Sommarvik, natt till Garnis korttidsboende och äldreboende

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Till våra äldreboenden ochGarnis korttidsboende söker vi ett antal vikarier, natt till sommaren 2024. Till Garnis korttidsboende kommer brukare som av olika anledningar inte kan vistas hemma, det kan exempelvis vara i anslutning till utskrivning från sjukhus för rehabilitering, avlastning/växelvård, palliativ vård mm. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorg av personer i behov av stöd och hjälp med exempelvis personlig hygien, av- och påklädning, aktivering och social dokumentation. Medicinska arbetsuppgifter kan förekomma och ges på delegation av medicinskt ansvarig personal efter genomgången internutbildning. Tjänsterna är natt och omfattning ca 83% KVALIFIKATIONER Du har läst Omvårdnadsprogrammet eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg. Du är en person som tycker om att möta människor i olika situationer, trivs med att jobba i team, du är kreativ som person och bra på att ta ansvar. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och ha läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Lönehandläggare till Löneenheten, Region Norrbotten

Vi på Region Norrbotten har den perfekta utmaningen för dig i rollen som lönehandläggare. Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett gäng engagerade och kompetenta kollegor som ansvarar över hela löneprocessen. Trivs du med varierande arbetsuppgifter och ett ständigt lärande är du den vi söker, varmt välkommen med din ansökan!  Vi söker Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande erfarenhet inom lön. Du har erfarenhet av självständigt lönearbete/löneadministration i närtid. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har goda kunskaper om Office 365 eller likvärdigt. Det är meriterande om du har YH-utbildning inom löneområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor och pensionsadministration är också en fördel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är serviceinriktad, strukturerad, självstädig och har god samarbetsförmåga och problemlösningsförmåga.  Det här får du arbeta med I rollen som lönehandläggare arbetar du med hela löneprocessen och ansvarar för ett eget löneområde. Det kräver både en självständighet men också ett kontinuerligt samarbete och samverkan med övriga kollegor. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att handlägga inkomna underlag, vara ett konsultativt stöd till verksamheten, genomföra kvalitetsgranskning och kontinuerlig uppföljning. Detta utifrån lagar, avtal och regelverk inom löneområdet. En del av det konsultativa stödet är att bemanna vår HR-direkt där både telefon och ärendehantering ingår. I tjänsten ingår det också pensionsadministration som är en ansvarsuppgift man delar med en kollega på enheten. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tillsvidare, heltid, dagtid. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Telefonförsäljare

Vi på Silentium arbetar med försäljning och kundservice. Sedan 1998 har vi hunnit växa och är idag drygt 100 medarbetare i hela Sverige. Våra uppdragsgivare är välkända företag som finns inom flera branscher, bland annat inom telekom-, elbolag-, bank- och försäkringsbranschen. Silentium värderar drivkraft och ett positivt tankesätt. Hos oss finns det därför många olika utvecklingsmöjligheter, hjälpsamma kollegor och en företagskultur med stor gemenskap. I våra samtal använder vi oss av ett språk som skapar trygghet på ett informativt, personligt och förtroendeingivande sätt. Vi söker nu medarbetare till ett kommande uppdrag För att passa in och trivas hos oss ska du vara lyhörd, pålitlig och ha en positiv inställning. Naturligtvis har du lätt för att skapa nya relationer, är driven och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du bör även tycka om att ha många bollar i luften och kunna växla mellan dina arbetsuppgifter snabbt. Dina arbetsuppgifter blir att serva kunder både genom att svara när kunder ringer in och har frågor och funderingar samt att aktivt kontakta kunder gällande viktig information. Ingen tidigare erfarenhet krävs men det är meriterande. Du behöver prata flytande Svenska, meriterande är om du pratar flytande engelska och norska men ej ett krav. Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare

Lockas du av att ge service i världsklass och ser dig själv som en glad och positiv person som alltid vill ge det där lilla extra? Vi på Silentium söker dig! I din roll ingår: Administrera och hantera enklare supportärenden genom att ta emot inkommande samtal. Hantera frågor om fakturor och betalningar Kunna jobba i flera system. Arbeta med merförsäljning genom att identifiera behov hos kunden, på så vis har du även möjlighet till provision Hantera kundklagomål och problem med en positiv attityd och professionell inställning. Förbättra kundnöjdheten genom att erbjuda en hög nivå av kundservice. Samarbeta med teamet för att uppnå gemensamma mål. Förmåga att arbeta effektivt i en hektisk miljö och under tidspress. Allt arbete sker på plats på kontoret i Boden, arbete hemma förekommer inte. Vi ger dig internutbildning på plats. Vi har coacher med många års erfarenhet som hela tiden hjälper dig att utvecklas och bli bättre på det jobb du gör hos oss. Hos oss finns även möjligheter att utvecklas inom bolaget vilket vi anser är ett naturligt sätt att gå vidare med din karriär. Vi på Silentium erbjuder dig som anställd: Fast lön enligt kollektivavtal med möjlighet till provision En rolig och utvecklande arbetsplats med fantastiska kollegor Interna utbildningar Karriärmöjligheter inom bolaget Kontinuerlig individuell coachning Fasta arbetstider 9,00-18,00 måndag tom fredag enligt schema För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du: behärskar flytande svenska och engelska i tal/skrift trivs att arbeta i ett högt tempo och har hög social kompentens du har god datavana och kan arbeta i flera system samtidigt som du pratar med kunden är duktig på att kommunicera pedagogiskt och kan anpassa dig efter kunden har en positiv inställning har en kämparanda och är målinriktad driven och lösningsorienterad du tycker om att arbeta med försäljning & service Känner du att du brinner för detta och vill utvecklas tillsammans med oss? Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bli försäkringsförmedlare - Utbildning ingår, ingen erfarenhet krävs!

Vill du starta en spännande karriär inom försäkringsbranschen? Vi söker ambitiösa individer som är redo att lära sig och växa. Som försäkringsförmedlare hos oss får du möjligheten att utveckla dina färdigheter och bli en expert inom området - och det bästa av allt, ingen tidigare erfarenhet krävs! Vi erbjuder: Omfattande utbildning: Vi investerar i din framgång genom att erbjuda gedigen utbildning som täcker alla aspekter av försäkringsförmedling. Du kommer att få de kunskaper och färdigheter som behövs för att bli en framgångsrik försäkringsförmedlare. Karriärmöjligheter: Vi tror på att främja interna talanger. Genom din prestation och engagemang kan du snabbt avancera och ta del av spännande karriärmöjligheter inom försäkringsbranschen. Ta chansen och starta din karriär inom försäkringsbranschen hos oss utan tidigare erfarenhet. Ansök idag och låt oss hjälpa dig att utveckla dina färdigheter och uppnå dina mål som försäkringsförmedlare. Klicka på ansök här, fyll i dina uppgifter och sen är det klart. Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Norrbotten

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård och särskilt boende. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare i idrott och hälsa Brönjaskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Brönjaskolan är en 7-9 skola i Sävast, sju kilometer utanför Bodens centrum, med cirka 300 elever. Brönjaskolan har tre arbetslag organiserade årskursvis och en väl utvecklad och enhetsförankrad elevhälsa. Elevhälsoteamet består av specialpedagog, skollogoped, studie- och yrkesvägledare, skolkurator och skolsköterska. Brönjaskolan har även ett trygghetsteam bestående av trygghetssamordnare och trygghetsresurser, som arbetar aktivt för att skapa relationer, trygghet och studiero för våra elever. Våra fokusområden är måluppfyllelse, studiero och elevinflytande. Vi har en god utemiljö med basketplan, fotbollsplan och idrottshall samt skogen in på knutarna. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill undervisa i idrott och hälsa i år 7-9. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift. Du har även rollen som mentor för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand Dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i idrott och hälsa i år 7-9. Ytterligare ämnesbehörigheter är meriterande. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan i dag! ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Speciallärare/lärare till särskild undervisningsgrupp

