Produktspecialist

Produktspecialist dialys Nordic Medcom är ett dynamiskt och växande företag inom medicinteknik, dedikerade till att förbättra livskvaliteten för patienter som behöver dialysbehandling. Vi finns representerade i hela Norden där vi tillsammans utgör ett engagerat team. Med fokus på innovation och kundnöjdhet strävar vi efter att förenkla vardagen för de som använder sig av våra produkter och tjänster. Du kommer att ingå i vårt svenska team, med huvudkontor i Borås och ansvara för egna sjukhus i Sverige. I ditt dagliga arbete kommer du verka för att utveckla och upprätthålla goda relationer med befintliga och potentiella kunder. Arbetet innefattar utbildnings- samt försäljningsinsatser. Vidare kommer du ge support samt information kring våra produkter och öka medvetenheten om vårt varumärke genom olika marknadsaktiviteter. Arbetet medför en del resor men också stor frihet med möjlighet till egna initiativ. Kanske jobbar du idag som dialyssköterska eller har annan likvärdig erfarenhet. Låter detta intressant är du välkommen att höra av dig så berättar vi mer. Kvalifikationer: – Legitimerad sjuksköterska, erfarenhet inom dialysområdet är meriterande. – Ödmjukhet och förmåga att lyssna på och förstå kundernas behov. – Starkt kundfokus och förmåga att skapa positiva och långsiktiga relationer. Vi rekryterar löpande och anställer när vi funnit rätt person så tveka inte att skicka in din ansökan! Skicka in din ansökan via mail till [email protected] För mer information kontakta vår Sverigechef Robert Agerskog (+46) 33 20 89 96

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sök SAABs introduktionsprogram – bli elektronikmontör!

Nu finns möjligheten att gå ett skräddarsytt utbildningsprogram som ger dig möjlighet till en framtid på SAAB som elektronikmontör! Du erbjuds en gedigen grundutbildning och förståelse för yrket. Via programmet är du anställd hos oss på Skill, du får betald utbildning i fyra veckor och lön från första dagen. Efter utbildningen kommer du arbeta som elektronikmontör hos SAAB i Göteborg. I urvalsprocessen kommer uttagna kandidater att bokas in på handlagstestet söndagen den 9 juni. Utbildningen startar v. 35. Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Dina arbetsuppgifter I rollen som elektronikmontör kommer du att arbeta med montering av Saabs produkter. Du blir en viktig del i något av deras team i produktion där du tex. kommer att få montera, löda, avsyna, testa produkterna samt behöva läsa och förstå ritningar. I arbetet ingår det även problemlösning och avvikelsehantering vid upptäckt av eventuella fel. För att ge dig de rätta grunderna innan du kliver in i din nya roll börjar vi därför med en utbildningsperiod som är anpassad efter kommande arbetsuppgifter. I det dagliga arbetet kommer du ha nytta av de certifikat du testas för under programmets gång. Utbildningen innehåller bland annat: - Lödning med certifiering enligt FSD 5115 - Ritningsläsning med certifiering enligt IPC 620 - Komponentkännedom - Kablage och kretskort Din profil Då tidigare erfarenhet av yrket eller branschen inte är ett krav så söker vi dig med den rätt vilja och inställning! För att trivas i rollen är det fördelaktigt om du har visst tekniskt intresse samt gillar att arbeta praktiskt. Du ser detta som en möjlighet till en långsiktig anställning där du kan bygga och utöka din kompetens inom yrket som elmontör. För att fungera i rollen som elmontör bör du vara noggrann, lättlärd och ha bra samarbetsförmåga. Du har ett ödmjukt förhållningssätt till ditt arbete, är tålmodig och en god lyssnare. Du behöver behärska svenska och engelska, såväl tal som i skrift. Viss kurslitteratur kommer att vara på engelska vilket förutsätter att du känner dig bekväm med språket, i övrigt är kursen på svenska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande När du sökt tjänsten kommer vi att skicka ett ett digitalt kapacitetstest som du får via en länk. När du har sökt behöver du därför ha koll i din mejlkorg. Därefter kommer vår chatrobot att ställa några grundfrågor. Dessa steg är obligatoriska och du måste genomföra dem för att gå vidare i rekryteringsprocessen. I urvalsprocessen kommer utvalda kandidater som går vidare att genomgå ett handlagstest, fysiskt på plats i SAABs lokaler den 9 juni. Vill du veta mer eller har frågor? Kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Kundansvarig Bolån

Passionerad och engagerad? Intresserad av privatekonomi och bankvärlden? ICA Banken i Borås söker nu dig som gillar att skapa mervärde för bankens kunder och ta ett helhetsansvar för kundens hela bankaffär. Om du är redo för nästa steg i din karriär inom bankbranschen är detta din chans! Om jobbet som Kundansvarig Bolån Som Kundansvarig Bolån ansvar du för att leverera ett fördjupat kundmöte och erbjuda ett attraktivt bolåneerbjudande tillsammans med alla bankprodukter, så som försäkringar och sparprodukter. Genom ett personligt och professionellt bemötande guidar du kunden genom hela dess privatekonomi och skapar mervärde genom att bredda och fördjupa kundens engagemang i ICA Banken. Teamet du ingår i har kundernas privatekonomi i fokus och dina kundmöten sker både genom telefon och digitala tjänster. Med ditt stora intresse om vardags- och privatekonomi samt bankprodukter ger du kunden ett helhetserbjudande på privatsidan, oftast med bolånet i fokus. Du paketerar och erbjuder helhetslösningar som är anpassade från kundens behov genom livets alla faser. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Borås. Är du den vi söker? Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom bank eller finans, samt ett brinnande intresse av privatekonomi. Du trivs med att förmedla produkter och tjänster till kund, och har en förmåga att ta till dig och strukturera komplex information och pedagogiskt föra den vidare utifrån kundens behov. Som person är du social och har en naturlig förmåga att skapa relationer med både kollegor och kunder. Du trivs i en miljö som präglas av ständigt lärande, högt affärsmannaskap och fokus på kunden, samt gillar att ta stort eget ansvar för dina och gruppens resultat och utveckling. Du har även nedan kvalifikationer; Gymnasieutbildning Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska Goda kunskaper i Office-paketet Om du inte sedan tidigare har en Swedsec licens, vilket är klart meriterande, men inget krav, kommer vi att erbjuda dig en Swedsec bolånelicens och informationsgivare samt IDD för försäkringsdistribution, som du tagit innan din provanställning är slut. Därför ska du välja ICA Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i en konstant utveckling. På riktigt! Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. Än. Du kommer att jobba i ett härligt och omtänksamt team som tar hand om varandra och älskar att utveckla och utvecklas. Teamet arbetar mycket självständigt och i vår utvecklingsresa har vi tillsammans en fantastisk möjlighet att driva utveckling och förändring. Läs mer om livet på ICA här. Vad händer nu? Välkommen med din ansökan senast 2024-06-07. Urvalet sker löpande och intervjuer påbörjas så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Gunilla Söderström, [email protected] eller 0722-554729. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Specialpedagog till Barnhälsan

