Personlig assistent till barnärende-tillsvidareanställning
BODENS KOMMUN
Personliga assistenter

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Socialförvaltningen söker personliga assistenter för arbete hos en flicka 10 år, flickan bor med sina föräldrar och har två syskon. Tjänsten är tillsvidare men under förutsättning att personen som anställs fungerar med brukaren. Raden är på mellan 88-96 %, det beror på schemaperiod och om personen som anställs också önskar jobba dagtid. I Bodens kommun tillämpas rätten till heltid och då får du göra en del av din arbetstid någon annanstans om du önskar heltid. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Flickan behöver stöd och hjälp med det mesta för att klara sin vardag. I arbetet ingår att bistå henne i hennes behov av stöd och hjälp under skola och fritid, såsom personlig omvårdnad, förflyttningar, träning, sysslor i hemmet, fritidsaktiviteter med mera. Viktigt är också att du är barnkär, gillar att engagera dig i barnet och kan bjuda på dig själv. Det är schemalagd arbetstid natt, vissa kvällar och helg, eventuellt även dagtid beroende på eget önskemål. KVALIFIKATIONER Den vi söker har en väl utvecklad empati, en god förståelse och respekt för den enskildes svårigheter och möjligheter samt respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Meriterande är om du har läst Omvårdnadsprogrammet eller har utbildning som personlig assistent och/eller erfarenhet från yrket. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Förskollärare till Lunda förskola
BODENS KOMMUN
Förskollärare

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Sävast förskoleområde består av tre förskolor. Lunda förskola (8 portaler) som öppnade 2021, Tallbackens fsk (4 portaler) som renoverades för ett fåtal år sedan och Örtavallens förskola (4 portaler). Förskolorna ser lite olika ut där Lunda förskola har en gemensam restaurang och torg medan de andra två förskolorna arbetar med buffé och gemensamma lärmiljöer i förhållande till vad lokalerna erbjuder.  Området leds av rektor tillsammans med biträdande rektor och samordnare, där samordnare bistår personal i vardagsnära frågor såsom scheman, särskilt stöd och kontakt med vårdnadshavare. Förskolorna arbetar åldersindelat, dokumenterar systematiskt projekt och utvecklingssamtal i digitala system och det finns en organisation för kollegial samverkan. Nycklar i vår vardag är att utveckla barnens språk, att skapa undervisning i vardagsnära situationer och bemöta varandra på ett fint sätt.  I Bodens kommun har du för tillfället möjlighet att semesterväxla, du har friskvårdsbidrag och friskvårdstimma. Semestern har vi hittills löst utan semesterperioder, istället samråder vi tillsammans där vi hjälps åt så att alla för det mesta får önskad semester. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Till Lunda förskola söker vi Dig som är förskollärare och vill arbeta med barn 1-5 år. Du förväntas vara positiv och ha helhetssyn. Tillsammans hittar vi lösningar för att bli starka ihop. Du ska vara beredd att arbeta förskolans öppettider och med barn 1-5 år. Våra förskolor har hög kompetens och du kommer ha kollegor som strävar efter att utveckla verksamheten tillsammans med dig. Dina närmsta kollegor kommer vara de i ditt arbetslag, 3 medarbetare. Tillsammans skapar ni undervisning för er barngrupp, både med enskild- och gemensam planeringstid.  Du ska vara beredd att arbeta de tider förskolan har öppet. Du kommer att arbeta mot förskolans Läroplan och arbeta för att nå ökad måluppfyllelse på ett engagerat och positivt sätt. Du kommer att använda dig av digitala verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet, varvid kunskap i digitala verktyg är ett krav. Viktigt är att du kan se helheten och behov utifrån denna, dels avseende barnet och barngruppen dels för din arbetsplats bästa. Ditt bemötande mot barn, vårdnadshavare och kollegor förväntas bära hög kvalitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Du ska vara flexibel, samarbetsvillig och lösningsinriktad. Viktigt är att du följer gemensamma beslut och arbetar för barns bästa i förhållande till de förutsättningar verksamheten erbjuder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
myNanny barnvakt Boden, nanny / barnpassning, 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Receptionist | Coor | Boden
Lernia Bemanning AB
Kontorsreceptionister

