Vill du arbeta med spännande projekt i ett växande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du en lagspelare med egen drivkraft som vill göra skillnad i ett sammansvetsat team? Då är NYAB Infrastruktur platsen för dig! Vi söker mark- och anläggningsarbetare för att stärka vårt team under högsäsongen 2025. Hos oss blir du en viktig del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar och en företagskultur där våra medarbetare är vår största tillgång. Om tjänsten Som mark- och anläggningsarbetare hos NYAB får du en varierande vardag där du arbetar med intressanta projekt hos våra kunder. Arbetsuppgifterna inkluderar: Markarbeten för grundläggning Plattläggning Justering för asfaltering VA-arbeten Arbetet sker huvudsakligen utomhus och projekten varierar i omfattning. För att göra din vardag smidig har du tillgång till tjänstebil och arbetar främst dagtid, mån-fre kl. 07:00–16:00. Vid behov kan helg- och kvällsarbete förekomma. Du påbörjar din anställning med en introduktion där vi ser till att du får en gedigen onboarding och snabbt kommer in i både rollen och företaget. Tillsammans med din chef lägger ni en gemensam plan för din utveckling hos oss. Högsäsongen sträcker sig från maj till november 2025, och det finns goda möjligheter till vidare anställning om samarbetet fungerar väl för båda parter. Vi söker dig som Vi tror att ditt engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort Behärskar svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning, exempelvis VA-arbeten, plattläggning eller stensättning Erfarenhet av ritningsläsning Certifikat för Arbete på väg och/eller Safe Construction är mediterande, dessa utbildningar ges annars väl på plats hos NYAB. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB får du vara dig själv och utvecklas både individuellt och i team. Vi värdesätter mångfald, höga ambitioner och en stark lagkänsla, vilket skapar en miljö där du trivs, presterar och kan växa i din roll. Med en familjär gemenskap och entreprenöriell anda arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att påverka, utvecklas och ta nästa steg i din karriär – med frihet under ansvar. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. NYAB samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] eller 070-336 67 30. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan och bli en del av NYAB! Om NYAB NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Vi på Kronans Apotek finns i hela Sverige, från Ystad till Kiruna, med över 500 apotek och en grym e-handel. Nu söker vi dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill ta nästa steg och bli en del av våra team i Boden. Som ny farmaceut hos oss erbjuder vi dig på Kronans Apotek i Boden inte bara en god arbetsmiljö, utan också lönetillägg och bonus – en perfekt möjlighet att växa både personligt och professionellt. Flytta eller pendla hit och jobba tillsammans med oss för en värld som mår bra! 🌍🧡 Som farmaceut hos oss i Boden får du det bästa av två världar – en stimulerande karriär och en livsstil nära natur och gemenskap! 🧡 Här välkomnas du av ett engagerat team och ett spännande, varierat arbete där din expertis verkligen gör skillnad. För att göra erbjudandet ännu mer lockande erbjuder vi vårt framtidsortspaket – ett förmånspaket som ger extra klirr i kassan och gör både jobb och vardag ännu bättre. 💸 I Boden får du arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, där din roll som farmaceut är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Här blir du en uppskattad del av samhället, med möjlighet att växa i din karriär och samtidigt göra skillnad för människors hälsa och välmående. När arbetsdagen är över finns det gott om möjligheter att njuta av omgivningarna och varva ner. I Boden har du nära till både natur och stadsliv – med fina vandringsleder, skidspår och rogivande miljöer, samtidigt som det är enkelt att ta del av lokala aktiviteter och en stark gemenskap. Här får du balans mellan ett meningsfullt arbete och ett liv med gott om tid för dig själv och dina nära. Vårt Framtidsortspaket som gör skillnad Vi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss. - Lönetillägg 💰 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla till Boden. - Bonus 🏆 För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180.000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss! Erbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla till orten för att bli en del av vårt fantastiska team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men vi är flexibla och anpassar oss efter överenskommelse. Lönetillägget och bonusen är proportionerliga mot eller direkt kopplade till sysselsättningsgraden. Vi ser fram emot att välkomna dig till apotekschef Anneli Fältmarks team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Health, Safety & Environment Lead. The work tasks may include but are not limited to: Job Description Responsible for daily coordination between subcontractors. Arranging H&S workers for taking precautions planned. Responsible for approval of the precautions taken. Responsible for arranging daily HSE site reports. Responsible for arranging daily HSE meetings. Desirable qualifications (not mandatory) Having a degree in HSE Engineering. At least 5 years as an H&S engineer. Have knowledge of Swedish HSE rules, conditions and laws Have Heavy lifting experience, Have height working experience Risk analysis and related documents can be, prepared, Have experience of similar industrial projects. Have IOSH and NEBOSH certificates. Good command of written and verbal English, No handicap of living at Boden or Lulea. Our headquarters are in Stockholm, and applications are received via the specified e-mail address.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Piping Works Site Engineer. The work tasks may include but are not limited to: Job Description Supervise daily Mechanical/piping work progress in line with construction schedule. Monitor the welding, testing, reinstatement and installation of piping to ensure the work agrees with the project's design and inspect work progress to identify challenges, mitigate risks and guarantee the safety of piping stuff. Ensure the prerequisites are on place to commence piping and mechanical activities as planned. Attend all inspection, welding tests, hydrotest, reinstatement, walkdowns as per QA/QC plan. Advanced knowledge of industry standards and regulations (ASME, EN) related to piping works in industrial projects; Prepare daily/weekly progress report and other concerns to the management. Report daily, weekly, and/or monthly on installed quantities and status. Intervene to site issues and take appropriate action to the way forward of activities. Performs coordination and communications with Design Engineering to resolve technical problems and initiating, reviewing, implementing, and/or dispositioning change requests such as Field Change Notices, Field Change Requests, Nonconformance Reports, Conditioned Reports, and other technical documentation. Cross discipline review of design documents and interface with engineering team, Checking subcontractors’ quantity survey and progress payments reports. Desirable qualifications (not mandatory) Educational qualification of bachelor’s in mechanical engineering. Total 7 years of experience in the projects mainly in piping and mechanical. Experience of working with multi - national and multi - cultural project teams is strongly preferred Demonstrated leadership experience and previous track record of successfully working in mechanical (piping) contractor team Our headquarters are in Stockholm, and applications are received via the specified e-mail address.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du jobba med tekniken som aldrig får stanna och vara med och säkra Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda? Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! Som Projektsamordnare i Försvarsmakten och FMTIS utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Du ges bland annat möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Om enheten FMTIS är en landsomfattande organisation som har fem enheter som utför bland annat drift, underhåll, installationer och modifieringar av Försvarsmaktens anläggningar, IT-system och utrustningar. Genomförandeenhet Norr är en av dem. GE Norr har en geografisk spridning som i stort sett omfattar Norrland och är bemannad med både militär och civil personal. Placering kommer att vara i GE Norr Stab i Boden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består i att koordinera och övervaka projekt främst för utbyggnad av den lokala infrastrukturen på garnisonerna inom GE Norrs ansvarsområde. Du prioriterar de olika projekten i dialog med kollegor inom olika teknikområden. För nya ombyggnationer begär du in offerter och har en dialog med entreprenörer för att planera in ett genomförande av installationer. Du stöttar även den dagliga driften med underhållsarbete, incidenthantering i IT-miljö med inriktning mot nätverk. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler i Boden och till viss del på andra platser inom GE Norrs område, men även övriga delar av landet kan förekomma. KRAV Kvalifikationer • Utbildning med inriktning mot IT/data på lägst gymnasienivå eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga • Goda datorkunskaper, både hårdvara och mjukvara • God erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljö och TCP/IP-nätverk • Förmåga att formulera sig på svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du kan självständigt lösa tekniska problem och ser möjligheterna i en situation. Tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och skapar resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du trygg i dig själv och har gott omdöme. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Dina sociala egenskaper ska vara mycket goda då du kommer att träffa nya människor varje dag. MERITERANDE • Erfarenhet av installation, driftsättning av fiber- och koppar-förbindelser • Erfarenhet av dokumentering samt administration av nätförbindelser • Erfarenheter av projektledning eller att arbeta i IT-projekt • Erfarenheter att arbeta ITIL-processorienterat • Erfarenhet av drift av större nätverksmiljöer, kunskap motsvarande CCNA eller likvärdigt • Kunskap i ritteknik, CAD, läsa och förstå byggritningar • Kunskaper om kabeldragning och kanalisation • Aktuell och relevant erfarenhet av tjänsten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Befattningen är civil. I Försvarsmakten benämns befattningen Projektsamordnare IT. Resor inom tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Mikael Sjögren Upplysningar om rekryteringsprocessen Johan Bäcklund Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr SEKO Matz Felix SACO Agnetha Landquist OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Bodens kommun är i ett expansivt skede. Räddningstjänsten behöver växa i takt med samhällsutvecklingen och utökar därför vår operativa avdelning. Vi söker nu en biträdande styrkeledare för att förstärka vår organisation. Om oss: Vi är ett starkt team som samarbetar med 19 kommuner, från Kiruna i norr till Nordmaling i söder, för att skapa säkra och effektiva räddningsinsatser oavsett var olyckan inträffar. Vårt fokus är att agera snabbt och effektivt för att minimera skador och rädda liv. Vi söker nu dig som kan förstärka vårt team och leda oss in i framtiden. Hos oss finns det goda möjligheter att arbeta brett och vara med och skapa utveckling för att möta framtiden tillsammans. Vi har en organisation där alla anställda kan delta på olika sätt för att gemensamt driva verksamheten framåt med nära koppling mellan våra yrkesgrupper. Organisationen anpassar sig inför framtiden genom att skapa och bibehålla möjlighet till en platt organisation där vi fördelar ansvar och arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov och intresse hos individen. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande styrkeledare hos oss kommer du att ingå i ett arbetslag där vi hjälps åt att nå våra mål. Vårt arbetsklimat präglas av glädje, engagemang och stimulans. Efter introduktionsutbildning jobbar du i utryckningsstyrka, 80% operativt och 20% resurstid på ett 5 veckors schema där du tjänstgör 2 helger av 5. Som biträdande styrkeledare kommer du i normalfallet att tjänstgöra som brandman/rökdykarledare men vid ordinarie styrkeledares frånvaro tar du dennes tjänst. Arbetsuppgifterna är exempelvis genomförande av räddningsinsatser, insatsförberedande arbete och liknande. Förebyggande verksamhet är också en del av arbetet, till exempel utbildning och information till allmänheten, men även tillsyn enligt LSO kan bli aktuellt. Resurstiden är förlagd till dagtid vardagar och ska ge mer utrymme för att ägna sig åt projektarbeten, fokusområden, utbildning och annat där det är en fördel att inte vara i utryckande tjänst. På sikt finns även möjligheter för dig att ta en övergripande ledarroll inom vårt gemensamma räddningsledningssystem. KVALIFIKATIONER Är du den vi söker? • Du har genomgått utbildningen Skydd mot olyckor (SMO) eller, enligt tidigare utbildningssystem, 15 veckors Brandman heltid. • Du har tidigare erfarenhet som brandman. • Körkort behörighet C. • Du har god datavana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. • Du har också god insikt i Lagen om skydd mot olyckor samt andra lagar och regler som styr och påverkar räddningstjänstens arbete. • Du ska även ha god fysik. Det är meriterande om du har: • Befälsutbildning LK1 alterantivt motsvarande äldre utbildning. • Arbete med tillsyn enligt LSO eller utbildning Tillsyn A samt annan relevant yrkesutbildning eller yrkeserfarenhet. Vi lägger stort värde vid personliga egenskaper. Egenskaper som vi värdesätter särskilt är ansvarstagande, flexibilitet, problemlösningsförmåga, välstrukturerad samt förmåga att arbeta i grupp. Vi erbjuder: En möjlighet att delta i utvecklingen av räddningstjänsten i en expansiv tid för Boden. Du får arbeta i en prestigelös och stöttande arbetsmiljö där du har stora möjligheter att växa och ta dig an nya utmaningar. Dessutom får du vara med och rädda liv varje dag. Ansök nu! Om du är redo för ett uppdrag där din insats verkligen gör skillnad, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en tryggare framtid. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We will participate in a project where Stegra (H2 Green Steel) establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden, where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Health, Safety & Environmental Specialist. The work tasks may include but are not limited to: Job Description Establish Conduct specific EHS training for employees as needed (New hire training, OSHA, DOT, EPA), Ensure the company is meeting all of its legislative compliance obligations with OSHA, EPA, fire codes, Works with Division EHS to keep abreast of technical developments and OSHA-related regulations that affect the EHS considerations for operations, Managing HSE auditing requirements, coaching and training existing and new auditors, of HSE management system, Conduct employee and student training, emergency preparedness activities, and/or assurance programs, Prepare incident reports and communicate with affected employees and managers, Safety Resource for a Business Unit/Site, Act as primary contact for Unit and Site Safety questions, Active involvement in injury and illness case management. Desirable qualifications (not mandatory) Having a degree in HSE Specialist or HSE Engineer, Minimum 5 years of experience as HSE Engineer/Specialist, Excellent knowledge of HSE Swedish rules, Have an experience of similar industrial project, Good command of written and verbal English, No obstacle to live in Boden or Lulea, Good knowledge about MS Office, Our headquarters are in Stockholm, and applications are received via the specified e-mail address.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We will participate in a project where STEGRA (H2 Green Steel) establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Technical Office Engineer. The work tasks may include but are not limited to: Job description Being responsible for preparing progress reports with all measurements. Responsible for preparing daily reports. Responsible for documentation and share of all drawing updates with the relative personel. Could prepare RFI’s and share with the relatives. Can redesign the projects if necessary. Share manhour usage details with the planning engineers. Responsible for distrubition of all correspondences. Desirable qualifications (not mandatory) Good knowledge about MS Office (Especially Excel). Good skills of Autocad. Civil Engineer, Mechanical Engineer or a smilar engineering graduation. 5 years of experince in a smilar position. Good command of written and verbal English. Preferred to have an experience in an industrial project previously. Preferred to have knowledge on Primavera or MS Project. Our headquarters are in Stockholm and applications are received via the specified e-mail address.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We will participate in a project where H2GS AB (H2 Green Steel) establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Mechanical Quality Control Inspector. The work tasks may include but are not limited to: Job description Controlling WPS,PWPS documents, contacting 3.Part Companies which are licenced /accredited for (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW ) welding PQR preparations, Controlling Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production), Controlling Weld maps/WPS log Preparation, Post Welding Heat Treatment and Pre -Welding Heat Treatment Inspection and Guidance, Guidiance and Prepapartion of below Quality Control Documents - - - UT Ultrasonic Testing, - - - MT Magnetic Particle Testing, - - - VT Visual Testing - - - PT Penetrant Testing Inspection Test Plan (ITP) Preparation (will be shown as example), Inspect Welding Joint Preparations and Welding Quality by Sampling, Review of Project Welding Report, giving trainings to Welders in order to achieve the targeted max Weld Rejection Rate, Making Walk Through audits preparation of Mechanical Completion Documents, Control of Welding Consumables, Preparation of Pipe Line(Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel Welding Control Reports and Inspection Test Plans, Mechanical Completion (Static /Rotary) Report Preparations Field İnspections on Site Desirable qualifications (not mandatory) Bachelor’s or higher degree in Mechanical Engineering or a related field of Engineering. 