Familjebehandlare Sävastgården, SiS ungdomshem Johannisberg

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Nu öppnar vi Sävastgården igen Under hösten 2025 kommer Sävastgården öppna igen, vill du vara en del av SiS ungdomshem och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Inför uppstart kommer SiS grundutbildning att ske på plats. Som Familjebehandlare kommer du även genomgå andra för tjänsten viktiga utbildningar, dessa sker i Stockholm eller Göteborg. Arbetsbeskrivning Vår målgrupp är skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. I rollen som familjebehandlare har du ett centralt ansvar för våra placerade ungdomars behandling. Familjebehandlaren ansvarar för att arbeta mot ungdomarnas biologiska familjer, släktnätverk och professionella nätverk med målsättningen att skapa delaktighet och samarbete som bidrar till positiva behandlingsresultat. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat familjeterapeutiska interventioner, psykoedukativa insatser, föräldrautbildningar samt deltagande i nätverksmöten och uppföljningar. I uppdraget ingår även tät kontakt med både ungdomar och behandlingspersonal på avdelning. Arbetet runt varje enskild ungdom bedrivs i teamsamverkan med psykolog, socionom, avdelningspersonal, sjuksköterska och lärare. Familjebehandlaren ges möjlighet att till stor del själv utforma och planera arbetsdagen genom digital kommunikation, besök och hemmavistelser utifrån ungdomarnas behov. Uppdraget är idag riktad mot behandling av skolpliktiga flickor, men målgruppen kan över tid förändras beroende på institutionens uppdrag. Handledning och möjligheter till vidareutbildning och att delta i myndighetsövergripande frågeställningar kommer att vara en del av arbetet.  Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför söker vi dig som har förmåga att bygga allians med ungdomar, familjer och nätverk. Du har en positiv människosyn och din drivkraft är att arbeta med människor i utsatta situationer. Du delar SiS värdegrund att vara en plats för förändring, och ditt bemötande och förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. För rollen krävs en personlig mognad som bidrar till att du kan inge både hopp och förtroende, samtidigt som du har förmåga att lyfta fram det svåra i ungdomarnas familj och nätverk för att bidra till förändring. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Ska-krav: Högskoleexamen i sociologi-, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort B Meriterande: Steg 1 psykoterapi eller motsvarande erfarenhet av familjearbete under handledning. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.    Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti 2025.      SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare i trä- och metallslöjd Hedens skola
BODENS KOMMUN
Musikinstrumentmakare och övriga konsthantverkare

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Hedens skola är en grundskola med ca 260 elever från förskoleklass upp till år 6. Skolan ligger 6 km från centrala Boden vackert belägen i Heden intill en liten skog som nyttjas frekvent av skolan. På skolan är det två klasser i varje årskurs och två fritidshemsavdelningar. Under många år har skolan utformat och uppgraderat arbetsmiljön för såväl elever som pedagoger. Fokus har varit att skapa rum i rummet, så att arbetsmiljön kan fungera som en extra pedagog för eleverna, vara lätt att förändra och samtidigt öka arbetsglädjen för både elever och pedagoger. Även utemiljön, den väl tilltagna skolgården är under ständig utveckling. Skolan har en väl fungerande rastverksamhet med aktiviteter för eleverna. Vi vill ge våra elever mod och kompetens att möta framtidens möjligheter och utmaningar. Vi anser att man lär av och med varandra, i olika situationer och miljöer och att det sociala samspelet är en viktig pusselbit i lärandet. På skolan finns ett kollegialt lärande där vi tillvaratar och delar kunskaper samt erfarenheter med varandra. Vi är arbetar aktivt med att ta del av aktuell forskning och utveckling. Välkommen till oss på Hedens skola! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Som lärare i trä- och metallslöjd undervisar du på 1-2 skolenheter i Bodens Kommun. Den aktuella tjänsten är placerad på Hedens skola 3 dagar/vecka och på Torpgärdsskolan 2 dagar/vecka. Båda skolorna är F-6 skolor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med vår lärare i textilslöjd som har samma uppdelning på skolor under arbetsveckan. Som slöjdlärare handlar arbetet om att väcka nyfikenhet och lust till hantverket samt att träna sig i att utveckla sina egna idéer från tanke till färdig produkt. Eleverna ska ges förutsättningar att bygga upp och utveckla sin egen förmåga, kreativitet och problemlösningsförmåga. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är utbildad och legitimerad lärare i slöjd. Även du som har annan kompetens inom slöjdområdet är välkommen med din ansökan. Du är förtrogen med läroplanen och säkerhetsarbetet i en slöjdsal. Du är självgående, ansvarskännande, har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i varje elevs individuella utveckling. Du har förmågan att skapa och upprätthålla professionella och förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gruppledare som vill bidra till förändring

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Nu öppnar vi Sävastgården igen Under hösten 2025 kommer Sävastgården öppna igen, vill du vara en del av SiS ungdomshem och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Inför uppstart kommer SiS grundutbildning att ske på plats, vilket innebär en stor utbildningsinsats på sammanlagt 10 veckor. Som Gruppledare skall du även genomgå andra för tjänsten viktiga utbildningar, dessa sker i Stockholm eller Göteborg.  Arbetsbeskrivning Motiveras du av att hjälpa ungdomar i en utsatt livssituation? Gillar du dessutom att organisera, leda och planera? Sök jobbet som gruppledare på SiS! Som gruppledare bidrar du till en trygg och säker miljö för såväl placerade barn och ungdomar som medarbetare. I rollen arbetar du aktivt i det operativa vård- och behandlingsarbetet ute på avdelningen. Du ansvarar för att planera, operativt leda och fördela det dagliga arbetet. Du agerar förebild och främjar att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Du håller löpande enhetschefen på din avdelning uppdaterad i frågor som kan påverka arbetsmiljön, vård- och behandlingsmiljön eller brister i verksamheten. Introduktion och handledning av nya medarbetare ingår också i ditt arbete. Du ingår i ett team med enhetschef och behandlingssekreterare och ni kommer att ha ett nära samarbete för att tillsammans skapa goda resultat.  Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som gruppledare motiveras du av att arbeta med och hjälpa människor i en utsatt livssituation. Det operativa arbetet och mötet med ungdomarna är ditt största fokus. Du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och är tydlig i din kommunikation med andra. Samtidigt är du inlyssnande och bekräftande i ditt bemötande med ungdomarna och medarbetare samt bra på att bygga relationer. Du har ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att samarbeta samt att sätta dig in i andras perspektiv. Arbetet är ibland utmanande och kräver att du är stabil och behåller lugnet även i stressade situationer.   Du ska också ha:  • Relevant högskoleexamen på 180 poäng med inriktning mot samhälls-, vård- eller beteendevetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig • God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. • Körkort B Det är meriterande om du har flerårig arbetslivserfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap  Då vi är mitt i semesterperioden kan urval dröja något. Om du inte när den kontaktperson du önskar, ring växeln 010-453 20 00. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti.       SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare 4-6 Svartbjörnsbyns skola
BODENS KOMMUN
Grundskollärare

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Svartbjörnsbyns skola är en F-6 skola som ligger ett par kilometer utanför centrala Boden. Skolan har strax under 150 elever och har hög grad behöriga pedagoger inom skolans alla yrkesgrupper. Vi är en skola som arbetar med delaktighet och inflytande och där eleven är i centrum. Vi lägger stor vikt att Svartbjörnsbyns skola ska kännetecknas av trygghet och studiero och att vi ska ha ett väl fungerande elevhälsoarbete där undervisningen är intressant och begripligt med hög måluppfyllelse. Digitala verktyg är en naturlig del i undervisningen och vi satsar på natur och rörelse genom friluftsdagar, utevistelse både i skog och mark samt på skolgården och planerade rastaktiviteter. Samarbete och samsyn kring elever och förhållningssätt är viktiga delar i vårt arbete med att få en så bra skola som möjligt.  Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill undervisa i Engelska och Samhällsorienterande ämnen i år 4-6 Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift. Du har även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa Svenska, Engelska och Samhällsorienterande ämnen. Ytterligare ämnesbehörigheter är meriterande. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kock till Björkens kök
