Ambulansen Region Sörmland Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum! Om oss Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala, Värmland och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen. Dina arbetsuppgifter Tjänstgöring som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i ambulans, tillsammans i team med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska. Du kommer att arbeta med bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt i vissa fall hänvisningar till annan vårdnivå. Din kompetens Vi söker grundutbildade och/eller vidareutbildade legitimerade sjuksköterskor, i första hand inom prehospital eller anestesisjukvård men alla vidareutbildningar är meriterande och av intresse. Minst ett års erfarenhet från akutmedicinsk enhet eller annat som bedöms som likvärdigt krävs. Du bör vara initiativrik, lösningsfokuserad och brinna för att möta patienten där den är. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat: tydlig kommunikation, samverkan och förmåga att skapa förtroende. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Anställningskrav God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 önskvärt men inget krav. Anställningsform Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23. Enhetschef Katrineholm, Johan Davidsson, 076-528 18 90. Enhetschef Nyköping, Jenny Nilsson, 070-544 45 45. Vårdförbundets exp. 016-10 36 55. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ambulanssjukvården Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-20. Intervjuer och tester kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Vi är en kreativ och varm förskola där barnens bästa alltid står i centrum. Hos oss genomsyras verksamheten av sång, musik, drama och läsning, som vi använder aktivt i den dagliga undervisningen. Vår förskola präglas av ett inkluderande förhållningssätt, där varje barn får möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Om tjänsten Som barnskötare hos oss är du en aktiv och viktig del av arbetslaget. Du är med och planerar, genomför och följer upp verksamheten utifrån läroplanen – tillsammans med förskollärarna. Du bidrar med idéer, tar ansvar i vardagen och stöttar det pedagogiska arbetet med ett lösningsfokuserat och lyhört förhållningssätt. Vi arbetar tematiskt och lägger stort fokus på estetiska lärprocesser, där sång, drama och barnlitteratur har en självklar plats. Du deltar i både den fria och den styrda leken, skapar trygga relationer och bidrar till en stimulerande och lärorik miljö för barnen. Du har förståelse för – och gärna erfarenhet av – att arbeta med barn i behov av särskilt stöd. Vi erbjuder Ett positivt och engagerat arbetslag En kreativ miljö där barnens uttrycksformer tas till vara Fortbildning och utvecklingsmöjligheter Möjlighet att påverka och bidra i verksamhetens utveckling Övriga kompetenser Datakunskap – du är bekväm med att använda dator och digitala verktyg i vardagen Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av pedagogisk dokumentation i förskolans verksamhet Välkommen med din ansökan!
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till Falck! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Falck hälsa och arbetslivs enhet i Eskilstuna/Köping söker nu en Företagssköterska till sitt erfarna team av företagssköterskor, företagsläkare, beteendevetare, fysioterapeut, rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Vissa administrativa uppgifter kopplat till enheterna • Kundkontakter, utbildningar (exempelvis HLR), chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, gärna med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, gärna med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med språkkunskaper i meänkieli, finska eller samiska Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal, bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Vikariat på 12 månader med start i augusti/september. Tjänstgöringsgrad 100%. Tjänsten innehåller resor mellan enheterna och till kunder efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha B- körkort och gärna egen bil i tjänsten. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Tommy Mets på email [email protected] eller på telefon 0162-002210. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Dina Arbetsuppgifter och profil Vill du arbeta på en plats där ingen dag är den andra lik? Nu söker vi dig som vill arbeta heltid under sommaren som lagermedarbetare – och som sedan vill fortsätta jobba extra vid sidan av dina heltidsstudier i höst! Arbetet är varierande och kan innebära uppgifter som truckkörning, orderplock, lastning, lossning och annan hantering av gods. Här får du vara en viktig del av flödet och bidra till att allt fungerar som det ska. Vi söker dig som planerar att studera på heltid i höst, men som vill jobba heltid under sommarmånaderna och därefter fortsätta arbeta extra vid sidan av dina studier. Du trivs med fysiskt arbete, är noggrann, ansvarsfull och har ett intresse för samarbete i team. Vi ser gärna att du kan arbeta minst 2–3 dagar i veckan under terminerna, ofta med kort varsel. Arbetstiderna varierar och är förlagda till både dag- och kvällspass. Vi erbjuder digDu som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor. God fysik Tillgänglig för heltidsarbete under sommaren framförallt v28-v32 Möjlighet att arbeta 2–3 dagar i veckan under terminerna Insitepart tillämpar bakgrundskontroll hos de kandidater som blir aktuella för anställning. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Fortifikationsverket söker en verksamhetscontroller med inriktning Ekonomi och IT. Tjänsten är inom IT-enheten som är en enhet under stor tillväxt. Vill du jobba med ett gäng som har kul tillsammans och som har stora möjligheter att skapa sin framtid? Då ska du söka denna tjänst! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - bidra till Sveriges försvarsförmåga IT-enheten består idag av ca 40 personer, och planerar för utökning under 2025. Vi arbetar med såväl vanliga IT-miljöer som med säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. IT-området växer i takt med Fortifikationsverkets verksamhet och stöttar med nya tekniker och fokus på information, digitalisering och säkerhet. IT-enheten ska förflytta sig från att ha arbetat intensivt med drift, support och förvaltning till att gå mot samverkan och fokusera mer på värdeskapande initiativ, applikationer, verksamhetsutveckling och tillgodose höga krav på säkerhet. I rollen som verksamhetscontroller är du ansvarig för analys och uppföljning av IT-kostnader inom myndigheten samt är delaktig i prognos- och budgetarbetet. Du kommer att stödja IT-organisationen med att följa upp IT-drivna investeringar och projekt. I rollen kommer du kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete för ökad effektivitet och tydlighet Du arbetar proaktivt och i nära samarbete med kravställare och användare både internt inom IT-enheten och i övriga verksamheten. Det ingår även resor i tjänsten, som går att planera. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har lägst avslutad gymnasieutbildning. Du har flerårig, aktuell och relevant kunskap och erfarenhet av ekonomistyrning och redovisning. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i administrativa stödsystem, ekonomisystem och Officeprogrammen. Det är krav på B körkort. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiska frågor inom IT och har du erfarenhet av ekonomistyrning från offentlig verksamhet är det ett plus. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Rollen kräver att du är analytisk och hittar lösningar samt arbetar prestigelöst. Du är duktig på att arbeta enligt en tydlig process och du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du behöver också lösa problem och ser samband i komplex information eller miljö. Du är duktig på att driva igenom det du tror på. Vi söker dig som vill vara med på vår förändringsresa och gillar att utveckla och vara med och påverka i din vardag! Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet till provanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta IT-chef Ellenor Rör Axelsson 010- 44 44 407, biträdande IT-chef Mikael Dahlberg 010-44 44 118, eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik 010- 44 45 647. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling. Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet. Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå. Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.
Säljare inom digital marknadsföring – Hjälp företag att synas! Vill du arbeta med försäljning i en spännande och växande bransch? Trivs du med att bygga kundrelationer och jobba målmedvetet mot tydliga resultat? Då har vi jobbet för dig! Om oss Vi är ett nordiskt mediehus med lång erfarenhet inom digital annonsering. Genom våra digitala skärmar i matbutiker ger vi lokala företag en unik möjlighet att synas där kunderna är som mest köpbenägna – i butik! Vårt mål är att hjälpa företag att nå rätt kunder, på rätt plats, vid rätt tillfälle. Din roll Som säljare hos oss arbetar du med uppsökande företagsförsäljning (B2B), där du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till långsiktiga kundrelationer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: ✅ Identifiera och kontakta potentiella kunder som vill synas i matbutiker. ✅ Presentera våra digitala annonslösningar och hur de kan hjälpa företag att nå sin målgrupp. ✅ Skicka offerter, orderbekräftelser och följa upp affärer för att säkerställa långsiktiga samarbeten. ✅ Hålla kontakt med befintliga kunder och arbeta för att förlänga deras annonseringsperiod. ✅ Arbeta målinriktat och ha tydliga resultat att jobba mot – alltid med stöd av ett team som peppar och utvecklar dig. Vem är du? Vi söker dig som drivs av att skapa affärer och bygga relationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och motiveras av att arbeta målinriktat. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men viktigast är din vilja att lära och utvecklas. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och trivs i en resultatinriktad miljö där prestation belönas. Vad vi erbjuder 🚀 En gedigen introduktion och kontinuerlig coachning – vi ser till att du får alla verktyg för att lyckas! 💰 Garantilön med provision utan tak – din prestation avgör din inkomst. 🏆 Tävlingar och teamaktiviteter – vi firar framgång tillsammans! 📈 Goda utvecklingsmöjligheter – hos oss kan du växa och ta nästa steg i karriären. Övrig information 🕗 Arbetstider: Måndag–torsdag 8.00–17.00, fredagar 7.30–16.30 (heltid). 📄 Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Låter det som något för dig? Vi intervjuar löpande – så skicka in din ansökan redan idag! 🙌
Om tjänsten Vi söker en metodtekniker till vår kund i Eskilstuna. Har du en fordonsteknisk bakgrund och vill ta ett nästa steg i karriären? Då kan detta vara något för dig. Rollen innebär att identifiera och skriva olika metoder tillsammans med skribenten. Din vardag är varierande där ena dagen skruvar du på prototypen, och andra dagen korrekturläser du metoden. Vi söker dig som har en förståelse för hur tunga fordon fungerar och kan sätta sig in mekanikers perspektiv. Vår kund är en ledande internationell tillverkare av förstklassiga entreprenadmaskiner, och med över 14 000 anställda är de ett av de största företagen i branschen. Ett heltäckande produktprogram, med tillverkning, service och support i hela världen gör att vi har rätt maskin och rätt lösning för alla olika arbetsuppgifter. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta som konsult genom oss på Cleverex Bemanning. Därefter är det möjligt att bli överrekryterad till kunden. Du erbjuds • En roll där du får testa dina ideér • Du kan förvänta dig engagerat och moget ledarskap • Vara en del av ett mångfaldigt team med högt i tak Arbetsuppgifter Som metodtekniker hos eftermarknaden kommer du att identifiera behov av specifikationer, utföra metodstudier, verifiera underhållsgranskningar och identifiera behov av specialverktyg. Du kommer att samla data och bedöma teknisk tid för olika utföranden. Vidare kommer du identifiera initiala reservdelsbehov och arbeta med FMEA inom ditt kompetensområde. Tjänsten innebär stora kontaktytor där många kommer att vända sig till dig med frågor. Vidare kommer du att: • Bidra med tekniska lösningar som ger hög nivå av underhållsmöjligheter för maskiner och system • Ha löpande kontakt med företagets intressenter • Hålla dig uppdaterad om olika lagkrav Din profil Vi söker dig som: • Har arbetslivserfarenhet av ex. mekaniker, tunga fordon, servicetekniker, produktionstekniker eller liknande • Har förståelse och kan läsa av 3D- och 2D ritningar • Kan svenska och engelska flytande i tal och skrift • Erfarenhet av CAD är meriterande För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att rätt person för denna roll är en individ med utmärkta systematiska färdigheter eftersom du kommer att metodiskt. Vi tror att du har ett fordonsintresse och gillar att skruva då det kan förekomma i tjänsten. Du är även pedagogisk och noggrann i ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Eskilstuna Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vår kund önskar att alla förfrågningar besvaras av oss. Du är välkommen att skicka eventuella frågor angående rollen till: [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Är du nyfiken på människor och vill ha ett varierat arbete? Då kan du vara vår kollega. Här får du möjlighet att ta emot individer och lyssna på deras livshistoria. Ekebyvägen är ett utrednings- och rehabiliteringsboende i samarbete mellan Eskilstuna kommun och region Sörmland. Hos oss stannar individen en tid och får sedan komma vidare till ett lämpligt boende med rätt insatser i vardagen för en hållbar framtid. Vi har sex rehabiliteringsplatser och tre korttidsplatser. Vi jobbar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt där personal och brukare har ett nära samarbete för att uppnå de individuella målen för individen. Nya individer tas emot med jämna mellanrum, vilket skapar en variation i arbetet som många upplever positivt. ARBETSUPPGIFTER Du jobbar i ett team med tre kollegor kring varje brukare. Ni har ett nära samarbete med regionen, andra yrkesprofessioner och anhöriga. Målet är att brukaren ska bo här tills utredningen eller rehabiliteringen är klar. Tillsammans med brukaren testar ni nya lösningar enligt genomförandeplanen. Här stöttar och motiverar du brukaren i psykosociala insatser. I arbetet ingår också dokumentation och omvårdnadsinsatser. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare utvecklas. Vi erbjuder handledning och tillsammans med din chef får du möjlighet att planera din kompetensutveckling. Vi har även en gruppledare som ger stöd i metoder och arbetssätt. KVALIFIKATIONER Den här tjänsten passar dig som vill ha ett jobb där ingen dag är den andra lik. Vi vill att du har arbetserfarenhet med målgruppen inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och gärna i ett rehabiliterande syfte. Du har en utbildning som stödpedagog, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är positivt om du har kunskaper av MI, ESL och TBA. Som person är du trygg och stabil person som inte är rädd för att ta an nya utmaningar. Du är bra på att kommunicera och hålla dig lugn i pressade situationer. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Om tjänsten Vi söker en lärarvikarie för undervisning i Tyska under höstterminen 2025. Vi söker dig som trivs att arbeta med ungdomar och drivs av att få dem att växa och utvecklas. Du kommer ingå i ett arbetslag med kunniga och engagerade kollegor, som samarbetar för att skapa en trygg och utvecklande miljö. Öppenheten mellan lärare är stor och vi tar ett gemensamt ansvar för att alla elever ska lyckas. Våra skolor arbetar med lärande och utveckling inom gemensamma fokusområden. Dessa områden ryms under de tre rubrikerna pedagogik, hälsa och samhällsengagemang. Vi utvecklar det som, enligt vetenskap och beprövad erfarenhet, har en positiv inverkan på lärandesituationen, på arbetet för elevers och studerandes hälsa samt för att våra elever och studerande ska kunna gå ut i världen med ett starkt samhällsengagemang. Våra skolor arbetar med en stark värdegrund för samhällsförbättring och lika värde. Därför är det viktigt för oss att du delar vår värdegrund. I arbetsuppgifterna ingår arbetsuppgifter kopplade till lärarrollen såsom undervisning, planering och bedömning. Kvalifikationer I första hand söker vi dig som är gymnasielärare i moderna språk Tyska. Det kan även passa dig som är under utbildning. Utöver din ämneskompetens värdesätter vi ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och att du kan inspirera och engagera eleverna. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov samt förmågan att skapa goda relationer. Om du har kunskap om vårt arbetssätt är det meriterande. Du är nyfiken och arbetar aktivt för att varje elev ska utvecklas så långt det är möjligt utifrån sina förutsättningar. Det är viktigt för oss att du motiveras av att utmana dig själv, dina kollegor och elever för att bidra till din egen såväl som skolans och elevernas utveckling. Villkor Anställningsform: visstidsanställnig vikariat Omfattning: deltid (38%) Tillträde: 11 augusti 2025 eller enligt överenskolmmelse Kontakt: Magnus Säll rektor, Jenny Johansson bitr. rektor Vi eftersträvar en arbetsplats med jämlikhet, jämställdhet och mångfald. Inför anställning begär vi alltid registerutdrag från polisen. Du kan beställa blanketten från polisens hemsida. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid förekommer. Vid övertalighet inom Stadsmissionens Skolstiftelse kommer utannonserad tjänst i första hand att erbjudas anställda inom stiftelsen. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Om Grillska Gymnasiet Eskilstuna Grillska Gymnasiet Eskilstuna ligger mitt på Kungsgatan i centrala Eskilstuna i trivsamma lokaler. Skolan har cirka 660 elever fördelade på sex olika program, både högskoleförberedande och yrkesprogram. Grillska Gymnasiet Eskilstuna är en stor skola med familjär stämning. Det betyder att vi värnar det goda mötet och behandlar varandra med respekt. Vi arbetar för att vara den tryggaste gymnasieskolan i Eskilstuna där eleverna lyckas med sina studier. Låter det här intressant för dig? Varmt välkommen att söka till oss på Grillska Gymnasiet! Stadsmissionens Skolstiftelse är en idéburen organisation som driver gymnasieutbildning på Grillska gymnasiet och Grillskas anpassade gymnasieskola samt vuxenutbildning på Stadsmissionens Yrkeshögskola. Med cirka 3 000 elever och studerande är vi en av Sveriges största idéburna skolaktörer. Att vara idéburen innebär framför allt att vi inte styrs av några andra intressen vår vision - en skola för ett mänskligare samhälle. Skolorna är friskolor som drivs i stiftelseform, vilket innebär att det inte finns någon ägare som tar ut vinst. Eventuellt överskott går till utveckling av verksamheten. Våra skolor arbetar med lärande och utveckling inom gemensamma fokusområden. Dessa områden ryms under de tre rubrikerna pedagogik, hälsa och samhällsengagemang. Vi utvecklar det som, enligt vetenskap och beprövad erfarenhet, har en positiv inverkan på lärandesituationen, på arbetet för elevers och studerandes hälsa samt för att våra elever och studerande ska kunna gå ut i världen med ett starkt samhällsengagemang. Stiftelsegrundaren Stockholms stadsmission har drivit utbildning redan 1857 och vi delar samma grundläggande, humana människosyn och värdegrund. Genom utbildning kan vi förebygga utanförskap och stärka individens tro på sig själv och sin egen förmåga och arbeta mot vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer