jobba i Årjäng passar dig som trivs bäst utanför stadspulsen, men det finns goda och täta förbindelser till Karlstad, Oslo och Stockholm. På kliniken är vi 12 medarbetare tre tandläkare, fyra tandhygienister och fem tandsköterskor och vi behandlar ca 3500 vuxna och ca 2 000 barn och unga. Vi är ett trivsamt och lagom stort gäng som har patientverksamheten i fokus samtidigt som vi värnar om arbetsmiljö och trivsel. På kliniken har vi bred kompetens bland medarbetarna och ett brett patientklientel. Vi hjälps åt och vi fördelar arbetsuppgifterna så att vi hela tiden jobbar mot toppen av vår kompetens. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du ett omväxlande och stimulerande arbete som i huvudsak består av assistans, steril- och eget ansvarsområde inom förebyggande profylaxarbete med egna barnpatienter. Arbetsuppgifterna är varierande inom både vuxen- och barntandvård. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig nöjda efter ett besök och därför lägger vi stor vikt vid service och bemötande. Är du i början av din karriär får du bra stöd från dina nya kollegor. Dessutom ger vi dig en bra start på din nya karriär eftersom du kommer att få gå Folktandvårdens gedigna introduktionsprogram där man blandar teori med praktiskt arbete. Dina kunskaper/kompetenser Vi söker dig som har en tandsköterskeutbildning. Du har goda kunskaper i det svenska språket och då det kan ingå resor i tjänsten så behöver du ha B-körkort. Som person är du relationsskapande och har lätt för att skapa kontakt med både patienter och kollegor. Du är självgående genom att du tar ansvar för dina uppgifter och är noggrann. Du har en empatisk förmåga och tycker om att samarbeta i team. Om oss Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland och har 17 allmäntandvårdskliniker, fördelat på 24 olika enheter – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns kliniker inom alla specialistområden som behandlar patienter på remiss. Vi är en framåtsträvande organisation med kvalitet och kompetens i fokus. Hos oss arbetar ungefär 560 personer som tillsammans har en lång och bred erfarenhet av att jobba för en friskare tand- och munhälsa. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Läs mer om att https://regionvarmland.se/tandvard/jobba-hos-oss och följ oss gärna på sociala medier. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen. Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra en värdefull skillnad i en annan persons vardag? Vill du vara med och skapa bättre möjligheter för andra människor? Vill du ha ett varierande och meningsfullt arbete? I gengäld kan du förvänta dig många skratt, många intressanta historier och du kommer att hitta många nya vänner. Att arbeta inom hemtjänst innebär att man hjälper en annan människa att kunna bo kvar i sitt hem, trots att personen själv inte kan sköta alla sysslor eller ta hand om sig själv på önskat vis. Vad personen man besöker behöver ha hjälp med är väldigt individuellt och kan innebära allt från ett kort besök för att se att allt är bra, till hjälp med allt som krävs för att komma upp på morgonen, i säng på kvällen och allt däremellan. Vi hjälper även våra sjuksköterskor och fysioterapeuter med vissa sysslor som de delegerar till oss. Det kan innebära att ge mediciner eller genomföra ett träningsprogram. Arbetstiderna är varierande och kan förekomma både dagtid, kvällstid, vardag och helg. Som timvikarie väljer du själv när du lägger dig tillgänglig för jobb. Största behovet av vikarier är för tillfället under kvällar och helger. Ett perfekt jobb för dig som vill dryga ut föräldradagarna, studerar eller vill jobba lite extra. Att vara timvikarie ger även en fin möjlighet till fortsatt jobb eller värdefull arbetslivserfarenhet för framtida yrkesliv. KVALIFIKATIONER • Giltigt B-körkort och bank-ID är ett krav för att kunna jobba. • Önskvärt är utbildning eller erfarenhet inom området. Men upplärning kommer att ske, så även du som är ny inom området uppmanas att söka. • Personlig lämplighet och gott bemötande är en förutsättning. • Datavana krävs då arbetsuppgifterna inom yrkets ansvarsområde kräver dator och mobiltelefon. • Mötet med olika människor och kravet på att dokumentera gör att du måste behärska svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. • Arbetet kräver flexibilitet, servicekänsla och ansvarstagande. • Du måste kunna jobba både självständigt och tillsammans med andra. • Flerspråkighet är meriterande. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker dig som vill arbeta hos oss på sportkontoret på Årjängstravet som SPORTADMINISTRATÖR Vår vision är att vara Sveriges vackraste travbana. 