Är du en engagerad och driven specialpedagog som vill vara med och utveckla Förskoleförvaltningens barnhälsoarbete? Vill du ha ett omväxlande och utvecklande arbete i en kreativ miljö där det händer mycket? Då kan du vara den vi söker! Barnhälsoorganisationen på Förskoleförvaltningen är en stödfunktion som består av 11 specialpedagoger. Vi är en arbetsgrupp med hög ambitionsnivå som drivs av att utveckla och skapa goda förutsättningar för alla barn i förskolorna i Borås Stad. Barnhälsans specialpedagoger har kontor i gemensamma lokaler tillsammans med övriga stödfunktioner på Förskoleförvaltningen, vilket skapar bra förutsättningar för samverkan och strategiskt arbete. Specialpedagog till Barnhälsan Arbetsuppgifter Specialpedagogen i barnhälsan arbetar hälsofrämjande och förebyggande utifrån specialpedagogiska perspektiv på organisation, grupp och individnivå. Arbetet sker huvudsakligen genom handledningar/konsultationer till arbetslag men även genom utbildningsinsatser till hela förskolor. I arbetet ingår också deltagande i verksamhetsutveckling och samverkansarbete internt och externt. Övrig information Inom Borås Stad vill vi skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att du som medarbetare ska trivas och må bra, både fysiskt och psykiskt. Borås Stad tillämpar även rökfri arbetstid. Vill du veta mer om våra förmåner kan du läsa vidare på Ersättning och förmåner - Borås Stad (boras.se). Kvalifikationer Du som söker är legitimerad förskollärare och har tidigare arbetat som förskollärare. Du har en specialpedagogisk examen gärna med ytterligare påbyggnadsutbildning inom språkutvecklande arbete och eller språk och kommunikation. Som person söker vi dig som har ett starkt engagemang för arbetet inom förskolan, är tydlig i din kommunikation och är van att planera och organisera ditt arbete självständigt. Vidare tror vi att du är utvecklingsinriktad och har ett intresse för att leda samt utveckla andra. Ytterligare personliga egenskaper av vikt är social kompetens, flexibilitet, lyhördhet och samverkansförmåga. Erfarenheter från tidigare arbete som specialpedagog är meriterande. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Socialt extrajobb i Borås med omnejd | Sommar

Är du på jakt efter ett extrajobb som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb till vår kunds verksamhet i Borås med omnejd. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Borås med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information Placeringsort: Borås, Svenljunga, Alingsås Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 Upplärning: 6 alternativt 7 augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * Behärskar svenska i både tal och i skrift * B-körkort och tillgång till bil * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Borås, Svenljunga, Alingsås. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Deltidstjänst - Bärhjälp av IKEA-produkter - Åk med budbilen och var med...

Letar du efter ett roligt, fysiskt aktivt arbete där du får vara en del av teamet som gör kunders dagar lite enklare? Då är detta jobbet för dig! Kunden är ett familjärt och etablerat budbolag i Borås med omnejd som söker energiska och pålitliga individer som brinner för att hjälpa andra och tycker om att arbeta med händerna. Som en del av vårt team kommer du att åka med våra budbilar för att leverera och bära IKEA-produkter till våra kunders hem i Borås med omnejd. Vad vi söker: - Fysiskt starka individer: Du trivs med att lyfta tungt och är redo att ta dig an utmaningar. - Nogranna: Detaljer är viktiga för oss. Vi söker dig som tar stolthet i ditt arbete och ser till att varje leverans är perfekt. - Social och serviceinriktad: Att interagera med kunder är en stor del av jobbet. Vi söker dig som är vänlig, hjälpsam och har en positiv inställning. - Flexibel: Du är beredd att arbeta 2-4 dagar i veckan. Vi erbjuder: - Rörlig arbetsmiljö: Varje dag är annorlunda och du kommer att få möjlighet att besöka olika platser runt om i Borås med omnejd. Om du är redo att ta dig an en spännande och givande roll där du får vara en del av ett team som gör skillnad varje dag, skicka in din ansökan redan idag! För mer information och ansökan, kontakta oss på Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Borås | Transport | Logistik |

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Eventsäljare till Veronica Maggio 27 juli

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

16 maj 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Kundansvarig till ICA-banken