BODENS KOMMUN
Kockar och kallskänkor

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom kostverksamheten tillagar och serverar vi måltider till förskolor, skolor, äldreboenden och hemtjänst i Bodens kommun. I dagsläget är vi ca 75 medarbetare. Hos oss erbjuds Du en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att uppfylla vårt övergripande uppdrag att laga god och näringsriktig mat som bidrar till hälsosamma val och långsiktigt goda levnadsvanor för våra barn, elever och äldre. Vårt uppdrag är att skapa goda, säkra och hållbara måltider för våra matgäster, stora som små, så att de känner sig betydelsefulla genom bra service och ett professionellt bemötande. Vi söker nu en kock till Björkens kök, som är ett tillagningskök beläget i Boden. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillaga lunch och middag till äldreboenden och lunch till restaurangen på Björken.    Vi samarbetar inom verksamheten så du kan komma att jobba i annat kök när behov uppstår. Vi genomför arbetsplatsträffar där vi delar erfarenheter, utvecklar verksamheten och jobbar gemensamt med arbetsmiljön.  I uppdraget ingår rutiner inom kökets egenkontroll baserat på dess HACCP, portionsstatistik, webbaserad beställning av livsmedel och kökets förbrukningsartiklar.  Vikariatet är heltid med semesteranställning dagtid 38,25timmar/vecka, 2 helger av 5. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är utbildad kock eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet av kök, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har grundläggande IT-kunskaper för att hantera beställningar, smartphone, personalsystem och kommunikation via mejl samt god förmåga att muntligt och skriftligt överlämna och ta emot dokumentation på svenska samt att arbeta enligt skrivna rutiner. Meriterande är gymnasiets Restaurang och livsmedelsprogram, kunskap om specialkost, utbildning eller erfarenhet av lokalvård, B-körkort.  För att trivas hos oss ska du vara självgående, noggrann och förtroendeingivande. Du bidrar med ett gott samarbete med olika aktörer på arbetsplatsen, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga att arbeta strukturerat. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Bifoga gärna utbildnings- och arbetslivsintyg i ansökan, då de kan efterfrågas om du blir aktuell för anställning. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Speciallärare Fagernäs skola
BODENS KOMMUN
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Fagernäs skola är en grundskola med ca 150 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Skolan, som byggdes 1953, ligger ca 2km från Bodens centrum.  Skolan har två stycken fritidsavdelningar, Örtagården och Solgården. En hög andel av skolans elever har fritidsplats. På vår stora skolgård finns platser för lek och aktivitet. Vi har lekställningar, fotbollsplan (gräs och grus), basketplan, gagarink och stora fina fria ytor för lek och rörelse. På vintern finns spolad skridskoplan, uppdragna skidspår och stora snökullar. I närområdet finns naturområden som lämpar sig för utflykter och friluftsliv året runt.    På Fagernäs skola är vi utforskande, värdeskapande och interaktiva. Vi är fulla av framtidstro och vi arbetar för att varje elev ska utveckla tillit till sin egen förmåga och en hög kompetens att möta framtidens utmaningar. På skolan tillvaratar och delar vi kunskaper och erfarenheter med varandra. Vi är intresserade av att ta del av aktuell forskning och utveckling. Det är många som trivs och känner stolthet över sitt arbete på Fagernäs skola.  Med det sagt, vill vi välkomna dig till vårt gäng - för visst vill du också ha ett av världens roligaste och viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta hos oss på Fagernäs skola som speciallärare.  Som speciallärare på Fagernäs skola arbetar du såväl förebyggande som åtgärdande med fokus på språk-, skriv- och läsutveckling, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och/eller matematikutveckling för elever och elevgrupper. Det innebär att du arbetar med att kritiskt granska och tillämpa metoder att bedöma elevers utveckling samt anpassning av arbetssätt utifrån elevers behov. Du ansvarar även för att kartlägga och utveckla det svenska språket hos elever med annat modersmål än svenska Som speciallärare deltar du i skolans lokala elevhälsoarbete. Du ansvarar tillsammans med skolans specialpedagog för att föreslå och utforma extra anpassningar, särskilt stöd och andra lösningar så att alla elever utvecklas så långt som möjligt mot såväl kunskapsmålen som styrdokumentens övriga mål. Du har ett nära samarbete med skolans specialpedagog, kvalitetsutvecklare, elevhälsa och rektor.  