2025 arrangerar Årjängstravet 14 ordinarie tävlingsdagar, fyra ponnyheldagar och flera mindre event och lokala tävlingar. Vårt största event är Stortravet i juli med Årjängs Stora Sprinterlopp som största lopp. Vi driver utbildning i en helt nybyggd tillgänglighetsanpassad travskola och vi arbetar med rekrytering på flera vis. Vi håller en träningsanläggning öppen året runt för våra aktiva tränare och vi är hyresvärd med uppstallade hästar på området. Arbetsuppgifter: Sportkontor- och föreningsadministration, assistentuppgifter inom ekonomi och travsport. Arbete med kommunikation. Bemanning av kontor och telefon. Delta i arbetet att planera, genomföra och följa upp möten, tävlingsdagar och övriga event och tävlingar. Bidra i rekryteringsarbete. Bidra i utåtriktat arbetet mot företag om intresse och kompetens finns. Om dig: Intresse, kunskap eller erfarenhet av travsport, administration, redovisning, lön, arbete med text och bild på olika vis som hemsidor, sociala medier, annonser, utskick. Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen av Årjängstravet, för våra aktiva i området och som arrangör av event-tävlingsdagar. Du är glad och positiv i möten med kollegor och andra, har ett eget driv och initiativförmåga, tycker service är viktigt, är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och gillar att arbeta i team. Stresstålig och uppskattar högt tempo i perioder. Mycket kontakt med aktiva ingår i arbetet och det ska du tycka är roligt. Det är meriterande med erfarenhet eller kompetens inom försäljning och marknad. Det är meriterande med ekonomisk erfarenhet och kompetens. Det är meriterande med erfarenhet eller kompetens inom kommunikation. Det är meriterande om du även har intresse eller kompetens för att arbeta i vår utbildningsverksamhet Travskolan. Vi kan till viss del anpassa tjänsten efter kompetens och erfarenheter som den sökande har. Du har körkort med tillgång till egen bil. Tjänstens omfattning och villkor: Deltid enligt överenskommelse, tillträde sker enligt överenskommelse. Lön enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande när ansökningar inkommer. Tjänstgöringsgraden kan diskuteras. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats där vi som team strävar mot att hela tiden utvecklas och förbättras. Vi nyttjar årsarbetstid och möjlighet till flexibilitet finns i tjänsten. Kollektivavtal genom Almega och friskvårdsbidrag finns. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev via mejl till travbanechef Johanna Karlin: [email protected] Mejla eller ring om du har frågor om tjänsten 0573-638561 Kontakt från rekryteringsfirmor undanbedes
Flexit har en stor produktportfölj som är under ständig förnyelse och nu vill vi ta steget i den fortsatta utvecklingen av nya smarta och effektiva energilösningar för framtidens bostäder. I tjänsten Teknisk dokumentation ingår många kontaktytor med intern personal inom nya projekt, Teknisk service, och drift. Dina arbetsuppgifter består bland annat av · Utveckla och förbättra dokumentationsprocesser med AI-teknologi. · Utveckla och underhålla intelligenta sök- och kategoriseringssystem · Skapa och optimera dokumentationsstruktur. · Se till att all dokumentation upprättas och sparas som godkänd version på rätt plats i IT-system. · Skapa och genomföra översättningar och korrekturläsning. · Skapa och leverera nödvändig dokumentation till vårt produkter. · Skapa och leverera nödvändig dokumentation till vårt interna tryckeri. · Skapa och leverera nödvändig dokumentation till inköp vid extern leverantör. · Strukturera, visualisera, och formge information. Din kompetensprofil · Utbildning med inriktning grafisk design eller motsvarande erfarenhet från arbete. · Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och databaser. · God datorvana med fördel känna till Adobe-paketet (speciellt InDesign, Illustrator och Photoshop) · Fördel med teknisk förståelse. · Svenska/norska och engelska, flytande i tal och skrift Personliga egenskaper · Detaljorientering är viktigt för att säkerställa att all information är korrekt och uppdaterad. · Strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt · Drivande, initiativtagande och engagerad. God förmåga att själv starta upp, driva och koordinera egna projekt eller delprojekt · God förmåga att koordinera, samspela och kommunicera med många olika intressenter, även på ett internationellt plan Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillhör utvecklingsavdelningen och du rapporterar till vår Tekniska chef Martin Strutz. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta: Martin Strutz på [email protected] alt. +46 73 034 28 10 Karl-Martin Høie , HR-sjef på [email protected] alt. +47 97 71 91 83 Annette Sjöberg, HR-rådgivare på [email protected] alt. +46 10 121 92 55 Ansökan och CV sänds till någon av ovanstående. Ansökningar tas emot löpande.