Har du upptäckt din talang för att leverera fantastisk service? Är du intresserad av privatekonomi och bankvärlden? Vi söker nu passionerade och engagerande stjärnor till ICA Banken i Borås, de som gillar att skapa mervärde för bankens kunder och bygger starka kundrelationer. Om du är redo för nästa steg i din karriär inom bankbranschen, är detta din chans! Din framtida arbetsgivare Att göra varje dag lite enklare, det är vår vision. När du jobbar hos oss bidrar du till att hitta enklare och bättre lösningar för våra kunder så att de får en tryggare hushållsekonomi. Det bidrar till att vårt jobb känns meningsfullt på riktigt. Varje dag. ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. Vi möter våra kunder i butik, digitalt och via telefon. ICA strävar efter att återspegla både våra kunders mångfald och samhället som helhet och är därför beroende av medarbetare med olika kompetenser och erfarenheter. Vi värdesätter mångfalden av kunskap och perspektiv som detta innebär. Vad erbjuder rollen? Som kundansvarig på ICA Banken kommer du att ha en central roll där du är kundens första kontakt och hjälper våra kunder över telefon med olika frågor om bankens produkter, tjänster och digitala lösningar. Du kommer att erbjuda skräddarsydda lösningar för privatpersoner baserat på deras individuella behov. I ditt uppdrag ingår även att naturligt bredda kundernas engagemang på ICA Banken och därigenom bidra till långsiktiga relationer. Som en del av vårt team erbjuder vi dig fina möjligheter att utveckla och bredda din kompetens inom olika affärsområden inom banken. Genom kundmöten får du inte bara möjlighet att växa som kundansvarig, utan även chansen till personlig utveckling genom utbildningar, coachning och kommunikationsträning. Ta del av vårt stöd och utvecklingsprogram för att trivas och blomstra i din roll hos oss. Arbetstiden är varierande och enligt ICA Bankens öppettider vardagar kl. 07.50-20.10 och helgdag kl. 09.50-15.10, du arbetar ungefär var 8:e helg. I denna process samarbetar ICA Banken med Effektiv. Du kommer att vara konsult via oss på Effektiv med goda chanser till anställning på ICA Banken. Uppdraget är på heltid enligt önskemål men vi är även öppna för deltidsanställning. Vem är du? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en säljroll eller har en bakgrund inom service där du är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du tidigare arbetat som butiksmedarbetare, handläggare eller haft en säljroll och är nu redo att utvecklas tillsammans med ICA Banken. Du har ett stort intresse för privatekonomi och tillämpar detta i din vardag. Som person är du serviceinriktad, nyfiken och utmaningsinriktad. Du trivs i en miljö som präglas av ständigt lärande, entreprenörskap och fokus på kunden. Du har även nedan kvalifikationer; - gymnasieutbildning - eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande - goda kunskaper i svenska och engelska - goda kunskaper i Office-paketet Är detta din perfekta match? Bli en del i teamet på ICA Banken, där du kommer att inspireras och utvecklas tillsammans med våra engagerade kollegor när vi möter och hjälper våra kunder! Vår vardag på ICA Banken präglas av en kontinuerlig inlärningsprocess och en entreprenöriell anda, där vi strävar efter att växa tillsammans med våra kunder i fokus. Vi tror på kraften i samarbete och är övertygade om att framgång uppnås när vi arbetar tillsammans och har kul på jobbet. Tillsammans med Effektiv kommer du att trivas i en arbetsmiljö på ICA Banken som kännetecknas av glädje och engagemang, och där du har möjlighet att fortsätta utveckla din karriär. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdag är 16 juni, intervjuer sker löpande. Startdatum för tjänsten är 23 september. Vi tillämpar drogtestning, kontroll av kreditupplysning och utdrag ur belastningsregistret i samband med rekryteringsprocessen. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Richard Erlandsson: [email protected] eller Viktoria Stomberg: [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Ledande Platschef inom Drift och Underhåll - Borås