På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management. Är du en serviceinriktad och organiserad person som brinner för att skapa ett välkomnande första intryck? Vår kund söker en receptionist till sitt team i Boden. Här får du chansen att vara ansiktet utåt, hantera administrativa uppgifter och bidra till en effektiv arbetsmiljö. Ta nästa steg i din karriär idag! Om tjänsten Som receptionist kommer du att vara ansvarig för att välkomna besökare och hantera inkommande samtal hos vår kund. Du kommer att koordinera mötesrum, administrera posthantering och bistå med allmän kontorsservice. I dina arbetsuppgifter ingår även att säkerställa att receptionen är representativ och att ge stöd vid interna och externa events. Du kommer att arbeta nära både interna team och externa leverantörer för att säkerställa en hög servicenivå och effektivitet i verksamheten. Anställningsform/tillträde Tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning. Detta är en rekrytering vilket innebär att direkt anställning sker hos Coor i Boden. Tjänsten avser 80% Arbetstider: Rullande 5 veckors schema, vardagar 8.00-20.00, helg 12.00-20.00 Tillträde så snart som möjligt. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och gärna erfarenhet inom reception eller kundservice. Du bör ha en god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, samt vara bekväm med att hantera administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av att arbeta med datorer och vanliga kontorsprogram är nödvändig, liksom en naturlig förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk arbetsmiljö. Meriterande Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en reception inom en större organisation, gärna med erfarenhet av bokningssystem och telefonväxlar. Utbildning inom service eller administration ses som ett plus. Kunskaper i ytterligare språk och erfarenhet av att hantera internationella kunder kan ge dig en fördel. Ett proaktivt arbetssätt och förmågan att snabbt anpassa sig till förändringar är också uppskattade egenskaper hos våra medarbetare. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Christina Rönnegard via e-post: [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Demopersonal sökes till Petterssons Charkuteri för extrajobb!
Professionals Nord Luleå AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Prisbelönta Petterssons Charkuteri söker demopersonal på deltid! Är du social, utåtriktad och älskar god mat? Vill du representera ett anrikt charkuteri och ge kunder en smakupplevelse utöver det vanliga? Då har vi jobbet för dig! Information om företaget Petterssons Charkuteri är ett anrikt familjeföretag med en lång tradition av att tillverka högkvalitativa charkuteriprodukter. Med passion för hantverk och noggrant utvalda råvaror skapar de allt från klassisk falukorv och grillkorv till smörgåsmat. Deras produktion sker i Boden, där de med stor omsorg paketerar och distribuerar deras produkter till butiker, skolor och andra livsmedelsföretag. Hos Petterssons Charkuteri blir du en del av ett sammansvetsat team som brinner för god mat och genuint hantverk. De är stolta över deras arbete – och det har lönat sig! Vid senaste Chark-SM blev de utsedda till Svenska mästare i Falukorv! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Petterssons Charkuteri räkning två demoarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Petterssons. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Petterssons Charkuteri önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds: Ett roligt och omväxlande arbete där du får möta många människor  Möjlighet att utvecklas inom sälj och marknadsföring En flexibel deltidsanställning  Arbetsuppgifter Som demoarbetare hos Petterssons Charkuteri får du möjligheten att arbeta i butiksmiljö där du bjuder kunder på provsmakningar, informerar om deras produkter och skapar en positiv upplevelse kring deras varumärke. Ditt mål är att inspirera och engagera kunder att upptäcka deras högkvalitativa charkuteriprodukter. Tjänsten innebär resor till matbutiker i Norrbotten, främst längs kusten. I genomsnitt arbetar du varannan vecka på tisdagar och fredagar mellan kl. 10–17 eller 10–18. Vi söker dig som: I denna roll är dina personliga egenskaper det som väger tyngst. Du bör vara utåtriktad, serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du behöver också vara en självgående och ansvarsfull person som tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort och bil då resor ingår i tjänsten Behärskar svenska i tal och skrift  START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: DeltidSTAD: BodenURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Lisa Bäckström ([email protected]) Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]#Petterssons Charkuteri #Demopersonal #Extrajobb

9 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Kock till Restaurang MR Tre Renar i Boden
Compass Group AB
Kockar och kallskänkor

Tillsvidare, heltid 100% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad kock som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering. Om Restaurang Tre Renar Tre Renar är belägen i Boden inne på Försvarsmaktens område. Enheten består av en stor militärrestaurang som dagligen serverar ca 300-1200 frukost, lunch, middag och kvällsmål, både i matsal samt utskick vid övningar. På området finns ytterligare tre mässar där vi bedriver verksamhet såsom kiosk, café och representationsmiddagar. I vårt uppdrag ingår även att serva kaffemaskiner på hela området för försvarsmakten. Vi har ett nära samarbete med mässföreningen där det förekommer flera stora evenemang och middagar. Verksamheten förväntas växa under kommande år. På Tre Renar är vi ca 25 glada och engagerade medarbetare som jobbar. Eftersom vi verkar inom ett skyddsobjekt så krävs registerutdrag och sekretessintyg. Registerutdraget måste vara utan anmärkningar och du måste vara svensk medborgare eftersom verksamheten bedrivs inom militärt område. Vem är du? • Du är över 18 år • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Förstelärare i Teknik till Stureskolan
BODENS KOMMUN
Grundskollärare

Stureskolan är en 7-9 skola belägen i centrala Boden med cirka 360 elever. På skolan finns en förberedelseklass för nyanlända elever, anpassad grundskola samt en internationell skola ISB (International School of Boden). Stureskolan är organiserad i fyra arbetslag som har varsin specialpedagog tillika arbetslagsledare knuten till sig. Skolan har ett väl utvecklat lokalt elevhälsoteam som består av rektor, biträdande rektorer, specialpedagoger, skolkurator, skolsköterska, skolpsykolog och studie- och yrkesvägledare. Skolan har även ett trygghetsteam bestående av två trygghetssamordnare och flera trygghetsresurser som arbetar aktivt för att skapa relationer och trygghet under rasterna i skolans korridorer och i vårt elevfik. Stureskolans fokusområden är högre måluppfyllelse, studiero och vi utvecklar och förbättrar undervisningen kontinuerligt i vårt arbete med BUUS (Boden utvecklar undervisningen systematiskt).  Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill undervisa främst i teknik årskurs 7-9. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga  arbetsuppgift, men som lärare har du även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare i teknik och matematik .Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete.   Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet.    Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsintervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningsperioden ÖVRIGT Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Hermelinen Sävast söker Personlig Tränare - timanställning
Läkarhuset Hermelinen AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Vill du vara med och inspirera människor till en starkare och friskare vardag? Vi på Hermelinen Sävast söker en engagerad och motiverande personlig tränare som kan arbeta kvällar och helger på timmar. Om tjänsten Som personlig tränare hos oss blir du en viktig del av vårt team och våra medlemmars träningsresa. Du coachar, motiverar och skräddarsyr träningen utifrån individens behov och mål – allt i en familjär och modern gymmiljö. Vi söker dig som: Är utbildad/licensierad personlig tränare Har ett brinnande intresse för träning, hälsa och att hjälpa andra att utvecklas i sin träning Trivs med att arbeta med människor och har en positiv och professionell inställning Har möjlighet att jobba kvällstid och helger Är självgående, lyhörd, flexibel och lösningsorienterad Tidigare erfarenhet som PT är meriterande, men vi välkomnar också dig som är ny i yrket med rätt inställning och driv. Vi erbjuder: Ett roligt och utvecklande extrajobb på timmar Stöd i att bygga din egen kundbas Ett härligt team och en inspirerande träningsmiljö Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling Låter det som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Märk mejlet med "Personlig tränare – Sävast". Välkommen till vårt team i Sävast!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Resehandläggare FMLOG Boden
Försvarsmakten
Resesäljare och trafikassistenter m.fl.

Vill du vara med och bidra till något större samtidigt som du levererar god service? Som resehandläggare i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team - i en myndighet som är i stark tillväxt. Transportenheten Försvarsmaktens logistik (FMLOG) ansvarar för Logistikstöd till förband, skolor och centra inom Försvarsmakten (FM) - nationellt och internationellt. I FMLOG ingår bland annat Försvarsmaktens Transportenhet med funktionsledningsansvar för transporttjänsten inom FMLOG samt med uppgift att koordinera genomförandet av Försvarsmaktens strategiska och operativa transporter av såväl personal, materiel som hela förband. Transporter sker bland annat som flygtransport, sjötransport, landsvägs- och järnvägstransporter, såväl inom som utom riket. Reseavdelningen har som huvuduppgift att boka och utfärda resedokument åt Försvarsmakten. Vi arbetar aktivt med likabehandlingsfrågor genom att skapa förståelse för allas våra olikheter. Målet är att uppnå inkludering och mångfald. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som resehandläggare planerar och bokar du resetjänster enligt avtal och regelverk. Du bokar hotell, konferenser, flyg-, båt- och marktransporter samt skapar underlag för fakturering av resetjänster. Du förmedlar även reseinformation till kunder och erbjuder en god servicenivå när du hjälper och hänvisar kunder via telefonsupport, vilket är en viktig uppgift inom ramen för din roll. Arbetet utförs i olika system, såsom Amadeus, AGM, LinkOnline och Outlook. Kvalifikationer • Gymnasieexamen eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Tidigare erfarenhet av arbete inom service och administration • Dokumenterade goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar för att uppnå uppsatta produktionsmål. För att vara framgångsrik i rollen behöver du även vara självständig, ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du har en positiv attityd till alla delar av ditt arbete och kan lätt anpassa dig och lära nytt i en föränderlig miljö. Vi ser också att du är skicklig på att bygga relationer och stödja andra för att uppnå gemensamma mål. Vi värdesätter ett ömsesidigt förtroende där du förväntas ta eget ansvar i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tidigare erfarenhet av arbete inom resebyråbranschen • Kunskaper i Amadeus, LinkOnline och/eller AGM • Arbete inom Försvarsmakten • Erfarenhet av administration inom statlig myndighet • Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel och Outlook. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Civil befattning Arbetet kan innebära resor i tjänsten, både inom- och utomlands. Skiftarbete kan förekomma. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Välkommen att kontakta Sektionschef Pernilla Norman. Fackliga företrädare SEKO – Eva-Britt Steen OFR/S – Håkan Antonsson OFR/O – Peter Andersson SACO – Magdalena Sewall Samtliga nås via växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Medicinsk sekreterare
Försvarsmakten
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Försvarshälsan i Boden söker vi en medicinsk sekreterare – vill Du bli en del av vårat team? I 19 växer och nu söker vi dig som vill vara en del av något större och värdesätter att få bidra till ett säkrare och bättre samhälle. Försvarshälsan är Försvarsmaktens interna företagshälsa. Vi bedriver företagshälsovård för anställda samt hälso- och sjukvård inklusive daglig sjukvård för värnpliktiga under grundutbildningen. Vårt uppdrag är att stötta Bodens Garnison med försvarsmedicinsk förmåga. Vi arbetar hälsofrämjande, förebyggande, och rehabiliterande. Om oss Försvarshälsan är en del av Garnisonsstödsenheten på I 19 och har fn 26 medarbetare bestående av läkare, sjuksköterskor, psykologer, fysioterapeuter, medicinska sekreterare, hälsopedagoger, arbetsmiljöingenjör, och verksamhetsledning. Personalen är indelad i 2 sektioner; en för företagshälsovård och en för hälso- och sjukvård till värnpliktiga. Du som medicinsk sekreterare ingår i ledningsgruppen. Vi arbetar med stor framåtanda där vi förfinar arbetssätt och metoder för att vi tillsammans med dem vi är till för ska uppnå bästa resultat. Tack vare samverkan i form av bland annat beställardialoger och gemensam planering kan vi vara nära verksamheten och arbeta med tidiga signaler. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ditt arbete som medicinsk sekreterare kommer att bestå av ett brett administrativt uppdrag. En del av ditt arbete kommer att bestå av försvarsmaktsspecifik vårdadministration såsom att i datajournalsystem hantera patientrelaterad administration, t ex journalanteckningar och remisshantering. Du kommer även att sköta viss ekonomiadministration samt vara ett administrativt stöd för enheten t ex sköta inventering, skriva minnesanteckningar, beställa varor, posthantering osv.   KRAV Kvalifikationer  • Vårdadministrativ utbildning • Minst fem års yrkeserfarenhet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (Svenska/engelska) • Körkort lägst B, manuell växel Personliga egenskaper Som person är du drivande, flexibel och trivs med att arbeta som en del i ett team med syfte att stödja en god arbetsmiljö med trivsel och arbetsglädje. Arbetet kräver god förmåga att självständigt planera, genomföra och utvärdera resultat av utförda arbeten och uppdrag inom verksamheten. Trygghet i den egna yrkesrollen och god samarbetsförmåga är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Kunskap och erfarenhet inom ekonomisk hantering • Vana att arbeta i olika datasystem • Genomomförd värnplikt och/eller tidigare erfarenhet av tjänstgöring i Försvarsmakten Personliga egenskaper Som person är du drivande, flexibel och trivs med att arbeta som en del i ett team med syfte att stödja en god arbetsmiljö med trivsel och arbetsglädje. Arbetet kräver god förmåga att självständigt planera, genomföra och utvärdera resultat av utförda arbeten och uppdrag inom verksamheten. Trygghet i den egna yrkesrollen och god samarbetsförmåga är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Anställningen är en civil tillsvidareanställning som inleds med provanställning i 6 månader. Sysselsättningsgrad heltid (40 tim/v). I tjänsten ingår 3h fysisk träning på arbetstid. Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Resor i tjänsten förekommer. Möjlighet till internutbildning och kompetensutveckling inom försvarsmedicinska området. Individuell lönesättning tillämpas För upplysningar om befattningen kontakta Försvarshälsan Boden: Robin Holmgren, tel 073-358 41 69 eller Maria Runelöf, tel 070-585 92 98 Fackliga företrädare – nås via Försvarsmaktens växel 010-825 10 00 OFRO Håkan Jansson OFRS Annelie Forshage SACO Björn Astermo SEKO Susanne Thunberg Välkommen med din ansökan senast 2025-08-02. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Personuppgiftsbehandling i LIME CRM När du söker denna tjänst innebär det att Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter. För information om hur Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter; https://www.forsvarsmakten.se/sjukvardspersonal Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025