Gör sommaren 2025 meningsfull – jobba inom äldreomsorgen i Falu kommuns ytterområden! Vill du ha ett sommarjobb där du gör skillnad varje dag? Där du bidrar till trygghet, glädje och livskvalitet för äldre människor i deras vardag? Vi söker nu engagerade och ansvarsfulla sommarvikarier till våra hemtjänstgrupper och vård- och omsorgsboenden i Svärdsjö, Enviken, Bjursås, Grycksbo och Vika. Hos oss får du arbeta nära människor, skapa trygghet och bidra till en värdig och meningsfull vardag. Det här är ett jobb där din insats verkligen spelar roll. Om du är ny vikarie inom omsorgen kommer du att få en introduktionsutbildning på 4 dagar innan du börjar, för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Arbetsuppgifter Vad innebär jobbet? Arbetet innebär att stödja äldre människor i deras vardag och skapa en trygg, värdig och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassade efter individens behov, och du bidrar till både praktisk hjälp och social gemenskap: • Personlig vård: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och medicinering. Genom att bemöta omsorgstagarna med respekt och lyhördhet skapar du trygghet och förutsättningar för en god livskvalitet. Vissa omsorgstagare har stort vårdbehov, vilket innebär att hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår som en del av arbetet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor som städning, tvätt och inköp för att underlätta vardagen. Ditt arbete bidrar till att omsorgstagarna kan känna sig självständiga och bekväma i sina hem eller på boendet. Arbetet kan också innebära att hjälpa till med förflyttningar för att säkerställa trygghet och bekvämlighet i deras dagliga liv. • Socialt stöd: Genom att delta i promenader, samtal och olika aktiviteter skapar du trivsel och en meningsfull vardag. Du arbetar för att bryta ensamhet och stärka omsorgstagarnas välmående, både fysiskt och mentalt. Om du arbetar inom hemtjänsten möter du personer i deras egna hem. Du arbetar mer självständigt, följer ett digitalt schema och förflyttar dig mellan olika adresser under dagen. Här är det viktigt att du är flexibel, initiativrik och trygg i att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav, och du behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetstider som kan vara tidiga morgnar eller sena kvällar – ibland där kollektivtrafik saknas. På ett vård- och omsorgsboende arbetar du i team tillsammans med kollegor. Du finns tillgänglig för de boende under hela dygnet och har en nära och kontinuerlig kontakt. Arbetet är mer stationärt och präglas av ett lugnare tempo där du bygger långsiktiga relationer, bidrar till struktur i vardagen och skapar trygghet genom din närvaro och ditt bemötande Kvalifikationer För rollen krävs: Att du har ett stort engagemang för att hjälpa andra och tycker om att arbeta nära människor. Du är lyhörd och trygg i mötet med andra, och med ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt skapar du både trygghet och glädje i vardagen. Samarbete är en självklarhet för dig, och du bidrar till en stark teamkänsla samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar. Du är flexibel och anpassar dig smidigt efter olika situationer och förändrade förutsättningar. Med din ansvarsfullhet och professionalism säkerställer du att varje individ får det stöd de behöver. Som person är du serviceinriktad och ser till varje individs unika behov, samtidigt som du bygger förtroendefulla relationer med omsorgstagare, kollegor och anhöriga. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • God dator- och mobilvana • EU-medborgarskap eller giltigt uppehålls- och arbetstillstånd • Att du kan ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetsschema • B-körkortskrav för arbete inom hemtjänst Meriterande kvalifikationer: • Utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg eller socialt arbete • Erfarenhet av delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Anställningsvillkor Under sommaren erbjuder vi tidsbegränsade anställningar under juni, juli och augusti. Vi söker dig som har möjlighet att arbeta större delen av eller hela perioden. Arbetet sker enligt ett färdigställt schema och arbetstiderna kan variera mellan dag-, kvälls-, helg- och nattpass. Du har även möjlighet att önska sysselsättningsgrad i samband med schemaläggningen. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. Äldreomsorg: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] · Hannah Wallin, 023-82631 · Maria Ljungqvist, 023-82661 · Paula Westin, 023-86284 Fackliga företrädare · Kommunal Bergslagen: 010-442 81 69, [email protected] Var med och skapa trygghet och glädje för andra – samtidigt som du växer som person. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Hej Arbetsterapeut! Just nu söker vi dig som är intresserad av att jobba och utvecklas mot vår barn- och ungdomsklinik på Falu lasarett. Hos oss kan vi erbjuda stora möjligheter att utvecklas inom många olika specialistområden med erfarna och härliga kollegor som gillar att jobba och ha trevligt tillsammans. Vi gillar alltifrån träning till gofika och värnar lika varmt om utveckling, vårt goda arbetsklimat liksom vår festkommitté. På Akutrehab i Falun möter vi patienter med behov av arbetsterapeutiska insatser för både små och stora människor på: I stort sett samtliga slutenvårdavdelningar på Falu lasarett som tex Medicin, Ortoped, Kirurgi, Kardiologi, IVA, Infektion, Kvinnokliniken m fl Barn- och ungdomsmedicin i både sluten- och öppenvård Öppenvårdsmottagning för ortopedi och reumatologi Öppenvårdsmottagning i specialiserad vård för bland annat MS. Parkinson och Motorneuronsjukdomar som t.ex. ALS Inom Palliativ öppenvård i Falun, Leksand och Rättvik Efter brännskada eller plastikoperation i både sluten- och öppenvård Att jobba inom specialiserad vård är omväxlande, utmanande och fantastiskt roligt. Hos oss kommer du att jobba med ett härligt gäng erfarna kollegor och mentorer som med varm hand och stor kompetensbredd guidar dig vidare i din utveckling! Arbetsterapi och kuratorsenheten är en del av Region Dalarnas specialiserade hälso- och sjukvård och servar all somatisk vård i länet. Hos oss kan du få jobba med vitt skilda diagnoser och vi kan erbjuda kompetensutveckling inom ett brett område. Vi finns i Falun, Ludvika och Mora och är ca 80 arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistenter och kuratorer. Dalarna är också Sveriges mest besökta län - Rikt på aktiviteter. kultur, traditioner och skön natur såväl sommar som vinter. Arbetsterapeut till Akutrehab, Falun Arbetsuppgifter När du anställs hos oss så anställs du under det paraply som är vårt grunduppdrag ovan med en huvudsaklig placering i ett av våra inriktningsteam som vi i vardagligt tal benämner medicin- eller handgruppen. Uppdraget mot barnkliniken ligger i medicingruppen. På barnkliniken kommer du att samarbeta med och vara en del av de tvärprofessionella team som stödjer barnets utveckling, funktion och aktivitetsförmåga genom att anpassa aktiviteter och miljöer efter barnets individuella behov. Det kan till exempel vara att: utreda motoriska, sensoriska, kognitiva och sociala förmågor och färdigheter i aktivitet utreda och rekommendera anpassningar i barnets miljö, t.ex. i hemmet eller skolan, för att underlätta barnets delaktighet och säkerhet att bedöma och prova ut hjälpmedel som kan underlätta vardagen, exempelvis rullstol eller kognitionshjälpmedel utforma individuella behandlingsplaner med målsättningar som är anpassade efter barnets ålder, utvecklingsnivå och specifika utmaningar ge stöd och råd till föräldrar och vårdgivare om hur de kan anpassa miljö och aktiviteter för att stödja barnets utveckling och självständighet delta i regelbundna teammöten för att diskutera fall och dela erfarenheter Övrig information Kvalifikationer Krav: legitimerad arbetsterapeut B körkort eftersom vissa placeringar innebär insatser i patientens hem Meriterande erfarenhet av att arbeta med barn erfarenhet av att arbeta inom neurologi Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med såväl kollegor som patienter och närstående, samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Är du vår framtida kollega? Varmt välkommen med din ansökan! Kontakta oss gärna för ett studiebesök eller för att höra mer om vår verksamhet! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Bjursås Sparbank är en av landets fristående sparbanker och bildades redan 1910. Sparbanksrörelsens syfte är att främja sparsamhet och god ekonomi hos sina kunder. Genom att vara lokala i sin verksamhet och lokalt förankrade i sina beslutande organ säkerställer sparbanken att människor, företag och föreningar i det verksamhetsområdet sparbanken är verksam i kan ta del av och nyttja finansiella produkter och tjänster och ha tillgång till en finansiell infrastruktur. Det möjliggörs till stor del genom nära samarbeten med andra sparbanker och samarbetspartners, där samarbetet med Swedbank, som historiskt och organisatoriskt har nära band till sparbankerna, utgår det största och mest betydande. Sveriges 56 Sparbanker finns från Kiruna i norr till Ystad i söder. Sparbankerna har tillsammans nästan 200 kontor och över 2 miljoner privat- och företagskunder. Bjursås Sparbank har genom åren levererat en lokalt förankrad bankverksamhet med mycket hög kundnöjdhet. Vi har idag en affärsvolym på 6,7 miljarder. Vi befinner oss i en tillväxtfas och avser växa både med fler medarbetare och i våra lokaler. Bjursås Sparbank söker Kredit- och Administrativt ansvarig Bjursås Sparbank är en liten bank med stort hjärta, med närhet och omtanke för dig vid alla händelser i livet, nu och i framtiden. Nöjdaste bankkunderna finns hos Sparbanken! Därför ska du välja Bjursås Sparbank Bjursås Sparbank är en del av Sparbanksrörelsen – en unik modell där vi som lokal bank verkar för att stärka det samhälle vi själva är en del av. Det som särskiljer oss från många andra banker är att vi inte har några externa ägare. I stället stannar vinsten kvar i bygden och återinvesteras i form av lån till privatpersoner och företag som bor och verkar i vårt närområde. På så sätt bidrar vi aktivt till ett hållbart och levande lokalsamhälle. Vår verksamhet vilar på fyra starka värdeord som genomsyrar allt vi gör: Omtanke – Vi bryr oss om varandra, våra kunder och vår bygd. Det personliga mötet och den nära relationen är grunden i vårt arbete. Framåtanda – Vi utvecklas tillsammans med våra kunder och strävar alltid efter att ligga steget före i en föränderlig värld. Stolthet – Vi är mer än en bank. Vi är en del av något större – en lokal kraft som gör skillnad. Trygghet – Vi står för en ansvarsfull, sund och hållbar ekonomi, där långsiktighet och stabilitet är ledstjärnor. Tillsammans skapar vi en bank som inte bara hanterar pengar – utan som bygger framtid. Vi erbjuder dig Som ansvarig för Kredit och Administration hos Bjursås Sparbank spelar du en central roll i att säkerställa att bankens operativa verksamhet bedrivs effektivt, affärsmässigt och i linje med våra strategiska mål. Tillsammans med VD och övriga medarbetare arbetar du för att skapa en stabil och lönsam verksamhet med fokus på kvalitet och kundnytta. I din roll har du det övergripande ansvaret för kreditprocessen. Det innebär att du säkerställer att kreditgivningen sker på ett sunt sätt och i enlighet med bankens risk- och kreditpolicy, interna instruktioner samt styrelsens direktiv. Du har också det övergripande ansvaret för viktiga administrativa sysslor i banken. Vi förväntar oss att du agerar proaktivt och bidrar till bankens fortsatta utveckling, med särskilt fokus på tillväxt och lönsamhet. Din förmåga att bygga förtroendefulla relationer och driva förbättringsarbete är avgörande för att lyckas i uppdraget. Vad vi söker hos dig Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ett relevant område, alternativt att du har förvärvat motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Du har god förståelse för finansbranschens funktionssätt, med insikt i gällande regelverk och riktlinjer inom banksektorn. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett intresse för människor och ett tydligt kundorienterat förhållningssätt. Du är flexibel, prestigelös och trivs i en självgående roll där du ges stort eget ansvar. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar att arbeta tillsammans med ett engagerat och erfaret team. Du har ett proaktivt arbetssätt, är lösningsorienterad och strukturerad, med förmåga att driva arbetet framåt och leverera resultat med hög kvalitet. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift, vilket är avgörande då rollen innebär många kontaktytor – såväl internt som externt. Vi söker dig som är drivande, har hög integritet och en stark vilja att bidra till verksamhetens utveckling. Du har god IT-vana, behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, samt innehar B-körkort. Anställningen Tjänsten som Kredit- och administrativt ansvarig löper tillsvidare på heltid med placeringsort Falun/Bjursås och du rapporterar till VD. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 24 augusti. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Bjursås Sparbank besök gärna deras hemsida: www.bjursassparbank.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och skapa verkligt värde för våra kunder genom kraften i ArcGIS-plattformen? Vi söker dig som har erfarenhet, engagemang och en stark känsla för kundrelationer. Du ser möjligheterna i att koppla kundernas behov till rätt förmågor inom ArcGIS – och du gör det med både nyfikenhet och precision. Välkommen med din ansökan till vårt team Apps & Analysis på Esri Sverige – där vi tillsammans driver innovation och utveckling med fokus på kundens verksamhetsnytta. Om rollen Som applikationsarkitekt arbetar du som konsult med ArcGIS som hemmaplan och möter våra kunder där du lyssnar in och omsätter kundens behov till våra tekniska lösningar och hur de kan anpassas på bästa sätt. Du är med i hela utvecklingskedjan från behovsanalys till lösningsdesign och implementation – med fokus på hur tekniken ska lösa kundens utmaningar på ett effektivt och hållbart sätt. Med ditt intresse för lösningar, fokus på kundnytta och kunskap om vår produktflora bidrar du till att vi är en del i att flytta gränserna för vad GIS kan göra för våra kunder. I din roll som konsult ser vi också att du finner glädje i att dela dina kunskaper och att du också är med våra sälj- och marknadsfunktioner i kunddialoger likväl som utbildning och workshops. Dina ansvarsområden Tillsammans med kund identifiera kundens behov och utmaningar. Behovspröva, konfigurera och anpassa applikationer inom ArcGIS för att på bästa sätt möta och lösa utmaningar hos kund Ta fram kund- och verksamhetsspecifika applikationer Skapa geografiska visualiseringar i 2D och 3D Själv samt tillsammans med teamkollegor eller kollegor inom sälj genomföra demonstrationer och workshops Hålla i utbildningar för våra kunder och användare Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi ser att du har högskoleutbildning eller som vi bedömer motsvarande arbetslivserfarenhet Vi ser att du har åtminstone 5 års arbetslivserfarenhet av ArcGIS och dess appar och har sett styrkorna samt stött på tillräckligt många utmaningar inom området för att tryggt kunna guida våra kunder och hitta rätt lösningar Vi ser att du har flera års erfarenhet av att arbeta mot kund med tekniska lösningar inom GIS och kan se en applikationsflora med arkitekturperspektiv Meriterande - Har du erfarenhet av lösningsdesign och kravanalys är det meriterande likväl om du har erfarenhet av att designa skalbara och hållbara GIS-arkitekturer - Har du erfarenhet av att driva workshops eller utbildat inom GIS är det också meriterande Som person tror vi att du är nyfiken och hungrig på att lära nytt. Genom år av problemlösning är du trygg i att hantera kunddialoger samt fritt utforska vad kundens behov är och hitta rätt. Att jobba med att hitta rätt lösningar är något som du gillar. Du är trygg i dig själv och trivs med att samarbeta i och mellan team och tillräckligt trygg för att kunna hålla i utbildningar likväl som i workshops med dina kollegor. Övrigt Du kommer att stationeras på något av våra kontor i Falun, Gävle, Göteborg, Kista, Karlstad eller Malmö. Då våra kunder finns runt om i landet kan vissa uppdrag innebära en del resor. ingår en del resande i tjänsten. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Erika Åberg, teamchef Apps & Analysis North, på 072-5402402 eller Maria af Wetterstedt, teamchef Apps & Analysis South, på 070-8221631. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Ätstörningsenheten Dalarna är en länsövergripande öppenvårdsmottagning och dagverksamhet som erbjuder vård och behandling till vuxna personer med ätstörning. Enheten är centralt placerad i Falun. Arbetet bedrivs i samarbete med vuxenpsykiatrins olika verksamheter i länet samt barn-och ungdomspsykiatrins ätstörningsenhet, Tornet. På Dala abc arbetar ett tiotal medarbetare i ett tvärprofessionellt team med olika kunskaper för att kunna hjälpa patienten på bästa sätt. Vi erbjuder god ätstörningsvård och hög tillgänglighet. Vi lägger stor vikt vid gott bemötande och att utforma vård efter patientens behov. Ätstörningsenheten erbjuder behandling i öppenvård och dagvård. Behandlingsinsatser kan erbjudas, enskilt eller i grupp. Förutom att ge behandling, stöd och hjälp till personer som drabbats av ätstörningar, erbjuds även stöd till anhöriga samt kunskap och information till dem som möter patienter med ätstörningar i sitt arbete. För att skapa en tillgänglig vård som fångar upp och bemöter drabbade personer i ett tidigt skede, erbjuder vi även Drop-In-tid var annan vecka Ätstörningsenheten Dalarna är ett kunskapscenter för ätstörningar med fokus på kunskapsutveckling, metodutveckling, utvärdering och samarbete. Handledning och utbildning pågår kontinuerligt Dietist, Ätstörningsenheten, Falun Arbetsuppgifter Professionell utövning inom eget yrkesområde. Som dietist träffar du patienter för bedömning och i ett behandlingsarbete tillsammans med andra medarbetare i teamet. Till största delen består arbetet av individuella patientbesök, men det kan även vara egna psykoedukativa grupper eller som inslag i andra gruppinsatser. Arbetet bör i första hand bedrivas på enheten med möjlighet till distansarbete. Övrig information Kvalifikationer Krav: Vi söker dig som är dietist. Meriterande Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård Erfarenhet av psykiatrisk vård och behandling Personliga egenskaper: Du bör ha god samarbetsförmåga och samverka med andra professioner, internt och externt. Gärna intresserad av kunskap- och metodutveckling inom det egna området. Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av att ha mött människor i kris, ätstörningsproblematik och personlig lämplighet. Ansökan Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Laboratoriemedicin Dalarna (LmD) är en ackrediterad verksamhet med en regionövergripande laboratorieorganisation, där Klinisk kemi (KK), Klinisk transfusionsmedicin (TM) och Klinisk mikrobiologi (MB) ingår. Inom LmD arbetar 155 medarbetare. LmD ingår i Hälso- och sjukvård Dalarna, i Division Medicinsk service. Verksamhetens mål är att erbjuda medicinsk laboratorieservice med hög kvalitet och hög patientsäkerhet. Verksamheten skall genomsyras av ett riskbaserat förhållningssätt där patientens säkerhet alltid är i fokus. Avdelningar för klinisk kemi och transfusionsmedicin finns på länsdelssjukhusen i Falun, Mora, Ludvika, Borlänge och Avesta. Avdelning för Klinisk mikrobiologi finns endast i Falun och har 31 medarbetare. Inom klinisk mikrobiologi arbetar Biomedicinska analytiker, Laboratorieassistenter, Biomedicinare, Molekylärbiologer, Medicinteknisk ingenjör, Laboratorietekniker, Labbiträde, Överläkare och ST-läkare. Verksamheten är uppbyggd av fyra processer: bakteriologiprocess, serologiprocess, molekylärprocess och substratprocess. Provmottagningsprocessen, där alla inkomna prover hanteras, delas med klinisk kemi i Falun. Varje process har en processägare och en processledare. Verksamheten bedrivs dagtid, kvällar och helger. Att säkerställa en högkvalitativ laboratorieverksamhet genom att implementera och vidareutveckla analysmetoder, upprätthålla patientsäkerheten och bidra till en effektiv hälso- och sjukvård. Vi erbjuder vikariat 2025-09-01 t o m 2026-07-26. Biomedicinsk analytiker (vikariat), Klinisk mikrobiologi Falun Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta inom arbetsområdet klinisk mikrobiologi där dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Självständigt laborativt arbete Bedömning och tekniskt godkännande av analyser Handledning av studenter Rapportering och dokumentering av störningar och avvikelser i utrustning, arbetsrutiner och verksamhet Kontakt med kunder i samband med förfrågningar och svarsutlämning Vidtagande av erforderliga åtgärder vid avvikande kontrollresultat. Som Biomedicinsk analytiker hos oss får du arbeta självständigt med ett stort ansvar. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklingsmöjligheterna är stora då du kommer att rotera mellan de olika processerna. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med kunniga kollegor i ett gott samarbetsklimat. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad Biomedicinsk analytiker/biomedicinare och har ett intresse för klinisk mikrobiologi. Du måste behärska svenska språket i tal och skrift. Vi är en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav. Vi ser därför gärna att du är kvalitetsmedveten och van att arbeta enligt fastställda rutiner. Som person är du självständig och ansvarstagande. Du har en bra förmåga att kommunicera och samarbeta med både kollegor och kunder. Du är serviceinriktad och tillmötesgående och bidrar till ett gott arbetsklimat. Arbetet kräver stor noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan som nyexaminerad eller erfaren biomedicinsk analytiker/biomedicinare! Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. På kliniken arbetar verksamhetschef, 1:a linje chef, en specialisttandläkare, två ST-tandläkare, två assistenttandläkare, två tandhygienister, fem tandsköterskor, receptionister, läkarsekreterare och steriltekniker. Kliniken är belägen på Falu lasarett och samlokaliserad med Käkkirurgi och Odontologisk radiologi. Den sammanlagda personalstyrkan är ca 50 personer. Nära samarbete sker även med övriga avdelningar på lasarettet. Dokumentation sker i flera journalsystem som TakeCare, T4 m.fl. Assistenttandläkare till Orofacial medicin/Sjukhustandvård Arbetsuppgifter Vi söker till Orofacial medicin/Sjukhustandvård i Falun en tandläkare på 50-100%. En person med stort engagemang och intresse för kvalitetsinriktad specialisttandvård. Kliniken är en remissinstans och verksamheten omfattar hela bredden inom Orofacial medicin och Sjukhustandvård. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter, ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och god stämning. Övrig information Kvalifikationer Krav: Vi söker dig med svensk tandläkarlegitimation Du använder svenska i tal och skrift Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, arbetsförmåga och flexibilitet. Vi förväntar oss att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört och smidigt sätt. Du tycker att omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och du gillar utvecklingsarbete. Meriterande: Utbildning inom orofacial medicin Tidigare arbete med dessa patientgrupper på specialistklinik Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Till Keolis depå i Falun söker vi nu dig som är en erfaren mekaniker och har ett stort intresse för fordon och teknik. Vi erbjuder en långsiktig heltidsanställning som Bussmekaniker samtidigt som du får ett omväxlande och självständigt jobb. Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare och bedriver kollektivtrafik i bland annat Dalarna. På Keolis ser vi att ansvarstagande och kompetenta medarbetare gör kollektivtrafiken bättre, något som i sin tur gör att fler resenärer väljer bussen framför egen bil. Det är vårt bidrag till ett mer hållbart samhälle. Vill du vara med och bidra? Vi är en arbetsplats som präglas av hög säkerhet, mångfald, ansvar och respekt för varandra. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Bussmekaniker, eller Underhållstekniker som vi kallar det hos oss, får du ett mycket varierat arbete då du arbetar med hela processen. Du gör själv tekniska bedömningar av olika system i bussen och utför lämpliga åtgärder. Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta bland annat felsökning och diagnostik av bussens system samt reparationer, underhåll och service. I samråd med arbetsledningen gör du en trafiksäkerhetsmässig bedömning om bussen kan sättas ut i trafik. Vi kommer under året 2025 genomgå en elektrifieringsresa då vi tar in el-bussar till Keolis i Dalarna. Nu har du möjlighet att vara med i vår resa framåt. För att trivas bör du vara flexibel, strukturerad och tycka om att samarbeta med andra människor. Du är kommunikativ och driftig. Du ser det som positivt att få arbeta med våra olika busstyper. Tjänsten innebär skiftarbete med varierande arbetstider så som dag, kväll och helgpass. Det här behöver du ha Fordonsteknisk eller verkstadsteknisk utbildning B-körkort Van användare av systemstöd God datorvana God erfarenhet av arbete med större fordon eller liknande arbete Har du D-körkort, utbildning eller erfarenhet inom fordonsel eller klimatanläggningar, eller yrkeserfarenhet av tungt fordonstekniskt arbete är detta meriterande. Det här får du av oss Som nyanställd medarbetare på Keolis får du en individuellt utformad introduktion, många spännande utmaningar med goda möjligheter till utveckling och utbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder dig därför en trivsam och välkomnande arbetsmiljö samt friskvårdsbidrag. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Så här söker du Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan i form av cv och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Caroline Norstedt | rekryterare | [email protected] Keolis - Där hållbarhet och innovation möts.
Nator Personal Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu nya medarbetare som vill ansluta till vårt team. Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar som anläggare, maskinförare och snickare. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! Dumperförare sökes för uppdrag i Falun Vi söker nu en självgående dumperförare med C-kort till ett spännande uppdrag i Falun. Är du en självgående och pålitlig förare som trivs med att arbeta i ett högt tempo? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Arbetsuppgifter Som dumperförare kommer du att vara en viktig del av teamet på arbetsplats och bidra till att hålla arbetet effektivt och tryggt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att framföra dumpern på ett säkert och noggrant sätt. Som dumperförare kommer du i allra högsta grad vara med och bidra till att ni på arbetsplatsen möter era deadlines. Vi söker dig som: Innehar C- eller CE-körkort Kan kommunicera på svenska eller engelska Är van att arbeta i ett högt tempo och hantera deadlines utan att bli stressad Har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra Är noggrann och trygg i din körning Meriterande Har yrkeserfarenhet som dumperförare Arbetsvillkor: Arbetstiderna kan variera men generellt är arbetet mån-fre, kl. 07:00–16:00. Uppdraget har start omgående, lön enligt avtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Söker du ett arbete där du får arbeta fysiskt med kroppen? Trivs du med ett högt arbetstempo och gillar du att arbeta fokuserat i det höga tempot? Då är jobbet på vårt lager något för dig! Arbetsuppgifter som förekommer är orderplock, packning, slutmontering av vissa produkter samt avgångsregistrering. Vi arbetar även med godsmottagning, ankomstregistrering, inleverans och upplockning av produkter på hyllplats och pallplats och påfyllningsarbete, makuleringsarbeten och ompallningar. Delar av lagerhanteringen sker med truck vilket underlättar arbetet. Arbetet på lagret är stundtals mycket fysiskt krävande så god fysik är viktigt. Arbetstiderna är varierande enligt schema mellan 07.00-18.00 och arbete utförs till största delen på lagret i Falun men arbete kan även förläggas till Hofors. Vi söker självständiga och effektiva medarbetare med sinne för siffror och system, som har förmåga att kunna fokusera i en verklighet som är föränderlig. Vi tror att du har lätt för att se helheten och en förmåga att skapa ordning och reda, har hög arbetsmoral, stor vilja, drivkraft och lätt för att lära. Vi trivs med medarbetare som har ansvarskänsla, social kompetens och sunt förnuft. Som alltid vid rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du har god datavana, kanske erfarenhet från systemstöd, talar och skriver bra svenska. Har du vana från liknande arbeten, kanske distributionslager eller från styckegodshantering så är det meriterande. Likaså är det meriterande med truckkort A+B. Det är krav på B-körkort. Stardist erbjuder helhetslösningar för e-handel, som inkluderar lagerhållning, logistik, distribution, fakturering, betallösningar och kundtjänst. Vi erbjuder också nyhetsbrev, produktfotografering och vi kan tillfredsställa företagens behov av trycksaker via vårt digitala tryckeri. Vi utvecklar webbshopar via plattformen NopCommerce, vi har kompetenta medarbetare inom systemutveckling som kan göra integrerade lösningar som passar de flesta. Vi har huvudkontor och lager i Hofors och lager i Falun.
Välj ett jobb för att visa detaljer