Lediga jobb i Boden
Sök totalt 299 lediga jobb i Boden
Vi söker tre kvinnliga medarbetare för arbete inom städning och servering. Du kommer att arbeta i team och hjälpa till med: Städning av lokaler enligt schema Servering av mat och dryck Förberedelser inför servering.Säkerställa att hygienregler följs
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Boden med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
We are currently seeking an experienced and dedicated Material Manager to join our team, with deep knowledge of Direct Reduced Iron (DRI) plant components and proven experience in MIDREX technology. About the Role As a Material Manager, you will play a key role in ensuring efficient handling, planning, and monitoring of material flows related to our DRI production. You will work closely with engineering, procurement, and project teams to ensure that the right materials are available at the right time and of the right quality. Key Responsibilities: Manage material planning and logistics related to the operation and maintenance of the DRI plant Ensure all components and spare parts are properly specified and available Collaborate with suppliers and internal stakeholders to optimize material flows Contribute to cost efficiency and inventory optimization Participate in technical reviews and project meetings, especially related to the MIDREX process Qualifications: Technical education in mechanical engineering, materials engineering, or equivalent Several years of experience working with DRI plants, preferably in a similar role Deep understanding of MIDREX technology and its components Experience working in international project environments Strong command of English, both spoken and written We Offer: An exciting role in a forward-thinking industrial company Opportunity to work with cutting-edge technology in sustainable steel production A knowledgeable and committed team Competitive terms and excellent development opportunities
Bodens Energi är en energikoncern där fjärrvärme, elhandel, elproduktion och administration bedrivs i moderbolaget Bodens Energi AB. Det helägda dotterbolaget Bodens Energi Nät AB ansvarar för elnätets 17 000 kunder samt viss entreprenadverksamhet i kommunen. Det innebär att vi arbetar för alla bodensare och med hela staden. Att bedriva en hållbar verksamhet socialt, ekonomiskt och ekologiskt är en viktig ledstjärna för vårt företag och våra medarbetare. Vill du vara med på vår resa och delar du vår vision att vara en lokal kraft med ansvar för framtiden då är du välkommen till oss på Bodens Energi! Arbetsuppgifter Som fastighetstekniker erbjuds du en roll med stort eget ansvar och möjlighet att planera och styra dina uppgifter på daglig basis. Du kommer att ansvara för fastighetsautomationen inom värme, ventilation, kyla, brand gas, kameraövervakning samt inpasseringssystem på Kraftvärmeverket. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är skötsel och underhåll av värme och ventilationssystem samt belysning. Du planerar, deltar samt åtgärdar brister efter besiktningar av ovanstående system. Du kommer även att driva mindre projekt inom ditt ansvarsområde. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot el eller fastighetsteknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har minst 3 års erfarenhet inom fastighetsautomation där du arbetat i fastigheters automationssystem. Det är meriterande om erfarenhet av brandlarmsystem. Du har B-körkort. Personliga egenskaper Som person är du positiv och engagerad med förmåga att sätta upp mål och riktning för arbetsuppgifterna. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter internt och externt. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och din förmåga att utveckla- och samverka tillsammans med övriga medarbetare. Övrigt Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar oss! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med på resan?