Ledande Platschef inom Drift och Underhåll - Borås Är du redo att ta ledningen och driva framgång inom drift och underhåll? Vi söker en passionerad och erfaren Platschef för att leda vårt team till nya höjder. Som Platschef i Borås kommer du att vara ansvarig för att säkerställa smidig drift, effektiv produktion och ekonomisk framgång. Ansvarsområden: Ledarskap: Du kommer att leda och inspirera vårt team av drift- och underhållspersonal för att uppnå högsta möjliga produktivitet och kvalitet. Genom att utveckla och stödja dina medarbetare skapar du en positiv arbetsmiljö där alla kan växa och bidra till framgång.   Ekonomi: Som Platschef är du ansvarig för att hantera budgetar, kostnader och resursallokering för att säkerställa att verksamheten är kostnadseffektiv och hållbar på lång sikt. Genom noggrann ekonomisk planering och analys kommer du att maximera lönsamheten och optimera användningen av resurser.   Produktion: Du kommer att ha övergripande ansvar för att säkerställa kontinuerlig och effektiv produktion av våra produkter eller tjänster. Genom att övervaka produktionsprocesser, identifiera och lösa eventuella driftstörningar och optimera produktionsflödet kommer du att säkerställa att vi levererar högkvalitativa resultat i tid och inom budget.   Kalkyl: En viktig del av din roll kommer att vara att genomföra noggranna kalkyler och analyser för att bedöma kostnader, prissättning och lönsamhet för olika projekt och aktiviteter. Genom att ha en djup förståelse för kostnadsstrukturer och marknadsförhållanden kommer du att kunna fatta välgrundade beslut som driver affärsframgång.   Krav: Erfarenhet av ledande befattning inom drift och underhåll. Starka ledaregenskaper med förmåga att motivera och utveckla team. God förståelse för ekonomi och förmåga att hantera budgetar och kostnadsanalys. Erfarenhet av produktionsplanering och optimering. Förmåga att genomföra noggranna kalkyler och analyser. Utbildning inom relevant område, exempelvis drift och underhåll eller motsvarande.   Om du är en driven och engagerad ledare med en passion för drift och underhåll, och tror att du har vad som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot din ansökan. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och forma framtidens verksamhet tillsammans med oss!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Accountant

Som Accountant tillhör du Redovisningsavdelningen på TF Bank ABs huvudkontor och rapporterar till Group Accounting Manager. Arbetsuppgifterna berör både redovisningen i TF Bank och Avarda. Arbetsuppgifterna är till största del inriktad gruppens bankkonton där avstämningar mellan huvudbok och bank avser en stor del av arbetstiden. Du arbetar mot alla bankens segment och marknader i alla filialer och dotterbolag och för att alla i gruppen skall kunna alla marknader roteras avstämningsansvar i två grupper varannan månad. Accountants tar även dagligen fram kassaflödesrapport och exponeringsrapport samt hanterar leverantörsfakturor från attest till betalning. Dagliga arbetsuppgifter: Betalning av leverantörsfakturor. Kassaflödesrapport. Exponeringsrapport. Betalning av settlements till Mastercard. Likviditetshantering, överföring mellan bankkonton. Löpande bokföring. Posthantering. Mailhantering för alla frågor som kommer på koncernens ekonomi och fakturaadresser. Pricka leverantörsbetalningar. Leverantörsfakturahantering, inläsning, kontering och påminnelser. Månadsbokslut och månatliga arbetsuppgifter: Avstämning av alla bankkonton. Avstämning av alla avräkningskonton mot handlare. Bokning av inkasso. Utbetalning och bokning av lön, skatt och spendings. Kvalifikationer: Ekonomiexamen från ett svenskt universitet, helst med inriktning mot redovisning,eller kvalificerad yrkesutbildning inom redovisning tillsammans minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av avstämningar och bokslutsarbete är meriterande. Erfarenhet av revision eller redovisning och bankverksamhet är meriterande. Vi tar en kreditupplysning och begär utdrag från belastningsregistret för alla som skall anställas. Vi ser fram emot att välkomna en ny Accountant till vårt team!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024