I tjänsten ingår även kartläggningar, pedagogiskt utvecklingsarbete, analysarbete, handledning och coachning av kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är lärare och har legitimation/examen som speciallärare.  Vi söker dig som är förtrogen med läroplanen och andra styrdokument. Du är självgående, ansvarskännande, har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i varje barns individuella utveckling. Du har förmåga att skapa och upprätthålla professionella och förtroendefulla relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har hög kommunikativ och interaktiv förmåga, är lyhörd och har hög motivation för läraryrket. Du är glad, flexibel har även förmåga till självreflektion och analys. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kock till Kostverksamheten
BODENS KOMMUN
Kockar och kallskänkor

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom kostverksamheten tillagar och serverar vi måltider till förskolor, skolor, äldreboenden och hemtjänst i Bodens kommun. I dagsläget är vi ca 75 medarbetare. Hos oss erbjuds Du en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att uppfylla vårt övergripande uppdrag att laga god och näringsriktig mat som bidrar till hälsosamma val och långsiktigt goda levnadsvanor för våra barn, elever och äldre. Vårt uppdrag är att skapa goda, säkra och hållbara måltider för våra matgäster, stora som små, så att de känner sig betydelsefulla genom bra service och ett professionellt bemötande. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Inom Kostverksamhetens måltider prioriteras inköp av lokala, ekologiska och svenska livsmedel som bidrar till hållbara måltider och långsiktigt goda levnadsvanor. Måltiden ska vara god, säker, näringsriktig, integrerad, hållbar och trivsam så att matgästen kan känna sig nöjd med maten och bemötandet. Till Kostverksamheten söker vi nu en kock som har samtliga av våra kök i Bodens kommun som sin arbetsplats. Du har din placering på Björkens kök och utgår därifrån till det kök som för dagen behöver din hjälp.  Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilket kök det gäller. Från att arbeta ensam i ett kök med allt det ansvar som det innebär, till att vara en av flera i nästa kök. Vi har verksamhet inom såväl förskole- skol- och äldreomsorgens kök. Vid behov kan tjänstgöring i ex två olika kök bli aktuellt under samma dag. Ett antal kök har lokalvårdsuppdrag i angränsande lokal för att uppnå heltid. Arbetsuppgifterna är alla i ett kök förekommande och består bland annat av matlagning, salladsberedning, disk, rengöring, städning, administrativt arbete, portionsstatistik, beställning av livsmedel med mera. I uppgifterna ingår att följa arbetsplatsens rutiner och egenkontroll samt aktiv medverkan inom arbetsplatsens utvecklingsområden. Hos oss arbetar vi i huvudsak måndag fredag dagtid 38,25 h/v men helgtjänstgöring kan förekomma. KVALIFIKATIONER Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.  Vi söker dig som är utbildad kock, alternativt har annan utbildning i kombination med erfarenhet av arbete i kök, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du tycker om att arbeta på olika arbetsplatser med mat och människor, har ett gott bemötande och är serviceinriktad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av special koster. Vi söker dig som vill vara delaktig i verksamhetens utveckling och strävar efter hög kvalitet och bra service. Du har matgästen i fokus och ser möjligheter i stället för begränsningar. Du har förmåga att planera och prioritera arbetet i köket samt följa kökens rutiner. Du har god datavana vilket behövs i det dagliga arbetet samt vid planering och beställning av livsmedel.  Körkort B och tillgång till egen bil krävs för den här tjänsten.  Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänligen bifoga utbildnings- och/eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sommarvik v 25-32 till kvinna i centrala Boden