Befattningen erbjuder Vi söker dig som vill vara med och utveckla Logistikenheten inom Bodens garnison. Tjänsten erbjuder ett brett och varierat uppdrag vad avser planering, genomförande av materielunderhåll på kort och lång sikt. Du kommer både självständigt och tillsammans med övriga i logistikenheten utgöra ett aktivt och efterfrågat stöd till verksamheten inom Bodens garnison. Om enheten Logistikenheten (LogE) i Boden, har till uppgift att stödja förbanden i fred, kris och krig med att vidmakthålla status och tillgänglighet på fordon och materiel samt att tillhandahålla alla de förnödenheter och transporter som förbanden behöver för att genomföra utbildning, övning, beredskap och insats. LogE i Boden består idag av cirka 150 anställda placerade i Boden och Kiruna. Försvarsmaktens planerade tillväxt och utveckling innebär en tillväxt inom logistiken med många nya spännande utmaningar och möjligheter framöver. Vi söker nu en handläggare förnödenheter med inriktning teknisk tjänst på Logistikenhetens stab med placering i Boden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du ska som handläggare inom logistikenheten vara kontaktperson och rådgivare inom området. Arbetet innebär att jobba tätt ihop med planeringsofficeren teknisk tjänst och gemensamt stödja enheten ( LogE ) med information, analyser och genomförande såväl gällande teknisk tjänst som förnödenheter i övrigt. Arbetet innebär bland annat: • Handlägga och bereda inkomna ärenden till LogE • Handlägga samt följa upp Materielfördelningsorder • Bereda frågor som rör verksamhetens tekniska tjänst som ska föredras för högre chef alternativt ges som order till direkt underställd chef • Kontrollera eventuella remisser innan godkännande av chef LogE • Stödja försörjningsavdelningen och tekniska avdelningen med underhållsplaner och genomförande av tekniska ordrar KRAV Kvalifikationer • 3-årig gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Goda kunskaper om/erfarenheter av materielunderhålls system och materielunderhålls planering • Körkort B Manuell växel Personliga egenskaper Vi söker dig som vill vara med oss och utveckla Logistikenheten i Boden. Du är social, flexibel och har förmågan att nå resultat genom samverkan. Du är en god lagkamrat samtidigt som du tar initiativ och eget ansvar. Du är inte främmande för att arbeta självständigt och är lojal, noggrann och ordningsam som person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Genomförd värnplikt/grundläggande militär utbildning med godkänt resultat • Tidigare anställd i Försvarsmakten • Kunskap om försvarsmaktens materielsystem • Erfarenhet av redovisningssystem inom reservmaterielsförsörjning • Goda kunskaper om och erfarenhet av Försvarsmaktens stödsystem LIFT och PRIO Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad : Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt För upplysningar om befattningen kontakta: Förvaltare Eric Swärdh, Chef LogE stab För information om rekryteringsprocessen kontakta: Anna-Lena Lundberg, Personalhandläggare Fackliga företrädare, samtliga nås via växel Försvarsförbundet, Annelie Forshage SEKO-F, Susanne Thunberg Officersförbundet, Björn Persson SAKO: Björn Astermo Samtliga nås via växeln 0505-45 10 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar med start från vecka 26. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik. Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.26-34 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste). Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!
Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Verksamhetsområde Boende och stöd Omfattar 22 boenden, LSS gruppbostad, särskilt boende socialpsykiatri, korttids-fritids barn och unga, boendestöd samt rekrytering av kontaktperson, kontaktfamilj, ledsagning, avlösning. Inom verksamhetsområdet finns även egen HSL personal och rehabiliteringspersonal. Ledningsgruppen består av 10 enhetschefer och stödfunktioner för bemanning, schemaläggning, övriga insatser LSS samt metodstödjare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en enhetschef med chefserfarenhet till LSS gruppbostad. Du blir chef för en enhet med LSS boenden. Du som enhetschef leder, utvecklar och följer upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Du ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tillsammans med medarbetarna arbetar du för kvalitet enligt lagarna LSS, SOL och HSL som grund. Du ansvarar för att planera verksamheten utifrån gällande lagstiftning, kommunens mål- och styrdokument. Du har ett tydligt och nära ledarskap som ska kännetecknas av samarbete, samordning och utveckling. I uppdraget ingår att leda och, gemensamt med medarbetarna, kvalitetsutveckla arbetet utifrån brukarens behov. Tillsammans med övriga chefer i verksamhetens ledningsgrupp driver du verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Du ansvarar för att samverkan bedrivs internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har flera års chefserfarenhet samt erfarenhet inom området funktionsnedsättning och neuropsykiatri. Du behöver ha kunskap och erfarenhet av att arbeta utifrån LSS, SOL och HSL. Du har erfarenhet av målstyrning och goda kunskaper om metod- och kvalitetsarbete och förstår vikten av uppföljning och utvärdering. Du skapar tydlighet, delaktighet och motiverar dina medarbetare. Du har förmågan att entusiasmera personalgrupper till utveckling och förändring. Du är utåtriktad och kan bemöta medarbetare, brukare, gode