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Vi söker dig som vill arbeta i vår särskilda undervisningsgrupp, åk 7-9 Stureskolan. Den särskilda undervisningsgruppen har 12 platser i ett eget klassrum med en anpassad lärmiljö. Varje elev ges undervisning utifrån sina individuella förutsättningar. Personalgruppen består av två lärare/speciallärare samt undervisande ämneslärare. Samtliga elever som undervisas i den särskilda undervisningsgruppen har en klasstillhörighet i ordinarie klass. Målet är att elever ska delta i den ordinarie klassen utifrån varje elevs individuella förutsättningar. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga uppdrag är att både enskilt och tillsammans med kollegor stödja elevernas lärande och utveckling mot grundskolans mål samt att ge socialt stöd till elever för att förebygga och främja trygghet, hälsa och lärande. Mentorskap ingår i din tjänst, där kontakter med vårdnadshavare är en viktig del. Du har en samordnande och övergripande roll för elevernas lärande och närvaro i den särskilda undervisningsgruppen samt planering och genomförande av deras utvecklingssamtal. Samarbete med undervisande lärare är därför av största vikt och en förutsättning för arbetet. Du ingår i den särskilda undervisningsgruppens team och förbereder för och deltar på elevhälsoträffar, elevmöten och klasskonferenser. Du deltar aktivt i arbetslagsplanering, utvecklingsfrågor samt kvalitetsarbete i arbetslag eller ämneslag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad speciallärare, men ansökan är även öppen för dig som är legitimerad lärare med inriktning mot grundskolans senare år. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete. Vi söker dig som är positiv och engagerad och som vill vara ett stöd till våra elever. Du har ett professionellt förhållningssätt och trivs med att arbeta med elever både enskilt och i grupp. Du har ett lågaffektivt och självreflekterande arbetssätt samt en god förmåga att skapa relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lärare i Bild Brönjaskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Brönjaskolan är en 79 skola i Sävast, sju kilometer utanför Bodens centrum, med cirka 300 elever. Brönjaskolan har tre arbetslag organiserade årskursvis och en väl utvecklad och enhetsförankrad elevhälsa. Elevhälsoteamet består av specialpedagog, skollogoped, studie- och yrkesvägledare, skolkurator och skolsköterska. Brönjaskolan har även ett trygghetsteam bestående av trygghetssamordnare och trygghetsresurser, som arbetar aktivt för att skapa relationer, trygghet och studiero för våra elever. Våra fokusområden är måluppfyllelse, studiero och elevinflytande. Vi har en god utemiljö med basketplan, fotbollsplan och idrottshall samt skogen in på knutarna. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill undervisa i bild i år 7-9. Undervisning i ytterligare ämnen är aktuellt. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift. Du har även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand Dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i bild i år 7-9. Övriga ämnesbehörigheter är meriterande. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan i dag! ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Behandlare inriktning barn

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden På socialförvaltningen i Boden har vi den lilla kommunens fördelar med närhet till kollegor, chefer och övriga professioner inom Individ- och familjeomsorgens verksamhet, externa samarbetspartners samt arbetsuppgifter som bidrar med bredd och en helhetssyn. Vår teamorganisation (Individ- och familjeomsorgen) består av ett mottagningsteam samt två myndighetsteam med inriktning individ respektive familj samt ett team som består av en samlad öppenvård; Team stöd. Hos oss blir du en viktig del i ett multikompetent team som tillsammans utifrån sina olika kompetensområden arbetar med målet att skapa en fungerande helhet för den enskilda och/eller familjerna vi möter. Du blir en del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar vara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och goda resultat för medborgarna. ARBETSUPPGIFTER Team Stöd är individ- och familjeomsorgens samlade öppenvård bestående av ett flertal olika verksamheter. Vi arbetar med verkställighet av biståndsinsatser i multikompetenta team med målsättningen att uppnå en fungerande helhet för den enskilde/familjen. Inom teamet arbetar behandlare med inriktning barn, unga och vuxna. Inom teamet finns också en del externa verksamheter med olika inriktningar. Vi söker dig som vill arbeta som behandlare hos oss och ingå i ett team med duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att arbeta med stöd, motivations- och behandlingsarbete med ungdomar 13-20 år samt deras familjer, men också en hel del med förebyggande och utåtriktad verksamhet. Du ska ha en vilja att stötta ungdomar i utsatta situationer. En del i arbetet är också olika former av stöd i föräldraskapet och vissa delar av arbetet utförs i klientens hemmiljö. Med utgångspunkt i den nya kommande Socialtjänstlagen kommer vårt arbetssätt att alltmer innefatta förebyggande, utåtriktat och uppsökande arbete, vilket innebär en viss flexibilitet i såväl arbetstid som arbetssätt. Det finns en stabil grund av rutiner och upparbetade metoder inom vår verksamhet men vi tycker också om att utveckla nya arbetssätt för att hela tiden anpassa oss efter de behov som finns i samhället. Normalarbetstid är mellan 07:45-17:00 bortsett från perioden maj till september då sommartidsavtal gör att arbetsdagen avslutas redan klockan 16:00. Tjänsten innehåller en del preventivt och utåtriktat arbete och kan innebära att du ansvarar för ex olika former av gruppverksamheter/utbildningar som kan vara förlagda utanför kontorstid. KVALIFIKATIONER Socionom/pedagog/beteendevetare eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms adekvat. Erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familjer är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort erfordras. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024