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team i sommar, är det du? OM TJÄNSTERNA Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på sommarvikariat förlagt mellan v 25-32 ca 75 % hos vår kvinnliga kund som  är i 70-årsåldern och bosatt i centrala Boden. Arbetstiderna är följande: Kl 07:30-13:55 Kl 14:00-21:15 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 70 årsåldern som älskar att vara ute på långa härliga promenader. Vår kund har MS behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kunden använder sig av duschstol, el-rullstol och lyft. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Då kunden tycker om att ta sig ut på långa promenader så är det viktigt att även du gör det samma.  Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, omhändertagande och engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vi utgår från kundens önskemål vid rekrytering så kommer kvinnliga sökanden att prioriteras. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket Erfarenhet inom vård och omsorg MERITER Erfarenhet inom personlig assistans Sysselsättningsgrad: Fast tillsvidaretjänst 46 % +  sommarvikariat 75 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Timvikarie & sommarvikarier v 28-31 till kvinna i Brännberg
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Brännberg, som ligger mellan Boden och Älvsbyn. Vi söker sommarvikarie för perioden v 28-31, samt timvikarier som kan jobba extra vid behov. Arbetstiderna är följande: Primärt vardagar dagtid kl 08.30-16.30 Kvällspass och helger kan förekomma vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna på 38 år som till vardags studerar på universitetet. Hon är en social och aktiv kvinna som på sin lediga tid gillar att gå på diverse evenemang så som bio, konserter, spela spel och umgås.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning  Förflyttningar  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Som person vill vi att du är pålitlig, engagerad, mogen och social! Du ska prata och förstå det svenska språket fullt ut, detta pga hörselnedsättning, så kunden läser på läpparna. Vidare är viktigt att du som söker är i god fysisk form och kan göra lyft på ca 20 kg. Kunden önskar kvinnliga assistenter mellan 20-50 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV du talar och förstår svenska språket fullt ut kunden önskar enbart kvinnliga assistenter körkort och tillgång till bil (för att kunna ta dig till & från arbetet) du får ej ha egna pälsdjur då det finns allergi i kundens familj MERITER tidigare erfarenhet som personlig assistent/inom vården Sysselsättningsgrad: timvikarier. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sommarvikarier till Nyhléns Hugosons Boden
Ls Jobbet AB
Handpaketerare och andra fabriksarbetare

Vi söker omgående semestervikarier till vår produktionsanläggning i Boden där vi producerar kyld färdigmat. Du kommer arbeta med paketering av kyld färdigmat och även i köket med arbetsmoment såsom stekning, förberedning och tillberedning. Arbetet pågår från vecka 27 till och med vecka 39. Arbetet kräver personligt engagemang, att du har ett högt driv, är självständig, noggrann och ansvarstagande. Tjänsten innebär också samarbete med övriga kollegor, det är därför viktigt att du fungerar väl i både större och mindre grupper. En god fysik krävs då det förekommer en del tyngre moment i arbetet. Inom alla arbetsområden tillämpar vi arbetsrotation mellan positioner och arbetsuppgifter. Du bör därför ha en positiv inställning till att lära dig nya arbetsuppgifter och utvecklas. Har du erfarenhet av att jobba i kök sedan tidigare är det en merit men inget krav, du kommer att få den utbildning du behöver på plats. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev snarast möjligt då vi behöver personal omgående. Krav Goda kunskaper i svenska Meriterande Tidigare erfarenhet av liknande arbete Om arbetsgivaren - Nyhléns Hugosons AB Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska matföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder och odlare. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt. Hantverket ligger alltid till grund för vår produktion, med erfarenhet och ett personligt engagemang i varje del av tillverkningen. Vi använder inga onödiga tillsatser i vår mat och garanterar hög kvalitet på våra produkter. Våra anläggningar finns i Luleå̊ (charkproduktion), Skellefteå̊ (paketering av kött, kallskänk mm) Boden (kyld färdigmat och Ullånger (slakteri), Änge Chark AB (charkproduktion), Jokkmokkskorv AB (charkproduktion) och Haparanda Potatis AB (paketering av potatis och tillverkning av potatisgratänger). Nyhléns Hugosons-koncernen har idag ca 280 medarbetare och omsätter ca 795 miljoner kronor. Läs mer om oss på̊ www.nyhlenshugosons.se, www.guldfisken.com, www.angechark.se, www.jokkmokkskorv.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025