man, förvaltare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara van att hantera IT-baserade verksamhetssystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-Körkort erfordras ÖVRIGT Boden är en modern småstad i hjärtat av den gröna omställningen Här bygger vi framtidens samhälle med hållbara lösningar för boende, företagande och vardag. Kommunen spelar en viktig roll i regionens utveckling, med närhet till både stad, natur och två älvdalar. Det vi kallar närhetsliv. Som medarbetare hos oss blir du en del av ett samhälle i tillväxt. Vi erbjuder en miljö där du kan växa i din roll, där idéer uppmuntras och där du gör skillnad, för både människorna här och för framtiden. När du söker jobb hos oss: • Använd vårt e-rekryteringssystem för en trygg och rättvis process • Du omfattas av kollektivavtal och får tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme • Kontakta den person som anges i annonsen om du har frågor • Vi arbetar aktivt för mångfald och en jämn köns- och åldersfördelning • Vi har rökfri arbetstid • Vår hälsoportal erbjuder aktiviteter och inspiration för ett hållbart arbetsliv • Följ oss på Facebook och Instagram för aktuella nyheter och inspiration Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att det inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag (Kontroll av egna uppgifter), se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?pk_campaign=belastningsregistret&pk_source=google&pk_medium=cpc&pk_content=allman&gclid=CjwKCAjwve2TBhByEiwAaktM1N5sWWszpcdSzQjG4eLO4PYLiFzXAfhSvvDk0ed3CNTB5ayi76z7shoClNQQAvD_BwE
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. Shift manager - DRI plant: In this role you’ll lead a diverse team to ensure smooth daily operations while upholding safety and quality standards. You’ll inspire collaboration, and drive key operational goals in a cutting-edge environment focused on sustainable steel production. You’ll review and interpret P&IDs, ensuring precise tracking and resolution of any issues. You'll analyze logic diagrams for new systems, offering insights to improve processes and drive operational efficiency. By optimizing resource use and collaborating with management, you’ll help achieve profitability, productivity, and top-quality outcomes. You’ll oversee both planned and unexpected plant shutdowns, ensuring smooth transitions with minimal disruption in the DRI department. You will be part of our upcoming Boden plant, that is nearing completion with its impressive 145-meter direct reduction tower. We’re leading the charge in transforming iron ore into sponge iron for our steel products and offering hot briquetted iron for greener, sustainable production. Be part of this pioneering movement as we work to create a market for green steel innovations. we are dedicated to fostering diversity and creating a supportive environment for under-represented groups within our industry and in leadership. If you’re passionate about operational success and ready to lead with impact, we want to hear from you. Responsibilities: For this role we are looking for candidates that feel comfortable using their problem-solving and collaboration skills to contribute to the company. Responsibilities are (but not limited to): Apply your knowledge to optimize resource consumption, collaborating with DR Plant Management to ensure profitability, quality, and productivity while supporting smooth plant start-ups, shutdowns, and troubleshooting. Lead, guide, and mentor a team that may include process operators, mechanics, electricians, and instrument and automation technicians, fostering a positive, high-performance, and safe work environment. Foster a diverse, innovative and inclusive organizational culture, encouraging continuous improvements and cross-functional collaboration. Track team performance, report on deficiencies, and implement corrective actions. Qualifications: Extensive experience in refractory installation and specialized knowledge in refractory dry-out processes to ensure operational integrity. Practical application of basic mathematical concepts in process optimization and performance evaluations. Extensive plant operational experience. A professional diploma in Metallurgy, Chemical or Process Engineering or another related field is required. Demonstrated in-depth knowledge of HDRI and Briquette operations, including associated equipment and safety practices. Willing to work in shifts. Competences and skills Ability to serve as a role model in promoting a strong safety culture. Strong leadership skills and team-building qualities. Effective communication and strong interpersonal skills Good process knowledge and knowledge of the department's technical equipment and safety procedures. Location: Boden. We are looking for people available to start between June and August 2025. We are open for candidates that are able to relocatein 2025. Timeline application Step 1: Apply for the role. Step 2: Response from Talent Acquisition Specialist before the 21st of February. Step 3: The interview process consists of 2-3 interviews. Step 4: Let’s talk about a job offer! We aim to complete the process in 2025 Step 5: If required, we will support in the relocation process. Relocation Would you like to read more about moving to North-Sweden, Boden? Try to check out the website ‘Flytta til Boden’. Move to Boden - Here we live a life of #närhetsliv What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.
Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Stureskolan är en 7-9 skola belägen i centrala Boden med cirka 360 elever. På skolan finns en förberedelseklass för nyanlända elever, anpassad grundskola samt en internationell skola ISB (International School of Boden). Stureskolan är organiserad i fyra arbetslag som har varsin specialpedagog tillika arbetslagsledare knuten till sig. Skolan har ett väl utvecklat lokalt elevhälsoteam som består av rektor, biträdande rektorer, specialpedagoger, skolkurator, skolsköterska, skolpsykolog och studie- och yrkesvägledare. Skolan har även ett trygghetsteam bestående av två trygghetssamordnare och flera trygghetsresurser som arbetar aktivt för att skapa relationer och trygghet under rasterna i skolans korridorer och i vårt elevfik. Stureskolans fokusområden är högre måluppfyllelse, studiero och vi utvecklar och förbättrar undervisningen kontinuerligt i vårt arbete med BUUS (Boden utvecklar undervisningen systematiskt). Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill undervisa i teknik och matematik i årskurs 7-9. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift, men som lärare har du även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare i teknik och matematik Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsintervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningsperioden. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.
Start omgående! Vi erbjuder nu en junior konsultposition som Project Controls Associate för ett spännande uppdrag i Boden. Detta är din chans att kickstarta karriären inom projektplanering och kontroll i en professionell miljö där du får arbeta sida vid sida med erfarna specialister.Vad rollen innebär Som Project Controls Associate blir du en viktig del av projektteamet och får ansvara för planerings- och uppföljningsaktiviteter. Du kommer att hantera teknisk dokumentation och rapportering samtidigt som du utvecklar dina färdigheter inom projektstyrning från grunden. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Sammanställa och organisera tekniska rapporter, tidsplaner och presentationer Producera lägesrapporter, grafik och visuella analyser genom Microsoft Office-paketet Assistera med uppdatering av projektscheman och hantering av planeringsdata Insamla och bearbeta information för mätning av projektframsteg och resultat Lära dig avancerade verktyg som PowerBI, Primavera P6 och MS Project Medverka i utvecklingen av rapportmallar och styrningssystem Vem du är Vi söker dig som har: Kandidat- eller högskoleutbildning inom teknik, byggnad, ekonomi eller liknande område med 0–4 års branschexperiens, alternativt teknisk yrkesutbildning inom planering/ekonomi med 2–6 års erfarenhet Säkra kunskaper inom Microsoft Word, Excel och PowerPoint Grundkunskaper i SharePoint eller andra system för dokumenthantering Starkt intresse för att utvecklas inom projektstyrning och kontroll Noggrann och systematisk approach till arbetet Vi ser gärna att du har: Tidigare erfarenhet av PowerBI, Primavera P6 eller MS Project Förmåga att kommunicera teknisk information på ett tydligt sätt, både skriftligt och visuellt Uppdragsdetaljer Arbetsplats: Boden, arbete på kontoret Uppdragstid: 21 juli 2025 – 21 januari 2026 Arbetstid: Heltid Ansökningsfrist: 7 juli 2025 Förlängning: Möjlighet finns Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill etablera dig inom projektstyrning och få praktisk erfarenhet i en professionell miljö. Du kommer att ingå i ett kompetent team och få möjlighet att utveckla både tekniska och metodiska färdigheter som är värdefulla för din framtida karriär.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 299 jobb