3 years of experience in the field below: - - - Construction Site Inspection/Quality Control Experience. Having experience in steel structure erection (torque control etc.) is preferred. Having good command of written and verbal English, Having proven knowledge and experience on below fields: - - - Pipe Line(Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel Welding Control Experience, - - - PWPS (Pre Welding Process Specification), - - - WPS (Welding Process specifications), - - - PQR (Process Qualification Record), - - - WQR(Welder Qualification Record) knowledge. Having ability to prepare Inspection Test Plan (ITP) (on Excel/Word/Power Point- samples will be provided) and to read Technical Drawings and Welding Symbols, Having below given certificates would be a preference: - - - NDT Non-Destructive Test level 2 Certificate covering below Test Methods, - - - ASNT (American Society for Non Destructive Testing) Level 2 /Or ISO EN 9712 NDT level 2 (Valid Certificate), - - - UT Ultrasonic Testing, - - - MT Magnetic Particle Testing, - - - VT Visual Testing, - - - PT Penetrant Testing. Having ability to use Microsoft Office Programs (good knowledge of Excel is preferred). Having knowledge and ability to follow ASME,AWS,ASTM and ISO Standards Related Welding and Steel Structure) (ASME Section VIII and IX BOILER AND PRESSURE CODE). Having knowledge over: - - - PT According to ASTM Section V and VIII BOILER AND PRESSURE CODE), - - - PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5 - - - AMERICAN WELDIND SOCIETY D1.1 Structural Welding Code EN 13445-4, - - - ASTM Section V and VIII BOILER AND PRESSURE CODE), - - - PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5 To be familiar with weld maps/WPS log and Project Weld Reports (Initial and Production) and different Welding Techniques such as (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) as well as Electrodes and Filler Wire, To have experience in preparing Mechanical Completion Documents and Walk Through Audits. The Project is targeted to be completed in October, 2026. The candidate must have no handicap of living in Boden, Sweden. Our headquarters are in Stockholm and applications are received via the specified e-mail address.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Planning and Cost Control Engineer. The work tasks may include but are not limited to: JOB DESCRIPTION · Monitor and control overall project expenditures and claims from vendors, suppliers, and subcontractors. · Provide full planning and cost control support for the project team—covering milestone tracking, and performance reporting. · Lead the weekly update of Primavera P6 schedules, ensuring all progress data and actuals are accurately reflected in line with real-time site activities. · Develop and manage resource-loaded schedules in Primavera P6, assigning labour and equipment resources, monitoring utilization, and analysing workload distribution through histograms and leveling. · Continuously evaluate project performance by analysing resource productivity, progress trends, and identifying risks to schedule adherence. · Establish, manage, and update baseline schedules, conduct schedule review meetings and present recovery or mitigation strategies for deviations. · Generate and maintain integrated cost and time performance reports using Primavera P6 and Excel (including S-curves). · Build and maintain interactive dashboards in Power BI, integrating schedule and cost data to support high-level project insights and decision-making. · Coordinate closely with production, procurement, and site departments to gather reliable progress and resource data for schedule updates and reporting. · Provide planning and cost-related guidance to the Planning Team, identifying key risks and supporting corrective decision-making. · Carry out additional duties as needed to support the planning and cost control function throughout the project lifecycle. QUALIFICATIONS · Bachelor’s degree in mechanical or civil engineering. · Minimum 5 years of relevant experience in project cost control and planning, preferably in industrial facility or infrastructure projects. · Proven experience in the successful delivery of complex, multi-disciplinary projects with numerous interfaces. · At least 3 years of proven experience with Primavera P6 is essential—including baseline creation, weekly updates, critical path analysis, float calculation, dependency mapping, and time impact assessments. · Strong experience developing and managing resource-loaded schedules in Primavera P6, including manpower and equipment allocation, resource histograms, and leveling. · Well-versed in project budgeting, forecasting, earned value analysis, and progress reporting. · Proficient in Microsoft Excel for data analysis, progress tracking, and the creation of S-curves, with familiarity in Power Query for data transformation and integration considered an additional advantage. · Experience using Power BI to create project performance dashboards and visualizations is a strong plus, though not required. · Excellent communication, coordination, and presentation skills with the ability to work across teams. · Analytical and detail-oriented with strong problem-solving capabilities. · Capable of preparing high-quality technical documentation and reports. Proactive, self-motivated, and capable of working independently with minimal supervision.
Välj ett jobb för att visa detaljer