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. Förskolan Pillret ligger centralt i Årjäng med gångavstånd till skog, bibliotek, simhall och idrottsplats. Pillret har två avdelningar, Blå avdelning för barn i åldrarna 1 - 3 år och Gul avdelning för barn i åldrarna 3 - 5 år. Tjänsten som vikarierande förskollärare är på Gul avdelning. ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare ingår du i ett arbetslag där du har pedagogiska ansvaret för undervisningen i förskolan och det systematiska kvalitetsarbetet. Ser du som förskollärare fördelar med nedanstående punkter så ska du söka jobb hos oss: • Ingå i ett arbetslag där du tar ansvar och deltar på nätverksträffar som Pedagogisk ledare, Trygghetsperson eller Hållbarhetsutvecklare. • Planera och genomföra lärorik och kreativ undervisning. • Skapa en trygg och inkluderande atmosfär där barnen kan växa och utvecklas. • Dra nytta av närheten till naturen för att främja barnens upptäckarlust och förståelse för miljön. • Ha goda möjligheter till kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Förskollärarexamen, förskollärarlegitimation Giltigt B-körkort Utdrag ur belastningsregistret kommer krävas ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om företaget Vi på Industrisupport är ständigt på jakt efter Industripersonal till flera av våra kundföretag i Töcksfors. Vi söker montörer, lagerpersonal, operatörer och dig med erfarenhet av CNC! Vi jobbar aktivt med inkomna ansökningar och återkommer till dig om vi hittar ett passande jobbförslag. Urval och intervjuer kan ske löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna varierar då det handlar om flera olika tjänster. Genom att lämna in din ansökan nedan kommer vi hjälpa dig att matcha dina kompetenser med lediga jobb på din ort. Skulle vi finna en eller flera tjänster som vi tror har det där lilla extra för dig så hör vi av oss! Din profil Viktigt för oss är att du som söker har god samarbetsförmåga och lagkänsla där alla tillsammans har en stark vilja att alltid bidra med sitt bästa för att uppnå produktionsmål. Vi ser att du är arbetsvillig, positiv och fokuserad på ditt arbete. Vidare är du även ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Varmt välkommen med din ansökan! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen. Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om mötet med människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med arbetskamrater, sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept . Gott Liv i vardagen. Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om KVARNÅSEN äldreboende Är beläget i Årjängs kommun Värmlands län som ligger nära norska gränsen. Kvarnåsen ligger centralt i samhället i nära anslutning till busshållsplatsen och vi har endast 12 mil till Oslo. Årjäng erbjuder ett rikt naturliv då det är flera sjöar och fina naturreservat med vandringsleder. Kvarnåsen har 92 lägenheter fördelade på nio enheter. Vi erbjuder demensboende, psykogeriatrisk boende samt somatiskt boende. Varje enhet har kök, matsal/vardagsrum och möjlighet till utevistelse. I Pelarsalen finns en mötesplats där våra aktivitetsansvariga anordnar aktiviteter utifrån önskemål. Här firar vi födelsedagar, traditioner och anordnar olika festligheter – allt för att de äldre ska uppleva Gott liv – varje dag. Måltiderna tillagas av kockarna i kommunens restaurangkök som ligger i huset. Våra focus område är Hälsa Mat Gemenskap. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Årjäng Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag, Epassi Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning:75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-23 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Helen Låbbman Telefonnummer: 010-7613230 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer