Studie- och karriärvägledare
Högskolan i Borås
Studie- och yrkesvägledare

Högskolan i Borås erbjuder mer än bara ett jobb – här är du med och påverkar och bidrar till utveckling. Vi vill att du ska må bra både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider, ett generöst semesteravtal och bra villkor vid föräldraledighet. Det finns även möjlighet till internationell kompetensutveckling genom studier eller praktik utomlands. Med vårt centrala läge har du nära till stadens utbud och goda pendlingsmöjligheter. Välkommen till oss på Studentcentrum! Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och göra skillnad för studenter – både under och efter deras studietid? Vi söker dig som vill ta dig an en mångsidig och utvecklande roll där du får bidra till studenters lärande, välmående och framtid. I rollen som studie- och karriärvägledare kommer du att: • Erbjuda vägledning och stöd till nuvarande, blivande studenter och alumner – genom samtal, telefon och e-post, både individuellt och i grupp. • Ha ansvar för ett eller flera utbildningsområden där du arbetar i samråd med programansvariga och andra delar av verksamhetsstödet. • Bidra till studenters lärande genom förebyggande insatser i samarbete med programansvariga och övrigt verksamhetsstöd.  • Informera om högskolans verksamhet, regler och processer – både enskilt och i grupp, för att ge nuvarande och presumtiva studenter en tydlig bild av vad som gäller och vilka möjligheter som finns. • Samverka med kollegor och Studentkåren, och vara en aktiv del av nätverk inom studie- och karriärvägledning – både inom och utanför högskolan. • Delta i utvecklingsarbete kring arbetssätt, rutiner och kvalitetsfrågor – med målet att ständigt förbättra verksamheten i och utanför avdelningen.  Dina kvalifikationer  För anställningen krävs en för tjänsten relevant examen, företrädesvis en studie- och yrkesvägledarexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du behöver även ha erfarenhet av studie- och karriärvägledning inom högskola eller universitet, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och ett professionellt förhållningssätt som präglas av tillmötesgående, servicekänsla, tålmodighet, initiativrikedom och flexibilitet. Du har dessutom god kommunikativ förmåga och samarbetar väl med andra. Meriterande: • Kunskap om och intresse för aktuell teoribildning och metoder/metodutveckling inom tjänstens ansvarsområde. Din anställning Vikariat på heltid, som längst till och med 31 juli 2026. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/130 Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 10 augusti.  Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 34. Blir du en av de vi vill träffa för en intervju kommer vi att ta kontakt med dig. Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb. Observera att kontaktpersoner kan vara svåra att nå under sommaren på grund av semester. Susanne Håkansson, rekryterande chef. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Föreståndare till HVB-verksamhet
Kristersson, Robin
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Kandidatbank.se är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att hitta och matcha föreståndare och behandlingspersonal inom socialt omsorgsarbete. Med vår egen erfarenhet som föreståndare, förstår vi vad som krävs för att lyckas i rollen, och vi kan erbjuda professionellt stöd i din karriärsutveckling. Genom noggranna urvalsprocesser säkerställer vi att våra kunder får kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad i människors liv. Nu söker vi erfarna föreståndare till två HVB-verksamheter i Göteborg. Om tjänsterna Vi söker nu två föreståndare till två olika tjänster i Göteborg med omnejd. Som föreståndare leder du verksamheten, säkerställer hög kvalitet, och skapar en trygg miljö för klienter och personal. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och utveckla det dagliga arbetet Ansvara för personal, budget och verksamhetsutveckling Säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk Bygga relationer med klienter, anhöriga och samarbetspartners Driva kvalitetsarbete och främja en positiv arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare eller motsvarande) Erfarenhet av ledarskap, gärna som föreståndare inom HVB Kunskap om lagstiftning och regelverk inom HVB-verksamhet Goda relationsbyggande och administrativa färdigheter Engagemang och vilja att skapa trygghet och utveckling Varför Kandidatbank.se? Vi samarbetar med företag över hela Sverige och erbjuder dig möjligheten att hitta en tjänst som matchar din erfarenhet och ambition. Genom oss får du: Tillgång till spännande tjänster över hela landet Stöd i din karriär och professionella utveckling Ett engagerat team med gedigen erfarenhet som matchar dig med rätt arbetsgivare Ansök nu! Vi tar emot ansökningar via: https://kandidatbank.se/registrera-cv.html Eller på mail: [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jobba hemifrån - Deltid
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jobba Hemifrån med fastlön
Samtele AB
Företagssäljare

. Vilka är vi? Mobiloperatören Bara Telecom AB är en uppstickare på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.    Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset   Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.    Vi erbjuder:    - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre  - Hög ersättning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Timanställd personlig assistent sökes till kvinna
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Nu söker vi dig som vill vara del av en annans vardag, som tycker om att jobba med människor och som trivs i att vara en hjälpande hand. Vi söker timanställda till sommaren, till vår kund som bor strax utanför Borås mellan Sjöbo och fristad. Söker en kvinna i åldern 35-50 år som har bil och körkort. Vår kund önskar en assistent som delar samma intressen som promenader, fixa i trädgården, laga mat, inredning och hundar. Kunden har två små hundar i hemmet, så du som söker bör inte vara allergisk eller hundrädd. Vi ser gärna att man har hundvana. Krav: Bil och körkort och icke rökare. Meriterande med tidigare erfarenhet av omvårdnad. Välkommen med din ansökan

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Servicebiträde med körkort till hemtjänst Druvefors

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv varje dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten. Nu söker hemtjänst Druvefors ett Servicebiträde! Vi som jobbar inom hemtjänst Druvefors är ett härligt gäng bestående av undersköterskor, vårdbiträden, servicebiträden, chefer, samordnare och hemtjänstkoordinatorer. Hos oss arbetar män och kvinnor med olika bakgrund, vilket berikar vår verksamhet och breddar vår kompetens. Hemtjänst Druvefors utgår från trivsamma och fina lokaler på Druveforsvägen 32 i centrala Borås. Vi arbetar främst inom Druvefors, Göta, Kristineberg men även Funningen och Hedvigsborg med omnejd. Vi tar oss fram gåendes, med bil eller elspark. En god arbetsmiljö är viktig för oss! Inom hemtjänst Druvefors arbetar chefer och medarbetare tillsammans för att främja ett gott arbetsklimat där alla kan trivas. Servicebiträde med körkort till hemtjänst Druvefors Arbetsuppgifter Som servicebiträde i hemtjänsten utför du serviceinsatser i hemmet hos våra brukare såsom städ, tvätt, inköp, påfyllnad av förråd, övriga hushållssysslor samt viss ledsagning. Hemtjänstinsatser såsom promenad, trygghetsbesök och apoteksärenden kan också förekomma.  Du dokumenterar i våra journalsystem. Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor inom enheten. Arbetstiden är förlagd till dagtid vardagar, måndag tom fredag. Att arbeta inom hemtjänsten i Vård- och äldreförvaltningen är att göra något viktigt på riktigt. Ett arbete som är meningsfullt och roligt, där du gör skillnad varje dag! Övrig information Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Vi söker dig som har service- eller lokalvårdsutbildning där delar som städ, hygien, service och bemötande ingår. För att kunna utföra uppdraget som servicebiträde krävs goda språkkunskaper i svenska eller svenska som andraspråk på grundläggande nivå. Servicebiträdet har ett starkt intresse och vilja att arbeta inom området. Vi söker dig som har god förmåga att ge service, bemöta människor och samarbeta med både de äldre, anhöriga och övriga medarbetare. Du är noggrann, ordningsam, bra på att kommunicera och följa instruktioner men har även förmåga att självständigt se vad som behöver göras. För att lyckas i uppdraget krävs att du är serviceinriktad, ansvarstagande och noga med att hålla hög kvalitet på ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet och snabb anpassningsförmåga till nya förändringar. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom området. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav för tjänsten. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden Inför ett eventuellt erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterska till vår vaccin och hälsomottagning i Borås
MACC PEOPLE AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

MACC People har sedan 2021 vaccinerat över 450 000 personer och öppnade upp i Västra Götaland på uppdrag av Regionen i augusti 2023. Vi täcker stora delar av regionen med både fysiska lokaler och mobila enheter och söker nu förstärkning av undersköterska till vår provtagningsverksamhet i Borås. Om tjänsten Du kommer ansvara för och arbeta med vår provtagningsverksamhet i Borås där vi utför venprovtagning, erbjuder vaccinationer och hälsokontroller. Under perioden oktober-december har vi även en mobil enhet som fokuserar på vaccination i de mindre kommunerna runt om Borås där du som undersköterska arbetar tillsammans med sjuksköterska. Vi arbetar på uppdrag av regionen och fokus på vaccination som är subventionerade. Under sommar och höst med fokus på HPV-vaccin, senare på Covid-19 och influensa. Även flera andra vaccinationer, både som regionen erbjuder och som vi säljer, bland annat bältros och TBE. Arbetsdagarna varierar i längd, dagtid, provtagning sker under förmiddag och vaccinationer under eftermiddagar. Mottagningen i Borås har öppet för venprovtagning två dagar i veckan. Tjänsten är intermittent behovsanställning och passar dig som önskar arbeta sporadiskt. Start enligt överenskommelse, vi arbetar med löpande urval vid denna rekrytering. Du ansvarar för att: Venprovtagning Assistera sjuksköterska vid vaccinering för ex. TBE, bältros, HPV, säsongsinfluensa, påfyllnad av befintligt grundskydd och covid Enklare vårdrådgivning Enklare journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Rapportering av KPI:er Hälsokontroller Din kompetens: Vi söker dig som är självgående, trygg, flexibel, ansvarsfull, socialt utåtriktad och har en utmärkt samarbetsförmåga.  Vi ser gärna att du delar våra värderingar gällande kvalitet, rätt kompetens och förutsättningar, patientsäkerhet och respektfull hälsofrämjande vård. Krav på skyddad yrkestitel som undersköterska alternativt tjänstgöringsintyg som styrker titeln. Det går även bra med sjuksköterske- eller läkarstuderande. Som sjuksköterskestuderande ska du ha godkända och avslutade kurser tom T4 Som läkarstuderande ska du ha godkända och avslutade kurser tom T6 Krav på god erfarenhet av venprovtagning, minst ett år. Meriterande med erfarenhet av journalsystemet MittVaccin alt HLTHY samt Labportalen eller Giddir. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande tjänst i en organisation i tillväxt som alltid sätter patienten och våra medarbetare främst. Värderingar vi som vårdgivare står för och du som medarbetare kan vara stolt över. En arbetsmiljö som präglas av vilja att utvecklas där vi har roligt tillsammans med kollegor som brinner för sin yrkesroll. Flexibla arbetstider Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kan du komma att bli bakgrundskontrollerad. Vi genomför bakgrundskontroller för att säkerställa en trygg och rättvis anställning. Vi uppskattar om du vill granska ditt CV noggrant innan du skickar in din ansökan till oss. För att utföra dessa bakgrundskontroller har vi ett samarbete med 2Secure, ett internationellt säkerhetsföretag, för att säkerställa en trygg och rättvis process. Tack för din förståelse och ditt engagemang i att göra denna process så smidig och öppen som möjligt. Om oss Vi har vaccinerat över 450 000 människor sedan 2021, är ensamt upphandlad vaccinatör för stora delar av Västra Götaland och utvecklar just nu ett unikt koncept för mobil preventiv sjukvård via vår rullande klinik, MACC-bilen. Jägersrohälsan som är en del av MACC är navet i denna satsning på innovativ mobil sjukvård. Jägersrohälsan finns i rymliga lokaler på Derbyvägen vid Jägersro i Malmö där det bedrivits läkarmottagning i 30 år. Frågor besvaras av vår rekryteringsansvarige, Rebecka De Geer Paci, tel. 076-317 60 88. Är du den vi söker och vi den du söker? Vi ser fram emot att höra från dig så fort som möjligt! Ansök genom att klicka på länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
SFI-lärare till komvux
AU Utbildning AB
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

SFI-lärare – Arena Utbildning Borås 📍 Plats: Borås 🕒 Omfattning: Heltid, främst dagtid – viss kvällsundervisning kan förekomma 📄 Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 🚀 Tillträde: Enligt överenskommelse – gärna så snart som möjligt Om oss Arena Utbildning bedriver vuxenutbildning på uppdrag av kommuner, Arbetsförmedlingen och Myndigheten för yrkeshögskolan. Vi finns på över 60 orter i landet och erbjuder SFI, grundläggande och gymnasiala kurser samt yrkesutbildningar inom bland annat vård och omsorg, barn och fritid, logistik och tandsköterska. Vi brinner för att skapa goda förutsättningar för vuxnas lärande och för att ge varje elev möjlighet att lyckas – oavsett bakgrund eller tidigare studier. Om rollen Till vår verksamhet i Borås söker vi nu en engagerad SFI-lärare för heltidsanställning. Undervisningen sker huvudsakligen dagtid, men viss undervisning kan förekomma under kvällstid. Du undervisar vuxna elever i svenska som andraspråk inom SFI, och i vissa fall även i orienteringskurser kopplade till arbetsliv och yrken. Dina arbetsuppgifter innefattar: Undervisning i SFI på olika nivåer Möjlig undervisning i orienteringskurser med yrkesinriktning Planering och anpassning av undervisningen efter individens behov Dokumentation och betygsättning Samarbete i ämnes- och arbetslag Du blir en viktig del av ett team som stöttar elever i deras språkutveckling och förbereder dem för fortsatt utbildning och arbetsliv. Kvalifikationer Krav: Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i SFI Meriterande: Erfarenhet av vuxenutbildning Erfarenhet av yrkesinriktad SFI eller orienteringskurser God digital kompetens och vana av lärplattformar Kunskap om coachande och individanpassade arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som: Har ett starkt engagemang för språkundervisning och vuxnas lärande Är trygg, lyhörd och flexibel Trivs med att arbeta i en mångkulturell miljö Gillar att samarbeta och bidra till gemensam utveckling Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt uppdrag där du gör verklig skillnad En stabil heltidsanställning i ett expansivt utbildningsföretag Goda möjligheter till utveckling inom Arena Utbildning Engagerade kollegor och ett positivt samarbetsklimat 📧 Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Arbeta inom lager eller som montör!| Lernia Bemanning | Borås med omnejd
Lernia Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en noggrann och driven person som trivs med att ha ordning och reda omkring dig? Vi på Lernia söker nu montörer och lagermedarbetare i Borås med omnejd för att stärka upp hos våra olika spännande uppdragsgivare. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter. En möjlighet att kunna växa och utvecklas! Om tjänsten Som lagerarbetare kommer du att ansvara för mottagning och kontroll av inkommande varor, säkerställa korrekt lagring och hantering av produkter samt plocka och packa beställningar för leverans. Du kommer även att hantera inventering och delta i arbetet med att optimera lagerutrymmet. Vid behov bistår du med rengöring och underhåll av lagermiljön. Rollen innebär också att du använder digitala system för registrering och spårning av varuflöden hos vår kund. Till rollen som montör söker vi framför allt dig som är en driven och engagerad person som motiveras av att vara en viktig kugge i produktion. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av montering. Utöver det är det ett plus om du har erfarenhet av arbete inom exempelvis fordon, bygg. eller industri. Vi ser gärna att du har erfarenhet av självständigt och kvalificerat arbete som montör. PS! Har du en annan sysselsättning på 50% eller mer i form av studier eller arbete? Titta då in denna tjänsten där vi söker dig som vill arbeta extra - https://www.lernia.se/jobb/lager-och-logistik/boras-extrajobb-inom-lager-logistik-lernia-boras-295247/ Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av montering och / eller som lagermedarbetare. Du bör ha en gymnasieutbildning men goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten, liksom grundläggande datorkunskaper. För att lyckas i rollen behöver du ha en förmåga att arbeta både självständigt och i team samt inneha en god fysisk arbetskapacitet. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som truckförare eller som montör. Erfarenhet av Lean-arbetssätt eller andra effektiviseringsmetoder är en fördel. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för dig & ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kring tjänsten - kontakta oss på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Familjehemssekreterare med fokus på rekrytering och utredning
Borås kommun
Socialsekreterare

Vi söker två familjehemssekreterare en tillsvidare anställning, samt ett vikariat till Familjehemscentrum. Familjehemscentrum är en viktig del av Borås Stads satsning på familjehemsplacerade barn. Vi arbetar helhjärtat för att erbjuda trygghet och stabilitet för våra barn och familjer. Som familjehemssekreterare kan just du göra skillnad och ge bra förutsättningar för de barn som behöver stöd och hjälp. Du kommer att ingå i en stabil arbetsgrupp där erfarenhet finns och ny energi välkomnas. Vi värnar om ömsesidigt stöd och utvecklar kontinuerligt våra arbetssätt genom kvalitetssäkring, utbildning och utveckling. Vi arbetar aktivt för att öka antalet egna familjehem och har en tydlig arbetsplan för fokus- och utvecklingsfrågor. Familjehemscentrum består av 8 barnsekreterare, 15 familjehemssekreterare, 1 pedagog, 3 metodhandledare och 2 enhetschefer. Vi är en arbetsgrupp som har roligt tillsammans och stöttar varandra. Borås Stad är också deltagare i Yrkesresan vilket ger dig introduktionsutbildning och vidareutbildning. Handledning sker regelbundet med extern handledare. Vi arbetar utifrån Signs of Safety. Familjehemssekreterare med fokus på rekrytering och utredning Arbetsuppgifter Familjehemssekreterarna är uppdelade i två team. Team 1 jobbar med rekrytering, utredning och matchning. Team 2 jobbar med råd och stöd. Tjänsterna som vi söker är i team 1. Som familjehemssekreterare i team 1 arbetar du med att rekrytera nya uppdragstagare, utreda familjer och matcha ihop rätt familj till barnet. Du samarbetar nära dina kollegor, under utredningarna jobbar man tillsammans två och två. Du kommer att träffa många nya människor utreda och göra bedömningar gällande familjers möjlighet att vara uppdragstagare. Du behöver vara nyfiken, bra på att samarbeta, vara analytisk och duktig på att kommunicera. Du behöver känna dig säker på dokumentation. Övrig information Innan erbjudande om anställning ges behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Kvalifikationer För att bli vår nästa kollega behöver du ha en socionomexamen eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av socialt arbete inom barn och familj samt är duktig på dokumentation. Erfarenhet av familjehemsarbete är meriterande. Som person är du flexibel och välkomnar förändringar med en positiv inställning. Du trivs med struktur och har förmågan att arbeta metodiskt och organiserat, samtidigt som du effektivt prioriterar dina arbetsuppgifter. Ditt samarbete i team är både produktivt och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Kvalitet och goda resultat är viktigt för dig och du är medveten om vikten av noggrann dokumentation. B-körkort är ett krav. Ansökan I tjänsten ingår att vid vissa tillfällen vara med på events, ibland på kvällstid och vid några tillfällen per år även på helger. Vi har familjehem runt om i Sverige, vilket gör att man med framförhållning behöver kunna arbeta sena kvällar och ibland sova borta. Då vi erbjuder våra familjehem och kontaktfamiljer stöd på kvällar och helger per telefon ingår också att ha beredskap dessa tider enligt ett rullande schema.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025